برای بارداری بعد از سقط چه کارهایی باید انجام دهیم؟

بهترین زمان برای بارداری بعد از سقط کی است؟

اقدام به بارداری بعد از سقط جنین

اصولا دو نوع سقط جنین با عناوین سقط عمدی (abortion) و سقط خود‌به‌خود یا ناخواسته (miscarriage) وجود دارد. سقط عمدی به دستور پزشک برای حفظ سلامت مادر یا پایان بارداری یک کودک معلول یا ناقص به‌وسیله دارودرمانی، کورتاژ یا جراحی باز انجام می‌شود، درحالی‌که سقط خود‌به‌خود بدون اطلاع قبلی به‌دلیل ضربه شدید به رحم، ضعف ماهیچه‌های رحم، مشکلات جفت، دیابت بارداری و غیره بروز می‌کند.

معمولا خانم‌ها در این شرایط نگران هستند و می‌خواهند بدانند که آیا در آینده امکان بارداری مجدد پس از سقط ناخواسته جنین یا بارداری بعد از سقط عمدی را دارند یا خیر.

تحقیقات نشان می‌دهند که سقط جنین بر باروری تأثیر نمی‌گذارد و اغلب اوقات زنانی‌که سقط جنین کرده‌اند، می‌توانند حاملگی سالمی داشته باشند. در واقع مسئله نگران‌کننده، عامل زمینه‌ای سقط است که باید قبل از بارداری بعد از سقط جنین رفع شود. در صورت معالجه این مشکلات تحت نظر پزشک متخصص زنان و زایمان، شما در می‌توانید تنها چند هفته پس از سقط جنین باردار شوید.

مطمئنا با مطالعه این مقاله به یافته‌های خوبی در زمینه جنسیت جنین در بارداری بعد از سقط، شرایط بارداری سریع بعد از سقط، بارداری بعد از سقط بدون پریود شدن و نحوه آمادگی بارداری بعد از سقط دست خواهید یافت.

احتمال بارداری بعد از سقط

بعد از سقط احتمال بارداری چقدر است؟

تجربه نشان داده است که امکان بارداری بعد از سقط عمدی با دارو یا کورتاژ، خیلی بیشتر از سقط جنین با جراحی است، زیرا در موارد نادر جراحی می‌تواند باعث ایجاد زخم در دیواره رحم شود. بروز زخم ممکن است در آینده منجر به سقط ناخواسته شود.

اگرچه برای بارداری بعد از سقط خودبخودی مشکلی وجود ندارد اما در صورت وجود یک بیماری زمینه‌ای یا نقایص ژنتیکی، احتمال سقط جنین در بارداری آینده حدود ۲۰ درصد است. با توجه به اینکه پس از دو سقط متوالی خطر سقط جنین دیگر به حدود ۲۸ درصد افزایش می‌یابد و پس از سه یا چند سقط متوالی خطر سقط جنین دیگر حدود ۴۳ درصد است.

بنابراین، لازم است که حتما پیش از اقدام برای بارداری بعد از سقط مکرر با پزشک متخصص زنان مشورت کنید. در مطالبی با عنوان بارداری زود بعد از سقط نی نی سایت، بارداری دو هفته بعد از سقط نی نی سایت و بارداری یک ماه بعد از سقط نی نی سایت به نکات جالبی در این زمینه اشاره شده است.

چه مدت بعد از سقط جنین می‌توان باردار شد؟

خونریزی ناشی از سقط جنین می‌تواند ۲ هفته یا بیشتر طول بکشد. به‌همین‌دلیل، در این مدت برقراری رابطه جنسی برای جلوگیری از عفونت رحم توصیه نمی‌شود. از طرفی، تخمک‌گذاری می‌تواند تقریبا ۲ هفته پس از سقط جنین رخ دهد. این مسئله بدان معناست که یک زن ممکن است قبل از قاعدگی بعدی باردار شود.

عامل دیگری که بر زمان تخمک‌گذاری تاثیر می‌گذارد، مدت زمان بارداری قبل از سقط جنین است. اگر بارداری طولانی‌تر باشد، ممکن است زن تا چند هفته بعد از سقط به‌دلیل تغییرات هورمونی تخمک‌گذاری نداشته باشد.

بنابراین اگرچه امکان بارداری دو هفته بعد از سقط یا بارداری یک ماه بعد از سقط برای اکثر خانم‌ها فراهم است اما بهترین زمان بارداری بعد از کورتاژ یا سقط خود‌به‌خود، باید توسط پزشک تعیین شود. با توجه به اینکه شما و همسرتان نیز باید از نظر احساسی و جسمی برای بارداری جدید آماده باشید.

پس از اولین بار سقط جنین، ممکن است نیازی به صبر کردن برای بارداری بعد از سقط فراموش شده نباشد. اما پس از دو یا چند سقط جنین مکرر، پزشک ممکن است انجام آزمایشات مختلف را برای بارداری موفق بلافاصله بعد از سقط توصیه کند. در مورد بارداری بعد از سقط جنین با قرص حتما با پزشک خود مشورت کنید. در مواقعی نیاز به هورمون‌درمانی است تا شرایط بدن به حالت عادی بازگردد.

مدت زمان بارداری بعد از سقط

در مطلبی با عنوان بعد از سقط چقدر طول میکشه باردار بشیم نی نی سایت به اطلاعات خوبی در این زمینه اشاره شده است.

بعد از سقط چگونه باردار شویم؟

برخی از پزشکان توصیه می‌کنند تا پایان اولین قاعدگی صبر کنید. زنانی‌که به دلایل پزشکی سقط جنین کرده‌اند ممکن است قبل از تلاش برای باردار شدن مجدد، یک ارزیابی کامل شامل موارد زیر داشته باشند:

  • آزمایشات خون: برای کمک به تشخیص مشکلات هورمونی یا اختلالات سیستم ایمنی بدن
  • آزمایشات ژنتیک: برای بررسی علل اختلالات ژنتیکی جنین به‌خصوص برای بارداری بعد از سقط سندروم داون
  • سونوگرافی: برای مشاهده تصاویری از رحم، بررسی مشکلات رحمی مانند فیبروم و در نهایت شروع اقداماتی برای تقویت رحم بعد از سقط برای بارداری مجدد
  • هیستروسکوپی: برای مشاهده و بررسی دقیق‌تر مشکلات داخل رحمی
  • هیستروسالپنگوگرافی: برای مشاهده و ردیابی شکل حفره رحم و احتمال انسداد لوله‌های فالوپ
  • ام آرآی: برای ایجاد تصاویر دقیق از رحم

اگر علت سقط جنین در بارداری قبلی شما قابل شناسایی نیست، امید خود را از دست ندهید. اکثر زنانی که سقط‌ های مکرر را تجربه می‌کنند، احتمالاً در نهایت حاملگی سالمی خواهند داشت. از سایر اقدامات لازم برای بارداری بعد از سقط می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انتخاب سبک زندگی سالم و اجتناب از مصرف الکل یا سیگار
  • مصرف روزانه مکمل ویتامین یا اسید فولیک قبل از تولد نوزاد
  • کاهش مصرف کافئین و پرهیز از مصرف خودسرانه داروهای شیمیایی و گیاهی مختلف بدون اطلاع پزشک

تجربه نشان داده است که علائم بارداری بعد از سقط جنین تفاوت زیادی با علائم بارداری نرمال ندارند. از این علائم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش تحریک‌پذیری سینه‌ها
  • افزایش حساسیت به انواع بو یا مزه
  • حالت تهوع یا استفراغ
  • خستگی
  • عدم وقوع پریودی

اگر در عرض شش هفته پس از سقط جنین پریود نشدید، یک تست بارداری خانگی انجام دهید. اگر نتیجه مثبت بود به پزشک خود مراجعه کنید. او می‌تواند با تجویز آزمایش خون و بررسی نتیجه آن تشخیص دهد که آیا شما واقعا باردار هستید یا هنوز هورمون‌های بارداری باقی‌مانده از سقط جنین باعث مثبت شدن تست خانگی شده‌اند.

چگونه بعد از سقط باردار شویم

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

برای اقدام به بارداری بعد از سقط نباید خیلی عجله کنید. اگرچه معمولا ۲ هفته بعد از پایان خونریزی ناشی از سقط، چنین امکانی وجود دارد اما در صورت وجود مشکلات زمینه‌ای دوباره سقط جنین رخ خواهد دارد. مطمئنا این مسئله روی شرایط جسمی و روحی شما تاثیر بدی خواهد گذاشت. پس حتما با پزشک متخصص زنان و زایمان مشورت کنید.

درصورتی‌که شرایط مراجعه حضوری را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم از صدها پزشک آنلاین زنان و زایمان پذیرش ۲۴ مشاوره آنلاین تلفنی و متنی بگیرید. مشکلات خود را مطرح کرده و از مشاوره‌های بهترین دکتر آنلاین زنان برای درمان استفاده کنید. در این سامانه امکان پرسش و پاسخ در مورد بارداری بعد از سقط جنین وجود دارد.

گفتگوی آنلاین با متخصص زنان و زایمان

۳.۷/۵ (۱۱ نظر)

منبع
www.verywellfamily.comwww.nhs.ukwww.mayoclinic.orgwww.healthline.comwww.medicalnewstoday.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
82 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
زهرا
زهرا
14 روز قبل

تو رو خدا جواب منم بدید من برج ۳سقط داشتم دکتر گفت مشکل کروموزمی داشته تو دوماه سقط شد تو خونه سقط شد خیلی حالم بد شد رفتم دکتر گفت ی تکه مونده کورتاژ کرد الان نزدیک ی سال ک باردار نمیشم نمیدونم علتش چیه

Nargis
Nargis
2 ماه قبل

من چهار ماه شده سقط خود به خودی داشتیم و هنوز حامله نشدیم با وجودیکه هیچ جلوگیری نکردم میشه بگوین چی باید کرد؟

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  Nargis
2 ماه قبل

منم همینطور برج ۶ سقط کردم هیچ جلوگیری نکردم باردارنشدم

کوثر
کوثر
پاسخ به  فاطمه
2 ماه قبل

منم همین مشکل شمارو دارم منم ۲۱ برج ۶ سقط داشتم توروخدا راهنمایی کنین دکترم رفتم فایده ای نداره

سحرسادات
سحرسادات
پاسخ به  فاطمه
12 روز قبل

سلام منم یک ماه پیش سقط کردم ممکنه باز باردار بشم

باران
باران
3 ماه قبل

ممکن هس دوباره باردار شد هچ ضرار نداره خاهش میکنم زودتر جواب بدی

باران
باران
3 ماه قبل

با استفاده از این قرص CYTOTEC ضرار نداره

باران
باران
3 ماه قبل

سلام خسته نباشی

سمیه همتی
سمیه همتی
5 ماه قبل

سلام منم سمیه هستم من یه هفته از پریودم گذشته بود که بازمین خوردن پریودشدم که که حالا آیا بعداز پریودمیتونم اقدام به بارداری کنم ‌‌ممنون

زهرا
زهرا
پاسخ به  سمیه همتی
3 ماه قبل

سلام من سقط خود بخود داشتم الان یک سال است که دیگه باردار نشودم

دیانا
دیانا
پاسخ به  زهرا
2 ماه قبل

سلام من نو ماه میشه سقط جنین کردم تا حال باردار نشدم

فاطمه
فاطمه
5 ماه قبل

سلام من سقط جنین داشتم در حین این که در حال دفع جفت بودم شوهرم رابطه خواست منی را ریخت داخل ایا امکان بار داری هست یا مشکل دیگه

فاطمیه محمدی
فاطمیه محمدی
7 ماه قبل

سلام من دوبار بارداری ناموفق داشتم اول خو خون ریزی کردم سه ماهه سقط شد دومی بدونی کدام دردی کدام خون ریزی رافتم سونوگرافی که پسر دوختر شأن معلوم شود داکترگفتوم جینن قلب شأن استادشده مجبورشدم سقط کنم سوال آنجاست ایامن کدام مشکل دارم برای بارداری سوم یاخیر

فاطمه
فاطمه
7 ماه قبل

سلام خستع نباشیدمن بعداز۱۳سال باردارشدم وبه دلیل پایین آمدن عددبتاتو۴هفته گی سقط شدبعدازیه هفته ازسقط من دوباره اقدام کردم البته به اسرارشوهرم وکمردرددارم امکان داره بارداربشم الان ازنزدیکی اولم ۱۰روزگذشته

مرسل
مرسل
پاسخ به  فاطمه
4 ماه قبل

سلام منم مرسل هستم بعد پنج سال باردارم شدم پنج عفت ای خون ریزی کردم میتونم دوباره بار شم

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  مرسل
1 ماه قبل

سلام عزیز من هم یکسالونیم ازسقطم میگذره دوهفته ای هست باردارم ولی هنوز آزمایشی ندادم دوباره امکانش هست بچم سقط بشه خیلی میترسم دوتاسقط داشتم

زهرا
زهرا
10 ماه قبل

سلام من ۱۸ سالمه تو ۷ هفته و سه روزه بودم که با قرص سقط کردم .دچار درد شدید شدم و لخته بزرگ اندازه کف دست .یه چیزی مثل ترکیب پوست و گوشت که خیلی دراز بود ازم دفع شد .الان ۵ روزه میگذره و خون ریزی و درد کمر و زیر دل دارم .به نظرتون جنین کامل دفع شده یا بقایا داره؟؟؟؟؟؟

فروزان
فروزان
پاسخ به  زهرا
7 ماه قبل

من سقط داشتم قرص زیر زیر زبونی خوردم بنظر شما بعد چند ماه میتونم باردارشم

ستایش
ستایش
پاسخ به  فروزان
6 ماه قبل

سلام من ۵هفته باردار بودم و خودب خود خونریزی کردم دوماه شده رابطه داشتم آیا امکان بارداری هست واکه باردار بشم امکان سقط هست

زهرا
زهرا
پاسخ به  ستایش
3 ماه قبل

سلام وقت بخیر میخوام سقط کنم یک راهی حل نشون بدید شرایط شون ندارم

ندا
ندا
پاسخ به  زهرا
5 روز قبل

ما اینکار و کردی حالا خودمون و میکشیم نمیشه اشتباه نکن

نرگس هستم
نرگس هستم
پاسخ به  فروزان
4 ماه قبل

سلام من در هفته ۹ بودم رفتم سونوگرافی دادم گفتن قلب تشکیل نشده رشد نکرده باقرس زیر زبونی سقط کردم الان ۲۵ روزه سقط کردم هر روز یه لخته خون میاد میتونی کمکم کنید کی تموم میشه البته اون موقع گفتن ۷سیسی مونده کی میتونم اقدام به بارداری کنم

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  نرگس هستم
3 ماه قبل

سلام شما حتما سونوگرافی واژینال برین ببینین کامل دفع شده یا نه معمولا میگن ۶ ماه بگذره بعد دوباره اقدام به بارداری کنین

پریسا
پریسا
پاسخ به  زهرا
4 ماه قبل

سلام.عزیزم باید برین سونوگرافی چون ممکنهاونی که ازتون دفع شده جفت تون باشه امکان اینکه بقایایی از جنین مانده باشه هست.اگه بقایا مانده باشه و اونو اگه دفع نکنید احتمال ۱۰۰ درصد میشه که دیگه باردار نشید.پس باید سونوگرافی برید.حتما حتما حتما

علی
علی
پاسخ به  زهرا
1 ماه قبل

یه سنو گرافی برو

لیلی
لیلی
پاسخ به  زهرا
12 روز قبل

سلام حتما به پزشک مراجعه کن تاسونوبشی اون وقت مشخص می شه

حنان
حنان
10 ماه قبل

بله

خانم رضایی
خانم رضایی
10 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر. بنده در۶هفته رفتم سونو قلب داشت جنین ولی متاسفانه در ۱۰هفته ب خون ریزی افتادم رفتم گفتن در ۸هفتگی ایست کرده قلبش و سقط شد. الان باید چیکار کنم مشکل کجابوده؟؟؟ و چ زمانی زمانِ مفیدیه برای بارداری مجددا ک اینجوری نشه باز؟؟؟ ممنونم راهنماییم کنید….

صغری
صغری
10 ماه قبل

سلام من ب دلیل سندروم داون جنین خود رو در ۱۶ هفتگی سقط کردم حالا چقدر امکان داره ک در بارداری بعدی با این مسئله روبرو بشم چ کارهای انجام بدم قبل بارداری ک مطمین بشم جنینم سالم هست ممنون میشم اگر راهنماییم کنید

دنیا
دنیا
10 ماه قبل

باسلام دنیا توحیدی هستم من ۱۰ سال پیش سقط جنین با آمپول داشتم و الان که و در این ده سال هم پریودم منظم نیست و باردار نشدم ایا با مصرف کلومیفن متفورمین و اسید فولیک به نتیجه میرسم

خدیجه براتی
خدیجه براتی
پاسخ به  دنیا
5 ماه قبل

من با شوهرم فامیلی هستیم الان باید بچم سقط جنین انجام شود آزمایش فامیلی بعد از حاملگی دادیم ژنتیک جنین من مبتلا به سندروم و به مریزی دگه غیر مبتلا خدا کنه مادر خانم سرطان ریه بگیر اون موقه نگذاشت ما آزمایش فامیلی بدیم الان بعد ۶ماه باید بچم سقط جنین کنم ۷۰ ملیون تومان خرج کردم اخرش هیچی توسعه میکنم اگه آزمایش فامیلی ندادین نگذارید حامله شوید بروید پیش یک متخصص ژنتیک بارداری آزمایش فامیلی بدهید بعدا من که اول نرفتم آزمایش فامیلی ژنتیک ندادم توی یک ماه حاملگی رفتم جواب ۴ماه از خارج از کشور اومد گفتن باید جنین مشکل داره سقط بشود سندروم داره وغیره مبتلا

دلسا
دلسا
11 ماه قبل

سلام من سال ۹۵در هفت هفتگی به علت تشکیل نشدن قلب سقط داشتم بعدازازمایشات متوجه انعقاد خون شدم سال۹۶با استفادازاسپرین وشفاف دخترم به دنیا آمد یه هفته پیش دوباره سقط داشتم ولی اینباربااستفاده از داروها وداشتن ضربان قلب جنین در نه هفتگی رشدمتوقف وضربان قلب نداشت میخواستم بدونم چه مدت بعد میتونم اقدام به بارداری بکنم ؟وچون دوسقطم پشت هم نبود ودختردارم باید آزمایشی برای سقط دومم انجام بدم چون سقط اولم دلیلش انعقادخون بود؟

صفیه
صفیه
11 ماه قبل

سلام من چهار بار سقط کردم آیا امکان بارداری سالم بعدازین دارم یانه

مرضیه
مرضیه
11 ماه قبل

سلام من ۳۰ سالم بعد ۸ سال باردار شدم تو ۲۱ هفته سقد شد الان ۸ روز سقد کردم سنو دادم گفت از جفت موند باید چکار کنم نمی خوام کرتاژ کنم

زهرا
زهرا
1 سال قبل

سلام من ۳۸ سالم هست اولین بارداریم در هفته شیش ام منجر به سقط شد اول خونریزی شروع شد و بعد از دو روز سقط شد دلیل خاصی هم نداشت تمام آزمایشات انجام دادم مشکلی نبود
الان یکهفته میشه سقط کردم برای بارداری مجدد از کی اقدام کنم

صفیه قیامی
صفیه قیامی
پاسخ به  زهرا
11 ماه قبل

سلام من ۲۲سال ام اس چهاربار میشه سقط میکنم اولی ۸هفته بود دومی ۶ هفته سومی ۹ هفته چهارمی ۶ هفته اول خونریزی میکنم یک روز بعد سقط میشه لطفا میشه توزیع بدهید

سلام من فک کنم چهار یا پنج هفته ست باردارم میخوام.
سلام من فک کنم چهار یا پنج هفته ست باردارم میخوام.
پاسخ به  صفیه قیامی
6 ماه قبل

سلام من چهار هفتس باردارم به نظرت میشه با زعفران سقط کنم ؟

روزیتا
روزیتا

نه با زعفرون نمیشه

نفس
نفس

چه‌جوری واقعا از دلتون میشه بیا من تمام هزینه هات میدم بزار دنیا بیا نخواستی بدش من

ظاهری
ظاهری

خواهش سقط نکن ببین ما همه به یک نوعی درگیریم کهچرا باردارنمیشیم اون وقت تو میخوای سقط کنی گناه خیلی بزرگیه

لیلا
لیلا

سلام عزیزم عروس پشت پرده بگیر از عطاری منم همین مشکل داشتم

لیلی
لیلی

به خدا اگه م

مشکلی نداره گناه بزرگی میکنی که می خوای سقط کنی

atena
atena
پاسخ به  صفیه قیامی
5 ماه قبل

سلام عزیز برین تهت نظر دکتر مرضیه نجاری بشین خیلی زود نتیجه میگری انشالله

ناهید
ناهید
1 سال قبل

سلام من چند وقت پیش سقط داشتم ولی با مراجعه به دکتر حالا باردارم چه کنم کا دوباره سقط نکنن

حنان
حنان
پاسخ به  ناهید
10 ماه قبل

چقدطول کشید بعد سقط باردارشدی

مرضیه
مرضیه
پاسخ به  حنان
1 ماه قبل

سلام من چند روز سقط خودبه خودی داشتم خیلی دوست دارم حامله بشم چقدر باید صبر کنم

...
...
1 سال قبل

من دو سقط داشتم اولین سقط هیجده هفته و دومین سقط پنچ هفته بود. دکتر یک سال جلوگیری برایم
گذاشته است ایا باید یکسال جلوگیری کنم. نظر شماچیست

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط ...
سلام من فک کنم چهار یا پنج هفته ست باردارم میخوام.
سلام من فک کنم چهار یا پنج هفته ست باردارم میخوام.
پاسخ به  ...
6 ماه قبل

سقط در پنج هفته با چی انجام دادید ؟ خونریزی داشتید ؟ منم پنج ماهیت میخوام سقطش کنم زعفران و زیره خوردم فعلا سقط نشده

مینا
مینا

من تو هفته هفتم با قرص فایزر
با زعفران نمیفته

آخرین ویرایش 6 ماه قبل توسط مینا
ارزو
ارزو
پاسخ به  ...
3 ماه قبل

سلام بچهامن دوبارپشت سرهم سقط داشتم توروخدابرام دعاکسی بودمثا من موفق شده

احسانی
احسانی
1 سال قبل

سلام من تو هفته پنجم خونریزی داشتم سقط شد بنظرم حاملگی پوچ بوده آیا امکان دارد که به این زودی حامله بشم

حنان
حنان
پاسخ به  احسانی
10 ماه قبل

منم پوچ بود سه ماه میگزره حامله نشدم

فرزانه
فرزانه
1 سال قبل

سلام مه پنج هفته بارداربودم سقط شد خون ریزی ندارم میشه پس دوباره باردارشوم

فرزانه
فرزانه
پاسخ به  فرزانه
1 سال قبل

سلام خوب هستین یک ماه سقط داشتم دوهفته میشه خون ریزی هیچ ندارم امکان بارداری هست

رضایی
رضایی
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من یکسال پیش به دلایلی سقط جنین با دارو زیر نظر پزشک داشتم در هفته پنجم داشتم الان اقدام به بارداری کردم اما جواب منفی میشه چرا؟!درصورتی ک دکترگفت سه مابعد میتونم بارداربشم

سوگل
سوگل
پاسخ به  رضایی
10 ماه قبل

سلام من شش ماه سقط کردم با قرص…حالا بعدشش ماه باردار نمیشم توروخدا علت چیه شوهرم مشکل ندا ره …۳۶سالمه

رویا
رویا
پاسخ به  سوگل
4 ماه قبل

سلام عزیزم منم مشکل شما رو دارم شما باردار شدید؟؟؟؟اگه شدید چکاری انجام دادید؟؟؟

اطهر
اطهر
1 سال قبل

سلام من چهار ماه پیش سقط داشتم و الان باردارم بی بی چکم مثبت شده باید چه کاری بکنم

همدم
همدم
1 سال قبل

سلام ضربان منظم‌ جنین چنده چه جوریه؟

setsyesh
setsyesh
1 سال قبل

سلام ببخشید من میخواستم بپرسم که چطور یه عکسو میزارن تو نینی سایت همین

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط setsyesh
زهرا
زهرا
پاسخ به  setsyesh
1 سال قبل

سلام دوماه از سقط میگزره طول میکشه حامله بشم

سلام من یک ماه سقط داشتم و الان هیچ مشکلی ندارم بش
سلام من یک ماه سقط داشتم و الان هیچ مشکلی ندارم بش
1 سال قبل

سلام من یک ماه سقط داشتم و الان هیچ مشکلی ندارم میشه حامله بشم

سمانه
سمانه

سلام من دو فرزند دارم بعد ۴ سال بارداری پوچ داشتم وبعد از۴ساله باردار شدم قلب جنین می زد لکه بینی داشتم سونو انجام دادم ۱۲*۱۴ هماتوم داشت بعد ۳ روز رشد نکرد وجنین زنده نبود ودر خانه سقط کردم ۴۱ سالمه ودلم می خواد که باردار شم آیا امکان دارد که باردار شم سالم باشد ممنون میشم جواب بدین

ایمانی
ایمانی
پاسخ به  سمانه
1 سال قبل

سلام

نفیسه
نفیسه
پاسخ به  ایمانی
10 ماه قبل

سلام به شما من ده روز از سروقت خو عقب افتادم آزمایش دادم مثبت بود بهدیش خونریزی شدیدی کردم ایاطفل من سقط شده یانه هنوزم دل درد کمر درد زیاد دارم

مینا
مینا
پاسخ به  سمانه
7 ماه قبل

سلام.من ۲هفته پیش سقط باقرص داشتم میتکنم دوباره باردارشم.ممنون

خدری
خدری
پاسخ به  مینا
3 ماه قبل

سلام ‌ب بی زحمت کمکم کنید من ی بچه دارم الان هم حامله شدن اما ناخواسته با شوهرم هم قهر کردم میخوام طلاق بگیرم بچه ام هم ی ماه آش زعفران خوردم فاید نداشت قرصی چیزی بهم معرفی کنید بی زحمت

خدری
خدری
پاسخ به  مینا
3 ماه قبل

خواهشن بگید قرص چی خوردید ب منم کمک کنید

تیموری 0938
تیموری 0938
1 سال قبل

سلام وقت بخیر من یکسال از سقطم میگذره ولی هنوز باردار نشدم درصورتیکه تو حاملگی قبلی بلافاصله بعد از تعطیلی قرص باردار میشدم علت چیه ماه به ماهم پریود میشم ممنون تشکر

همدم
همدم
پاسخ به  تیموری 0938
1 سال قبل

سلام

دلسا
دلسا
پاسخ به  تیموری 0938
10 ماه قبل

سلام خسته نباشی هفته ۶ بارداری بودم خونریزی گرفتم بعد سقد شد بعد از چن ماه میتونم اقدام کنم پسر ۶ ماهه هم دارم سزارین یک هستم ؟؟؟

آمنه
آمنه
پاسخ به  دلسا
5 ماه قبل

سلام من دوبار شوهرم بچه نخواست سقط کردم الان بچه میخاییم میشه باردار بشم اولی ۹هفته بود که سقطش کردم دومی فک کنم ۱ماه یا دوماه بود آیا امکان باداری

شکریه بارک
شکریه بارک
پاسخ به  آمنه
4 ماه قبل

سلام من دو بچه ام سقط شد الانم خیلی تعجب کردم به نظرتون من مشکلی دارم‌ یا بچه من سن من ۲۰ هست کم خون هستم داکتران میگن خورد هستی کم خون هستی ولی من خودم حیران میودم چکار کنم البته نزدیکی با شوهرم داشتم داکتران گفتن نزدیکی کردی بچه سقط شد منتظر پاسخ شماهستم شکریه بارک

شکریه بارک
شکریه بارک
پاسخ به  شکریه بارک
4 ماه قبل

با من مشترک باشد شکریه بارک

شکریه بارک
شکریه بارک
پاسخ به  شکریه بارک
4 ماه قبل

بلی

سودابه
سودابه
پاسخ به  شکریه بارک
4 ماه قبل

سلام خسته نباشی من دو سقط داشتم هر دوتا شون قلب نداشتن میخواستم ازتون بپرسم مشکل من چی چرا دو جنین قلب ندارن ومن باید چکار کنم زیر نظر دکتر هستم بهم نمیگن باید چکار کنم

ارزو
ارزو
پاسخ به  آمنه
3 ماه قبل

ببخشیدمن لچهام یاام بودن ومشکلی نداستم یکی پارسال سقط یکی هم امسال بنظرتون چکاربایدکنم چطوری کمرماسفت کنم تاچندوقت بایدجلوگیری کنم توروخداراهنمایبم کنیدخیلی روحیم داغون شد

ارزوهستم

افسون
افسون
پاسخ به  آمنه
2 ماه قبل

سلام

افسون
افسون
پاسخ به  افسون
2 ماه قبل

ببخشید بعد چند وقت دوبار بار دار شدید من یه سقط داشتم دوبار هم پریود شدم سقط بخاطر مشکل خانوادگی که داشتم انجام دادم حالا میشه دوباره بار دار شد

افسون
افسون
پاسخ به  افسون
2 ماه قبل

لطفا جواب بدید

طیبه
طیبه
پاسخ به  افسون
2 ماه قبل

سلام خوبین ببخشید یه سوال داشتم من باردار بودم تو هفته چهارم سقط شد من اول برج سقط کردم الان دو باره پروید شدم ایا نیتونم دوباره باردار شم

طیبه
طیبه
پاسخ به  طیبه
2 ماه قبل

تورا خدا جواب بدین

دکمه بازگشت به بالا