جراحی ترمیمی بینی کوتاه ممکن است؟ چگونگی جراحی بینی کوتاه

در این مقاله قصد داریم در مورد عمل جراحی ترمیمی بینی کوتاه (Revision Rhinoplasty) به بحث و گفتگو بپردازیم. جراحی ترمیمی بینی کوتاه برای مواقعی که بیمار از نتیجه عمل خود راضی نباشد، مورد نیاز است. جراحی ترمیمی بینی کوتاه که از آن به عنوان جراحی ثانویه نیز یاد می‌شود، برای رفع کوتاهی بیش از حد بینی و نوک بینی مورد استفاده قرار می‌گیرد و هدف از انجام این عمل، رسیدن به سایز و فرم ایده‌آل و مدنظر بیمار است. اگر شما هم در مورد این که جراحی ترمیمی بینی کوتاه چگونه انجام می‌شود و این جراحی چقدر هزینه دارد، سوالاتی در ذهن خود دارید، تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

جراحی ترمیمی بینی کوتاه چیست؟

داشتن بینی کوتاه و سربالا آرزوی همه و به خصوص بانوان است؛ اما کوتاه شدن بینی بعد از عمل و فاصله زیاد لب و بینی بعد از عمل آخزین کابوسی است که بیمار و پزشک، انتظار آن را می‌کشند. جراحی ترمیمی بینی کوتاه برای رفع نواقص جراحی اولیه بینی به کار گرفته می‌شود و یکی از سخت‌ترین جراحی‌هایی است که یک پزشک و بیمار می‌توانند آن را تجربه کنند.

بینی به عنوان عضو مرکزی و عنصری تأثیرگذار در زیبایی ظاهری، اگر از ابعاد و فرم مدنظر افراد فاصله داشته باشد، مورد جراحی زیبایی بینی (رینوپلاستی) قرار می‌گیرد؛ اما نتایج عمل همیشه بر وفق مراد نیست. اگر بینی طی عمل جراحی زیبایی بیش از حد کوتاه شود، علاوه بر اینکه زیبایی مدنظر بیمار را برای صورت وی به ارمغان نخواهد آورد، بلکه منجر به ایجاد مشکلات تنفسی و بویایی متعددی خواهد شد که هرگز مطلوب نیست.

در صورتی که با مشکلت زیر، پس از انجم جراحی زیبایی بینی روبرو شویم، به جراحی ترمیمی بینی کوتاه نیاز پیدا خواهیم کرد:

  • مشکلات تنفسی و مسدودی مجرای هوا
  • اصلاح نشدن کامل قوز بینی
  • کج شدن تیغه بینی پس از عمل
  • فاصله زیاد لب و بینی بعد از عمل
  • سربالا شدن بیش از حد بینی
  • قرینه نبودن سوراخ‌های بینی
  • افتادگی و کج شدن نوک بینی
  • کوتاه شدن بینی بیش از حد
  • فروریختن بافت غضروف یا استخوان
  • فروپاشی دریچه بینی
  • ایجاد زخم و اسکار زیاد در پوست و ظاهر بینی
  • مصنوعی و فانتزی شدن بینی
  • باریک کردن بیش از حد نوک بینی

جراحی ترمیمی بینی کوتاه

چه مدت پس از جراحی اولیه بینی قابل انجام است؟

اگر موارد بالا را پس از جراحی بینی اولیه خود مشاهده کردید، به جراحی ترمیمی بینی کوتاه نیاز خواهید داشت. برای اینکه بتوانید جراحی ترمیمی بینی کوتاه را انجام دهید، ابتدا باید دوران نقاهت پس از عمل رینوپلاستی اولیه را به صورت کامل پشت سر بگذارید.

پس از حاصل شدن بهبودی کامل و تأیید این موضوع توسط دکتر جراحی بینی و جراح ترمیمی، می‌توانید عمل جراحی ترمیمی بینی کوتاه خود را شروع کنید. دوران نقاهت عمل زیبایی اولیه بینی معمولاً بین ۶ ماه تا ۱ سال به طول می‌انجامد. این مدت در افراد مختلف متفاوت است و گاهاً تا ۲ سال هم طول می‌کشد.

جراحی ترمیمی بینی کوتاه چیست
جراحی ترمیمی بینی کوتاه چیست

جراحی ترمیمی بینی کوتاه چگونه است؟

در پاسخ به این سوال که جراحی ترمیمی بینی کوتاه چگونه انجام میشود باید گفت که اصلاح بینی کوتاه با پیوند غضروف همراه است و این غضروف از تیغه خود بینی، گوش یا دنده و قفسه سینه بیمار استخراج می‌شود. اگر اصلاحات جزئی چاره‌ساز باشد، معمولاً عمل جراحی ترمیمی بینی کوتاه به صورت بسته انجام می‌شود؛ اما اگر اصلاحات ساختاری کلی موردنیاز باشد، این عمل به صورت باز و با بیهوشی کامل انجام خواهد شد.

معمولاً انجام جراحی ترمیمی بینی کوتاه سخت‌تر و پیچیده‌تر از جراحی زیبایی اولیه است و به همین پزشکان به منظور داشتن دید بازتر و دسترسی بیشتر، ترجیح می‌دهند از روش عمل باز استفاده کنند.

جراحی ترمیمی بینی کوتاه با لیزر

اگر هدف دکتر جراح بینی و دکتر جراح پلاستیک از انجام عمل جراحی ترمیمی بینی کوتاه، رفع اسکار، لکه و محو کردن جای زخم و بخیه باشد، این کار بدون نیاز به جراحی و با استفاده از روش‌های نوین جراحی با لیزر انجام می‌شود. لیزر تهاجم کمتری دارد و اکثر ناهمواری‌های پوستی و ضخامت بیش از اندازه پوست با لیزر قابل ترمیم است.

جراحی ترمیمی بینی کوتاه بدون بیهوشی

جراحی ترمیمی بینی کوتاه در اغلب موارد با بیهوشی عمومی و کوتاه مدت بیمار همراه است؛ اما در شرایط خاص امکان انجام این عمل تنها با بی حسی موضعی نیز وجود دارد.

جراحی ترمیمی بینی کوتاه به روش بسته

همان‌طور که اشاره شد، اگر اصلاحات بینی جزئی و محدود باشند، پزشک جراحی بینی می‌تواند از روش جراحی بسه استفاده کند. در این روش بیمار تحت بیهوشی عمومی قرار می‌گیرد و سپس پوست بینی از طریق سوراخ‌های بینی و توسط ابزار مخصوص بالا نگه داشته می‌شود. در مرحله بعد برش‌های لازم داخل سوراخ بینی زده شده و تغییرات موردنظر انجام می‌شود. در این روش، خبری از باز کردن بینی و برش دادن تیغه بینی نیست.

جراحی ترمیمی بینی کوتاه چقدر طول میکشد؟

این عمل پیچیده‌تر و دشوارتر از جراحی اولیه زیبایی است و ممکن است تا ۳ الی ۴ به طول بینجامد. این در حالی است که عمل رینوپلاستی اولیه در مدت زمان ۱ الی ۱.۵ ساعت قابل انجام است.

هزینه جراحی ترمیمی بینی کوتاه
هزینه جراحی ترمیمی بینی کوتاه

جراحی ترمیمی بینی کوتاه چقدر هزینه دارد؟

اگر عمل جراحی ترمیمی بینی کوتاه توسط جراح بینی انجام شود که عمل اول را انجام داده است، هزینه‌های بیما تنها در پرداخت صورت‌حساب‌های بیمارستان و مرکز جراحی خلاصه خواهد شد؛ اما اگر قصد دارید جراحی ترمیمی بینی کوتاه خود را به پزشک دیگری محول کنید، هزینه عمل بعد از معاینات اولیه و انتخاب روش عمل مشخص خواهد شد.

با استفاده از پذیرش ۲۴ که یک سامانه جامع و آنلاین ویزیت و نوبت دهی است، تمام مراکز درمانی دور و نزدیک را شناسایی کرده و با تمام پزشکان مشغول به کار آن‌ها از خانه آشنا شوید. رزومه کاری پزشکان و شیفت‌هایی که در مرکز درمانی حضور دارند در این اپلیکیشن هوشمند قابل مشاهده است.

خدماتی مانند امکان بررسی نظرات و انتقادا بیماران، امکان ایجاد پرونده پزشکی آنلاین، امکان رزرو نوبت به صورت تلفنی و آنلاین از منزل و در هر ساعت از شبانه‌روز و گرفتن مشاوره تلفنی رایگان، تنها بخشی از خدمات ارزشمند سامانه آنلاین پذیرش ۲۴ است.

برای استفاده از این خدمات به صورت نامحدود و رایگان، تنها کافی است تا عبارت پذیرش ۲۴ را در گوگل سرچ کرده یا اپلیکیشن پذیرش ۲۴ را روی گوشی‌های هوشمند خود نصب کنید. ویزیت آنلاین دکتر گوش و حلق و بینی خود را از پذیرش ۲۴ بخواهید.

سوالات متداول درباره جراحی ترمیمی بینی کوتاه

جراحی ترمیمی بینی کوتاه چه مدت پس از جراحی اولیه بینی قابل انجام است؟

عمل جراحی ترمیمی بینی کوتاه پس از سپری شدن دوران نقاهت جراحی بینی اولیه به صورت کامل، قابل انجام است. این دوره می‌تواند از بین ۶ ماه تا ۱ سال یا حتی ۲ سال متغیر باشد.

جراحی ترمیمی بینی کوتاه چیست؟

این جراحی برای رفع نواقص عمل زیبایی بینی اولیه و در اکثر مواقع برای رفع کوتاهی بیش از بینی و مشکلات تنفسی انجام می‌شود.

جراحی ترمیمی بینی کوتاه چقدر طول میکشد؟

عمل جراحی ترمیمی بینی کوتاه می‌تواند بین ۳ الی ۴ ساعت به طول بینجامد.

جراحی ترمیمی بینی کوتاه چقدر هزینه دارد؟

عمل جراحی ترمیمی بینی کوتاه درواقع پیوند زدن و جایگزین کردن غضروف آسیب‌دیده با غضروف جدید است. به همین دلیل هزینه بیشتری نسبت به عمل زیبایی اولیه دارد. اگر عمل جراحی ترمیمی بینی کوتاه را به جراح بینی خود بسپارید، تنها باید هزینه‌های بیمارستان را متقبل شوید.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد عمل جراحی ترمیمی بینی کوتاه صحبت کردیم و زوایای مختلف این عمل را مورد نقد و بررسی قرار دادیم. متوجه شدیم که این عمل برای رفع کوتاهی بیش از حد و مشکلات تنفسی بینی انجام می‌شود و دشوارتر و پرهزینه‌تر از جراحی زیبایی بینی اولیه است.

۲/۵ (۳ نظر)

منبع
answerplasticsurgerycdubeauty

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
4 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سمیرا
سمیرا
5 روز قبل

م

لیلا
لیلا
7 ماه قبل

بهترین پزشک ترمیمی بینی کوتاه شده در شیراز و اصفهان کدامها هستند لطفا راهنمایی بفرمائید تا از این مشکل رهایی یابیم .خیلی روی روحیم تاثیر گذاشته.

لیلا
لیلا
7 ماه قبل

سلام حدود هفت ماهه عمل بینی انجام دادم کمی بینیم کوتاه است آیا امیدی است تا یک سال جبران شود یا دیگر همین اندازه اش است .

Faezh
Faezh
1 سال قبل

سلام من یه سال که عمل بینی انجام اما متاسفانه هم کج شده هم تنفسم خوب نمیتونم بکشم

دکمه بازگشت به بالا