معده درد عصبی چیست؛ علائم و روش‌های درمان که باید بدانید!

حتماً برای شما نیز پیش آمده است که در هنگام بروز حملات عصبی مانند خشم و احساس نگرانی شدید، در قسمت بالایی معده و پشت قفسه سینه خود احساس درد و سوزش عجیبی حس می‌شود. یا از افراد مختلف اطراف خود شنیده‌اید که: وقتی عصبی می‌شوم معده‌ام ترش می‌کند، وقتی عصبانی می‌شوم، معده درد می‌گیرم و جملات مشابه. به راستی معده درد عصبی چیست؟ آیا واقعاً ارتباطی بین تحریک عصبی مغز و بدن و به‌هم ریختن دستگاه گوارش به‌خصوص معده و مری وجود دارد؟ معده درد عصبی چیست؟ غذاهای مفید برای معده درد عصبی کدام است؟ آیا داروی گیاهی معده درد عصبی وجود دارد؟ آیا درمان معده درد عصبی در خانه امکان‌پذیر است؟ درد معده عصبی به چه صورت است؟ اگر به دنبال پاسخ به تمام این سؤالات هستید تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

معده‌ درد عصبی چیست؟

معده‌درد عصبی به حالتی گفته می‌شود که معده انسان از عواطف و احساسات وی تأثیر گرفته و براثر حالاتی نظیر غم، اندوه، نگرانی، خشم، استرس، اضطراب، ترس و غیره، شروع به ترش‌کردن و رفلاکس کرده و محتویات معده را به سمت مری و حلق هدایت کند. اگر این علائم در کودک مشاهده شد، باید سریع‌تر به دکتر نفخ شکم کودکان مراجعه شود.

مشکلات گوارشی که سرمنشأ روانی و عصبی دارند امروزه در حال افزایش بوده و در سرتاسر جهان به وفور دیده می‌شود. البته نباید تمام تقصیرات را بر گردن عوامل محیطی، احساسی و عصبی انداخت. در صورتی که از مشکلات معده و دستگاه گوارش رنج می‌برید و این اتفاق ناخوشایند درد و سوزش سردل و معده روزانه بارها و بارها برایتان اتفاق می‌افتد، در اسرع وقت به دکتر گوارش مراجعه کرده و با دادن آزمایش و معاینه بالینی، علت اصلی بیماری خود را مشخص کنید.

مشکلاتی که برای روان و احساس انسان به وجود می‌آید به‌صورت غیرمستقیم تأثیر خود را بر دستگاه گوارش و معده‌درد عصبی که به پشت می‌زند گذاشته و با تضعیف سیستم ایمنی بدن در کنار ایجاد تغییراتی در سطح ترشح هورمون‌های مختلف، باعث بروز التهاب و درد در مجاری گوارشی و مخصوصاً معده می‌شوند.

معده درد عصبی در کودکان و افراد زیر ۴۰ سال بیش از سایر گروه‌های سنی اتفاق می‌افتد؛ اما شدت و عدت آن به‌نحوی نیست که زندگی روزمره و خواب را تحت تأثیر قرار دهد. ضمناً معده‌درد عصبی یک درد و حالت پایدار نبوده و پس از مدتی بهبود می‌یابد، این درد تنها در مواقعی بروز می‌کند که تحریک عصبی اتفاق بیفتد. به‌همین دلیل اغلب مورد توجه و اهمیت کافی قرار داده نشده و در آینده مشکلات بزرگ‌تری را برای دستگاه گوارش شخص رقم می‌زند.

در مراجعه به دکتر معده، اگر علائمی مانند تهوع، نفخ، خون در مدفوع، خستگی بیش از حد، کاهش وزن، استفراغ شدید و اسهال داشته باشید، تشخیص اولیه احتمالاً معده عصبی خواهد بود.

معده‌درد عصبی چگونه است؟ نشانه های معده درد عصبی

در نگاه اول شاید این‌طور به نظر می‌رسد که معده‌درد عصبی حتماً باید با یک درد شدید و اذیت کننده در معده و ابتدای روده همراه باشد؛ اما همیشه این‌گونه نیست. علائم معده درد عصبی می‌تواند خود را در قالب‌های زیر به ما نشان دهد:

  • دلشوره
  • احساس گرفتگی، پیچ‌خوردگی و گره‌خوردگی در شکم
  • احساس نگرانی و اضطراب
  • لرزش یا کشش عضلات
  • دفع گاز تکرارشونده
  • حالت تهوع
  • سوءهاضمه
  • معده درد عصبی و تنگی نفس
  • احساس سیر شدن سریع پس از خوردن غذا
  • احساس نفخ یا گرما در شکم
  • تکرر ادرار و تکرر مدفوع

با مشاهده هر کدام از این علائم در کودک خود، باید سریع‌تر او را نزد دکتر گوارش اطفال ببرید.

معده درد عصبی
معده درد عصبی

علل ابتلا به معده درد عصبی، علت اصلی بروز معده‌درد عصبی چیست؟

معده، روده و به‌طور کلی دستگاه گوارش انسان تحت تأثیر عوامل مختلف و متعددی نظیر آلودگی‌های ویروسی، عوامل باکتریایی، قارچ‌ها، انواع عفونت‌ها، پرخوری، تندخوری، چاقی، خوب نجویدن غذا، عدم تحرک کافی، عادات نادرست غذا خوردن و خوابیدن، خوردن غذاهای شور، پرچرب، پر ادویه و نوشیدنی‌های گازدار و اسیدی مانند انواع آبمیوه‌ها دچار اختلال می‌شود. معده‌درد عصبی اما تحت تأثیر عوامل زیر ممکن است برای شخص رخ بدهد:

اضطراب اجتماعی  (social anxiety)

اضطراب و استرس‌هایی که در جمع و در اثر تأثیر جمع به ما تحمیل می‌شود، ممکن است باعث بروز معده‌درد عصبی شود. اضطراب‌هایی نظیر ورود به مهمانی‌های بزرگ و ناشناس، حس ترس روز اول مدرسه، حس غالب در مصاحبه‌های شغلی، حس شب و روز کنکور و عواملی از این دست.

اضطراب عملکردی  (performance anxiety)

اضطراب عملکردی در مواقعی رخ می‌دهد که قرار است در یک رخداد بزرگ کاری را انجام دهید و دائم این استرس را دارید که آن کار را به بهترین نحو ممکن به سرانجام برسانید، مانند آماده شدن برای فینال مسابقات بین کلاسی در مدرسه، آماده شدن برای صحبت کردن سر صف یا ارائه یک کنفرانس برای جمعی از اساتید و دانشجویان. برای رفع مشکل درد معده عصبی می‌توانید به دکتر گوارش و کبد بالغین مراجعه کنید.

استرس ناشی از ترس و نگرانی

استرس ناشی از ترس و نگرانی در زمانی‌هایی مانند سررسید پرداخت اقساط وام، قبولی در یک دانشگاه در شهری به جز شهر محل سکونت، اولین شبی که قرار است در منزل تنها بخوابید، تهدید شدن از سمت یک انسان شرور و زورگو بر انسان غلبه می‌کند. این ترس‌ها و نگرانی‌ها ممکن است خودشان را در قالب یکی از علائم ذکرشده برای معده‌درد عصبی به ما نشان دهند.

هیجان بیش از حد

هیجان بیش از حد را همه ما بارها و بارها در قالب‌های مختلفی مانند حضور در مراسم‌های ازدواج، خواستگاری، جشن فارغ‌التحصیلی، روز آخر حضور در پادگان به‌عنوان سرباز، رفتن به شهربازی، آستانه سال تحویل، بازی‌های تیم ملی در جام جهانی و مواردی از این قبیل تجربه کرده و خواهیم کرد. هیجان بیش از حد خواه و ناخواه تأثیر خود بر دستگاه گوارش را می‌گذارد.

هریک از احساسات و تجربه‌های ذکرشده به نحوی سیستم عصبی و گوارشی ما را تحت تأثیر می‌گذارند. برای مثال احساساتی مانند ترس و لذت، واکنش‌های فیزیکی و شیمیایی مختلفی را بر بدن می‌گذارند، واکنش‌هایی مانند بالا رفتن ضربان قلب، ترشح آدرنالین، ترشح دوپامین و آنزیم‌های دیگر که هریک تأثیر به‌خصوصی را بر بدن انسان می‌گذارند.

این واکنش‌های شیمیایی و فیزیکی می‌تواند شدت و عدت مختلفی به خود گرفته و اگر در درازمدت نادیده گرفته شود، می‌تواند با رقم زدن حالاتی نظیر سرگیجه، تشنج، استفراغ، رفلاکس معده و غیره، منجر به بیماری‌هایی نظیر فشارخون، زخم معده، ورم معده، التهاب روده، سندروم روده تحریک‌پذیر، اختلال در چرخه خواب و بیماری‌های قلبی عروقی شود.

چگونه از معده درد عصبی پیشگیری کنیم؟

قرص های معده درد عصبی و داروهای مسکن و ضدالتهاب همیشه در دسترس هستند؛ اما با تغییر دادن برخی عادات زندگی و تغذیه‌ای تا حد زیادی می‌توان جلوی معده‌درد عصبی را گرفت:

درمان معده درد عصبی
درمان معده درد عصبی

بهبود سلامت روده

با خوردن غذا‌های حاوی فیبر و پروبیوتیک معده و روده خود را تقویت کنید. پروبیوتیک با تأثیر روی عصب واگ، باعث کاهش اضطراب و التهاب روده می‌شود.

کنترل استرس در زندگی

داشتن معده‌درد عصبی نشانگر این است که شما در زندگی روزانه خود زیاد احساساتی شده و احساساتی مانند استرس، ترس و خشم به دفعات در حالات شما رخ می‌دهد. با کنترل احساسات خود به‌کمک روش‌های روانشناسی یا راه‌هایی که خودتان به آن عادت دارید، درصد زیادی از معده‌درد عصبی شما حل خواهد شد.

سعی کنید بیشتر ورزش کنید

سخن گفتن از فواید ورزش کردن احتمالاً تکرار مکررات و باعث سر رفتن حوصله خواهد بود. ورزش‌های هوازی مانند پیاده‌روی، شنا، یوگا و سایر ورزش‌های ملایم یک راه بی‌دردسر و تضمینی برای خالی کردن احساسات و کاهش علائم معده‌درد عصبی است.

جلوگیری از معده درد عصبی با تغییر غذا

تغییر در عادات غذایی باید آگاهانه و در صورت ممکن با نظر دکتر نفخ معده و پزشک تغذیه انجام شود. تغییرات را به صورت آرام و تدریجی اعمال کنید. ایجاد تغییرات گسترده و ناگهانی تأثیر منفی روی سلامت کلی بدن و دستگاه گوارش شما خواهد گذاشت.

حجم وعده‌های غذایی را کمتر کرده و این کاهش را با افزایش تعداد وعده‌های روزانه پوشش دهید. به جای یک وعده بزرگ و سنگین، چند وعده کوچک و سبک میل کنید. غذاهای پرچرب، پرادویه و شور مصرف نکنید، نوشیدنی‌های گازدار و کافئین‌دار مصرف نکنید و در کنار وعده‌های غذایی خود از سبزیجاتی مانند کلم، اسفناج و کاهو استفاده کنید.

درمان معده درد عصبی

برای درمان معده درد عصبی در طب سنتی و درمان درد معده عصبی به روش خانگی روش‌های مختلفی وجود دارد که به‌راحتی قابل انجام هستند.

۱. آب بنوشید

طبق تحقیقات انجام‌گرفته در زمینه تأثیر نوشیدن آب بر معده درد عصبی توسط اسکات کوهن Scott Cohen، اگر استرس یا هیجان بیش از حد، موجب استفراغ شما یا فرزندتان می‌شود، برای درمان سریع معده درد عصبی باید بدن خود را هیدراته کنید (آب و مواد معدنی لازم را به بدن خود برسانید)؛ اما برای این کار حداقل نیم ساعت صبر کنید. همچنین تا ۶ ساعت پس از آخرین استفراغ، غذا نخورید.

۲. اجتناب از مصرف کافئین

کافئین با افزایش سطح اضطراب و نگرانی باعث تشدید معده‌درد عصبی شده و روده‌ را نیز تحریک‌پذیرتر می‌کند. در صورت رخ دادن معده‌درد عصبی تا زمانی که درد و التهاب فروکش نکرده به‌هیچ‌عنوان نوشیدنی کافئین‌دار مانند قهوه و چای سیاه مصرف نکنید.

۳. مدیریت استرس، اضطراب و هیجان

برای مدیریت استرس اضطراب و هیجان خود از روش‌های زیر کمک بگیرید:

  • تنفس عمیق
  • ورزش سبک
  • تمرکز بر تنفس
  • سرگرم‌کردن خود با هر روشی که خودتان می‌شناسید و به آن عادت دارید
  • فکر کردن به حالتی که با ترس‌های خود روبه‌رو شده‌ و بر آن‌ها غلبه کرده‌اید
  • برنامه‌ریزی و به‌دست گرفتن کنترل امور برای حل مشکل پیش رو که باعث معده‌درد عصبی شما است
  • پیروی کردن از یک رژیم غذایی برای معده درد عصبی
  • مدیتیشن و ریلکس کردن
  • استراحت‌کردن و چرت زدن

۴.  مصرف خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های گیاهی

غذاهای مضر برای معده درد عصبی را شناختیم، حال برای درمان معده درد عصبی با گیاهان دارویی می‌توانید از چای نعنا، چای زنجبیل، لیمو و گیاهانی مانند اسطوخودوس را در حالت دمنوش برای معده‌درد عصبی استفاده بکنید.

از انواع دارو گیاهی معده درد عصبی می‌توان به بابونه، قاصدک، بیدمشک، روغن کرچک، آلوئه‌ورا و شیرین‌بیان اشاره کرد. تمم این گیاهان خاصیت ضدالتهاب داشته و در عمل هضم غذا نیز مؤثرند.

۵. مصرف دارو برای درمان معده درد عصبی

داروی معده‌درد عصبی در داروخانه‌ها به شکل قرص و شربت خوراکی موجود است. داروهایی مانند آلکا سِلتزِر (Alka-Seltzer)، Emetrol، Mylanta، پپتو بیسمال (Pepto-Bismal)، سیمیلاک (Similac) و تامس (Tums) در درمان معده‌درد عصبی کمک‌کار شما خواهند بود و توسط پزشک گوارش و دکتر زنان تجویز می‌شود.

سخن پایانی

همان‌طور که متوجه شدید، معده‌درد عصبی کاملاً متأثر از حالات درونی و احساساتی است که شما در طول روز آن‌ها را تجربه می‌کنید. این احساسات هرکدام منجر به واکنش فیزیکی و شیمیایی خاصی در بدن شده و برخی نیز با تغییر سطح ترشح هورمون‌های مختلف در بدن، باعث تحریک معده و روده می‌شوند.

نتیجه این تأثیرات معده‌درد عصبی است و علائمی مانند نفخ معده، تأخیر در تخلیه معده، حالت تهوع، دل‌پیچه، احساس لرزش در معده، احساس سوزش، دلشوره، احساس اضطراب و نگرانی، سوءهاضمه، احساس سیری زودهنگام و تکرر ادرار را در پی خواهد داشت. اگر هرکدام از این علائم را داشتید، می‌توانید با مشورت دکتر آنلاین گوارش درمان خود را شروع کنید.

۴/۵ (۵۵ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
363 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
الهه
الهه
4 روز قبل

درود من بعد ازخوردن آنتی بیوتیک کواموکسی کلاو بخاطر عفونت سینوس هام معده ام آزرده شد،دچار نفخ،اسپاسم،سروصدای روده،بادگلو و سکسکه شدم و بیشتر سر معده ام میگیره و گاهی سمت راست و چپش. الان یک ماه و نیم هست قرص پنتوپرازول میخورم صبح و لیبروسی قبل ناهار و شام.سونو از شکم شدم چیزی نبوده،ولی احساس بهتری هنوز ندارم.از طرفی دکتر سینوسم گفت سینوس هام بخاطر اسید معده ازرده شده و قرص اس امپرازول ۴۰ به مدت سه ماه قبل از شام گفتن بخورم.(حالا من موندم که همون پنتوپرازول رو صبح ناشتا بخورم یا اس امپرازول رو قبل شام)؟؟دکتر گوارش تشخیص دادن بخاطر استرس هست،از طرفی هنوز نفخ دارم و سکسکه و گاهی اوقات باد گلو.(پنتوپرازول بهتره یا اس امپرازول)؟؟
ممنون

عبدالناصر
عبدالناصر
6 روز قبل

سلام داکتر صاحب. من ۲۳ دارم. حدود ۵سال میشود مشکل معده دارم . ۳ بار آندوسکوپی انجام دادم و بالای ۱۰ بار آزمایش خون انجام دادم ولی پزشک هیچ نتیجی پیدا نکرد .پزشک میگه همه چیزی تو نرورمال هست . مشکلی من این هست که معده ام سوزش،میکنه وسردرد دارم اطراف پشتی سرم را درد میگیرد وگاهی اوقات پایم را درد میگیره اگر پیاده روی کنم جور میشوم پیاده روی نکنم دوباره کلی درد بر سرم میاد غذا که میخورم توی معده ام می‌ماند هضم نمیشود به زودی تاکه پیاده روی نکنم .میشه لطفا رهنمایی کنید خوشحال میشوم .

Mgh
Mgh
13 روز قبل

سلام خسته نباشین
من دوساله یهو تو سینم احساس درد میکنم دوستامم بی حس میشن سرم سنگین میشه و خابم میگیره ولی حمله طوریه که از سینا تا گلومو در گیر میکنه
ممکنه از معدم باشه
لطفا راهنمایی کنین

مهسا
مهسا
پاسخ به  Mgh
9 روز قبل

شما پنیک دارید

فاطمه‌زندی
فاطمه‌زندی
20 روز قبل

من‌دلشوره‌زیاد‌احساس‌ترس‌‌ولرزش‌دربدن‌‌دارم‌چکارکنم

ترک
ترک
پاسخ به  فاطمه‌زندی
16 روز قبل

الان شروع فصل بهار زمان شروع افسردگی هست به احتمال قوی نشانه های افسردگی حاد هستش سریع به یک روانپزشک مراجعه کن من چند ساله درگیرم

الهه
الهه
24 روز قبل

سلام خسته نباشید من معده درد عصبی دارم فک کنم دکترم نرفتم صبح ها همیشه بالا میارم ولی کف سفید و اب و بعدش انگار نفس کم میارم و بعضی وقتام سردرد خیلی شدیدی میگیرم مشکل چیه؟

محبوب مهاجر
محبوب مهاجر
1 ماه قبل

من میتونم بادکتر گوارش صحبت کنم

طاهره
طاهره
پاسخ به  محبوب مهاجر
28 روز قبل

سلام برا درمان معده عصبی چی بخورم قرص

مهدی
مهدی
1 ماه قبل

سلام من دکتر نه مونده که برم سوزش دارم بعضی وقتا اسهال و بعضی وقتا شکم قشنگ کار میکنه یا زیر ناف ام پیچ میخوره یا اطراف ناف یا بالای ناف همه چیزم سالمه احتمال داره از اعصاب باشه دلم پیچ میخوره پام خود به خود میلرزه

خش جبار
خش جبار
پاسخ به  مهدی
26 روز قبل

سلام شما ناف دارید به خاطر بلند کردن چیز سنگین نشستن رو سطح سفت و سرد و سردی و بد خوابیدن یه شب شام نخور صبح ناشتا به یه چیز آویزون شو حالت بارفیکس فقط اویزون مشملت حل میشه

سعید
سعید
پاسخ به  مهدی
6 روز قبل

سلام شما دچار افتادگی ناف شدی بعضی از جراح محلی ها بلد هستند چگونه ناف به سر جاش بر گردانند اگر هم سراغ نداری یک مقدار نمک به انداز یک مشت داخل یک پارچه بگذار با یک شال محکم روی نافت ببند تا دوروز ناف به سر جای اولش بر میگرده

گل بیبی
گل بیبی
1 ماه قبل

سلام من پانزده سال سن دارم و از شش سالگی تا حالا معده درد دارم و وقتی پشتم را بمالم معده دردم آرام می شود و دردم خیلی زیاد است

بهنام
بهنام
پاسخ به  گل بیبی
23 روز قبل

سلام شما گیر دارید باید بدید به یک نفر که وارده پشت کمرت رو خوب ماساژ بده تا غذای مونده سر دلت کنده بشه قدیمیا واردن دست هر کسی هم نده کسی که وارده

فاطمه
فاطمه
1 ماه قبل

سلام
چند ماهی است مشکل معده دارم اندوسکوپی انجام دادم .دارو هم مصرف می کنم اما متاسفانه آروغ هام همچنان ادامه داره خوب نشد واقعا دارم اذیت می شوم

مریم صالحی
مریم صالحی
1 ماه قبل

سلام وخسته نباشید بنده ۲ماهه معده درددارم ولی بعضی وقتهااینقدرشدیدمیشه که بدنم میلرزه ودردشدیدوسوزش سرمعده نفسموبندمیاره درضمن چند روزه کپسولهای ناشتا رومیخورم کمی بهترم وبازامروزازصبح حالم بده وهمه هم میگن برواندوسکوپی

۰۹۳۳۳۰۷۹۶۲۷
۰۹۳۳۳۰۷۹۶۲۷
2 ماه قبل

سلام خسته نباشید۲۵ سالمه اخرین مهره ی کمرم ولگنم دردمیکنه خون تومدفوع ام هست شبا نفس تنگی دنده هام دردمیکنه قفسه ی سینم دردمیکنه اب دهنم خشک میشه نمیتونم نفس بکشم انگاری نیمه هوشیارم یا خواب و بیدارم استرس و اضطراب مرگ میگیرم لطفا راهنمایی کنین دکتر یا هرکسی ک این علائمو داشته بیزحمت راهنمایی کنید

ولی
ولی
پاسخ به  ۰۹۳۳۳۰۷۹۶۲۷
3 روز قبل

سلام به نظر من یه سر پیش دکتر روان پزشک برید، و توضیحات رو بهشون بدین یه دوره چند ماهه قرص مصرف میکنین و تمام مشکلاتتون برطرف میشه

مینا..
مینا..
2 ماه قبل

سلام من چند سال مشکل معده دارم دوهفته ست روی معدم مث اینکه دلشوره داشته باشم و شبا اصلا خواب نمیرم
طی این چند سال اصلا اینجوری نشده بودم دکترم رفتم فایده نداشت
بنظرتون از چی میتونه باشه

اقبال
اقبال
پاسخ به  مینا..
1 ماه قبل

منظورتون از دلشوره مثل اینه ک همش فک میکنی میمیری وهمش ترس دارید و سرتون سنگینه دقیقا مثل نعشه مشروب؟

محمد
محمد
پاسخ به  اقبال
1 ماه قبل

اتفاقامنم مثل شماهستم نمیدونم چکارکنم

عاصی
عاصی
پاسخ به  اقبال
25 روز قبل

این خود خودمم

نسترن
نسترن
پاسخ به  اقبال
16 روز قبل

منم همین شکلی میشم از چیه:((

رضا
رضا
پاسخ به  مینا..
1 ماه قبل

سلام منم مثل شمام والا دکترم میری سردرنمیاره .یکی قرص اعصاب میده یکی قرص معده میده یکی قرص فشار میده،ولی بنظر خودم همون از اعصاب معده باشه

شاپور
شاپور
پاسخ به  مینا..
20 روز قبل

سلام اگ جوابی پیدا کردین بمنم بدین متشکرم

ولی
ولی
پاسخ به  مینا..
3 روز قبل

اگر کرونا گرفتین من همه آدمای سالمی که میشناسم کرونا گرفتن یه تیک گرفتن، من خودم عصبانی میشم گردن درد یا کمر درد میگیرم، اگر تحرک ندارین یه زمانی رو بزارین برای ورزش خیلی روی دستگاه گوارش تاثیر داره

امید
امید
2 ماه قبل

من اصلاادامش ندادن

فاطمه
فاطمه
2 ماه قبل

سلام من ی مدته معده درد دارم آزمایش دادم گفتن میکروب معده هست با مصرف قرص تاحدی خوب شده اما هنوز سمت چپ زیر دنده هام تیر میکشه حالت دلشوره و خستگی بیشتر وقتا علت چی میتونه باشه ۳۲ ساله آدم استرسی هستم

راشد سن ۲۷ ساله
راشد سن ۲۷ ساله
پاسخ به  فاطمه
1 ماه قبل

سلام دکتور صاحب محترم

آذی
آذی
2 ماه قبل

سلام من دو ماه کیست هموراژیک عمل باز شدم الان هنوز علائم قبل عمل دارم فقط درد ناحیه تخمدان از بین رفته قسمت پایین کمرم درد میکنه میزنه ب پهلوها معدم پشت معدم و دل درد میگیرم چیکار کنم علت چیه ممنون از پاسخگوییتون؟

مه تاب
مه تاب
2 ماه قبل

من سندروم روده دارم کوچکترین استرس یا هیجان از پا در م می آورد

Spring
Spring
2 ماه قبل

سلاممم خسته نباشید
من ۱۶ سالمه و حدودا از سال پیش یه درد خاصی دارم که اکثرا خانواده و اشنا ها میگن معدته
اینجوریه که یا سینه سمت چپم یا راستم درد میکنه و دردش بعضی وقتا لحظه ای عه بعضی وقتا بعد چن ساعتم خوب نمیشهه
اکثر مواقع همون سمتی که درد میکنه
دستمم شروع به درد کردن میکنهه
دردشم خیلی متغیره مثلا یه روز خیلی شدیده یروز کم
بخاطر این به متخصص قلبم رفتم و گفت مشکل خاصی نداره قلبت
بنظرتون میتونه معده درد عصبی باشه؟

فراز
فراز
پاسخ به  Spring
2 ماه قبل

برو پیش دکتر زنان یا یه دکتر داخلی

وحید
وحید
پاسخ به  Spring
1 ماه قبل

گاهی وقتا اسید معده میزنه زیر قلب آدم و ب قلب فشار میاره و دست چپ هم ب همون خاطر درد میگیره قلب اگ مشکل خاصی داشته باشه پشت قفسه سینه و حتی فک هم درگیر میشه برین پیش متخصص گوارش حتما راهنماییتون میکنه

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  Spring
25 روز قبل

بنده اینجور بودم گفتن احتمالا زخمی در معده دارید که باکتریایی شده آنتی بیوتیک دادن بهتره متخصص گوارش برید

افشین
افشین
2 ماه قبل

سلام من۴۴سالمه چند سالی مشکل گوارش دارم تحت درمانم الان چند روزی پشت معده بالای کمرم قفل شده درد شدیدی هم داره لطفا راهنمایی بفرمایین با تشکر

علی
علی
2 ماه قبل

سلام من چند وقتی هست معده درد دارم دکتر هم رفتم چندتا قرص به من داد ازمایش هم دادم هیچ مشکلی نبود ولی معده درد شدیدی دارم حتی بعضی وقت ها آب گرم میخورم بهتر میشه ۱۰دقیقه بعد دوباره درد می گیره

محمد
محمد
پاسخ به  علی
2 ماه قبل

مشکل سردی معده داری شما گرمیجات زیات مصرف کن

منیژه
منیژه
3 ماه قبل

سلام . من قبلاً هم درد معده داشتم اما همین چند وقته که دردش زیادتر شده و هر باریکه درد می‌گیرد باهاش کلیه هام . پشتمم درد می‌گیرد و نفسم تنگ میشه و عرق میکنم و هر بار درد می‌گیرد مدت سه ساعت چهار ساعت اصلا خوب نمیشم .

زهرا
زهرا
3 ماه قبل

سلام من معده ام درد میکنه اگر نشسته غدا بخورم نمیتونم دو لقمه بیشتر بخورم یا باید راه برم یا باید وایستاده باشم. غدا بخورم آندوسکوپی هم کردم تموم آزمایشات رو گرفتم دکتر میگه هیچی نمیشه میشه منو راهنمایی کنین ممنونم

گلاله حسین پناهی
گلاله حسین پناهی
3 ماه قبل

سلام من ۴۴سال دارم مشکل رفلکس معده دارم مدت یک ماه است درد زیادی درشکم دارم

سعید
سعید
3 ماه قبل

سلام چن سالی هست ک معده درد شدید دارم استرس هم زیاد دارم بعضی وقتا سمت چپ بدنم درد داره بی حس هم میشه ب نظر شما چکار بای بکنم با تشکر

محمد
محمد
پاسخ به  سعید
2 ماه قبل

کاهش استرس و اضطراب بهترین درمان

محمد
محمد
پاسخ به  محمد
2 ماه قبل

درد کل اجزا استرس را کم کن در لحظه زندگی کن

حامد
حامد
3 ماه قبل

سلام من هنگام غروب دلشوره زیاد دارم با خوردن غذا رفع میشه علت چیست

پذیرش ۲۴
پذیرش ۲۴
پاسخ به  حامد
3 ماه قبل

سلام سعی کنید با انجام دادن کاری ،حواس خود را در آن زمان پرت کنید

مه تاب
مه تاب
پاسخ به  حامد
2 ماه قبل

به علت احساسات مثل خشم ترس و هیجاناتی که در طول روز داشتی

مهدی
مهدی
3 ماه قبل

درود فراوان حدود۶ ماه مجددا در اثر استرس شغلی حالت سوزش زیر قفسه سینه دارم حالت خشکی دهان بین روز دارم سوزش معده با عاروق پشت سرهم کم و حالت گرسنگی بهم دست میده .قبلا این مشکل داشتم باقطع کردن مصرف قهوه و نوشابه یک سال خوب بودم دوباره این مشکل دارم .سن ۳۸ سال وزن ثابت ۹۰ .هیچی دارویی معده اصلا مصرف نکردم.
لطفا راهنمایی کنید .به خوردن دارو کلا اعتمادی ندارم .

مسعود
مسعود
پاسخ به  مهدی
3 ماه قبل

سلام آیا درمان معده درد عصبی ومعده درد های دیگه فرق میکنه؟

حمیده
حمیده
پاسخ به  مسعود
27 روز قبل

بله برای معده درد های عصبی باید داروهای اعصاب بخوریم خودم اعصاب معده و ورم شدید معده دارم یه مدت قرص ضد افسردگی سیتالوپرام ۲۰ و یه مدت هم قرص خارجی سرترالین ۵۰ میخوردم ولی باعث چاقیم شد ترک کردم الانم از ورم و درد معده رنج میبرم

محمد
محمد
پاسخ به  مهدی
2 ماه قبل

بین غذا سیر خورده شده قورت بدهید، نجوید

فرهاد
فرهاد
3 ماه قبل

من به دلیل بیماری سختی که حدود ده سال پیش داشتم و شیمی درمانی کردم مشکل معده پیدا کردم له صورتیکه در اثر گرما بالا رفتن پله اسانسور فضای بسته و صدای ترمز و‌جیغ و شلوغی و صداهای بلند و…رفلاکس شدید پیدا مبکنم همراه با لرز و تپش قلب و سست شدن پا.ممنون میشم یه دارو گیاهی یا قرص بی ضرر معرفی کنیذ.یه مدت قرص اعصاب خوردم بهتر شدم ولی چاق و همراه با عوارض شدید که به زور تونستم بزارم کنار

محمد حسن
محمد حسن
3 ماه قبل

سلام
من مدتی است دچار سوزش و درد در ناحیه بالای شکن و پشت کمر مخصوصا پشت شانه چپ هستم.کلیه آزمایشات و تست های قلب را هم انجام دادم و مشکل قلبی ندارم.
احساس سیری و نفخ و تکرر ادرار مخصوصا در شب دارم.
احساس اضطراب و دلشوره هم دارم
خواهشمند است راهنمایی بفرمایید

جوهر
جوهر
پاسخ به  محمد حسن
3 ماه قبل

منم

صادق
صادق
پاسخ به  محمد حسن
3 ماه قبل

عسل طبیعی

ایلار
ایلار
3 ماه قبل

سلام من نفس کشیدنی کمرم دردمیکنه علت اون میدونید چیه ناراحت شدنی ام کمرم خیلی درد میکنه هرازگاهی سوزش معده ام دارم

طیبه
طیبه
پاسخ به  ایلار
3 ماه قبل

سلام من وسط سینه کمی پایین تر درددارم و پشتم درد گرفته و زیر سینه سمت چپم درد می‌کنه تیر می‌کشه وسط سینه سمت چپ. وروی شونه میشه بگید از چیه این دردا

محمد
محمد
پاسخ به  طیبه
2 ماه قبل

اکو قلب اول، اگر مشکلی نبود، مشکل معده دارید و برای درمان اقدام کنید

حمیدش
حمیدش
3 ماه قبل

سلام ببخشید شش روز پیش خواهرم به رحمت خدا رفت اون دنیا من حالم خیلی بد شد طوری معده درد و اسهال و یک طعمی روی گلوم است که حالم بده میشه بگید چکارمه خجالت میکشم به خانواده بگم اونا هم غم دارن من بیام وسط خوب نیسته هنوز خوب نشدم دیروز عکسشو نگاه کردم دوباره عصب معده گرفتم که روز خاکسپاریش نتونستم برم از بس مریض بودم الان بهترم بعد شش روز معده خراب طعم بد روی گلوم است اشتهام هم کم شده

پذیرش ۲۴
پذیرش ۲۴
پاسخ به  حمیدش
3 ماه قبل

سلام عادی است ،سعی کنید به خود استرس وارد نکنید.

سجاد
سجاد
3 ماه قبل

سلام من چند ساله معده درد دارم وقتی عصبی میشم پشت معده ام درد میگیره بدنم بی حال میشه غذا که میخورم زود دفع میشه دکترم رفتم خوب نشدم

آناهیتا
آناهیتا
3 ماه قبل

باسلام من مدتی هست معده درد و بی اشتها از درد زیاد نمیتونم غذا بخورم از پشت کمرم هم درد می‌کنه استرس و زود عصبی میشم سوزش معده و بی اشتها هستم الان هم خیلی وزنم اومده پایین خیلی لاغر شدم میخواستم بپرسم باید چکار کنم باتشکر

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  آناهیتا
2 ماه قبل

منم همینطور

زهرا
زهرا
4 ماه قبل

طرف چپ زیر دنده هام دست میزنم درد می‌کنه سوزش طرف. چپ و پشتمم درد می‌کنه خیلی نگگرانم

ی.د
ی.د
پاسخ به  زهرا
3 ماه قبل

شاید مشکل قلبی باشه

N....t
N....t
پاسخ به  زهرا
24 روز قبل

نترس خدابزرگ است

Atila
Atila
4 ماه قبل

سلام ۹ماهی هست من فقط استفراغ میکنم هر دکتری هم میرم میگن سالمی آزمایش هامم سالمن

ی.د
ی.د
پاسخ به  Atila
3 ماه قبل

تغذیه ات رو رعایت کن و احتمالا دریچه پیلور شما مشکل داره

الن
الن
پاسخ به  Atila
2 ماه قبل

سلام از ازنظرسالم بودن کلیه هاتم چک کن

محمد
محمد
پاسخ به  Atila
2 ماه قبل

شما هم دچار مشکل سردی معده هستی… طب سنتی بهترین روش و درمان ١٠٠ درصد

پری
پری
پاسخ به  Atila
1 ماه قبل

منم ۹ماهه میارم بالا و معده درد های شدید البته اظطرابو استرس از پا درم اورد

زهرا
زهرا
4 ماه قبل

ببخشیدخیلی سوزش معده دارم میشه راهنمایی کنین واقعاازدردش خسته شدم

ی.د
ی.د
پاسخ به  زهرا
3 ماه قبل

جوش شیرین رو بریز تو آب ولرم و بخور

زهرا
زهرا
پاسخ به  زهرا
3 ماه قبل

چند سالی هست که این مشکل رو دارم
معمولا سیب یا عسل با سیاه دونه سوزش رو رفع میکنه
کپیول امپرازولم خوبه

صالح
صالح
4 ماه قبل

منم معدم عصبی شد فشارم بالا می‌رفت حالم بدمیشد معدم داغون غذا میلم نمی‌رفت حالته بد بهم دست می‌داد قرص کلیدینیوم سی روزی ۳بار بخورید عالیه نتیجش میبینی، جوری بودم هم‌ش میرفتم بیمارستان فشارم میگرفتم پروپرانولم خیلی خوبه واسه اونایی که پانیک دارن اگه استرس اضطراب داری پراپرانول تا یکماه بخور همه چیت روال میشه الکی نرید خرج الکی کنید این روش منو امتحان کنید همتون که مشکل دارید دیگه مشکلی براتون پیش نمیاد کلیدینیوم سی روزی ۳بار قبل غذا و۱دونه پراپرانول آخرشب خواستی بخابی میخورید تا ۱ماه امتحان کنید همه چیتون روال میشه

آخرین ویرایش 4 ماه قبل توسط صالح
مسیح محمدی
مسیح محمدی
پاسخ به  صالح
3 ماه قبل

سلام من دقیقا معدم خالی میشه فشارم بالا میره

پری
پری
پاسخ به  مسیح محمدی
1 ماه قبل

من برعکس همش فشارم میوفته

سلام
سلام
پاسخ به  صالح
2 ماه قبل

نننناوکک

ملائیپور
ملائیپور
پاسخ به  صالح
1 ماه قبل

سلام میشه بگین چه علائمی داشتین من وقتی حالم بد میشه اصلا یجوری میشم انگار ضعف شدید دارم ولی اشتهای غذا ندارم استرس اضطراب شدید تپش قلب بی قراری اصلا احساس میکنم دارم افسردگی میگیرم نمیشه راهنمای کنین..دلیلش چی هست نمیدونم

فرزاد
فرزاد
4 ماه قبل

معده م صدای اب میده روی زبونم سفیدی جم میشه بعد از دسشوی وتخلیه یک احساس بی حالی وصعف شدید دارم

ی.د
ی.د
پاسخ به  فرزاد
3 ماه قبل

رفلاکس داری

مه تاب
مه تاب
پاسخ به  فرزاد
2 ماه قبل

بی تحرک هستین و سرد مزاج

رامین
رامین
4 ماه قبل

سلام من درست۳ماهه دارم از درد معده میمیرم به هر دکتری هم میرم میگه عصاب معده داری دارو میده ولی خوب نمیشه تنها وقتی خوب میشه که سرم به کاری کرمه یا دارم پیاده روی میکنم و شبها اصلا خواب ندارم

صالح
صالح
پاسخ به  رامین
4 ماه قبل

همین روش که گفتم استفاده کن نتیجش میبینی

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  رامین
2 ماه قبل

علاعم چی داشتین؟
من همه علاعم عصب معده رو دارم جز دردش

رسول
رسول
4 ماه قبل

سلام من چند وقته مشکل معده دارم ولی جدیدا وقتی درد میگیره اصلا نمیتونم نفس بکشم انگار چاقو فرو میکنن تو‌معدم نمیتونم حرف بزنم خیلی دارم اذیت میشم لطفاً راهنماییم کنید چطوری خلاص بشم ممنون

R.amini
R.amini
پاسخ به  رسول
3 ماه قبل

احتمالا شما فتق هیاتال دارید باید یک سری دستورات بهداشتی و پوزیشن های خواب را رعایت کنید

سوسن
سوسن
پاسخ به  رسول
2 ماه قبل

سلام صبحها ناشتا ی قاشق عسل بخورین مطمئن باشین بهتر میشین

سمیرا
سمیرا
4 ماه قبل

سلام من ۲سال است که به معده درد دچار شدم اوایل ماهی یک بار یا دوماهی یک بار بود الان هفته ای یک بار شده دقیقا بعد از صبحانه شروع میشه و۱۲ ساعت طول میکشه ودرد به پشتم میزنه ممنون میشم پاسخ منم بدین

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  سمیرا
3 ماه قبل

حتما یک آزمایش معده بدین یا احتمال میکروب معده باشه یا التهاب معده ویا عصبی باشه .
اینم در نظر بگیرید هم کرونا هم آنفولانزا معده رو درگیر میکنه

ی.د
ی.د
پاسخ به  سمیرا
3 ماه قبل

آندوسکوپی هزینه اش بالاست برید بیمارستان دولتی

N....t
N....t
پاسخ به  ی.د
24 روز قبل

با۴میلیون جمع میشه

مهدیه
مهدیه
4 ماه قبل

سلام من داسچشتم یه فیلم می‌دیدم که که قسمت آخر این کاپلا از هم جدا میشن یکم ناراحت شدم بعد معدم درد گرفت چیکار کنم

وحید
وحید
پاسخ به  مهدیه
4 ماه قبل

فیلم نبین

نرگس
نرگس
پاسخ به  وحید
4 ماه قبل
ی.د
ی.د
پاسخ به  مهدیه
3 ماه قبل

به خودت بگو فیلم بوده ناراحت نشو

ayda
ayda
4 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر ببخشید من این هفته لیزر همورید داشتم بعد از لیزر معده درد شدیدی گرفتم دکترم گفت از استرس بوده الن نمیدونم چکارکنم واسه کم شدن دردش میترسم این درد همیشگی باهام باشه

ی.د
ی.د
پاسخ به  ayda
3 ماه قبل

یه آمپول هست به دست میزنن اسمشو یادم نیست باید از اونا بزنی

Paniz
Paniz
4 ماه قبل

سلام
من بیشتر این ها رو که میگین دارم و ۱۳ سالمه
راهنماییم کنید خواهشا

Omid
Omid
5 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر من. چن روزه دلشوره دارم بی دلیل هر کاری هم میکنم خوب نمیشم پیاده روی میکنم خابم تنظیمه ولی نمیتونم افکارمو کنترل کنم

سعید
سعید
پاسخ به  Omid
4 ماه قبل

دوست عزیز با پیج کارشناس جذب شوید امیر شریفی اشنا بشین….کولاک

جواد محمودی
جواد محمودی
5 ماه قبل

سلام خدمت شما یه دوماه هست که معده ام دچار عصبی شده غذا میل می‌کنم وآب میل می‌کنم بعد هضم میشه وآروغ زیاد میزنم معده ام درد میگیره دچار اختلال خواب دارم و شکمم صدای آب میدهد خیلی ازیت میشم لطفاً راهنمایی کنید باتشکر

مه تاب
مه تاب
پاسخ به  جواد محمودی
2 ماه قبل

سرخ کردنی نخور میوه و سبریجات استفاده کن ورزش کن از زیره توی غذات استفاده کن

جواد محمودی
جواد محمودی
5 ماه قبل

یه دوماه هست که معده ام دچار عصبی شده غذا میل می‌کنم وآب میل می‌کنم بعد هضم می شود معده ام درد میگیره آروغ زیاد میزنم و اختلال خواب دارم شکمم صدای آب میدهد باید چیکار کنم خیلی ازیت لطفاً راهنمایی کنید باتشکر

Mjd
Mjd
5 ماه قبل

با درود و خسته نباشید.
مدتیه شبا بطور ناگهانی یهویی حالتی بهم دست میده که اول حس میکنم که حالم داره خراب میشه و بعد کم کم شدید و شدیدتر میشه و یهویی اون لحظه برای اجابت مزاج باید برم دستشویی.. (با اینکه همیشه من یبوست دارم) ولی اون لحظه یکهویی شکمم به کار میوفته و شل میشه و تمام دستگاه گوارشم انگار به مور مور میوفته و حس میکنم قلبم داره نامنظم میزنه و با شدت میتپه تو قفسه سینم. و شکمم یه حالت ناآرومی پیدا میکنه و مدتی بعد یهویی گلوم خشک میشه و یه بوی عفونت عجیبی حس میکنم. بعد دهنم مث چوب خشک میشه و قلبم ناآروم میشه و پهلوم به مور مور میوفته. و بعد یهویی احساس ضعف بهم دست میده و از ضعف بی‌حال میشم و خوابای آشفته میبینم و استرس و تشویش وجودمو فرا میگیره.
اون لحظه اشتهامو کامل از دست میدم و حتی موقع شام نمیتونم یه قاشق میل کنم.
بعد دوباره صبح حالم بهتر میشه و شبا دوباره این حالت بهم حمله میکنه ولی از قبل خفیفت‌تر میشه. ولی تا چند روز این حالت هست تا به مرور بهبودی حاصل میشه.
بعضی وقتا هم همراه با رفلاکس شدید و ترشی معده مواجه میشم و بعد اومدم قرص اس‌امپرزول خوردم، بهتر شد حالم‌. و این قرص رو یه هفته ادامه دادم تا ببینم با مصرف این قرص دوباره این حالت برمیگرده یا نه..

ولی متاسفانه امشب دوباره این حالت نیمه شب تو خواب برگشت. اون لحظه اول یه لحظه قلبم هوری میریزه پایین (مثل سقوط از بلندی) بعدش یهویی بدنم خیس عرق میشه و داغ میکنم و چند دقیقه بعد تمام شکمم به مور مور میوفته.

میخواستم ببینم من برای مراجعه به پزشک باید به چه متخصصی مراجعه کنم. چون شک دارم مشکل قلبم هست یا دستگاه گوارشم. درد تیز و مقطعی نیست و یه حالت آشفتگی تو کل شکمم و در سمت قلبم احساس میکنم که کمی به پهلوهام میزنه و بعضی وقتا هم با درد عضلانی و پاها همراه میشه.

میترا
میترا
پاسخ به  Mjd
5 ماه قبل

سلام به دوست عزیز.. شما دچار حمله ی عصبی و پانیک میشید.. زمانی که حمله بهت دست میده دقیقا اول یهو دلت میریزه و شروع به عرق کردن و ضربان قلب تند میشید و شکمتون شل میشه و بقیه ی حالت‌هایی که گفتید.. فقط یا باید خودتون بهش غلبه کنید یا به روانپزشک مراجعه کنید

Mjd
Mjd
پاسخ به  میترا
4 ماه قبل

سلام. ممنون با پاسخ.

دقیقا ناگهانی اتفاق میوفته. و یهوو عرق میکنم و یه وحشتی تو دلم میوفته و دلم هوری میریزه و اشتهام بطور کامل قطع میشه و بعد اجابت مزاج دهانم خشک خشک میشه و از خستگی‌ میوفتم.
تازه‌گیا وقتی بهش فکر می‌کنم این حالت برمیگرده و کمی خودمو به حالته بیخیالی که میزنم دوباره بهبودی حاصل میشه.
من ۳ ماه بود که اوایل هر ماه یکبار دچار این حمله میشدم که فکر میکردم مبتلا به آنفولانزا شدم چون علائمش خیلی شبیه آنفولانزا است و این اواخر در هر ۱۰ روز

ولی من نه عصبی هستم و نه اون لحظه اصلا عصبانیم.
البته مدتیه که افسرده هستم و دغدغه فکری دارم ولی اون لحظه عصبانی نمیشم و بیشتر تو خودم خود خوری میکنم. ولی مواقع حمله بیشتر شب‌ها و مواقعی که از خواب بیدار میشم ناگهانیه.
متاسفانه با مصرف داروهاهای آرامبخش خیلی منگ و گیج میشم.
عصبانیتم بیشتر فکری و درونیه تا هیجانی.

آخرین ویرایش 4 ماه قبل توسط Mjd
فرزانه
فرزانه
پاسخ به  Mjd
4 ماه قبل

سلام خسته نباشید.بنده مدتی شکم دردمیگیرم وسرگیجه وبیحالی واشتها ندارم اون لحظه چندباردکتررفتم فوق تخصص معده وسیتی اسکن وسونوگرافی وازمایشات اماخداروشکرچیزی گفتن دیده نشده احساس میکنم معده م عصبی شده لطفاراهنمایی بفرمایید.درضمن نفخ وتکررادرارواحساس ضعف بهم دست میده وقلبم هم طپش زیادمیشه

محمدمرادی
محمدمرادی
پاسخ به  فرزانه
3 ماه قبل

سلام بخدا منم دقیقا حالت شما رو پارسال داشتم دکتر قلب و گوارش همه چی رفتم چیزی دستگیرم نشد خودبه خود خوب شدم ولی هنوز استرس اون روزها رو دارم خیلی بده ولی فکر کنم از معده باشه چون من کله پاچه خوردم اینطوری شدم زیاد بهش فکر نکن چیز مهمی نیست فقط استرس کنترل کن توکل بخدا کن

Mjd
Mjd
پاسخ به  محمدمرادی
3 ماه قبل

منم بعد از خوردن غذا این حالت رو تجربه میکنم خصوصا غذاهای چرب و چیلی و سفت ولی مرغ و سوپ و غذاهای ملایم بهتره.

Mjd
Mjd
پاسخ به  فرزانه
3 ماه قبل

سلام علائمی که گفتید رو من تجربه میکنم بعد از این حملات و الان مصرف خوراکی‌ها رو محدود کردم تا بدونم آیا با مصرف خوراکی خاصی این حالت بهم دست میده.
اکثرا بعد از صرف غذای پرحجم و سفت و روغنی این حالت بهم دست میده و بیشتر بی خوابی.
من الان نفخ شدیدی دارم و حس میکنم تو شکمم چیزی درحال حرکت و مور موره.
غذاهای کم چرب خوبه مثلا مرغ و برنج کته. من حتی آجیل و چیزهای خشک میخورم بدتر میشم. چیزای آبدار و کم چرب وضعیت رو بهتر می‌کنم.
خود حملات که چند دقیقه بیشتر طول نمی‌کشه ولی بعد از حمله چند روز نفخ و رفلاکس آزاردهنده هست بنظرم نباید زیاد بهش فکر کرد.

...
...
پاسخ به  Mjd
2 ماه قبل

منم همه این علائم و داشتم الان معده درد درست سمت جناق سینه و سمت چپم زیر سینه بهش اصافه شده دکتر اینا رفتم گفتن حنلات عصبی بهم دست میده دکتر روانپزشک بهم قرص داد اما بعد ازمایش دیدم کم خونی شدید دارم ک این خودش عامل افسردگی و افسردگس عامل اصلی حملات عصبیه الان قرص اهن میخورم اما هرزگاهی حملات بهم دست میده شماهم اول یه چکاب بدین چیزی نبود انشالله به روانپزشک مراجعه کنید انشالله ک نتیجشو ببینید و بهتر بشید

محمد
محمد
پاسخ به  Mjd
3 ماه قبل

سلام منم مثل تو هستم تورا خدا اگه تشخیص دادی مشکل از چیه به منم بگو دیگه خسته شدام دارم به خودکشی فکر میکنم

رصا
رصا
پاسخ به  محمد
3 ماه قبل

تو اینستا یا گوگل بزن دکتر اطیابی میاد منو اون خوب کرد

Mjd
Mjd
پاسخ به  محمد
3 ماه قبل

سلام. حتما فعلا که درگیرش هستم و من قبلش یک سال پیش کرونا رو تجربه کردم.

باید بین اون افرادی که این حالات رو تجربه میکنن یه اشتراکاتی باشه و اگر اونها مشخص بشه علت بیماری هم مشخص میشه.
مثلا اونایی که این حالات رو تجربه میکنن چه شرایطی دارند. اگر جایی میشد در مورد این حالات حرف زد خیلی خوب میشد.

کیان
کیان
پاسخ به  Mjd
3 ماه قبل

مشکل شما اضطراب یا پانیک

رویا
رویا
5 ماه قبل

سلام خسته نباشید من چند روزی هست که معده درد دارم ولی همزمان با معده دردم شکمم هم درد می‌کنه گاهی همه جاش گاهی هم یه نقطه از قسمت‌های مختلف شکمم ولی دردش جوری نیست که تحمل نکنم

سید حسن
سید حسن
5 ماه قبل

علائم عصب معده
:افتادن ناف ،گیر کردن تیکه نان یا غذا سر معده ، آب افتادن دور ناف و شکم و سر دل

ا_دلشوره،اضطراب،استرس ،بی حالی ،

با بهترین روش درمون میشه

....
....
پاسخ به  سید حسن
5 ماه قبل

سلام میشه بگی چطور؟

جواد
جواد
پاسخ به  سید حسن
4 ماه قبل

سلام ممنون میشم راهنمایی کنید

مریم
مریم
پاسخ به  سید حسن
4 ماه قبل

سلام میشه بگید چجوری آخه منم اینارودارم

سید حسن
سید حسن
5 ماه قبل

سلام

خ عابد
خ عابد
5 ماه قبل

سلام آقای دکترمدتیه وقتی راه میرم هم سرمعدم درد می‌کنه میزنه به کل پشتم نفسم بند میادمیشینم خوب میشه اگه میشه راهنماییم کنید آروق هم زیادمیزنم

دکمه بازگشت به بالا