رایج ترین روش های درمان در خصوص پرده بکارت، عفونت قارچی واژن، تیرگی دستگاه تناسلی و فولیکول تخمدان

زنان نیمی از جمعیت یک جامعه را تشکیل می دهند و نقش بسیار مهمی در تربیت فرزندان و رشد و تعالی یک جامعه دارند. برخی از بیماری ها تنها مختص به بانوان بوده و روش های متنوع ای برای درمان آن ها نیز وجود دارد! اما متاسفانه به آگاهی کمی که در این خصوص وجود دارد،  شاهد مشکلات عدیده ای در سلامت بانوان هستیم. این عدم آگاهی کافی نیز بیشتر از سمت خود بانوان و به دلایل مختلف مانند خجالت کشیدن از پرس و جو و پیگیری در رابطه با مشکلات خود و یا بسته بودن فضای فکری خانواده ها و شرم و حیا و بسیاری از دلایل دیگر ایجاد می شود.

در برخی از موارد می توان با آگاهی داشتن بیشتر در رابطه با آناتومی بدن از ایجاد و پیشرفت برخی از بیماری ها جلوگیری کرد. پس بهتر است که بانوان عزیز در رابطه با مشکلات و مسائل مختص بدن خود با مشاوران و یا پزشکان متخصص زنان در ارتباط باشند. در ادامه در رابطه با مسائلی مانند ترمیم پرده بکارت، عفونت های قارچی واژن، تیرگی در قسمت آلت تناسلی بانوان و فولیکول تخمدان صحبت خواهیم کرد پس اگر می خواهید در رابطه با این مسائل اطلاعات بیشتری کسب کنید با ما همراه باشید.

آشنایی با روش های موجود در ترمیم پرده بکارت

پرده بکارت یک غشاء بسیار نازک است که در محل ورودی واژن قرار دارد و با اولین تماس توسط جسم خارجی پاره شده و خونریزی می کند. برخی از دختران با میل خود و یا با اهرم فشار از سمت فرد دیگری تن به برقراری رابطه جنسی می دهند که منجر به پارگی این غشاء نازک می شود.

در حالت کلی به عمل های جراحی که طی آن ها پرده بکارت آسیب دیده و پاره شده به نحوی بازسازی می شود تا در زمان برقراری اولین رابطه جنسی و دخول آلت مرد به داخل واژن زن و برخورد آلت به پرده بکارت بازسازی شده خونریزی ایجاد شود و نشان دهنده بکارت دختر باشد. البته این موضوع را باید مد نظر داشته باشید که در برخی از دختران به طور کلی پرده بکارت رشد نکرده و وجود ندارد و در برخی دیگر نیز در اولین برقراری جنسی پرده بکارت پاره نمی شود و حتی ممکن است برای پاره کردن و برداشتن آن نیاز به انجام عمل جراحی نیز باشد.

روش های ترمیم پرده بکارت آسیب دیده

در حال حاضر ترمیم پرده بکارت به صورت عمل جراحی سبک و اصطلاحا سرپایی انجام می شود. دو روش کلی برای ترمیم این غشاء نازک وجود دارد:

  1. روش ترمیم موقت پرده بکارت یا Alloplant که معمولا در حدود یک هفته قبل از مراسم عروسی انجام می شود.
  2. روش ترمیم بلند مدت یا STID که در آن باقی مانده های پرده بکارت با بخیه های سه لایه به یکدیگر متصل می شوند.

عفونت قارچی واژن زنان چیست و چطور می توان آن را درمان نمود؟

عفونت قارچی واژینال از انواع عفونت های قارچی است که باعث بروز سوزش، ترشحات بدبو و خارش های شدیدی در داخل واژن بانوان می گردد. این عفونت ها بسیار در جامعه و در بین زنان شایع هستند و در برخی از دوره های سنی از هر ۴ زن سه زن را درگیر خود می کند.

عفونت قارچی واژن

علائم عفونت قارچی واژینال چیست؟

از علائم عفونت قارچی واژن بانوان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خارش، سوزش واژن و درد در ناحیه واژن و زیر شکم
  • نمایان شدن دانه های کوچک قرمز رنگ در واژن
  • ترشحات غلیظ سفید و پنیری شکل
  • احساس سوزش در هنگام مقاربت و یا هنگام ادرار کردن

درمان عفونت واژن به چه صورت انجام می شود؟

برای درمان این نوع عفونت ها بهتر است با پزشک متخصص زنان مشورت کنید. اگر امکان خروج از منزل برای دریافت مشاوره را ندارید نیز می توانید از سایت های ارائه دهنده خدمات مانند سایت پذیرش ۲۴ استفاده نمایید. راه های درمانی مختلفی برای این بیماری از سمت پزشک تجویز می گردد. همچنین درمان های خانگی نیز در برخی از موارد می توانند بسیار کار گشا باشند. معمولا برای درمان این نوع از بیماری ها از کرم های واژن، شیاف و قرص های آنتی بیوتیک استفاده می شود. همچنین در برخی از موارد نیز پزشک اقدام به تجویز داروهایی مانند ترکونازول، میکونازول و کلوتریمازول می کند.

تیرگی دستگاه تناسلی نشانه چیست؟ آیا درمانی دارد؟

معمولا در بسیاری از بانوان مشکل تغییر رنگ ناحیه تناسلی (تیرگی دستگاه تناسلی) به مرور زمان رخ می دهد که می تواند برای آن ها و شریک زندگیشان بسیار ناخوشایند باشد. برای درمان این مشکل باید به مشاور پوست و یا متخصص زنان مراجعه کنید اما بهتر است ابتدا با علت های به وجود آمدن این مشکل آشنا شویم.

این مشکل به دلایل مختلفی به وجود می آید از جمله این دلایل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. اصلی ترین دلیل ایجاد این تغییر رنگ استفاده از شلوار تنگ در ناحیه تناسلی است که می تواند به مرور زمان منجر به تیرگی رنگ این ناحیه گردد.
  2. استفاده از تیغ مخصوصا تیغی که تیزی خود را از دست داده است برای اصلاح این ناحیه
  3. پیاده روی طولانی

راه درمان تیرگی آلت تناسلی چیست؟

راه های درمان نیز برای رفع این مشکلات بسیار مختلف هستند. اما بهترین و کم خطرترین راه برای درمان این تغییر رنگ استفاده از انواع ماسک های مختلف طبیعی است. ماسک هایی مانند ماسک ماست و آبلیمو، ماسک لیمو و زردچوبه، ماسک ماست و پرتقال و…

ماست

فولیکول تخمدان و روش های درمان آن

یکی از بیماری هایی که در سال های اخیر شیوع بیشتری در جامعه پیدا کرده است کیست تخمدان یا فولیکول تخمدان است. این بیماری در هر دوره ای از زندگی ممکن است اتفاق بیفتد و علائم آن نیز شامل لگن درد، احساس پر بودن و سنگینی شکم مداوم، نفخ شکم مداوم و احساس درد در قسمت پایین شکم است.

این کیست دارای انواع مدل های مختلفی است که ممکن است گریبان گیر بانوان عزیز شود و برای درمان آن نیز بهتر است به پزشک متخصص زنان مراجعه شود. اکثر این کیست ها خوش خیم هستند و در اکثر مواقع طی چند هفته خود به خود از بین می روند. پزشکان محترم نیز پس از انجام مشاوره و معاینات لازم نیز معمولا برای جلوگیری از پیشرفت این کیست ها به سراغ تجویز دارو های ضد بارداری هورمونی می روند که بسیار در جلوگیری از روند پیشرفت این بیماری تاثیر دارند.

۴.۲/۵ (۶ نظر)

منبع
clevelandclinic

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
24 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کوثر
کوثر
5 روز قبل

سلام من دخترم ۲۲ سالمه چند ماه پیش عفونت داشتم پماد رو استفاده کردم خوب شد کلا قطع شده بود الانم چند روزه واژنم خارش داره پماد هم استفاده میکنم خوب نمیشه کناره های واژنم جوش زده و نمیدونم سمت چپ کناره واژنم جوش هست یا اضافه گوشتی هست شبیه جوش نیس نگران شدم نمیدونم چیه درمانش چیه یا مادر زادی هست ؟مشکلی پیش نیاد برام واقعا استرس میگیرم
فقط سمت راستم دو تا جوش زده

فاطمه
فاطمه
22 روز قبل

سلام خسته نباشی
من چن روز که پرده باکره پاره شده از اون روز خارش وسوزش ویه چیزای سفید رنگی از رحمم بیرون میاد میشه راهنمای کنین ممنون میشم

شهین حیدریان
شهین حیدریان
2 ماه قبل

شهین حیدریان

پریسا
پریسا
2 ماه قبل

سلام وقط بخیر خانمی هستم چهار سال ازدواج کردم و قبلا عادت ماهانم منظم بود ولی بعد دوسال از ازدواجم که گذشت عادتم بهم ریخت و دکتر زیادی رفتم قرص های زیتادی خوردم ولی خوب نشدم اقای دکتر من الان نه بچه دار میشم نه عادت لطفا راهنمایی کنید ممنون

دکتر احیا خان احمدی
دکتر احیا خان احمدی
پاسخ به  پریسا
1 ماه قبل

نیاز به سونو و آزمایشات هورمونی دارید
اینستاگرام :
Dr.ahia.khanahmady

ساحل
ساحل
2 ماه قبل

سلام من چند روزه خارش و سوزش شدید دارم و چون خودمو خاروندم یک مقدار از بکارتم زخم شده
آیا امکانش هست که خوب بشه یا نع

دکتر احیا خان احمدی
دکتر احیا خان احمدی
پاسخ به  ساحل
1 ماه قبل

بکارت با خارش سطحی پوست واژن دچار آسیب نمی شه
اینستاگرام :
Dr.ahia.khanahmady

بهار
بهار
6 ماه قبل

سلام دخترمن دوساله هستش و یک هفته میشه که واژنش میسوزه چیکار کنم

دکتر احیا خان احمدی
دکتر احیا خان احمدی
پاسخ به  بهار
1 ماه قبل

احتمال عفونت قارچی هست
بر اساس ترشحاتش درمان رو تعیین می کنیم
به هیچ وجه از صابون برای شستشوی واژن استفاده نکنید.

اینستاگرام :
Dr.ahia.khanahmady

زهره
زهره
1 سال قبل

سلام من عفونت داشتم رفتم دکتر بهم پماد با یه سرنگ داد گف اینو بزن به واژنت البته دخترم باکره هستم من استفاده کردم درد داش بیرونش کردم دیدم خون اومد بعد شدت خونریزیم بیشتر شوده ولی پریود که میشم درد هنوز دارم تا ۴ الی ۵روز ایا پردم پاره شوده لطفا پاسخ بدید مردم از دلشوره

مهتاب
مهتاب
پاسخ به  زهره
4 ماه قبل

آن چه دکتری بوده بهت سرنگ داده که استفاده کنی دخترباکره چیزی نبایدازطریق واژن استفاده کنه

دکتر احیا خان احمدی
دکتر احیا خان احمدی
پاسخ به  زهره
1 ماه قبل

کدوم دکتری به دختر خانم ویرجین پماد واژینال میده ؟؟؟
اگه متخصص زنان هست بهشون اطلاع بدید مشکل تون رو
اینستاگرام :
Dr.ahia.khanahmady

نادیا
نادیا
1 سال قبل

سلام من دختر باکره هستم رفتم دکتر بهم پماد داد همراه یک عدد سرنگ مخصوص استفاده کردم خون اومد زود بیرونش کردم الان پردم پاره شوده لطفا جواب بدین ممنون

محمدرضا
محمدرضا
پاسخ به  نادیا
1 سال قبل

نه ب این زودی پاره نمیشه و یکم خون طوری نیس دیگ نکن

دکتر احیا خان احمدی
دکتر احیا خان احمدی
پاسخ به  نادیا
1 ماه قبل

تو معاینه مشخصه با دخول پاره شده یا نه
به پزشک تون اطلاع بدید

لیلا
لیلا
1 سال قبل

سلام من یه دخترباکره هستم ولی خارش وسوزش گرفتم چی بخورم خوب شم

مژگان
مژگان
1 سال قبل

سلام من رفتم دکتر زنان گفت پرده ندارم عقدم و رابطه هم نداشتم باید چیکار کنم عروسیم نزدیک تا آبروم نره

نفس
نفس
2 سال قبل

سلام، ببخشید من چند روزه بالای لابیاهام یعنی زیر دلم درد دارع، دستم که بهش میخوره دردم میاد و اینکه ترشحات سفید و بد بو هم چند روزه دارم ممکنه عفدنت قارچی باشه
درمانش چی هست، اگع راهنماییم کنید ممنون میشم

دکتر احیا خان احمدی
دکتر احیا خان احمدی
پاسخ به  نفس
1 ماه قبل

عفونت واژینوز باکتریال دارید
اینستاگرام :
Dr.ahia.khanahmady

ناشناس
ناشناس
2 سال قبل

سلام ببخشید من چون بدنم عفونت داره بدنم رو خاروندم ولی دستم داخل بدنم نرفت اما خون ی از اومد ممکنه پرده م پاره شده

لیلا
لیلا
پاسخ به  ناشناس
1 سال قبل

سلام من باکره هستم ولی سوزش و خارش شدید گرفتم مخصوصا موقع دستشویی.چی بخورم خوب میشم

پریا
پریا
2 سال قبل

سلام ببخشید ی سوال داشتم ۲۰روز ترمیم پرده بکارت انجام دادم لکه بینی دارم ویه روز که نوار بهداشتی گذاشتم لابیاها ورم کرده و سوزش و خارش دارم وکامل پوستم اطراف واژن عفونتی وسفید شده فکر کنم عفونت قارچی گرفتم برا درمان میشه راهنمایی کنید

کارشناس ارشد زهرا قربانی
پاسخ به  پریا
2 سال قبل

سلام باید به همان پزشکی که ترمیم رو انجام دادن مراجعه کنید
ممکنه عارضه ای به دنبال ترمیم اتفاق افتاده یا محل ترمیم عفونی شده
و نمیتونیم بگیم عفونت واژینال ساده دارید حتما باید ارزیابی بشید.

حسین
حسین
پاسخ به  پریا
1 ماه قبل

سلام چنتا سوال دارم ازتون

دکمه بازگشت به بالا