عمل نوک بینی ممکن است؟ روش‌های عمل کردن نوک بینی

در این مقاله به بررسی عمل نوک بینی و سوالات مربوط به این جراحی مانند عمل نوک بینی سرپایی، ضربه به نوک بینی عمل شده و… می‌پردازم با ما همراه باشید.

عمل نوک بینی یا رینوپلاستی تیپ چیست؟

اسم عمل نوک بینی رینوپلاستی تیپ یا تیپ پلاستی Tip Rhinoplasty or tip-plastyاست. رینوپلاستی نوک بینی یا تیپ پلاستی یک روش جراحی است که شامل تغییر شکل نوک بینی و فقط نوک بینی می‌شود. این شامل فرآیند تغییر شکل نوک بینی برای ایجاد تعادل بهتر با سایر بینی و ویژگی‌های صورت است.

عمل نوک بینی چگونه است؟

گاهی برای برخی از دوستان سوالاتی مثل ” چگونه بدون عمل نوک بینی را بالا ببریم” ” میشه فقط نوک بینی رو عمل کرد” ” نوک بینی بعد از عمل چقدر پایین میاد” پیش می‌آید. در ادامه و همچنین مقالات مرتبط دیگر سایت از جمله ” جراحی افتادگی نوک بینی” و ” افتادگی نوک بینی بعد از عمل” سعی کرده ایم به این سوالات پاسخ درخور بدهیم.

عمل نوک بینی یک عمل جراحی است که طی آن جراح بینی، شکل نوک بینی را تغییر می‌دهد. این جراحی معمولاً بر تغییر شکل و کاهش اندازه نوک بینی و اطمینان از متناسب بودن آن با بقیه قسمت‌های صورت متمرکز است. انواع مختلفی از عمل نوک بینی وجود دارد، از جمله عمل نوک بینی باز یا بسته.

دکتر پوست، مو و زیبایی، عملی که برای شما مناسب است را بسته به نیازهای خاص شما انتخاب می‌کند. عمل نوک بینی افتاده، عمل نوک بینی گوشتی، عمل نوک بینی گرد، عمل نوک بینی پهن، عمل نوک بینی پیازی، عمل نوک بینی بلند یا کوتاه، ترمیم نوک بینی عمل شده، یا به طور کلی ناهمواری نوک بینی و… در تمام این موارد می‌توانید از روش‌های عمل نوک بینی بهره‌مند شوید.

عمل نوک بینی به روش باز

در حالت باز، دکتر جراحی بینی یک برش کوچک در زیر نوک بینی بین سوراخ‌های بینی ایجاد می‌کند. جراحی باز زمانی استفاده می‎شود که بیمار نیاز به مجسمه‌سازی وسیع‌تری از بینی داشته باشد.

عمل نوک بینی به روش بسته

عمل نوک بسته به این معنی است که جراح بینی، برش‌هایی را در داخل سوراخ بینی ایجاد می‌کند. این روش اغلب در روش‌های جراحی زیبایی بینی زمانی که نیاز به تنظیمات جزئی در ساختار بینی است استفاده می‌شود. گاهی اوقات، بالا بردن نوک بینی بدون عمل جراحی یک گزینه مناسب است.

در طی این روش، دکتر جراح پلاستیک فیلرهای پوستی را به نواحی خاصی تزریق می‌کند تا برجستگی‌ها را صاف کند، تقارن بینی را بهبود بخشد و نوک بینی را تغییر دهد.

تفاوت رینوپلاستی و رینوپلاستی تیپ چیست؟

جراحی نوک پلاستی مشابه جراحی استاندارد رینوپلاستی است. تفاوت اصلی این است که این روش گسترده‌تر است. برخی از بیماران فقط نیاز به تغییر شکل نوک بینی دارند و هیچ تغییر ساختاری در بقیه بینی خود ندارند. برای رسیدن به این هدف، جراح غضروف‌های نوک بینی را با توجه به ناهنجاری‌های خاص بیمار تغییر مکان داده و شکل می‌دهد.

اگر بیمار نوک پیازی دارد، معمولاً به دلیل ضخیم بودن پوست بینی و بافت نرم نوک مجرای بینی است. در طول عمل، جراح بافت نرم اضافی را برای ایجاد یک نوک بینی کوچکتر برمی دارد.

برای بیمارانی که نوک بینی نوک تیز دارند، جراح غضروف‌ها را از نواحی دیگر می‌گیرد تا حجم بیشتری داشته باشد. این غضروف ممکن است از سپتوم یا نواحی دیگر مانند گوش‌ها یا دنده‌ها باشد. اگر نوک بینی به سمت بالا بچرخد یا افتادگی داشته باشد، ممکن است جراح لازم باشد نوک بینی را بچرخاند تا به زاویه مطلوب‌تری برسد.

چه کسانی متقاضی عمل نوک بینی هستند ؟

  • شما که از ظاهر نوک بینی خود ناراضی هستید
  • کسانی که نوک بینی افتاده دارند
  • کسانی که نوک بینی‌شان بیش از حد یا کمتر دیده می‌شود
  • کسانی که سوراخ‌های بینی نامتقارن دارند
  • کسانی که نوک بینی پیازی دارند
  • کسانی که نوک بینی نامتقارن دارند
  • کسانی که کلوملای آویزان دارند
  • کسانی که سوراخ‌های بینی گشاد دارند
  • کسانی که از آلرژی شدید رنج می برید

ترمیم نوک بینی عمل شده

جراحان اغلب جراحی بینی را ترکیبی از هنر و علم توصیف می‌کنند. این موضوع به این دلیل است که عمل بینی یکی از سخت‌ترین عمل‌هاست و نیاز به لمس متخصص دارد. همچنین این احتمال وجود دارد که بیمار احساس کند به نتایجی که می‌خواسته نرسیده است. اگر از نتایج عمل قبلی خود راضی نیستید، دکتر جراح پلاستیک ممکن است بتواند برای دستیابی به نتیجه بهتر، ترمیم نوک بینی عمل شده را انجام دهد.

جراحی برای مردان در مقایسه با زنان متفاوت است. پوست نوک بینی در مردان به طور طبیعی ضخیم‌تر از زنان است. زاویه نوک و اندازه به نسبت صورت نیز متفاوت است. دستیابی به بهترین نتایج نیازمند یک جراح ماهر است که چندین بار این روش ها را انجام داده باشد.

از عمل نوک بینی چه انتظاری باید داشت؟

عمل نوک بینی معمولاً برای کل بینی بسیار سریعتر از رینوپلاستی سنتی است. بسته به بیمار، ممکن است حدود یک ساعت یا بیشتر طول بکشد. ممکن است درد و تورم جزئی را تجربه کنید. اگر جراح بینی از یک روش باز استفاده کند، ممکن است یک اسکار بسیار کوچک داشته باشید. اگر او غضروف گوش شما را برای جراحی بردارد، شما نیز در آنجا یک اسکار کوچک خواهید داشت.

مزایای عمل نوک بینی با بی حسی

  • در عمل نوک بینی بدون بیهوشی، بهبود تورم به طرز قابل توجهی سریعتر است. دلیل این موضوع این است که بیهوشی عمومی فشار خون را در حین جراحی کاهش می‌دهد، اما بعد از، از بین رفتن بیهوشی فشار خون به حالت عادی باز می‌گردد. این مشکل با بی حسی موضعی وجود ندارد.
  • در عمل نوک بینی با بی حسی، درد پس از جراحی به طور قابل توجهی کمتر است. زیرا فیبرهای عصبی قبل از جراحی توسط بی‌حسی موضعی مسدود می‌شوند.

قیمت عمل نوک بینی

هزینه عمل جراحی نوک بینی به فاکتورهای زیادی از جمله شرایط  بیمار، مدل بینی، پیچیدگی عمل و بسیاری از موارد دیگر بستگی دارد که در این خصوص می توانید به صورت حضوری و آنلاین با جراح بینی سایت ما مشورت نمایید.

جمع بندی

 

چه در حال بررسی اولین عمل جراحی بینی خود باشید و چه فکر می‌کنید که ممکن است برای ترمیم نوک بینی عمل شده خود، نیاز به اصلاح نوک پلاستیک داشته باشید، امدوارم در این مقاله به شما اطلاعات لازم را داده باشیم.

۳.۴/۵ (۱۴ نظر)

منبع
orangecountyfacialplasticsurgeon

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
3 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مریم
مریم
2 ماه قبل

سلام وقت بخیر
بنده دو ماهه بینیم رو عمل کردم و تقارن سوراخهای بینیم نامنظم هست ضمن اینکه نرمه جلو بینیم مقداریش برداشته شده و مقداریش هست میخواستم بدونم در عمل ترمیمی قابل جبران هست ؟ هم میشه قرینه سازی انجام بشه و هم اینکه نامنظمی نرمه ی نوک بینیم درست بشه؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

محسن
محسن
4 ماه قبل

سلام وقت بخیر .هزینه عمل بینی فقط نوک بینی چقدر است

ماری
ماری
پاسخ به  محسن
2 ماه قبل

منم نمیدونم میشه بگید

دکمه بازگشت به بالا