عمل بینی در افراد سیگاری

آیا سیگاری‌ها می‌توانند عمل بینی کنند؟ و عوارض سیگار برای آن‌ها چقدر ریسک جراحی را بالا می‌برد با ما همراه باشید تا در این مقاله با عمل بینی در افراد سیگاری بیشتر آشنا شویم.

جراحی بینی برای افراد سیگاری امکان پذیر است؟

بله قطعا افراد سیگاری هم می‌توانند جراحی بینی انجام دهند. ولی متاسفانه عوارض عمل جراحی برای افراد سیگار به نسبت خیلی بیشتر از افراد عادی است؛ که در مقالات دیگری به تفاوت عمل بینی در افراد سیگاری و عوارض بیشتر ناشی از مصرف سیگار در آن‌ها پرداخته‌ایم. همچنین برای اطلاعات درباره سیگار کشیدن بعد از عمل بینی و سیگار کشیدن قبل از عمل بینی به مقالاتی با همین عنوان در سایت ما مراجعه بفرمایید.

عمل بینی در افراد سیگاری چه عوارضی دارد

وقتی سیگار می‌کشید، خود را در معرض خطر آشکار بیماری و سایر عوارض سلامتی قرار می‌دهید. به عنوان یک بیمار جراحی بینی، عوارض کشیدن سیگار قبل از عمل بینی ، تهدیدات را برای شما به همراه دارد:

  • بهبودی نامناسب یا با تاخیر
  • نکروز، اسکار و یا از دست دادن پوست
  • رگ‌های خونی منقبض شده و اکسیژن و جریان خون به آن ناحیه کاهش می‌یابد
  • ماندگاری نیکوتین در سیستم تا دو هفته
  • انسداد راه هوایی
  • افزایش خطر واکنش بیهوشی
  • عدم تقارن بینی یا نتایج ضعیف
  • خون‌ریزی بیش از حد

در حالی که شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه سیگار کشیدن باعث ایجاد مشکلاتی در سیستم عروقی بینی می‌شود، اما این در میان نگرانی‌های بسیاری که جراح بینی، برای بیمارانی که عمل جراحی آن‌ها نزدیک است و سیگار می‌کشند، هیچ است.

بزرگترین تهدیدات سیگار در روند بهبودی نهفته است و اینکه چقدر ممکن است برای افراد سیگاری دشوار باشد که سفر درمانی سالم و روانی را که می‌خواهند داشته باشند.

عمل بینی در افراد سیگاری چگونه است

بسیاری از بیمارانی که سیگار می‌کشند نگرانی‌های موجهی در مورد اثراتی که سیگار می‌تواند بر نتایج جراحی بینی بعد از عمل داشته باشد دارند. به عنوان مثال، در جلسه مشاوره شما، دکتر گوش و حلق و بینی شما احتمالاً بر اهمیت دوری از سیگار برای حداقل دو هفته تاکید خواهد کرد. در حالی که این استاندارد فعلی است، اما بی‌خطرترین کار این است که سیگار کشیدن را حداقل برای چهار هفته یا بیشتر به تعویق بیندازید، اگر بتوانید این عادت را برای همیشه ترک کنید که بسیار عالی است.

از آنجایی که نیکوتین رگ‌های خونی را منقبض می‌کند، بینی می‌تواند به راحتی تحت تأثیر بهبودی ضعیف قرار گیرد، خطر ابتلا به عفونت را افزایش دهد، یا سایر عوارضی که می‌تواند منجر به جراحی دوم زیبایی بینی شود.

بینی در مراحل اولیه بهبودی بسیار ظریف است، بنابراین به تعویق انداختن عادت سیگار کشیدن خود تا زمانی که ممکن است بهترین استراتژی برای حفظ سلامت خود و زیبایی بینی شما است.

فقط به خاطر داشته باشید که محصولاتی مانند آدامس نیکوتین و چسب به دلیل نیکوتین موجود در آنها به همان اندازه خطرناک هستند. چه سیگاری هستید یا نه، تا جایی که می‌توانید از دود دست دوم (در معرض دود سیگار سایر افراد قرار گرفتن) خودداری کنید.

بیهوشی افراد سیگاری

اگر سیگار می‌کشید و نزدیک انجام عمل جراحی هستید، پزشک متخصص بیهوشی توصیه می‌کند که قبل از انجام عمل در اسرع وقت سیگار را ترک کنید. همچنین مهم است که با پزشک متخصص بیهوشی خود در مورد سیگار کشیدن خود و نحوه تأثیر آن بر برنامه مراقبت از بیهوشی خود ملاقات کنید.

چرا ترک سیگار قبل از جراحی مهم است؟

اگر سیگار می‌کشید، قلب و ریه‌های شما آنطور که باید کار نمی‌کنند. ممکن است در حین یا بعد از جراحی مشکلات تنفسی داشته باشید. و در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به ذات الریه هستید. همچنین احتمال بیشتری وجود دارد که پس از جراحی به دستگاه تنفس مصنوعی، دستگاهی که شما در تنفس کمک می‌کند، نیاز داشته باشید. علاوه بر این، سیگار جریان خون را کاهش می‌دهد، که روند بهبود را کند می‌کند، بنابراین زخم جراحی شما احتمال بیشتری دارد که عفونی شود. از آنجایی که سیگار عامل اصلی بیماری قلبی است، احتمال حمله قلبی در حین یا بعد از جراحی افزایش می‌یابد.

چگونه ترک می‌تواند به عمل بینی کمک کند؟

شاید باورش سخت باشد، اما ترک سیگار حتی یک روز قبل از جراحی می‌تواند خطر عوارض را کاهش دهد. این به این دلیل است که بدن شما شروع به بهبودی می‌کند و به محض ترک سیگار، قلب و ریه‌های شما بهتر کار می‌کنند. سطح نیکوتین و مونوکسید کربن – مواد شیمیایی ناسالمی که در دود سیگار استنشاق می‌کنید – بلافاصله شروع به کاهش می‌کند، جریان خون را بهبود می‌بخشد و احتمال بروز مشکلات را کاهش می‌دهد.

ترک سیگار حتی یک روز قبل از جراحی می‌تواند خطر عوارض را کاهش دهد.

اما سعی کنید آنقدر صبر نکنید. هر چه زودتر ترک کنید بهتر است – ترجیحاً یک هفته قبل از جراحی یا بیشتر. نکشیدن سیگار و قلیون بعد از عمل بینی در دوران نقاهت پس از جراحی نیز مفید است. در واقع، جراحی زمان بسیار خوبی برای ترک سیگار است، زیرا احتمالاً از قبل به بهبود سلامت خود فکر می‌کنید و نمی‌توانید تا زمانی که برای جراحی در بیمارستان هستید سیگار بکشید. این به شما کمک می‌کند تا برنامه‌های خود را برای ترک سیگار افزایش دهید.

سوالات متداول

در ادامه به پاسخ سوالات متداولی که افراد سیگاری برای انجام عمل بینی خود دارند می‌پردازیم:

چند روز پس از عمل بینی می‌توان سیگار کشید؟

همان‌طور که در قسمت‌های قبل هم صحبت کردیم. بهتر است خیلی زود سیگار را ترک کنیم. و جراحی بینی می‌تواند دلیل بسیار خوبی برای ترک سیگار باشد. پس هرچه فاصله آخرین سیگاری که کشیده‌ایم و تاریخ عمل بینی‌مان بیشتر باشد بهتر است. ولی حداقل بین دو تا چهار هفته قبل و بعد از جراحی، باید حتی از دود سیگار هم دوری کنیم.

هرچند که در قسمت قبل هم اشاره کردیم که ترک سیگار حتی یک روز قبل از عمل هم می‎‌تواند در بهبود نتایج عمل بسیار تاثیرگذار باشد.

آیا سیگار کشیدن بعد از عمل بینی باعث نامتقارن شدن آن می‌شود؟

در حقیقت باید گفت که سیگار کشیدن ممکن است در ترمیم زخم‌های بعد از عمل بینی تاثیرگذار باشد، اما این مساله که باعث عدم تقارن می‌شود واقعیت ندارد. شاید بتوان گفت که تنها فایده‌ای که کشیدن سیگار بعد از عمل بینی دارد این است که با خروج میزان دود از بینی متوجه خواهید شد که آیا جراح کار خود را به درستی انجام داده است یا خیر.

عمل بیتی در افراد سیگاری چه عوارضی دارد

در پاسخ این سوال باید گفت: عمل بینی در افراد سیگاری ریسک بالاتری از نظر عوارض حین و بعد عمل دارد. چه در مورد احتمال حملات قلبی در حین بیهوشی و نیاز به دستگاه تنفسی، چه از نظر بهبود نامناسب و دیرتر بعد از جراحی.

جمع‌بندی

بهتر است از چند هفته قبل از عمل – حداقل چهار هفته – سیگار را ترک کنیم و بعد از جراحی هم تا حداقل چهار هفته از استعمال انواع دخانیات حتی قلیون پرهیز کنیم.

شما می‌توانید مقالات مرتبط دیگر همین سایت که در ابتدا نیز به آن‌ها اشاره شد، یا مقاله های چه مدت بعد از عمل بینی میتوان قلیون کشید نی نی سایت، قلیون قبل عمل بینی نی نی سایت و کشیدن قلیان بعد از عمل بینی نی نی سایت را برای اطلاعات بیشتر مطالعه بفرمایید. همچنین جهت مشاوره و دریافت ویزیت آنلاین دکتر گوش و حلق و بینی و جراحی بینی، از طریق پذیرش ۲۴، تجربه مشاوره آنلاین و دریافت نوبت از بهترین پزشکان و بیمارستان‌های ایران را داشته باشید.

۵/۵ (۱ نظر)

منبع
asahq.org

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا