درمان فیبرومیالژیا در طب سنتی چیست؟ بدن درد بدون علت در طب سنتی

فیبرومیالژیا (Fibromyalgia) بیماری که تمامی ابعاد زندگی فرد مبتلا را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. در این بیماری فرد نسبت به درد بسیار حساس‌تر شده، بی‌خوابی‌، افسردگی، مشکلات گوارشی و … مشکلات بسیار دیگری را تجربه می‌کند. در مقاله پیشین پذیرش ۲۴ به تمامی موارد مهم از علت تا درمان این بیماری پرداختیم.

همانطور که در مقاله فیبرومیالژیا گفته شد، شیوه‌های مختلفی برای کنترل و درمان این بیماری وجود دارد. از جمله این موارد درمان فیبرومیالژیا در طب سنتی، روشی است که مورد توجه بسیاری از بیماران و مورد توصیه دکتر فیبرومیالژیا و متخصص طب سنتی قرار گرفته است. در ادامه به بررسی انواع روش‌های این بیماری می‌پردازیم.

در بررسی روش‌های درمانی این بیماری در نظر داشته باشید از پزشک فوق تخصص مغز و اعصاب مشاوره لازم را دریافت کنید. پذیرش ۲۴ امکان دریافت ویزیت دکتر آنلاین مغز و اعصاب را فراهم کرده است.

درمان درد فیبرومیالژیا در طب سنتی

بر طبق آمار به دست آمده بیش از ۱۵ میلیون نفر در جهان با فیبرومیالژیا (Fibromyalgia) زندگی می‌کنند. درمان این بیماری از چالش‌برانگیز می‌شود که نمونه‌های درمانی متنوعی در حال ظهور هستند، اما شکافی عمیق بین تحقیق و عملکرد آنان وجود دارد.

همین موضوع بیماران را مجبور می‌کند تا درمان فیبرومیالژیا در طب سنتی را از طریق دکتر فیبرومیالژیا متخصص طب سنتی جستجو کنند. مطالعات بالینی مبتنی بر شواهد نیز نشان می‌دهد که درمان‌های شیمیایی به همراه طب سنتی، عملکرد درمان را به حداکثر رسانده و کیفیت زندگی را افزایش می‌دهد.

درمان فیبرومیالژیا با طب سوزنی
درمان فیبرومیالژیا با طب سوزنی

درمان فیبرومیالژیا با طب سوزنی

بر طبق مطالعات انجام‌شده در دانشگاه میشیگان شواهدی یافت می‌شود که طب سوزنی بر توانایی طولانی مدت مغز برای تفسیر و تنظیم درد تأثیر می‌گذارد. بر طبق این مطالعه ۲۰ زن بیش از یک سال مبتلا به فیبرومیالژیا تشخیص داده شده بودند و حداقل ۵۰ درصد از زمان خود درد را تجربه کردند، پس از ۸ درمان طب سوزنی سطح درد آنان کاهش یافته است.

ماساژ برای فیبرومیالژیا

ماساژ یک درمان شناخته شده برای درد عضلات و مفاصل است. این روش درمان درد فیبرومیالژیا در طب سنتی شامل دستکاری ملایم بدن برای افزایش دامنه حرکت، کاهش استرس، تقویت آرامش و تسکین درد می‌شود. یک بررسی سیستماتیک در سال ۲۰۱۴ نشان داد که در طول ماساژدرمانی به مدت پنج هفته یا بیشتر، منجر به بهبود قابل توجهی در درد، اضطراب و افسردگی در افراد مبتلا به فیبرومیالژیا شد.

این روش درمان فیبرومیالژی با طب سنتی را می‌توان از جمله مواردی دانست که انجام مرتب آن تاثیر به‌سزایی در افزایش کیفیت زندگی فرد مبتلا خواهد داشت. متخصصان طب سنتی و دکتر فیبرومیالژیا این روش را شیوه‌ای مکمل جهت درمان بیماران می‌دانند.

مدیریت فیبرومیالژیا با یوگا و تای‌چی

یوگا و تای‌چی رشته‌‎های ورزشس آهسته‌ای هستند. حرکات این دو ورزش به شکلی کنترل‎ شده با مدیتیشن و تنفس عمیق ترکیب می‌شود. هر دو نوع این ورزش ممکن است به افراد در مدیریت فیبرومیالژیا کمک کند.

نویسندگان یک مطالعه معتبر در سال ۲۰۱۰ اظهار داشتند که تای چی ممکن است یک درمان موثر برای این بیماری باشد اما این روش درمانی نیز مانند سایر روش‌های درمان فیبرومیالژی با طب سنتی نیاز به تداوم در انجام دارد.

بهبود فیبرومیالژیا با آبگرم درمانی

از جمله روش‌های دیگر که دکتر فیبرومیالژیا و متخصص طب سنتی افراد را به آن تشویق می‎کنند، آبگرم‌درمانی است. این روش درمان درد فیبرومیالژیا در طب سنتی خواب فرد مبتلا را بهبود بخشیده و تاثیر مثبتی در زندگی او ایفا می‌کند.

دریافت‌کنندگان این روش درمان طب سنتی، کاهش موقت و قابل توجهی از درد، تنش عضلانی، استرس، اضطراب و غم را گزارش کردند. آنها همچنین به افزایش قابل توجهی در آرامش، احساس مثبت، انرژی، سهولت در حرکت و کیفیت خواب اشاره کردند.

اهمیت تغذیه در درمان فیبرومیالژیا
اهمیت تغذیه در درمان فیبرومیالژیا

برای بیماری فیبرومیالژیا چه بخوریم؟ تغذیه مناسب فیبرومیالژیا

از دیگر روش‌هایی که برای درمان بیماری فیبرومیالژیا در طب سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، استفاده از رژیم غذایی سالم است.

یک رژیم غذایی متعادل باید شامل موارد زیر باشد:

  • میوه‌ها و سبزیجات تازه
  • غلات کامل
  • چربی‌های سالم
  • لبنیات کم چرب
  • پروتئین بدون چربی، مانند مرغ یا ماهی

سعی کنید از غذاهایی که ارزش غذایی پایینی دارند، که احتمالاً بر سلامتی شما تأثیر منفی می‌گذارند، اجتناب کنید. همچنین برای کنترل این بیماری دکتر فیبرومیالژیا متخصص طب سنتی توصیه می‌کنند که میزان نمک و شکر را در رژیم غذایی خود محدود کنید.

فیبرومیالژیا می‌تواند باعث ایجاد احساس خستگی و فرسودگی شود. خوردن غذاهای خاص می‌تواند انرژی بیشتری برای گذراندن روز به شما بدهد. برای کاهش سرعت جذب کربوهیدرات‌ها، آن‌ها را با پروتئین یا چربی ترکیب کنید.

درمان گیاهی بیماری فیبرومیالژیا

غذاهای تازه و کاملی را انتخاب کنید که دارای فیبر زیاد و قندهای کم هستند، مانند:

  • آجیل و دانه‌هایی مانند بادام
  • کلم بروکلی
  • لوبیا
  • توفو
  • بلغور جو دوسر
  • سبزی با برگ تیره
  • آووکادو

گفته می‌شود غذاهایی که دارای طبع گرم هستند به تحریک بدن برای کاهش علائم بیماری کمک می‌کنند. البته این نکته را نیز باید در نظر داشت که باید تعادل میان گرم و سرد حفظ شود. چرا که مصرف بیش از حد آن نیز می‌تواند سبب ایجاد مشکل شود.

سوالات متداول درمان فیبرومیالژی در طب سنتی

درمان فیبرومیالژی در طب سنتی تا چه اندازه موثر است؟

همانطور که در ابتدا گفته شد بر اساس تحقیقات صورت‌گرفته، تاثیر درمان بیماری فیبرومیالژیا در طب سنتی بر کسی پوشیده نیست. انجام درمان‌هایی مانند طب سوزنی، ورزش‌هایی مانند یوگا و مدیتیشن، استفاده از رژیم غذایی سالم همه در درمان و کنترل این بیماری نقش دارد.

اما از آنجایی که درمان‌های طب سنتی به صورت کلی زمان‌بر بوده و نیاز به تداوم بسیار دارند، باید در مدت زمان طولانی انجام شوند.

آیا بیماری فیبرومیالژی و درمان آن از طریق طب سنتی با درمان شیمیایی آن تداخل دارد؟

بهتر است برای هر نوع درمان از دکتر فیبرومیالژیا متخصص طب سنتی و از فوق تخصص مغز و اعصاب مشاوره و ویزیت دریافت کنید. اما بر اساس مطالعات روش‌های درمانی طب سنتی می‌تواند در کنار دریافت داروهای شیمیایی آن مورد استفاده قرار گیرد.

در واقع این دو نوع مکمل یکدیگر محسوب می‌شوند. برای درمان این بیماری بهتر است پیش از هر چیز ویزیت دکتر فیبرومیالژیا را دریافت کنید. پذیرش ۲۴ با امکان دریافت نوبت دکتر آنلاین مغز و اعصاب به شما در درمان این بیماری کمک می‌کند.

از چه نوع داروهای خانگی برای فیبرومیالژیا می‌توان بهره برد؟

داروهای خانگی برای درمان فیبرومیالژیا در واقع همان مواد غذایی هستند که از آن باید در رژیم غذایی استفاده کرد. از ادویه‌هایی مانند: زنجبیل، به دلیل خاصیت ضددرد، فلفل قرمز برای وجود ماده کپسایسین به عنوان مسکن، سرکه سیب به منظور کاهش استرس و کنترل افسردگی می‌توان بهره برد. توصیه می‌شود رژیم غذایی این بیماری را تخت نظر یک متخصص و دکتر فیبرومیالژیا دریافت کنید.

۳.۶/۵ (۱۵ نظر)

منبع
medicalnewstoday.comncbi.nlm.nih.govhealthline.comredleafwellness.ca

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
طاهره
طاهره
1 ماه قبل

سلام وقتتون بخیروخوشی من درد منتشر درکل بدن دارم. خصوصا پاها دستها. درد،گرفتگی عضلات نیست! یه ضعف خاصی، مانند خوره دراندام، درمفصل، دراستخوان، درماهیچه و… خصوصا وقتی یه دفعه بدون دلیل ازخواب می پرم. وبه سختی بخواب میرم! سلامت باشید.

دکمه بازگشت به بالا