انواع ترشحات واژن در بارداری | کاهش ترشحات واژن در بارداری

کدام ترشحات واژن در بارداری خطرناک است؟ بوی بد ترشحات واژن در بارداری

فهرست مطالب

آیا ترشحات واژن در دوران بارداری طبیعی است؟ انواع راه‌های درمان

بارداری و بررسی سلامت ترشح در بارداری و زمان قاعدگی یکی از اولویت‌های بهداشتی زنان جامعه است. با بررسی علت ترشحات واژن در بارداری می‌توان گفت با این که این ترشحات می‌توانند از نظر میزان چسبندگی یا غلظت، دفعات و مقدار آن‌ها در دوران بارداری در افراد متفاوت باشند ولی در بسیاری از موارد می‌توان گفت  افزایش ترشحات واژن نشانه بارداری است.

تشخیص ترشحات طبیعی و ترشحات واژن در هفته اول بارداری

بارداری ممکن است تا حدی گیج‌کننده باشد چرا که به‌سادگی نمی‌توان هر ترشحی را ترشح بارداری تشخیص داد اما می‌توان به جرات گفت یکی از اولین علائم بارداری ترشحات واژن در ماه اول بارداری و به طور کلی افزایش ترشحات واژن است. این ترشحات در تمام دوران بارداری ادامه دارد. در واقع وقتی یک زن باردار می‌شود، واژن او تا حد زیادی شخصیت  او را به خود می‌گیرد.

ترشحات واژن در اوایل بارداری چگونه است؟

ترشحات طبیعی واژن که به لکوره (leukorrhea) معروف است، رقیق، شفاف، سفید یا شیری هستند و بوی ملایمی دارند. این ترشحات تا حدی شبیه به سفیده‌ی تخم مرغ هستند. تغییر در ترشحات واژن در اوایل بارداری می‌تواند از یک تا دو هفته پس از بارداری به‌وجود آید و در تمام دوران بارداری و بعد از آن ادامه داشته باشد.

ترشحات واژن بعد از لقاح، حتی قبل از این‌که قاعدگی پایان یابد، شروع  می‌شود. با پیشرفت بارداری، این ترشحات معمولاً بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند و در پایان بارداری زیاد‌تر می‌شوند.

البته در هفته‌های آخر بارداری نیز ممکن است متوجه شوید که ترشحات شما حاوی رگه‌هایی از مخاط غلیظ همراه با رگه‌های خون است که شو (show) نامیده می‌شود. رگه های خونی در ترشحات واژن در بارداری علامت اولیه زایمان هستند و به‌نظر خطرناک نمی‌آیند.

آیا تغییرات در ترشحات می‌تواند نشانه‌ی اولیه‌ی بارداری باشد؟

به طور معمول خیر! در‌حالی‌که بسیاری از زنان در طول بارداری متوجه افزایش ترشحات واژن می‌شوند، احتمالاً این علائم در یکی دو هفته اول یا دقیقاً پس از بارداری قابل مشاهده نیستند. پس تغییر در ترشحات لزوماً یکی از علائم اولیه‌ی بارداری نیست. اگر شک دارید که ممکن است باردار باشید، بهترین کار این است که آزمایش بارداری را در زمانی انجام دهید که انتظار قاعدگی را دارید.

ترشحات واژن در بارداری

چگونه فرق بین انواع ترشح در بارداری و ترشحات واژن در هفته اول بارداری را تشخیص دهیم؟

پلاگ مخاط (mucus plug) مجموعه‌ای از ترشحات ژلاتینی دهانه‌ی رحم است. این ترشحات واژن در اوایل بارداری، کانال دهانه‌ی رحم را پر و در بیشتر دوران بارداری، سد محافظی را برای حفاظت رحم و جنین ایجاد می‌کنند. هرچه به زایمان نزدیکتر می‌شوید و دهانه‌ی رحم شروع به نازک و باز شدن می‌کند، ممکن است این ترشحات خلط مانند از واژن در بارداری نشانه‌‌ی زایمان زودرس هم باشند.

ترشحات مختلف واژن که ممکن است نشانه‌ی عفونت باشند معمولاً رنگی هستند و می‌توانند دارای رنگ‌های زرد، صورتی، سبز، خاکستری، قهوه‌ای یا دارای خون با حجم نگران‌کننده باشند.

چرا ترشحات واژن دچار افزایش و کاهش می‌شود؟

ترشحات واژن به دلیل نوسان در سطح هورمون‌‌ها، در طول چرخه‌ی قاعدگی زنان کم و زیاد می‌شوند. به‌عبارتی هنگامی که باردار می‌شوید، هورمون‌ها همچنان در تغییرات ترشحات واژن شما نقش دارند. می‌توان علت کم شدن ترشحات واژن در بارداری را همین تغییرات هورمونی دانست.

علت ترشح زیاد واژن در بارداری

تغییرات دهانه‌ی رحم در دوران بارداری نیز بر ترشحات واژن در دوران بارداری تأثیر می‌گذارد. وقتی دهانه‌ی رحم و دیواره‌ی واژن نرم‌تر می‌شوند، بدن شروع به تولید ترشحات اضافی می‌کند تا از عفونت جلو‌گیری کند. از طرفی در اواخر دوران بارداری سر کودک نیز ممکن است به دهانه‌ی رحم فشار وارد کند، که اغلب منجر به افزایش ترشحات واژن می‌شود.

افزایش سطح استروژن موجب افزایش جریان خون در ناحیه‌ی لگن می‌شود. جریان خون بیشتر باعث تحریک غشا‌های مخاطی بدن شده و منجر به افزایش ترشحات واژن در اوایل بارداری و بعد از آن می‌شود.

افزایش ترشحات واژن اهداف مهمی دارد که عبارتند از:

  • خارج کردن سلول‌های مرده از واژن
  • حفاظت از کانال زایمان در برابر عفونت
  • حفظ تعادل سالم باکتری‌ها در واژن

کدام ترشحات در بارداری طبیعی است؟

 ترشحات سفید واژن در بارداری به میزان کم، در کل بارداری طبیعی است. با‌این‌وجود اگر غلیظ یا زیاد باشد، می‌تواند از عفونت نیز حکایت کند، به‌خصوص اگر با علائم دیگری همراه باشد (مانند خارش واژن یا ترشحات با بوی ماهی). ترشحات شفاف در‌حقیقت تمیز‌کننده‌ی واژن هستند. واژن یک پدیده‌ی عجیب زیستی است زیرا مانند یک مغز متفکر می‌تواند به بهداشت خود هم فکر کند. با مشاهده‌ی کوچک‌ترین تغییر در این رنگ و حالت باید حتماً دکتر ماما را در جریان قرار داد.

مشاوره آنلاین مامایی

ترشحات زرد روشن در سه ماهه‌ی اول بارداری طبیعی است و کمک می‌کند اندام تناسلی برای زایمان آماده شود. افزایش وزن به‌صورت طبیعی، استرس و… می‌تواند ایجاد ترشح زرد در بارداری کند که معمولاً خطرناک نیست. اما اگر ترشح زرد همراه با بو‌ی نافذ باشد حتماً نیاز به بررسی دارد.

همچنین ممکن است ترشحات واژن قهوه‌ای یا صورتی باشند. وجود ترشحات قهوه ای واژن در بارداری یا ترشحات صورتی می‌تواند نشانه‌ای از خونریزی لانه‌گزینی (implantation bleeding) باشد. لکه‌بینی واژن در دوران بارداری (منظور خون‌ریزی شدید نیست) نیز معمولاً طبیعی است، خصوصاً اگر بعد از انجام رابطه‌ی جنسی یا معاینه‌ی واژن ظاهر شود. اما اگر نگران هستید، پیشنهاد می‌کنیم در این زمینه با دکتر آنلاین زنان و زایمان پذیرش۲۴ مشورت کنید.

مشاوره آنلاین متخصص زنان و زایمان

کدام ترشحات در بارداری غیر‌طبیعی هستند؟

ترشحات خطرناک در بارداری

در ادامه به بررسی ترشحاتی می‌پردازیم که در بارداری غیر‌طبیعی هستند.

انواع ترشحات واژن در بارداری

ترشحات سفید پنیری با غلظت زیاد

این ترشحات سفید معمولاً با درد، سوزش و خارش همراه هستند و با نام عفونت مخمر شناخته می‌شوند.

ترشحات زرد رنگ واژن در بارداری

ترشح زرد در بارداری از ترشحات غیر‌طبیعی واژن است. ترشحات زرد رنگ همچنین ممکن است نشانه‌ای از بیماری‌های مقاربتی مانند کلامیدیا (chlamydia )، سوزاک (gonorrhea) یا تریکومونیازیس (trichomoniasis) باشند.  از طرفی علت ترشحات زرد رنگ واژن در بارداری می‌تواند عفونت مخمر یا باکتریایی باشد.

ترشحات زرد واژن در بارداری اگر مربوط به واژینوس باکتریال (BV) باشد،  باید هر‌چه سریع‌تر در‌صدد درمان آن برآیید، زیرا ممکن است دچار پارگی زود‌رس غشاء‌ها، زایمان زود‌رس، کم شدن وزن نوزاد و … شود.

با توجه به بررسی علت ترشح زرد رنگ در بارداری می‌توان نتیجه گرفت که در همه‌ی این موارد نیاز به مشورت با پزشک و درمان سریع شما و همسرتان است.

ترشحات سبز رنگ واژن در بارداری نشانه چیست؟

ترشحات خلط مانند از واژن در بارداری

ترشحات سبز رنگ واژن در بارداری ترشحات سالمی نیستند. عفونت سبز رنگ واژن در بارداری میتواند مشکلاتی را برای مادر و جنین به وجود بیاوردکه عوارض آن تا سال‌ها پس از زایمان پا‌بر‌جا باشد. عفونت سبز رنگ واژن در بارداری حتی ممکن است روی رشد کودک تاثیر بگإارد و مادر را از داشتن فرزندان بعدی محروم کند.

ترشح سبز در بارداری و به طور کلی ترشحات واژن در هفته سوم بارداری، می‌تواند نشان‌دهنده‌ی بیماری‌های مقاربتی و عفونت مجاری ادرار باشد.

ترشح سبزرنگ دربارداری گاهی به علت نشت مایع آمنیوتیک است.

ترشحات قهوه‌ای رنگ واژن در بارداری

ترشحات قهوه‌ای معمولاً به دلیل خارج شدن خون از بدن است. این ترشحات زیاد خطرناک نیستند اما زنان باردار باید با دیدن هر علامت غیر‌طبیعی با پزشک متخصص مشورت کنند.

ترشحات صورتی رنگ واژن در بارداری

ترشحات صورتی گاهی طبیعی است اما می‌تواند علل جدی مانند سقط جنین یا حاملگی خارج از رحم را هم در پی داشته باشد؛ در این صورت هرچه سریع‌تر با دکتر سقط جنین مشورت نمایید. گاهی رابطه‌ی جنسی و عفونت‌های واژن سبب لکه‌بینی‌های به رنگ صورتی می‌شود.

ترشحات قرمز رنگ واژن در بارداری

این نوع ترشحات باید خیلی سریع بررسی شوند و معمولاً با لخته‌های خون همراه هستند. ترشحات قرمز رنگ واژن در ابتدای دوران بارداری می‌توانند پیام‌آور سقط جنین، بارداری خارج از رحم یا عفونت باشند.

ترشحات با مخلوطی از رنگ‌ها

ترشحات سبز و خاکستری واژن نشان‌دهنده‌ی عفونت (BV) است و دوش گرفتن در مکان‌های آلوده به باکتری‌ها یا داشتن چند شریک جنسی بیشترین علت آن است

ترشحات واژن در بارداری و عفونت‌‌های قارچی

ترشحات غیر‌طبیعی ممکن است نشانه‌ای از عفونت باشند. عفونت‌های قارچی در دوران بارداری شایع است. اگر در دوران بارداری به عفونت قارچی مبتلا شوید، پزشک ممکن است کرم یا شیاف واژن را برای‌تان تجویز کند.

برای جلو‌گیری از عفونت قارچی بهتر است:

  • لباس‌های راحت و گشاد بپوشید
  • همیشه شستشو را از جلو به عقب انجام دهید
  • لباس زیر پنبه‌ای بپوشید
  • واژن را پس از دوش گرفتن، شنا یا ورزش خشک کنید
  • برای تقویت باکتری‌های سالم، ماست و سایر غذا‌های تخمیر‌شده را به رژیم خود اضافه کنید

ترشحات غیر‌طبیعی همچنین می‌تواند ناشی از بیماری‌های مقاربتی باشد. به همین دلیل مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، توصیه می‌کند تا همه‌ی زنان باردار از نظر بیماری‌های مقاربتی، غربال‌گری انجام دهند. اگر فردی در دوران بارداری به یک بیماری مقاربتی مبتلا باشد، باید در اسرع وقت به پزشک اطلاع دهد تا بتواند در کاهش خطر انتقال بیماری مقاربتی به نوزاد، عمل کند.

ترشحات غیر‌طبیعی همچنین ممکن است عارضه‌ای را در بارداری نشان دهند. اگر ترشحات‌تان به رنگ قرمز روشن و مقدار آن بیشتر از ۳۰ گرم است، فوراً به پزشک مراجعه کنید چرا که این ترشحات می‌توانند نشانه‌ای از جفت سرراهی (placenta previa) یا جدا شدن جفت (placental abruption) باشند.

البته پیشنهاد می‌کنیم در‌صورتی‌که در زمینه‌ی ترشحات واژن دچار تردید شده‌اید، بهتر است احتیاط را رعایت کنید و با پزشک خود تماس بگیرید و حتماً توجه داشته باشید که تغییرات ترشحات واژن شما از چه زمانی شروع شده است.

روش‌های پیش‌گیری از ترشحات نگران‌کننده و درمان‌های خانگی در دوران بارداری

همیشه گفته‌اند که پیش‌گیری بهتر از درمان است. در ادامه به بررسی مواردی می‌پردازیم که موجب می‌شوند از ترشحات واژن در هنگام بارداری پیش‌گیری کنیم یا بتوانیم با مراعات زیر مواردی را که حاد نیستند، درمان کنیم:

  • به طور مرتب استحمام و از لباس زیر‌های پنبه‌ای استفاده کنید: تمیز و خشک نگه‌داشتن واژن به تعادل جمعیت باکتری‌ها کمک و از عفونت‌های واژن جلو‌گیری می‌کند.
  • از پد یا آستر شورت استفاده کنید. پد ترشحات اضافی را جذب می‌نماید و به شما کمک می‌کند تا احساس راحتی بیشتری داشته باشید.
  • تاکید می‌کنیم استفاده از تامپون‌ها را که می‌توانند میکروب‌ها را وارد واژن شما کنند، محدود کنید.
  • دوش واژینال را فراموش کنید. ثابت شده است که دوش واژینال در بارداری ایمن نیست و باید کاملاً از آن اجتناب شود. دوش واژینال می‌تواند تعادل طبیعی میکرو‌ارگانیسم‌ها در واژن را برهم زده و منجر به واژینوز باکتریایی (bacterial vaginosis) شود که نوعی التهاب در واژن است.
  • برای تمیز کردن از دستمال مرطوب استفاده نکنید. دستمال مرطوب می‌تواند pH دستگاه تناسلی شما را تغییر و خطر عفونت را افزایش دهد. اگر هیچ چاره‌ی دیگری به جز استفاده از دستمال مرطوب ندارید، دستمال‌های مرطوب بدون pH، فاقد الکل و مواد شیمیایی را انتخاب کنید.

چه موقع باید به پزشک مراجعه کنید؟

مهم است که به پزشک خود در مورد هرگونه ترشح غیر‌طبیعی اطلاع دهید، زیرا این می‌تواند نشانه‌ای از عفونت یا مشکل در بارداری شما باشد. در ادامه به معرفی برخی از علائم ترشح غیر‌طبیعی می‌پردازیم:

  • ترشحات با رنگ زرد، سبز یا خاکستری
  • ترشحات پنیری و غلیظ
  • ترشحات با بوی شدید و بد مانند بوی ماهی
  • قرمز شدن، خارش واژن یا تورم واژن
  • سوزش در هنگام ادرار
  • درد در هنگام رابطه‌ی جنسی

اگر علائم مشابه بالا را دارید، ممکن است به یک عفونت مبتلا شده باشید (مانند عفونت قارچی یا واژینوز باکتریایی) که احتمالاً به تغییر تعادل قارچ و باکتری در واژن مرتبط است. پزشک می‌تواند برای بازگرداندن تعادل و رفع علائم شما، دارو‌های ضد‌قارچ یا آنتی‌بیوتیک را تجویز کند.

پذیرش ۲۴ این امکان را برای ما فراهم کرده است تا در این روز‌های کرونایی که بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از پر‌خطر‌ترین مکان‌ها هستند، بدون نیاز به حضور در این مراکز، نوبت پزشک مورد نظر‌مان را دریافت کنیم به صورت کاملاً آنلاین و تلفنی با متخصص زنان و زایمان گفت‌و‌گو کنیم.

مشاوره آنلاین متخصص زنان و زایمان

خبر خوش این است که پذیرش ۲۴ امکان تدوین نسخه‌ی الکترونیکی را هم برای پزشکان فراهم آورده است و در نتیجه در حالی که برنامه‌ی تلویزیونی محبوب‌مان را تماشا می‌کنیم، می‌‌توانیم با یک پزشک متخصص مشورت و نسخه‌ی الکترونیکی را هم دریافت کنیم.

۳.۶/۵ (۹ نظر)

منبع
www.freepik.comamericanpregnancymedicalnewstoday

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
36 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حسینی
حسینی
2 روز قبل

سلام من هفته بارداریم ازدیشب ترشح سیاه رنگ میاد آیاخطرناکه

فاطمه
فاطمه
1 ماه قبل

سلام خسته نباشید
من ۵ ماهه باردارم و بعد از رابطه با همسرم ترشحات زرد رنگ میاد البته تا قبلش نبود در هنگام رابطه هم سوزش داشتم طبیعیه ایا؟

زهرا
زهرا
پاسخ به  فاطمه
1 روز قبل

عفونت داری

زهرا
زهرا
2 ماه قبل

من هفته ۲۲ام است که باردارم کمر درود ماده ای زرد رنگی بو از رحم ام میاد دلیل اش چیست

رها
رها
2 ماه قبل

رها

مریم
مریم
2 ماه قبل

سلام خوبین شرمنده من بچم الان ۶ ماهشه ولی اکثرا ترشحات واژن دارم طبیعیه ؟

زهره ولیزاده
زهره ولیزاده
3 ماه قبل

سلام من چهار هفته است که حامله استم در این هفته چرک با لکه هایی تیره میبینم که مداوم نیست آیا این خطر دارد برای طفلم

مطهره
مطهره
6 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر،من ۱۵ هفتمه،گاهی ترشحات سبز کمرنگ دارم،سوزش و خارش هم ندارم،آیا طبیعیه یا عفونته؟؟

زهرا
زهرا
9 ماه قبل

چرا من بچم ۶ماهه است ولی شکم خیلی بزرگ نشده

Himan
Himan
10 ماه قبل

سلام وقت بخیر.من در حال اقدام به بارداری هستم و قرص متفورمین مصرف می کنم.و هنوز به موعد پریودم مونده اما از صبح تا حالا کمردرد شدیدی دارم و الآنم متوجه ترشحاتی دقیق مثل سفیده تخم مرغ بودم آیا امکان بارداری هست؟؟

hani
hani
پاسخ به  Himan
3 ماه قبل

بارداربودی؟

افتخاری
افتخاری
1 سال قبل

سلام خانم دکتر من ۱۹ هفته و ۵ روز باردارم ترشحات سفید لخته مانند خیلی سفید دارم ولی بوی بدی نمیده خطر داره یا نه ممنون میشم اگه جوابم رو بدین

مهناز
مهناز
پاسخ به  افتخاری
6 ماه قبل

سلام خانوم دکتر ۲۴ هفته باداریم احساس میکنم حرکت بچه کم شده

سحر
سحر
1 سال قبل

سلام خانوم دکتر کمر درد دارم علتش چی

نورا
نورا
1 سال قبل

سلام بارداری در۴۵ سالگی برای مادروجنین خطرناک نیست اگرمادرازنگاه سلامتی مشکل نداشته باشد؟

احدی
احدی
1 سال قبل

سلام دخترم یک سالو پنج ماهه ازدواج کرده هنوز اقدام به بچه دارشدن نکرده اند دخترم ۱۸ سالشه دو روزه ترشحات سفیدهمراه لکه کمرنگ خون میبیند.یک هفته هم ازپریودش گذشته.احساس کمردرد مثل زمان پریودش میکن لطفا راهنمایی کنید.ممنون

م ،د
م ،د
1 سال قبل

چراترشحات غلیظوبدبوی سفیدخارج میشود

سیما امینی
سیما امینی
1 سال قبل

سلام
آیا ترشیحات بعد از زایمان تمام میشه یا خیر

فرشته مهرجوی
فرشته مهرجوی
1 سال قبل

سلام تازه ازدواج کردیم این ماه باید پریود میشدم نشدم ۲۰ روز از تاریخ پریودم گدشته علائمی هم‌ندارم‌گاهی ترشح سفید رنگ دارم و گاهی زیر شکمم و کمردرد دارم خیلی کم ، گاهی حالت تهوع
یک دفعه از بی بی چک استفاده کردم ولی بعدازظهر بود جواب منفی بود دیگه استفاده نکردم زمان پریود من ۳۰ ماه هست
به نظرتون من باردار هستم چرا پریود نشدم همیشه به طور منظم ماهانه پریود میشدم

ساراحیدری
ساراحیدری
1 سال قبل

سلام.من درهفته دوم بارداری گاهی ترشحات همراه با خون دارم آیا خطرناک هست؟

اعظم
اعظم
1 سال قبل

سلام خسته نباشید
من خانمی ۳۹ساله هستم هفته ۱۱بارداری هستم و هر چند روز یک بار یکدفعه خیس میشم و ترشحات آبکی زرد رنگی از من خارج میشود که بعد از یک یا چند ساعت بعد پایین کمرم هم درد می‌گیرد میخواستم بدونم که این مایع آبکی چیست وخطری برای جنین ندارد و اینکه من قبلاً که حامله بودم این اتفاق برای من نمی افتاد من دو فرزند دیگر هم دارم و طبیعی هم زایمان کرده ام

جعفر
جعفر
پاسخ به  اعظم
1 سال قبل

شما بیا خونمون خوب میشی

مهسا
مهسا
پاسخ به  جعفر
1 سال قبل

تو چقدر نفهم و گاو تشریف داری هَوَل

فاطمه tm
فاطمه tm
1 سال قبل

سلام خسته نباشید ۲۱ سالمه
سال ۹۸ ۲۲ هفته زایمان زودرس داشتم
و تا بهمن ۱۴۰۰ هیچ اقدامی برای بارداری نکردم
و جلوگیری طبیعی داشتم
اما از بهمن ماه تا الان ک ۵ ماه میشه ب صورت منظم در زمان تخمک گذاری اقدام دارم
ولی هرماه سروقت عادت ماهیانه میشم بدون هیچ تاخییر و تغییری در نوع درد پریودم
فقط سیکلم ۲۸ روزه بوده همیشه اما از موقع اقدام ۲۹ روزه شده.بعد از رابطه هم واژنم ترشحات سفید و لزجی داره لطفا راهنمایی کنید دلیل حامله نشدنم چی میتونه باشه ایا لوله هام چسبیده ایا رحمم حساس شده که مایع منی رو با ترشحات دفع میکنه
لطفا کمکم کنید

مامانی
مامانی
2 سال قبل

باسلام
من الان در هفته ۲۱ بارداری هستم تقریبا از ۳هفته پیش ترشحاتم افزایش یافت سفید رنگ و غلیظ کشت ادرار انجام دادم نرمال بود ولی بعد اون باز هم ترشحاتم زیاده بعضی وقتا تیکه های سفید کوچولو هم میاد سوزش و خارش ندارم ولی امروز کمی احساس خارش خیلی خفیف کردم ایا عفونت قارچی دارم اینکه درمان نکردم مشکلی واسه جنین پیش میاد

افسون
افسون
2 سال قبل

سلام در هفته پنجم و شش روز هستم ودوروزی است که ترشحات قهوه‌ای به میزان کم دارم. طبیعیه یا حتما باید پیگیری کنم؟

مینا علی احمدی
مینا علی احمدی
2 سال قبل

با عرض سلام و خسته نباشید، در هفته ۲۶ ام بارداری هستم، ترشحات پنیری مانند ازم میاد ولی رنگش سفیده بوی تندی هم نداره هیچگونه علائم سوزش یا خارشی هم نداره آیا خطرناکه اینگونه ترشح یا نه؟

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  مینا علی احمدی
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص زنان و زایمان گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص زنان و زایمان

حمیده
حمیده
2 سال قبل

سلام خسته نباشی
من دوماه اقدام به بارداری کردم البته تحت نظر دکتر هستم چون تنبلی تخمدان داشتم و دارو استفاده میکنم قرص دوفاستون ازشب ۱۵پریود شب یکی، قرص لتروزول۲/۵از پنجم پریودم روزی دوتا و امپول دگزامتا این ماه روز ۱۲پریودم سونوگرافی رفتم درسمت چپ یک فولیکول ۲۲بود و سمت راست فولیکول۱۰تا۷بود ازشب ۱۰پریودم یک شب درمیان نزدیکی داشتم دوره پریودم ۲۸روز امروز روز ۲۸موعد پریودم بود که نشدم ولی ازهفته پیش دوشنبه زیردلم سمت درد میکرد روز دوشنبه بیشتر ولی الان بلند میشم میشینم درد میکنه یکم سردرد سرگیجه بعضی موقع ها حاتهوع دارم ببخشید علت درد این حالم چیه البته برای پریودم تا ۷روز وقت دارم ترشحاتم کشدارو شیری رنگ
مرسی از راهنمای تون ممنونم

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  حمیده
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص زنان و زایمان گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص زنان و زایمان

کارشناس ارشد زهرا قربانی
پاسخ به  حمیده
2 سال قبل

سلام
بهترین زمان برای انجام تست بارداری زمانی هست که تاخییر قاعدگی دارید که شما هم تاخییر رو دارین و اولین کاری که باید انجام بدین تست بارداری هست اونم تست خون نه تست بیبی چک بعد از اینکه انجام دادین میتونیم به کیست تخمدانی فکر کنیم چون افرادی که داروهای تحریک تخمگذاری دریافت کردند این ها گاها اگر منجربه به بارداری نشن ممکنه باعث ایجاد کیست های تخمدانی بشن و بسته به اندازه کیست ممکنه علائم متفاوتی ایجاد بکند

طوطی
طوطی
2 سال قبل

ترشحات سبز رنگ در ۵هفتگی دارم چیکار باید بکنم

دکتر احیا خان احمدی
پاسخ به  طوطی
2 سال قبل

نشوندهنده عفونت هست حتما باید درمان بشید

زهرا
زهرا
پاسخ به  طوطی
29 روز قبل

سلام دوست عزیز به نظرتون ترشحات سبز رنگ نشان دهنده ی بارداری هست اونم بدون خارش و سوزش و بوی بد؟

کهکشان
کهکشان
2 سال قبل

سلام ترشحات پنیری شکل دارم وخارش درنونزده هفته بارداری هستم چه پمادی استفاده کنم.باتشکر

دکتر زهرا بهرامی
پاسخ به  کهکشان
2 سال قبل

با سلام
پماد واژینال کلوتریمازول استفاده کنید

دکمه بازگشت به بالا