چه داروهایی سردرد را کاهش می‌دهد؟ ۷ داروی مسکن و قرص سردرد

عوارض قرص های سردرد

آیا به دنبال مسکن سردرد می‌گردید؟

به‌صورت کلی، سردردهای خفیف یا شدید در بسیاری از مردم به یک درد روتین تبدیل شده است. اغلب افراد بدون آنکه دلایل سردردشان را بدانند مدت‌هاست که از این درد آزاردهنده رنج می‌برند و به دنبال یک مسکن برای سردرد خود هستند.

قرص ضد سردرد ممکن است در مواردی بتواند سردرد شما را کنترل کند اما اگر دلایل سردرد شما، بیماری‌های دیگری باشد، باید علاوه بر مشورت با پزشک در سبک زندگی خود نیز تغییراتی به وجود آورید. کم‌خوابی، پرخوابی، مصرف الکل و سیگار بیش از حد و سایر موارد ممکن است عامل سردرد شما باشند. مثلاً توجه کنید که در صورت مصرف بی‌رویه‌ی الکل مغز شما مقدار بسیار زیادی آب از دست خواهد داد و کم شدن آب اطراف مغز می‌تواند سردردهای بسیار دردناکی را به دنبال داشته باشد.

این مقاله راهنمای کامل مصرف انواع مسکن سردرد است. با ما همراه باشید تا انواع قرص سردرد، آمپول سردرد و… را بشناسید و از شر درد آزاردهنده سر خود خلاص شوید.

انواع سردردهای مختلف و انواع مسکن ضد سردرد

سردردها در افراد مختلف ممکن است منشأهای مختلفی داشته باشند؛ سردردهای عصبی، سردردهای میگرنی و سردردهای ناشی از عفونت‌هایی مثل سینوزیت هر یک نشانه‌های خاصی دارند. اگر دائماً از سردرد رنج می‌برید، بسیار مهم است که علت آن را بدانید. برای برخی از انواع سردردها نمی‌توان خودسرانه دارو مصرف کرد و مصرف هرگونه دارو باید زیر نظر پزشک باشد. اما اگر در اثر فشار کارهای روزانه به سردرد مبتلا شدید، احتمالاً مشکل با خوردن یک قرص ضد سردرد حل می‌شود.

درمان سردرد عصبی

اگر در طول روز دائماً تحت فشار و تنش قرار داشته باشید، یا شغلتان به نحوی باشد که نیاز به تمرکز، دقت و مسئولیت‌پذیری بالایی داشته باشد، ممکن است در اثر فشار بیش از حد به مغز و کم شدن آب بدن، دچار سردردی آزاردهنده شوید.

در این شرایط معمولاً با خوردن یک قرص ضد سردرد یا مسکن ضد سردرد قوی، مشکل حل می‌شود و نیازی نیست به پزشک مراجعه کنید.

درمان سردرد میگرنی

سردردهای میگرنی برخلاف سردردهای عصبی ممکن است ربطی به فشارهای روزانه نداشته باشند. اغلب افرادی که مبتلا به میگرن هستند گاهی ممکن است بدون انجام یک کار سخت و یا طاقت‌فرسا به این درد آزاردهنده دچار شده باشند. سردرد میگرنی یا به‌اختصار میگرن، می‌تواند دلایل ژنتیکی داشته باشد و ممکن است شما آن را از پدر یا مادرتان به ارث برده باشید. با این وجود اگر در خانواده‌ی شما کسی هست که به میگرن مبتلا باشد، بهتر است خودسرانه مسکن ضد سردرد و یا مسکن سردرد میگرنی مصرف نکنید و بیش از شروع خوددرمانی، با ویزیت آنلاین دکتر مغز و اعصاب در پذیرش ۲۴ مشورت کنید.

ویزیت آنلاین دکتر مغز و اعصاب

درمان سردرد ناشی از کم‌خوابی

بدن شما درست مثل یک ساعت کار می‌کند و خودش می‌تواند شرایط خودش را پایدار کند. اما اگر شما به‌صورت مداوم خواب کافی و باکیفیت نداشته باشید و بدنتان نتواند انرژی لازم برای پایدار کردن خودش را به دست آورد، ممکن است باعث سردردهای بسیار دردناکی شود؛ بنابراین اگر کم‌خواب هستید و معمولاً با قرص ضد سردرد، دردهای عصبی خود را درمان می‌کنید،

بهتر است کمی هم سبک زندگی‌تان را تغییر دهید. اگر به‌راحتی نمی‌توانید بخوابید و در خواب شبانه با مشکل روبه‌رو هستید می‌توانید از قرص‌های خواب‌آور استفاده کنید. در بسیاری از موارد با داشتن خواب منظم سردردها بهبود پیدا می‌کنند و دیگر نیازی به مصرف قرص ضد سردرد یا تزریق آمپول مسکن ضد سردرد نیست.

سردرد ناشی از پرخوابی

فراموش نکنید همان‌طور که کم‌خوابی می‌تواند عملکرد بدن شما را مختل کند و به سردرد مبتلا شوید، پرخوابی هم می‌تواند چنین عارضه‌ای داشته باشد. سروتونین (Serotonin) به‌عنوان یک انتقال‌دهنده‌ی عصبی بسیار مهم نقش زیادی در هوشیاری شما و کیفیت زندگی شما دارد. معمولاً وقتی شما زیاد می‌خوابید در عملکرد ترشح سرتونین مشکل ایجاد می‌شود و این موضوع می‌تواند منجر به سردردهای خفیف یا قوی شود.

علاوه بر این زیاد خوابیدن که معمولاً در روز اتفاق می‌افتد ترشح هورمون ملاتونین (Melatonin) یا همان هورمون خواب را با مشکل روبه‌رو می‌کند. فراموش نکنید که مغز یک ساختار منظم و بسیار دقیق است و هر عاملی که در کار آن اختلال ایجاد کند، مغز با فرستادن پیام‌هایی مثل درد نسبت به فشارهای وارد بر بدن هشدار می‌دهد.

بهترین قرص ضد سردرد
بهترین قرص ضد سردرد

۱. ناپروکسن برای سردرد شدید

‍پیشنهاد بسیاری از کسانی که دائماً با سردرد درگیر هستند، مصرف مسکن ضد سردرد ناپروکسن (Naprouxn) است. ناپروکسن علاوه بر عملکرد خوبش برای درمان سردرد، قرصی است که خانم‌ها نیز می‌توانند از آن برای تسکین درد ناشی از قاعدگی بهره بگیرند. باید دقت کنید که ناپروکسن در کنار خوبی‌هایی که دارد ممکن است عوارضی نیز به دنبال داشته باشد.

اولین هشدار مصرف ناپروکسن این است اگر از زخم معده رنج می‌برید هرگز به فکر خوردن ناپروکسن به‌عنوان قرص ضد سردرد نیفتید. ناپروکسن اثر بسیار شدیدی بر روی زخم‌های گوارشی دارد و ممکن است سبب خونریزی داخلی شود.

۲. استامینوفن و ایبوبروفن برای سردرد میگرنی

در کنار ناپروکسن به‌عنوان یک مسکن سردرد قوی برای درمان فوری سردرد شدید است، دو نمونه از قرص‌هایی که بسیار معروفند استامینوفن و بروفن هستند. استامینوفن به‌عنوان یک قرص ضد درد قدیمی راسته‌ی کار کسانی است که به‌صورت روزانه با سردردهای حاصل از افزایش فشار کاری و استرس مواجه هستند. البته باید توجه کنید که نباید در مصرف استامینوفن زیاده‌روی کنید چراکه مانند تمام قرص‌های دیگر ممکن است عوارضی برای شما داشته باشد.

ایبوبروفن مسکن ضد سردردی است که معمولاً برای سردردهای خیلی شدید و غیرقابل‌تحمل استفاده می‌شود. افراد مبتلا به سردردهای خفیف و موضعی زمانی که در معرض فشارهای بیرونی قرار بگیرند ممکن است به خوردن ایبوبروفن نیاز پیدا کنند. ایبوبروفن اثر شدیدتری دارد و می‌تواند در مدت‌زمان کمتری سردردهای موضعی را تسکین دهد.

اگر به دنبال درمان فوری سردرد شدید هستید، ایبوبروفن قرص سردرد قوی هست که ما به شما پیشنهاد می‌کنیم.

۳. سریع‌ترین قرص سردرد؛ قرص ادوالژین

در شرایطی که ممکن است سردردهای موضعی آن‌قدر آزاردهنده باشند که از توان فرد خارج شوند، مصرف مسکن ضد درد ادوالژین می‌تواند پیشنهاد بسیار خوبی باشد. ادوالژین (Advalene) به دلیل آنکه زود جذب می‌شود و به‌سرعت می‌تواند بر روی دستگاه عصبی تأثیر بگذارد، معمولاً انتخاب افرادی است که به حمله‌های میگرنی شدید دچارند.

قرص ادوالژین را برای درمان فوری سردردهای آزاردهنده پیشنهاد می‌کنیم.

البته در مصرف ادوالژین هم باید توجه کنید که اگر زخم معده دارید مصرف آن برای شما ممنوع است چراکه ممکن است سبب خونریزی و افزایش درد شما شود.

۴. نوافن و ژلوفن برای سردرد

نوافن و ژلوفن دو قرص ضد سردرد هستند که به شکل کپسول‌های آبی و قرمز توسط شرکت‌های داروسازی مختلف تولید می‌شوند. ژلوفن قرص بسیار سنگینی است و جدای از خطراتی که می‌تواند برای سلامتی شما داشته باشد، در مواقع سردرد شدید می‌توانید روی اثر و قدرت آن حساب کنید. نوافن نیز معمولاً برای دندان‌درد استفاده می‌شود اما از آنجا که منشأ تمام دردها دستگاه عصبی بدن انسان است مکانیسم داروهای ضد درد نیز تقریباً یکسان است.

۵. آمپول مسکن برای سردرد

جالب است بدانید بسیاری از کسانی که در تمام عمرشان دائماً در معرض سردردهای عصبی و میگرنی بوده‌اند و گاهی تا سر حد مرگ با درد کلنجار رفته‌اند امروزه با پیشرفت علم پزشکی نفس راحتی می‌کشند. تزریق بوتاکس که همیشه برای درمان نارسایی‌های پوستی استفاده می‌شد امروزه به‌عنوان یک درمان موقت برای رفع سردرد نیز استفاده می‌شود.

به‌صورت کلی آمپول بوتاکس (Botax) رایج‌ترین آمپول تزریقی برای درمان سردرد است. اگر به فکر تزریق آمپول مسکن برای سردرد هستید، فراموش نکنید که سردردهای شما علاوه بر فشارهای عصبی و میگرنی ممکن دلایل داخلی نیز داشته باشد.

مثلاً اگر با کمبود ویتامین ب -کمپلکس (B-compelex) باشید ممکن است عوارضی مانند درد بدن و سردرد به سراغ شما بیاید. ویتامین ب کمپلکس تمام انواع ویتامین‌های B را درون خود دارد و تأمین این ویتامین‌ها ممکن است تا حد زیادی از سردردهای شما بکاهدُ در این حالت بهتر است برای درمان سردرد بجای خوردن قرص یا بزریق آمپول ویتامین بدن خود را تامین کنید. متخصص مغز و اعصاب میتواند به شما در علت یابی سردردها کمک کند.

آمپول مسکن برای سردرد
آمپول مسکن برای سردرد

۶. آمپول کترولاک برای سردرد

از میان آمپول‌هایی که به‌عنوان آمپول مسکن برای سردرد استفاده می‌شوند، آمپول کترولاک (ketrolak) نیز در موارد بسیار شدید می‌تواند مفید باشد. کترولاک یک داروی ضددرد و ضدالتهاب است و می‌توان در تسکین دردهای سر عملکردی بسیار قوی‌تر نسبت به قرص ضد سردرد داشته باشد. البته نمی‌توان این آمپول را خودسرانه و برای درمان سردردهای روزمره استفاده کرد.

باید توجه داشته باشید که کترولاک با داروهای بسیاری تداخل دارد و لازمه‌ی تزریق آن این است که این داروها را مصرف نکنید. مثلا داروی لیتیوم که معمولاً برای درمان بیماری‌های مربوط به افسردگی مصرف می‌شود با کترولاک به شدت واکنش می‌دهد و ممکن است حال فرد را بسیار بد کند. علاوه بر این اگر داروهای مربوط به بیماری‌های خونی مثل هپارین (Heparin) را مصرف می‌کنید، در استفاده از آمپول کترولاک هوشیار باشید و حتی‌المقدور با پزشک مشورت کنید.

شما می‌توانید برای آگاهی از اینکه چه نوع مسکن‌هایی را می‌توانید استفاده کنید، با راحت‌ترین شیوه‌ی ممکن از ویزیت دکتر سردرد در سایت پذیرش ۲۴ بهرهمند شوید تا مسکن ضد درد را هوشمندانه و درست مصرف کنید.

۷. مورفین برای سردرد

مورفین به‌عنوان یک مسکن ضد درد قدیمی است سال‌هاست که در پزشکی و در بیمارستان‌ها به بیمارانی تزریق می‌شود که علاوه بر درد فراوان از نواحی مختلف بدن، بی‌قرار هم هستند. مورفین با اثر ضددردی که دارد می‌تواند درد را ساکت و آرامش را به بدن شما برگرداند. اما مورفین نیز از آن دسته داروهایی است که بدون تجویز پزشک نمی‌توان به‌راحتی مصرفش کرد. پزشکان متخصص مغز و اعصاب در صورت معاینه‌ی شما و پیدا کردن منشأ درد می‌توانند برای شما مورفین تجویز کنند تا درد و بی‌قراری شما ساکت شود.

تزریق سایر مسکن‌های معروف به مسکن ضددرد

امروزه در بسیاری از تحقیقات پزشکی ثابت شده است که تزریق مسکن ضد درد می‌تواند تأثیر شدیدتر و سریع‌تری بر روی تسکین درد داشته باشد. البته تزریق تمام مسکن‌ها به‌سادگی ممکن نیست و معمولاً فرد نمی‌تواند به آمپول مسکن ضد درد به‌سادگی دسترسی پیدا کند. اما به‌صورت کلی اگر سردردهای عصبی در خانواده‌ی شما موروثی است و دائماً از سردرد رنج می‌برید و مصرف قرص ضد سردرد نیز مشکل شما را حل نکرده است می‌توانید با پزشک مشورت کنید تا شاید بهبود سردرد شما از راهی غیر از مصرف مسکن ممکن شد.

اما لازم است پیش از مصرف هر گونه قرص و دارویی حتما با دکتر مغز و اعصاب انلاین تلفنی و یا متنی مشورت کنید. 

قرص سردرد
قرص سردرد

سوالات متداول درباره انواع قرص‌های سردرد

کدام کپسول ضد درد برای درمان سردردهای عصبی خوب است؟

از میان داروهای سردردی مثل بروفن، استامینوفن و ادوالژن، دو کپسول نوافن و ژلوفن نیز انتخاب‌هایی بسیار خوب هستند.

درمان سردرد با تزریق آمپول ضد درد نیز ممکن است؟

همانطور که در قسمت آمپولهای سردرد گفتیم، تزریق آمپول بوتاکس نیز برای درمان سردرد توصیه می‌شود. متخصصان اعصاب و روان می‌گویند تزریق بوتاکس برای درمان سردردُ سردردها را کمتر و کمتر کند و این حملات را به چند ماه یک بار کاهش دهد.

حالا دیگر برای درمان سردرد فقط استفاده از قرص ضد سردرد پیش‌ روی شما نیست و اگر سردردهای میگرنی حسابی کلافه‌تان کرده می‌توانید به تزریق بوتاکس نیز فکر کنید.

بهترین قرص ضد سردرد چیست؟

 به‌صورت کلی می‌توان گفت بهترین قرص‌ها برای درمان سردردهای موضعی و میگرنی دو قرص ایبوبروفن و ناپروکسن هستند. این قرص‌ها می‌توانند لحظات آزاردهنده‌ی سردرد شما را به یک آرامش نسبی ختم کنند تا سردردهای عصبی کارهای روزانه‌تان را تحت تأثیر قرار ندهد. البته توجه داشته باشید که اگر سردردهای شما همیشگی و تکرارشونده است باید مطمئن شوید که درد شما به بیماری عصبی خاصی مربوط نمی‌شود.

متأسفانه اگر مبتلا به بیماری‌های عصبی باشید و خودسرانه مسکن ضد درد مصرف کنید ممکن است نه‌تنها موجب بهبودی شما نشود بلکه شدت بیماری را نیز افزایش دهد.

قوی‌ترین قرص ضد سردرد چه قرصی است؟

اگر چند سالی است دائماً سردرد داشته‌اید و به دنبال راهی برای درمان آن بوده‌اید، حتماً خوردن چند قرص ضد سردرد به شما پیشنهاد شده است. استامینوفن (Acetaminiphen)، نوافن، بروفن و ژلوفن متداول‌ترین قرص‌هایی هستند که مردم برای تسکین سردرد از آن‌ها استفاده می‌کنند. البته این قرص‌ها فقط نمونه‌هایی متداول از میان مسکن‌هایی هستند که به مسکن ضد سردرد شناخته می‌شوند.

بهترین قرص سردرد را باید با توجه به علت سردرد خود پیدا کنید. همان‌طور که در بخش‌های گذشته نیز توضیح دادیم، سردردها اگر دلیلی جدی و خطرناک داشته باشند پزشک راه‌های درمانی دیگری جز مصرف مسکن‌های ضد سردرد را پیشنهاد خواهد داد.

بهترین قرص برای درمان فوری سردرد شدید چیست؟

قرص ادوالژین، پروفن و ژلوفن برای درمان سریع سردردهای شدید پیشنهاد می‌شود. درصورتی که سردرد شدید و مداوم دارید و مسکن‌ها تاثیری نمی‌گذارند حتما به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید.

داروی سردرد مناسب کودکان چیست؟

علت‌یابی سردرد در کودکان بسیار مهم است و نباید سرخود و بدون مشورت با دکتر اطفال مصرف شود. اما در اگر سردرد همراه بیماری‌های ساده کودکان و طبیعی است میتوانید از مسکن‌های ساده مثل استامینوفن استفاده کنید. در صورت تداوم سردرد کودک، حتما به پزشک مراجعه کنید.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

پزشکان مختلف معتقدند در مواجهه با دردهای مختلفی که ممکن است با آن‌ها برخورد کنید و ما را آزار دهند، نباید عجولانه عمل کرد و برای هر نوع دردی سریعاً مسکن ضد درد مصرف کنیم. دردها برخی مواقع یک نشانه هستند تا ما به فکر درمان بیفتیم و بتوانیم با مشاوره از پزشک مشکلاتی را که ممکن است به سلامتی‌مان آسیب بزنند، پیدا کنید.

پس توجه داشته باشید که در کنار معرفی مسکن‌های مختلف به شما پیشنهاد می‌کنیم با مشاوره دارویی پذیرش ۲۴ نیز مشورت کنید. دردهای عصبی مثل سردردهای عصبی لزوماً با استفاده‌ی همیشگی از مسکن ضد درد بهبود پیدا نمی‌کنند و گاهی لازم است اقدامی عملی‌تر انجام دهید.

مشاوره دارویی آنلاین

۴.۲/۵ (۱۸ نظر)

منبع
www.medicinenet.comwww.webmd.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
62 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
غزل
غزل
3 ماه قبل

سلام من سرم خیلی درد می‌کنه لطفاً یه دارویی معرفی کنین

عالمی
عالمی
5 ماه قبل

سلام خوب هستید چشم با نیم سرم درد میکنه درمانش چیست چطور باید کرد

رنج کشیده
رنج کشیده
5 ماه قبل

سلام همه سردردها برمیگرده به استرس درمانش فقط باید اینوتکراربکنی هیچ فکرنکن انگار که مغز خاموش میکنی چهارسال رنج پشت سر کشیدم هیچ دکتری نه پزشکی نه روحانی نه گیاهی خوبم نکردن فقط با همین کلمه که تکرار وتکرار میکردم خوب شدم حالا میخوای باوربکنی یانکنی میل خودتون

t gasemifershm
t gasemifershm
پاسخ به  رنج کشیده
4 ماه قبل

دقیقا این حرف شما درسته من مسیحی هستم همیشه پدر روحانی به ما میگه حتی اگر سرطان گرفتید با حرف دکتر یا جواب آزمایش کاری نداشته باشید فقط تکرار کنید.و بگید من خوب شدم وخدای بزرگ شفای کامل منو داد خداوند درکتاب انجیل فرمود هر کلمه ای بابت هر چیزی یا هرکاری به زبونتون بیارید دیر یا زود اتفاق می افته چون کلمه ها خیلی زیاد قدرت دارند و همون چیزهایی که به زبان آوردید برایتان انجام میدهند

Zohreh70
Zohreh70
پاسخ به  رنج کشیده
2 ماه قبل

سلام عزیزم من هم میگرن دارم از ۸سالگی الانم ۳۲سالمه هنوزم باهامه پدرمو درآورده از بس همش درد میکنه همیشه ولی وقتی استرسی یا نگرانی دارم بدتر میشه الان بنظر شما تکرار کنم این حرفو خوب میشم

عباس
عباس
6 ماه قبل

چه دارویی.برای.مور.مور.کردن.هست

پریاطالبزاده
پریاطالبزاده
7 ماه قبل

قرص دیکلوتان یاهمان دیکلوفناک ۲۵برای سردرد خوب؟؟خیلی سرم درد میکنه.

ناشناس
ناشناس
10 ماه قبل

سلام خسته نباشید من حدودا ۵ ماهی هست ۱۴ سالم شده و ۵ روز شده که کم کم خیاطی میکنم و روزی ده ساعت میخوابم در طول روز سردرد دارم حتی میام خونه سردرد دارم و فقط میخوابم و همش کسل و بیحالم ولی قبل از خیاطی اینطور نبودم ساعت ده میخوابیدم ۵ صبح بیدار میشدم و امیشه سر حال بودم و اینکه قبلا اصلا سردرد نداشتم

gh11
gh11
پاسخ به  ناشناس
2 ماه قبل

س.امیدوارم ک سلامت باشید. چون خیاطم؛ و البت نمیدونم چقدر کار و چ کاری انجام میدی اما احتمال به یقین عاملش خیاطی هست. چ اطوکاری؛ وردستی؛ چ برش و چرخکاری بهرحال فشار ب دیسک ونخاع وگردن و نور و فشاری ک بچشم میاد خیـــلی مهمه! تعطیل شدی ۵دقیقه دراز بکش و پاها رو ب دیوار بزار.. و اگ چرخکاری حتما ی چراغ مطالعه قوی ب صفحه چرخ وسردوز استفاده کن…ارزو میکنم ک دیگه کسل و بیحالم نباشی همکار

علیرضا ابراهیمی
علیرضا ابراهیمی
11 ماه قبل

سلام خسته نباشید بنده مصرف تریاک داشتم یک ماه مانده به زمستان ۱۴۰۲تریاک را ترک کردم سردرد شدید گرفتم دکترهای زیادی رفتم دکتر مغز عصاب ام ارآی گرفتم بیمارستان امیر علم رفتم ستی اسکن گوش گرفتن همه گفتن خوبه اما دکتر مغز اعصاب داروی عفونت داده و داروی اعصاب استفاده کردم نتیجه نگرفتم سردرد باقی مانده سوزش پیشانی هم اضافه شده تنها مسکن های معمولی تا جندساعتی ساکت میکنم لطفا مثل نوافن ژلفون استامینفون پانصد لطفا راهنمای کنید چه داروی مصرف کنم تا دردسرم ریشه کن بشه خوبه ممنونم

عبدالباسط
عبدالباسط
پاسخ به  علیرضا ابراهیمی
10 ماه قبل

برای درمان بیشترسردرهازنجبیل خوب است مثل دمنوش استفاده کنید

آخرین ویرایش 10 ماه قبل توسط عبدالباسط
طیبه شریفی
طیبه شریفی
پاسخ به  علیرضا ابراهیمی
5 ماه قبل

سلام برادر دارو کردی هست به اسم کما بخورکنید خوب میشه روزی یک بار تا ۱۵ روز

ماریا
ماریا
پاسخ به  طیبه شریفی
4 ماه قبل

سلام این دارویی که گفتین چیه ؟از کجا باید تهیه کرد؟

مریم کارگرحصارسرخ
مریم کارگرحصارسرخ
1 سال قبل

سرددهای مکرر قسمت پشت سر که باخابیدن شدیدتراست
درد کف سر مثل یک تیله قل میخوره واصلا سرم تکون مباید بخوره
دلیلش از فشار بالاست ولی دارویی میخام که کمتر از۷هشت ۱۰دقیقه ارومم کنه

مریم
مریم
1 سال قبل

پشت سرم درد داره

case
case
پاسخ به  مریم
5 ماه قبل

احتمالن چربی داری

علی امیدی
علی امیدی
1 سال قبل

سلام سردرد شدیدی دارم استرس واضطراب دارم بعضی وقتها از پیشانی عرق می‌ریزه ممنون

فریبا کهن کریمی
فریبا کهن کریمی
1 سال قبل

من سردرد شدیدی دارم اصلا خوابم نمیبره از بس سرم درد

نصرت الله نصرتی
نصرت الله نصرتی
1 سال قبل

با سلام خدمت شما ببخشید من بغل چشم چپم دوسه هفته یه بار درد شدید میگیره میخواستن ببینن چرا وداروی که باید استفاده کنم چیه ممنونم

امیرمحمد پیرمرادی
امیرمحمد پیرمرادی
1 سال قبل

سلام خسته نباشیدپسر من ۱۶سال دارد یک سال پیش حمله عصبی براش رخ داد دکتر بردم ام آی آرنوشت انجام دادم گفتن میگرن عصبی داره قرص پرانول ۲۰و رهاکین ۵۰۰ هرموقع میخورد همش خواب بود قرصارو قطع کردم ندادم بخوره الان یک ماهی هست سردرده احساس می‌کنه سرگیجه داره وبیحاله سبکی سر می‌کنه چکار کنم تو رو خدا راهنماییم کنین اگه همو قرصارو ادامه بده بهتر میشه یا دوباره به دکتر مراجعه کنم

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

سلام من سر درد دارم وقتی که بلند میشم یامیشینم سر دردمیگیرم

خانم نرگس
خانم نرگس
1 سال قبل

سلام وقت بخیر‌ نرگس هستم ۳۸ساله تقریبا پنج یا شیش‌ ساله با سردرد مبتلا هستم میتونین‌ کمکم‌ کنید

محمد
محمد
1 سال قبل

سه روزه سردرد بدون توقف دارم.مسکن تاثیری نمیذاره.دکتر هم رفتم میگه احتمالا سینوزیته.ولی قطع نمیشه

ناشناس
ناشناس
1 سال قبل

سلام وقت بخیر
بنده نزدیک یکماه هست سردرد دارم
عکس از پیشانی گرفتم و سی تی اسکن گرفتم
دکتر گفتن همچی خوب هست
قرص ایمی پرامین ۱۰و سیمیوال مصرف میکنم سیمیموال نزدیک ۳ روزه مصرف میشه سردردام بیشتر میشن
نمیدونم الان مصرف کنم قرص یانه؟
بنظرشما مشکل سردرد من ازچه چیزی نشات میگیره وازکدوم نوع سردرهاست؟
باتشکر

زینب
زینب
1 سال قبل

کسی که سر درد با تهوه داره چه سرم و آمپولی خوبع ؟ برای تزریق

پور اسماعیل
پور اسماعیل
1 سال قبل

یه چند روزیه ضعف شدید دارم بهمراه سردرد شدید طوریکه سرم داره منفجر میشه و رگهای سرم انگار دارن پاره میشن… و خوب بمدت کوتاه شاید یکبار در روز حالت تهوع … اونچه سر در گمم کرده و نمی‌دونم کرونا و باید بگذره یا بدکتر مراجعه کنم یا بخاطر بی خوابیه … ،من بی خوابی شدید دارم ، اینه که اگه در حالت استراحت کامل قرار بگیرم بمرور بهتر میشم و اصلا انگار هیچیم نیست و هر چقدر از حالت استراحت خارج شم کمکم حالم بد میشه حتی قد یه رفتن برای لیوان آب خوردن؟… ما مبنا بر این گذاشتیم که کروناس و باید بگذره و دوره زمانیشو سپری کنه. من سابقه سردرد نداشتم تا حالا
بنظرتون باید بدکتر مراجعه کنم؟ دلیلش چیه کرونا بی خوابی؟

شیما
شیما
1 سال قبل

من نزدیک ۳ماه سردرد شدید دارم رفتم دکتر گفتن میگرن داری

شیما
شیما
1 سال قبل

سردردشدیدهر روز

زهرا شفیعی
زهرا شفیعی
2 سال قبل

سلام ۱۸ سالمه تا بحال سر درد نداشت ولی ۲/۵ ماه هست که سر درد های شدید دارم آزمایش خون و نوار مغز و آم آر آی دادم دکتر میگه همه چی اوکیه و نرمال و مشکلی نداری و سر درد های من داره روز به روز پیشرفت میکنه و به مسکن های خوراکی جواب نمیده اصلا ۵ بار مجبور شدم برای آرام شدن از مسکن های تزریقی مثل دگزامتازون استفاده کنم میشه راهنمایی کنید که چیکار کنم پیش فلوشیپ سر درد هم رفتم چند بار جواب نگرفتم

مهران
مهران
پاسخ به  زهرا شفیعی
1 سال قبل

شییاف ۱۰۰ خوبه قرص سه کاره رنگ بنفش هم خوبه . حتما استرس زیاد داری. همش فکر می‌کنی .دقت من گرمه بدنت یا سردرد چون کرمی سردی میخوری میزنع به سرت منم سردرد دارم کلی دکتر رفتم

ایدین
ایدین
پاسخ به  زهرا شفیعی
1 سال قبل

امپول دگزا عملکرد منفی دارد یه مدت ناپروکسن مصرف کنید

مسلم
مسلم
2 سال قبل

سلام شیافت برای سردردخوبه

امیررضا
امیررضا
2 سال قبل

سلام من سر مادرم درد میکنه قرص اگزودیان به من دادن خویه

...
...
2 سال قبل

سلام خسته نباشید ببخشید برای سردرد میشه کپسول مفنامیک اسید هم خورد؟

ساناز
ساناز
پاسخ به  ...
2 سال قبل

برای کسی که اعتیادشو ترک کرده وهر روز سردرد میشه چی بدم بهتر بشه

Morteza
Morteza
2 سال قبل

سلام وقت بخیر
من تازه از کمپ ترک اعتیاد اومدم
سردرد دارم لطفا راهنمایی کنید چه مسکنی بخورم که کدین یا مورفین نداشته باشه

هیچکس
هیچکس
پاسخ به  Morteza
2 ماه قبل

داداش قرص سلبرین ۱۰۰ بخور من خودمم هم ترک کردم وقتی سردرد دارم استفاده میکنم خیالت راحت باشه

فریبا نجفی
فریبا نجفی
2 سال قبل

سلام وقت بخیر خانم ۳۴ ساله هستم با سردردهای شدید میگرنی و عصبی هیچ مسکنی هم آرومم نمیکنه سورهای شدید همراه تهوع و استفراغ..ناراحتی اعصاب و معده نیز دارم که قرص پنتوپرازول سرترالین پرانول و نورتریپتیلین هم مصرف میکنم..ممنون میشم کمکم کنید چون واقعا این سردردها زندگی منو بهم ریختن

دکتر نسیبه امیرزرگر
دکتر نسیبه امیرزرگر
عضو
پاسخ به  فریبا نجفی
2 سال قبل

در صورت عدم کاهش فرکانس سردردهای میگرنی با مصرف نورتریپتیلین و پروپرانولول، قدم اول افزایش دوز داروها و در صورت عدم اثربخشی درمان با داروهای پیشگیرانه قوی تر هست، اگر ام ار آی مغز انجام نشده لازم هست، تحت نظر متخصص مغز و اعصاب روند درمان ادامه پیدا کند

فاطمه
فاطمه
2 سال قبل

سلام دختر چهارسالم دو روز مریضه الان یهویی گریه می‌کنه میگه سرم درد می‌کنه چ دارو ی قرصی بهش بدم

دکتر سمانه حمزلو حسین آبادی
دکتر سمانه حمزلو حسین آبادی
عضو
پاسخ به  فاطمه
2 سال قبل

.سلام
سردرد توی بچه ها بسیار مهم هست ولی چون همزمان با بیماری اتفاق افتاده از مسکن های ساده مثل استامینوفن استفاده کنید ولی در صورت تدام سردرد حتما پیگیری کنید

محمد
محمد
پاسخ به  فاطمه
2 سال قبل

یه مدتی پشت سرم درد داره چی میتونه باشه؟ دوم اینکه چه دارویی میتوانم استفاده کنم ممنون میشم.

سیدمحمدعلی موسوی
سیدمحمدعلی موسوی
2 سال قبل

سلام من سردردشدیددارم ونصف قرص رهاکین درروزونصف اسنترا۵۰ مصرف می کنم دردم بیشتر میشود گاهی سرم از دردعرق میکن چکارکنم ممنون

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  سیدمحمدعلی موسوی
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین داروسازی گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با پزشک داروسازی

عسکریان
عسکریان
2 سال قبل

سلام وقت بخیر
خانومی هستم ۳۸ ساله، که:
۱_سردردهای شدیدی گاهی در قسمت گیجگاهی سمت چپ و راست و بدون ضربان
۲_و گاهی به صورت درد یکنواخت و خفیف و دارای ضربان های شدید در قسمت راست سر و همراه با حالت تهوع شروع شده
دردها گاهی ممکن است تا ۳ الی ۴ روز ادامه دار باشد، حتی بعد خواب و استراحت هم دردها کم نشده و گاهی بعد از خواب هم شروع می شود،
استامینوفن، ایبوبروفن،نوافن، ژلوفن و مگافن هم تاثیر ندارن
لطفاً راهنمایی بفرمائید ممنون

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  عسکریان
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین داروسازی گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با پزشک داروسازی

Sina
Sina
پاسخ به  عسکریان
2 سال قبل

سلام به احتمال زیاد سردرد شما عصبی است و احتمالا دچار افسردگی هستید که برای درمانش باید به روانپزشک مراجعه کنید درمان افسردگی متاسفانه سخته و زمان بره بسته به میزان افسردگی گاهی ممکنه نیاز باشه چند سال دارو مصرف کنید منم دقیقا مشکل شمارو داشتم سردردای شدیدی میگرفتم هیچ مسکنیم بهش جواب نمیداد و چون تحصیلاتم در زمینه پزشکیه متوجه شدم سردردام ناشی از افسردگیه چند سال درگیر بودم انواع اقسام داروهای افسردگی رو مصرف کردم یه مدت خوب میشدم بعد بخاطر مشکلات شخصی سر کوچکتر ین مسایل بهم میریختم و سردردام شروع میشد مخصوصا بعد از خواب خیلی سردردم شدیدتر میشد بهرحال براتون ارزوی سلامتی دارم

محمد امین
محمد امین
پاسخ به  Sina
2 سال قبل

سلا پسرم ۱۲ سالشه الان یک ۷ ماه مداوم قرص نورتریپتیلین ۲۵ وپرو پرانول مصرف میکنه اما همچنان گاهی اوقات سردردهای آزار دهنده داره ممکنه با قرص کاملا خوب بشه

پریوش محمدی
پریوش محمدی
2 سال قبل

سلام من میگرن دارم مجبور به مسکنم می تونم داخل خانه آمپول بزنم کوتولایک میزدم الان گیرم نمیاد چه آمپولی مسکن می تونم جای گزینش کنم ممنون

دکتر ارمین محمدی لیر
پاسخ به  پریوش محمدی
2 سال قبل

اطلاعات سوال کافی نیست

ناشناس
ناشناس
2 سال قبل

سردرد شدید با استامینوفن آرام نمیگره مگه با ژلوفن
۱۵ سالمه

رجبی
رجبی
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر همسرم چند سالی هست سیگار میکشه و تصمیم به ترک اون گرفته و دچار سردرد هایی در قسمت پیشانی میشه اگه ممکنه راهنمایی کنید که حداقل چه مسکنی مصرف کنه

دکتر نیما مهرجویی
پاسخ به  رجبی
2 سال قبل

سلام
اگر مشکل معده ندارند میتوانند از ایبوپروفن ۴۰۰ میلی گرمی در مواقع سر درد استفاده کنند

رضا عطایی
رضا عطایی
پاسخ به  رجبی
2 سال قبل

سلام رضا عطایی هستم سرم درد میکنه تیر میکشه چی داروی خوبه

صمد
صمد
2 سال قبل

سلام دکترجان یک سوالی داشتم زنم سردرد شدید دارد و بی خوابی هرجا بردم نتیجه نگرفتم چه کاری کنم چه قرصی بدم

دکتر ارمین محمدی لیر
پاسخ به  صمد
2 سال قبل

سلام
باید متخصص مغز و اعصاب ببرید.

خانم رحیمی
خانم رحیمی
پاسخ به  صمد
2 سال قبل

سلام مدتی هست مدتی هست سردرد شدید دارم همراه با تاری دید وگاهی سرگیجه مسکن هم اصلا جوابگو نیست خیلی میترسم به طوری که شب وروزم سخت شده تلویزیون وگوشی رو به سختی نگاه مبکنم

دکتر فرناز حسنی
پاسخ به  خانم رحیمی
2 سال قبل

سلام
لطفا حضورا به متخصص مغز وعصاب مراجعه کنید .

دکتر ارمین محمدی لیر
پاسخ به  صمد
2 سال قبل

باید متخصص مغز و اعصاب ببرید

شقاقی
شقاقی
پاسخ به  دکتر ارمین محمدی لیر
11 ماه قبل

سلا م من نزدیک چهار ماه میشه سردرد گرفتم اول اصلا سردرد نداشتم وسط سرم درد میکنه

شقاقی
شقاقی
پاسخ به  شقاقی
11 ماه قبل

بعضی وقتی هام میسوزه

دکمه بازگشت به بالا