بهترین روش ماسک زدن بعد از جراحی بینی چیست؟

ماسک زدن بعد از جراحی بینی

جراحی بینی یکی از پرطرفدارترین جراحی‌های زیبایی است. با این حال، چالش‌های خاص خود را دارد و نیاز است قبل از عمل و بعد از آن مواردی را رعایت کنید تا نتیجه کار خراب نشود. با توجه به همه‌گیری کروناویروس ۱۹ در چند سال اخیر، یکی از چالش‌های افرادی که بینی خود را عمل می‌کنند ماسک زدن بعد از جراحی بینی است. اما ایا ماسک زدن باعث افتادگی بینی میشود؟ طریقه ماسک زدن بعد از عمل بینی چطور است؟ رابطه ماسک زدن بعد از عمل بینی و تغییر شکل بینی چیست؟

این‌ها سوالاتی هستند که قرار است در این مقاله به آنها پاسخ دهیم.

طریقه ماسک زدن بعد از عمل بینی

جراح بینی به افرادی که عمل رینوپلاستی انجام داده‌اند توصیه می‌کند که تا دو هفته بیرون نروند. اما گاهی کار فوری دارید که مجبور هستید بیرون بروید. در این شرایط با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا لازم است ماسک بزنید. به طور کلی اگر ماسک زدن بعد از عمل بینی به شیوه صحیح انجام شود، می‌توانید آن را انجام دهید.

با توجه به این‌که ماسک روی قسمت بالایی استخوان بینی قرار می‌گیرد، جایی که برش و تغییرات زیادی انجام شده است، اگر به شیوه صحیحی از آن استفاده نکنید می‎تواند سبب تغییر شکل بینی و یا افتادگی آن شود. علاوه بر این، هنگام استفاده از ماسک قطعا درد زیادی خواهید داشت. با این حال اگر این کار را به روش صحیحی که معمولا دکتر جراحی بینی به شما یاد می‌دهد انجام دهید، در امان می‌مانید.

می‌توانید از روش های زیر برای ماسک زدن بعد از جراحی بینی استفاده کنید:

اولین روش ماسک زدن بعد از عمل بینی

راه حل اول استفاده همزمان از دو شیلد به جای ماسک است. یعنی ابتدا شیلد کوچکی را روی چانه قرار دهید لبه بالایی آن تا قوز بینی بالا ببرید. سپس از شیلد دوم که بزرگ‌تر است و روی پیشانی قرار می‌گیرد استفاده کنید. قسمت پایین این شیلد دقیقا تا انتهای قبلی کشیده شده و می‌تواند تا حدودی از شما محافظت کند.

دومین روش ماسک زدن بعد از عمل بینی

راه حل دیگر استفاده از ماسک‌های پارچه‌ای دست دوز است که ابعاد بزرگ‌تری دارند. این ماسک‌ها را آنقدر بالا ببرید تا به زیر چشم شما برسند و به بینی فشار نیاورند. شما می‌توانید این ماسک‌ها را خودتان بدوزید. آن را کمی بزرگ‌تر از ماسک‌های معمول ببرید تا کاملا بینی و صورت را بپوشاند و پهن باشد. ماسک‌های پارچه‌ای سبک‌تر هستند و فشار کمتری به بینی وارد می‌کنند.

سومین روش ماسک زدن بعد از عمل بینی

ماسک‌های معمولی موجود در بازار را استفاده کنید، اما آنها را سر و ته بزنید. به این معنا که قسمت فلزی ریز چانه شما قرار بگیرد. همچنین لازم است لبه بالایی ماسک را فقط تا سوراخ بینی بالا ببرید.

معمولا متخصص گوش و حلق و بینی توصیه می‌کند که اگر دچار درد و ناراحتی شدید، به سرعت به منزل برگردید و ماسک را بردارید. همچنین باید دقت کنید که ماسک فشار زیادی روی بینی شما وارد نکند.

سوالات رایج درباره ماسک زدن بعد از جراحی بینی

آیا ماسک زدن بعد از جراحی بینی مجاز است؟

بهتر است استفاده نکنید، اما اگر مجبور هستید از پزشک خود مشورت بگیرید. در این مقاله، سه روش برای استفاده از ماسک بعد از رینوپلاستی ذکر شده است.

ایا ماسک زدن باعث افتادگی بینی میشود؟

اگر به بینی شما فشار بیاورد و آن را بد استفاده کنید، بله ممکن است.

آیا استفاده از ماسک بعد از عمل بینی توصیه می‌شود؟

خیر؛ با این حال اگر قصد بیرون رفتن از منزل را دارید، با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا توصیه می‌شود که از آن استفاده کنید.

شما می‌توانید از طریق سایت پذیرش ۲۴ ویزیت آنلاین دکتر گوش و حلق و بینی داشته باشید و به شکل تصویری طریقه ماسک زدن را از پزشک یاد بگیرید. این کار به شما کمک می‌کند که اگر دسترسی به پزشک خود ندارید و لازم است ماسک بزنید، از طریقه صحیح ماسک زدن بعد از جراحی بینی مطلع شوید.

سخن آخر

بهتر است تا دو هفته بعد از رینوپلاستی در منزل بمانید. با این حال، اگر مجبور هستید ماسک بزنید و یا بیرون بروید، روش صحیح ماسک زدن بعد از جراحی بینی به شما کمک می‌کند تا از آسیب‌ها محفوظ بمانید.

۳/۵ (۴ نظر)

منبع
webmd.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا