انواع دل درد | علل ابتلا و درمان

در باره روش های درمان خانگی و دارویی درد دل بیشتر بدانیم

دل درد عموما بعد از کمی پیچ و تاب خوردن بر طرف می‌شود اما باید توجه داشته باشید که گاهی ممکن است زنگ خطری برای یک بیماری معده یا روده باشد. به خاطر موارد زیادی که میتوانند دلیل بر درد باشند برای تشخیص حتما باید به پزشک مراجعه کنید.یا از پزشکان آنلاین متخصص داخلی پذیرش۲۴، مشاوره آنلاین بگیرید و با شرح حال خود از ایشان راه درمان بخواهید.
عوامل خطرناک تری که ممکن است شما را به چالش بکشد عفونت‌های داخلی و ویروس ها هستند. در ادامه این مطلب توضیحاتی در مورد هرکدام از این موارد خدمت شما ارائه خواهیم داد.

انواع دل درد

انواع دل درد می‌تواند شامل موارد زیادی باشد از جمله سوزش معده، تورم معده، دل درد آپاندیس ، داشتن سندروم‌های روده تحریک‌پذیر. در دسته‌بندی دیگر درد در آقایان، خانم ها و کودکان را انواع دل درد می‌نامیم. در اینجا چندین نوع از آن را با هم بررسی می‌کنیم. . در مورد آقایان ممکن است خوراک اشتباه و برای موادی که سازگاری طبعی باهم ندارند باعث شود و در خانم‌ها دلیل شایع آن می‌تواند قاعدگی باشد.

 دل درد دور ناف

برخی کودکان میگرن شکمی می‌گیرند یعنی دچار درد شکمی در دور ناف خود می‌شود و چیزی حدود یک ساعت این درد را تحمل کند تا از بین برود. دلایل این درد مشخص نیست و پزشکان معتقدند عوامل ارثی و موارد عفونی می‌تواند باعث ایجاد این عارضه شوند. این گونه بیماری در کودک می‌تواند یبوست و اسهال را به همراه داشته باشد که در این صورت بد خوراکی بیشتر از موارد دیگر احتمال وجود است. اگر کودک در بیرونروی‌ها مشکلاتی دارد حتما باید به پزشک مراجعه کنید.

مشاوره آنلاین داخلی

دردهای قسمت پایین شکم

بیماری‌های عفونی روده‌ای بیشتر در قسمت‌های پایینی شکم اتفاق می‌افتند ، گاهی هم پیش می‌آید که به خاطر نفخ شکم شخص احساس دل درد می‌کند، درد در دیورتیکولیت می‌تواند وجود داشته باشد و رودها را تحریک‌پذیر یا به اصطلاح عصبی کند. این نوع دل درد نیز در وسط و قسمت‌های پایینی شکم به وجود می‌آید.

 دردهای بالای شکم

دردهای بالایی شکم عموما مربوط به معده هستند. برخی از انواع معده درد میتواند باعث احساس درد شدید در قسمت فوقانی شکم شود. در بالای مهره‌های ستون فقرات بین کتف‌ها نیز درد احساس می‌شود. این دردها میتواند بخاطر رفلاکس معده یا داشتن روده‌های عصبی یا درد و ورم معده باشد، در این صورت مراجعه به دکتر رفلاکس معده توصیه میشود.

دل درد ویروسی

برای شکم دردهای ویروسی میتوان گفت مشکلات بیشتر در دستگاه مری اتفاق می‌فتند، التهاب مری می‌تواند ناشی‌از برخی عفونت‌ها باشد که از جمله موارد ایجادکننده آن ویروس‌ها هستند. این التهاب گاهی هشداری برای مریضی‌هایی مانند آنفولانزا یا سرخک و غیره است بیماری‌ها ویروس هایی مانند hpv و cmv و vzv  که باعث بیماری‌های دریچه مری می‌شوند.

دل درد و نفخ شکم

IBS (سندروم روده تحریک‌پذیر) یکی‌ از علل نفخ شکم و باد کردن آن است روده‌های عصبی داشتن مشکل گوارشی است که می‌تواند مجموعه‌ای از بیماری‌ها را با خود داشته باشد. این عوامل عبارتند از شکم درد، نفخ و باد کردن شکم، معده و روده. احساس سوزش معده و داشتن مشکلات بیرون روی از جمله یبوست و اسهال نیز از این موارد هستند .
IBS دو نوع است؛ c و m. در نوع C همان نوعی است که باعث افزایش بیرون روی و اسهال میشود و نوع M باعث یبوست و کاهش بیرون روی است. برای درمان شکم درد و نفخ باید بیشتر از هرچیزی به خورد و خوراک خود اهمیت بدید و برنامه های غذاییتان را به درستی بچینید با داشتن برنامه غذایی مناسب و ورزش روزانه می توانید از ابتلا به این نفخ و یبوست و اسهال دور بمانید.

مسکن‌های دل درد

از زنجبیل برای تسکین دردهای شکمی استفاده می‌شود ، زنجبیل دارای خواص میکروب‌کش و ویروس‌کش است و با خاصیت ضد التهابش کمک می‌کند درد شکم کاهش پیدا کند، زنجبیل را میتوان در دردهای نفخی و باد شکم نیز استفاده کرد زیرا اخیرا ثابت شده آنزیم‌ها موجود در آن بادشکن هستند.
به این صورت که با راه اندازی بهتر دستگاه گوارش به هضم و بلع خوراکی‌های خورده شده کمک میکنند. وب سایت و اپلیکیشن پذیرش۲۴، این امکان را برای شما فراهم کرده است تا با پزشکان آنلاین متخصص طب سنتی به صورت آنلاین، تلفنی و متنی صحبت کنید و از مشاوره ایشان برای درمان دل درد خود استفاده کنید.

برای درمان دردهای شکمی مانند یبوست و نفخ شکم می‌توان از سرکه سیب استفاد کرد. برای افرادی که مبتلا به عارضه روده عصبی یعنی IBS هستند یا دچار تنش‌های فکری مانند استرس باعث تشدید بیماری می‌شود.

در آنجا باید گفت میتوان سرکه سیب را به کار برد. در طب‌های سنتی از ACV استفاده فراوان می‌شود اگرچه علم تجربی و شیمیایی الان نتوانسته سندی بر بیشتر بودن مزایای سرکه سیب نسبت به اثرات سوء آن رو کند اما با رعایت خرید سرکه‌های سیب از مارک‌های تجاری معتبری که تضمین کند حاوی باکتری‌های مضر نیست می‌توان از آن استفاده کرد.

مشاوره آنلاین طب سنتی

 درمان دل درد با سرکه سیب

روش بعدی که می‌توانیم بگوییم کمترین عوارض و مضرات را در بین تمام تسکین‌دهنده‌ها دارد استفاده از کیسه‌های آب گرم است این کیسه‌ها عموما برای تسکین دردهای شکم و مخصوصا قاعدگی و دل دردهای پایین شکمی استفاده می‌شوند که باعث به جریان افتادن پروسه‌های داخل شکمی می‌شوند و روده‌ها بهتر کار خواهند کرد همچنین این گرما می‌تواند به تسریع گردش خون در ناحیه درد کمک کند.

درمان دل درد با کیسه آب گرم

بیشتر افراد بالغ حال حاضر به یاد دارند که در کودکی برای تسکین دل درد نبات داغ یا برخی دمنوش‌ها را به آن‌ها می‌خورانند. فارغ از اینک دوز بالای ماده‌ای می‌تواند آسیب‌های جزئی داشت باشد باید بگوییم خوردن بعضی دمنوش‌ها مانند چای و بابونه نیز می‌تواند به رفع دل درد کمک کنند.
از نبات داغ و گل گاوزبان نیز برای تسکین دل درد استفاده می‌شود همانطور که گفته شد با گرمایی که این دمنوش‌ها ایجاد می‌کند حرکات داخل شکمی به سهولت بیشتری انجام می‌پذیرد و از یبوست و نفخ جلوگیری می‌شود.

درمان دل درد با کیسه آب گرم

خواص درمانی عسل برای شکم

خواص دارویی عسل واقعا بی شمار هستند، در طول تاریخ همیشه عسل به عنوان داروی شفابخش در تمام مرض‌های بیرونی و درونی بدن مورد استفاده قرار گرفته است. خوردن عسل طبیعی و کوهستانی با درصد شکر کم، تقریبا هیچ ضرری به بدن می‌رساند و واقعا ده‌ها درد را درمان می‌کند. عسل حاوی آنتی اکسیدان‌های قوی است که علاوه بر علاج زخم‌های سطحی و پوستی می‌تواند بسیاری از مشکلات گوارشی را به طور معجزه آسایی درمان کند .
با خواص ضد باکتریایی که عسل دارد بعد از درمان و بهبود زخم معده و رفلاکس و سوزش می‌تواند در پاکسازی روده‌ها و از بین بردن ویروس‌های شکم نقش کاملا موثر ایفا کند.
عسل می تواند با خنثی کردن رادیکال‌های آزاد معده آن را از رفلاکس نجات دهد و حتی منجر به کاهش التهاب مری بشود. و اما روش استفاده ی صحیح از عسل برای مشکلات دل درد اینگونه است که ابتدا باید مواظب قند دریافتی باشید زیرا عسل‌های امروزه حاوی درصد بالایی شکر هستند که مصرف بیش از حد آن می‌تواند به بدنتان آسیب‌های دیابتی برساند.
علاوه براین به فرزندانتان که به سن یکسال نرسیده‌اند، عسل ندهید و افرادی که با آن حساسیت دارند نباید از آن استفاده کنند. خوردن یک قاشق عسل قبل از ناشتا می تواند معده را صیقل دهد و از انواع باکتری‌ها و ویروس‌ها پاک نماید که در ادامه به روده‌ها و مری هم سری بزند و عملیات پاکسازی را در آنجا انجام دهد اینگونه از خطرات دیابت و مصرف بیش از حد نیز عسل در امان خواهید بود همچنین می‌توان آن را با یک لیوان آب جوش هم بزنید و میل کنید.

برای آنکه بتوان فهمید داخل معده چه خبر است راه‌های متفاوتی وجود دارد اما روشی که نتیجه را به طور قطع به شما می گوید دیدن داخل شکم اعم از معده و مری است. برای این کار دوربین کوچکی را وارد معده می‌کنند تا با آن دیواره‌ای معده و مری را مشاهده کرد البته این آزمایش هنوز هم برای کودکان توصیه نمی‌شود اما برای بزرگسالان از راه‌های خوب تشخیص بیماری است. برای درمان دردهای شکم باید ابتدا نوع آن را مشخص کنیم زیرا نمی توان یک دارو برای تمام بیماری‌ها تجویز کرد .
برای این کار ممکن است به چندین روش متوسل شوید یا اینکه به پزشک های مختلفی مراجعه کنید تا در آخر بتوانید دقیقا نوع دل درد خود را شناسایی کنید و آن را رفع نمایید، همچنین بهتر است که تست های دل درد و آزمایش‌های موجود را پشت سر بگذارید .

توجه داشته باشید ترسی وجود ندارد بنابراین از استرس و اضطراب دوری کنید تا بر روی تشدید دردهایی مانند ibs یا سوزش معده و سایر داروها اثر سوء نداشته باشد می توانید قبل از هر درمانی به ورزش و تحرک فکر کنید، اکثر بیماری‌ها می تواند ناشی از یک رفتار اشتباه بدنی یا کم فعالیتی باشند علاوه بر این با ورزش کردن بدن به ترشح هورمون‌های محافظ بیشتری می‌پردازد.
برای این که روده‌هایتان تمیز شود می‌توانید از غذاها و میوه‌های فیبر دار استفاد کنید و از غذاهایی که تولید گاز می‌کنند و هضمشان سخت است دوری کنید.

مشاوه آنلاین داخلی

 

درمان دل درد کودکان

برای دل دردهای کودکان والدین باید حتما به آن‌ها کمک کند بهترین راه برای این کار، دادن اعتماد بنفس و آگاهی برای خودمراقبتی و احساس مسئولیت کودک در محیط‌هایی است که شما به آن دسترسی ندارید به عنوان مثال مدرسه و باشگاه‌های ورزشی و تفریحی در این محل‌ها کودک باید به رفتارهای درست غذایی مسلط شود و حتی الامکان درصد بسیار بالایی از این توصیه‌ها را اجرا نماید، توجه داشته باشید از کودک شما در سن مناسبی برای این مسئولیت‌پذیری‌ها نیست با روش‌های غیرمستقیم و تشویق‌ها وی کودکانه و زبان خودشان این مسائل را با آنها در میان بگذارید.

دل درد در کودکان

 

بنابراین سعیمان این باشد که به فرزند خود استرس و اضطراب وارد نکنید بلکه این را مانند یک رفتار روزانه و تمرین و تفریق برای او تعریف کنیم برای این کار می‌توانید با مربی و معلم‌های آن‌ها نیز مشورت کنید و از آن‌ها کمک بخواهید.

فرزند شما می‌توانند در طول روز ۱۵ تا ۳۰ دقیقه برای استراحت به دفتر مدرسه ی مکان خصوصی‌تر مراجعه و استراحت کند . مراقبان اغلب می‌توانند به کودکان اجازه دهند با والدین خود تماس بگیرند و والدین باید فرزندان خود را به ماندن در مدرسه تشویق کنند.

درمان دل درد مردان

همانطور که اشاره کردیم دل درد می تواند دلیل بسیاری داشته باشد که درمان دل درد نیز بسته به آن تعریف میشود در بالا برای تشخیص نوع دل درد اشاراتی به روش ها و علائم داشتیم.روش های زیادی برای جراحی مری نیز وجود دارد. برای هر کدام از این موارد در ادامه روش‌های تسکین و دارو های دیگر را معرفی می‌کنیم.

دل درد در مردان

  • روش  CBC

یکی از راه‌های فهمیدن شمارش گلبول‌های خون CBC این آزمایش برای دستیابی به مقدار آنزیم‌های کبدی و پانکراس گرفته می‌شود .اگر تعداد گلبول‌های سفید موجود در خون بیشتر از حد معمول شده باشد نشان‌دهنده این است که بدن دچار بیماری شده که نتیجته این ری اکشن برای مقابله با بیماری اتفاق افتاده که نشان دهنده بیماری های دل درد ماند آپاندیس یا پانکراس است از طرفی کم شدن گلبول‌های قرمز نشان از مشکلات روده و خونریزی‌های داخلی است. آنزیم کبد می‌تواند نشان‌دهنده ی پارگی کیسه صفرا و بیماری هپاتیت باشد یابد. وجود خون در ادرار سنگ کلیه را نشان می‌دهد.

  • اشعه ایکس ساده شکم

KUB اسم روش دیگری است که برای مشکلات مثانه‌ای و روده بزرگ که دچار انسداد و نفخ میشوند مورد استفاده قرار می‌گیرند نشان دهد. با استفاده از این روش میتوان داخل دیافراگم را مشاهده کرد

از جمله روش‌های دیگر می‌توان سونوگرافی و رادیوگرافی را نام برد که بوسیله آن میتوان از اوضاع شکم و دلایل دل درد مطلع شد. توموگرافی کامپیوتری CT نیز برای تشخیص پانکراس و داخل لوزالمعده، آپاندیسیت و… میتواند مفید باشد و در مواردی نیز دیده می‌شود که با استفاده از آن آبسه داخل شکم را تشخیص می‌دهند سی تی اسکن مخصوص اوضاع شریان‌های خونی واقع در داخل شکم نیز می‌تواند بیماری‌های عروق را که مانع جریان خون به اندام‌های شکمی می‌شوند، تشخیص دهد.

قرص دل درد

قرص دل درد

در ابتدا باید یک هشدار دارویی را یادآور شویم و آن این که نحوه استفاده از مقدار و اندازه هر قرص دل دردی باید توسط پزشکان یا پزشک آنلاین متخصص داخلی تایید شود و این قرص‌ها را می‌توان برای همه تجویز کرد.

داروی رانیتیدین که در داروخانه‌ها به صورت وفور یافت می‌شد و متاسفانه بهداشت جهانی و داخلی ما در قبال استفاده از هیچ آگاهی نمیداد این در حالی بود که در بسیاری از کشور ها از حدود ۵ سال پیش این دارو منع شده بود ولی همچنان بهداشت جهانی آن را بر روی مردم خاورمیانه آزمایش می‌کرد تا اینکه بالاخره در سال ۲۰۲۰ اعلام همگانی رسمی باعث شد این دارو به طور کل جهان و در ایران نیز منسوخ و سرطان زا اعلام شود.

Vonoprazan به عنوان مکمل دارویی استفاده می‌شود و می تواند از زخم معده و زخم اثنا عشر جلوگیری کند در کنار این دارو می‌توان از آسپرین نیز استفاده کرد.

آنتی‌اسیدها همانطور که نامشان پیداست وظیفه خنثی کردن اسید بیش از حد معمول معده را دارند  آنتی‌اسیدها به سرعت اسید معده شما را که باعث سوزش بالای معده می‌شود، خنثی می‌کند. داروهای زیادی برای خنثی کردن اسید در اشکال مختلف در بازار هست که اعم از جویدنی و شربت و قرص هستند مانند شربت‌های آلومینیم mg و غیره. خنثی‌سازهای H سطح اسید ایجاد شده درون معده شما را کاهش می‌دهد.
این در حالی است که در مقایسه با داروهای ضد اسیدی سرعت عمل کمتری دارد اما ماندگاری اثر آن زمان بیشتری طول می‌کشد. نام تجاری آن‌ها امپرازول و لانزوپرازول است.

شما عزیزان می‌توانید، در صورت داشتن هرگونه سوالی در باره دل درد یا دل پیچه، پیشگیری و درمان آن، در قسمت نظرات برای ما بنویسید. پزشکان متخصص داخلی پذیرش ۲۴، به سوالات شما در سریعترین زمان ممکن پاسخ خواهند داد.
  • لطفا اگر این مقاله برای شما کاربردی بود، برای دوستان خود ارسال کنید. تا با کمک یکدیگر جامعه ای سالم تر داشته باشیم.

مشاوه آنلاین داخلی

۳.۷/۵ (۳۰ نظر)

منبع
Abdominal PainStomach ache

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
201 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کامبیز
کامبیز
20 روز قبل

سلام من از دیشب دل دردگرفتم ی دفعه درد زیادمیشع ی دفعه هم دگع خیلی کم میشع دلیلش چیشع باتشکر

امیررضا
امیررضا
1 ماه قبل

باسلام پسرم حدود۱۳سالشه تابستانهاهروقت بادسردبع شکمش بخوره دلدردمیگیره یاهوای گرمم همینطورحداقل روزی یبارواینجورمیشه ..الانم توبهاریم تایکم صبح بادخورداینجورشد..حالت تهوع نداره علتش چیمیتونه باشه باتشکر

شکاری
شکاری
1 ماه قبل

سلام چندروزه کل شکمم دردمیکنه احساس داغی میکنم داخل شکمم

negyn
negyn
1 ماه قبل

سلام من بالای شکمم درد میکنه باید چیکار کنم خوب بشه

مارال
مارال
2 ماه قبل

منم دیشب دل درد شدید گرفتم که با لمس تشدید میشد حدودا دو ساعت نمیدونم چرا دور نافمو دست میزدم خیلی درد میگرفت

شفیع
شفیع
3 ماه قبل

سلام چندین روز هست به درد شکم قسمت پایبن شکم گرفتارم و شدت درد کم و زیاد می‌شود خصوصا شبها و موقع خواب لطفا راهنمایی بفرمایین و دارو که دردش رو سریع آروم کنه

حسینی از ساوه
حسینی از ساوه
پاسخ به  شفیع
1 ماه قبل

سلام لطفا درمان دل درد را بگویید چون بالای نافم درد میکنه

نسرین اسدی
نسرین اسدی
4 ماه قبل

سلام خسته نباشید ،دوستم نفخ معده و کمی بیرون روی می خواستم چه دارویی برای ایشان مناسب است

اراز پناهی
اراز پناهی
5 ماه قبل

سلام خسته نباشین پسرم سه چهار روز دل درد داره نمیتونه راه بره دستشوی کردنم میگه شکم درد دارم دکتر هم بردم گفت هیچ مشکلی نداره دارو داد بهش ولی خوب نشوده

ماعده
ماعده
5 ماه قبل

سلام دخترم ۳سالشه یک ماه دلدردزیرشکمی داره دکترم بردم خوب نشده

مهراد
مهراد
5 ماه قبل

سلام خوبین من یه سرما خوردگی کوچیک داشتم بعد کشید به سردرد بعد اینکه دکتر رفتمو خوب شدم شکم دردم شروع شد مثل اینکه ادم فک میکنه یکی تو شکمش لگد میزنه خیلی درد شدیدی دارم نمیتونم ایستاده وایسم من یه پسر ۲۰ ساله ام واقعا این مریضی چیه مبتلاش شدم

دکتر محمدی بخش زایمان
دکتر محمدی بخش زایمان
پاسخ به  مهراد
5 ماه قبل

فکنم بارداری ترانس نیستی اگه هستی صددرصد بارداری برو سونوگرافی

حامد
حامد
پاسخ به  دکتر محمدی بخش زایمان
3 ماه قبل
م.ر
م.ر
پاسخ به  مهراد
5 ماه قبل

منم همینطورشدم اول سرماخوردم‌والان دلدرد وحشتناک بایبوست و گاهیم اسهال.

زهره
زهره
پاسخ به  مهراد
2 ماه قبل

سلام خسته نباشید من دلم سه روزه درد میکنه مشکل چیه

حمزه
حمزه
5 ماه قبل

دل درد دارم

دکتر محمدی متخصص دل درد گوارشی
دکتر محمدی متخصص دل درد گوارشی
پاسخ به  حمزه
5 ماه قبل

بیا خوبت کنم اهل کجایی

چنگیز
چنگیز

سلام دل دردشدیددرخالت گرسنگی وسیری دارم

نگار
نگار

اصفهان

راهله
راهله
5 ماه قبل

سلام من یه دختر یازده ساله دارم که از امروز صبح حالت تهوع دل درد نسبتا شدید داره

علیرضاقاسمی
علیرضاقاسمی
6 ماه قبل

علیرضاقاسمی

محمد طاها هستم ده ساله ۳۰ روزه دلدرد دارم و دیس
محمد طاها هستم ده ساله ۳۰ روزه دلدرد دارم و دیس
6 ماه قبل

پسر د۶ ساله هستش سی روز دل درد داره سه بار دکار بردم مشخص نیست چه کارش استرسیه

ستاره بی نام
ستاره بی نام

اها باید قزص ضد بخوری

فاطمه عبدالله زاده
فاطمه عبدالله زاده
پاسخ به  ستاره بی نام
4 ماه قبل

سلام من یک هفته درشکم گرفتم دوبارهم دکتررفتم خوب نشدم دورنافم باهش دردمیکنه

سید هاشم موسوی
سید هاشم موسوی

با ید بهش چیپس بدی

محسن آریایی
محسن آریایی
7 ماه قبل

دل درد شدید هنگام دستشویی کردن

محمدرضاخدایی
محمدرضاخدایی
7 ماه قبل

سلام من سه سال هست مشکل معده دارم تحت نظر پزشک هستم ولی تا الان درمان کامل نشدم صبح ها ساعت پنج ازدرد سینه و شکم بیدار میشم

دکتر محمدی بخش زایمان
دکتر محمدی بخش زایمان
پاسخ به  محمدرضاخدایی
5 ماه قبل

فکر کنم دکتر که رفتی دکتر حیوانات اشتباه رفتی

اسیه
اسیه
10 ماه قبل

سلام خانم یا اقای دکترپسرم ۹سالش هست از دیشب شکم دردداره دست شویی شاش آب میکنه امامدفوع را نه دستشویی بزرگ نمیتونه داعم میگه شکمماسیه دردمیکنه چکارکنم

امید
امید
پاسخ به  اسیه
7 ماه قبل

سلام آقا یا خانم دکتر دیروز غروب بادخترم که ۸سالش است رفتم بیرون یه اسنک خورد وبعد هم زغال اخته خورد از دیشب خیلی دل درد داره وخیلی استفراغ کرده وتهوع وهم ادرار های مکرر میره ولی دستشویی بزرگ نداره واسهال هم نداره دکتر هم امروز بردم یه سرم زد وچند تا آمپول داخل سرم زد اما خوب نشده هی حالت تهوع ودل درد داره خواهشمندم راهنمایی کنید چکار کنم تا خوب بشه منتظر جوابتان هستم مرسی

دکتر محمدی متخصص دل درد گوارشی
دکتر محمدی متخصص دل درد گوارشی
پاسخ به  امید
5 ماه قبل

برو بیمارستان سریعا فوری

امید
امید
پاسخ به  اسیه
7 ماه قبل

سلام اشتباه شده شرمنده من خواستم از آقای دکتر کمک بگیرم اشتباهی برای پاسخ شما فرستادم شرمنده

دکتر محمدی متخصص دل درد گوارشی
دکتر محمدی متخصص دل درد گوارشی
پاسخ به  اسیه
5 ماه قبل

باید سریعان مراجعه کنی بیمارستان فوری شوخی شوخی نگیر

عبدالله
عبدالله
10 ماه قبل

سلام. من.شب.زیادی.دل.درمشم.‌پاین.شکم.زیاد.درد.دارد.مشکل.من.چیست

ولید
ولید
10 ماه قبل

سلام دو سه روز دل پیچه شدید دارم میگیره ول می کنه دوبار رفتم دکتر آمپول زدن ولی بهتر نیستم

اسرا
اسرا
10 ماه قبل

سلامازدیشب درد شدید بالای شکمم دقیقا از وسط درد گرفنه تا نزدیک ناف واحساس سنگینی دارم ودردش جوریه انگار گاز میگره وگاهی درد میپیچه اطراف نافم چکار کنم

آیدا
آیدا
پاسخ به  اسرا
7 ماه قبل

سلام خسته نباشی ببخشید دوسه روز دل درد شدید دارم دوبار دکتر رفتم آمپول وسرم بهم زده ولی شب که میشه باز دل درد دارم دور نافم جوری درد میگیره که میخوام بمیرم با تشکر از شما

محمد
محمد
10 ماه قبل

۳ روزه با اسهال همراه هستم دور نافم درد میگیرا ول میکنه حدود ۵ دقیقه درد میگیره دوباره ول میکنه چیزی میخورم درد میگیره راه هم برم درد میگیره

اسرا
اسرا
10 ماه قبل

سلام پدرم ۵۰ سالشه و سمت بالای شکمش درد میکنه اشتها ش هم کم شده چطور درمان کنیم

آوا عمانی از شهر مشهد
آوا عمانی از شهر مشهد
10 ماه قبل

من دل درد دارم ولی هی دل دردم میگیره وهی ول میکنه

الیاس
الیاس
11 ماه قبل

سلام راه درمان دل درد کودکان را ننوشتید

ایناز رضایی هستم
ایناز رضایی هستم
11 ماه قبل

سلام خسته نباشد ،چند روزی هست دخترم دل درد دارد از یه حالت تهوع و استفراغ شروع شد الان دل درد شدی ی بالا تر از قسمت ناف دارد

تیا را احمدی
تیا را احمدی
11 ماه قبل

سلام دختر هشت ساله ای دارم دچار دل درد شده و دهانش بوی عفونت میده و چند روز غذا نمیخوره

ماری
ماری
پاسخ به  تیا را احمدی
5 ماه قبل

سلام.آلو بهش بدین بخوره تا آلودگی ها از شکمش بره ..دفع بشه .بوی دهانش خوب میشه

غزل
غزل
11 ماه قبل

من دلم خیلی خیلی درد می‌کنه بعد
استفراغ هم کردم ولی خوب شدنی نیستش همین ۱ساعتی میشه شدم بعد انگار یک چیز ترش مانندی خوردم چی کار باید انجام بدم ؟

کیخسرو
کیخسرو
11 ماه قبل

پسرم از دیشب دل‌درد داره که نه حالش بهم می خوره نه می تونه بخوابه .دلیلش چیست

امیر
امیر
پاسخ به  کیخسرو
5 ماه قبل

منم همین توزیم شما نمی دانی

ناهید
ناهید
1 سال قبل

سلام دل درد شدید دارم پنج دقیقه آروم بعد میگیره چند ثانیه دوباره آروم بعد بازم دل درد

امیر البرزیان
امیر البرزیان
1 سال قبل

سلام وقت بخیر بزرگوار دختر بنده حدوداً دوازده ساله اکثر مواقع دچار دل درد و دل پیچه و در بعضی مواقع تنگی نفس و حالت تهوع میشود به پزشک عمومی مراجعه کردیم ایشان فرمودند هیچ مشکلی در آزمایش و سونوگرافی وجود ندارد احتمالا از اضطراب باشد
ناگفته نماند که با مراجعه به پزشک متخصص قلب ایشان فرمودند آب دور قلب بیش از حد معمول است
لطفاً راهنمایی بفرمائید که دستور چیست
سپاسگزارم

هرندی زادگان
هرندی زادگان
1 سال قبل

سلام.من با لباس زیرتوهوای سرد زمستون برا کاری چنددقیقه رفتم تو حیاط خونه ازصبح سه روزه یه دردی هی دلما میگیره ول میکنه نمیدونم چه کنم.قرص استامینوفین و سرماخوردگی هم خوردم فایده نداشته

فتحی
فتحی
پاسخ به  هرندی زادگان
11 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر من الان چند روز دل درد دا رم اشتها غذا هم کم شد دلم میخواد بالا بیارم چیکار کنم الا سه ماه اندوسکپی کردم فقط ورم روده داشتم

سحر
سحر
پاسخ به  هرندی زادگان
8 ماه قبل

سلام خوبین پسرم ۱۰ ساله هست صبح که از خواب بلند میشه هر روز دل‌درد داره اما امروز شدید شده دلدردش لطفا راهنمایی کنید چکار کنم لطفا

محمد اسماعیلی
محمد اسماعیلی
1 سال قبل

سلام پسرم که ۲۳سال دارد وبیماری سی پی دارد و همیشه یبوست هم دارد آزمایش هم دادیم سالم است ولی همیشه ناله میکند از دل درد راه نمی‌رود خیلی اذیت میشود

ویهان
ویهان
1 سال قبل

سلام من چند روزه شبا شکمم درد می‌کنه . اونم دور نافم…

سیامک چاروستایی
سیامک چاروستایی
1 سال قبل

باسلام وقت بخیرمدت زیادی هست دچاردل درد و دل پیچه مداوم هستم که شبهابیشتردل در به سراغم میادواحساس خروج بادویااجابت مزاج هستش وقتی به دستشویی میروم هیچ موردی اتفاق نمیفته خیلی اذیتم راهنمایی بفرمایید

پرهام
پرهام
1 سال قبل

سلام ،پسر ۸ساله م امپی سیلین ۵۰۰ ۴نوبت تزریق کرد،درد شکمی بدون اسهال عجیبی گرفت.؟میشه راهنمایی کنید

ژیلا
ژیلا
1 سال قبل

سلام من صبح تاحالا شکمم نفخ کرده خیلی هم گوشت های دلم درد میکنه علتش چیه

ایناز رضایی هستم
ایناز رضایی هستم
پاسخ به  ژیلا
11 ماه قبل

برای دل درد شدید چه مصرف کنیم

محمد ماهان
محمد ماهان
پاسخ به  ژیلا
7 ماه قبل

سلام پسرم ۱۲ سالشه الان حدود دو ساعته با دل درد از خواب پا شده هیچ علایم دیگه ای هم نداره هی دردش زیاد وکم میشه چیکار کنم

محمد ابراهیمی
محمد ابراهیمی
1 سال قبل

برای دل‌درد نا گرانی چکنیم هم سوزش درآ هم حالت تهوع

مریم
مریم
1 سال قبل

من دلم درد میکنه الان یکساعت شده

محمد غفاری
محمد غفاری
1 سال قبل

سلام وقت تون بخیر البته من بدون ویزیت ازشما پزشک محترم یک سوال کوتاه میپرسم اینکه امروز ساعت ۸ونیم صبح یهو زیر شکمم‌ وبیزه‌
درد شدیدی احساس کردم ولی الان باکمی گرم کردن و ابمیوه خوردن بهترم نظرتون چیه آیا جای نگرانی هست ونیاز به مراجعه پزشک هست باتشکر

سودا
سودا
1 سال قبل

سلام خسته نباشیددو روزدل درد ودل پیچه دارم

خانوم قاسی
خانوم قاسی
1 سال قبل

سلام من هروقت حمام میرم روز بعدش زیرشکمم وکمرم دردمیگیره میشه راه نمایی کنید

همایت فرخ روز
همایت فرخ روز
1 سال قبل

سلام بچم۵سالش هست حدودیک سال میباشد شکم در دارد آزمایش خون ومدفوع وسونا انجام دادیم دکتر اطفال گفت مشکلی نداره یه مقدار شکم دردش بهتر شد الان حدود۲دوماهی است موقع سرماخورده یاتب داره خیلی شکم دردشدیدمیشه لطفا راهنمایی بفرمایید درضمن قرص هیوسین بهش بدیم مشکلی نداره

سینا
سینا
1 سال قبل

سلام.خسته نباشید.من سه دو روزه غذا میخورم هضمش سخته.و اطراف نافم بشدت نبض میزنه.نمیدونم چه کاری انجام بدم.عسل.زنجبیل.شیرین بیانم خوردم

احمد
احمد
1 سال قبل

شکم درد خفیف و اسهال بعداز خوردن اب یا چای

یزدان
یزدان
1 سال قبل

من حدود ۲ساله حالت دلپیچه دارم گاهی وقتا. یبوست ولی بیشتراوقات شکمم روانه به همراه گازشکمی ایا علائم عفونته یا عصبی بودن

محسن یزدان خواه
محسن یزدان خواه
1 سال قبل

سلام من چند روزه شکمم و کلیه هام درد میکنه

مهرسانا
مهرسانا
1 سال قبل

سلام یک هفته بچم دل درد داره اسهال واستفراغ هم داره باداروکم شده ولی دل درد زیاد داره غذاهم نمیخوره فقطاب میخوره چیکارش کنم

اعظم
اعظم
1 سال قبل

سلام شوهر م ۷۲ سالشون الان یک‌ماه است درد دل دارن دکتر دارو فایده نکرده چکنم درد در از زیر دنده هاشون تا زیر دل هست

....
....
1 سال قبل

دختر من ۱۱ سالشه یهو یه دل درد پیچید تو دلش
رفت دوش آب گرم گرفت بهتر شد اما باز دل درد داره چی کار کنم

عبدالغنی نیازی
عبدالغنی نیازی
1 سال قبل

سلام دلدرد خفیف وبعضی مواقع شدیدتر چند روزه

دکمه بازگشت به بالا