همه‌چیز در مورد افتادگی نوک بینی بعد از عمل بینی

عمل جراحی بینی در بین انسان‌ها بسیار شایع شد است. برخی از افراد به دلایل پزشکی و بسیاری دیگر نیز صرفاً به‌خاطر زیبایی به انجام عمل جراحی بینی اقدام می‌کنند. جراحی بینی اگر به صورت درست و اصولی انجام نشود می‌تواند عوارض مختلفی را برای فرد به وجود بیاورد. افتادگی نوک بینی بعد از عمل زیبایی یکی از مشکلاتی است که افراد درگیر آن می‌شوند. افتادگی بینی به حالتی گفته می‌شود که نوک بینی فرد افتاده شده افتاده شده و ظاهر بینی را به هم بریزد. در حالت عادی بایستی نوک بینی در راستای پل بینی یا قدری از پل بینی بالاتر قرار بگیرد، از این رو در مواقعی که زاویه نوک بینی با لب بالایی کمتر از ۹۰ درجه باشد، به اصطلاح افتادگی بینی رخ داده است. در این مقاله ضمن بیان علل بروز این مشکل به روش‌های جلوگیری از افتادگی نوک بینی بعد از عمل بینی خواهیم پرداخت. پس در ادامه با ما همراه باشید.

علل افتادگی نوک بینی بعد از جراحی

به طور کلی دلیل افتادگی نوک بینی بعد از عمل را می‌توان به دو دسته تقسیم بندی کرد:

تکنیک‌های نامناسب جراحی

این عامل زمانی سبب افتادگی بینی می‌شود که جراحی به شیوه غیر اصولی انجام شود. یعنی جراح با استفاده از تکنیک‌های قدیمی و بدون توجه به حالات بینی و شرایط شخص، تنها در صدد کاهش حجم بینی باشد. از این رو اگر می‌خواهید مشکل افتادگی بینی پس از جراحی برایتان رخ ندهد حتماً توصیه می‌کنیم به یک دکتر جراحی بینی با تجربه و متخصص مراجعه کنید.

عدم انجام مراقبت‌های بعد از جراحی بینی

در برخی دیگر از مواقع نیز، جراحی به شکلی اصولی و درست انجام می‌شود اما خود فرد از مراقبت‌های پس از عمل کوتاهی کرده و مشکلاتی از قبیل افتادگی بینی حاصل می‌شود.

توجه داشته باشید که کوتاه بودن تیغه میانی بینی، بلند و بزرگ بودن غضروف سر بینی و تقویت نکردن غضروف بینی در حین جراحی بینی از جمله از دیگر عواملی هستند که می‌توانند باعث افتادگی بینی پس از جراحی شوند. شایان ذکر است که بینی‌ها گوشتی به دلیل ساختاری که دارند بیشتر از سایر گونه‌های بینی در معرض افتادگی قرار دارند.

اگر می‌خواهید پس از انجام عمل جراحی، مشکل افتادگی بینی در شما رخ ندهد بایستی ابتدا به یک دکتر جراح پلاستیک با تجربه مراجعه کنید و پس از انجام عمل تمامی نکاتی که در رابطه با مراقبت‌های بعد از عمل توصیه می‌شوند را با دقت اجرا کنید.

پیشگیری از افتادگی نوک بینی

با تقویت غضروف نوک بینی می‌توانید تا حد زیادی از افتادگی بینی پیشگیری کنید. برای این کار پزشکان از سایر بخش‌های بدن نظیر لاله گوش یا دنده که غضروف مقاوم دارند، غضروف برداشته و در روند عمل جراحی بینی، آن را به بینی پیوند می‌دهند. از دیگر روش‌های رایج پیشگیری از افتادگی بینی، چسب زدن نوک بینی بد از عمل است. از آنجایی که چسب زدن به بینی در فرم دهی آن نیز موثر است بایستی به درستی و به شکل اصولی انجام شود. همچنین پس از انجام جراحی باید به شدت از ضربه خوردن به نوک بینی بعد از عمل مراقبت کنید. چرا که بینی شما در حالت بسیار حساسی قرار داشته و به راحتی آسیب‌پذیر است.

مشکلات ناشی از افتادگی بینی

افتادگی بینی اگر درمان نشود می‌تواند مشکلات زیادی را برای فرد به همراه داشته باشد. از جمله از ین مشکلات به هم خوردن ظاهر فرد و کاهش زیاد اعتماد به نفس او است. از آن گذشته افتادگی بینی مشکلات تنفسی را نیز به همراه دارد به‌طوری‌که فرد در نفس کشیدن دچار مشکل می‌شود.

جراحی ترمیمی برای رفع افتادگی بینی

اگر پس از انجام عمل جراحی به هر دلیلی نوک بینی شما افتادگی داشت برای رفع مشکل آن می‌توان جراحی ترمیمی انجام داد. این کار توسط دکتر زیبایی انجام می‌شود. توجه داشته باشید که جراحی ترمیمی برای رفع افتادگی بینی یک عمل بسیار حساس است چرا که در صورتی که جراح موفق به حل این مشکل نشود، دیگر فرد نمی‌تواند به درمان افتادگی بینی اقدام کند و مجبور است تا آخر عمر همان گونه زندگی کند. از این رو در انتخاب جراح بینی بسیار دقت کنید. در جراحی ترمیمی برای رفع افتادگی بینی از غضروف‌های گوش و یا دنده برای تقویت غضروف بینی و رفع افتادگی آن استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که بهترین زمان برای ترمیم افتادگی بینی یک سال بعد از جراحی بینی است.

سخن پایانی

افتادگی بینی یکی از رایج‌ترین عوارض عمل جراحی بینی است که در صورت عدم جراحی اصولی و یا رعایت نکردن نکات مراقبتی ایجاد می‌شود. از آنجایی که این عارضه مشکلات زیادی را به همراه دارد بهتر است قبل از انجام عمل جراحی با چند دکتر حلق و گوش و بینی و یا دکتر پوست، مو و زیبایی مشورت کرده و پس از اطمینان یافتن از جنبه‌های مختلف عمل، به انجام دادن آن اقدام کنید. توجه داشته باشید که هر چقدر جراح شما با دانش و تجربه باشد و شما پس از عمل مراقبت‌های لازم را به درست انجام داده باشید، احتمال ابتلا به افتادگی بینی کمتر می‌شود. شما می‌توانید سؤالات و پرسش‌های خود در این رابطه را از یک متخصص گوش و حلق و بینی آنلاین پرسیده و در وقت و زمان خود صرفه جویی کنید.

سؤالات متداول افتادگی نوک بینی بعد از عمل

میزان افتادگی نوک بینی بعد از عمل چقدر است؟

اگر شما نیز می‌خواهید که بدانید نوک بینی بعد از عمل چقدر پایین می‌آید باستی گفت این میزان بسته به نوع بینی و عملی که انجام می‌شود چند میلی متر است.

آیا بعد عمل نوک بینی پایین می‌آید؟

اگر عمل جراحی اصول باشد و مراقبت‌های پس از عمل به خوبی انجام شود، نوک بینی پایین نمی‌آید.

ورم نوک بینی بعد از عمل چقدر طول می‌کشد؟

این ورم به مدت چند هفته به طول می‌انجامد.

علت افتادگی نوک بینی بعد از عمل چیست؟

جراحی غیر اصولی و یا عدم انجام مراقبت‌های بعد از عمل

۳.۵/۵ (۱۳ نظر)

منبع
robertkotlermd.comjamanetwork.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
6 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ققنوس
ققنوس
24 روز قبل

دوستان در انتخاب پزشک دقت کنید دکتر حبیب سهرابی اصلا انتخاب خوبی نیستند اینو من نمیگم از هر ده تا عمل نه تاش نیاز ب ترمیم داره و ترمیم هارو داخل مطب انجام میده

بهناز
بهناز
3 ماه قبل

سلام
من یک طرف بینیم فرو رفته تو و طرف دیگر بینیم شبیه ی رگ در اومده و سوراخ های بینیم نامتقارن هستن ۳ هفته هست ک عمل کردم و کامل مراقب بودم

فاطمه حسینی
فاطمه حسینی
7 ماه قبل

چکار کنم نوک بینیم افتاوه نشه

زهرا
زهرا
1 سال قبل

من۱۹ماهه عمل کردم.امروز متاسفانه دوستم زمین نشسته بود خیلی سنگینه.من ایستاده بودم،میخاست بلند شه ازدست من گرف پاشد،استرس گرفتم چون سنگین بود باعث افتادگی نوک بینی میشه؟

hamed_shamlo02
hamed_shamlo02
پاسخ به  زهرا
1 سال قبل

به دوستت بگو رژیم بگیره خب

قاصدک
قاصدک
پاسخ به  hamed_shamlo02
11 ماه قبل

نه بابا دیگه بعد ۱۹ماه هیچی نمیشه نترس ،من بعد دوماه وسایل سنگین بلند میکردم

دکمه بازگشت به بالا