سوزش واژن چه دلایلی دارد و چطور درمان می‌شود؟

علائم و درمان خانگی سوزش واژن

سوزش واژن

واژن یک بخش اصلی از دستگاه تولید مثل زنان است که اهمیتی حیاتی دارد. این قسمت به‌شکل یک مجرا از دهانه رحم تا فرج ادامه دارد و معمولا طول آن در افراد مختلف بین ۸ الی ۱۷ سانتی‌متر متفاوت است اما میانگین طول واژن در اکثر زنان ۹ سانتی‌متر برآورد می‌شود.

سلامت واژن در سلامت عمومی دستگاه تولید مثل و قدرت باروری بانوان نقشی کلیدی دارد، اما بیماری‌های مختلفی در کمین این ناحیه از دستگاه تناسلی نشسته‌اند که بعضی از آن‌ها در صورت درمان نکردن به‌موقع، می‌توانند یک تهدید جدی برای رحم و تخمدان‌ها محسوب شوند.

یکی از عارضه‌های رایج در این دستگاه، سوزش واژن است. در این مطلب قصد داریم ضمن توضیح این بیماری، عوامل خارش واژن، علائم ابتلا به آن، علت سوزش واژن هنگام نزدیکی و همچنین سوزش واژن هنگام ادرار را مورد بحث و بررسی قرار دهیم. پس برای آشنایی با راه‌های حفظ سلامت دستگاه تناسلی خود، ما را تا پایان مطلب همراهی کنید. می توانید با بهترین متخصص زنان و زایمان گفت و گو کنید .

دکترزنان آنلاین

سوزش واژن چیست؟

سوزش واژن یکی از عارضه‌های رایج در بین زنان و دختران باکره است که معمولا به دنبال عفونت واژن یا Vaginitis اتفاق می‌افتد. بسیاری از بانوان بروز این عارضه را در بدن خود جدی نمی‌گیرند و برای ریشه‌یابی یا درمان آن هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند.

سوزش می‌تواند در داخل واژن، ناحیه فرج یا حتی در کلیتوریس رخ دهد و علاوه بر آزار جسمانی، زمینه‌ای برای بروز مشکلات جدی‌تر باشد. علائم سوزش گاهی به‌طور ناگهانی بروز می‌یابند و در بعضی اوقات به‌تدریج شدید و حاد می‌شوند.
سوزش واژن بسیار شایع است، اما در صورت درمان به‌موقع نگران‌کننده نیست و از ابتلا به بیماری‌های حادتر جلوگیری می‌شود.

علائم سوزش واژن

واژن یک بافت حساس و بسیار آسیب‌پذیر دارد، به‌همین دلیل در مقابل عوامل بیرونی تحریک‌کننده از خود حساسیت نشان می‌دهد و در بسیاری از موارد این حساسیت به‌شکل سوزش فرد را اذیت می‌کنند.
در حالت کلی سوزش واژن خود علامت و نشانه‌ای برای سایر بیماری‌های دستگاه تناسلی است و به‌تنهایی یک بیماری مستقل محسوب نمی‌شود. بانوان بعد از ابتلا به بیماری‌هایی مانند عفونت قارچی، در واژن خود نیز سوزش احساس می‌کنند.

به‌طور معمول سوزش در ناحیه واژن با خارش نیز همراه است. فرد مبتلا به سوزش در واژن خود احساس داغی و گرگرفتگی می‌کند که این علامت‌ها با تحریک شدن توسط عامل خارجی مانند تماس نوار بهداشتی یا کاندوم تشدید می‌شوند و خارش همراه آن نیز، بر آزار جسمی فرد می‌افزاید.
از دیگر علائم همراه با سوزش واژن می‌توان به التهاب و قرمزی فرج، کلیتوریس یا واژن اشاره کرد. همچنین ورم کردن بافت داخلی واژن یا پوسته‌ریزی و ترک خوردن پوست اطراف فرج از علامت‌های همراه با سوزش داخل واژن هستند.

اگر شما نیز در واژن خود احساس سوزش و خارش دارید و مراجعه حضوری به پزشک زنان و تحت معاینه قرار گرفتن برای شما سخت و خجالت‌آور است، می‌توانید از طریق سایت یا اپلیکیشن پذیرش ۲۴ با مشاوران آنلاین متخصص زنان و زایمان این گروه در ارتباط باشید و برای تشخیص یا درمان بیماری خود از آن‌ها درخواست کمک کنید.

علل سوزش در واژن

نوشته های مشابه

علت‌ سوزش واژن

همان‌طور که گفته شد، سوزش در واژن به دلایل مختلفی رخ می‌دهد و می‌تواند معلول بیماری‌ها یا شرایط متفاوتی باشد. در زیر مهم‌ترین و رایج‌ترین دلایل سوزش در واژن آورده شده‌اند که عبارت هستند از:

عفونت قارچی

برفک یا کاندیدیاز یک عفونت رایج در زنان است که اصلی‌ترین نشانه آن سوزش در واژن، قرمزی و التهاب واژن، ترشحات غیرعادی، درد هنگام رابطه جنسی یا درد در هنگام ادرار کردن است. همان‌طور که از نام این عفونت پیدا است قارچ‌ها عامل ایجاد آن هستند.

یکی دیگر از نام‌های عفونت قارچی، عفونت مخمر است و به گفته پزشکان این بیماری در اثر افزایش مخمر در واژن به‌وجود می‌آید.

عفونت قارچی در زنان باردار یا مبتلا به دیابت بیش از سایر گروه‌ها رواج دارد. همچنین سیستم ایمنی ضعیف یا پیشگیری از بارداری با استفاده از داروهای هورمونی، در بالا بردن احتمال ابتلا به عفونت مخمر موثر هستند.
استفاده از داروهای ضدقارچ به‌شکل پماد یا شیاف واژینال یا همچنین قرص‌های خوراکی ضدقارچ در درمان این نوع عفونت بسیار موثر هستند.

درمان سوزش واژن

عفونت باکتریایی

عفونت باکتریایی واژن یا باکتریال واژینوزیس یکی از دلایل اصلی سوزش واژن در بیشتر خانم‌های سالمند یا زنان در سنین باروری است.

عفونت باکتریایی یکی از بیماری‌های تقریبا خطرناک در دستگاه تناسلی بانوان به‌شمار می‌آید که اگر به‌موقع درمان نشود، منجر به ایجاد بیماری‌های مسری واژینال، التهاب لگن یا زایمان زودرس در مادران باردار خواهد شد.

در حالت عادی واژن از تعداد مشخصی باکتری برخوردار است که بعضی از آن‌ها مفید هستند و درصد کمی از این باکتری‌ها را نوع مضر آن تشکیل می‌دهند.

علت ابتلا به این عفونت به‌طور دقیق معلوم و مشخص نیست، اما بانوانی که به‌طور مداوم و طولانی مدت دوش واژینال می‌گیرند یا برای پیشگیری از بارداری اقدام به قرار دادن آیودی در دستگاه تولید مثل خود می‌کنند، بیش از سایر گروه‌ها در معرض ابتلا به عفونت باکتریایی قرار دارند.

شایع‌ترین علائم ابتلا به این نوع عفونت، سوزش واژن همراه با خارش است. همچنین در خانم‌هایی که از این بیماری رنج می‌برند، بوی ناخوشایند واژن (بویی شبیه به بوی ماهی به‌ویژه پس از رابطه جنسی و تماس با منی مرد) می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد.

عفونت ادراری

عفونت ادراری یا (uti) یک نوع بیماری آزاردهنده در دستگاه ادراری افراد است که ممکن است در تمام سنین رخ دهد و سبب آزار فراوان در هنگام دفع ادرار شود. همچنین درمان نکردن به‌موقع آن بیماری‌های فراوانی را به همراه دارد.

از آن‌جایی که دستگاه ادرار و دستگاه تناسلی انسان رابطه نزدیکی با یکدیگر دارند، عفونت ادراری در بانوان گاهی می‌تواند موجب سوزش در ناحیه واژن شود. به‌طور کلی افرادی که از عفونت ادراری رنج می‌برند، علائم زیر را در ناحیه تناسلی خود مشاهده می‌کنند:

  • درد هنگام دفع ادرار
  • سوزش ناحیه تناسلی
  • خارش ناحیه تناسلی
  • تکرر ادرار

خوشبختانه عفونت ادراری با آنتی‌بیوتیک‌ها به‌راحتی درمان می‌شود و طول دوره درمان آن نیز از ۵ الی۷ روز متغیر است. بهتر است برای جلوگیری از بازگشت نشانه‌های این عفونت، دوره درمان کامل شود و بیمار داروهای تجویز شده را به‌طور کامل مصرف کند.

بیماری‌های پوستی

زنانی که از بیماری‌های پوستی مانند اگزما رنج می‌برند، ممکن است در دوره‌هایی که بیماری آن‌ها حاد می‌شود، سوزش واژن را نیز تجربه کنند.

اگزما یک بیماری غیرقابل درمان اما قابل کنترل است که برای کنترل آن باید داروهای موضعی استفاده شود. بهتر است بانوانی که در اثر عود اگزما پوستی در واژن خود احساس سوزش دارند، برای درمان بیماری خود حتما با پزشک زنان نیز مشورت کنند.

تریکومونیازیس

تریکومونیازیس یک بیماری مقاربتی با ریشه انگل است که از طریق رابطه جنسی به طرف مقابل سرایت می‌کند. برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری در حین برقراری رابطه جنسی، بهتر است یکی از دو نفر از کاندوم استفاده کند تا از انتقال بیماری احتمالی به طرف مقابل جلوگیری شود.

این بیماری در زنان رایج‌تر از مردان است ولی احتمال انتقال آن از مردان نیز وجود دارد. زنانی که به این انگل میکروسکوپی مبتلا هستند، دچار سوزش واژن بعد از نزدیکی می‌شوند و همچنین برقراری رابطه جنسی در دفعات بعد برای آن‌ها دردناک خواهد شد.

یکی از مسائل نگران‌کننده درباره تریکومونیازیس، دوره نهفتگی طولانی مدت آن است. انگل عامل این بیماری ممکن است مدت‌ها در بدن فرد مخفی بماند اما فرد حامل انگل می‌تواند ناقل آن باشد. ابتلا به تریکونیازیس علاوه بر ایجاد سوزش و خارش در واژن، احتمال ابتلا به ایدز را نیز افزایش می‌دهد.

کلامیدیا

از دیگر علل سوزش واژن می‌توان به بیماری مقاربتی کلامیدیا اشاره کرد. این بیماری که به عفونت خاموش نیز شناخته می‌شود، علائم آشکاری ندارد اما در بیشتر موارد سبب ایجاد خارش در واژن بانوان می‌شود.

این بیماری همچنین در صورت درمان نشدن می‌تواند مشکلاتی در قدرت باوروی زنان ایجاد کند. برای درمان کلامیدیا باید بانوی مبتلا و شریک جنسی او به پزشک مراجعه کنند و با تجویز آنتی‌بیوتیک‌ها تحت درمان قرار گیرند.

سوزاک

سوزاک نیز می‌تواند از دلایل سوزش واژن در بانوان باشد. سوزاک یک بیماری مقاربتی است که عامل آن را یک باکتری می‌دانند. سوزاک می‌تواند بین دو شریک جنسی به‌راحتی منقل شود و علاوه بر ایجاد سوزش در واژن، سبب التهاب لگن بانوان شود.
سوزاک به‌وسیله آنتی‌بیوتیک‌ها به‌راحتی قابل درمان است و با درمان آن، علائم و خطرات احتمالی این بیماری نیز از بین می‌روند.

آتروفی واژن

آتروفی یا خشکی واژن یکی از بیماری‌های رایج در زنان است که در اثر کاهش میزان استروژن بدن به‌وجود می‌آید. آتروفی علائم و نشانه‌های زیادی دارد که یکی از اصلی‌ترین و آزاردهنده‌تررین آن‌ها سوزش واژن است.
خشکی واژن با استفاده از درمان‌های واژینال قابل حل است، همچنین مصرف داروهایی که میزان استروژن بدن را افزایش می‌دهند در درمان آتروفی بسیار موثر هستند.

اسکلروز

یکی از بیماری‌های پوستی در زنان که منجر به سوزش واژن می‌شود، بیماری لیکن اسکلروز است. این بیماری در زنان باعث ایجاد لکه‌های پوستی سفید رنگ در مهبل و اطراف دهانه واژن می‌شود و ادامه‌دار بودن آن ممکن است ایجاد زخم‌هایی را در دستگاه تناسلی در پی داشته باشد. اسکلروز با استفاده از داروهای استروئیدی قابل درمان است.

تبخال تناسلی

تبخال تناسلی یک بیماری ویروسی قابل انتقال است که می‌تواند به‌راحتی از فردی به فرد دیگر انتقال یابد. برخی از افراد مبتلا به تبخال تناسلی علامت خاصی ندارد، اما بسیاری از زنان مبتلا به این ویروس، دچار سوزش واژن می‌شوند.
تبخال تناسلی با مصرف داروهای ضدویروس قابل درمان است.

زگیل تناسلی

زگیل تناسلی نیز یکی دیگر از بیماری‌های مقاربتی قابل انتقال است که در زنان به‌شکل زائده‌هایی در ناحیه داخلی یا خارجی دستگاه تولید مثل ظاهر می‌شود. زگیل تناسلی می‌تواند یک عامل موثر برای ایجاد سوزش واژن در بانوان باشد و درمان آن با استفاده از داروهای ضدویروس امکان‌پذیر است.

کم آبی

شاید تصور این مساله برایتان سخت باشد که کم آبی بدن می‌تواند در ایجاد سوزش واژن تاثیر داشته باشد. اما به‌همین دلیل به بانوان توصیه می‌شود در طول روز به‌ویژه روزهای گرم به‌میزان مناسب آب بنوشند.

حساسیت پوستی

لزوما سوزش واژن معلول یک بیماری در بدن فرد نیست؛ بلکه گاهی تماس پوست ناحیه تناسلی با عوامل تحریک‌کننده و حساسیت‌زا می‌توانند در ایجاد سوزش واژینال موثر باشند. مهم‌ترین موارد ایجاد حساسیت و سوزش و خارش واژن عبارتند از:

  • استفاده از دستمال توالت
  • استفاده از نوار بهداشتی و پد روزانه
  • شست‌وشوی مداوم واژن با شوینده‌های قوی
  • استفاده از لباس زیر لاتکس
  • حساسیت به کاندوم یا روان‌کننده‌ها
  • گرفتن دوش واژینال
  • حساسیت به موبرها

روش‌های پیشگیری از ابتلا به سوزش واژن

همان‌طور که گفته شد سوزش در واژن در اثر ابتلا به بیماری‌های دستگاه تناسلی یا حساسیت به مواد استفاده شده برای این ناحیه ایجاد می‌شود. با مراجعه مداوم به پزشک زنان و پیشگیری یا درمان به‌موقع بیماری‌های تناسلی، می‌توان از ابتلا به خارش و سوزش واژن جلوگیری کرد.

همچنین بهتر است از شوینده‌های قوی و دوش واژینال برای تمیز کردن ناحیه تناسلی خود استفاده نکنید و در صورت حساسیت به مواردی مانند لباس زیر، کاندوم، نوار بهداشتی، دستمال توالت، ژل‌های تاخیری یا روان‌کننده و غیره اقدام به تعویض آن‌ها کنید.

درمان سوزش واژن

درمان سوزش واژن

بهترین درمان برای این عارضه، شناسایی منشاء آن و درمان بیماری مسبب سوزش و خارش است. استفاده از قرص برای سوزش واژن می‌تواند در درمان آن موثر باشد اما با تغییر سبک زندگی و استفاده از روش‌های خانگی نیز می‌توان به درمان این عارضه کمک کرد.

مهم‌ترین و بهترین روش‌های درمان سوزش واژن عبارت هستند از:

  • استفاده از پماد برای سوزش واژن مانند پماد کورتیزون
  • درمان خارش واژن با جوش شیرین و همچنین درمان سوزش این ناحیه
  • استفاده از کمپرس آب یخ
  • مالیدن ژل آلوئه‌وراء به ناحیه تناسلی
  • شست‌وشوی واژن با شیر
  • مالیدن روغن درخت چای به ناحیه تناسلی و واژن
  • پوشیدن لباس زیر نخی یا کتانی
  • استفاده از شوینده‌هایی با ph خنثی
  • اجتناب از پوشیدن شلوارهای تنگ
  • مصرف آب به ‌مقدار کافی
  • خشک کردن ناحیه تناسلی با دستمال‌های نخی

درمان خانگی سوزش واژن

درمان‌های خانگی از جمله شستشو با محلول آب و سرکه سفید یا جوش شیرین اغلب جهت پیشگیری از عود ابتلا موثر هستند وجهت درمان در موارد ابتلا یافته به طور کامل موثر واقع نمی‌شوند.

درمان سوزش واژن

چه زمان به پزشک مراجعه کنیم؟

سوزش واژن عارضه‌ای است که ممکن است در اثر ابتلا به بیماری‌های دستگاه تولید مثل یا حساسیت به مواد مختلفی به‌وجود آید. سوزش در این ناحیه می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد، به ‌همین دلیل شناخت علت و درمان آن از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر احساس میکنید سوزش واژن در شما ممکن است به علت بیماری های مقاربتی باشد توصیه میشود بالافاصله با متخصص بیماری های مقاربتی مشورت کنید.
همچنین با اصلاح سبک زندگی و اجتناب از کارهایی که سوزش واژن را تشدید می‌کنند، می‌توان به درمان این عارضه کمک کرد.

اگر شما نیز به‌تازگی در ناحیه تناسلی و واژن خود احساس سوزش و خارش دارید، اما به خاطر در دسترس نبودن پزشک یا شرمنده شدن از معاینه حضوری نمی‌توانید علت این عارضه را شناسایی و سپس درمان کنید، می‌توانید به‌صورت تلفنی، متنی یا ویدیویی با مشاوره آنلاین پزشک زنان پذیرش ‌۲۴ در ارتباط باشید و راه درمان سوزش واژن خود را از آن‌ها بخواهید.

مشاوره آنلاین متخصص زنان

۳.۴/۵ (۲۶ نظر)

منبع
medicalnewstodayhealthline

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
231 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
الینا
الینا
4 روز قبل

سلام من خیلی واژنم میسوزه اگه میشه راهنمایی کنید ممنون میشم لطفااا

سمیه
سمیه
6 روز قبل

ببخشید میخواستم بدونم خارشت واژن دلیلش خواستن آلت تناسلی نیست؟

خانم شامی
خانم شامی
8 روز قبل

سلام من مدتی هست واژنم بدجوری خارش وسوزش شدیدی دارم میشه راهنمای کنین

ناعمه بابایی
ناعمه بابایی
17 روز قبل

سلام من مدتیه سورش وخارش واژن دارم و واژنم بوی خیلی بدی میده.راهنمایی کنید ممنون

فاطمه ..
فاطمه ..
20 روز قبل

سلام من در یک ماه دوبار پریود شدم و زمان بینشون هم کمتر از چند روز بود و بعد از پریودیم هم واژنم خارش و سوزش خیلی شدید گرفت و عفونت هم خیلی زیاد دارم میخواستم دلیلشو بدونم و اینکه باید چیکار کنم

مهیا
مهیا
24 روز قبل

سلام من دو هفته اینا میشه سوزش واژن دارم و حتی موقع ادرار هم اذیت میشم میشه راهنمایی کنین

سمیه
سمیه
پاسخ به  مهیا
6 روز قبل

واژنتون هم درد داره؟

سروناز
سروناز
27 روز قبل

و درحالی که اصلن ادرار ندارم همش احساس میکنم مثتانم پر شده باید هردم برم دست شویی

سروناز
سروناز
27 روز قبل

سلام من سوزش‌ ادرار وخارش واژن دارم

سهیلا
سهیلا
29 روز قبل

سلام من چند وقتی میشه سوزش داخل واژن دارم بعد نزدیکی لکه خون هم دارم درضمن ۳ساله یائسه شدم باید چی استفاده کنم ممنون میشم راهنماییم کنید

آخرین ویرایش 29 روز قبل توسط سهیلا
فاطمه امیری
فاطمه امیری
1 ماه قبل

سلام وقت بخیر من دو هفته هست سوزش خارش واژن دارم لطفن راهنمایم کنید ممنون

زهرا
زهرا
پاسخ به  فاطمه امیری
19 روز قبل

ملحق شدن به بحث

من بهرامی هستم
من بهرامی هستم
1 ماه قبل

سلام من چند روز سوزش‌ واژن دارم

معصومه‌هستم
معصومه‌هستم
پاسخ به  من بهرامی هستم
1 ماه قبل

سلام‌من‌
وقت.عادت‌ماهانه‌سورش‌.. دارم‌لطفا‌راهنمای‌کنید

مبینا
مبینا
پاسخ به  من بهرامی هستم
1 ماه قبل

آب زیاد بخورید

مبینا
مبینا
پاسخ به  من بهرامی هستم
1 ماه قبل

آبه سردم بگیرید به خودتون آروم میکنه✅️

حانیه
حانیه
1 ماه قبل

سلام وقت بخیر سوزش کلیتوریس دارم چیکارباید بکنم

نرجس
نرجس
1 ماه قبل

سلام.من احساس سوزش دارم.الانم پریودشدم بهترشدن.چکارکنم

ستاره احمدی
ستاره احمدی
1 ماه قبل

سلام خوبین من ۱۷ سالمه و چن روزی میشه سوزش شدید دارم ‌‌‌و خارش هم دارم و وقتی ادرار میکنم سوز میده لطفا بگین هر چ زود تر

مبینا
مبینا
پاسخ به  ستاره احمدی
1 ماه قبل

آب زیاد بخور به همه توصیه میکنم چون نتیجه گرفتم

سمیه
سمیه
پاسخ به  ستاره احمدی
6 روز قبل

کمتر خودارضایی کنید

لیلا
لیلا
پاسخ به  ستاره احمدی
1 روز قبل

سلام کمی زردچوبه با آب ولرم مخلوط کنید بخورید عفونت ادراری با سوزش ادرار رو زود برطرف می کنه

ادا هستم
ادا هستم
1 ماه قبل

سلام داکتر من کیس رحم دارم وسوزش وژن هم برام پیش آمده کدام دوا بهتره تا شراین مرض خلاص بشم

بهار هستم
بهار هستم
2 ماه قبل

سلام دکتر جان من نقطه جی ظاهرا برش داره و به محض انگشت زدن درد و احساس پارگی و زخم باز داره و خیلی اذیت میشم و آب میزنم سوزش داره

....
....
2 ماه قبل

سلام ۱۴ سالمه و سوزش شدید دادم لطفا جواب بدید

شکوری
شکوری
2 ماه قبل

سلام من تازه ازدواج کردم خیلی سوزش دارم چیکار کنم

محدثه بزرگ پور
محدثه بزرگ پور
2 ماه قبل

سلام من سوزش واژن دارم چه کار کنم خوب بشم

محدثه بزرگ پور
محدثه بزرگ پور
پاسخ به  محدثه بزرگ پور
2 ماه قبل

پماد کلوتر یمازول هم زدم ی مدت خوب بود دوباره شروع شد

معصومه
معصومه
2 ماه قبل

سلام. شبتون بخیر.
من تقریبا دوسه روزه سوزش شدید دارم
حتی ب سختی ادرار میکنم
اما ن ترشح دارم و ن بوی بد واژن
هرچی سرویس میرم باز فک میکنم ادار دارم ک قطره ای با سوزش خیلی زیاد
اذیتم میکنه میشه راهنماییم کنید

محبوبه
محبوبه
پاسخ به  معصومه
2 ماه قبل

سلام شما سوزاک گرفتی

Fazu
Fazu
پاسخ به  محبوبه
1 ماه قبل

برای رفعش چکار کنیم

مبینا
مبینا
پاسخ به  Fazu
1 ماه قبل

آنتی بیتیک مصرف کن

مبینا
مبینا
پاسخ به  معصومه
1 ماه قبل

آب زیاد بخور

مریم
مریم
2 ماه قبل

سلام‌ من دکتر رفتم هیچ عفونتی ندارم.ولی سوزش شدید.شکمم تیر میکشه. هیچ چی ارومم‌نمیکنه

مریم
مریم
2 ماه قبل

سلام

محمدی
محمدی
3 ماه قبل

سلام واژن من متورم شده با سوزش
خیلی شدید به طوری که راه هم نمی تونن برم خیلی اذیت می شم لطفاً راهنماییم کنید

لیلا
لیلا
پاسخ به  محمدی
1 روز قبل

سلام از عسل استفاده کنید.

محمدی
محمدی
3 ماه قبل

لیلی

مینات
مینات
3 ماه قبل

مینا

حلما
حلما
3 ماه قبل

سلام من باردار هستم وخیلی سوزش دارم میشه قرص یا پمادی بهم معرفی کنید

فرزانه
فرزانه
پاسخ به  حلما
1 ماه قبل

عسل بزن

امیر علی
امیر علی
3 ماه قبل

سلام من کیست ساده دارم والان نزدیک ۴۰ روز که قرص ضد بارداری که دکتر تجویز کرده میخورم از دیشب سوزش دارم علت چی می‌تونه باشه لطفاً راهنمایی کنید

مریم
مریم
4 ماه قبل

سلام من آیو دی گذاشتم یکماه پیش الان سوزش واژن دارم میشه قرصی چیزی معرفی کنید؟

عزیزی
عزیزی
4 ماه قبل

سلام خسته نباشید من چندروزه سوزش بیرون واژن دارم تکرر ادرارم دارم که همراه بادرده

هانا
هانا
4 ماه قبل

سلام خسته نباشین چندروزی هست که سوزش دارم بعدازنزدیکی شوهرم تازه امده قبلاهیچ دردی نداشتم ۱هفته هست اینجوری شدم

بامری
بامری
5 ماه قبل

میشه جوابم بدهین ممنونم دکتر جان به شدت درددارم

بامری
بامری
5 ماه قبل

رفتم دکتر میگن افتاده گی داری باید چکار کنم دردم زیاده سوزش هم دارم دکترا میگن باید رحم خود را دربیاری

بامری
بامری
5 ماه قبل

سلام خانم دکتر جان حسته نباشی من سوزش زیاد دارم

زینب احترامی
زینب احترامی
5 ماه قبل

سلام،من حدود ۲ ماه درگیر درمان عفونت واژن هستم،تشخیص دکتر عفونت قارچیه،شبها پماد واژینال استفاده میکنم،صبحها بعد دستشویی رفتن احساس سوزش دارم در قسمت بیرونی واژن،ممنون میشم راهنماییم کنید

زهرا‌محمدی
زهرا‌محمدی
5 ماه قبل

سلام‌من‌‌به‌مدت‌‌یه‌هفته‌است‌‌که‌سوزش‌رحم‌دارم‌‌چی‌کار‌باید‌بکنم

زهرا‌محمدی
زهرا‌محمدی
5 ماه قبل

سلام

لیلا
لیلا
6 ماه قبل

سلام من لیزر رحم کردم زخم داشتم زخمم کم بود شدید نبود ولی عفونت هم داشتم الان ۱۰روز ک انجام دادم ولی باز عفونت دارم میشه راهنمایی کنید ممنونم

ف.ر
ف.ر
6 ماه قبل

سلام خانم دکتر جان خسته نباشید….باعرض پوزش از این که بی پرده مشکلم رو با شما بزرگوار در میان می دارم معذرت می خواهم….من ۶۰سالمه وتقرببا سه چهار ماهیه که یه نقطه از قسمت داخلی واژن سمت چپم بشدت سوزشداره وبه دکتر مراجعه کردم پماد داده و گفته خشکی واژن داری …ولی هیچ فایده ای نداشته.خواستم نظر شما بزر گوار رو نیز بدونم….ممنونم از راهنمایی وهمراهیتان…..

Dvhngf
Dvhngf
پاسخ به  ف.ر
21 روز قبل

اندربوکس بخورید

ازیتا
ازیتا
6 ماه قبل

لطفا جواب بده

ازیتا
ازیتا
6 ماه قبل

ببخشید خسته نباشی سه روزه سوزاک واژن خود ب خود دارم نمیدونم چرا علتش چیه میتونی بهم بگی؟؟

ازیتا
ازیتا
پاسخ به  ازیتا
6 ماه قبل

خواهشا جواب بده

Dvhngf
Dvhngf
پاسخ به  ازیتا
21 روز قبل

مشکلت چیه عزیزم

احمدی
احمدی
6 ماه قبل

سلام سوزش واژن دارم وقتی چهارزانو میشینم بیشتر سوزش دارم مدتی هم هست لگن سمت چپم دچار درد به طوری که کف پای چپم هم درد داره تو رو خدا راهنمایم کنید چیکار کنم

کلانتری.هستم
کلانتری.هستم
6 ماه قبل

سلام.من.خارش.دارم.موقع.نزدیکی.هم.سوزش.دارم.الان.پنج.روزه.پماد.داخلی.استفده.میکنم.خارشم.بهترشده.ولی.موقع.نزدیکی.سوزش.دارم.آیا.هنوز.بیماری.قارچ.دارم.تا.چندروزباید.پماد.استفاده.کنم.ممنون.میشم.راهنمایی.کنید

سمیرا
سمیرا
6 ماه قبل

سلام من سوزش دارم وموقع نزدیکی خیلی اذیت میشم

مبینا
مبینا
پاسخ به  سمیرا
1 ماه قبل

یه مدت نزدیکی نداشته باش خوب میشی آب زیاد بخور دو سه روزم آنتی بیوتیک بخور خودسرانه نباشه فقط یه دو سه یا چهار نوبت کافیه.

هستی
هستی
6 ماه قبل

سوزش زیادی دارم

فاطمه زارع
فاطمه زارع
7 ماه قبل

سلام خسته نباشید۳روزهس که سوزش دارم بایدچکارکنم قرص سوزش هم خوردم فایده نداره بایدچکارکنم

س.م
س.م
پاسخ به  فاطمه زارع
6 ماه قبل

ببخشید پماد ضد حساسیت واژن چیه؟

الهام
الهام
پاسخ به  س.م
5 ماه قبل

ماینوکسیدیل

زهرا
زهرا
7 ماه قبل

سلام ببخشید من دو سه روزه که در ناحیه واژن خارش دارم .الان خیلی بدتر شدم ب حدی که موقع ادرار سوزش خیلی شدید ودردناک دارم.اشکم ودر میاره .ممنون میشم راحنماییم کنید

وطن وظیفه
وطن وظیفه
7 ماه قبل

سلام ببخشید من خانم ۸۰ ساله هستم خیلی سوزش ادرار و واژنال دارم دارو میخورم یک ماه خوب میشم دوباره سوزشم شروع میشه

وطن وظیفه
وطن وظیفه
پاسخ به  وطن وظیفه
7 ماه قبل

بله

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  وطن وظیفه
6 ماه قبل

سلام من خانم۴۵ساله هستم سوزش وخارش شدید واژن دارم چند بار رفتم دکتر تا یه مدت خوب میشم ولی دوباره شروع میشه

Msn
Msn
پاسخ به  فاطمه
5 ماه قبل

امپول سفتریاکسون و قرص افلوکساسین میتونه خیلی کمک کننده باشه اول یک کشت ترشحات واژن با انتی بیوگرام انجام بدید

مبینا
مبینا
پاسخ به  وطن وظیفه
1 ماه قبل

ماشالا مادر ۸۰ سال

حدیث
حدیث
7 ماه قبل

وقتی نزدیکی دارم سوزش احساس درد دارم چیکار کنم ؟دهانه رحم میسوزم؟ ممنون

مهدیس
مهدیس
9 ماه قبل

سلام رحم من به شدت سوزش و خارش داره باید چه کار کنم؟گاهی وقتا از شدت خارش لباسم خونی میشه
لطفا راهنمایی کنید

روشن
روشن
9 ماه قبل

رحیمم زیادردوسوزش دارد

دکمه بازگشت به بالا