با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین پزشکی پوست و مو، با مزایای مصرف قرص حساسیت پوستی آشنا شویم!

پوست بدن یکی از مهمترین اعضای بدن است اما به دلیل قرار گرفتن در بیرونی ترین قسمت بدن، به صورت مداوم در معرض خطرات مختلف و آلودگی ها است. از منظر زیبایی نیز می توان به این موضوع اذعان کرد که پوست و مو انسان از اولین فاکتور های نمایش دهنده زیبایی هر فرد هستند. بنابراین بسیار مهم است که تا حد قابل قبولی از مشاوره پوست و مو حضوری و یا آنلاین در این باره استفاده نمایید.

در صورتی که در معرض بیماری خاصی باشید و یا اینکه بیماری نهفته ای در بدنتان وجود داشته باشد که در حال گسترش و پیشرفت است، جالب است بدانید با معاینات پوستی می توان برخی از این بیماری ها را شناسایی و از پیشرفت و خطرناک شدن شرایط مقابله با آن ها جلوگیری کرد.

دختر خانم در حال تکان دادن سر

چرا استفاده از مشاوره پوست و مو امری ضروری است؟

همانطور که اشاره کردیم یکی از اصلی ترین ویژگی های ظاهری انسان وضعیت پوست و موی اوست. پوست و مو هرچه زیبا تر باشد چهره فرد دلنشین تر و زیبا تر خواهد بود. از طرفی علائم بسیاری از بیماری ها قبل از پیشرفت و گسترش در پوست پدیدار می شود و می توان با استفاده از معاینات پوستی به این بیماری ها پی برد.

برای انجام معاینات و استفاده از مشاوره پزشکی پوست و مو باید به متخصص پوست و مو مراجعه کنید. متخصصین پوست و مو افرادی هستند که پس از کسب مهارت های پزشکی عمومی به مدت دو سال نیز در رشته پوست و مو به صورت تخصصی کسب علم کرده اند و می توانند تمامی مشکلات در رابطه با این اندام ها را تشخیص داده و نسبت به درمان آن ها مشاوره و تجویز انجام دهند.

از جمله بیماری های پوستی که ممکن است هر فردی را درگیر نماید و برای درمان نیاز به مراجعه حضوری و یا اینترنتی به پزشک را دارد می توان به سرطان پوست، اگزما، انواع عفونت های ناخن، آکنه، اگزما، درمان جوش و … اشاره کرد. پس از دریافت مشاوره پزشکی آنلاین و حضوری در رابطه با پوست و مو پزشکان در رابطه با نگهداری و حفظ شادابی این اندام ها نیز تجویزاتی را انجام می دهند و در صورت نیاز عمل های سنگین و یا سبک مورد نیاز را بر روی بیمار انجام می دهند.

نحوه دریافت مشاوره پوست و مو به چه شکلی است؟

اگر بخواهیم به شکلی که در گذشته مرسوم بود به سراغ پزشک پوست و مو رفته و مشاوره دریافت کنیم می بایست مراحل سخت و وقت گیری را تجربه کنیم. ابتدا باید با پرسش و جستجو در میان همکاران، دوستان و آشنایان مشاور پوست و مو مناسبی را پیدا کرده و سپس با مراجعه حضوری به مطب یا بیمارستان مورد نظر نسبت به دریافت نوبت اقدام کنید. ممکن است در آن زمان پزشک وقت خالی نداشته باشد و مجدد باید روز دیگری به مطب مراجعه کرده و از خدمات درمانی و مشاوره پوست و مو استفاده کنید. همانطور که اشاره کردیم این راه وقت گیر و خسته کننده است.

آیا امکان دریافت مشاوره آنلاین پزشکی در حوزه پوست و مو وجود دارد؟

این در حالی است که در حال حاضر با ادغام خدمات پزشکی مانند مشاوره پوست و مو با تکنولوژی های روز دنیا و ارائه این خدمات بر روی بستر اینترنت می توانید از تمامی این خدمات به صورت از راه دور استفاده کنید. در این روش حتی سایت هایی هستند که با مراجعه به آن ها می توانید انواع مشاوره آنلاین پزشکی را نیز دریافت نمایید.

یکی از بزرگترین و پر مخاطب ترین این سایت ها، سایت پذیرش ۲۴ است. این سایت از اولین ارائه دهندگان خدمات آنلاین پزشکی به کاربران خود بوده است که با توجه به بازدید های بسیار زیادی که دارد توانسته در بسیاری از جهات به بیماران و افرادی که به دنبال دریافت خدمات پزشکی هستند کمک نماید. برای مثال با استفاده از همین جامعه آماری بالای بازدید کنندگان این سایت، می توانید بهترین پزشک را با مطالعه نظرات مردمی انتخاب کرده و به صورت اینترنتی نسبت به دریافت نوبت حضوری و یا نوبت مشاوره آنلاین اقدام نمایید.

استفاده از قرص های حساسیت پوستی تا چه حد به درمان برخی از آلرژی های پوستی کمک می کند؟

بروز حساسیت ها به عوامل مختلف محیطی، وضعیت مواد معدنی و ویتامین های بدن بستگی دارد. حتی ممکن است حساسیت های خاصی تنها در دوره خاصی از زندگی افراد بروز پیدا کند. بسیاری از حساسیت ها هستند که ناشی از کمبود ماده ای در بدن رخ می دهند، یا برخی دیگر که در فصل خاصی اتفاق می افتند یا با استفاده از نوع و متریال خاصی از لباس ها ایجاد می شوند و…

برای درمان این حساسیت ها و یا کمتر کردن میزان آن ها برای ادامه شرایط عادی زندگی بهتر است با مشاوره پوست و مو در ارتباط باشیم و یا از خدمات مشاوره آنلاین پزشکی در این حوزه استفاده کنیم. اما برای بهتر درک کردن امکان تاثیر گذاری این قرص ها، در ادامه به معرفی برخی از قرص حساسیت پوستی می پردازیم:

قرص Astemizole (آستمیزول)

این دارو از خانواده آنتی هیستامین ها است که به عنوان قرض حساسیت پوستی استفاده می گردد. این قرص برای درمان حساسیت های پوستی مانند کهیر استفاده می گردد و عوارضی مانند سردرد، بی قراری، خشکی دهان، درد مفاصل و سرگیجه دارد و بهتر است خودسرانه مصرف نگردد.

قرص Hydroxyzine (هیدروکسیزین)

این قرص معمولا توسط پزشکان برای درمان خارش های آلرژیک توصیه می گردد. این قرص حساسیت به دلیل ترکیباتی که دارد خواب آور و آرام بخش است. این دارو برای کودکان ممکن است عوارض شدید تری داشته باشد. از عوارض این قرص می توان به کاهش فشار خون، گیجی، خشکی دهان، لرزش و خواب آلودگی شدید اشاره کرد.

قرص Loratadine (لوراتادین)

از این قرص ضد آلرژی معمولا برای درمان کهیر استفاده می شود و برای درمان کهیر های مزمن و کهیر های ناشناخته کاربرد بیشتری دارد. با توجه به اینکه متابولیسم این دارو کبدی است باید توجه شود که بیمارانی که دارای نارسایی کبدی هستند از این دارو استفاده نکنند.

۰/۵ (۰ نظر)

منبع
webmd

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امی
امی
11 ماه قبل

سلام خسته نباشید،دو روزه بدنم کهیر میزنه به شکل نیش پشه هست،قرص لوراتادین خوردم جاش رفت به محض اینکه نخوردم برگشت،قرص کلاموکس۶۲۵ میخورم به خاطر دندانم علت چیه

دکمه بازگشت به بالا