نحوه انتخاب پزشک برای عمل بینی

عمل جراحی بینی یکی از پرطرفدارترین و در عین حال پرچالش‌ترین عمل‌های زیبایی است که افرادی تحت عنوان دکتر جراحی بینی آن را انجام می‌دهند. اگر این عمل به‌درستی و توسط پزشک ماهری انجام نشود علاوه بر نرسیدن به نتیجه دلخواه، ممکن است مشکلات تنفسی نیز برای بیمار به‌وجود آورد.

بنابراین اهمیت زیادی دارد که دکتر زیبایی مورد نظرتان را با دقت و حوصله کافی انتخاب کنید. پس اگر می‌خواهید بدانید بهترین جراح بینی را چطور انتخاب کنید، در ادامه مطلب همراه ما باشید.

چگونه می توان یک جراح بینی خوب انتخاب کرد؟

برای انتخاب جراح بینی خوب نمی‌توانید تنها به حرف آشنایان خود و نظر بیماران در اینترنت اکتفا کنید. موارد زیادی وجود دارد که باید آن‌ها را برای رسیدن به نتیجه دلخواه ارزیابی کنید که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

مدرک پزشکی معتبر

جراحی بینی نیز مانند سایر جراحی‌ها عملی پیچیده است و به سال‌ها تحصیل و تجربه در محیط آکادمیک نیاز دارد. بدیهی‌ترین چیزی که می‌تواند مهارت جراح بینی را تا حدودی نشان دهد، مدرک پزشکی و بورد تخصصی او است.

روش‌های جراحی‌های زیبایی هر روز در حال به‌روز شدن هستند و پزشکی که انتخاب می‌کنید، نباید تنها به مدرکی که دارد اکتفا کند. بلکه اطلاع از جدیدترین روش‌های جراحی‌های زیبایی نیز از وظایف پزشک شما است.

نداشتن سابقه عمل‌های ناموفق

هیچ‌کس نمی‌خواهد ظاهر خود را به دست پزشکی بسپارد که با بی‌دقتی در جراحی‌های مختلف اشتباه‌های جبران‌ناپذیری را به بار آورده است. اما هیچ پزشکی هم دوست ندارد به اشتباه‌هایش اعتراف کند، بنابراین شما باید خودتان این موضوع را بررسی کنید. بررسی نظر سایر بیماران در محیط اینترنت می‌تواند کمک شایانی به انتخاب جراح بینی خوب کند.

تخصص

پزشک‌هایی که مدرک تخصص زیبایی دارند، می‌توانند در زمینه‌های مختلفی فعالیت کنند. اما پیشنهاد می‌کنیم دکتر زیبایی را انتخاب کنید که بیشتر در زمینه جراحی بینی فعالیت می‌کند. این کار باعث می‌شود به دلیل تجربه بیشتر و عمل‌های متعدد نتیجه بهتری را از عمل بینی خود بگیرید.

همچنین باید از مهارت او مطمئن باشید. به‌عنوان مثال اگر تیغه بینی شما انحراف دارد، باید به دکتر انحراف تیغه بینی مراجعه کنید.

بررسی نمونه کارها

یکی از موثرترین روش‌ها برای انتخاب جراح بینی خوب بررسی دقیق نمونه‌ کارهای آن پزشک به‌شکل حضوری یا از طریق عکس و ویدیو است. توجه داشته باشید که عکس‌ها و ویدیوها ممکن است ادیت شده باشند و توصیه می‌کنیم تنها به ‌آن‌ها اکتفا نکنید.

بهتر است تصاویر از زاویه‌های مختلف گرفته شده باشند. سعی کنید نمونه‌هایی را که شبیه به بینی شما هستند، با دقت بیشتری بررسی کنید. نمونه‌های قبل و بعد جراحی بینی بیماران را بررسی کنید تا متوجه نقاط قوت و ضعف جراح شوید.

عمل بینی‌های ترمیمی سخت‌تر و پیچیده‌تر از بینی‌هایی است که برای اولین بار جراحی می‌شوند. علت این دسته از عمل‌ها زیبایی و اصلاح نقص‌های عملکردی بینی است و جراح بینی ترمیمی باید آن‌ها را انجام دهد، پس او بدون تردید مهارت و تجربه زیادی نیز داشته باشد.

انتخاب پزشک برای عمل بینی
انتخاب پزشک برای عمل بینی

استفاده از تجربه دیگران

تجربه دیگران و تایید شفاهی آن‌ها به‌شکل عینی نتیجه کار یک دکتر جراحی بینی را نشان می‌دهد. اما توجه داشته باشید که فرد مورد نظر با صداقت درباره تجربه‌ای که داشته است صحبت کند یا نظرهای منفی‌ او به دلیل توقع غیرمنطقی‌اش نباشد.

توجه به نظر و سلیقه بیمار

عمل زیبایی کاملا سلیقه‌ای بوده و خیلی مهم است که دکتر جراحی زیبایی بینی در این زمینه به نظر بیمار توجه داشته باشد. برخی از پزشک‌ها تنها به یک مدل خاص در جراحی تسلط دارند و ترجیح می‌دهند بدون توجه به نظر بیمار همان را انجام دهند.

پس پزشکی را انتخاب کنید که به نظرتان اهمیت می‌دهد و با حوصله و آرامش روند کار را به شما توضیح می‌دهد. یک دکتر زیبایی خوب وظیفه دارد درباره مراقبت‌های قبل و بعد از عمل و خطرهای احتمالی با بیمار خود صحبت کند.

کلینیک و تجهیزات مناسب

محیط کلینیک باید دوستانه و مجهز به پیشرفته‌ترین دستگاه‌های عمل‌های زیبایی باشد. روزانه دستگاه‌های پیشرفته‌تری به بازار عرضه می‌شوند و یک پزشک ماهر باید از بهترین تجهیزات برای عمل‌های جراحی استفاده کند.

کلینیک و تجهیزات مناسب برای انتخاب پزشک برای عمل بینی
کلینیک و تجهیزات مناسب برای انتخاب پزشک برای عمل بینی

سخن نهایی

در این مطلب راهنمای کاملی را برای انتخاب جراح بینی خوب به شما ارائه دادیم. اگر به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید یا می‌خواهید پزشک ماهری را برای جراحی بینی پیدا کنید، می‌توانید با استفاده از سامانه پذیرش۲۴ از یک مشاوره تخصصی زیبایی پوست کمک بگیرید.

سوالات رایج در مورد نحوه انتخاب جراح بینی

در این بخش به ۳ سوال متداول پاسخ می‌دهیم.

چه سوال‌هایی را باید از جراح بینی بپرسید؟

حتما این سوال‌ها را از دکتر جراحی بینی خود بپرسید: آیا بینی من برای جراحی مناسب است؟ می‌توانم نمونه کارهایتان را ببینم؟ چه گزینه‌های دیگری به‌جای عمل بینی برای من وجود دارد؟

بهترین سن برای جراحی بینی چه سنی است؟

سن دقیقی برای انجام جراحی وجود ندارد، اما بهتر است این عمل بین ۱۸ تا ۴۰ سالگی انجام شود. برخی از کودکان زیر ۱۸ سال نیز دچار شکستگی بینی می‌شوند که باید دکتر جراح بینی کودکان آن‌ها را عمل کند.

عوارض احتمالی جراحی بینی چه چیزهایی هستند؟

عوارض ناشی از بیهوشی، عفونت زخم ناشی از جراحی، مشکل در تنفس و بی‌حسی یا درد مفرط همه از عوارضی هستند که ممکن است بعد از عمل جراحی ناموفق، آن‌ها را تجربه کنید.

۵/۵ (۲ نظر)

از طريق
davisrhinoplasty.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
2 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
۱۲۳۴۵۶
۱۲۳۴۵۶
2 ماه قبل

سلام

اسماعیل
اسماعیل
4 ماه قبل

من میخوام بینی عمل کنم

دکمه بازگشت به بالا