آیا ضربه به سر کودک خطرناک است؟

کودکان اغلب مواقع سر خود را به یکدیگر یا حتی به زمین می‌کوبند، اما تشخیص جدی بودن یا نبودن ضربه به سر در کودکان ممکن است دشوار باشد. هر ضربه‌ای به سر به عنوان آسیب سر در نظر گرفته می‌شود.

آسیب‌های سر به دسته‌های خفیف، متوسط ​​یا شدید طبقه‌بندی شده از طرفی بسیاری از آسیب‌های سر خفیف هستند و به سادگی ضربه به سر کودک و تورم کوچک ختم می‌شوند. آسیب‌های خفیف سر را می‌توان در خانه مدیریت کرد، اما در مواردی که کودک شما دچار آسیب متوسط ​​یا شدیدی از ناحیه سر شده باشد، بایستی فورا به پزشک مراجعه کنید.

ضربه به سر کودک چه موقع خطرناک است؟

  • زمانی که ضربه به سر کودک ناشی از صدمه در اثر سرعت زیاد یا ارتفاع بیشتر از یک متر باشد، به عنوان مثال، تصادف با اتومبیل، تصادف با اسکیت برد با سرعت بالا یا سقوط از تجهیزات زمین بازی.
  • به دنبال ضربه به سر کودک ۴ ساله ، هوشیاری خود را از دست داده باشد.
  • علاوه بر بد حال به نظر رسیدن کودک، همچنین ضربه به سر کودک و استفراغ بیش از یک بار را در پی داشته باشد‌.

علائم ضربه مغزی در کودکان چیست؟

ضربه مغزی یا آسیب به سر کودک نوعی آسیب مغزی خفیف به شمار می‌رود که نحوه عملکرد مغز را تغییر می‌دهد. اثرات ضربه مغزی معمولا موقتی هستند، اما می‌توانند شامل تغییر سطح هوشیاری، سردرد، گیجی، سرگیجه، از دست دادن حافظه اتفاقات پیرامون آسیب و اختلال بینایی گردند.

از دست دادن هوشیاری در کودکان زمانی رخ می‌دهد که فرد قادر به باز کردن چشمان خود، صحبت کردن یا پیروی از دستورات نباشد. آنها هیچ آگاهی از تحریکات خارج از بدن خود ندارند و نمی‌توانند زمان قبل و بعد از آسیب را به خاطر بیاورند.

نشانه‌های ضربه مغزی کودکان

علائمی که بلافاصله پس از ضربه به سر مشاهده می‌شود برای تعیین میزان جدی بودن آسیب مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نشانه‌های ضربه مغزی کودکان
نشانه‌های ضربه مغزی کودکان

آسیب سر متوسط ​​تا شدید

اگر ضربه به سر کودک شما، آسیب متوسط ​​یا شدیدی را در پی داشته باشد، ممکن است موارد زیر را تجربه نماید:

  • از دست دادن هوشیاری
  • خواب آلود بودن و عدم پاسخگویی به صدای اطراف
  • مبهوت یا شوکه شدن
  • در کودکان کوچکتر عدم گریه کردن بلافاصله بعد از ضربه به سر
  • گیجی، از دست دادن حافظه یا از دست دادن جهت گیری در مورد مکان، زمان یا افراد اطراف
  • تجربه اختلال بینایی
  • مردمک‌های نابرابر یا ضعف در بازو یا پا
  • احساس گیر کردن چیزی در سر یا بریدگی که باعث خونریزی شده و به‌سختی به‌توان آن را متوقف کرد، یا وجود یک برآمدگی یا کبودی بزرگ روی سر آنها
  • تشنج، گیجی یا عدم برقراری تعادل
  • استفراغ بیش از یک بار

برای پیشگیری از بروز عوارض ضربه مغزی در کودکان بایستی در هنگام آسیب متوسط ​​یا شدید به سر فورا با آمبولانس تماس بگیرید.

آسیب خفیف سر

آسیب خفیف سر یا ضربه مغزی زمانی است که کودک شما موارد زیر را تجربه نماید:

  • ممکن است بعد از آسیب در طی زمان سطح هوشیاری تغییر یابد.
  • بعد از ضربه به سر کودک هوشیار بوده و با شما در تعامل است.
  • ممکن است ضربه به سر کودک و بالا آوردن تنها یک بار رخ بدهد.
  • ممکن است کبودی یا بریدگی روی سر خود داشته باشد.

در غیر این صورت وضعیت کودک طبیعی خواهد بود.

اگر کودک شما هر یک از علائم آسیب خفیف سر را تجربه می‌کند و شما از این بابت نگران هستید، می‌توانید از ویزیت آنلاین دکتر مغز و اعصاب کمک بگیرید. در غیر این صورت، کودک خود را از نظر هر یک از علائم و نشانه‌های ذکر شده تحت مراقبت در منزل قرار دهید.

درمان خانگی ضربه به سر کودک

بهبودی کودکان و نوجوانان مبتلا به ضربه مغزی تا چهار هفته به طول می‌انجامد، اما بیشتر ضربه‌های مغزی طی چند روز به خودی خود بهبود می‌یابند. پس از آسیب خفیف سر، کودک شما به استراحت و خواب فراوان، به ویژه در ۲۴ تا ۴۸ ساعت اول نیاز دارد.

ممکن است کودک شما پس از ضربه به سر دچار سردرد شود. در صورت نیاز برای تسکین درد، هر شش ساعت به آنها استامینوفن (نه ایبوپروفن یا آسپرین) بدهید.

درمان خانگی ضربه به سر کودک
درمان خانگی ضربه به سر کودک

نیازی به بیدار کردن کودک در طول شب نیست مگر اینکه پزشک به شما توصیه کرده باشد. اگر برای بیدار کردن فرزندتان با مشکل مواجه شدید، فوراً با اورژانس تماس بگیرید.

ممکن است علائم خونریزی مغزی در اثر ضربه در کودکان در زمان‌های مختلف بروز یابد. برخی از علائم ممکن است چند دقیقه یا چند ساعت پس از آسیب اولیه شروع شوند، در حالی که ظاهر شدن برخی دیگر ممکن است روزها یا هفته ها طول بکشند.

اثرات دراز مدت ضربه مغزی در کودکان چیست؟

محققان دریافتند که تقریباً ۳۷ درصد سطوح بالایی از مشکلات درونی مانند گوشه گیری، اضطراب، افسردگی و استرس پس از سانحه را همراه با ۲۰ درصد مشکلات بیرونی مانند پرخاشگری، بی توجهی و بیش فعالی پس از ضربه مغزی در مقایسه با کودکان سالم یا کودکانی که جراحات دیگری مانند شکستگی بازو را متحمل شده بودند، تجربه کردند.

ضربه به سر کودک تا چه حد خطرناک است؟

اگر کودک شما هر یک از علائم زیر را تجربه کرد، بلافاصله آنها را به دکتر اعصاب کودکان یا نزدیکترین بخش اورژانس بیمارستان ببرید:

  • استفراغ بیش از یک بار
  • خونریزی یا هر گونه ترشحات از گوش یا بینی
  • گیجی، تشنج، گرفتگی
  • تاری یا دوبینی
  • هماهنگی ضعیف بدنی یا ناشیانه
  • ایجاد ضعف جدید دست یا پا، یا هر ضعف موجود که بدتر شده یا بهبود نیابد.
  • مشکل در بلع یا سرفه هنگام خوردن یا نوشیدن
  • حساسیت به صدا
  • گفتار نامشخص یا ناواضح
  • رفتار غیر معمول یا گیج کننده
  • سردرد شدید یا مداوم که با مسکن بهبود نیابد.

هنگام ضربه به سر کودک چه کنیم؟

اگر کودک ضربه به سر را تجربه کرد، او را بنشانید و به او آرامش خاطر دهید. مطمئن شوید که به اندازه کافی استراحت می‌کند. می‌توانید از یک کمپرس سرد بر روی موضع استفاده کنید. در صورت مشاهده علائم شدید یا سردرد و سرگیجه به پزشک مراجعه کنید.

خوشبختانه پذیرش ۲۴ با دارا بودن بهترین دکتر فوق تخصص مغز و اعصاب آماده پاسخگویی به سوالات شما است.

۳.۵/۵ (۱۹ نظر)

منبع
rch.org.au

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
105 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهشید
مهشید
1 روز قبل

من ده سالمه هشت ماه پیش با دوچرخه محک طرف راست سرم به زمین خورد وچون شب سوسیس خوردم صبح مسموم شدم یه بار استفراغ وتهوع دل درد شدم رفتم دکت بهم انداسترون ودیسیکلومین داد خوردم وبهتر شدم ایا این حالت تهوع ودل درد مال ضربه مغزی یا لخته خون بوده الان بعد هشتماه دچار لخته خون در سر یا مغز میشم ممنون

سام راد
سام راد
15 روز قبل

سلام پسرم دوسال و نیمش با سر خورد به لبه کاشی کمی خراش برداشته ساعت هفت عصر این اتفاق افتاد ساعت یک شب خوابید هیچ علائمی نداشت بازی هم کرد فقط نمیزاره دست به سرش بزنیم انگار کمی باد کرده احتیاج ببریم دکتر ؟

حسنا
حسنا
22 روز قبل

سلام دخترم۴سالشه بالای سرش محکم خورد داخل کابینت بعد از چند ساعت میگه حالم بهم میخوره وسردرد داره یه کم سرش گیج می‌رفت چکار کنم لطفا راهنمایی کنین

آخرین ویرایش 22 روز قبل توسط حسنا
غزل
غزل
پاسخ به  حسنا
9 روز قبل

سلام دخترم ۱۶ سالش هست داداشش بادست یامشت زده به سرش بعدا،ز چندساعت هیچ علاعمی نداشت حا لا بعدسه چهارساعت ازبینیش خون میا دوچند دقیقه بعدبازهمینطور

فایق
فایق
22 روز قبل

سلام
پسر ۲ساله من با پشت سر خورد به کاشی دیوار یه بار استفراق کرد وعلائم گیجی هم نمیبینم آیا لازم هست آورژانس ببیرم؟

پیمان
پیمان
27 روز قبل

سلام.دوسه روز پیش خونمون مهمون اومده بود.من دخترم ی ماه ب دنیا اومده بچه مهمون با پاش افتاد نزدیک سر بچه حالا نمیدونیم پاش خورده ب سرش یا ن از اون روز ب بعد شب و روز هی میخوابه.لطفا کمکم کنین

حسام
حسام
30 روز قبل

سلام دخترم ۲ سالشه سرش خورد به میز بعد از دو دقیقه از بینیش خون اومد هوشیاری خوبه مشکلی هم نداره ببرمش دکتر

هاددی
هاددی
1 ماه قبل

سلام پسر یک ساله ام پاش روی سرامیک لیز خورد با پشت سر محکم خورد زمین صدای بلند هم داشت بعد از ۱۷ ساعت حالت تهوع گرفته لطفا راهنمایی کنید ممنون

مصطفی کلاته آقامحمدی
مصطفی کلاته آقامحمدی
1 ماه قبل

لطفا مواظب دلبندتان باشید. لبه های کابینت و جاهای خطرناک که تیز و برنده هستند را با ابرهای نرم بپوشانید. آرزوی سلامتی دارم برای همه کودکان عزیز

ابرا
ابرا
1 ماه قبل

دختر ۱۵ماهش هست پشت سرش خورد روی مکتب استفراغ کرد شیر خورد خوابید بازم بیدار شد استفراغ کرد دکتر بردمش عکس گرفت میگه خوب است ببرمش خونه اگر دوسه بار استفراغ کرد اشکال ندارد اما

ابرا
ابرا
1 ماه قبل

سلام دختر پشت سرش خورد زمین بردمش دکتر عکس ازش گرفت میگه خوب است اما هی استفراغ می کند شیر که می خوارم بالا میارد

حامد
حامد
1 ماه قبل

دختر ۵ساله از فاصله‌ای ۱متری به کاشی روی دیوار سمت چپ بالای گوش برخورد کرد صدای بلند همه داشت فردای همان روز حالت تهوع و سردرد داره اورژانس ببریم راهنمایی کنید لطفاً

حسین
حسین
1 ماه قبل

سلام پسر من از چهار پایه با کله خورد رو زمین کلش باد کرد خطرناک

ژیلا
ژیلا
1 ماه قبل

سلام.پسرم ۳ سال ۳ ماهش هست محکم با پشت سر خورد زمین که از گریه زیادی صداش گرفته ولی هوشیار بود و بعد هم خوابید …ایا ببرمش دکتر یا نه ؟

مرجان
مرجان
2 ماه قبل

سلام دخترم ۴ سالش هست سرما خورده و داروهای سرما خوردگی استفاده میکنه ساعت ۱۱:۳۰ شب داروهاش و خورد و ساعت ۱:۳۰ بامداد رفت دستشویی چون کف حمام خیس بود لیز خورد افتاد زمین و سرش از ناحیه سمت راست ضربه خورد و یه مقدار ورم کرد شروع به گریه کردن کرد و گفت سرم درد میکنه ولی انگار حالت گیجی و منگی داشت و نور چشمش و اذیت میکرد بعد از ۱۵ دقیقه میگفت درد ندارم ولی من متوجه گیج و منگ بودنش بودم الان هم نیم ساعت گذشته از این داستان خوابش برد نگرانم باید چیکار کنم؟؟؟؟

دکتر اسرا متخصص قلب
دکتر اسرا متخصص قلب
پاسخ به  مرجان
1 ماه قبل

این باید به دختر فوق تخصص مراجه شود

Maman D²
Maman D²
2 ماه قبل

سلام من دخترم ۹ ماهش هست ، چهار دستور پا می‌رفت سرش به زمین بعداز گذشت ۱۴ ساعت استفراغ کرد و دو مرحله بعد استفراغ کرد طی ۲۰ ساعت آیا موردی داره یا خیر؟؟ ممنون میشم پاسخ بدید

فاطمه
فاطمه
2 ماه قبل

سلام خسته نباشید دخترم یک ونیم سالشه امروز از باباش گوشیشو خواست باباش نداد خودش و زد زمین چند دقیقه بعد دیدم از دماغش ی ذره خون اومد خیلی نگرانم

دکتر اسرا مولددی متخصص قلب
دکتر اسرا مولددی متخصص قلب
پاسخ به  فاطمه
1 ماه قبل

سلام احتمالا صربه به سرش رسیده

مهدی ناصری
مهدی ناصری
3 ماه قبل

سلام خسته نباشید عذر میخوام بچه ام اوپن افتاد به یه طرف صورتش خاب الود شد خابش برد نگرانشم چیکار کنم

زهرا قلیزاده
زهرا قلیزاده
4 ماه قبل

سلام.من پسر۱۰ساله ای دارم که سه سال پیش ازتاب افتادوبه سرش ضربه وارد شد.بخیه کردیم یکبارهم بالا آورد.اسکن گرفتیم دکترگفت سالمه.الان دوسالی هست که پسرم بعضی وقتها درخواب ناگهان بیدارمی شودحالتی میشه که انگارصورتش فلج شده وتوانایی حرف زدن وقورت دادن آب دهانش راندارد.بعدازچندثانیه خوب میشه ودوباره میخوابه.آیااین حالات به ضربه ی به سرمربوط میشه؟واینکه چکارش کنم؟

حسین علیمردانی
حسین علیمردانی
پاسخ به  زهرا قلیزاده
3 ماه قبل

سلام .من پسرم همین شرایط پسر شمارو داشت باتجربه ای که دارم شما باید سریعتر پسرتونو پزشک مغزو اعصاب ببرید برای عکس سی تی و نظرپزشک .

اریا
اریا
4 ماه قبل

پسرم دوساله شه از ارتفاع یک متری با سر خورد زمین میترسم اتفاقی براش بیوفته چیکار کنم

ثریا
ثریا
4 ماه قبل

پچم از پشت سر خورده زمین از گهواره همینجور استفراغ میکنه سیتی هم ازش گرفتم میگه مشکلی نداره

امنه موسوی
امنه موسوی
5 ماه قبل

سلام من پسرم اتیسم داره ۵ روز پیش سرش به در خورد پیشونیش شکافت خون زیادی ازش رفت بردم بخیه زدیم ولی عکسی نگرفتیم دکتر گفت اگه تعوع داشت ببرینش بیمارستان ولی من هنوز استرس دارم به نظرتون مشکلی نداره

سانیا
سانیا
5 ماه قبل

تفاوت استفراغ برای رفلاکس و استفراغ بعد از ضربه چیه

طیبه
طیبه
6 ماه قبل

سلام من پسرم لیز خورده پیشانیش ورم کرده کبود شده استفراغ هم کرده ولی هوشیاریش خوبه چکار کنم

سید امین
سید امین
6 ماه قبل

پسرم ۱۱سالشه یکی بامشت زد به گیجگاه سمت چپ پسرم درد داشت بردم دکتر
سی آی اسکن گرفتن گفتن مشکلی نیست
تهوع هم نداشت فقط طرف چپش که ضربه خورده بود بی حس میشود نمی تونن را بره
وحرف هم نمی تونه بزنه چکارش کنم

امیر عباس
امیر عباس
6 ماه قبل

پسرم دوسال وسه ماهه است در هنگام بازی سرش به لبه میز اهنی میخوره بالای گوشش صبح خورده ولی هر وقت میخوابه میگه درد وبا بهونع گیری میخوابه بایدعکس بگیرم از سرش؟

سلام
سلام
پاسخ به  امیر عباس
3 ماه قبل

#

آریا
آریا
پاسخ به  سلام
3 ماه قبل

سلام پسرم محکم بافاصله خیلی کم سرش خوردبه میز وسط ابروهاش کبودشدوورم کرد آیاخطرناکه

نیکا
نیکا
6 ماه قبل

سلام دخترم ۳هفته قبل ضربه شدیدبه پیشونی واردشدهنوزسردردداره تب کردم مشکلش خیلی حاد؟

محمد حسن
محمد حسن
6 ماه قبل

سلام پسرم یک چندروز پیش پشت سرش محکم به تخت خورده وحالا میگه که سردردش زیاد شده وموقعی که سرشو حرکت میده نبض نبض میزنه چی کار کنم خطر ناکه لطفا جوابمو بدین نگرانم

مادر
مادر
پاسخ به  محمد حسن
4 ماه قبل

پسر من هم دیروز سرش خورده به گوشه دیوار شکست و خون آمد چیکار باید کنم خیلی نگرانم

آوا
آوا
6 ماه قبل

سلام دخترم ۲سال ونه ماهش داشت راه می رفت افتاد زمین سرش خیلی تند خورد به زمین خیلی گریه کرد بعد از نیم ساعت خوابید هر کاری کردم نخوابه ولی خوابش برد مشکلی داره

فاطمه شمع سوزان
فاطمه شمع سوزان
6 ماه قبل

با سلام
من در سن ۱۵سالگی ضربه شدیدی به سرم وارد شده و حدود ۴،۵ روز بیهوش بودم و بیش از ده بخیه زده شده به سرم. حالا ۴۸ سال دارم ، سردردهای شدید به سراغم میاد ، فک درد عصبی شدیدی رو این اواخر تجربه میکنم، آیا دلیلش ضربه‌ای هست که سالها پیش بر سرم وارد شده؟

مهری
مهری
پاسخ به  فاطمه شمع سوزان
4 ماه قبل

بله

محمد
محمد
7 ماه قبل

سلام
من پسرم ۵ ماه از روی تخت افتاده است دور سرش خون بوده عملش کردن الان دو روزه که هوشیاری پایین داره خوب میشع؟

بل هم
بل هم
پاسخ به  محمد
5 ماه قبل

سلام من پسرم ۴ روز پیش از یه ارتفاع یک متری افتاد و سرش به زمین خورد البته من ندیدم طبق گفته ی خودش پسرم ۴ سالشه و گریه کرد و ۴ روز پیش هم از روی مبل افتاد و شکم و پهلوش محکم خورد به دسته های مبل و همان روز از بینی اش ۳ بار خون اومد فرداش هم

آوا
آوا
پاسخ به  محمد
5 ماه قبل

سلام تورو خدا من نمیدونم چجوری بیام خصوصی کار مهمی دارم پسرم عین بچه شما شده تورو خدا تورو قران برادر اگه پی امم رو دیدی حتما جوابم بده

بهنام روددهقان
بهنام روددهقان
پاسخ به  آوا
2 ماه قبل

سلام عزیزم پسرتوببرپزشک مغزواعصاب اسکن بگیر

ابراهیم نوری
ابراهیم نوری
7 ماه قبل

سلام بچم ۳ سالشه داشت میدوید سرش خورد رو دیوار سنگی پیشونیش ورم کرد از دماغش خون اومد

نیک
نیک
7 ماه قبل

امروز دختر ۴سالم از روی مبل زمین افتاد در کل تا الان حالت طبیعی داره مشکلی نیست خداروشکر فقط قسمت چپ بالایی ابرو پیشانی درد میکنه میخواستم بدونم مشکلی ک خدانکرده نیست

جواد
جواد
7 ماه قبل

سلام پسرم دوسال و پنج ماهشه.دیشب با سر و صورت خورده به جایی.خونریزی نداشته.ولی از چند ساعت بعد همش تب داره.آیا نیازی هست به دکتر مراجعه کنیم.

باراد
باراد
10 ماه قبل

پسرم یک سال و ۱۸ ماهشه و به سرش ضربه وارد شده و از دماغش خون اومده آیا مشکلی براش نداره

آریا
آریا
پاسخ به  باراد
7 ماه قبل

سلام پسرم یک سال ویک ماهش هست الان داداشش خواست بیارش پاش گیر کرد خوردزمین روب صورت خوردزمین دماغش کمی خون اومد خیلی گریه وبیقراری داشت شیردادمش توگریه بوداستفراق کردخیلی ترسیدم تاآروش کردم خوابید..حالاخیلی میترسم چیکارکنم

مسعود
مسعود
10 ماه قبل

فقط میخواستم بگم اینقدر زود جواب سوالات را میدید یه چای نبات بخورید روتون فشار نیاد

Habibmohammadi
Habibmohammadi
پاسخ به  مسعود
8 ماه قبل

واقعا زود جواب میدن

آوا
آوا
10 ماه قبل

سلام دختر من دیشب ساعت ۷ قابلمه ای سنگینی از روی ابچکان افتاد رو سرش و روی پیشونیشو حالت فرو رفتگی و ورم گرفت بردیم بیمارستان عکس ساده گرفتن مشکلی نداشت و بهمون گفتن ۷ ساعت مراقب باشیم بالا اورد یا تاری دید ببریمش اما چیزی نشد تا امروز ساعت ۸ شب کلی بالا اورد ممکنه مشکلی باشه

مرسانا
مرسانا
10 ماه قبل

سلام دخترم ۴سالشه دیشب ازسرسره فاصله یک ونیم تادومتربود ازطرف راست سردرست بالای گوشش محکم پرت شد وزمینش اسفالت بود فقط سرش ازجاییکه ضربه خورده بادکرده وکبود شده ولی ازدیشب چیزی نمیخوره وصبح استفراغ کردیکبار ایانیازهست ببرمش متخصص ممنون

واثق
واثق
10 ماه قبل

پسرم ازروی اوپن افتاده قسمت چب سرباد کرده دست میزنم گریه میکنه ولی هوشیاره حالت تهوع نداره سرگیسه نداره مشکل بینایی هم نداره ایا نیاز ب پزشک هست

آهی
آهی
پاسخ به  واثق
10 ماه قبل

پسرم از سر چوکی پرت شد وسرش کمی باد کرده وکبود شده استفراغ ندارد سردرد وسر گیری هم ندارد آیا نیاز به پزشک است

ارنیکا
ارنیکا
پاسخ به  آهی
4 ماه قبل

سلام دخترم ۷ماهشه ازدست خواهرش که ده سالشه افتاده وباسر به زمین خورده وچند بار استفراغ کرده چه باید کرد بستریه و بعد از دو روز دوباره استفراغ کرده چاره چیست

بهنام روددهقان
بهنام روددهقان
پاسخ به  آهی
2 ماه قبل

خیر

موسوی
موسوی
11 ماه قبل

سلام خسته نباشی من دخترم ۱۶ماهشه و ازروتخت افتاد پایین فقط همون لحظه استفراغ کرد و شب هم استفراغ و صبحشم تکرارشد ولی بازی و کارای روزمرشم انجام میده چیکارکنم

Ronya
Ronya
11 ماه قبل

سلام من داداشم ۵ سالشه تو پارک بود پشت تاب به سرش خورد افتاد زمین خیلی گریه کرد ولی وقتی اومدیم خونه یه چند ساعتی خوابید از خواب بیدار شد یه لیوان آب خورد بعد بالا آورد و دوباره خوابید آیا خطرناک هست؟

معصومه
معصومه
پاسخ به  Ronya
4 ماه قبل

سلام پسر من ۱۲ ساله هست وقتی ۳ساله بود تو پارک بازی میکرد پشت تاب خورد تو سرش بیمارستان بردیم عکس گرفتیم چیزی نبود ولی الان عوارض نشون داده باعث آسیب دیدن عصب شنوایی پسرم شده

زينب كاوسي
زينب كاوسي
11 ماه قبل

سلام دختر من ٢سال ونیم هستش با شدت زیاد سرش بالا ابروش خورد به طبقه چوبی میز تلوزیون و اندازه گردو باد کرده ایا خطرناکه چیکار کنم

نرگس نوروزی
نرگس نوروزی
11 ماه قبل

سلام دکتر دخترم حدود ۱۵ روز از ارتفاع یک متر به زمین افتاد روز های تا ۳ روز همش خابش میبرد الانم همش بیحاله مشکلش چیه نمیدونم

نرگس
نرگس
11 ماه قبل

سلام پسرم هفت ماهشه از رو تاب افتاد رو زمین رو موکت خیلی گریه کرد با پیشونی خورد هیچ علائمی هم نداشت باید ببرمش دکتر؟

سمیه
سمیه
پاسخ به  نرگس
3 ماه قبل

سلام پسر منم دیشب رو زانو نشست بعد از پشت افتاد خیلی’گریه کرد ولی هیچ علائمی نداشت ولی خودم میترسم

سجاد دهقانی
سجاد دهقانی
11 ماه قبل

سلام اگر کودک سرش به زمین خورده باشد واستفراغ نکند وفقط سردرد داشته باشد خطرناک است؟تا چه زمانی اگر به دکتر مراجعه نکنیم اشکال ندارد

احسان حدادب
احسان حدادب
پاسخ به  سجاد دهقانی
10 ماه قبل

سلام پسر من ده سالشه از روی تاب افتاده برای چند ثانیه دست وپاش بی حس شد نشانه چیست

مهرسا
مهرسا
پاسخ به  سجاد دهقانی
7 ماه قبل

سلام دخترم۵سالشه کوچیک تر،که بودتازه شروع کرده بودبه حرکت کردن چندبارازروی تخت ومبل افتاد.یکم بزرگترکه شدیه بار توی حموم خعلی بد به پشت سرافتاد.یه بارم توی آسانسوربه پشت سرافتادازاون به بعدآب زردمیاره بالا.میخواستم بدونم ممکنه آب زردبالاآوردنش برای ضربه خوردن به سرش باشه؟خعلی نگرانم

جوشی
جوشی
پاسخ به  مهرسا
2 ماه قبل

داش تو دیگه ریدی با بچه بزرگ کردنت

وحید
وحید
11 ماه قبل

سلام وقتی پسرم فضولی میکنه وبه خواهر کوچولوش میزنه من از شدت عصبانیت به سرش میزنم وبینی پسرم خون میاد

مامان
مامان
پاسخ به  وحید
10 ماه قبل

مگه مریضی ؟؟

D.R حمید.رشت
D.R حمید.رشت
پاسخ به  مامان
3 ماه قبل

شرمنده اشتباه فرستادم منظورم به وحید بود

محسن
محسن
پاسخ به  وحید
10 ماه قبل

به نظر من تو بچگی خودت چیزی به سرت خورده که این کار روی بچه تکرار میکنی

رئیسی
رئیسی
پاسخ به  وحید
10 ماه قبل

سلام پسرم۵ ساله هست دیروز پیشانی اش خورد به زمین ورم کرده و بی حال هست دو بار هم بالا اورده به پزشک مراجعه کنم؟

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  وحید
5 ماه قبل

وای چه دلی داری

هانا
هانا
پاسخ به  وحید
5 ماه قبل

خیلی خیلی برات متاسفم حتما پیش روانپزشک برو وخودت رو درمان کن

هانا
هانا
پاسخ به  وحید
5 ماه قبل
سمیه
سمیه
پاسخ به  وحید
3 ماه قبل

نکن این کارو بچه اتو دیوونه میکنی بعدا عذاب وجدان میکشت

شکوفه
شکوفه
1 سال قبل

سلام پسرم ۲ سالشه با پس کله خورد زمین بعدش خابید هر کار کردم نشد بیدارنگه دارم .چون موقه خابش بود . احتمال داره از ضربه باشه یا نه

محمدپدرام زیبامنش
محمدپدرام زیبامنش
پاسخ به  شکوفه
10 ماه قبل

سلام پسرم ۵ سالشه تو حمام پاش سر خورد سرش به زمین برخورد کرد جاش متورم شد کمپرس سرد گذاشتم روی تورم. ولی هیچ علایمی مثل سرگیجه یا استفراغ نداشت نیازی هست به پزشک مراجعه کنیم؟

سمیه
سمیه
پاسخ به  شکوفه
3 ماه قبل

سلام پسر منم ۹ ماهشه عین اتفاقی ک برای پسر شماافتاد براش پیش اومدالان میترسم خیلی

لنا
لنا
1 سال قبل

سلام.دختر من۱سالشه ۳روز پیش با سر افتاد زمین روز اول استفراغ نکرد اما روز دوم و سوم استفراغ کرد ممکنه دلیلش ظربه به سر باشه

قربانی
قربانی
پاسخ به  لنا
1 سال قبل

پشت سربچم خورده به دیواردردمیکنه ایاخطرناکه

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  لنا
5 ماه قبل

سلام ان شالله که دخترتون خوب شده .دقیقادختر منم دوسالشه وروز اول استفراغ نکرداماروزدوم وسوم استفراغ کرد لطف کنید بگید حال دخترتون چی شد خیلی نگرانم

محمدی
محمدی
1 سال قبل

سلام دخترم شیش ساله است داشت می دوید با دیوار بر خورد کرد و بعد از آن بالا آورد وهمش میگه سرم درد می کنه الان هم خوابید ما هم روستا هستیم آیا ضروری هست ببرمش بیمارستان

زینب شجاعی
زینب شجاعی
1 سال قبل

سلام پسرم ۴ماهشه الان از تخت افتاد وپیشانی وبقل وپشت سرش ضربه خورده اول گریه کرد آروم شد ولی پیشانی یکم کبود شده چکار کنم آیا خطرناکه بعد ۱۰ دقیقه آروم چه علائم خطرناکه سرامیک‌بود شد

زینب شجاعی
زینب شجاعی
پاسخ به  زینب شجاعی
1 سال قبل

ذ

مریم
مریم
پاسخ به  زینب شجاعی
1 سال قبل

سلام پسرم سرش درد میکنه ۷ سالشه موقع که ۲ سالش بود به سرش زربه خورد

النا
النا
1 سال قبل

سلام خسته نباشین من نیم ساعت پیش بچم سرش خورد ب مبل نمیدونم دماغش یا سرش ندیدم بد ک گریه کرد برش داشتم یکم ک گریه کرد آب دماغش اومد یکم آب دماغش خون آلود بود خیلی کم ۱۱ ماهشه احتیاج ب دکتر داره یا مشکلی نیست؟؟؟؟

دکمه بازگشت به بالا