تمامی آن چه باید درباره رابطه جنسی در میان‌سالی بدانید!

آشنایی با چالش‌های رابطه جنسی در میان‌سالی و روش‌‌های بهبود آن

رابطه جنسی در میان‌سالی و چالش های آن

رابطه جنسی در میان‌سالی برای بسیاری از افراد با تردیدها و پرسش‌هایی همراه است. لازم است بدانید، برقراری یک رابطه جنسی رضایت‌بخش تنها به جوانان اختصاص ندارد. واقعیت این است که افراد میان‌سال در دهه‌های ۴۰، ۵۰ و حتی در سنین بالاتر هم می‌توانند یک زندگی جنسی سالم و توأم با رضایت را تجربه کنند. با این حال، در اغلب مواقع این امر با پیچیدگی‌هایی همراه است.

بسیاری از افراد در سنین میان‌سالی از عوارضی نظیر تغییرات هورمونی، افزایش وزن، خستگی، استرس و شرایط مزمن سلامتی رنج برده و برای مقابله با این مشکلات، احتمالاً داروهای مختلفی مصرف می‌کنند. مجموع عوامل یاد شده می‌تواند کیفیت رابطه جنسی در میان‌سالی را تحت تأثیر قرار دهد. بر اساس مطالعات، افراد میان‌سال نیز مانند سایرین، روابط جنسی را بخش مهمی از زندگی خود به حساب می‌آورند. با این حال، اغلب آن‌ها از شرایط و عملکرد کنونی خود رضایت ندارند. برای آشنایی بیش‌تر با چالش‌های رابطه جنسی در میان‌سالی و روش‌های مقابله و بهبود آن پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه شوید.

رابطه جنسی در میان‌سالی به زبان انگلیسی

در زبان انگلیسی برای بیان رابطه جنسی در میان‌سالی از عبارت sex in midlife یا sexual relationship in midlife استفاده می‌شود.

عوامل مؤثر بر رابطه جنسی در میان‌سالی

رابطه جنسی در میان‌سالی به شکل قابل‌توجهی تحت تأثیر عوامل ناشی از بالا رفتن سن زنان و مردان قرار دارد. در این جا قصد داریم اصلی‌ترین عوامل مؤثر بر زندگی جنسی مردان و زنان میان‌سال را به تفکیک بررسی کنیم:

عوامل مؤثر بر رابطه جنسی زنان میان‌سال

از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر رابطه جنسی زنان میان‌سال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 تغییرات هورمونی

با نزدیک شدن به سنین یائسگی سطح هورمون‌های مختلف بدن خانم‌ها تغییر می‌کند. این امر تنها به هورمون‌های زنانه یعنی استروژن و پروژسترون محدود نبوده و میزان ترشح هورمون تستوسترون را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. تستوسترون یک هورمون مردانه بوده و در تحریک میل جنسی تأثیرگذار است.

آتروفی یا خشکی واژن

آتروفی یا خشکی واژن غالباً در سنین میان‌سالی و به واسطه کاهش ترشح هورمون‌ها روی می‌دهد. این عارضه معمولاً با مشکلاتی نظیر کم شدن خاصیت ارتجاعی و لغزندگی واژن همراه بوده و موجب نازک شدن دیواره‌های آن می‌شود. مجموع عوامل یاد شده، معمولاً با چالش‌هایی نظیر احساس سوزش، مقاربت دردناک، خونریزی پس از رابطه جنسی و در مواقعی با عفونت و التهاب واژن و برخی موارد دیگر همراه است. کاهش رابطه جنسی در میان‌سالی به‌صورت متقابل می‌تواند در تشدید این عوارض تأثیرگذار باشد. چرا که فعالیت جنسی به‌خودی‌خود در افزایش لغزندگی دستگاه تناسلی زنان و تقویت بافت دیواره آن مؤثر است.

کاهش رضایت جنسی یا ارگاسم

با افزایش سن، میل جنسی بسیاری از خانم‌ها به شکل قابل‌توجهی کاهش می‌یابد. این امر علاوه بر پایین آوردن میزان تحریک‌پذیری جنسی با مشکلاتی نظیر کاهش ارگاسم یا رضایت ناشی از مقاربت توأم است. در اغلب موارد، این امر به اختلالات هورمونی مربوط به افزایش سن مربوط است. با این حال، ابتلا به بیماری‌هایی نظیر دیابت، آرتروز و افسردگی و مصرف داروهای متنوع برای درمان این بیماری‌ها نیز در کاهش میل جنسی و ارگاسم تأثیرگذار است.

مقاربت دردناک

بسیاری از خانم‌ها ادعا می‌کنند در دهه ۴۰ زندگی خود و در سال‌های پس از آن، حیات جنسی بهتری را تجربه کرده‌اند. این در حالی است که تعداد قابل‌توجهی از زنان به واسطه مقاربت دردناک در این سنین از برقراری رابطه جنسی خودداری می‌کنند.

عوامل مؤثر بر رابطه جنسی مردان میان‌سال

اصلی‌ترین عوامل مؤثر بر رابطه جنسی مردان میان‌سال را می‌توان چنین برشمرد:

اختلالات هورمونی

در مردان نیز اختلالات هورمونی یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر در کاهش میل جنسی به‌حساب می‌آید. این امر در پایین آوردن هورمون تستوسترون تأثیرگذار است. چنان که پیش‌تر هم گفته شد، ترشح این هورمون به افزایش تحریک‌پذیری جنسی کمک می‌کند.

اختلال نعوظ

اختلال نعوظ از مهم‌ترین عوامل مؤثر در ناکارآمدی جنسی به ‌حساب می‌آید. در هنگام بروز این عارضه، آلت تناسلی مردانه به شرایط تحریک کامل نرسیده یا نمی‌تواند برای مدتی در همان وضعیت باقی بماند. بدیهی است این امر زندگی جنسی فرد و میزان رضایت‌بخشی آن را به شکل قابل‌توجهی تحت تأثیر قرار می‌دهد. ابتلا به انواع بیماری‌ها از قبیل اختلال دستگاه درون‌ریز، مشکلات عصبی، افسردگی، اضطراب، کاهش سطح هورمون تستوسترون و بسیاری موارد دیگر ممکن است در بروز این عارضه تأثیرگذار باشند.

مصرف برخی داروها

مصرف داروهای مناسب برای درمان بیماری‌هایی نظیر افسردگی، فشارخون، قرص‌های ضد بارداری و بسیاری از داروهای دیگر در کاهش توان جنسی و ایجاد اختلال در برقراری رابطه جنسی در میان‌سالی تأثیرگذار است.

عوامل موثر بر رابطه جنسی در میانسالی

مشکلات خانوادگی

مشکلات خانوادگی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر رابطه جنسی در میان‌سالی به حساب می‌آیند. این قبیل مسائل، زنان و مردان را به یک اندازه تحت تأثیر قرار داده و زندگی جنسی هر دو را دچار اختلال می‌کند.

تصویر ذهنی فرد از بدن خویش

با افزایش سن، بدن زنان و مردان به شکل اجتناب‌ناپذیری دستخوش برخی تغییرات می‌شود. از این جمله می‌توان به افزایش وزن، افتادگی اندام‌ها و پدیدار شدن چین‌وچروک اشاره کرد. این موضوع، اعتماد به‌نفس آقایان و خانم‌ها و کیفیت رابطه جنسی در میان‌سالی را به شدت کاهش می‌دهد.

راهکارهای مقابله با اختلالات رابطه جنسی در میان‌سالی

مقابله با اختلالات رابطه جنسی در میان‌سالی به روش‌های گوناگونی امکان‌پذیر است. از این جمله، می‌توان موارد زیر را برشمرد:

روش‌های درمان خانگی

خبر خوب این است که بسیاری از اختلالات رابطه جنسی در میان‌سالی را می‌توان به روش‌های مختلفی درمان کرد. موارد زیر از جمله راهکارهای خانگی برای بهبود زندگی جنسی در میان‌سالی به حساب می‌آیند:

تقویت رابطه عاطفی

تقویت رابطه عاطفی با شریک جنسی مستلزم ایجاد فضایی صمیمانه و سرشار از احترام متقابل و همچنین، افزایش گفتمان است. به همین منظور، لازم است در طول روز زمان بیش‌تری را با یکدیگر سپری کرده و احساسات خود را با هم در میان بگذارید. طبیعتاً انجام این کار باید به یک عادت و سبک زندگی تبدیل شود. این امر به‌تدریج می‌تواند در کاهش استرس و فشارهای عصبی طرفین تأثیرگذار بوده و رابطه جنسی در میان‌سالی را بهبود بخشد.

استفاده از برخی محصولات بدون نسخه

این روزها، انواع محصولات مرطوب‌کننده واژن و داروهای تقویت نعوظ در داروخانه‌ها به فروش می‌رسند. اغلب این کالاها در زمره محصولات بدون نسخه قرار می‌گیرند. با این حال، پیشنهاد ما این است که قبل از استفاده از هر دارویی به پزشک مراجعه کرده و مشکلات خود را با وی در میان بگذارید. در عین حال، با استفاده از خدمات مشاوره سلامت جنسی آنلاین پذیرش ۲۴ می‌توانید با بهترین متخصصان ایران در ارتباط بوده و از نظرات آن‌ها بهره‌مند شوید.

مشاوره آنلاین سلامت جنسی

استفاده از روش‌های خلاقانه

استفاده از روش‌های خلاقانه و تغییر روتین دائمی از مؤثرترین راهکارهای بهبود رابطه جنسی در میان‌سالی به حساب می‌آید.

تغذیه سالم

تغذیه سالم به شکل قابل‌توجهی در پیشگیری از انواع بیماری‌ها مؤثر بوده و همچنین، به بهبود شرایط بدنی افراد کمک می‌کند. به همین منظور، تا جای ممکن از مصرف چربی‌ها، مواد قندی، نمک و خوراکی‌های فرآوری شده اجتناب کرده و سبزیجات، میوه‌ها و مواد پروتئینی را جایگزین کنید. برای دستیابی به یک برنامه غذایی سالم بهتر است به کارشناس تغذیه مراجعه کرده یا از طریق خدمات مشاوره آنلاین رژیم سلامتی پذیرش ۲۴ با بهترین متخصصان این رشته در تماس باشید.

مشاوره آنلاین تغذیه و رژیم

ورزش

ورزش کردن علاوه بر ایجاد تعادل هورمونی و برطرف کردن مشکلاتی نظیر بالا بودن فشارخون به شکل قابل‌توجهی در کاهش وزن مؤثر بوده و به بهبود تصویر ذهنی فرد از بدن خود کمک می‌کند.

روش‌های درمان پزشکی

برای رابطه جنسی در میان‌سالی پیش از هر چیز لازم است به پزشک مراجعه کرده و پس از بررسی شرایط سلامتی خود و شریک جنسی، راهکارهای پیشنهادی را بررسی کنید. این امر مستلزم در میان گذاشتن کلیه اطلاعات مربوط به سابقه پزشکی و داروهای مصرفی است. در عین حال، پزشک معالج برای اطلاع از وضعیت فعلی بدن شما احتمالاً انجام آزمایش خون و تعیین سطح هورمون‌های آن را تجویز می‌کند.

عوامل نارضایتی از رابطه جنسی در میان سالی

تنظیم هورمون تستوسترون در آقایان

تنظیم هورمون تستوسترون در آقایان معمولاً با تزریق دارو، استفاده از patch یا مصرف برخی قرص‌ها امکان‌پذیر است. برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی نظیر سرطان پروستات لازم است درباره خطرات احتمالی ناشی از مصرف تستوسترون با پزشک مشورت کنید.

مصرف داروی تقویت نعوظ در مردان

مصرف داروی تقویت نعوظ در مردان تنها از طریق مراجعه به پزشک و مشورت با وی امکان‌پذیر است. امروزه، داروهای متنوعی وجود دارند که هر یک از فرمولاسیون متفاوتی برخوردار بوده و به‌سادگی می‌توانند مشکل مذکور را برطرف کنند. داروی مناسب توسط پزشک متخصص و با در نظر گرفتن شرایط منحصربه‌فرد هر شخص تجویز می‌شود.

تنظیم هورمون استروژن در بانوان

تنظیم هورمون استروژن در بانوان عمدتاً از طریق روش‌های درمان موضعی و استفاده از برخی کرم‌ها، قرص‌ها یا سایر محصولات امکان‌پذیر است. کلیه داروهای یاد شده باید با دستور پزشک مورداستفاده قرار گیرند. با کمک روش‌های مذکور، هورمون استروژن مستقیماً وارد بافت‌ها و دیواره‌های واژن شده و علاوه بر افزایش خاصیت ارتجاعی به برطرف کردن خشکی و تحریک‌پذیری آن کمک می‌کنند. با استفاده از این روش، مقادیر اندکی از این هورمون وارد جریان خون فرد می‌شود. به واسطه این امر، روش یاد شده با خطرات و عوارض جانبی به‌مراتب کم‌تری همراه خواهد بود.

هورمون درمانی سیستماتیک

هورمون‌درمانی سیستماتیک عمدتاً با دستور پزشک معالج و از طریق مصرف قرص یا patchهای هورمونی انجام می‌گیرد. این روش درمانی در برطرف کردن عوارض ناشی از یائسگی و بهبود رابطه جنسی در میان‌سالی مؤثر است. با این حال، مصرف این قبیل داروها ممکن است با خطراتی نظیر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، لخته‌شدن خون، سکته و سرطان پستان همراه باشد. به خاطر داشته باشید، به دلیل احتمال مواجهه با عوارض جانبی شدید و جبران‌ناپذیر، داروهای هورمونی معمولاً تنها در موارد بسیار حاد تجویز می‌شوند.

موارد احتیاط

  • برقراری رابطه جنسی در میان‌سالی پس از وقفه‌ای طولانی باید با کنترل و مراقبت کافی انجام شود. در غیر این صورت، ممکن است با بروز مشکلاتی نظیر پارگی واژن همراه باشد.
  • در هنگام برقراری رابطه جنسی در میان‌سالی حتماً از وسایل پیشگیری بارداری نظیر کاندوم استفاده کنید. به خاطر داشته باشید، در این سنین هم احتمال بارداری ناخواسته وجود دارد؛ مگر این که مدت یک سال کامل یا بیش‌تر از زمان یائسگی گذشته باشد.
  • در سنین میان‌سالی نیز احتمال ابتلا به بیماری‌های مقاربتی وجود خواهد داشت؛ بنابراین، در هنگام برقراری رابطه جنسی حتماً از کاندوم استفاده کنید.
  • به خاطر داشته باشید، استفاده از لوسیون‌ها و روان‌کننده‌های روغنی برای افزایش رطوبت و لغزندگی واژن می‌تواند موجب پارگی یا خوردگی کاندوم شود. برای این منظور، لازم است از لوسیون‌های مخصوصی استفاده کنید که از پایه آب یا سیلیکون برخوردار باشند.

روش‌های درمان طب سنتی

براساس طب سنتی، مصرف برخی خوراکی‌ها می‌تواند رابطه جنسی در میان‌سالی را بهبود بخشد. از آن میان می‌توان موارد زیر را برشمرد:

  • آجیل و انواع مغزها از قبیل، گردو، فندق، تخم صنوبر، بادام و پسته
  • میوه‌هایی نظیر موز، آناناس، توت فرنگی، انبه، هلو، انجیر و انگور
  • عسل
  • سبزیجاتی نظیر شاهی، تره و پیاز
  • زنجبیل، شلغم، زردک، نخود و لوبیا
  • گوشت گوسفند، جگر و میگو
  • مربای شقاقل
  • مصرف انواع ویتامین‌ها به‌ویژه A، B، E، C و املاحی نظیر روی و منیزیم
  • مصرف کلیه مواد غذایی و مکمل‌های حاوی امگا ۳

توجه داشته باشید، در طب سنتی خوراکی‌های زیر به‌عنوان کاهش‌دهنده‌های میل جنسی به حساب می‌آیند:

  • گوجه، خیار، کاهو، سیر و ماست
  • زیاده‌روی در مصرف گوشت قرمز و حبوبات
  • دانه سویا
  • مصرف بیش از اندازه غذاهای چرب و پرنمک
  • مصرف بیش از اندازه گلاب
  • مصرف بیش از اندازه خوراکی‌های ترش نظیر ریواس، سماق، سرکه و غیره

سؤالات متداول

مردان تا چه سنی نعوظ دارند؟

اختلال در نعوظ به دلایل گوناگونی بستگی داشته و ممکن است در هر سنی بروز یابد. با این حال، مطالعات نشان می‌دهند احتمال بروز این عارضه با افزایش سن بیش‌تر می‌شود. براساس پژوهش‌ها، چیزی در حدود یک سوم مردان بعد از پنجاه سالگی این اختلال را تجربه می‌کنند. این آمار در سنین بالاتر تا جایی افزایش می‌یابد که برخی آن را در زمره خصوصیات مردان شصت ساله یا مسن‌تر طبقه‌بندی می‌کنند. با وجود این، لازم است بدانید این موضوع عمومیت نداشته و اختلال نعوظ بیش از هر چیز به شرایط جسمی و روانی افراد بستگی دارد.

تعداد دفعات ارضا شدن مردان چقدر است؟

توجه داشته باشید، کیفیت رابطه جنسی به‌مراتب مهم‌تر از تعداد دفعات آن است. با این حال، در پاسخ به این پرسش باید گفت، دفعات انزال از الگوی خاصی پیروی نمی‌کند و ممکن است در شرایط مختلف و از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.

آیا زنان یائسه ارضا می‌شوند؟

بله. با این حال، ممکن است این افراد برای ارضا شدن به زمان بیش‌تری نیاز داشته باشند.

زنان تا چندسالگی ارضا میشوند؟

زنان تا سنین ۸۰ سالگی هم می‌توانند همچنان به برقراری رابطه جنسی تمایل داشته و ارضا شوند.

مردها در چه سنی میل جنسیشان کم میشود؟

با عبور از ۴۰ سالگی، ترشح هورمون تستوسترون در بدن مردان به تدریج کاهش می‌یابد. این هورمون در ایجاد برانگیختگی جنسی تأثیرگذار بوده و کم شدن آن با کاهش میل جنسی همراه است.

آیا رابطه جنسی مردان در هفتاد سالگی می‌تواند ادامه داشته باشد؟

بله. با این حال، توان جسمی و جنسی این افراد به صورت توامان کاهش یافته و در اغلب موارد، تنها ماهی یک‌بار می‌توانند ارگاسم را تجربه کنند.

بسیاری از افراد، رابطه جنسی در میان‌سالی را به مراتب رضایت‌بخش‌تر از مقاربت در دوران جوانی می‌پندارند. این امر، عمدتاً ناشی از برداشت صحیح و کاملی است که فرد با گذشت زمان از خویشتن و خواسته‌ها و نیازهای روحی و جسمی خود حاصل کرده است. توجه به نکات یاد شده به شما کمک خواهد کرد رابطه دلنشینی را در دوران میان‌سالی تجربه کنید. برای کسب اطلاعات بیش‌تر پیشنهاد می‌کنیم با پزشک زنان و زایمان خود صحبت کرده یا از طریق خدمات مشاوره آنلاین سلامت جنسی پذیرش ۲۴ با برترین متخصصان ایران مشورت کنید.

مشاوره آنلاین متخصص زنان و زایمان

۳.۵/۵ (۱۸ نظر)

منبع
tabaye.irwww.sutterhealth.org

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
43 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نیاز به کمک
نیاز به کمک
6 روز قبل

ی فامیل هست زنه ۳۶ و مرده ۴۷ زنه خیلی سره آیا میاد خیانت کنه و بجای دادن به اون میاد به من بده

الهه
الهه
1 ماه قبل

زنی هستم ۵۰ یاله در۳۰ سالگی یائسه شدم ولی الان ۲۰سال همیشه موقع وقت پریودی دردشکم وکمر دارم ولی محروم از خونریزی چکارکنم

محمد
محمد
2 ماه قبل

دکتر احمدی هستم متخصص زنان ۰۹۱۱۵۱۳۱۲۶۷ سوال داشتی من در خدمتتون هستم

موسوی
موسوی
3 ماه قبل

من ۵۹ سالمه الان فکر میکنم از رابطه ی زناشویی لذت بیشتری می برم البته باید دوره های آموزشی را دیده باشید

موسوی
موسوی
3 ماه قبل

آدما با افزایش سنشون تجربشون برای رابطه جنسی هم بیشتر میشه می تونن از زندگی لذت بیشتری ببرن

هوشنگ
هوشنگ
3 ماه قبل

پنجاه سالمه با زن بیست ساله ارتباط جنسی دارم برای من مفید هست یا مضر

احمد
احمد
پاسخ به  هوشنگ
20 روز قبل

آره خیلی هم مفیده روز به روز جوان تر می شی

ارمیتا
ارمیتا
6 ماه قبل

دختر از چند سالگی ارضا میشه

احمد
احمد
پاسخ به  ارمیتا
20 روز قبل

از وقت که پشمالو شد

داود
داود
9 ماه قبل

بفرمایید که زنان تا چه مدت می‌توانند از سکس خودداری کنند

موسوی
موسوی
پاسخ به  داود
3 ماه قبل

زنان در این مورد کاملا قابل اعتماد هستن زن می تونه بدون اینکه رابطه جنسی. داشته باشه راحت زندگی کنه
کاملا مخالف مرد

نازنین
نازنین
پاسخ به  موسوی
2 ماه قبل

خیر کاملا برداشت شما کاملا غلط هست و بیشتر مطالعه بفرمائید …

سهیلا
سهیلا
10 ماه قبل

من ۴۶ ساله مجردم یکبار نامزد شدم و ازدواج نداشتم الان تمایلات جنسی به پسر کوچکتر از خودم دارم ولی روم نمیشه ب کسی بگم خواستگار سن پایینو بزرگتر هز خودم دارم اما برای ازدواج دوست دارم که آدم سالم خوش اخلاق و اهل زندگی باشه نظر خونواده م سنتی هست میگن همسن یا بزرگتر از خودت خوبه ولی اصلا حسی ب بزرگتر از خودم ندارم چون فکر میکنم اونا تجربه داشتند و ی کم خشک و بی حس و حال هستند یا آدمای سالمی نیستند ولی از طرفی کسی ک ۱۵ سال هم کوچکتر باشه نمیدونم به صلاحم هست یا نه . میترسم بعدا برام ناز کنه . ممنون

رضا جَک سر
رضا جَک سر
پاسخ به  سهیلا
3 ماه قبل

ماشاله هم خوش اشتهایی و خوش سلیقه . قبلش حتما اسفند دود کن برا خودت

تنها
تنها
پاسخ به  سهیلا
3 ماه قبل

عالی مث سن من۲۴

سامان
سامان
پاسخ به  سهیلا
2 ماه قبل

ترس نداره که ، هر کس یه خلقیات داره دیگه ، منتها باید زیاد بهش محبت کنی ، دور و بر جوان‌ترها نره ، لذشتو ببر ، به شرطی که پسره واقعا دوستت داشته باشه …

اهورا
اهورا
پاسخ به  سهیلا
1 ماه قبل

سهیلا عالیه کوچیکتربلال هم میکنین

امیر
امیر
پاسخ به  سهیلا
1 ماه قبل

بزنگ ۰۹۰۵۵۹۴۹۵۸۵ کلفتم

احمد
احمد
پاسخ به  سهیلا
20 روز قبل

عالیه بیا باهم سوار قایق بشیم من بیست وهفت سالشه

حسین امجدی
حسین امجدی
پاسخ به  سهیلا
18 روز قبل

سلام‌وقت بخیر من ۳۵ سالمه جدا شدم یکساله میخام با کسی ازدواج کنم که ازدواج نکرده باشه .پستقل زندگی میکنم و سالم .صلاح دونستی یه صحبتی داشته باشیم .۰۹۹۲۳۴۸۵۵۳۴ حسین‌هستم

ساداتی
ساداتی
1 سال قبل

ببخشید پدرم مرد هفتاد و خورده ای چند هفته ای ازدواج کرده اما هیچ حسی و هیچ رمق و هیچ حرکتی از زناشویی نداره اصلا آیا راهی برای درمان هست یا نه کهولت سال باعث میشه و در ضمن حاج آقا به خانومش هم میگه من چون فتق و پروستات عمل کردم این حالت شدم واقعا همین مورد هستش آیا راه درمان داره یانه

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط ساداتی
رضا
رضا
1 سال قبل

ادم تا روزی که نفس میکشد دوست دارد رابطه داشته باشد بستگی شریک زندگی دارد

سعید
سعید
پاسخ به  رضا
1 سال قبل

دقیقا به صبح ب ظهر به شام بزن پشت هم وسلام

امیر محمد
امیر محمد
1 سال قبل

سلام خواهشن یک نفر یک راه حل درستی بهم بده فکرم چند روزه درگیره شده من ۲۷سالمه که بایک زن که سنش نزدیک ۳۸یا ۴۰هست از این دوتا مورد یکیش درسته سنش منظورمه فقط میخوام بدونم چکار کنم و عوارضش هرچی هست بگین ترو خدا بگین بفهمم واسه چی بامن مونده و بابت سکسش خیلی لذت میبره خیلی پس کمک کنین بخاطر خدا و عوارضای که خیلی بدن بهم بگین خواهششششششششش منتظر جوابتونم

محمود
محمود
پاسخ به  امیر محمد
1 سال قبل

منم همبنجور دوستین بهم بگین

سعید
سعید
پاسخ به  امیر محمد
1 سال قبل

هیچ ضرری نداره خیرش تجربه اون زنه ک اوستاس اتفاقا بهت خوب میرسه مساله جور شدن اخلاق رفتار بهم هس بساز بودن زنه

فرهاد
فرهاد
پاسخ به  امیر محمد
10 ماه قبل

سلام ،بزن توش به سلامتی

عباسقلی
عباسقلی
پاسخ به  فرهاد
9 ماه قبل

خوب راست میگه ففط برن توتنگیش کلش بره

سارا
سارا
پاسخ به  فرهاد
3 ماه قبل

بیا بزن تو کوس من من بیشتر لازم دارم

فرشاد
فرشاد
پاسخ به  سارا
3 ماه قبل

بیا خودم بزنم

Hadi
Hadi
پاسخ به  سارا
3 ماه قبل

من در خدمتم زدنم حرف نداره

اهورا
اهورا
پاسخ به  سارا
1 ماه قبل

خخخخخ دیونه به تومیرسه الکی نگو

رضا
رضا
پاسخ به  سارا
1 ماه قبل

کجایی؟

سامان
سامان
پاسخ به  امیر محمد
3 ماه قبل

سلام امیر محمد یکی که می شناختم لنگ لنگ پیر فرسوده بود یکی گفت این جوان بوده زن سن بالا گرفته اینجور شده شیره جوانی میره طرف مقابل فرق نداره زن یامرد هر کدوم سن بالاتر باشه جوانی طرفو میکشه و مریضی خود برمیگردونه به طرف مقابل و شما در چهل سالگی متوجه میشید چه بلایی سرت آوردی و اون وقت اون زنه سرحال شما پیر حالا خود دانی اینا را گفتم نوشته بودی به خاطر خدا واس این گفتم حالا فهمیدی چرا زنه چسبیده بهت ؟

احمد
احمد
پاسخ به  امیر محمد
20 روز قبل

هیچگا این اشتباه رو نکن من با یه زن بزرگتر از خودم رابطه داشتم بامن مث بچش رفتار میکرد

مدیسا
مدیسا
1 سال قبل

آیا همه باید رابطه جنسی را انجام بدهد

امیر
امیر
2 سال قبل

سلام عذر خواهی میکنم من الان ۳۵ سالگی ازدواجم را تجربه میکنم و۵۷سالم هست هم خودم و هم همسرم میل شدیدی به رابطه داریم ولی بهد از چند دقیقه شل میشود چه داروی را پیشنهاد میکند که مصرف کنم ممنون

نادر
نادر
پاسخ به  امیر
1 سال قبل

سلام ایجاد ارتباط با زن در روز بیشتر لذت بخش تر است یا در شب ودر روز برای بدن ضرر دارد تشکر

هادی
هادی
پاسخ به  نادر
6 ماه قبل

این چه سوالی بود

حسن علی گل
حسن علی گل
پاسخ به  هادی
5 ماه قبل

بزن توش شبو روز نداره

سعید
سعید
پاسخ به  امیر
1 سال قبل

فقط قرص کینگدول نصفش هر بار باقی بیخوده

yaserبلوچ
yaserبلوچ
پاسخ به  امیر
26 روز قبل

قرص دیلی پلاس بگیر بخور حله

احمد
احمد
پاسخ به  امیر
26 روز قبل

تریاک

دکمه بازگشت به بالا