قرص آسپرین (آ اس آ) برای جلوگیری از لخته شدن خون

کاربرد، مقدار و روش مصرف، موارد منع مصرف، هشدارها و احتیاطات، تداخلات دارویی، عوارض جانبی و شرایط نگهداری داروی آسپرین برای جلوگیری از لخته شدن خون (Aspirin to prevent blood clots)

کاربرد 

جلوگیری از لخته شدن خون در رگ‌های خونی- کاهش درد، تب و التهاب

اشکال دارویی 

قرص

اطلاعات دارویی آسپرین برای جلوگیری از لخته شدن خون

در خون شما سلول‌های چسبنده‌ای به نام پلاکت وجود دارد. وقتی شما دچار بریدگی می‌شوید، پلاکت‌ها به یکدیگر متصل می‌شوند و ایجاد لخته می‌کنند تا روی زخم شما بسته شود. گاهی پلاکت‌ها داخل رگ، به یکدیگر متصل می‌شوند که این پدیده ترومبوز نامیده می‌شود. ترومبوز می‌تواند یک رگ خونی را مسدود کند و سکته مغزی یا حمله قلبی ایجاد کند، اگر دیواره‌های شریان سر و یا قلب، در مناطقی با ذخایر چربی، ضخیم شده باشند، این احتمال بیشتر می‌شود.

آسپرین یا استیل سالیسیلیک اسید چسبندگی پلاکت‌ها را کاهش می‌دهد و از چسبندگی پلاکت‌ها در دیواره شریان و ایجاد ترومبوز، جلوگیری می‌کند و خطر حمله و سکته قلبی را کاهش می‌دهد. وقتی آسپرین به این منظور استفاده می‌شود، اصطلاحاً به آن آسپرین با دوز پایین می‌گویند. (آسپرین با دوز پایین، آسپرین ۸۰، ۸۱ یا ۷۵ میلی‌گرم می‌باشد.)

آسپرین با دوز پایین، برای بیمارانی با مشکلات قلبی و عروقی و افرادی که عمل بای پس قلب انجام داده‌اند، تجویز می‌شود. این دارو، برای بیشتر افرادی که به تازگی حمله قلبی و یا سکته داشته‌اند، به منظور پیشگیری از حمله دوباره توصیه می‌شود. قرص آسپرین با دوز پایین را بدون نسخه پزشک نیز می‌توانید از داروخانه‌ها خریداری کنید، اما برای مصرف منظم آن حتماً با پزشک مشورت کنید. این دارو در دوزهای بالاتر، برای تسکین درد و کاهش تب استفاده می‌شود. اگر مایل به کسب اطلاعات راجع به آسپرین برای درد و تب و یا آسپرین و متوکلوپرامید هستید، به صفحات مربوطه مراجعه کنید.

داروی آسپرین را به کودکان زیر ۱۶ سال ندهید مگر اینکه توسط پزشک تجویز شده باشد. دلیل این موضوع این است که ممکن است بین این دارو و سندرم ری در کودکان ارتباط وجود داشته باشد.

قرص آسپرین بچه چیست؟ (آسپرین ۸۰)

 آسپرین با دوز پایین را آسپرین بچه نیز می‌گویند.

تفاوت آ اس آ با آسپرین

قرص آ اس آ (A.S.A) مخفف استیل سالیسیلیک اسید (Acetylsalicylic Acid) یا همان آسپرین است.

پذیرش ۲۴، این امکان را برای شما فراهم نموده است تا بتوانید به صورت ۲۴ ساعته و آنلاین با پزشک آنلاین قلب و عروق در مورد مصرف این دارو برای جلوگیری از لخته شدن خون مشورت نمایید.

آسپرین برای جلوگیری از لخته شدن خون

مقدار و روش مصرف قرص آسپرین برای جلوگیری از لخته شدن خون

  • قبل از شروع درمان با داروی Aspirin بروشور دارویی داخل بسته را به دقت مطالعه کنید. این بروشور به شما کمک می‌کند تا اطلاعات جامعی را راجع به دارو به دست آورده و از عوارض جانبی احتمالی آن مطلع شوید. همچنین اگر در رابطه با مصرف آن با سؤالاتی روبرو هستید با پزشک خود مشورت نمایید.
  • دوز و مقدار این دارو از فردی به فرد دیگر متفاوت است. لذا دارو را دقیقاً همانطور که پزشک برایتان تجویز کرده است، استفاده نموده و از کم یا زیاد کردن خودسرانه مقدار و مدت زمان مصرف اجتناب نمایید.
  • اگر مصرف یک نوبت از دارو را فراموش کردید، به محض یادآوری آن را مصرف کنید. اگر تا روز بعد به یاد نیاوردید، دوز فراموش شده را نادیده بگیرید. برای جبران دوز فراموش شده، دو دوز را با هم مصرف نکنید.

بهترین زمان مصرف آسپرین (آ اس آ) برای جلوگیری از لخته شدن خون

در مورد زمان مصرف این دارو و همچنین مصرف آن با غذا یا بدون آن مطابق دستور پزشکتان عمل نمایید.  

عوارض قطع آسپرین

از مصرف و قطع خودسرانه این دارو خودداری نموده و آن را مطابق دستور پزشکتان مصرف نمایید. همچنین برای بررسی وضعیتتان به طور منظم پزشک متخصص قلب خود را ملاقات کنید.  

موارد منع مصرف آسپرین برای جلوگیری از لخته شدن خون

  • به تاریخ انقضای داروی Aspirin توجه کنید و اگر دارویی که در دستتان است تاریخ انقضای آن تمام شده است، از مصرف آن خودداری کنید.
  • هرگز داروی Aspirin را به فرد دیگری حتی با علائم مشابه خودتان تجویز نکنید.

چنانچه شرایط یا بیماری خاصی دارید، قبل از تجویز این دارو، پزشک را مطلع سازید. به ویژه اگر شرایط زیر را دارید:

  • حساسیت به این دارو یا دیگر داروها و مواد (از جمله اگر تا به حال پس از مصرف آسپرین یا یک داروی ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAID) شامل ایبوپروفن، دیکلوفناک، ایندومتاسین و ناپروکسن، واکنش غیرعادی یا آلرژیک داشته‌اید)
  • سن زیر ۱۶ سال
  • بارداری
  • شیردهی
  • آسم
  • اختلال خونی (مانند هموفیلی یا کمبود گلوکز-۶-فسفات دهیدروژناز (G6PD))
  • فشار خون بالا
  • سابقه زخم معده
  • نقرس
  • مشکلات کبدی
  • مشکلات کلیوی

مصرف قرص آسپرین (قرص آ اس آ) در بارداری

از مصرف خودسرانه هرگونه دارو در دوران بارداری خودداری نمایید زیرا ممکن است عوارضی را برای خودتان یا جنین در پی داشته باشد.  

موارد هشدار و احتیاطات ویژه حین مصرف قرص آ اس آ  

  • اگر کودکتان به طور تصادفی این دارو را مصرف کرد، فوراً به اورژانس مراجعه نمایید.

چنانچه جراحی در پیش دارید، پزشک را در جریان مصرف داروی آسپرین قرار دهید زیرا توقف هر خونریزی ممکن است بیشتر از حد طبیعی طول بکشد.

تداخلات دارویی آ اس آ

تداخلات دارویی ممکن است عملکرد و تأثیر داروها را تغییر دهد یا باعث افزایش ریسک بروز عوارض جانبی آنها شود. بنابراین برای مصرف این دارو، لیست تمام داروهایی که مصرف می‌کنید اعم از داروهای تجویزی و غیرتجویزی (گیاهی، مکمل و …) را با پزشکتان در میان بگذارید. چنانچه در طول درمان با داروی آسپرین، باید دارویی را مصرف کنید، پزشکتان را در جریان مصرف این دارو قرار داده یا با داروساز مشورت نمایید.

از جمله داروهایی که با آسپرین تداخل دارند، عبارتند از:

  • دیگر داروهای حاوی آسپرین
  • مسکن‌های ضد التهابی (مانند ایبوپروفن)

توجه: بسیاری از داروهای مسکن و داروهای سرماخوردگی و آنفولانزا حاوی آسپرین و ایبوپروفن هستند. لذا قبل از مصرف اینگونه داروها برچسب روی دارو را مطالعه کرده و با پزشک یا داروساز مشورت نمایید. همچنین داروساز آنلاین آماده پاسخگویی به سؤالات شماست.

آسپرین برای جلوگیری از لخته شدن خون

عوارض آسپرین (آ اس آ)

 همه داروها ممکن است عوارض جانبی ایجاد کنند. اما بسیاری از مصرف‌کنندگان نیز هیچ نوع عارضه‌ای بروز نمی‌دهند. یکسری از عوارض نیز بعد از گذشت مدت کوتاهی از مصرف دارو، از بین می‌روند.

در صورت تداوم یا بدتر شدن هریک از عوارض زیر، در اسرع وقت با پزشک مشورت نمایید:

  • احساس بیماری
  • تهوع
  • سوء هاضمه
  • افزایش خطر خونریزی (اگر متوجه خونریزی غیرقابل توجیه شدید، در اسرع وقت با پزشک مشورت نمایید)

نکته مهم: این دارو ممکن است باعث واکنش‌های آلرژیک شود که در افرادی که آسم دارند، شایع‌تر است. در صورت بروز واکنش آلرژیک یا مشکلات تنفسی، مصرف دارو را متوقف کرده و فوراً به پزشک مراجعه نمایید.

چنانچه علائم دیگری دارید که فکر می‌کنید به دلیل مصرف این دارو می‌باشد، با پزشک مشورت نمایید.

شرایط نگهداری داروی Aspirin

  • دارو را دور از دسترس کودکان نگه دارید.
  • دارو را در جایی خشک و خنک و به دور از گرما و تابش نور مستقیم نگه دارید.

قرص اسپرین و سیر

سلام،ایا درسته که میگن که اگه فردی اسپرین یا انعقاد کننده خون مصرف میکنه،نباید اصلا سیر بخوره؟چون یکی از فواید سیر سلامت قلبه،سیر بخوریم همراه با اسپرین یا نه؟ اگه نه یعنی اصلا نباید سیر مصرف کنیم و باید بزاریمش کنار؟
با سلام کاربر گرامی مصرف روزانه یک حبه سیر پخته در غذا اشکالی ندارد ولی زیاده روی در مصرف آن مخصوصا به صورت خام در افرادی که آسپرین یه داروهای ضد انعقاد مصرف می‌کنند مناسب نیست

مطالبی که در مقاله بالا ذکر شد، فقط و فقط جنبه آگاهی‌بخشی و افزایش اطلاعات شما دوستان عزیز را دارد، و به هیچ وجه جایگزین توصیه پزشک متخصص نیست. لازم است برای مصرف کردن دارو و دانستن عوارض جانبی آن باتوجه به سوابق پزشکی خود با دکتر متخصص مشورت کنید.
۳.۲/۵ (۱۸ نظر)

منبع
www.patient.info

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
86 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانی
خانی
12 روز قبل

دکتر واسه من آسپرین روزی یک عدد چندروز خوردم ریفلاکس اسید معده ترش میکنم حالم بدمیشه مشکلات اضطرابی هم دارم.

روژان
روژان
14 روز قبل

سلام اینجا فقط سوال میکنید هیچ کس ک جواب نمیده

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  روژان
6 روز قبل

اره خخخهههههههععف

هناز
هناز
1 ماه قبل

آسپیرین را با قرص جلوگیری می‌شود خورد؟

ابوالفضل
ابوالفضل
1 ماه قبل

سلام من ۲۷عدد قرص آسپرین را یجا بخوریم چی می‌شود

سولی
سولی
پاسخ به  ابوالفضل
27 روز قبل

خواهر مادرت گاییده میشه

بابایی
بابایی
پاسخ به  ابوالفضل
3 روز قبل

خدا رحمتت کنه.

آنی
آنی
1 ماه قبل

سلام من سه ماهه قرص آ اس آ ۸۰ میخورم خیلی لاغر شدم آیا قرص آ اس آ لاغر میکنه؟؟

رضا
رضا
پاسخ به  آنی
1 ماه قبل

سلام روزانه مصرف میکنی

ن ب
ن ب
2 ماه قبل

سلام و خسته نباشید
ببخشید من ۳۵ سال سن دارم و مشکلی ندارم اگه خودسرانه از قرص آ اس آ برای جلوگیری از لخته شدن خون و …‌ استفاده کنم مشکلی ایجاد میشه یا نه ..
و اگه مشکلی نیست تا چه مدتی میتونم استفاده کنم
با تشکر و سپاس

سارا
سارا
پاسخ به  ن ب
1 ماه قبل

سلام من چهل و یکسالمه ، غلضت خون گرفتم ،حجامت و فصد و زالو هم انجام میدم، دستم اگزما شده و قوزک پای راستم ورم کرده، آسپرین چه دوزی بخورم تا چه مدت؟

حوریه
حوریه
پاسخ به  ن ب
1 ماه قبل

منم جواب همین سوالتون می‌خوام

شروین.ق
شروین.ق
پاسخ به  حوریه
22 روز قبل

ساق پایم اسیب دیدوزخم عمیق برداشت. دکترنرفتم وبعدازمدتی زخم التیام یافت.دوماه بعدزانوی چپم بشدت دردگرفت.وپشت زانویم ورم کرد.وچندجای ان خونمردگی دیدم.خصوصاوقتی کار میکنم.ایاقرص آ.اس.آ ب بحبودمن کمکی میکند؟یانظردیگری دارین؟مرسی

مجتبی
مجتبی
پاسخ به  شروین.ق
5 روز قبل

برو دکتر هر چه سریعتر و اصلا از پات کار نکش یا باز و بستش نکن

ف.ز
ف.ز
2 ماه قبل

سلام من یکماهه باردارم. لخته خون میبینم دلیلش چیه و آیا خطرناکه؟

Tahere
Tahere
2 ماه قبل

سلام من روزی یه دونه اسپرین میخورم بخاطر انژیو که انجام داد دستم زخمی شد با چاقو برید خونریزی داشت قطع نمیشه برای بند امدن خون چکار کنم ممنون

حسین عبدی درآباد
حسین عبدی درآباد
3 ماه قبل

ممنون از زحمات شمااطلاعات شناختی اولیه جامع بود.

.....
.....
3 ماه قبل

سلام وقت بخیر من بخاطر اینکه غلظت خون زیاد دارم دکتر بهم آسپرین تجویز کرده و گفته هفته ای یکبار بخور و ۱۵ سالم هم هستش چون سنم کم بود گفته هفته ای یکی بخور مشکلی نداره !؟

محمدریاحی
محمدریاحی
پاسخ به  .....
2 ماه قبل

َسلام برای درمان غلظت خون روزانه چند عدد قرص آسپرین باید خورد

مریم ب
مریم ب
4 ماه قبل

سلام میگن ۲ ۳ تا قرص آسپرین رو پودر کنی تو شامپو بریزی باعث میشه زیرش مو کم بشه درسته؟ ضرری نداره؟ ممنون میشم راهنمایی کنین

کوثر
کوثر
پاسخ به  مریم ب
1 ماه قبل

واقعاً درسته برای ریزش موخوبه؟

رضا
رضا
پاسخ به  مریم ب
10 روز قبل

۳۱بود‌چی

عطاالله
عطاالله
4 ماه قبل

سلام وتشکرفراوان وعرض ادب. من هرروز۷سی سی شربت متادون مصرف میکنم و چندروزی حس سوزش کمی بالای قلب و تپش قلبم را درحالت حتی استراحت میشنوم.‌ لازم به ذکراست ک عرض کنم دوزمصرفی متادون را یه دفعه ایی به ۶ سی سی رساندم. لطفا راهنمایی بفرمایید؟ خودسرانه آ.س.آ مصرف کنم یاخیر؟نگرانم

میری
میری
5 ماه قبل

سلام بارداری ناخاسته دارم میخام سقط کنم

سینا
سینا
پاسخ به  میری
4 ماه قبل

لباس تنش میکردی که به این روز نمیفتادی

یاسمین
یاسمین
پاسخ به  میری
3 ماه قبل

میشه با همین قرص آسپرین منم این مشکل دارم

رضا
رضا
پاسخ به  میری
10 روز قبل

عه‌عه

مجتبی
مجتبی
6 ماه قبل

من سیگار مصرف میکنم و داروهای مرفینی مصرف میکنم به اضافه اسپرین
گاه وقت ها سردرد شدید دارم ایا مال این نیست که روز یک عدد اسپرین ۱۰۰ میلی مصرف می کنم . با تشکر

محسن تنابنده
محسن تنابنده
پاسخ به  مجتبی
4 ماه قبل

افرین

اتینا
اتینا
6 ماه قبل

سلام من اشتباهی توی ۱۲ساعت دوتا قرص اس آ۸۰خوردم دکتر گفت روزی یکی مشکلی نیست حامل هستم

محسن تنابنده
محسن تنابنده
پاسخ به  اتینا
4 ماه قبل

روزی یک عدد ولی تو بارداری احتیاط شود

مینا
مینا
6 ماه قبل

سلام مصرف چن تاقرص آسپرین باهم باعث سقط جنین میشه

محسن تنابنده
محسن تنابنده
پاسخ به  مینا
4 ماه قبل

به احتمال زیاد اره ولی خطرات زیاده

زینب
زینب
پاسخ به  مینا
6 روز قبل

این سوال من هم هست

مربی
مربی
9 ماه قبل

سلام وقت بخیر ،،من همیشه بی حالی دارم واکثر اوقات هم سردر واینکه موقع پریودی روز اول ودوم خونی که میاد خیلی خشکه،،،میخاستم بدونم میتونم از اسپرین بچه ۸۰ هر روز استفاده کنم

آسنا هستم
آسنا هستم
پاسخ به  مربی
5 ماه قبل

سلام من تا حالا استفاده نکردم میتونم هرروز استفاده کنم یا نه

محسن تنابنده
محسن تنابنده
پاسخ به  آسنا هستم
4 ماه قبل

بله روزی یک عدد ولی اگر ورزش میکنید ویا کارسخت که بین ۴۰ دقیقه باشه نیازی به اسپرین نیست

مریم
مریم
پاسخ به  مربی
4 ماه قبل

ن

محسن تنابنده
محسن تنابنده
پاسخ به  مربی
4 ماه قبل

بله میتونید استفاده کنید

صفرزاده
صفرزاده
10 ماه قبل

سلام خسته نباشید
آیا قرص آ اس می‌توان باسیاهدانه وعسل خورد
اگر نمی‌توان باید چند ساعت باهم فاصله داشته باشن

محسن تنابنده
محسن تنابنده
پاسخ به  صفرزاده
4 ماه قبل

خوردن سیاه دانه روزانه مشکل ساز هست

ازیتا بدراقیی
ازیتا بدراقیی
1 سال قبل

سلام دکتر من خانم ۳۸ساله تک کلیه هستم میتونم شبها اسپرین ۸۰مصرف کنم چون خونم قلیز این روزها کلیم درد میکنه

محسن تنابنده
محسن تنابنده
پاسخ به  ازیتا بدراقیی
4 ماه قبل

اره میتونید

فردیده
فردیده
1 سال قبل

سلام ایا قرص اسپرین باعث سقط جنین میشه

محمد
محمد
پاسخ به  فردیده
1 سال قبل

سلام تریاک مصرف میکنم سرم زیادمیسوزه ودست وران پاهام سوزش سرم خیلی اذیتم میکنه اسپرین ۸۰که میخورم سوزش سرم خوب میشه بعضی روزها ۲عدد قرص میخورم ،میخاستم بفهمم مصرف هرروز ۲عدد قرص ضرری نداره برام ۴۵سالمه ممنون ومتشکر

محمد
محمد
پاسخ به  محمد
1 سال قبل

سلام آقای دکتراعتیادتریاک دارم دست وپام کمی میسوزه اما سرم خیلی اذیتم میکنه خیلی میسوزه هرروز یکی تادو تا قرص اسپرین۸۰ میخورم میخاستم بفهمم که ضرری برام نداره ممنونم متشکرم راهنمایی کنید

سامان
سامان
پاسخ به  محمد
7 ماه قبل

سلام احساس خستگی واظتراب دارم

فریاد
فریاد
پاسخ به  محمد
6 ماه قبل

اعتیاد بیشتر ضرر داره ترک کن من اعتیاد داشتم کل بدنم جوش میزد و غلظت خونم بشدت زیاد شد ک دیگه وقتی مصرف میکردم کل بدنم میخارید و جوش میزد ی جا میرسه دیگه هیچ قرصی حتی آسپرین هم فایده نداره ،ترک کن سه ماه همه چی خوب میشه ولی دو هفته سختی داره دیر میگذره و سخت ولی میگذره

خورشید
خورشید
پاسخ به  فریاد
2 ماه قبل

ترک موتوری کن.مخدرات موجب نابودیه،مگه اینکه وافور را پاس بداریم

مهمان
مهمان
پاسخ به  محمد
5 ماه قبل

اگه سلامتی برات مهمه تریاک مصرف نکن ، از عوارض آسپرین میپرسی از عوارض تریاک نمیپرسی

خورشید
خورشید
پاسخ به  مهمان
2 ماه قبل

آی زدی بهداشت.. ایول داری والله

خورشید
خورشید
پاسخ به  خورشید
2 ماه قبل

میخواستم بگم زدی بهدف

تریاک منطقه دهدشت ، استان کهگیلویه و بویراحمد
تریاک منطقه دهدشت ، استان کهگیلویه و بویراحمد
پاسخ به  محمد
2 ماه قبل

احتمالا سوزش لخاطر کم کردن مصرف تریاک هست
لطفا مصرفت رو بیش
تر کن

خورشید
خورشید
پاسخ به  محمد
2 ماه قبل

تریاکش ناخالصی داره..جنس خوب هم مال ازما بهترونه..جنس آشغال رو با سیخ سنگی میکشی،معلومه به این حال و روز میفتی..نکن برادر،یا رومی روم باش یا زنگی مست.یه همچه چیزی

فریاد
فریاد
پاسخ به  محمد
6 ماه قبل

سلام دوست عزیز قصد جسارت ندارم ولی اگه تریاک مصرف می‌کنی یا حتی سیگار با توجه به مواد غذایی نامناسب این مملکت احتمال غلظت خون گرفتن بالاست من مصرف داشتم سی سالم طوری شده بود ک غلظت خون گرفتم و با هر مصرف کل بدنم میخارید و جوش میزد و میکندم زخم میشد چون رگام تنگ و مسدود میشد سختیش و بکش زیر نظر دکتر بزار کنار ک نرسه روزی ک دیر بشه و هیچ دارویی دیگه اثر نکنه

تریاک منطقه دهدشت ، استان کهگیلویه و بویراحمد
تریاک منطقه دهدشت ، استان کهگیلویه و بویراحمد
پاسخ به  محمد
2 ماه قبل

سلام نه اصلا مشکلی نداره ، شما سعی کنید مصرف تریاکتان روی نطم دقیق باشه تا بیشتر حال کنی

مینا
مینا
پاسخ به  فردیده
6 ماه قبل

سلام آیامصرف اسپرین چنددانه باعث سقط میشه

محسن تنابنده
محسن تنابنده
پاسخ به  فردیده
4 ماه قبل

به احتمال زیاد اره

مریم
مریم
1 سال قبل

من دست راستم مور مور میکنه زده ب کتفم و پشتم و گردنم و رو قفسه سینه چپم

سینا
سینا
پاسخ به  مریم
4 ماه قبل

همش با یه لیمو شیرین حل میشه عزیز م اصلا دکتر نریا خب!

سینا
سینا
پاسخ به  مریم
4 ماه قبل

تست و آزمایشم اصلا نری

محمد
محمد
1 سال قبل

سللام

مهمان
مهمان
پاسخ به  محمد
5 ماه قبل

علیک

امینی
امینی
1 سال قبل

سلام وقت بخیر آیا خوردن آسپیرین برای درمان گرگرفتگی اثر بخش هست

محمد
محمد
پاسخ به  امینی
1 سال قبل

با سلام،، دکتر برا مادرم یه سری قرص نوشته چون فشارخون بالا داره بعد حال خوبی نداره بعداز مصرف ااس،،ایا باید مصرف را قطع کنه

محسن
محسن
1 سال قبل

بهترین زمان خوردن قرص asa

سعید
سعید
پاسخ به  محسن
1 سال قبل

بهترین زمان برای خوردن آاس

علی
علی
پاسخ به  سعید
6 ماه قبل

بهترین زمان صبح بعدش پیاده روی هم کنی خیلی بهتره

تهمینه اصغری نژاد
تهمینه اصغری نژاد
پاسخ به  علی
3 ماه قبل

من خانم پنجاه ساله هستم بمدت هفت ماه اسپرین خارجی مصرف میکنم بدون اینکه دکتربگه الان میخواهم قطع کن مشکل نداره ممنون

امیر
امیر
1 سال قبل

سلام امروز ظهر اس ا خوردم دوز ۸۰ و الان اشتباهی یکی دیگه خوردم مشکلی نداره؟

رسول
رسول
پاسخ به  امیر
1 سال قبل

خسته نباشید اقای دکتر من بعضی مواقع احساس میکنم قلبم تیر میکشد یک دردخام بهم دست میده میتونم قرص آاس آ مصرف کنم یانه

سلام من مشکل تنفسی تازه پیداکردم بخاطرمصرمخدراس ا
سلام من مشکل تنفسی تازه پیداکردم بخاطرمصرمخدراس ا
پاسخ به  رسول
3 ماه قبل

سلام مشکل تنفسی برام پیش اومد بخاطرمصرف مخدرمیتونم س آ۸۰ مصرف کنم اسپره تنفسی هم مسرف میکنم میتونم آس مفرف کنم ممنون اگرجواب بدهیدممنونتم

آخرین ویرایش 3 ماه قبل توسط سلام من مشکل تنفسی تازه پیداکردم بخاطرمصرمخدراس ا
ساناز
ساناز

بخاطر مصرف کشیدنی و سرب داخل مواده من برادرم ترک کرد پیش یه دکتر با بی هوشی و بدون درد الان پنج ساله ترک کرده از بعد ترک اصلا وسوسه نداشت خدا خیرتون بده کلا خانوادمونو نجات دادن

مریم میرزایی
مریم میرزایی
پاسخ به  امیر
10 ماه قبل

سلام ببخشید من شنبه آنژیو قلب شدم و ۳ تا رگ کوچیک را باز کردن و قرص های آسپرین ۸۰ و آتورواستاین و متازیرو ووالزامیکس میخورم امشب حالت تهوع و کمی درد در قفسه سینه داشتم رفتم بیمارستان گفته نوار قلبم مشکل داره باید بستری بشم آیا مصرف این داروها باعث نوار قلب نامنظم میشود

مژگان
مژگان
پاسخ به  مریم میرزایی
6 ماه قبل

سلام ببخشید داداش من ۱۶ساله شه وقتی به دنیا اومده نقض مادرزادی قلب داشته و جراحی کرده الان عمل دریچه انجام داده دکتر گفته یک سال ونیم تا دوسال باید قرص آ اس آ بخوره آیا زیاد نیست ؟و داداشم پیس گذاشته میخواستم بدونم آیا پیس خطرناکه وباید همیشه باشه ‌باعث مگرنمیشه ؟

کوثر خلیلزاده
کوثر خلیلزاده
1 سال قبل

سلام وقت بخیر ببخشید دختر من ۱۷ سالشه وغلظت خون داره میتونه آاس آبخوره حجامت هم بردم خون فقط یک قطره اونم موند رو پوستش .خیلی ممنونم

لولو
لولو
پاسخ به  کوثر خلیلزاده
22 روز قبل

پریود شدیا نه

محبوبه
محبوبه
1 سال قبل

به دلیل تنگی نفس و درد قفسه سینه به متخصص قلب مراجعه کردم و قرص آ اس آ نوشتن مصرفش با والپروات چه مشکلاتی به وجود می آورد؟

رضا
رضا
1 سال قبل

میزان مصرف قرص آاس آ

مرادی
مرادی
1 سال قبل

آ اس آ روزی ۲عدد بخورم خطر دارد

امیر
امیر
پاسخ به  مرادی
1 سال قبل

سلام امروز ظهر اس ا خوردم دوز ۸۰ و الان اشتباهی یکی دیگه خوردم مشکلی نداره؟

محمد
محمد
پاسخ به  امیر
1 سال قبل

فاتحه واخلاس محمدی بلند صلوات

Nila
Nila
پاسخ به  محمد
1 سال قبل
روستا
روستا
پاسخ به  محمد
6 ماه قبل

سلام خانم ۴۴ هستم اوایل بارداری هستم دکتر قرص آسپرین برام نوشته آیا مشکلی نداره برای خوردنش

سارا
سارا
پاسخ به  روستا
3 ماه قبل

سلام اتفاقا برا منم نوشته منم ماه اول بارداریم
ظاهرا مشکل نداره

مریم
مریم
پاسخ به  سارا
2 ماه قبل

پرولاکتین بالا دارم دکتر قرص آ اس ا ۸۰ داد تاثیر داره

دکمه بازگشت به بالا