روش‌های درمان خانگی پیسی یا برص

بیماری پیسی یا برص (به انگلیسی: Vitiligo) نوعی بیماری است که بر اثر ابتلا به آن در ظاهر پوست بیمار لکه‌های سفیدی نمایان می‌شوند. اما دلیل ابتلا به این بیماری چیست؟ چگونه می‌توان با درمان‌های خانگی اثر آن را کم‌رنگ‌تر کرد؟ در ادامه مطلب تا انتها همراه ما باشید تا با پاسخ به این سوال‌ها، چند درمان خانگی پیسی یا برص را بررسی کنیم.

بیماری پیسی چیست

بهتر است در ابتدا بررسی کنیم که این بیماری چیست، چه علائمی دارد و شروع بیماری پیسی چگونه است. پیسی یا برص یک بیماری مادام‌العمر است که نشانه اصلی آن ظاهر شدن لکه‌های سفید روی پوست است.

علت این سفیدی کمبود رنگدانه‌های ملانین در آن نواحی است. این بیماری می‌تواند هر قسمتی از پوست را درگیر کند، اما معمولا خود را در صورت، دست‌ها و چین و چروک‌های پوستی نشان می‌دهد.

نواحی رنگ‌پریده در برابر آفتاب آسیب‌پذیرتر هستند، در نتیجه مراقبت و استفاده از کرم‌های ضدآفتاب مناسب هنگام قرار گرفتن در معرض آفتاب برای بیماران اهمیت زیادی دارد.

 

روش‌های درمان خانگی پیسی

متاسفانه درمان قطعی برای این بیمای وجود ندارد. با این‌حال می‌توان با استفاده از مصرف دارو، طب سنتی و روش‌های خانگی لکه‌های پوستی را کم‌رنگ‌تر کرد.

دکتر محمدحسین خیراندیش متخصص طب سنتی، بیماری برص را بلغ ناپخته تعریف می‌کند. درمان برص دکتر خیراندیش شامل مصرف سرکه انگبین است اما مواد خوراکی دیگری نیز وجود دارد که به درمان این بیماری کمک می‌کند. در ادامه تعدادی از راه های درمان خانگی پیسی را بررسی می‌کنیم.

توصیه می‌کنیم قبل از استفاده از هر روش به کمک سامانه پذیرش۲۴ با دکتر پوست آنلاین مشورت کنید تا نظر یک متخصص را نیز در مورد هر کدام از این روش‌ها و تاثیرگذاری آن‌ها بدانید.

خاک رس برای درمان خانگی پیسی

خاک رس گزینه‌ای مناسب برای درمان خانگی لک پیسی است. خاک رس سرشار از مس است و مزایای زیادی برای پوست دارد. بهترین روش استفاده از آن این است که یک قاشق غذاخوری آب زنجبیل را به ۲ قاشق غذاخوری خاک رس قرمز اضافه کنید.

این مخلوط را هر روز روی لکه‌های سفید بگذارید و آن را ماساژ دهید. آب زنجبیل جریان خون را در محل لکه‌های پوستی افزایش می‌دهد و از این رو یکی از سریع‌ترین راه‌های درمان خانگی پیسی است.

استفاده از لیوان مسی برای درمان خانگی پیسی

نوشیدن آب کافی به‌شکل کلی به سلامت بدن و طراوت پوست کمک کرده و شما را از بیماری‌ها دور می‌کند. اما نوشیدن آب در لیوان‌های مسی خواص بیشتری نیز دارد و به درمان پیسی در طب سنتی کمک می‌کند.

مس باعث افزایش تولید ملانین در پوست می‌شود. در نتیجه نوشیدن آب در ظرف مسی با افزایش ملانین در بدن سفیدی لکه‌های ناشی از بیماری پیسی را کمتر می‌کند.

پاپایا برای درمان خانگی پیسی

پاپایا میوه‌ای خوشمزه و پرخاصیت است و خوردن آن به‌طور کلی برای سلامتی نیز فایده دارد. تحقیقات نشان داد‌ه‌اند که یکی از راه‌های درمان خانگی پیسی پوست، استفاده از پاپایا است.

برای این منظور تکه‌های پاپایا را روی لکه‌ها قرار دهید و تا خشک شدن آن صبر کنید. سپس آن را با آب ولرم بشورید. همچنین نوشیدن آب پاپایا به جایگزینی سلول‌های از دست رفته ملانین کمک می‌کند.

برگ ریحان برای درمان خانگی پیسی

ریحان دارای خاصیت ضدپیری، ضدباکتری و ضدویروس است که به دفع میکروب‌ها و رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. برای بهره بردن از درمان گیاهی پیسی صورت یا بدن می‌توانید روی خواص ریحان حساب کنید.

برای گرفتن بهترین نتیجه برگ ریحان را با آب لیموی تازه مخلوط کنید و آن را هر روز روی پوست خود و در محل لک‌ها ماساژ دهید.

این کار تولید ملانین را نیز تحریک می‌کند و به همین دلیل از ریحان برای درمان خانگی پیسی استفاده می‌کنند. نوشیدن آب ریحان نیز یکی دیگر از راه‌های بهره بردن از خاصیت آن است. این نوشیدنی به تعدیل رنگ و آب‌رسانی به پوست کمک می‌کند.

گردو برای درمان خانگی برص

در مطلب درمان گیاهی پیسی نی نی سایت آمده است که یکی از فواید بی‌شمار گردو کمک آن به درمان خانگی برای پیسی است. خوردن حداقل ۵ عدد گردو در روز به سلامت بدن شما کمک کرده و آثار و لک‌های بیماری پیسی را نیز کم‌رنگ‌تر می‌کند.

برای تاثیرگذاری بهتر می‌توانید گردو را خرد کنید و آن را به‌شکل پودر درآوردید. سپس پودر گردو را با آب مخلوط کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد. این خمیر را حداقل ۳ بار در روز حدود ۱۵ دقیقه روی لکه‌ها ماساژ دهید و از تاثیر فوق‌العاده‌ای که برای درمان خانگی پیسی دارد، استفاده کنید.

گردو برای درمان خانگی برص
گردو برای درمان خانگی برص

مواد غذایی که در ترکیبشان زینک دارند

رعایت رژیم غذایی مناسب به درمان بیماری برص کمک زیادی می‌کند. یکی از مواردی که در مواد غذایی به درمان این بیماری کمک می‌کند، زینک یا روی است.

مقدار روی در بدن بیماران مبتلا به پیسی کمتر از افراد سالم است، در حالی که این ماده غذایی به درمان برص کمک زیادی می‌کند. مکمل روی در بدن روند بهبود پوست را تحریک می‌کند. مواد غذایی گوشتی دارای مقدار زیادی روی هستند. برای رعایت یک رژیم غذایی سالم برای حفظ سلامت پوست حتما از یک دکتر درماتولوژی کمک بگیرید.

ویتامین سی برای درمان قطعی خانگی برص

کمبود ویتامین سی در بسیاری از بیماران مبتلا به برص رایج است. با این‌حال همان‌طور که در مقاله درمان پیسی نی نی سایت آمده است، خوردن مرکباتی مانند پرتقال، لیمو و گریپ فروت و میوه‌های توت فرنگی، کیوی، فلفل دلمه‌ای و بروکلی به دلیل داشتن ویتامین سی به درمان این بیماری کمک می‌کند.

البته مقادیر زیاد ویتامین سی نیز برای این بیماری ضرر دارد، بنابراین بهتر است افراد برای درمان خانگی پیسی در مصرف ویتامین سی زیاده‌روی نکنند و فقط کمبود آن را جبران کنند.

عسل و برگ چریش برای درمان قطعی خانگی برص

یکی دیگر از بهترین روش‌های درمان خانگی پیسی که این اختلال پوستی را بهبود می‌بخشد، خوردن مخلوطی از آب، عسل و چند برگ له شده چریش است. این نوشیدنی نیز با تولید رنگدانه‌ها لکه‌های سفید را کم‌رنگ‌تر می‌کند.

زردچوبه برای درمان قطعی خانگی برص

زردچوبه نیز یکی دیگر از مواد غذایی است که باعث تحریک رنگدانه‌های پوست می‌شود. برای گرفتن بهترین نتیجه از این درمان گیاهی پیسی، بهتر است مقداری زردچوبه را با روغن خردل مخلوط کنید و آن را به مدت ۲۰ دقیقه روی ناحیه آسیب دیده ماساژ دهید. بهتر است این کار را ۲ بار در روز انجام دهید.

می‌توانید از روغن چریش نیز برای درمان استفاده کنید. این روغن خاصیت ضدقارچ و ضد التهاب دارد و به آرامش پوست کمک می‌کند. روغن چریش به یک دست شدن رنگ پوست کمک می‌کند و در نتیجه استفاده منظم از آن برای از بین بردن لکه‌های سفید و درمان خانگی پیسی صورت موثر است.

برگ درخت انار برای درمان قطعی خانگی برص

برگ‌های انار دارای ترکیباتی هستند که به درمان این بیماری کمک زیادی می‌کنند. برای مصرف آن می‌توانید برگ‌ها را خشک کرده و سپس پودر کنید. روزانه حدود ۸ گرم از این پودر را با آب مخلوط کنید و بنوشید.

زنجبیل برای درمان قطعی خانگی برص

زنجبیل در طب سنتی بهترین درمان خانگی پیسی و بسیاری از بیماری‌های دیگر است. برای بهره بردن از خاصیت زنجبیل می‌توانید آن را مستقیما روی لکه‌ها ماساژ دهید. یکی دیگر از راه‌های درمان با زنجبیل گرفتن عصاره و نوشیدن محلول رقیق شده زنجبیل با آب است. می‌توانید این نوشیدنی را ۲ بار در روز بنوشید. البته با توجه به طبع گرمی که این ماده غذایی دارد، در رعایت آن زیاده‌روی نکنید.

 آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا مرطوب‌کننده‌ای قوی و ضدالتهاب است و به عقیده هر دکتر پوست، خاصیت زیادی برای پوست دارد. ژل آلوئه‌ورای تازه را به مدت ۲۰ دقیقه روی لکه‌های سفید بمالید و سپس آن را با آب بشویید. این کار را ۲ بار در هفته انجام دهید.

سرکه سیب

سرکه سیب به تکثیر باکتری‌های مفید روده کمک می‌کند. این باکتری‌ها فرآیند هضم را آسان کرده و در نتیجه به بدن کمک می‌کند مواد مغذی را بهتر جذب کند. جذب درست مواد مغذی نیز به درمان پیسی کمک می‌کند و از این رو خوردن سرکه سیب یکی از روش‌های موثر درمان خانگی پیسی است.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که روزانه یک قاشق غذاخوری از سرکه سیب را با یک لیوان آب رقیق کنید و آن را نیم ساعت قبل از غذا بنوشید.

زنجبیل برای درمان قطعی خانگی برص
زنجبیل برای درمان قطعی خانگی برص

سخن نهایی

بیماری پیسی روی ظاهر افراد تاثیر می‌گذارد و این موضوع ممکن است بعضی از بیماران را اذیت کند. به‌همین علت ما در این مطلب چند درمان خانگی لکه پیسی را بررسی کردیم.

توجه داشته باشید که این روش‌ها لک‌های پیسی را کاملا از بین نمی‌برند اما اثرش را کمرنگ‌تر کرده و از بیشتر شدن آن جلوگیری می‌کنند. اگر به اطلاعات بیشتری درباره درمان پیسی با داروهای خانگی نیاز دارید، می‌توانید از طریق سامانه پذیرش۲۴ با یک دکتر پوست آنلاین مشورت کنید.

سوالات متداول در مورد راه های درمان خانگی پیسی

در این بخش به ۳ سوال متداول پاسخ می‌دهیم.

خوردن چه غذاهایی برای بیماری پیسی ضرر دارد؟

توصیه می‌شود از مصرف زیاد الکل، بلوبری، قهوه، انگور، ماهی، گوشت قرمز، گوجه فرنگی و ترشیجات پرهیز کنید.

جه غذاهایی تولید ملانین را بیشتر می‌کند؟

مطالعات نشان می‌دهند ویتامین آ یکی از عوامل مهم تولید ملانین و داشتن پوستی سالم است. ویتامین آ در سبزیجات، هویج، اسفناج و نخود وجود دارد.

آیا بیماری پیسی در طب سنتی قابل درمان است؟

در بیشتر مواقع پیسی یا برص بیماری مادام‌العمر است و نمی‌توان به‌شکل کامل آن را درمان کرد. با وجود این با داشتن رژیم غذایی سالم برای درمان خانگی بیماری پیسی و مراجعه به دکتر درماتولوژی می‌توانید از بدتر شدن آن جلوگیری کنید.

۲.۵/۵ (۲۹ نظر)

منبع
ndtv.combebeautiful.in

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
54 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
صادق از یزد
صادق از یزد
1 روز قبل

سلام رفقای گرامی
بنده اهل یزد بابت پیسی و لکه روی پوست بدنم رفتم بیش دکتر سلیمانی متخصص پوست بلوار طالقانی کوچه مجاهد بهم با خونسردی گفت: از نظر من این اصلا بیماری نیست و اهمیتش از سرماخوردگی کمتر است و برایم یک داروی ترکیبی مثل آب ماست و دو کِرِم نسخه کرد، ولی من راستش حوصله زدن اونها به بدنم و خود را چرب کردن نداشتم و همه را کنار گذاشتم.
الانم که بدتر شدم اصلا نگرانش نیستم فقط اگر قرص و آمپول داشته باشه که بی دردسر استفاده کنم آره بکار میگیرم.
ان شاءالله عاقبت ها بخیر باشد.

سیاوش
سیاوش
13 روز قبل

باسلام

علی
علی
28 روز قبل

سلام داکتر بابا یم مدت ۲۰ سال میشه مبتلا به برص هست از هیچ راهی درمان نشد به نظر شما راهی برای درمان برص هست

عسل
عسل
پاسخ به  علی
7 روز قبل

عزیزم الان لیزر فرا بنفش اومده من خودم دکتر رفتم گفت جلسه ای ۱۵۰۰ بعد دو حلسه پوست به رنگ عادی بر میگرده البته برای یک لکه

دهقانی
دهقانی
1 ماه قبل

سلام.داروگیاهی.امله برنگ کابلی.هلیله.تربت.مخلوق اسیاب کرده.به قوام آورید به صورت قرص درآورید.روزی یک مثقال میل شود.انشالله بهبود خواهید شد.من هم خودم با همچه موردی درگیرم.اما توکل برخدا رو به بهبود هستم

زهره
زهره
پاسخ به  دهقانی
1 ماه قبل

س شما برای پیسی میخورد

محمد
محمد
2 ماه قبل

سلام وقت همگی بخیر اگه پماد یا غذا ایی هست که با خوردن اون لکه های سفید کم رنگ شده یا از بین رفته میشه بگید ممنون میشم

آخرین ویرایش 2 ماه قبل توسط محمد
محمد
محمد
پاسخ به  محمد
1 ماه قبل

پماد زینک و مموتازون خیلی خوبه

سحر
سحر
2 ماه قبل

سلام آیا برای یک رنگ شدن لکه های پیسی یا برص راهی است آمپول یا ک همه قسمت های بدن یه رنگ شود ؟؟؟

Hert clos
Hert clos
2 ماه قبل

باسلام
برای علاج پیسی خوردن مولتی ویتامین و ماساژ دادن روغن سیاه دانه روی محل مورد نظرو در معرض گذاشتن نقطه هایی که پیسی شدن در نور مستقیم افتاب چون افتاب ویتامین هایی دارد که داخل داروها نیست فقط اگه رو صورت پیسی شده پارچه نازکی انداخته شود باقی بدن مشکلی ندارد انشالله که خوب خوب شوید

امان
امان
پاسخ به  Hert clos
2 ماه قبل

سلام میشه اسم پماد را بگین

مونا
مونا
3 ماه قبل

من با خانم دکتر شریفی با پماد ترکیبی تو ۳ماه کاملا خوب شدم خدا خیرش بده شمارشو میزارم هرکی خواست استفاده کنه
۰۹۱۹۳۹۷۰۶۹۷

مصطفی
مصطفی
پاسخ به  مونا
3 ماه قبل

سلام میشه اسم پماده رو بگی تشکر

علی
علی
پاسخ به  مونا
2 ماه قبل

سلام اسم پماد رو میشه بگید

زهره
زهره
پاسخ به  علی
1 ماه قبل

س اسم پماد که برای پیسی خوبه میشه بگین

محمود
محمود
پاسخ به  زهره
28 روز قبل

سلام اسم پماد چی هست؟؟

رسول
رسول
پاسخ به  مونا
2 ماه قبل

مطمئن باشیم؟

مبینا
مبینا
پاسخ به  مونا
2 ماه قبل

سلام صبحتون بخیر
واقعا درمان شدید من نامزدم تازه ۲ هفته است که درگیرش شده نمیدونم چی کار کنم نزدیک مراسم عروسیم هست

مهدی
مهدی
پاسخ به  مونا
18 روز قبل

تو را خدا خوب هست

سارا
سارا
پاسخ به  مهدی
10 روز قبل

سلام .اره واقعا کارشون خوبه .مادر منم با کرم ترکیبی دکتر شریفی خوب شدن

کبری
کبری
پاسخ به  مونا
10 روز قبل

سه ماه پیش شروع کردیم داره کمرنگ میشه ممنون از شما. خدا خیرتون بده

حسین علی
حسین علی
4 ماه قبل

سلام خوبین انشالله
کدام گیاه است که برای درمان همین مرض لکه مهم و کاربردی است اگر شما می شناسید یک مسیج کنید برای من یک در همین جاه برای همه بفرستین

سعید
سعید
4 ماه قبل

شنیدم میگن قازیاقی و حلیله سیاه خیلی عالیه چون طبع بسیار خشک وگرمی داره و سردی پیسی رو از بین میبره من خودم تازه شروع کردم به خوردن

اسماعیلی
اسماعیلی
4 ماه قبل

سلام وقت بخیر. من زیر چونه ام ی لکه از چن سال قبل ب وجود اومده ک بزرگتر شده نصفش سفید رنگه نصف دیگش تیره و اینکه دور لبام سفید شده اگ دارویی مثل پماد وجود داره لطفا اسمشو بگید ممنون میشم

سمیرا اسماعیلی
سمیرا اسماعیلی
4 ماه قبل

سلام وقت بخیر. منم یه لکه دارم زیر چونه ام ک از سالهای قبل بزرگتر شده نصفش سفیده و نصفش تیره دور لبامم سفید شده اگ پماد یاراه درمانی وجود داره لطفا بگید ممنون میم

احمد
احمد
4 ماه قبل

اگر گوشت قرمز ضرر دارد پس چرا ویتامینA هست وگفته شده خوردن ان ضروریست

نازنین
نازنین
4 ماه قبل

باسلام لکه برص خیلی کم رنگ پشت پلک بچه ۹ساله
درمان چیست؟

علی
علی
5 ماه قبل

آیا برص درمان دارد

نازنین
نازنین
پاسخ به  علی
4 ماه قبل

نازنین

نرگس
نرگس
5 ماه قبل

واینکه یه قاشق زرد چوبه را با روغن خردل مخلوط کنید وبمالید انشالله نتیجه حاصل میشود

بشیر خالقیار
بشیر خالقیار
5 ماه قبل

سلام خوب هستی

بشیر خالقیار
بشیر خالقیار
پاسخ به  بشیر خالقیار
5 ماه قبل

من مریضی پیسی دارم میگن یک دواه وجود داره که با زدن به تمام بدن یک رنگ میشه

ارش
ارش
پاسخ به  بشیر خالقیار
5 ماه قبل

سلام چه درمانی

علی
علی
پاسخ به  بشیر خالقیار
2 ماه قبل

سلام بی زحمت اگه این بیماری درمان داره به منم بگید مرسی

علی
علی
پاسخ به  بشیر خالقیار
1 ماه قبل

نزن من زدم بد شد

محبوبه
محبوبه
پاسخ به  بشیر خالقیار
28 روز قبل

سلام چه درمانی برای پیسی خوبه

محمد
محمد
6 ماه قبل

منم درمورددرمان پیسی میخواستم کمکی ازتون بگیرم

محمد صالح
محمد صالح
6 ماه قبل

سلام من پسرم ۷ سالشه ک دو ماه گوشه چشمش لکه سفیدی شده هی بزرگ تر میشه دکتر بردم گفته مشکوک ب پیسی

رضایی
رضایی
پاسخ به  محمد صالح
4 ماه قبل

سلام دخترمن هم دقیقااز۷سالگی پشت پلکش لک افتادالان۱۳سالشه وارنج وسرزانووقوزک پاهاش هم شده ۶ساله دارم دواودکترمیکنم ولی متاسفانه هنوزجواب نگرفتم نوردرمانی هم انجام دادم تاثیری نداشت

مهناز
مهناز
پاسخ به  رضایی
2 ماه قبل

نوره زرنیخ دار استفاده کنید

محبوبه
محبوبه
پاسخ به  مهناز
19 روز قبل

سلام چند ماه من استفاده کردم هیچ تاثیری تداشت،،، تورو خدا اگر کسی راه درمان بلده،،، راهنمایی مون کنن،، تا آخر عمرمون دعاش میکنم

ریام
ریام
پاسخ به  رضایی
2 ماه قبل

ببرش دکتر رادمنش متخصص پوست اهواز

ماعده سادات حسینی
ماعده سادات حسینی
7 ماه قبل

سلام من دخترم ۸سالشه دکتر تشخیص دادن که به بیماری خود ایمنی مبتلا شده ولکه های سفید رنگ روی پوستش ظاهر شده پماد دادن میزنم روی پوستش ولی تاثیر نداشته خیلی نگرانشم چه باید کرد چه چیزهایی نباید بخوره چه چیزهایی نخوره تو رو خدا راهنماییم کنید

امیر ارسلان
امیر ارسلان
پاسخ به  ماعده سادات حسینی
7 ماه قبل

سلام. وقت شما بخیر. اگر توجه کرده باشید کسانی که با این مشکل دچار هستند که خود من هم دچار هستم انسانهایی بسیار استرسی و یا خواب نامنظم دارند من خودم سه بچه دارم برای جلوگیری مبتلا شدن بچه ها را آزاد بگذارید بچگی کنند به بچه ها استرس وارد نکنید فکرش آزاد باشد ورزش کند مهم نیست چه ورزشی مهم جلوگیری از استرس است درمان دیگری ندارد من ۴۰ سالمه چند سالیه رعایت کردم بهتر شدم

محبوبه
محبوبه
پاسخ به  امیر ارسلان
19 روز قبل

منکه هرکاری میکنم بی فایده ی

مریم
مریم
پاسخ به  ماعده سادات حسینی
4 ماه قبل

سلام دکتری در تبریز هست که بیماری برص رو از ۶۰ درصد تا صد در صد درمان میکنه .بچه ها صد درصد درمان میشن ولی بزرگترها تا ۶۰ الی ۷۰ درصد.اگه براتون امکان داره حتما یه ویزیت برین پیشش.هرچه زودتر درمان کنین نتیجه بهتری میگیرین.اسم دکتر موسی الرضا فتحی ‌در اینستا هم میتونین پیداش کنین

خودم
خودم
پاسخ به  مریم
3 ماه قبل

سلام من پسرم پیسی داره شما درمان شدین ؟؟ توروخدا هرکمکی ازتون بربیاد دریغ نکنین

ریام
ریام
پاسخ به  ماعده سادات حسینی
2 ماه قبل

دکتر رادمنش اهواز عالیه برای پیسی بچه ها

آمنه
آمنه
پاسخ به  ماعده سادات حسینی
1 ماه قبل

عزیزان منم همین مشکل و دارم و رفتم پیش دکتر میرزاپور نقده بهترین دکتره پشت پلکم خوب شده و راه های زیادی داره واسه خوب کردن حتما برید

معصومه کاظمی
معصومه کاظمی
پاسخ به  آمنه
1 ماه قبل

عزیزان لطفاً راهنمایی کنید منم زیر چشمم پیسی گرفته داروهای شیمیایی وقرص های افسردگی بدتر ش کرده میگن نوره وحنا خوبه ولی نمی‌دونم میشه زیر چشم زد لطفاً کمکم کنید

کامران منتظری
کامران منتظری
پاسخ به  آمنه
17 روز قبل

عزیزان محصولات پوستی و پیسی دکتر بیز رو از گوگل سرچ کنید گیاهی هستش بخورد یه ۳ ماهی بخورید نتیجه میگیرید من که نتیجه گرفتم

مینه
مینه
10 ماه قبل

سلام من در فرانسه زنده گی می‌کنم. چطور می‌توانم به مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنم .
تشکر

علی
علی
پاسخ به  مینه
1 ماه قبل

منم درالمانم

علی
علی
پاسخ به  علی
1 ماه قبل

تو کجایی

دکمه بازگشت به بالا