داروی استازولامید | کاربرد ، مقدار و روش مصرف ، عوارض جانبی و میزان مصرف | Acetazolamide

نحوه مصرف، موارد احتیاط و نکات ضروری داروی استازولامید

قرص استلازومید

داروی استازولامید (Acetazolamide) جزء داروهای ضدتشنج، ضدگلوکوم و مهارکننده‌ی آنزیم کربنیک آنیدراز محسوب می‌شود. به‌همین‌دلیل در درمان بیماری چشمی گلوکوم یا آب ‌سیاه (شرایطی که افزایش فشار در چشم می‌تواند منجر به کاهش تدریجی بینایی شود)، کاهش شدت و مدت زمان علائم اختلال ارتفاع‌زدگی، کاهش اِدم (احتباس مایعات اضافی)، بهبود نارسایی احتقانی قلب و کنترل تشنج در انواع خاصی از صرع موثر است. این دارو نباید در کودکان زیر ۱۲ سال و خانم‌های باردار و شیرده به‌صورت خودسرانه مصرف شود، چراکه برای این گروه با عوارض جبران‌ناپذیری همراه است. در ادامه به جزئیات بیشتر آن اشاره خواهیم کرد.

استازولامید

نام تجاری داروی استازولامید

Diamox Sequels (DSC), Diamox® Sequels®

اشکال دارویی استازولامید

این دارو به صورت قرص‌های ۱۲۵ و ۲۵۰ میلی‌گرمی، کپسول پیوسته رهش ۵۰۰ میلی‌گرمی و ویال حاوی ۵۰۰ میلی‌گرم پودر برای تزریق تولید می‌شود.

کاربرد و اطلاعات دارویی استازولامید

از این دارو برای درمان بیماری‌های مختلف استفاده می‌شود. به عنوان مثال، استازولامید برای پیشگیری و کاهش علائم مختلف اختلال ارتفاع‌زدگی موثر است و می‌تواند باعث کاهش علائمی مانند ناراحتی معده، سردرد، تنگی نفس، سرگیجه، خواب‌آلودگی و خستگی هنگام صعود سریع به ارتفاعات بالاتر از ۳۰۰۰ متر شود. بهترین راه جلوگیری از این اختلال، صعود آرام و تدریجی است تا بدن بتواند خود را با ارتفاع جدید سازگار کند.

استازولامید متعلق به دسته‌ای از داروها است که به‌عنوان بازدارنده‌های کربنیک آنیدراز شناخته می‌شوند. در نتیجه می‌تواند با کاهش تولید مایع در داخل چشم مانع از فشار زیاد وارده به آن به‌دلیل بیماری گلوکوم یا آب سیاه شود.

این دارو همچنین برای کاهش تجمع مایعات بدن (اِدم) در اثر نارسایی قلبی یا مصرف داروهای خاص نیز استفاده می‌شود. استازولامید به‌همراه سایر داروها برای درمان انواع خاصی از تشنج (مانند تشنج غیرموضعی) موثر است. ازآنجایی‌که ممکن است عملکرد این دارو با گذشت زمان کمتر شود، معمولاً فقط برای مدت کوتاهی تجویز می‌شود.

مقدار و روش مصرف داروی استازولامید برای سنین مختلف

داروی استازولامید معمولا طبق نظر پزشک داخلی به‌صورت قرص خوراکی برای ۱ تا ۴ بار در روز و یا کپسول پیوسته رهش برای ۱ تا ۲ بار در روز مصرف می‌شود. هرگز کپسول آن را باز نکنید یا نجوید. استازولامید ممکن است همراه یا بدون غذا مصرف شود. همراه با آن مایعات زیادی بنوشید، مگر اینکه توسط پزشک شما دستور دیگری داده شده باشد.

برای پیشگیری از ارتفاع‌زدگی معمولا مصرف آن ۱ تا ۲ روز قبل از صعود شروع می‌شود. برای کنترل علائم ممکن است لازم باشد در هنگام حضور در ارتفاع زیاد نیز به مصرف این دارو ادامه دهید. اگر این دارو را به‌دلیل بیماری‌هایی مانند گلوکوم و تشنج مصرف می‌کنید، هر روز آن را در یک ساعت مشخص بخورید. دوز خود را افزایش ندهید و از این دارو بیش از مدت زمان تجویزشده استفاده نکنید. این کار فقط خطر ابتلا به عوارض جانبی را افزایش می‌دهد.

 

اگر با وجود مصرف دارو وضعیت شما طولانی یا بدتر شد، حتما به پزشک خود بگویید. هنوز دقیقا مشخص نشده است که این دارو برای کودکان زیر ۱۲ سال و خانم‌های باردار و شیرده ایمن و موثر است یا خیر، به‌همین‌دلیل معمولا برای این گروه از افرد تجویز نمی‌شود. اصولا دوز مصرفی آن براساس شرایط پزشکی و نوع پاسخ به درمان تعیین می‌شود و به‌همین‌دلیل دوز تجویزشده برای بزرگسالان در شرایط مختلف متفاوت است.

به عنوان مثال در گلوکوم حاد معمولا ابتدا ۵۰۰ میلی‌گرم به صورت داخل وریدی تزریق می‌شود و سپس ادامه درمان با قرص‌های ۱۲۵ تا ۲۵۰ میلی‌گرمی صورت می‌گیرد. در نارسایی احتقانی قلب معمولا هر ۱۲ ساعت یک قرص ۲۵۰ میلی‌گرمی مصرف می‌شود. در کنترل تشنج باید به ازای هر کیلوگرم از وزن بیمار روزانه ۸ تا ۳۰ میلی‌گرم از این دارو مصرف شود. بنابراین در نهایت این پزشک است که دوز موثر و ایمن را برای شما تعیین می‌کند.

موارد منع مصرف داروی استازولامید

این دارو در شرایطی‌که سطح سرمی سدیم و یا پتاسیم بیمار اندک است و یا بیمار به بیماری‌های اختلال عملکرد کلیه و کبد، نارسایی غده فوق کلیه و اسیدوز هیپرکلورمیا مبتلا است، منع مصرف دارد. نباید استازولامید توسط بیماران مبتلا به سیروز مصرف شود، زیرا خطر ابتلا به آنسفالوپاتی کبدی وجود دارد. معمولا تجویز طولانی‌مدت آن در بیماران مبتلا به گلوکوم مزمن توصیه نمی‌شود، زیرا می‌تواند به وخیم‌تر شدن شرایط منجر شود.

سرویس مشاوره آنلاین متخصص داخلی پذیرش ۲۴ برای مشاوره در زمینه بیماری های مربوط به کبد و کلیه آماده پاسخگویی هستند.

دقت کنید که برخی از داروها مانند آسپیرین، سیزاپراید، لیتیوم، ممانتین، اورلیستات و داروهای خاصی که برای درمان تشنج استفاده می‌شوند مانند توپیرامات و زونیسامید با این دارو تداخل دارند.

 

عوارض جانبی داروی استازولامید

استازولامید ممکن است در چند روز اول که بدن در حال سازگاری با آن است، عوارض جانبی زیر را ایجاد کند:

  • ناراحتی معده
  • استفراغ
  • از دست دادن اشتها
  • تاری دید
  • خشکی دهان
  • خواب‌آلودگی
  • اسهال یا تغییر در چشایی
  • سردرد
  • گیجی
  • تشنگی و دفع ادرار زیاد

در صورت بدتر شدن یا برطرف نشدن آن‌ها با پزشک مشورت کنید. اما در مورد عوارض جانبی جدی زیر باید به سرعت دنبال فوریت‌های پزشکی باشید:

  • بی‌حسی و گزگز
  • تب
  • راش پوستی
  • خون در ادرار
  • ادرار دردناک
  • زرد شدن پوست یا چشم‌ها
  • تشنج
  • گلودرد
  • خونریزی یا کبودی غیرمعمول
  • ضربان قلب سریع یا نامنظم
  • گرفتگی عضلات
  • خستگی غیرمعمول

موارد احتیاط و هشدار حین مصرف داروی استازولامید

اگر به آن حساسیت دارید به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید. قبل از استفاده از این دارو سابقه پزشکی خود را کامل ذکر کنید، خصوصاً مشکلات غده فوق کلیه (مانند بیماری آدیسون)، بیماری کلیه، بیماری کبد، مشکلات تنفسی (مانند بیماری انسداد مزمن ریوی، عفونت ریه، آمفیزم) ، دیابت، نقرس و پرکاری تیروئید.

این دارو ممکن است هنگامی‌که برای مدت طولانی استفاده می‌شود، به‌ میزان قبل موثر نباشد و به‌همین‌دلیل به تغییر دوز نیاز داشته باشد. بنابراین اگر وضعیت شما بهبود نیافت یا بدتر شد به پزشک خود بگویید. از‎آنجایی‌که استازولامید می‌تواند سطح پتاسیم را در خون شما کاهش دهد، پزشک شما ممکن است توصیه کند هنگام مصرف این دارو از غذاهای غنی از پتاسیم (مانند موز یا آب پرتقال) استفاده کنید.

هم‌چنین ممکن است پزشک مکمل پتاسیم را برای شما تجویز کند که در طول درمان مصرف کنید. این دارو ممکن است با مکانیسم برخی آزمایشات تداخل داشته باشد و احتمالاً باعث نتایج کاذب شود. برای اطلاعات بیشتر با پزشک خود مشورت کنید.

برای مشاوره آنلاین داخلی با پزشکان مجرب پذیرش ۲۴ کلیک کنید.

استازولامید

شرایط نگهداری داروی استازولامید

داروی استازولامید باید در جای خشک و خنک (دمای کمتر از ۲۵ درجه سانتی‌گراد)، به دور از رطوبت و تماس نور مستقیم خورشید و دسترس خردسالان و کودکان نگهداری شود.

چنانچه در مورد استفاده از داروی استازولامید سوالی یا تجربه‌ای دارید، در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. همچنین برای مشاوه آنلاین متخصص چشم پزشکی کافی‌ست کلیک کنید.

 

دریافت مشاوره آنلاین مغز و اعصاب

 

۲.۹/۵ (۱۵ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
50 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی
علی
2 ماه قبل

سلام خسته نباشید من بخاطر ضربه به چشم چپ این قرص مصرف مکنم وقتی با چشم راست که سالمه به کیبورد گشیم خیره میشم چشم راستم که سالم تار میبینه از قرص هست

لیلا شاه محمدی
لیلا شاه محمدی
2 ماه قبل

سلام من گلوکوم دارم استازولامید مصرف می کنم گز گز پا ها منو دیوانه کرده چه کار کنم

رضا
رضا
پاسخ به  لیلا شاه محمدی
2 ماه قبل

سلام منم شش ساله این دارو رو برای فشار چشم استفاده می کنم نگران نباش عادت می کنی بعد یک مدت این مرکز می ره

رویا
رویا
پاسخ به  لیلا شاه محمدی
25 روز قبل

حتما بد از مصرف از موز و کوجه فرنگی استفاده کنید چون پتاسیم بدن کم میشه

احمد
احمد
3 ماه قبل

سلام خانمم من اولین بار ازین دارو استفاده میکنه خیلی وحشتناکه مثل دیونه ها رفتار میکرد جایی رسید که حتی لباسش پاره کرد میخواستم ببینم عوارض این دارو هستش؟؟

ارجمندی
ارجمندی
4 ماه قبل

سلام من پسرم ۶سالشه دوبارتشنج کرده تب نداشت دکترگفت تشنجش ازمغزبوده العان دکتربراش ازقرص استازولامید داده براه بچم مشکل دیگه پیش نمیاد چیکارکنم خیلی نگرانم لطفا راهنمایی کنید

محبوبه
محبوبه
5 ماه قبل

در ضمن ال پی هم انجام دادم فشار رو۳۶ بوده قرص استازولامید تجویز شده بعضی مواقع حالت تهوع دارم پاهام خواب میره تا بخواد بحالت عادی برگرده خیلی درد دارم و اذیت میشم سر گیجه دارم سرم سنگین میشه خوابم میگیره آیا طبیعی هست؟ چکارکنم؟ یک هفته هست این فرص شروع کردم به خوردن سه روز اول نصف صبح نصف شب، سه روز بعد یکی صبح یکی شب، و سپس یکی صبح یکی ظهر و یکی شب گفته بخور

سعید
سعید
پاسخ به  محبوبه
3 ماه قبل

سلام خانوم بنده دوازده روز پیش آلپی کرده کرده وبعضی مواقع حالت تهوع بهش دست میده وبیحال میشه هر ۸ساعت دوتا ازاین قرص استازولامید۲۵۰ استفاده میکنه لطفا نظر روند اعلام کنید

ووو
ووو
پاسخ به  سعید
1 ماه قبل

سلام منم ال پی انجام دادم دکتر ۶ ساعتی یکی برام تجویز کرده بود حالم خیلی بد میشد رفتم دکتر چون خوپم تنگی نخاع و دیسک داشتم خیلی سیستم ایمنی بدنم ضعیف شده بود چنتا قرص تقویتی اول برام نوشت مصرف کردم یه هفته ک سیستم ایمنی بدنم تا حدودی برگرده بعد یک هفته تازه ۵ روزه شروع کردم قرص هارو سه روز اول روز نصف شب نصف الان دیگه شب یکی روز یکی میخورم ولی علایم وز وز پا و بی حسی دست و صورتمو هم دارم میگن ک عادت کنی عادی میشه

محبوبه
محبوبه
5 ماه قبل

دیابت دارم قرص استازولامید با تجویز پزشک جهت ورم رگ اعصاب چشم میخورم ، پاهام خواب میره و خیلی اذیت میشم تا به حالت عادی برگرده آیا طبیعی هست؟ باید چکار کنم؟

سنا
سنا
پاسخ به  محبوبه
4 ماه قبل

بله این علائم عادی هست و به مرور بهش عادت میکنی و دیگه اونقدر آزار دهنده نیست و کم کم دچار این حالت میشی

شادی
شادی
6 ماه قبل

دخترمن آبدارچی استازولامید۲۵۰استفاده میکنه.خونریزی عادت ماهانه شدید ومدت یک هفته شده از عوارض این دارو می‌تواند باشد

شادی
شادی
پاسخ به  شادی
6 ماه قبل

دختر من قرص استازولامید۲۵۰استفاده میکنه خونریزی عادت ماهانه شدید وطولانی مدت شده

محمد
محمد
6 ماه قبل

سلام من یک ماهه استازولامید مصرف میکنم هم سردرد دارم هم چشمم درد میکنه تاثیر این دارو چقد طول میکشه تا فشار چشم رو پایین بیاره فشار مغز دارم ال پی کردم ۱۲ بود

لیلا
لیلا
10 ماه قبل

آیا‌قرص‌استازولامید‌برای‌بیماران‌‌سرطانی‌هست

محمد رضا
محمد رضا
1 سال قبل

سلام بنده ۸ سال میشه از همین قرض مصرف میکنم عوارضی زیاد ایجاد کرده برایم فشار چشم دارم مجبورم مصرف کنم خسته شده ام حالا چکار کنم؟

محسن برزویی
محسن برزویی
1 سال قبل

سلام وقتتان بخیر

قرص استازولامید رو برای عمل آب مروارید تجویز کردن خواستم ببینم تا چند روز باید بخوره ببخشید به دکتر دسترسی نداریم ممنونم جواب بدین

مرادی
مرادی
1 سال قبل

سلام و عرض ادب من سه ماه استازولامید ۲۵۰ مصرف می کنم قندم مرز بوده الان آزمایش دادم نتیجه قند ناشتا شده ۱۲۵ نگرانم کرده آیا ممکنه به خاطر این دارو باشه ممنونم اگه جواب بدین

ثریا زارع
ثریا زارع
1 سال قبل

با سلام و وقت بخیر پسرم ۷ سال هست استلازومید میخوره امشب هم پدرش این دارو رو بهش داده هم اشتباها من بهش دادم هرشب یه دونه ۲۵۰ می‌خورد امشب اشتباها دو تا خورده میخواستم ببینم مشکلی براش پیش نیاد

هانیه
هانیه
1 سال قبل

سلام وقت بخیر من از این دارو حدودا ۳ ماه مصرف میکنم به خاطره اینکه فشار مغزیم بالاست سوالی که دارم اینه آیا این دارو باعث چاقی میشه ؟

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط هانیه
حسن حق مرادی
حسن حق مرادی
1 سال قبل

سلام.مادر من بعد از تزریق آواستین۵ قرص استازول آمید مصرف کرد و فردا بعلت اسیدی متابولیسم و کاهش پتاسیم و سریم با حالت نیمه هوشیاری و حال عمومی وخیم مجبور به مراجعه به اورژانس شدیم این وضعیت ممکن است از عوارض این دارو باشد.شما چه راهنمایی به ما میکنید؟ پیشاپیش متشکریم.

حید
حید
1 سال قبل

سلام من مشکل ارپی دارم و این قرص تجویز شده یکساله استفاده میکنم ولی بازم التهاب گرفتم آیا این قرص برای کاهش التهاب هست

نوریجان
نوریجان
1 سال قبل

سلام وقت بخیر هنگام استفاده از این دارو میشه برا تسکین درد از مسکن هم استفاده کرد

میلاد
میلاد
1 سال قبل

سلام . دکتر قبل از صعود به دماوند میخام از این قرص استفاده کنم. میخاستم بدونم مشکلی ایجاد میکنه یا نه . ممنون

مهرداد رضایی
مهرداد رضایی
1 سال قبل

سلام من چشمام یکیش تار شده بود گفتن بعد چند آزمایش که فشار مغز ت بالادست بیست وهشته که ال پی کردم بعد به من از این قرص استازولامید ۲۵۰ دادن ۶۰ عدد هفته اول ۱۲ ساعت یکی بعد یک هفته دوبل شد الان نصفی از قرصها را خوردم سردردم کمی بهتر شده ولی تاری دیدم فرقی نکرده گوشم کمی وزوز میکنه راهنمایی بفرمایید

صغرای مرادی
صغرای مرادی
پاسخ به  مهرداد رضایی
1 سال قبل

سلام من فشار مغز ه دارم سر درد های شدید قرص استازولامید میخورم نمیدونم ولی سرم منگ

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  مهرداد رضایی
20 روز قبل

منم دقیقا مشکل شما را داشتم بالا بودن فشار مفپغز باعث شده بود عصب بیناییم آسیب ببینه و میدان دیدم را از دست دادم . استازلامید فقط کمک میکنه فشار مغز کنترل بشه و در درمان تاری دید هیچ تأثیری نداره . فقط چیزی که در مراحل اولیه بیماری به من تا حدودی کمک کرد که دیدم بهتر بشه کورتون درمانی بور.

آزاد
آزاد
1 سال قبل

سلام آیا داروی استازولامید ۲۵۰ برای افرادی که فشار خون دارن مضر است؟

ابوالفظل
ابوالفظل
2 سال قبل

سلام مادرم امروز داروی استازولامید شروع کرده داروی اسپرین واسویکس استفاده میکند که الان زبانش سنکین شده و هنگام صحبت کردن زبانش داخل دهان نمیچرخد لطفا اهنمایی کنید

مهدی معصومی
مهدی معصومی
2 سال قبل

با سلام من اب سیاه با گلوکوم عمل کردم ولی متاسفانه فشار چشم ۲۲ است دکترم قرص استاازولامید۲۵۰ تجوز نموده است وضعیت معده ام را به هم ریخته است باید چه کار کنم

مونس
مونس
2 سال قبل

سلام من اشتباهی بجای قرص سردرد از این قرص استفاده کردم، بی حسی و گزگز در بدن و صورت دارم
چقدر طول میکشه از بدن خارج بشه کامل؟

یحیی
یحیی
2 سال قبل

سلام من ۳ روزه داروی استازولامید مصرف میکنم خیلی وحشتناکه درد شدید قسمتهای کف پا گز گز شدن دست و پا و بی حالی لطفا راهنمایی کنید البته دکتر برام تجویز کرده برای درمان چشم

رویا
رویا
2 سال قبل

با مصرف استرازولامید به شدت در کف پا و دست‌ها گزگز ایجاد می‌شود آیا طبیعی است؟

دکتر فرید سنگین آبادی
دکتر فرید سنگین آبادی
عضو
پاسخ به  رویا
2 سال قبل

خیر بهتره که آزمایش پتاسیم بدهید. اگر واقعا ناشی از این دارو بوده، بهتر است دارو عوض شود و از نوع دیگه ای مصرف کنید.

مهشید
مهشید
2 سال قبل

سلام روزتون به سلامتی و شادی و ثروت مادرم ۵۵ ساله منیر و اتواسکلروز و کریستال در گوش دارد و در گوش خود صدا میشنود وزوز گوش و فشار گوش میانی او بالا است نسخه متخصص گوش برای او فقط قرص استازولامید ۲۵۰ است یک هفته نصف و بعد هر روز یک عدد قرص هر چه قدر مطالعه میکنم این قرص برای چشم است و عوارض آن شنیدن وزوز و صدا و زنگ در گوش است او به دلیل شنیدن صدا بیشتر از دو ساعت نمیتواند بخوابد و به شدت اذیت است و مشکل دارد چه کار کنم آیا این قرص برای مشکل گوش است؟ قرص را بخورد؟ یا او را به یک دکتر دیگر ببرم؟ خدا قوت دستتون طلا موفق باشین

نادر قوامیپور
نادر قوامیپور
2 سال قبل

با سلام قرص استازولامید عوارض جنسی شدید دارد باعث از بین رفتن میل جنسی میشود آیا نمونه دیگر وجود دارد که عوارض جنسی نداشته باشد؟

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  نادر قوامیپور
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین داروسازی گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با پزشک داروسازی

فاطمه
فاطمه
2 سال قبل

سلام خسته نباشید من بخاطر فشار مغز بالا استازولامید ۲۵۰ استفاده میکنم و یکبار هم ال پی شدم ورم مشکلات چشمم برطرف شده متخصص چشمم گفتن ادم از بین رفته اما من بعد گذشت دو هفتس ازونموقع پزشک مغز و اعصابم رو نتونستم ببینم چون نیستن حالا سوالم اینه خطرناکه با این شرایط ک ادم برطرف شده ادامه دادن استازولامید؟چون گاهی باز دچار سرگیجه میشم یا حس میکنم حالت تهوع خیلی خیلی کم دارم ممکنه چون دز داروم ۳ بار در روز هستش؟باید بیاد پایین و این علائم بخاطر بالا بودن دز دارو هست باتوجه ب اینکه بهترم؟

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  فاطمه
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین داروسازی گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با پزشک داروسازی

دهنوی
دهنوی
2 سال قبل

سلام پسری ۱۵ ساله دارم که مدت ۱ماه است ازاین دارو استفاده میکندودراین ۱ ماه بسیار لاغرشده و۲ کیلو وزن کم کرده آیا ازعوا ض این داروست؟

دکتر ارمین محمدی لیر
پاسخ به  دهنوی
2 سال قبل

بله ممکنه

ثریا
ثریا
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر من مشکل سر گیجه دارم دکتر به من قرص استازولانید داده ولی از وقتی استفاده میکنم پاهام گزگز میکنه میشه راهنمایی کنید چکار کنم؟

دکتر ارمین محمدی لیر
پاسخ به  ثریا
2 سال قبل

سلام
مجددا بهشون مراجعه کنید.

ولی اله ارجمندی
ولی اله ارجمندی
2 سال قبل

سلام خسته نباشید
ببخشید دختر من ۱۲ سالش هست نزدیک دو ماه هست این دارو را مصرف میکند استازولامید به خاطر ترس دکتر نوشته بعد این مصرف دارو همیشه میگه گلوم و معده م درد میکنه از دهنش هم آب میاد
میشه عوارضش از این دارو باشه
ممنون میشم جواب بدین

دکتر ارمین محمدی لیر
پاسخ به  ولی اله ارجمندی
2 سال قبل

سلام بله ممکنه.

حبیبه قلی پور
حبیبه قلی پور
2 سال قبل

بعد از استفاده از قرص استازولامید در کف پاها حالت خواب رفتگی وگز گز دارم علت چیه ؟

دکتر ارمین محمدی لیر
پاسخ به  حبیبه قلی پور
2 سال قبل

سلام
میتونه از عوارض دارو باشه. به پزشکتون اطلاع بدید شاید نیاز به تغییری باشه

فریده ارمشی
فریده ارمشی
2 سال قبل

آیااستازولامیدباعث تنگی نفس میشود؟

دکتر ارمین محمدی لیر
پاسخ به  فریده ارمشی
2 سال قبل

سلام
بعیده همچین عارضه ای داشته باشه

محسن برزویی
محسن برزویی
پاسخ به  دکتر ارمین محمدی لیر
1 سال قبل

سلام دکتر جان پدر من هم مصرف می‌کنه میگه تنگ نفس بهم دست میده
البته تو ضیحات بروشور هم اشاره به تنگی نفس شده

دکمه بازگشت به بالا