بینی کلیپسی یا بینی منگنه ای چیست؟ روش‌های درمانی بینی مگنه ای

جراحی زیبایی بینی انواع بدفرمی‌های بینی را اصلاح می‌کند. یکی از بدشکلی‌های بینی که با عمل می‌توان آن را ترمیم کرد بینی منگنه‌‌ای یا کلیپسی است. اگر می‌خواهید بدانید بینی کلیپسی چیست، چگونه ایجاد می‌شود و چطور می‌توان آن را ترمیم و اصلاح کرد این مطلب را تا آخر بخوانید.

بینی کلیپسی یا منگنه ای چیست؟

مدل بینی منگنه‌ ای یا کلیپسی (pinched nose ) به حالتی گفته می‌شود که در آن فضای داخلی بینی بیش از انتظار نازک است. یعنی پره‌های بینی در کنار نوک بینی فرو رفته به نظر می‌آید و باعث می‌شود بینی بد شکل و دفرمه شود.

وقتی حین جراحی غضروف بینی بیش از اندازه تراشیده شود دیگر نمی‌تواند فضای داخلی بینی را باز نگه دارد، درنتیجه به داخل فرو می‌رود. در واقع شکل بینی به صورتی می‌شود که انگار یک منگنه یا گیره به بینی فرد زده شده و دقیقا به همین علت این عارضه بینی منگنه‌ای یا کلیپسی نامیده می‌شود.

جراح بینی ترمیمی برای داشتن جراحی موفق و جلب رضایت بیمار باید در حین عمل به تقارن بینی توجه کند . پیش بینی دقیقی از نحوه ایجاد بافت زخم داشته باشد.

علت منگنه ای شدن بینی چیست؟

بینی کلیپسی یا منگنه‌ای از بدشکلی‌های بینی است که به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود. این دلایل شامل موارد زیر است.

بینی منگنه‌ای مادرزادی

با اینکه تعداد افرادی که به طور مادرزادی به بینی کلیپسی مبتلا می‌شوند کم هستند و این عارضه نادر است، اما باز هم باید به نقش ژنتیک در ایجاد بینی کلیپسی و بد شکلی بینی اشاره کنیم.

انتظار بیمار از جراح بینی و میزان کوچک کردن بینی واقع‌بینانه باشد. زیرا یکی از اصول مهم جراحی موفق این است که اندازه‌ی بینی با سایر اجزای صورت در تناسب باشد.

بینی منگنه‌ای با جراحی زیبایی

یک علت شایع برای ایجاد بینی کلیپسی جراحی زیبایی بینی ناموفق است که به دلیل عدم توانایی پزشک صورت می‌گیرد. در واقع در مواردی که با جراحی ناموفق غضروف‌های تحتانی یا جانبی بینی بیش از حد لزوم برداشته می‌شوند بینی بد شکل می‌شود. یعنی در منطقه‌ی جراحی اسکار ایجاد می‌شود و پوست ناحیه‌ی جراحی به پایین کشیده می‌شود.

اگر به تاپیک بینی منگنه ای نی نی سایت هم سر بزنید، متوجه می‌شوید بیشتر افرادی که درگیر عارضه‌ی بینی کلیپسی شده‌اند و قصد جراحی ثانویه دارند، جراحی زیبایی بینی ناموفق را تجربه کرده‌اند.

برای دریافت نوبت از دکتر گوش حلق بینی می‌توانید به سایت پذیرش۲۴ مراجعه کنید و به صورت غیرحضوری نوبت بگیرید.

بینی کلیپسی
بینی کلیپسی

چرا عمل بینی منگنه ای ضرورت دارد؟

کسانی که درگیر عارضه بینی منگنه‌ای یا کلیپسی می‌شوند به دنبال راه رفع آن هستند و عمل بینی کلیپسی را انجام می‌دهند. ترمیم بینی منگنه ای ضرورت دارد زیرا در درجه اول بر ظاهر فرد تاثیر می‌گذارد و زیبایی چهره را از بین می‌برد.

به همین دلیل کسانی که به طور ژنتیکی یا بعد از جراحی زیبایی بینی آن‌ها منگنه ای شده، برای ایجاد چهره‌ی زیباتر و بالابردن اعتماد به نفس برای ارتباط برقرار کردن با سایرین اقدام به جراحی بینی کلیپسی می‌کنند. عکس بینی منگنه ای که در ادامه مشاهده می‌کنید به خوبی نشان می‌دهد که تغییر شکل بینی و بد فرم شدن آن چقدر واضح است.

اما اقدام برای رفع و ترمیم بینی منگنه ای یک دلیل دیگر هم دارد و آن این است که وقتی ساختار بینی منگنه‌ای می‌شود نفس کشیدن را مشکل می‌کند. زیرا این بد شکلی موجب تنگ شدن و بسته شدن سوراخ‌های بینی می‌شود و مخصوصاً هنگام دم عمیق فرد را دچار دردسر می‌کند. اما خوشبختانه با جراحی بینی منگنه ای می‌توان مسیر تنفس را باز کرد.

در تاپیک بینی منگنه ای نی نی سایت کسانی که تجربه‌ی ناموفقی از جراحی بینی داشته‌اند و دچار این عارضه شده‌اند از مشکلات تنفسی ایجاد شده شکایت می‌کنند.

دکتر جراحی بینی به سن متقاضی جراحی توجه دارد و تا زمان کامل شدن رشد استخوان‌ها عمل را به تعویق می‌اندازد.

درمان بینی کلیپسی
درمان بینی کلیپسی

چگونه مدل بینی منگنه ای را ترمیم کنیم؟

تنها راه برای ترمیم بینی منگنه ای و اصلاح فرورفتگی‌ پره های بینی جراحی است. به این ترتیب کسانی که یک مرتبه جراحی زیبایی انجام داده‌اند اما نتیجه‌ی مورد انتظار آن‌ها حاصل نشده باید برای درمان فرورفتگی پره های بینی طی جراحی بینی ثانویه اقدام کنند.
در جراحی بینی کلیپسی از گراف‌های غضروفی برای اصلاح وضعیت ظاهری بینی بهره گرفته می‌شود. اگر غضروف‌های بینی وضعیت مطلوبی داشته باشند از این غضروف‌ها برای ترمیم استفاده می‌شود، اما بهتر است بدانید می‌توان از غضروف گوش و دنده هم برای انجام این جراحی استفاده کرد.

البته برای اینکه سازگاری غضروف‌ها با بینی بیشتر شود، بهتر است به اولویت داشتن غضروف بدن در مقابل غضروف‌های اشعه دیده آگاه باشیم. چون در این‌صورت احتمال تطبیق با بدن بیشتر می‌شود و ریسک خطرات و عارضه‌های ناشی از جراحی کم می‌شود.

درصورتی‌که از تاپیک بینی کلیپسی نی نی سایت یا بینی منگنه ای نی نی سایت نتوانستید به جواب سوالت خود در مورد علت ایجاد کننده یا راه ترمیم این عارضه برسید، بهتر است از مشاوره آنلاین پذیرش۲۴ با دکتر آنلاین گوش حلق بینی استفاده کنید. این شیوه‌ی مشاوره نیاز به صرف زمان طولانی برای رفت و آمد به مطب و وقت گرفتن ندارد، از طرف دیر هزینه‌ی آن کمتر از مراجعه‌ی حضوری است.

عوارض عمل بینی منگنه ای چیست؟

تمام عمل‌های زیبایی یا ترمیمی با عوارضی طبیعی همراه است که بعد از گذشت چند روز یا یک هفته از بین می‌رود. البته به شرطی که فرد مراقبت‌های لازم بعد از جراحی را با احتیاط انجام دهد.

در مورد عوارض عمل کلیپسی شدن بینی بهتر است بدانید در ناحیه‌ای که گرافت‌های غضروفی جایگذاری شده‌اند تا مدتی ممکن است درد و ناراحتی را تجربه کنید. بعد از گذشت حدود یک سال درد در ناحیه‌ی عمل کم می‌شود.

دکتر جراحی بینی در مواقعی که پوست بینی بیمار ضخیم است یا به اصطلاح گوشتی است باید برای کوچک کردن بینی احتیاط بیشتری کند تا فرد درگیر مشکلات تنفسی نشود.

سوالات متداول بینی کلیپسی یا بینی منگنه ای

کلوملا بینی چیست؟

تیغه‌ای که دو سوراخ بینی را از هم جدا می‌کند کلوملا نامیده می‌شود و به دلایل مختلفی ممکن است آویزان شود و زیبایی بینی را کم کند.

خطرات شایع در جراحی بینی شامل چه مواردی است؟

با اینکه جراحی بینی جزو عمل‌های کم ریسک است و خطر خاصی ایجاد نمی‌کند، اما احتمال بروز عفونت، خونریزی یا واکنش به داروهای بیهوشی وجود دارد. همچنین درصورتی که جراحی توسط پزشک متبحر انجام شود نیازی به جراحی ثانویه وجود ندارد.

آیا بعد از جراحی بینی می‌توان ورزش سنگین انجام داد؟

یکی از ممنوعیت‌های بعد از جراحی بینی مربوط به فعالیت نکردن است. زیرا فعالیت بدنی سنگین موجب افزایش ضربان قلب و تند شدن تنفس می‌شود که آسیب‌هایی را به بینی وارد می‌کند.

۰/۵ (۰ نظر)

منبع
rhinoplastyinseattle

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سارا
سارا
1 سال قبل

سلام …من یک پره ام ب عبارتی منگنه ای شده اما من خیلی خوشم میاد در مقایسه با این پره دیگا م حالت پف دار داره و من ردم میاد چطورممکنه پره دیگه م هم موقع ترمیم دکمه ای بشه دکتر گفت نمیشه فقط باید تزریق کورتون انجام داد اما با تزریق کورتون هم اینطور نشد ، الان دو هفته دیگه ترمیم دارم نمیشه پره دیگ م رو برام منگنه ای کنه؟

دکمه بازگشت به بالا