همه چیز درباره رابطه جنسی در بارداری

رابطه جنسی در بارداری خطرناک است؟

رابطه جنسی در بارداری

اگر بخواهید باردار شوید باید رابطه جنسی برقرار کنید اما آیا امکان رابطه جنسی در بارداری نیز وجود دارد؟ اصولاً داشتن رابطه جنسی در دوران بارداری بی‌خطر است مگر اینکه پزشک یا ماما به شما گفته باشد که این کار را نکنید. رابطه جنسی به جنین شما آسیب نمی‌رساند زیرا آلت تناسلی مرد نمی‌تواند فراتر از واژن نفوذ کند. از طرفی، جنین درحال‌رشد توسط مایع آمنیوتیک رحم و همچنین عضلات قوی رحم محافظت می‌شود؛ بنابراین تا جای ممکن فعالیت جنسی تأثیری در کودک شما نخواهد داشت، به‌شرطی‌که عوارضی مانند زایمان زودرس یا مشکلات جفت نداشته باشید.

بااین‌حال، تغییر میل جنسی شما در دوران بارداری طبیعی است. این مسئله جای نگرانی ندارد و صحبت در مورد آن با شریک جنسی مفید است. ممکن است رابطه جنسی در بارداری برای شما بسیار لذت‌بخش باشد یا به‌راحتی احساس کنید که نمی‌خواهید این مسئله را برای مدتی تجربه کنید. حتی می‌توانید راه‌های دیگری برای دوست داشتن یا عشق ورزیدن پیدا کنید. مهم‌ترین چیز این است که درباره احساسات خود با شریک زندگی خود صحبت کنید.

روابط زناشویی در دوران بارداری ,مجاز یا ممنوع؟

طبق تحقیقات، اگر دوران بارداری شما طبیعی است و هیچ عارضه‌ای ندارید، رابطه در بارداری و رسیدن به ارگاسم خطر ابتلا به زایمان زودرس یا سقط جنین را افزایش نمی‌دهد. بیشتر سقط‌ها به این دلیل اتفاق میافتند که جنین به طور طبیعی رشد نمی‌کند.

در اواخر بارداری، ارگاسم یا حتی رابطه جنسی می‌تواند باعث انقباضات خفیف شود و احساس کنید عضلات رحم شما سفت شده‌اند. ممکن است وضعیت ناراحت‌کننده‌ای باشد اما کاملاً طبیعی است و جای نگرانی نیست. در این میان علائم مشخصی وجود دارد که مانع از رابطه جنسی در بارداری می‌شوند و پزشک می‌تواند به‌واسطه مشاهده آن‌ها شما را منع کند. پس معاینات دوره‌ای و مشورت با پزشک متخصص زنان و زایمان در طی ۹ ماه بارداری را نادیده نگیرید!

رابطه جنسی در بارداری به چه شکل است؟

درصورتی‌که بارداری بدون عوارضی دارید و روند شما کاملاً طبیعی طی می‌شود، تجربیات شما در مورد رابطه جنسی در ماه‌های مختلف بارداری کمی متفاوت است. در ادامه به علائم و الگوی طبیعی میل جنسی در دوران بارداری اشاره شده است:

  • سه‌ماهه اول: حالت تهوع، خستگی یا تحریک‌پذیری زیاد پستان ممکن است میل جنسی شما را از بین ببرد اما نگران نباشید رفع خواهد شد.
  • سه‌ماهه دوم: میل جنسی شما ممکن است کمی افزایش پیدا کند. در حقیقت، افزایش جریان خون و هورمون‌ها در سراسر بدن می‌تواند ارگاسم را افزایش دهد.
  • سه‌ماهه سوم: با نزدیک شدن به زمان تولد ممکن است برقراری رابطه جنسی در بارداری به دلیل بزرگ شدن بیش‌ازحد شکم، برای شما و همسرتان کمی ناخوشایند باشد.

در پاسخ به سؤال آیا ریختن اسپرم در دوران بارداری ضرر دارد؟ باید بدانید که تحریک پستان، ارگاسم زنانه و وجود برخی هورمون‌ها در مایع منی به نام پروستاگلاندین‌ها می‌توانند باعث انقباضات رحمی شوند. به‌همین‌دلیل، پزشک شما ممکن است به‌محض مشاهده علائم زیر شما را از برقراری رابطه جنسی در بارداری منع کند:

  • خون‌ریزی غیر قابل توضیح واژن
  • نشت مایع آمنیوتیک که می‌تواند خطر عفونت را افزایش دهد
  • کاهش قدرت عضلات دهانه رحم و باز شدن زودرس دهانه رحم
  • جفت سرراهی یا همان پوشانده شدن کامل یا اندک دهانه رحم توسط جفت
  • داشتن سابقه سقط مکرر جنین یا زایمان زودرس
  • بارداری چندقلو

اگر احتمال می‌دهید شریک جنسی شما در طی بارداری با افراد دیگری رابطه جنسی برقرار می‌کنید، استفاده از کاندوم برای محافظت از شما و کودک در برابر عفونت‌های مقاربتی (STI) ضروری است.

علل و فوائد برقراری رابطه جنسی در بارداری

خیلی از خانم‌ها این مسئله را مطرح می‌کنند که شوهرم در دوران بارداری رابطه می‌خواهد و من نگران جنین هستم، درحالی‌که نمی‌دانند رابطه جنسی در دوران بارداری می‌تواند فوایدی برای آن‌ها و همسرشان داشته باشد.

به‌طورکلی، تا زمانی‌که پزشک یا ماما دلیل محکم و مشخصی برای عدم برقراری رابطه جنسی در بارداری نداشته باشد، خطری خانم را تهدید نمی‌کند. خانم‌هایی که در دوران بارداری در اثر رابطه جنسی به ارگاسم می‌رسند، از هورمون‌های آرام‌بخش و افزایش جریان خون قلبی و عروقی بهره‌مند می‌شوند و این مزایا به کودک نیز منتقل می‌شود.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید برخی از خانم‌ها ممکن است برای اولین‌بار در دوران بارداری به‌دلیل جریان خون بیشتر و تغییرات هورمونی، ارگاسم را تجربه کنند. این افزایش ۵۰ درصدی جریان خون که مجرا، واژن، کلیتوریس و لگن زن را در برمی‌گیرد باعث می‌شود تا خانم احساس بهتری هنگام رابطه داشته باشد.

تاثیر رابطه بر جنین

علاوه‌براین، با وجود انقباضات بیشتر لگن زن، معمولاً مردان در هنگام نزدیکی در سه ماه اول بارداری لذت بیشتری از رابطه می‌برند. البته نباید تغییرات سایز پستان و تحریک روانی بیشتر زن و مرد هنگام برقراری رابطه را نادیده گرفت. بارداری باعث افزایش ترشحات واژن می‌شود و در نتیجه امکان انتقال عفونت‌های باکتریایی و قارچی در طی رابطه محدود می‌شود.

در نهایت اینکه برقراری رابطه جنسی در بارداری به جز اواخر آن، باعث ایجاد یک آرامش ذهنی در زن می‌شود و مرد نیز امکان تأمین نیاز جنسی خود را خواهد داشت. رابطه جنسی باعث کالری‌سوزی می‌شود و می‌تواند به حفظ تناسب اندام زن و مرد کمک کند. برخی از زوجین دریافته‌اند که فعالیت جنسی در دوران بارداری آن‌ها را به یکدیگر نزدیک‌تر می‌کند. مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۴ نشان داد که رابطه جنسی آنتی‌بادی IgA را افزایش می‌دهد، آنتی‌بادی که به شما کمک می‌کند تا در دوران بارداری از ابتلا به سرماخوردگی و سایر عفونت‌ها مصون بمانید.

ارگاسم ناشی از یک رابطه جنسی خوب، باعث آزاد شدن هورمون مغزی اندورفین می‌شود که می‌تواند به مادر و کودک کمک کند تا احساس خوشبختی و آرامش کنند. باید بدانید که استرس زیاد در بارداری یکی از فاکتورهای خطر مؤثر در بروز بیماری‌های ذهنی مانند بیش‌فعالی یا اوتیسم در جنین است؛ بنابراین رابطه جنسی در بارداری در حفظ تعادل روانی و رفع استرس مادر مؤثر است.

انواع روش‌های آمیزش در دوران بارداری

بهترین مدل نزدیکی در بارداری مدلی است که شما احساس راحتی کنید. رابطه جنسی دهانی در دوران بارداری نیز بی‌خطر است. مهم این است که لذت و راحتی متقابل را در ذهن داشته باشید و خلاقیت به خرج دهید. در مورد نزدیکی در هفته پنجم بارداری و به بعد که مدام شکم شما بزرگ‌تر می‌شود، آزمون‌وخطا کنید تا فشار زیادی به شما و جنین وارد نشود. نباید فراموش کنید که انعطاف‌پذیری که اکنون از آن لذت می‌برید، می‌تواند به حفظ رابطه جنسی شما برای دهه‌ها کمک کند

معمولاً اوایل بارداری کمی رابطه جنسی ناراحت‌کننده است. با بزرگ‌تر شدن شکم، بهتر است هنگام رابطه به پهلو دراز بکشید یا رو‌به‌روی شریک جنسی خود روی زمین بخوابید. حتی می‌توانید روی دست و زانوی خود قرار بگیرید و همسرتان از پشت به شما نزدیک شود. بهتر است با قراردادن یک بالشت زیر کمر خود، احساس راحتی بیشتری کنید.

داشتن عفونت مقاربتی در دوران بارداری می‌تواند مشکلات جدی برای سلامتی شما و کودک ایجاد کند. اگر همسرتان مبتلا به عفونت مقاربتی فعال است یا اخیراً وضعیت او تشخیص‌داده‌شده است، از هر نوع رابطه جنسی واژینال، دهان و مقعد پرهیز کنید. باید بدانید که بارداری از شما برابر انتقال عفونت‌های مقاربتی مانند اچ آی وی، تبخال، زگیل‌های تناسلی یا کلامیدیا محافظت نمی‌کند و این عفونت‌ها می‌توانند روی کودک شما تأثیر بگذارند.

آیا امکان پیشگیری از عوارض احتمالی برقراری رابطه جنسی در بارداری وجود دارد؟

هنوز هم به‌عنوان احتیاط، برخی از پزشکان توصیه می‌کنند که در هفته‌های آخر بارداری از رابطه جنسی اجتناب کنید زیرا معتقدند هورمون‌های موجود در مایع منی مرد به نام پروستاگلاندین‌ها می‌توانند انقباضات رحمی را تحریک کنند و در نتیجه باعث بروز درد یا زایمان زودرس شوند؛ بنابراین خودتان در اواخر ماه هشتم تا نهم به این مسئله توجه بیشتری کنید.

باید بدانید، زمانی که پزشک شما را برقراری رابطه جنسی منع می‌کند، فقط منظور مقاربت و ارگاسم نیست بلکه شامل تحریک جنسی نیز می‌شود. به‌خصوص اگر در آخرین رابطه جنسی علائمی مانند درد، خونریزی و انقباض لگن را تجربه کرده‌اید؛ بنابراین در این شرایط برای پیشگیری از عوارض احتمالی برقراری رابطه جنسی در بارداری، از تحریک جنسی با دست یا وسایل جنسی نیز پرهیز کنید زیرا باعث شروع چرخه هورمون‌های جنسی در داخل بدن می‌شود.

عوارض رابطه جنسی در بارداری

بهترین راه برای پیشگیری از عوارض احتمالی، صحبت با شریک جنسی خود است. به همسرتان بگویید چه احساسی دارید، به‌خصوص در ماه‌های اول و آخر بارداری. ممکن است لازم باشد برای پیداکردن موقعیتی که برای شما راحت‎تر و تحریک‌کننده است، به کمی هم‌فکری نیاز باشد. سعی کنید از ماه چهارم به بعد، در حین برقراری رابطه از درازکشیدن به پشت خودداری کنید. به‌این‌ترتیب می‌توانید از وارد شدن فشار بیشتر به رگ‌های خونی اصلی جنین درحال‌رشد پیشگیری کنید.

در صورت ابتلا به خشکی واژن به‌دلایل مختلف، حتماً از لوبریکنت (روان‌کننده) استفاده کنید. در این شرایط مرد بهتر است قبل از برقراری رابطه کامل، به روش‌های مختلف مانند بوسیدن، ماساژ و بغل کردن باعث تحریک بیشتر زن شود تا ترشحات واژن افزایش یابد.

جالب است بدانید که شریک جنسی باید از دمیدن هوا به واژن زن باردار خودداری کند زیرا این امر می‌تواند باعث آمبولی و مسدود شدن رگ خونی به‌دلیل وجود حباب هوا شود. اگرچه نادر است اما آمبولی می‌تواند برای زن و نوزاد تهدیدکننده زندگی باشد.

رابطه جنسی مقعدی به کودک آسیب نمی‌رساند اما اگر مادر به بواسیر مرتبط با بارداری مبتلا شده باشد، نباید انجام شود. شریک جنسی باید از برقراری رابطه جنسی مقعدی و به‌دنبال آن رابطه جنسی واژینال اجتناب کند زیرا این کار می‌تواند باعث انتقال باکتری‌ها از راست‌روده به واژن و در نتیجه بروز عفونت واژینال شود.

انواع راه‌های درمان مشکلات برقراری رابطه جنسی در بارداری

درمان مشکلات رابطه در بارداری

معمولاً پزشک متخصص زنان و زایمان، به‌محض مشاهده علائم منع برقراری رابطه جنسی در بارداری شروع به معاینه خانم می‌کند تا علت آن را کشف کند. درصورتی‌که قابل رفع باشد، بعد از مدت‌زمان مشخصی دوباره دستور برقراری رابطه را می‌دهد اما موارد زیادی نیز وجود دارد که رابطه جنسی به بعد از زایمان موکول می‌شود. پس از زایمان، خانم باید حداقل ۶ هفته دوران نقاهت را طی کند تا خونریزی رحمی بعد از زایمان متوقف شود، دهانه رحم بسته شود و پارگی‌های احتمالی واژن بهبود یابند. قبل از این زمان خطر آسیب به دستگاه تولیدمثلی خانم یا بروز عفونت‌های مختلف وجود دارد.

از نظر روان‌شناختی بهتر است هر زمان که خانم آمادگی لازم را داشت، رابطه جنسی برقرار شود. گاهی خستگی‌ها و انرژی صرف شده برای مراقبت از نوزاد ممکن است باعث شود خانم نخواهد برای مدتی رابطه برقرار کند.

درمان مشکلات برقراری رابطه جنسی در بارداری با داروهای گیاهی

در میان گیاهان دارویی، موارد زیادی وجود دارد که می‌توانند با کاهش انقباضات لگنی و تحریک میل جنسی، به برقراری یک رابطه خوب در بارداری کمک کنند. توصیه می‌کنیم پیش از مصرف هرگونه داروی گیاهی حتماً با پزشک خود صحبت کنید زیرا برخی از آن‎ها دارای عوارض قابل توجهی روی جنین هستند. تجربه ثابت کرده است که مصرف دمنوش گیاهان زیر برای رفع مشکلات برقراری رابطه جنسی در بارداری مناسب هستند:

  • زنجبیل
  • اسطوخودوس
  • بابونه
  • بیدمشک

درمان مشکلات برقراری رابطه جنسی در بارداری با طب سنتی

از نظر متخصصان طب سنتی حمام آب گرم و استفاده موضعی از روغن‌های اساسی مانند روغن زیتون در کاهش انقباضات لگنی بعد از رابطه جنسی بسیار مؤثر است. علاوه‌براین، مصرف مواد خوراکی با مزاج گرم مانند خرما، انبه، نارگیل، موز، عسل، پودر زنجبیل، فلفل سبز و غیره در تعدیل کاهش میل جنسی به‌خصوص در سه ماهه اول بارداری بسیار مؤثر است. مشورت با یکی از کارشناسان و پزشکان آنلاین متخصص طب سنتی می‌تواند اطلاعات دقیق‌تری در این زمینه در اختیار شما بگذارد.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

یک خانم ممکن است تغییراتی در میل خود به رابطه جنسی در حین و بعد از بارداری تجربه کند اما در طی یک بارداری سالم، رابطه جنسی هیچ خطری برای مادر یا نوزاد ندارد. چه به رابطه جنسی مربوط باشد یا نباشد، اگر خانمی درد یا خونریزی غیرمعمول، تنگی نفس، دل‌درد، خروج مایعات یا ترشحات غیرطبیعی و انقباضات لگنی بیش‌ازحد را در دوران بارداری تجربه کرد باید فوراً با پزشک زنان خود مشورت کند. درصورتی‌که شرایط مراجعه حضوری ندارید، از صدها پزشک آنلاین متخصص زنان پذیرش ۲۴، مشاوره آنلاین تلفنی و متنی بگیرید و مشکلات خود را مطرح کرده و از مشاوره‌های ایشان استفاده کنید.

دریافت مشاوره آنلاین از متخصص زنان و زایمان

۳.۸/۵ (۱۲ نظر)

منبع
medicalnewstoday.comhealthline.commayoclinic.orgnhs.ukwebmd.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
74 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرزاد
فرزاد
22 روز قبل

سلام

فرزاد
فرزاد
22 روز قبل

سلام

شروین
شروین
29 روز قبل

سلام دنبال یه دختر خوب و خوشگل برای رابطه هستم ۰۹۱۰۸۵۳۱۰۰۷

زهرا
زهرا
پاسخ به  شروین
8 روز قبل

چرا

خ. ا ن م
خ. ا ن م
1 ماه قبل

این کاری که شما میگین[سکس]عیب نیست واقعا حالم بهم خورد

اسما
اسما
2 ماه قبل

راهنمایی در شادyoung15

پری
پری
4 ماه قبل

پر

مهین
مهین
5 ماه قبل

۱۸ سالمه خیلی نیاز جنسی دارم

امیر
امیر
پاسخ به  مهین
5 ماه قبل

خب برو نیاز جنسیتو برطرف کن

امین
امین
پاسخ به  مهین
4 ماه قبل

سلام من هم هفته ای ۵ بار بیشتر میخوام

طوفان
طوفان
پاسخ به  مهین
4 ماه قبل

چطور

بنیامین
بنیامین
پاسخ به  مهین
3 ماه قبل

بیا باهم سکس کنیم

پریسا
پریسا
پاسخ به  بنیامین
2 ماه قبل

باشه .
کی بیام ؟

موسوی
موسوی
پاسخ به  مهین
2 ماه قبل

زود ازدواج کن

م ح
م ح
پاسخ به  مهین
2 ماه قبل

منم همینطور

سلطان
سلطان
پاسخ به  مهین
2 ماه قبل

بیا خودم برطرفش میکنم

رضا
رضا
پاسخ به  مهین
2 ماه قبل

خب‌بیاسیرابت‌کنم

فرزاد
فرزاد
پاسخ به  مهین
22 روز قبل

سلام بزنگ ۰۹۳۰۵۰۱۹۷۰۹

اسی
اسی
پاسخ به  مهین
15 روز قبل

من هستم

امید
امید
پاسخ به  مهین
15 روز قبل

من تا ته میکنمت سیرت کنم

مرتضی
مرتضی
6 ماه قبل

مرتضی

مرتضی
مرتضی
پاسخ به  مرتضی
6 ماه قبل

سلام توسکس خانمم گاهی میارم روپام بنشینه درحالیکه میترسم اتفاقی براش رخ بده امااینودوستدارم.راهنمایی لطفا

مهدیه
مهدیه
پاسخ به  مرتضی
3 ماه قبل

سلام من الان حامله ام خیلی سکس دوست دارم اگ شوهرم نباش پیشم باید نگاه سکس کنم

مهدیه
مهدیه
پاسخ به  مهدیه
3 ماه قبل

کمکم کنید

مروارید
مروارید
پاسخ به  مهدیه
1 ماه قبل

خوب سکس دوست داری به شوهرت بگو چی تو گوشی از این حرفها میزنی که میخواد بدردت بخوره برو دنبال زندگیت

یاس
یاس
10 ماه قبل

سلام رفیق یه سر به این سایت بزن
با یه محیط خودمونی و دوستانه برای تغییر
Dadashreza.com
یا برای راحتی همین که سرچ کنید داداش رضا میاره

یاس
یاس
10 ماه قبل

توجه

دوران بارداری از کاندوم استفاده نشه خیلی بهتر است چرا که اسپرم خودش یک عامل تقویتی برای نوزاد است، اگه از کاندوم استفاده بشه جنین مجبوره تمام مواد مغذی رو فقط از مادرش بگیره ولی در اون حالت که گفتم جنین میتونه از پدر هم تغذیه بشه.

بیتا
بیتا
1 سال قبل

سلام من هر شب قرص هارو مرتب میخورم اما موقعی نزدیکی اگه همه اب و واردی بدنم میشه مترسم احتمالی بارداری پیش بیاد یا احتمالی بارداری هست

مریم
مریم
1 سال قبل

سلام من چهار روز پیش اقدام به بارداری کردم و احتمال میدم که باردار باشم ضمنا بارداری قبلی من بارداری پوچ بود اگر الان بار دار باشم میتونم رابطه جنسی داشته باشم و علت بارداری مل یا پوچ چیه

زمان
زمان
پاسخ به  مریم
2 ماه قبل

خااا

هدیه
هدیه
1 سال قبل

سلام من مجرد هستم و تازه رفتم تو سن٢١ و ی مدت خیلی نیاز جنسی دارم لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم

سعید رضایی
سعید رضایی
پاسخ به  هدیه
1 سال قبل

م
یای باهم آشنا شیم شیراز

امیر
امیر
پاسخ به  هدیه
1 سال قبل

سلام
.منم خیلی نیاز جنسی دارم.میشه بهم پیام بدی

علی
علی
پاسخ به  امیر
7 ماه قبل

خوب نیازت برطرف کن برو پیش یکی یه دست بزنه

سحر
سحر
پاسخ به  امیر
2 ماه قبل

سلام

علی
علی
پاسخ به  امیر
8 روز قبل

اوشت

مسعود
مسعود
پاسخ به  هدیه
7 ماه قبل

سلام ۰۹۹۴۵۲۰۳۰۳۹

عسل
عسل
پاسخ به  هدیه
5 ماه قبل

برو دکتر

امین
امین
پاسخ به  هدیه
4 ماه قبل

همچنین

مجتبی
مجتبی
پاسخ به  هدیه
4 ماه قبل

منم همین طور

مجتبی
مجتبی
پاسخ به  مجتبی
4 ماه قبل

جواب‌بدهه‌هستی

محمد
محمد
پاسخ به  هدیه
3 ماه قبل

سلام

مروارید
مروارید
پاسخ به  هدیه
1 ماه قبل

در ایران طبیعی است میل جنسی خحخخخ

علی
علی
پاسخ به  هدیه
1 ماه قبل

بیا برطرف کنم برات

زهره
زهره
1 سال قبل

فرزندم خودبه خود بدون درد درهفته ۱۱بارداری سقط شد
علت آن چیست

دکتر لاله رزمی
دکتر لاله رزمی
1 سال قبل

س خانم دکتر من میخوام بچم پسر باشه چیکار کنم

محمد
محمد
پاسخ به  دکتر لاله رزمی
1 سال قبل

شوهرت شیره بده بکشه

رها
رها
پاسخ به  محمد
1 سال قبل

دیوونه

امید
امید
پاسخ به  محمد
1 سال قبل

دس‌خوش‌شیره‌کنجدی‌مطابق‌کارومیل‌به‌فرزندپسره

مهسا
مهسا
پاسخ به  محمد
1 سال قبل
فرزتننننننن
فرزتننننننن
پاسخ به  دکتر لاله رزمی
3 ماه قبل

سلام تو رابطه جنسی زمان تخمک گذاری و اول خودت به ارگاسم برس ۳ دقیقه بعد شوهرت تا محیط قلیایی بشه که مهمه پسر میشه

مریم
مریم
2 سال قبل

من ۵ ماهه عروسی کردم ۱۴ سالمه دوماهه فهمیدم باردارم شوهرم میگه باید رابطه برقرار کنیم ماه اولی که عروسی کردم رابطه برقرار شد ولی دچار خونریزی شدید شدم الانم میترسم خطرناک نیست برقرار کنیم؟

فریده
فریده
پاسخ به  مریم
1 سال قبل

سلام من تازه فهمیدم حامله ام وسن بچه هنوزکمه رابطه جنسی داشته باشم ضررداره

نسرین
نسرین
پاسخ به  فریده
3 ماه قبل

نه هیچ ضرری نداره فقط با احتیاط رابطه بر قرار کن

میترا
میترا
پاسخ به  مریم
1 سال قبل

سلام وقت بخیر
در سه ماهه دوم بارداری ،میشه با احتیاط و پوزیشن مناسب رابطه جنسی برقرار کرد.

نسرین
نسرین
پاسخ به  میترا
3 ماه قبل

بله میشه گرگی انجام داد چهار دست پا شو همسرت از پشت بزنه به جلو

محسن
محسن
پاسخ به  نسرین
2 ماه قبل

بلدی ها

Donya
Donya
پاسخ به  مریم
1 سال قبل

عزیزم شما ک خونریزی شدید میگیری رابطه نداشته باش برو دکتر زنان بهت شیاف میده

نسرین
نسرین
پاسخ به  Donya
3 ماه قبل

اگه دکتر شیاف داد استفاده نکن چون من باردار بودم هفته ۶ خونریزی کردم رفتم دکتر زنان بهم شیاف داد استفاده کردم خونریزیم بند آمد بعد از یک هفته دیگه خونریزی کردم رفتم بیمارستان اورژانسی سقط کردم کورتاژ علتشو به متخصص گفتم چون بچه داشته خودش سقط میشده ولی دکتر زنان به شما شیاف داخلی واژینال داده چون شیاف دهانه رحم جمع میکنه خون میمونه داخل رحم بعد بچه سقط میشه فقط برو دکتر متخصص زنان و زایمان اونا بهتر میدونم

امید
امید
پاسخ به  مریم
1 سال قبل

اصلا‌نترس‌خودتوبه‌هرنحوی‌که‌میتونی‌ارضاکن

افسانه
افسانه
پاسخ به  مریم
10 ماه قبل

سلام من ۴ماه پیش باردار بودم سقط شد ولی الان میخوام دوباره اقدام کنم مشکی نداره

نسرین
نسرین
پاسخ به  افسانه
3 ماه قبل

نه اتفاقن الان وقت مناسبی هست من تازه سقط کردم دکتر بعد از ۳ ماه دوباره اقدام به بارداری کن

نسرین
نسرین
پاسخ به  مریم
3 ماه قبل

خب رابطه برقرار کن هیچ ترسی نداره فقط احتیاط و آرام بگو نزدیکی کنه

مروارید
مروارید
پاسخ به  نسرین
1 ماه قبل

با احتیاط بگو یواش یواش بکنه مهم همون آب منی هست ببخشید راحت و بدون طارف میگم

فاطمه احمدی
فاطمه احمدی
2 سال قبل

ایااول بارداری نزدیکی داشته باشداشکالی دارد

فرامرزی
فرامرزی
پاسخ به  فاطمه احمدی
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من هفته پنجم بارداری هستم بدون دخول با ارگاسم رسیدم خون دیدم بعدش قهوهای شد با میکرو انجیکشن باردار شدم تو رو خدا جوابم و بدید خیلی نگرانم

هستی
هستی
پاسخ به  فرامرزی
7 ماه قبل

باسلام وخسته نباشید من درهفته ۱۷تصمیم به سقط داشتم یکی از اشنا ها ماکابود وگفت که با میله کیسه آب رابزنه تا کیسه آب پاره بشه بعد قرص استفاده کنم ولی بعداز زدن کیسه اب منصرف شدم وسریع به دکتر مراجعه کردم کیخوام ببینم ایا میله به بچه آسیب رسونده سونوانجام دادم فقط کمی از کیسه آب کم شده بود که گفتن با مایعات جبران میشه ولی من خیلی نگرانم بنظرتون ممکنه بچه آسیب دیده باشه توراخداراهنماییم کنید

علی شونم
علی شونم
پاسخ به  هستی
6 ماه قبل

خوب تنت میخواره

علی
علی
پاسخ به  علی شونم
4 ماه قبل
نسرین
نسرین
پاسخ به  هستی
3 ماه قبل

خیلی بیشعور هستی تو دیوانه و روانی هستی این چه کاریه اخه

ارسلان
ارسلان
پاسخ به  هستی
3 ماه قبل

عوضی

نسرین
نسرین
پاسخ به  فاطمه احمدی
3 ماه قبل

نه هیچ اشکالی نداره فقط بگو آرام نزدیکی کنه

مروارید
مروارید
پاسخ به  نسرین
1 ماه قبل

حرف حساب جواب نداره

مروارید
مروارید
پاسخ به  فاطمه احمدی
1 ماه قبل

نه هیچ مشکلی نداره احتیاط کن

دکمه بازگشت به بالا