اثر مشروبات الکلی بر بدن چیست؟ ۶ مورد از عوارض مصرف الکل

الکل با بدن چه می‌کند؟

متاسفانه در میان جوانان و نوجوانان، مصرف مشروبات الکلی به شدت رواج پیدا کرده است و این موضوع یک حقیقت انکارناپذیر به شمار می‌رود. این نوشیدنی‌ها عوارض بسیار بدی را برای جسم و روان مصرف‌کننده به همراه خواهند داشت و به همین خاطر است که روی مصرف نکردن آن تاکید فراوان می‌شود.

مصرف مداوم نوشیدنی‌های الکلی مانند مواد مخدر، اعتیاد را به همراه می‌آورد. حتی خیلی از کسانی که حالا از عوارض و اثرات مشروبات الکلی روی بدن مطلع شده‌اند و قصد ترک آن را دارند، نتوانسته‌اند با موفقیت آن را کنار بگذارند و این امری نگران‌کننده است.

در این مطلب قصد داریم راجع به:

  • اعتیاد به الکل
  • عوارض و فواید مصرف آن
  • چگونگی ترک الکل و مواردی از این قبیل صحبت کنیم. پس اگر علاقمند به این موضوع هستید، تا انتها همراه ما باشید.

اثر مشروبات الکلی بر مغز

زمانی که الکل مصرف می‌کنید چه اتفاقی می‌افتد؟

قبل از این که وارد جزئیات مربوط به اثرات مشروبات الکلی شویم، لازم دانستیم از عملکرد الکل روی بدن صحبت کنیم و بگوییم بعد از مصرف آن، چه اتفاقاتی در بدن می‌افتد.

زمانی که شخص مشروبات الکلی با درصدهای گوناگونی مصرف می‌کند، ۱۰ درصد از آن توسط معده و مابقی در روده بزرگ و روده کوچک جذب خواهد شد.

بعد از مدت زمانی، الکل‌های جذب‌شده توسط این اندام‌ها، به خون راه پیدا می‌کنند و از طریق عروق در تمام بدن پخش می‌شوند. در این حین، فعالیت‌های مربوط به مغز و نخاع با سرعت کمتری انجام می‌گیرد.

با گذشت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت از مصرف، غلظت الکل در خون به حداکثر میزان خود می‌رسد و فرد مصرف‌کننده اصطلاحا مست خواهد شد.

البته ناگفته نماند مسائلی که بیان شد، تنها در شرایط پایدار و ثابت اتفاق می‌افتد. زمان رسیدن به حالت مستی، اوج غلظت الکل در خون و مواردی از این قبیل، به عوامل متعددی وابسته است که در زیر به بعضی از آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

  • سن، وزن، سطح سلامت او، میزان تحمل، سوخت و ساز بدن، وضعیت اخلاقی، حالات روحی و تمامی موارد مرتبط به شرایط جسمانی مصرف‌کننده
  • پر یا خالی بودن معده شخص در زمان مصرف الکل
  • مقدار مصرف مشروبات الکلی توسط شخص در یک نوبت

۱. مشکلات کبدی با مصرف الکل

زخم کبد یا سیروز کبدی از جمله مشکلاتی است که به خاطر مصرف بی‌رویه و مداوم مشروبات الکلی اتفاق می‌افتد. در واقع می‌توان به جرات اعلام کرد شایع‌ترین عارضه در میان کسانی که مشروبات الکلی از قبیل شراب، آبجو و انواع دیگر مصرف می‌کنند، بروز مشکلات کبدی است که در بعضی موارد درمان‌پذیر است و در بعضی موارد دیگر باعث بروز اتفاقات جبران‌ناپذیر خواهد شد.

مشکلات کبدی ناشی از مصرف زیاد مشروب، با علائم زیر خود را نشان می‌دهد:

  • دردهای شکمی طولانی مدت
  • زرد شدن بیش از حد سفیدی چشم، رنگ ادرار و پوست
  • تب‌های شدید و مکرر

۲. مشکلات قلبی ناشی از مشروب

مصرف زیاد و مکرر مشروبات الکلی باعث می‌شود تا احتمال بروز بیماری و حملات قلبی در فرد شدت پیدا کند. کسانی که مدام از مقدار زیادی مشروبات الکلی استفاده می‌کنند، خطراتی از قبیل فشار خون، سکته قلبی و غیره بیشتر آن‌ها را تهدید خواهد کرد.

اگر مشکل قلبی دارید و نمی‌توانید مشروبات الکلی را کنار بگذارید، توصیه می‌کنیم با پزشکان آنلاین متخصص پذیرش ۲۴ در تماس باشید که بدون قضاوت هدف خود را حفظ سلامت شما می‌گذارند.

۳. امکان بروز سرطان با نوشیدن مشروبات الکلی

متاسفانه مصرف الکل توسط خانم‌ها و آقایان در بیشتر موارد منجر به بروز سرطان شده است. عموما کسانی که مصرف‌کننده الکل هستند یا به آن اعتیاد دارند، درگیر سرطان‌هایی از قبیل موارد زیر خواهند شد:

۴. بروز مشکلات مغزی با اثرات الکل بر مغز

اثر الکل بر مغز و سیستم عصبی، امری ثابت شده است. تحقیقات زیادی در این زمینه صورت گرفته که تاثیر منفی مصرف این مواد را نشان می‌دهد. مشروبات الکلی بیشترین اثرات منفی را روی مغز جوانان و نوجوانانی می‎‌گذارند که مغز آن‌ها در حال رشد است. اثر الکل بر مغز مختل ساختن موارد زیر است:

  • قدرت تصمیم‌گیری
  • نحوه قضاوت
  • ضعیف شدن حافظه

۵. عوارض الکل بر پانکراس

یکی دیگر از اثرات مخرب و عوارض مصرف الکل، از کار انداختن عضو حیاتی در بدن به نام پانکراس یا لوزالمعده است. زمانی که شخص به‌صورت مداوم از مشروبات الکلی استفاده می‌کند، باعث ایجاد اختلال در کار این عضو می‌شود و اجازه نمی‌دهد قند خون را تنظیم یا به هضم غذا کمک کند.

شکم دردهای مزمن و طولانی مدت، نشانه‌هایی از بروز مشکلات پانکراتیت ناشی از مصرف بی‌رویه مشروبات الکلی خواهد بود که در اکثر موارد، درمان قطعی برای آن وجود نخواهد داشت.

۶. تضعیف سیستم ایمنی

نوشیدن مشروبات الکلی اثر سوء فراوانی روی دفاع‌های بدن می‌گذارد و باعث می‌شود تا گلبول‌های سفید دیگر توانایی محافظت از بدن را در برابر بیماری‌های گوناگون نداشته باشند.

در نتیجه، سیستم ایمنی بدن تضعیف می‌شود و فرد مصرف‌کننده بعد از مدتی، به بیماری‌های گوناگونی مبتلا خواهد شد.

تاثیرات الکل

ماندگاری الکل در خون چقدر است؟

یکی از سوالات رایج موجود این است که چقدر طول می‌کشد تا الکل از بدن خارج شود؟

در پاسخ به این سوال باید گفت تنها چیزی حدود ۱۰ درصد از مشروبات الکی مورد استفاده از طریق تعریق، تنفس و ادرار از بدن خارج می‌شود و مابقی به عوامل متعددی وابسته هستند که در زیر به بعضی از آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

  • نوع مشروبات الکلی و درصد آن: عموما مشروباتی که درصد بالایی الکل دارند، ماندگاری بیشتری در خون خواهند داشت.
  • جنسیت شخص مصرف‌کننده: طبق آزمایشاتی که انجام شده است، ماندگاری الکل در بدن خانم‌ها به مراتب بیشتر از آقایان است و دلیل آن را می‌توان آب کمتر و چربی بیشتر بدن خانم‌ها تلقی کرد.
  • وزن و توده بدنی: هر چقدر توده بدنی شخص کوچکتر و وزن آن کمتر باشد، ماندگاری الکل در خون آن بیشتر از شخصی خواهد بود که وزن بیشتر و توده بدنی بزرگتری دارد.
  • مصرف بعضی داروها: مصرف داروهایی از قبیل آسپرین، پیرازول، پاراستامول و موارد مشابه، باعث کاهش سرعت متابولیسم الکل در بدن خواهد شد. بنابراین کسی که قبل از نوشیدن مشروبات الکلی داروهایی از این قبیل مصرف کرده باشد، ماندگاری الکل در خون او بیشتر طول خواهد کشید.
  • سن مصرف‌کننده: مصرف الکل در کشورهای خارجی در سنین بالای ۱۸ سال امکان‌پذیر است. آمارها نشان می‌دهد در دهه سوم سنی، میزان ماندگاری الکل در خون به کمترین مقدار خود می‌رسد. بنابراین اگر دو شخص با سنین ۲۵ و ۳۵ به یک اندازه مشروب مصرف کنند، متابولیسم الکل در خون شخص جوان‌تر زودتر اتفاق می‌افتد و در نتیجه ماندگاری کمتری خواهد داشت.

واحد اندازه‌گیری میزان الکل در خون، BAC نام دارد. اگر کسی قصد داشته باشد تا از مدت زمان ماندگاری الکل در خون خود مطلع شود، باید محتوای الکل خون یعنی BAC را بداند. سرعت متابولیسم الکل در خون تقریبا د حد ۰.۰۱۶ BAC در هر ساعت است و به عنوان مثال اگر شخصی محتوای الکل خون او برابر با ۰.۰۶۴ باشد، ۴ ساعت طول می‌کشد تا الکل در خون او متابولیزه و از بدن او خارج شود.

فواید مصرف الکل چیست؟

شاید در وهله اول متعجب شوید، اما باید بدانید این فواید آنقدر زیاد نیست که اثرات مشروبات الکلی روی بخش‌های مختلف بدن نادیده گرفته شود.

به‌طور کلی می‌توان فواید مصرف الکل را به چند مورد زیر محدود کرد:

  • ایجاد احساس شادی و سرخوشی
  • ایجاد اعتماد به نفس (بدون شک کاذب)
  • تاثیر مثبت روی عروق کرونر قلب

البته در رابطه با بخش مثبت اثرات مشروبات الکی روی کرونر قلب، تفاوت نظرهایی وجود دارد. اکثر پزشکان بر این باور هستند که عوارض مفنی اثرات مشروبات الکلی آنقدر بر روی قلب و عروق زیاد است که به تاثیر کوچک مثبت آن نمی‌ارزد.

آن‌چه باید راجع به عوارض و اثرات مشروبات الکلی بدانید و برای ترک الکل اقدام کنید، در زیر آورده شده است. قبل از بررسی آن‌ها باید بگوییم اگر به هر دلیلی دوست ندارید پیش یک دکتر حضوری چنین مسائلی را مطرح کنید، مشاوران همیشه آنلاین پذیرش ۲۴ در خدمت شما هستند و در مورد اثرات مشروبات الکلی شما را راهنمایی خواهند کرد. می‌توانید از دکتر روانشناس آنلاین‌ برای درمان اعتیاد به الکل استفاده کنید.

مشاوره انلاین روانشناسی

بعد از مشروب چی بخوریم؟ روش‌های از بین بردن اثر الکل در بدن

یکی از معضلات و مشکلاتی که مصرف‌کنندگان مشروبات الکلی با آن مواجه هستند، چگونگی آشنایی با روش از بین بردن اثر الکل در بدن است. بنابراین در زیر به راهکارهایی را که می‌توانید برای از بین بردن اثرات مشروبات الکلی انجام دهید، در زیر آورده‌ایم.

سعی کنید بخوابید

در وهله اول بهتر است بعد از احساس مستی ناشی از مصرف مشروبات الکلی، کاری انجام ندهید و بخوابید. عموما خوابیدن ۴ الی ۵ ساعته باعث می‌شود تا اثر الکل در بدن خنثی شود و دیگر احساس مستی نداشته باشید.

آب زیاد بنوشید

یکی از تاثیراتی که مصرف الکل بر بدن دارد، کاهش آب بدن از طریق تعریق و ادرار زیاد است. بنابراین می‌توانید با مصرف زیاد آب، اثر الکل را که جایگزین آب در بدن شما شده است، خنثی کنید و باعث کاهش خماری بعد از مستی شوید.

آب در واقع کمک می‌کند تا الکل سریع‌تر متابولیزه و هضم شود و اثر آن سریع‌تر از بین برود.

آبمیوه مصرف کنید

آب بعضی از میوه‌ها و سبزیجات، اثرات مشروبات الکلی در بدن را در کمترین زمان ممکن از بین می‌برد. نوشیدن آبمیوه‌هایی از قبیل موارد زیر در هنگام مستی را بسیار توصیه می‌کنیم.

  • آب پرتقال
  • ترکیب آب کلم سبز، کرفس، تره و گلابی
  • آب گوجه فرنگی
  • اسموتی ترکیبی کرفس، خیار، اسفناج، کاهو، کلم بروکلی و جعفری
  • ترکیب آب هویج و چغندر
  • ترکیب آب مرکبات لیمو، گریپ‌فروت و پرتقال همراه عسل

دمنوش زنجبیل بخورید

زنجبیل تازه یا پودر آن زمانی که با مقداری آب دم بکشد و به صورت دمنوش در آید، می‌تواند اثر فوق‌العاده خوبی روی خماری بعد از نوشیدن مشروبات الکلی داشته باشد.

وعده‌های نشاسته‌دار مصرف کنید

تقویت قوای جسمانی بعد از مصرف مشروبات الکلی که باعث تضعیف آن شده است، امری ضروری خواهد بود. تنظیم قند خون بدن به کمک مصرف:

  • نان‌های معمولی
  • سوپ‌های مقوی
  • و خوراکی‌هایی که حاوی نشاسته هستند و به عنوان وعده غذایی سبک شناخته می‌شوند، باعث از بین رفتن اثرات مشروبات الکلی خواهد شد.

تاثیر مشروبات الکلی بر بدن

چه زمانی مسمومیت الکلی اتفاق می‌افتد؟

زمانی که مقدار زیادی مشروبات الکلی در بازه زمانی کمی مصرف شود، فرد دچار مسمومیت الکلی می‌شود و در اینجا به سراغ راهکارهایی برای درمان استفراغ بعد از خوردن مشروب می‌رود.

مسمومیت الکلی عموما با یک سری علائم همراه است که بعضی از آن‌ها عبارتند از:

  • سرد شدن و کاهش دمای بدن
  • سردرد و استفراغ مکرر
  • پریشانی و ایجاد حالت تشنج
  • پریدن رنگ پوست
  • بیهوشی طولانی مدت و نداشتن توانایی حرکتی
  • تنفس کمتر از ۸ بار در دقیقه و بسیار نامنظم

در میان این علائم، استفراغ کردن یکی از رایج‌ترین اثرات مشروبات الکلی به شمار می‌رود و نباید جلوی آن را گرفت. بنابراین اگر بعد از نوشیدن مشروبات الکلی با واکنش بدن به شکل استفراغ روبه‌رو شدید، اجازه دهید این فرآیند به‌صورت طبیعی پیش رود و با جلوگیری از آن، شرایط را برای بروز مشکلات جدی‌تر فراهم نکنید.

البته بعد از استفراغ کردن ناشی از نوشیدن مشروب زیاد، باید به یک سری نکات توجه ویژه‌ای داشته باشید:

  • اصلا دوباره به سراغ مصرف نوشیدنی‌های الکلی نروید و اجازه دهید معده شما کمی استراحت کند.
  • به‌خوبی استراحت کنید و حتی‌الامکان ۴ الی ۵ ساعت بخوابید.
  • مایعات فراوان را آهسته آهسته بنوشید تا بتوانید کم‌آبی بدن را به خاطر استفراغ کردن جبران کنید.
  • اگر در ناحیه شکم احساس درد کردید، از مسکن‌هایی همچون ایبوبروفن استفاده و از خوردن استامینوفن خودداری کنید.

گاهی مسمومیت الکلی با علامتی مانند استفراغ کردن همراه نیست. در این مورد باید چه کرد؟

لازم به ذکر است استفراغ اجباری به منظور کاهش اثرات مشروبات الکلی کاملا خطرناک خواهد بود و می‌تواند منجر به:

  • پارگی مری
  • ورود محتویات معده به ریه
  • خونریزی داخلی
  • ترشح بیش از حد اسید معده و مواردی از این قبیل شود و اتفاقات جبران‌ناپذیری را به وجود آورد.

آنچه باید راجع به حساسیت الکلی بدانید

حساسیت الکلی یکی از مشکلاتی است که گریبان‌گیر درصد زیادی از مصرف‌کنندگان مشروب است. گاهی ممکن است شخص بعد از خوردن مشروب، با خارش پا مواجه شود. در این بخش، علت خارش پا بعد از خوردن مشروب را مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد.

زمانی که بدن افراد قادر به متابولیزه کردن الکل نباشد، حساسیت الکلی به وجود می‌آید. علائم و نشانه‌های مختلفی را می‌توان ناشی از حساسیت الکلی دانست که سریعا بعد از مصرف مشروبات الکلی نمایان می‌شوند. اما گاهی این علائم بدون سابقه قبلی خودشان را نمایان می‌کنند که در این بین، لازم است شخص به پزشک معالج مراجعه کرد.

یکی از این علائم رایج، احساس خارش در پا است. در این حالت، پوست پا برافروخته می‌شود و کهیرهایی روی پوست به چشم خواهد خورد. در صورتی که این ضایعات پوستی چندان اذیت‌کننده نباشند، تنها با منع مصرف مشروبات الکلی درمان‌پذیر خواهند بود. اما گاهی این خارش، ایجاد ضایعات پوستی از قبیل کهیر، قرمزی پوست و التهاب شدت پیدا می‌کند که باید سریعا پیگیری شود.

اثرات منفی مشروبات الکی

زمان مراجعه به پزشک

عوراضی که بیان کردیم درباره انواع مختلف الکل صدق می‌کند از جمله عرق کشمش یا عرق سگی. خماری و حال بد بعد از مستی و نوشیدن مشروبات الکلی یک اتفاق طبیعی است. اما اگر از حد خود بگذرد، نیازمند مراجعه به پزشک خواهد بود.

زمانی که به خاطر مصرف بی‌رویه مشروبات الکلی به پزشک نیاز پیدا کردید، تنها کافی است از طریق سایت یا اپلیکیشن پذیرش ۲۴ درخواست خود را ارسال کنید. شما می‌توانید به کمک اپلیکیشن و وب‌سایت این مجموعه خدمات مشاوره ترک اعتیاد به‌ویژه اعتیاد به الکل و مشاوره با بهترین روانشناس آنلاین به‌ صورت آنلاین، تلفنی، صوتی و متنی دریافت کنید و از اثرات مشروبات الکلی آگاه شوید.

مشاوره روانشناسی انلاین

۳.۹/۵ (۳۱ نظر)

منبع
americanaddictioncenters

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
573 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تینا
تینا
19 ساعت قبل

عاقااااا رلم مست کرده حالش بده داره بهم پیام میده چه گوهی بخورممممم داره چرت و پرت میگه انگار مسمویت الکلی گرفتههههه

علی
علی
3 روز قبل

سلام دوستان من هرشب عرق میخورم چند روزه کله بدنم داره میسوزه انگار آتیش گرفته لطفا راهنمایم کنید تو رو خدا اگه نخورید از مواد بدتره

arah
arah
5 روز قبل

حاجی تو خدار سنتون کمه نشینین عرق بخورین
من خدم میگم به کسی جسارت نمیکنم ۱۵سالمه
هر هفته میخردم از ۵روز پیش یک دبع یک لیتری ۴نفری خردیم من خابیم بلند شدم دیدم معد درد گرفتم ۵روز من ن شب دارم ن روز از معد در نشید بخرید معده خودتون بگاه بدیدن

ط بگ حسین
ط بگ حسین
12 روز قبل

کاش منو نمیگرف مست مستم

جوادی
جوادی
16 روز قبل

کس نگید مستم

امیر
امیر
22 روز قبل

سلام بخورید بنوشید ولی اصراف نکنید

دیانا
دیانا
23 روز قبل

خجالت نمیکشید

الهه
الهه
پاسخ به  دیانا
21 روز قبل

به تو دادن تو بگه اه پیف پیف

ممدشونم
ممدشونم
پاسخ به  دیانا
13 روز قبل

مامانت نمیکشید بالا به ما چه دیانا مستی خوب چیزیه خوووب

دیانا
دیانا
23 روز قبل

بدبختا

ممدشونم
ممدشونم
پاسخ به  دیانا
13 روز قبل

عینه بابات

دیانا
دیانا
23 روز قبل

شما فقط بلدین بخورین

الهه
الهه
پاسخ به  دیانا
21 روز قبل

بابا ننتم خوردن ادا خوبارو برا ما در نیار

ممدشونم
ممدشونم
پاسخ به  دیانا
13 روز قبل

بیا بزن تو دیانا تو نخور تا ته بزن

کوثر
کوثر
23 روز قبل

هم کوک بزنید هم دراگ هم شیشه هم هرنوع مشروبی از وطنی عرق سگی تا خارجی وودکا و ویسکی به حرفا بقیه هم گوش ندین ایناییکه منفین خودشون همیشه نفر اول صفن تا مفتی مصرف کنن وگرنه ترکیه پاتوق ایرانیا نبود برای این کارا البته اون ندارا میرن وگرنه پولدارا واقعی ایران شهرکا نگهبانی دارن یه پارتیایی دارن بیا و ببین

وحید
وحید
1 ماه قبل

سلام رفقا من وقتی میخورم دست راستم خواب میره الانم ۳،۴روزه گز گز میکنه چیکار میشه کرد

کوثر
کوثر
پاسخ به  وحید
23 روز قبل

دفعه بعد اصلشو گیر با درصد بالا نه فیک

عرفان
عرفان
1 ماه قبل

دوغ بخورید با چیپس گوجه ای

عرفان
عرفان
1 ماه قبل

عجب
یه لات و مست واقعی
از کاراش تو مجازی حرف نمیزنع

یگانه
یگانه
پاسخ به  عرفان
11 روز قبل

بمولا حق گفتی

مهدیه
مهدیه
1 ماه قبل

تو یه دورهمی مشروب و کوک نباشه مهمونی دوره همی نیست بچه بازیه همه مصرف میکنن ادا در نیارین پس حفظ ظاهر کنید من تو ماشینم همیشه اماده دارم

کوثر
کوثر
پاسخ به  مهدیه
23 روز قبل

اینا همشون بچه سن تو بلوغن بابا از اونا که استکانی بدی بهشون عاروق هوق میزنن مشروب خور واقعی اونیه که ۴ بطری کمه کم بکشه بالا

حسن
حسن
پاسخ به  کوثر
13 روز قبل

باوگده ترت

ممدشونم
ممدشونم
پاسخ به  مهدیه
13 روز قبل

کاش تو زنم بودی

AMIR
AMIR
1 ماه قبل

من زیاد مصرف ندارم مثلا ۱۰۰ روزی یه بار چی بشه ولی اول مستی خوبه ولی بهم نمیشازه مردم واقعا بهم میرزه غذا رو هزم نمیکنه چشام میسوزه سردرد شدید میگیرم فرداش نمیتونم راه برم بن درد شدید میگیرم اصلا دیونه میشم تا نرم دوتا سرم ۵ تا آمپول تو سرم نزنم آروم نمیشه پدرم در اومده .
گلو دردی میگیرم شدید فک کنم قبلا هم مشکل لوزوی داشتم
خلاصه اگه کسی چیزی میدونه کمکم کنه .

اکرم
اکرم
پاسخ به  AMIR
14 روز قبل

مصرف نکنید چیزی که باعث بیماری انسان میشه

محسن
محسن
1 ماه قبل

درود.آقا خانم پسر گل دختر گل تورو خدا نخورید
باور کنید دیگه اون ارمنی هم نمیشینه واسه خودش کشکش یا مویز بخوابونه بعداز چند روز تحمل عرقشو بگیره.والا بلا به هرکی میپرستین همشون آب،الکل،و قرص هستن.فکر کردی طرف توی آپارتمان اونم واسه تو میادبساط عرق گیری راه بندازه.تامشتری زنگ زد سرهم میکنن یا روزانه اینکارو میکنن و از تصفیه ردش میکنه که تو چشت به زره ای قرص نخوره.یبارببر بده آزمایش کنن.من شاهین شهرمیشینم.یه دوست اومد اینجاگفت برام بخرگفتم بلدنیستم.میدونستم هرچی بگیرم میبره تهش بد در میاد.خلاصه خودش گرفت برد پس فرداش زنگ زد گفت خودمو برادرم شب بیمارستان بودیم دکتر گفته فقط قرص به خوردتون دادن نه چیز دیگه ای.اگر خودت درست کردی یچیزی وگرنه نخرید نکنید کبدو پوست و معدتون نابود میکنن فقط واسه پول.متاسفانه دختراهم یادگرفتن فکر میکنن عالیه‌من کل این راهو رفتم.حالی که کنار خانوادت بهت دست میده بااینا بهت دست نمیده.ماندگاریشم بیشتره گیرایشم بالاست حال بدیم نداره.به خودتون رحم کنید.زمان ما ودکا بود و آبجو بیر.الان همش اتانول و قرص نکنیدتوروخدا

مهناز
مهناز
پاسخ به  محسن
1 ماه قبل

تو خودتم فری بهت بدن استکان که هیچ بطری بطری سر میکشی لازم نکرده پس به ما نصیحت یاد بدی اونیکه مست میکنه هدفش چیزا دیگس تو خودتم مریض میشی از خانواده همین روان گردانا بهت میدن از بیهوشی عمل بگیر تا درمان سردرد و الزایمرو تقویت مغزو لاغری و چاقی و…….حتی مواد غذاییم که مصرف میکنی توش هست حتی همون سیب زمینی سرخ کرده خیابونا که توش با شکر و نمک قاطی میکنن تو متوجه ماده اصلیه نشی پس چرت پرت نگو

مهزیار
مهزیار
پاسخ به  محسن
1 ماه قبل

داشم اتفاقا الکل درمان لاغریه و فشار خون و جلوگیری از زوال عقلی تو چی میگی برا خودت برو یخورده تحقیق کن بعد هرچند تو اهل این چیزا بودن الا ایران نبودی که پس برای تو حرامه و لااکراه به دینه تو به عصا خودت نگا کن ناتوانیتو ما راستیم پی خط کشی هری پس همون حضرت عیسی و کله اماما و پیامبرا هم نام ببری مصرف داشتن نمونش شام اخر فقط امثاله تو هستن دنباله اب شکرن تا خوشمزه نشون بدن خودشونو

نادیا
نادیا
پاسخ به  محسن
1 ماه قبل

مگه فقط تو فرهنگ ارمنیاس مشروب؟؟؟؟؟خدایی هیچی بلد نیستین بازگو نکنید مشروب خیلیم خوبه و تو همه کشورا و ادیان بوده و هست

عادل
عادل
پاسخ به  محسن
1 ماه قبل

الان از تو بیمارستان پاسخ میدم.متاسفانه مشروب مسموم پسر خالمو ب کما کشونده.خدا بهمون رحم کنه
شما هم ی رحمی ب خودتون کنید و از کسی نخرین خودتون درست کنید حداقل

کوثر
کوثر
پاسخ به  عادل
23 روز قبل

چرا رحم؟ راحت میشه که از زندگی سگی تو ایران ایران مگه چی داره اخه بعدشم تو دروغگویی پسرخالت تو کماس بعد صفحات مجازی دنبال نظری؟

اکرم
اکرم
پاسخ به  محسن
14 روز قبل

افرین

ممدشونم
ممدشونم
1 ماه قبل

داداشا بخورید عشق کنید ۴۰سال زندگی کردن بعتر از ۸۰
سال عمر کردنه من ۶ساله دارم میخورم تلانم دگری تگربم دارم میمیرم ولی فازشوگرفتم عرقشم مال خودمه خودم دراورم سال م سالمه

محمد
محمد
1 ماه قبل

من ۱۸سالمه ۴ساله هم هسش ک مشروب میخورم الانم که الانه مستم میخواستم بگم مشروب خوردن افتخار نیست من هرروز نیم لیتر مشروب میخورم خیلیاتون میگین چرت میگه ولی نه ۲ساله ک هرروز میخورم ولی الان کلیه هام دگ کار نمیکنه زندگیه سالم بهتر از هرچیزیه

مهزیار
مهزیار
پاسخ به  محمد
1 ماه قبل

تو کلیه هات داغونه بخاطر چیزا دیگس بعدش کلیه عضو پیوندیه وقتی پول نداری چرا پس ادا ما ادما پولدارو در میاری که مهمونیامون با مشروباته؟

محمد
محمد
1 ماه قبل

سلام

دوست دختره ممد
دوست دختره ممد
1 ماه قبل

عرق فقد عرق سگی
توایران‌‌تفریح‌دیگری‌واسه‌ی‌ما‌دخترا‌نیست
ولی این کاملا الکیه که میگن عرق مثبت ۱۸هه
من الان ۱۲ سالمه ولی میخورم
ولی مامان بابام نمیدونن چون با دوست پسرم میخورم

AMIR
AMIR
پاسخ به  دوست دختره ممد
1 ماه قبل

عمو جان من همسن تو بودم فک میکردم عرق سگ در آوردن به اون میگن عرق سگی

Mahdi
Mahdi
پاسخ به  AMIR
1 ماه قبل

باید از این دهه نودی ها ترسید

کوثر
کوثر
پاسخ به  AMIR
23 روز قبل

اون زمان شما بود که ۵۰ سالگی یاد میگرفتین تازه زن زندگی چیه واس اونه ماها داریم جور دهه ۵۰ایا ۶۰ ایا مثله شمارو میدونیم

یگانه
یگانه
پاسخ به  AMIR
11 روز قبل

وایی قهوه این کردی میخا بگه منم میدونم چیه

امیرحسین سینگل
امیرحسین سینگل
پاسخ به  دوست دختره ممد
1 ماه قبل

عرق فقط کشمش وسگی بشینی بازیدت بخوری مست کنی

میترا
میترا
پاسخ به  امیرحسین سینگل
5 روز قبل

تویی ک بقول خدت عرق خوری چجوری پ میگی عرق فق کشمش داش عرق درصد بالا خوب فق مویز هس اگ ت با گشمش مست میشی دیگ حرفی ندرم بعدشم قبل ادعا کردن برو بپرس بهتر عرق چیع ک بعدن نیایی بگی کشمش ابرو هروی عرق خورم هس ببری

Arman
Arman
پاسخ به  دوست دختره ممد
1 ماه قبل

۱۲ سالته؟
دوس پسر داری؟
باهاش عرق میخوری
من ۱۲ سالگی ب نوشابه مگفتم شوشابه

پیمان
پیمان
پاسخ به  دوست دختره ممد
1 ماه قبل

بخدا اگه بگی عرق سگی چند درصد الکل داره من ی ۱۰ لیتر بهت کادو میدم

ممد
ممد
پاسخ به  پیمان
23 روز قبل

۵۳الی ۴۵عالیه

اکرم
اکرم
پاسخ به  دوست دختره ممد
14 روز قبل

والا تو چی میخوای بشی اینده نداری .تو میخوای بشی مادر اه

Dani
Dani
پاسخ به  دوست دختره ممد
14 روز قبل

خاک تو سر من ک توهه ۱۲ ساله رل داری منه ۲۴ ساله رل ندارم

Reza
Reza
1 ماه قبل

تو ایران باید مست باشی تا احساس دلخوشی کنی

محمد
محمد
پاسخ به  Reza
1 ماه قبل

ربطی هم به امریکا وایران نداره حساب کردم تو۲سالی ک دارم میخورم هرشب ۲۰۰میلیون پول دادم بابتش اون ۲۰۰میلیون نگه میداشتم مدیریتش میکردم الان ماشین داشتم

نادیا
نادیا
پاسخ به  محمد
1 ماه قبل

لابد پراید خخخخخخخخخخخخ واس همین کسی به ممدا رو نمیده

اکرم
اکرم
پاسخ به  محمد
14 روز قبل

اره خودتون را گول بزنید جا اینکه راهش رد پیدا کنید و زندگی بسازید مناسفم واستون

یگانه
یگانه
پاسخ به  محمد
11 روز قبل

منظورت از ۲۰۰میلیون ۲۰۰تمن ارهه

امید
امید
پاسخ به  محمد
10 روز قبل

اقا ناموسا بسته دیگه اینجور که تو میگی بیشتر مزه میخوری …خیییییلللللییییی هم مزه میخوری روزی نیم لیتر میشه سالی۱۸۲لیتر میانگین لیتری صد تومن حساب کنیم میشه ۱۸میلیون فقط عرق ….. خب ۱۸میلیون هم مزه خوردی چون مزه دوست داری میشه ۳۶ میلیون …. نمیدونم دیگه سالی دویست میلیون گفتی یا دو سال با هم …. ولی خدا وکیل هر شب نمیشه….. خیلی زور بزنی دو سوم سال رو میتونی بخوری …. حتی اگه خیلی بیکار هم باشی

امیر
امیر
1 ماه قبل

حاجی آدم پشماش میریزه کامنت هارو میخونه،هرکس عرق میخوره یا نمیخوره برا خودش زندگی میکنه تو ایران جز این تفریحی نیست مگه تو آمریکا و اروپا زندگی میکنیم که میگین تفریحات سالم؟نمیگم حتما بخورین ولی من وقتی حالم خوب نیست میشینم اندازه جنبم میخورم
امیرم

نگار
نگار
پاسخ به  امیر
1 ماه قبل

خاک

مهزیار
مهزیار
پاسخ به  امیر
1 ماه قبل

یاتاقان نزنی؟ ما که با بطری سر میکشیم بدونه افزودنی

محمد
محمد
پاسخ به  مهزیار
18 ساعت قبل

به پا نرینی مرد آنقدر میخوری

Reza
Reza
1 ماه قبل

بخورید مست کنید دنیا بدون مستی حال نمیده
من همین الانم مست هستم که آین نو نوشتم

Abas
Abas
پاسخ به  Reza
26 روز قبل

هنوز به تهش نرسیدی مشتی .

احسان
احسان
2 ماه قبل

مشروب بزن قرص بنداز دود بکش عشق حالتو ببر از زندگی ما فقط یه بار حق زندگی داریم

AMIR
AMIR
پاسخ به  احسان
1 ماه قبل

خوب دیوث چرا میخای تو ۴۰ سالگی دیگه نتونیم راه بریم بزنیم سکته کنیم یا تو ۳۰ سالگی سنکوب کنیم

رضام
رضام
پاسخ به  احسان
19 روز قبل

خماری ندادی بترسی …همشون به نظرم اشتباس خودمون و غول میزنیم واقعیت ما جنبه نداریم سر مشکلاتمون هر روز باید بخوریم بعدشم ی جایی بدنمون به مشکل میخوره اون موقع میفهمید تازه من چی گفتم ، کلیه ریه مغز هیچی برام نمونده …مشروب خوبه هفته ای ی بار ماهی ی بار اما جنبه داشته باشی خود من ادم بی جنبه ایم باید قبول کنم ک نباید لب بزنم ..مشکل اعصاب گرفتم سیستم بدنیم خراب شده …گل، شیره ..متادن ، عرق همشونم ی دوره مصرف کردم از همه بدترشم گل بود ۷ سال درگیرش شدم اون موقع همه میگفتن خماری نداره اما داغونم کرد.‌‌‌‌‌..‌‌.

علی همتی
علی همتی
2 ماه قبل

کامنتا دیدم بعضیا بخاطر عشقیو…بببین عزیزم مردونه بگم دخترا ایرانی ۹۹ درصد وفا ندارن دیدی این مدل دخترو اصلا روش حساب نکن : ۱ پدر مادر مطلقه خط بزن چون احساس ندارن اینا ۲ این دختر شهرستانیا دیدین میان تهران اگه دیدی تو صنف عطر و سالن زیبایی بخصوص ناخن و ترمیم و مو و منشی و…هست خط بزن اینا هرروز با یکین یه روز ولت میکنن بدون دلیل چون ذات خرابن عادت کرده شدن ۳ دختریکه کوچکترین دروغی بهت گفت خط بزن ۴ اگه تهرانید دخترا تهرانپارس و اندرزگو و ولنجک خط بزن اوناییکه میدونن میدونن چراشو هم ۵ در اخر با دخترام دنبال پسرایی باشین که جنتلمن باشن گردن بگیرنتون نه بزن در رو پسریکه یه روز شمارشو به بزرگترتون دادین درجا خط خاموشو بدو که رفتیم نباشه یه جنتلمن اگه ملکه بالاسرش بوده بلده دختر چطور رفتار کنه و متعهده فقط به یه نفر اگه یه روز این کیسو از دست دادی اره شبانه روز مست کن چون اون دوستش داشت واقعی همه کار برات میکرد بخصوص اگه تو صفر بودی ولی تو دنبال فقط ظاهر و تفریحت بودی تو پسرا هم صدق میکنه دختری بگردین روابط متعدد نداشه باشه وگرنه بدبختون میکنه کاری باشه خونوادش در لول خودتون باشه نه عقده هاشو بیاد بگه خودش نگا کنید خونوادش ترکیده دختره تهش باباعه یه ۲۰۶ داره بعد از پسره مردم انتظار بنز بی ام و داره مگه اینجا اروپاس؟ دوره این دختر خط بزنید چون مریض قرصیتون میکنن هیچ وقت بخاطر یه گوشت مست نکنید مستی برای چیز دیگس

امیر
امیر
پاسخ به  علی همتی
1 ماه قبل

همون ۲۰۶ ام ندارن خیلیاشون تهش تیبا کوییک یا یه خونه اجاره ای

فرشید
فرشید
پاسخ به  علی همتی
1 ماه قبل

همه رو گفتی نگفتی دختر خراب تاتو داره اینم من ایضا اضافه میکنم دیدین جاییش تاتو اره بخاطر قبل شما بوده

عرفان
عرفان
پاسخ به  فرشید
25 روز قبل

اونا که مشخصن همون تتو ارتیستا و ناخون کاران اینارو دیگه همه میشناسن اوضاعشونو اکثرن زنا مطلقن دختراتوشم اکثرا با هزارتا داداشی اجتماعی خیابونی مجازی و….

سونیتا
سونیتا
پاسخ به  علی همتی
1 ماه قبل

دختر فهمیده میدونه کی واقعی دوستش داره از دستش نمیده قهرم بکنه از دلش در میاره ولی دخترا بچه سال خیر بعد چندین سال میفهمن کیو از دست دادن

AMIR
AMIR
پاسخ به  سونیتا
1 ماه قبل

چه بچه سال چه بزرگ سال تو این دوره زمونه همه دختره پی لاشی بازین دست من امیر با ۲۰۶ بستن بابا ولمون کنید

عرفان
عرفان
پاسخ به  AMIR
25 روز قبل

دخترا ایرانی ۹۹ درصد خیانتکارن اون یه درصدم وقتی زن شدن خیانت میکنن برای اون نباید بهشون رو داد یه جهزیه قراره دست دوم قسطی بیاره که ضامنش ما مرداییم دیگه :lllllllllll همون خارجی بهتره دوستان لاقل جهزیش کارت اقامتتون هست برای اون کشور خارجی! بچه ها گوله ایناییم که باکره نیستن نخورین اگه یه روز واقعا هوایی شدین مهریه فقط یه شاخه گل رز و قران چیز دیگه ای مهرشون نکنید بکنید بعد دوماه سردیشون شروع میشه ادم بده کل روزگار شما میشین فکر کن مهرشو اقساط بدی بعد ببینیی رو بقل یه پسر دیگس هرهر بهت به خریتت میخندن پس سواری به اینا ندین ببینید دارایی بابا ننش چین بعد دیدین مطلقس درجا کنسل دختریکه اخه باباننش مطلقس چی از احساس میدونه هرچی بهش محبت کنی تهش میگه وظیفته یا دوستاشو برات مثال میزنه میگه ببین بقیه رو جنس خرابارو بشناسید نرید سمتشون

مییییی
مییییی
پاسخ به  علی همتی
1 ماه قبل

سر درد نگرفتی این همه نوشتی

مهناز
مهناز
پاسخ به  علی همتی
1 ماه قبل

وقتی نوشابه بدون الکل زیرو قند به بچه میدی 🙂

کوثر
کوثر
پاسخ به  علی همتی
23 روز قبل

ببین من بدونم پسری منو دوست داره همه کار براش میکنم پس جمع نبند بعضی از دخترا اره ولی همه یه دست نیستن من دخترخالم با یه پسری اینترنتی اشنا شده بود پسره رسما خونگی مامانی بود و خودشو نشون نمیداد حتی یه دیت ساده اخرسر پسره یخش اب باز شد الا دوماده خونوادمونه دخترخالم گفت مگه دیونم ادمیکه اینقدر دوستم داره رو از دست بدم پس بدون پسر دختر نداره کسی بدونه یکی همیجوری دوستش داره از دستش نمیده اوناییکه میان بلاک انبلاک تهدید و…میگن یه مشت بچه هستن هنوز نمیدونن بد و خوب چیه بعد ده سال میفهمن چه اشتباهی کردن و کیو از دست دادن عین شادمهر و ژینا میبینید که ژینا حتی سالن زیباییشم اسمشو گذاشته عقیلی خخخ مگه اخه الا بدرد میخوری تو اوموقه که شادمهرو ول کردی کجا بودی اون موقه که تو نداری تو کانادا امریکا داشت درجا میزد اره منم موافقم دنبال دخترا سالنی نباشین عین خیابونیان شما پسرا هم خوشتون میاد دیگه وگرنه نمیرفتین باهاشون بعد بگین خرابن خراب تو خراب تری که رفتی سراغ دختر سالنی با این که میدونی با هزارتا پسر بوده همه میدونن دیگه سالن زیباییا صاحباش زنا مطلقن دختراشم خراب

الهه
الهه
پاسخ به  علی همتی
21 روز قبل

تقصیر خوده پسرا هم هس نمیشناسن دخترا خرابو که میرن سمتشون اصولا دختریکه تا ۲۵ سالگی دوست پسرشو شوهر نکرده بدون قبل و بعد ۲۵ گذشته خرابی داشته از بس زیره اینواون بوده قیافشونم ترکیده نرین سمت این دخترا خب که از هر مریضیم یه قاشق دارن

البرت
البرت
2 ماه قبل

واقعا متاسفم برای همه تون

تبخیر
تبخیر
2 ماه قبل

حالم بهم خورد ازپیاماتون،

احسان
احسان
پاسخ به  تبخیر
2 ماه قبل

me too

دلارام
دلارام
2 ماه قبل

اینایی که میگن بیا برو شیر نارگیلت رو بخور تو رو چه به مشروب باید مثل ما تحملت بالا باشه تنها چیزی که من از کامنت هاتون فهمیدم اینه که خودتون ساقی هستید و نگران از دست دادن مشتری

شبنم
شبنم
پاسخ به  دلارام
2 ماه قبل

من مصرف کننده هستم الکلایه ایرانم بیست درصده عمرا ۸۰ درصد به بالا کسی زده باشه از ۱۴ سالگی الکل میزنم الانم ۲۲ سالمه هیچیمم نیست تو بفکر خودت باش غیراخلاقی و بی غیرتی میدونی چیه؟ اون پیرزنی که کمر خم کرده به اشغالی دنباله یه درامده و مردم بهش بی توجهن اونم تو کشوریکه رو نفت خوابیده و سنگا معدنی و….! اره پس برای ما تز نده سیکتیرت خورد الان یا خودم بیام بالاسرت تقت بخوره؟

دلم گرمه به دوست پسرم
دلم گرمه به دوست پسرم
پاسخ به  شبنم
1 ماه قبل

تو خوبی من از الان که دوازه سالمه بادوست پسرم میخوریم مامان‌بابامم‌نمیدونن

AMIR
AMIR
پاسخ به  دلم گرمه به دوست پسرم
1 ماه قبل

اونوقت دوس پسرت چند سالش نکنه ۱۳ سالشه

نادیا
نادیا
پاسخ به  دلم گرمه به دوست پسرم
1 ماه قبل

منم با دوست پسرم تو ماشین میخوریم الا ۳ ۴ ساله هیچیمونم نیست

میترا
میترا
پاسخ به  دلم گرمه به دوست پسرم
5 روز قبل

حجی ت عرق خور ت دوس پسرداری ما نداریم بکش بیرون ده بار گفتی دوستان عزیز این دوس پسر دارع عرقم میخوره بهش توجع کنن بکشع بیرون‍♀️

AMIR
AMIR
پاسخ به  شبنم
1 ماه قبل

احسنت
داداش ولی ناموسا من تهش ۶۰ درصد زدم چجور ۸۰ درصد زدی ؟

دلم گرمه به دوست پسرم
دلم گرمه به دوست پسرم
پاسخ به  دلارام
1 ماه قبل

دقیقا

زهرا
زهرا
2 ماه قبل

خوردن مشروب و کشیدن گل و تریاک و شیشه افتخار نیست سالم زندگی کردن افتخاره

احسان
احسان
پاسخ به  زهرا
2 ماه قبل

تعریفت از زندگی سالم چیه؟ اینجا ایرانه نه امریکا

مجید
مجید
پاسخ به  احسان
1 ماه قبل

تو آمریکاهم الکلی ها اعتبار ندارن

مهزیار
مهزیار
پاسخ به  مجید
1 ماه قبل

امریکا رفتی تا حالا؟ یا فقط با وی پی ان ای پی امریکا داشتی فاز الی گرفتی و نیوجرسی؟تو از دهاتتم اورتر نرفتی برای تو ترکیه کشور حساب میشه برای ما دهات

Iojp
Iojp
پاسخ به  مهزیار
10 روز قبل

ولی خیلی باکلاسی

نادیا
نادیا
پاسخ به  مجید
1 ماه قبل

مگه تا الا امریکا رفتی؟؟؟

مجید
مجید
پاسخ به  زهرا
1 ماه قبل

مرسی

نادیا
نادیا
پاسخ به  زهرا
1 ماه قبل

از اسمت مشخصه زندگی سالم چیه الگوش برات

بابک
بابک
2 ماه قبل

جنبه یه ادم که تقریبا هر هفته ۳بار میخوره ۲۵۰سیسی عرق تو هر وعدشه
هر موقع داشتی مست میکردی تلخی سیگارت به شیرینی زد بکش کنار
تفریحی نداریم چون پولشو نداریم حق میدم همیشه مست باشید
پس میاییم سمت این داستانا که دنگ و دونگیه و زیاد فشار نمیاد
من بهترین تصمیمامو تو‌مستی گرفتم
خدای مستا قشنگتره خیلی قشنگتر

علی همتی
علی همتی
پاسخ به  بابک
2 ماه قبل

۲۵۰ سیسی همش؟؟؟؟ داش ما یه لیتری میزنیم خونواده ۲۵۰ سیسی احتمالا شاشت بوده تو لیوان ازمایشگاهی سر کشیدی

ماهان سازگار
ماهان سازگار
پاسخ به  علی همتی
1 ماه قبل

بعضی‌ها خیلی بی ادب بی شخصیت هستن که نظر میدهن

دوست دختره ممد
دوست دختره ممد
پاسخ به  علی همتی
1 ماه قبل
AMIR
AMIR
پاسخ به  علی همتی
1 ماه قبل

جدیدا بزور با یه لیتر میگره چجور تو با ۲۵۰ سی‌سی مست میکنی

احسان
احسان
پاسخ به  بابک
2 ماه قبل

ما که بطری بطری سر میکشیم اصل مشروب همینه بطری دوتا دوتا سر بکشی مگه رفتی بار که سی سی دنبالشی

حسین
حسین
2 ماه قبل

من که ۲۵ ساله دارم میخورم الانم دارم هر روز بیشترش میکنم به امید اینکه امروز فردا بیوفتم بمیرم راحت بشم ازاین دنیای بی رحم و نامرد که هرچی نامردی و بدبختی بود سرم اومده

ماهان سازگار
ماهان سازگار
پاسخ به  حسین
1 ماه قبل

داداش همه ما ایرانی هستیم وازاین دنیا خسته شدیم یکی به سیگار پهن می بردیای به مشروب یکی به موادمخدر یکی بهدربیابان فرار می کند پس ناامید نباش

ابراهیم
ابراهیم
2 ماه قبل

سلام من الان ۶ ساله مصرف میکنم هر روز ۲ وعده صبح ک از خاب بیدار میشم الان کلیه و معده هام درد میکنه چیکار باید کرد

شاسل
شاسل
2 ماه قبل

ای بابا چتونه انقد بخور نخور میکنین ..اگ پتانسیلی ک روی الکی میذاشتین روی ی کار مفید بود همتون فیلسوف بودین خخخ

کوهیار فرخی
کوهیار فرخی
2 ماه قبل

بعضیا سابقه بیماری دارن بدون اینکه بدونن یا بدنشون حساسه بعد میان مشروب میزنن اونم مشروبی که غلظت الکلش ته تهش بیست درصده عزیزان جنبه سرکشیدن ندارین بچه خونگی مامانیا برین اب دوغ خیارتونو سر بکشین اخه ده بیست درصد چیه که همه ادا در میارین سوزش و تهوع و….هروقت هشتاد درصد بالا سرکشیدی بیا کامنت بزار اونم با کوک نه خالی خالی لیمو عمانی دورش! گرفتی که .

خانم گل
خانم گل
2 ماه قبل

من یه ادم امروزی ام از نظر ظاهری و تیپ و … اما واقعا دوره این داستانا گذشته برید ورزش کنید بلاخره پیر که میشید می افتید یه گوشه سالم زندگی کنید که یه عمر خوب زندگی کنید نه یه لحظه مشروبم که می خورید فقط دردسرش برای خودتون و اطرافیانتونه کاراتون و حال بدیه بعدش رو اطرافیانتون باید تحمل کنن جم کنین خودتونو به خدا خوب نیست مشروب خودتونو می کشین تهش واسه ۱ ساعت بی خیالی و مستی ارزش نداره

سعید
سعید
پاسخ به  خانم گل
1 ماه قبل

حرف حق✌️

علی
علی
2 ماه قبل

بچه ها منم پونزده ساله مصرف میکردم ولی الان بخاطرش چند نفر یهو فوت شدن بد از یک روز گذشت از خوردنشون نخورین اونم از دست کسی که چند ساله ازش میخریدن واقعا اینجا نباید ادم بخوره چون خود فروشنده ها اکثرا از یه جا میخرن و الکی میگن خودمون گرفتیم

مریم
مریم
2 ماه قبل

سلام من بار اولمه که مصرف کردم الان چند ساعت گذشته و یکم توی گلوم احساس سوزش میکنم، بالا هم نیاوردم. این طبیعیه یا نه؟

سامان
سامان
پاسخ به  مریم
1 ماه قبل

۰۹۰۲۸۵۰۶۴۳۷

وانکا
وانکا
پاسخ به  سامان
1 ماه قبل

عادیه بابا

رضا هستم ٣١ ساله تا لب خط رفته ام
رضا هستم ٣١ ساله تا لب خط رفته ام
پاسخ به  مریم
1 ماه قبل

اینو همیشه یادتون باشه گرخواهی شوی تربناک در این دنیای بی باک قبل ظهر باده بعد از نهار سلطان او بکش(تریاک) ولی اندازه تا به زندگیتونم برسین اره داش من گشتم نبود نگرد نیست بهترین حالت عادی و سالم بودن

ماهان سازگار
ماهان سازگار
پاسخ به  مریم
1 ماه قبل

سلام چیزی مهمی نیست سیع کنید مایعات بیشتر مصرف کنید

مهزیار
مهزیار
پاسخ به  مریم
1 ماه قبل

چایی تریاکی درست کن دفع شه یا کنارش همیشه قبل مصرف لیمونمکی بزن سوسولی چقدر تو

مریلا
مریلا
2 ماه قبل

دعاکنید خوب شم خیلی تهوعدارم کلا پنج تا پیک خوردم دارم میمیرم

خاک
خاک
پاسخ به  مریلا
2 ماه قبل

منم دیشب زیاده روی کردم

میلاد
میلاد
پاسخ به  مریلا
2 ماه قبل

منم دقیقا مثل توعم حس میکنم میمیرم

بختیاری
بختیاری
پاسخ به  مریلا
2 ماه قبل

خخخخ با پنچ پیک چیزیت نمیشه

دهدر بختیاری
دهدر بختیاری
پاسخ به  بختیاری
1 ماه قبل

ستاره زناسون ی مشت بچه مثبت هم دونن عرق چنه

دهدر بختیاری
دهدر بختیاری
پاسخ به  دهدر بختیاری
11 روز قبل

کدسون بوعرا
از عرق خور بیدن نبودن منه گوگل درموردس سوال پرسن

حامد
حامد
پاسخ به  مریلا
2 ماه قبل

آبجی … شما استراحت کنی خوب میشی

یگانه
یگانه
پاسخ به  مریلا
11 روز قبل

خاک تو سرت ۵پیک خدا شفات بده ی چندتا دیگ میزدی خوب میشدی توک نمیدونی چرا میخوری

مریلا
مریلا
2 ماه قبل

الان بقیشو میریرم تو چاه توالت هیفپول واقعا

لیام
لیام
پاسخ به  مریلا
1 ماه قبل

نریز حیفه

سلطان ترکیبی
سلطان ترکیبی
2 ماه قبل

گنگ فقط این : عرق سگی با کوک مخلوط کنی بزنی

هستی
هستی
2 ماه قبل

سلام من چرا هر وقت عرق میخورم حالم بهم میخوره

رهام
رهام
پاسخ به  هستی
2 ماه قبل

می زده شدی بزار یکم بگذره درست میشی

سینا صفدری
سینا صفدری
پاسخ به  هستی
2 ماه قبل

-۱قبل از عرق معده نباید خالی باشد ۲-پیک هاباید اندازه هم باشد ۳-عرق باید در دمای ۳الی ۶درجه باشد ۴-کمتر از ۳پیک نخوریم و بیشتر ۱۲پیک نخوریم ۵-حداعقل سنمون باید بالای ۱۲سال باشد.
سینا هستم

ماری
ماری
پاسخ به  هستی
2 ماه قبل

خب نخور مگه مجبوری

سلطان ترکیبی
سلطان ترکیبی
پاسخ به  هستی
2 ماه قبل

چون سوسولی 🙂

رضا
رضا
پاسخ به  هستی
2 ماه قبل

خو نخور

شایان عباسی
شایان عباسی
پاسخ به  هستی
2 ماه قبل

چون با معده خالی داری عرق میخوری نیم ساعت قبل از اینکه عرق بخوری باید با غذا یا چیزی معدن رو پر کنی بعد موقع عرق خوردن مزه فراموش نشه و خوردن زیتون فرآورده هم الزامیه

محمد
محمد
پاسخ به  هستی
2 ماه قبل

حاضرم شرط ببندم تو عمرت بطریشم ندیدی گله من حتی کشیدنیم نکشیدی فقط یه چیزی گوشت خورده یا فیلم سریالا دیدی هروقت تونستی بکشی و بنوشی بیا صحبت میکنیم

79hanter
79hanter
3 ماه قبل

دوستان بهترین بهترین کار موقع بد حالی بالا اوردن هست اگرم بالا نیاوردین قهوه هم کمک میکنه زودت حالت عادی پیدا کنید .
خوردن هفته ای یک بار با کباب بساط عالیه خودم ۴۰سالمه هر هفته با گوشت گراز میرنیم به بدن خیلیم عالبه

محمد
محمد
پاسخ به  79hanter
2 ماه قبل

فقط ترکیب چای تریاک عالیه درجا دفع میکنه با ادرار

تبخیر
تبخیر
پاسخ به  79hanter
2 ماه قبل

خاک برسرت

اغا پیام
اغا پیام
3 ماه قبل

دوستان از این مشروبا فیک دستساز مصرف نکنید برین سراغ فقط اینا : کوکوروکو – ابسنته – ودکا بالکان ۱۷۶ و ودکا پریم ابی یا کستل راک عالین و در اخر عرق سگی معروفه خودمون مابقی دستساز و فیکن من همه مدل تست کردم اینا بهترینن همیشه تو اتاقم هستن و ماشینم

سلطان ترکیبی
سلطان ترکیبی
پاسخ به  اغا پیام
2 ماه قبل

واو ودکا پرایم ابی بهترینه

مهزیار
مهزیار
پاسخ به  اغا پیام
1 ماه قبل

داش پرایم گرونه شوتیا باید اصلشو برات گیر بیارن معلومه بچه اهوازی چون اونا بیشتر میزنن تهرانیا فقط منطقه یکش

Amir
Amir
3 ماه قبل

باسلام من۲۲ سالمه از ارومیه فکر نکنم کسی بع اندازه من خوردع باشع ینی تو این۷ سال کع خوردم میشه گفت هر روزو شبش الکل بجا آب یادم نی اصلا کع آب خوردع باشم الان یهو بگا رفتم دور قلبمو چربی گرفته التهاب پانکراس دارم نارسایی کلیه گرفتم کبد چرب دارم فشار خونم خیلی بالاس ینی ۱۸ زخم معده دارم خلاصه اینایی کع کامنت میزارن چن سالع خوردم چیزی نشده بلع برا منم چیزی نشدع بود یهو بگا رفتم همشو یجا گرفتم نکنید

اغا پیام
اغا پیام
پاسخ به  Amir
3 ماه قبل

وقتی فیک سر میکشی بایدم بسوزی

مهرداد
مهرداد
پاسخ به  Amir
3 ماه قبل

میخواستی کوک یا دراگ مصرف کنی نه که درینک

سلطان ترکیبی
سلطان ترکیبی
پاسخ به  Amir
2 ماه قبل

تو میخوایی بگی سالمی؟ پس چرا بدنت به قیژ قیژ افتاده تو از اولشم نباس مصرف میکردی سوسول مامانی خونگی

ثمنتتذذ
ثمنتتذذ
پاسخ به  سلطان ترکیبی
2 ماه قبل

مگه شما بیابونی خستی که خونگی بودن زشته

محمد
محمد
پاسخ به  Amir
2 ماه قبل

تو چاقی گلم برو چربیاتو حذف کن اون چربیه زده انزیم کبدیت

علی
علی
3 ماه قبل

من که الان پای بساط شرابم و دارم نظرات شما را میخونم
به سلامتی همتون

اغا پیام
اغا پیام
پاسخ به  علی
3 ماه قبل

اینایی که منفی گران تو عمرشون یه بارم بطری واقعی ندیدن و سرنکشیدن رفتن از این دستسازا بطری پرکنا خریدن بعد میگن ما فلان شدیم بهمان شدیم من دیروز پریم ابیو ی لیتریشو خرید ۴ میلیون که فوق العادس یکی نی بگه اخه تو برو بچه شیرنارگیلتو بنوش یا نوشابه بدون قند گازتو ۱۰۰هزاریتو تورو چه اخه خرج میلیونیو مستی و بالااوردنو سوسول بازی خدایی یه مشت سوسولین جنبه ندارین نه خرج کنید نه سربکشین جمع بزرگا نیایین ماها با گل و ماچروم عرق میزنیم هنوز توش متامفتامین میزنیم والا من الا نزدیکه شش ساله این ترکیبم هست هیچیمم نی

ماری
ماری
پاسخ به  اغا پیام
2 ماه قبل

عجله نکن عوارضش کم کم میاد شک نکن یه روزی به حرفم میرسی

Erfan
Erfan
پاسخ به  اغا پیام
2 ماه قبل

خداشاهده تا الان عرق خور چت باژ ماچروم خور شیشه ای گرتی ندیدم ک الان ک دیدم

مهزیار
مهزیار
پاسخ به  اغا پیام
1 ماه قبل

دمت گرم همه رو هم امتحان کردی معلومه بچه پولداریا که دسترسی داری بهشون

مهرداد
مهرداد
پاسخ به  علی
3 ماه قبل

منم تو اتاقه مامانتم عجب مامانه خوبی داری

سلطان ترکیبی
سلطان ترکیبی
پاسخ به  مهرداد
2 ماه قبل

منم تو شلواره مامانشم

آدم
آدم
3 ماه قبل

چه جالب یکی نشسته با اسم های مختلف واسه تبلیغ بزه کاری ، وقت گذاشته ،، گندو کثافت کاری رو با اب و تاب تعریف میکنه !!!!!!!
اومدم واسه تحقیق با این اراجیف روبه رو شدم.

اغا پیام
اغا پیام
پاسخ به  آدم
3 ماه قبل

تبلیغه بزهکاری درستتره باسواد … ضمنا همه از حق حقوق شهروندی ازادن نه شرعی مشکل داره نه قانونی تا وقتی نگیرن خونه همه ایرانیاهم هست حتی فکوفامیل خودت اگه بده برو از اصلاح خونوادت شروع کن تا مست نشی نفهمی اون مستی دلیلش چیه برو شیرنارگیل فیکتو بخور اب پودربچه شیرخشکه یارانه ای

سلطان ترکیبی
سلطان ترکیبی
پاسخ به  آدم
2 ماه قبل

تحقیقه چی گلم؟ چی مصرف کنی نکنی؟خخخخخ برو از ساقی محلتون بپرس که عملی برات نیازسنجی کنه با امارواقعی خخخخ

ستاره
ستاره
3 ماه قبل

والا برای ما که خیر رسونده بدنمونم سالمه هرچیزی افراط توش بده اندازش بزنید هیچیتون نمیشه اونایی که تهوع و…دارن جنبه ندارن و سوسولن برین نوشابه خونوادتونو سر بکشین

ساقی
ساقی
پاسخ به  ستاره
3 ماه قبل

دقیقا

سلطان ترکیبی
سلطان ترکیبی
پاسخ به  ستاره
2 ماه قبل

اخه اینا نوشابه هم گیر نمیتوننن بیارن که اسانس و طعم دهنده قاطی اب مصرف میکنن خخخ

محمد
محمد
پاسخ به  ستاره
2 ماه قبل

هرکسی نمیفهمه چرا مست میکنیم یه عده سیس یه عده دلی سلامتیا دلیا که یه دستشون عرق سگیه نه وودکا فیک و یه دستشون سیگار مارلبرو

ساسان
ساسان
3 ماه قبل

الکل بزن گل بکش کوک بزن تریاک بزن اکس بزنو….بابا زندگیتونو کنید همه لذتارو امتحان کنید قراره چی بشه مگه ؟ یه روز همه میمیریم دیگه قبرمونم میشه یا ساختمون یا جا یکی دیگه میخوایین تنو کجا ببرین اخه من الا ۵ساله همه رو تست کردم انواع پارتیاهم هستم کی میگه بده اخه بد خوبو ما میگیم دیگه برا من که عالیه

Amir
Amir
پاسخ به  ساسان
3 ماه قبل

یروز کع خدایی نکردع بع روزع من افتادیی دکترا هم نتونستن تشخیص بدن تو بدنت چه اتفاقی افتاده اونوقت میفهمی

اغا پیام
اغا پیام
پاسخ به  Amir
3 ماه قبل

شما بدنت پیره و فرسوده به بقیه چه اخه؟بعدشم شهرت بالا گفتی ارومیه اخه ارومیه مگه پزشک خوب هست بعدشم اونجا الا شده مهاجر کوردنشینو شیرازی و…شهر نیست که دوره خدمتم بودم مردمی عصبی حتی یجا تفریحم ندارن با خیابونا داغون جاده خاکی بهتر از خیابونا کم عرض شهرتونه واسه رخ کارم فارسی حرف میزنید برید از تبریزیا یاد بگیرین

سلطان ترکیبی
سلطان ترکیبی
پاسخ به  Amir
2 ماه قبل

گله منو امیره منو بشه منو اذیت نکنید بچه ها خونگیه

سروش
سروش
پاسخ به  ساسان
3 ماه قبل

تو اگه اهل پارتیو گل و کوک الکل بودی آخه توی این تاپیک ول نمیچرخیدی بیای پندو اندرز ول بدی که پسر جان،زندگیتو کن عقده این چیزارم نداشته باش که بیای ازشون ارزش بسازی…

علی
علی
3 ماه قبل

فقط سلامت بدن سالم ورزش تمام

ستاره
ستاره
پاسخ به  علی
3 ماه قبل

تو همون مرفینم یا استامینفنو…هم که میندازی از دسته موادمخدراس اندازش مشروب گل و..بزنی هیچیت نمیشه

نیایش 18 سال دارم
نیایش 18 سال دارم
3 ماه قبل

من دیشب مست کردم اصلا نفهمیدم چی شد فقط یادمه همش سرمو می‌گرفتم زیر آب

صدیقی
صدیقی
پاسخ به  نیایش 18 سال دارم
3 ماه قبل

شوهرمن امشب مست بود ماشینی که جلو خونه پارک کرده بودن تمام شیشه هاشو آینه ها رو چراغاشو شکست.پلیس اومد بردش ساعت۵صبحه وفکرمیکنم الان شلاق خورده یانه؟چیه اینا میخورین عقل وهوشو میبره

مهزیار
مهزیار
پاسخ به  صدیقی
1 ماه قبل

میخواستی باهاش ازدواج نکنی وقتی خودت مشروب خور نیستی نکنه بخاطر پولشه باهاشی عین بقیه جنس خراباتون

محمد
محمد
پاسخ به  صدیقی
18 ساعت قبل

بعد شوهرتو بردن تو نگا کردی باید جرشون می‌دادی. بلخره شوهرته فقط عرق خورده. زن ها دختر ها همینن اکثرا. بی احساس

مهدی بلوچ
مهدی بلوچ
پاسخ به  نیایش 18 سال دارم
2 ماه قبل

نکن باخودت حیفه

Hey ASSHOLE
Hey ASSHOLE
پاسخ به  نیایش 18 سال دارم
1 ماه قبل

اسکل شده بودی داشتی کسمغر بازی در می آوردی

آخرین ویرایش 1 ماه قبل توسط Hey ASSHOLE
دکمه بازگشت به بالا