از روش‌های کاشت ابرو طبیعی تا مراقبت‌های بعد از آن

پاسخ به همه سوالات شما درباره کاشت ابرو

آشنایی با روش‌های کاشت ابروی طبیعی

ریزش ابرو یکی از مشکلات شایعی است که پیر و جوان یا مرد و زن نمی‌شناسد و با درگیر کردن تمام افراد بر زیبایی چهره‌ی آن‌ها تاثیر می‌گذارد. به همین دلیل استفاده از روش‌های مختلف برای ترمیم ابرو مانند تتو،  هاشور و کاشت ابرو با استقبال زیادی مواجه می‌شود. اما خیلی از افراد به دنبال روش‌هایی هستند که ظاهر طبیعی‌تری داشته باشد و ابرو را خوش فرم‌تر کند؛ به همین دلیل از روش کاشت ابرو استفاده می‌کنند. در این مطلب قصد داریم شما را با این روش آشنا کنیم و مزایا و معایب آن را بیان کنیم.

کاشت ابرو چگونه صورت میگیرد؟

کاشت ابرو( Eyebrow transplantation) یکی از روش‌های طبیعی زیبایی ابرو است که در آن همانند روش‌های کاشت مو از اطراف سر یا کناره‌های گوش، مو برداشته می‌شود و در قسمت ابرو کاشته می‌شود. خیلی از افراد نگران این هستند که روش کاشت ابرو موقتی باشد و بعد از مدت زمانی مشخص لازم باشد آن را تکرار کنند، به همین دلیل سوال پر تکرار مراجعین این است که  آیا کاشت ابرو دائمی است؟ یا ماندگاری کاشت ابرو چقدر است؟

در جواب این افراد با اطمینان می‌توانیم ادعا کنیم که کاشت ابرو بعد از یک سال یا حتی چندین سال دوام دارد و یک روش دائمی است. چون ارگان‌های تولید کننده‌ی مواد مورد نیاز برای رشد مو با کاشت گرافت به محل ابرو انتقال داده می‌شود و این موها به طور طبیعی رشد می‌کنند. پس لازم است اصلاح یا کوتاه کردن ابروها به طور منظم و مانند ابروهای طبیعی انجام شود. درصورتی‌که مایل هستید با نتیجه‌ی عمل آشنا شوید، می‌توانید عکسهای کاشت ابرو را مشاهده کنید.

کاشت ابرو در چه مواردی انجام می‌شود؟

کم پشتی یا ریختن ابروها به دلایلی مختلفی ایجاد می‌شود. افزایش سن، ابتلا به بیماری‌ها و اختلالاتی نظیر تیروئید، سرطان، بیماری‌های سیستم ایمنی و حتی اصلاح نادرست ابرو موجب از بین رفتن فولیکول‌های مو می‌شود، همچنین عفونت و سوختگی باعث کم پشتی ابرو می‌شود که استفاده از روش کاشت ابرو می‌تواند زیبایی را به ابروها برگرداند.

البته دقت داشته باشید که کاشت ابرو برای مردان و زنان قابل انجام است و آقایانی هم که قصد داشته باشند کاشت ابرو نچرال داشته باشند، می‌توانند از این روش استفاده کنند. در عکس زیر  نتیجه‌ی کاشت ابرو قبل و بعد از انجام را می‌توانید مشاهده کنید.

آیا روش کاشت ابروی مردان با زنان متفاوت است؟

مراحل کاشت ابرو برای مردان و زنان یکسان است، اما تکنیکی که برای ابرو کاشتن استفاده می‌شود، با توجه به شرایط بیماران ممکن است با هم تفاوت داشته باشد. یکی از تفاوت‌های بارزی که بین کاشت ابروی زنانه و مردانه وجود دارد، تفاوت نوع موی ابرو است. موی مردان ضخیم‌تر است و این ضخامت در تمام قسمت‌ها یکسان است، در حالی‌که موهای ابروی خانم‌ها برجسته و پر نیست و ضخامت موها کم است. این موارد باعث می‌شود تکنیکی که برای کاشت ابرو مردان استفاده می‌شود با تکنیکی که برای کاشت ابروی زنان استفاده می‌شود با هم تفاوت داشته باشد.

اگر از تاپیک کاشت ابرو نی نی سایت پاسخ سوالات خود را پیدا نکرده‌اید، می‌توانید به سایت پذیرش ۲۴ مراجعه کنید و با گرفتن وقت مشاوره آنلاین با پزشک مورد انتظار در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین هزینه صحبت کنید.

کاشت ابرو
کاشت ابرو

روش های مختلف کاشت ابرو کدام است؟

روش‌های مختلف کاشت ابرو با توجه به وضعیت ریزش ابروی فرد و با توجه به ترکیب صورت وی انتخاب می‌شود. کسانی که می‌خواهند بدانند کاشت ابرو چگونه است؟ و چه روشی برای آن‌ها مناسب است یا حتی هزینه‌ی انجام این کار چقدر است باید در جلسات مشاوره قبل از کاشت ابرو شرکت کنند.

در این جلسات دکتر کاشت ابرو وضعیت بیمار را بررسی می‌کند و بهترین روش کاشت ابروی  طبیعی را به او پیشنهاد می‌کند. موارد زیر روش‌های پیوند طبیعی ابرو است.

روش کاشت ابرو نواری
روش  FUT یا روش کاشت نواری یکی از روش‌های پرطرفدار و قدیمی برای کاشت ابروی طبیعی است. در این روش گرافت‌های مو از پشت گوش برداشته می‌شود و در محل خالی ابرو کاشته می‌شود، اما لازم است در محل بخیه زده شود و به این ترتیب نقاهت طولانی به همراه دارد. اگر به عکس‌های کاشت ابرو نواری دقت کنید، متوجه می‌شود افرادی که این روش را انجام داده‌اند ابروهای وز و بدون جلوه‌ی طبیعی دارند.
روش کاشت ابرو  FUE

کاشت ابرو بدون جراحی یا FUE یک روش بی دردسر است که برای کاشت ابرو زنانه و مردانه استفاده می‌شود.  در روش بدون جراحی کاشت ابرو، تارهای مو از پشت سر که قطر موها کمتر باشد، برداشته می‌شود و با دقت بالایی در محل ابرو کاشته می‌شود. این روش کاشت ابرو دوران نقاهت کوتاه‌تر و ظاهر طبیعی‌تری را ایجاد می‌کند. همچنین بیمار بعد از پایان کار دیگر با جای زخم یا بخیه مواجه نیست.

دکتر بیماریهای پوست توانایی تشخیص بیماری‌های پوست، مو و ناخن را دارد، همچنین می‌تواند جراحی‌های کوچک زیبایی مانند برداشتن جای زخم، زگیل و کک و مک یا جوانسازی پوست و تزریق ژل و بوتاکس را انجام دهد.

روش SUT و روش‌های مبتنی بر آن

روش‌های FIT، SUT، Micro FIT و Super FUE بر پایه‌ی استخراج فولیکول مو با روش‌های بدون خونریزی، زخم و برش است. این روش کاشت ابرو موقت نیست و به دلیل ماندگاری بالای تا پایان عمر، طرفداران زیادی دارد.

برخی از جراحان به بیماران توصیه می‌کنند قبل از کاشت ابرو از میکرو یا تتو یا هاشور استفاده کنند. علت این توصیه این است که بعد از کاشت ابرو تمام گرافت‌ها زنده نمی‌مانند و ممکن است برخی از آن‌ها از بین برد. به این ترتیب ممکن است داخل ابرو فاصله‌هایی ایجاد شود. اما کاشت ابرو روی تاتو یا میکرو باعث می‌شود این فواصل مشخص نشود و ابرو یک دست به نظر بیاید.

جراح زیبایی ابرو، وضعیت ابرو و موهای پشت سر که قصد دارد از آن گرافت بردارد را بررسی می‌کند و بهترین روش کاشت ابرو با ماندگاری بالا را به فرد پیشنهاد می‌کند.

قبل و بعد کاشت ابرو
قبل و بعد کاشت ابرو

کاشت ابرو مصنوعی چیست؟

تکنیک‌هایی که نام بردیم روش‌های طبیعی کاشت مو است که موهای ابرو قدرت رشد دارند. اما در روش مصنوعی موها زنده نیستند و قدرت رشد ندارند.

هزینه‌ی کاشت ابرو چقدر است؟

با این توضیحات مشخص می‌شود که کاشت ابرو یکی کار تخصصی است و مهارت و تخصص دکتر پوست در نتیجه‌ی کاشت ابرو تاثیرگذار است. پس هزینه‌ی کاشت با مهارت پزشک و امکانات مطب یا کلینیکی که در آن خدمات کاشت ارائه می‌شود، ارتباط مستقیم دارد.  از طرف دیگر نوع روش مورد استفاده و پر یا خلوت بودن هم ابرو هم بر هزینه‌ی آن تاثیرگذار است.

کاشت ابرو چقدر زمان نیاز دارد؟

یکی از سوالات متدوالی که متقاضیان کاشت ابرو در جلسه‌ی مشاوره از دکتر زیبایی می‌پرسند این است که کاشت ابرو چقدر طول می‌کشد؟ در واقع هیچ پاسخ دقیقی برای این سوال وجود ندارد، چون مدت زمان کاشت بستگی به تعداد پیوندهای گرافت مو دارد. اما به طور معمول هر عمل کاشت مو بین ۴ تا ۶ ساعت طول می‌کشد.

عوارض کاشت ابرو چیست؟

شایع‌ترین عوارض کاشت ابرو شامل تورم، قرمز، خارش و کبودی محل کاشت است. بروز این عوارض بعد از کاشت مو طبیعی است و معمولاً بعد از چند روز از بین می‌رود. در مورد کاشت ابرو باید دقت کنید که اجازه‌ی مصرف خودسرانه دارو یا دستکاری ابرو را ندارید. زیرا با این کار به گرافت‌های کاشته شده آسیب می‌زنید و ممکن است با عفونت یا ایجاد زخم در محل کاشت هم روبرو شوید.

از طریق سایت پذیرش ۲۴ می‌توانید از دکتر پوست آنلاین وقت بگیرید و با کمترین هزینه ویزیت سوالات خود را درمورد پوست و مو بپرسید.

کاشت ابرو
کاشت ابرو

آشنایی با مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو

با توضیحات ارائه شده مزایا و معایب کاشت ابرو کاملاً مشخص است. اما بیماران برای اینکه عوارض یا معایبی که بعد از کاشت ابرو ایجاد می‌شود را کاهش دهند، باید نکات مراقبتی زیر را رعایت کنند.

  • بعد از کاشت ابرو پوسته‌هایی روی ابرو تشکیل می‌شود، که برای از بین بردن آن‌ها یک هفته بعد از عمل لازم است محل ابروها را به آرامی ماساژ دهید.
  • تا ۲۴ ساعت بعد از عمل، محل برداشتن مو در پشت سر و محل کاشت ابرو را نباید شستشو داد. همچنین بهتر است بیمار خودسرانه پانسمان را برندارد و این کار را به پزشک بسپارد.
  • در صورت تشخیص پزشک تا یک هفته بعد از عمل لازم است آنتی بیوتیک مصرف شود تا محل کاشت عفونت نکند.
  • به مدت یک هفته بعد از عمل لازم است هنگام استراحت سر بالاتر از بدن قرار بگیرد.
  • تا یک هفته بعد از عمل کاشت ابروی طبیعی بهتر است از مصرف سیگار و الکل اجتناب کنید.
  • کسانی که کاشت ابرو انجام داده‌اند و قصد دارند بوتاکس هم انجام دهند، لازم است بدانند بوتاکس و کاشت ابرو باید تا زمانی‌که زخم‌های ابرو بهبود پیدا کند بهتر است به تعویق بیفتد.

جمع بندی

کاشت ابروی طبیعی یکی از روش‌های زیبایی است که با استفاده از فولیکول‌های زنده مو انجام می‌شود. در این روش موی کاشته شده زنده است و نیاز به اصلاح دارد. در این مطلب تمام اطلاعاتی را که در مورد کاشت ابرو لازم است بدانید، در اختیار شما قرار دادیم.

 

ویزیت آنلاین متخصص پوست و مو

۲.۵/۵ (۴ نظر)

منبع
healthlinewebmdwhclesencaninternationalznzhair

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
زهرا
زهرا
11 ماه قبل

سلام بعداز کاشت ابرو میشه به جای سیگار از دستگاه ترک سیگار استفاده کرد

دکمه بازگشت به بالا