۱۸ روش مفید درمان خانگی سردرد

سردرد عارضه‌ای مرموز است که همه ما هر از گاهی طعم تلخ آن را می‌چشیم. این عارضه شایع می‌تواند زندگی روزمره را تحت‌الشعاع قرار دهد. به همین دلیل بهتر است با روش‌های درمان خانگی سردرد شدید آشنا باشیم. درمان‌های شیمیایی و دارویی زیادی برای تسکین و بهبود سردرد وجود دارد، اما همانطور که می‌دانید مصرف آنها خالی از عوارض هم نیست. درواقع روش‌های درمان سریع سردرد خانگی با کمترین عارضه، بیشترین بهبودی را برای ما به ارمغان می‌آورند.

یکی از مهم‌ترین مزایای درمان‌های خانگی سردرد، قابلیت دسترسی و سهولت انجام آنهاست. تمامی روش‌هایی که در ادامه معرفی خواهند شد، خیلی راحت و بدون کمترین دردسری انجام می‌شوند. در این مطلب شما را با بهترین روش‌های درمان سردرد در خانه آشنا خواهیم کرد.

۱۸ راهکار شگفت‌انگیز برای درمان خانگی سردرد

سردرد یکی از عارضه‌های شایع است که بسیاری از افراد در طول روز با آن دست‌ و پنجه نرم می‌کنند. این عارضه از عادی‌ترین تا غیرقابل‌ تحمل‌ترین حالت، ممکن است فعالیت‌های روزمره شما را با اختلال مواجه کند. انواع مختلفی از سردرد وجود دارد که سردرد تنشی یکی از آنهاست. درمان خانگی سردرد تنشی با انجام چند راهکار به سادگی امکان‌پذیر است. سردردهای خوشه‌ای هم از دیگر عارضه‌های شایعی هستند که افراد به صورت روزمره با آن مواجه می‌شوند. اگرچه درمان‌های دارویی برای این عارضه‌ها وجود دارند، اما درمان خانگی سردرد خوشه ای عوارض بسیار کمتری دارد. در ادامه شما را با ۱۸ درمان موثر خانگی این عارضه شایع آشنا می‌کنیم.

۱. آب کافی بنوشید

گاهی اوقات هیدراتاسیون ناکافی، باعث ایجاد سردرد می‌شود. درواقع کم‌آبی مزمن علت رایج بیشتر سردردهای تنشی و میگرن است. تحقیقات نشان می‌دهند که نوشیدن آب علائم سردرد را بلافاصله تسکین می‌دهد. به طور کلی کم‌آبی باعث عدم‌تمرکز و تحریک‌پذیری بیشتر می‌شود. به این ترتیب یکی از راهکارهای درمان خانگی سردرد، نوشیدن آب کافی و مصرف مواد غذایی حاوی آب در طول روز است.

مصرف آب باعث کاهش سردرد می‌شود
مصرف آب باعث کاهش سردرد می‌شود

۲. منیزیم مصرف کنید

منیزیم یکی از مهم‌ترین مواد معدنی است که وجود آن در بدن، باعث کنترل قند خون و انتقال پیام‌های عصبی می‌شود. تحقیقات زیادی در مورد رابطه این ماده با سردرد انجام گرفته‌اند که همگی تاثیر آن بر کاهش سردرد را تایید می‌کنند. درواقع منیزیم همچون یک داروی ایمن در برابر سردرد عمل می‌کند. این تحقیقات نشان می‌دهند، سردرد در افرادی که کمبود منیزیم دارند، بسیار بیشتر از سایر افراد است. به این ترتیب مصرف ۶۰۰ میلی‌گرم سیترات منیزیم در طول روز، کمک شایانی به بهبود سردردهای مزمن می‌کند. در غیر این صورت باید به دکتر سردرد مراجعه کرد.

۳. مصرف الکل را محدود کنید

مصرف الکل ممکن است در ۷۰ درصد افرادی که سردرد مکرر را تجربه می‌کنند، باعث ایجاد میگرن شود. همچنین مصرف الکل، باعث ایجاد سردردهای خوشه‌ای و تنشی در افراد می‌شود. همانطور که می‌دانید، الکل باعث گشاد شدن عروق خونی می‌شود و خون آزادانه‌تر جریان پیدا می‌کند. این اتفاق در برخی افراد، باعث سردرد مزمن می‌شود. همچنین الکل باعث ایجاد ادرار مکرر شده و مایعات و الکترولیت‌های بدن را از این طریق دفع می‌کند. همین از دست دادن مایعات باعث ایجاد سردرد می‌شود؛ بنابراین یکی از راه‌های درمان خانگی سردرد، عدم مصرف الکل است! اگر با قطع آن مشکل حل نشد، باید به متخصص بیماریهای مغز و اعصاب مراجعه کنید.

۴. خواب کافی داشته باشید

خواب ناکافی علاوه‌بر ایجاد مشکلات متعدد برای سلامتی، ممکن است باعث سردرد مزمن در افراد شود. مطالعاتی روی افراد با خواب کمتر از ۶ ساعت صورت گرفت. نتیجه این تحقیق نشان داد که میزان ابتلا به سردرد در این افراد بسیار بیشتر از سایرین است. از سوی دیگر خواب بیش از اندازه هم باعث ایجاد سردرد می‌شود. به طور کلی خواب بین ۷ تا ۹ ساعت بسیار ایده‌آل است.

خواب کافی باعث بهبود سردرد می‌شود
خواب کافی باعث بهبود سردرد می‌شود

۵. مصرف غذاهای حاوی هیستامین ممنوع!

هیستامین ماده‌ای شیمیایی است که به طور طبیعی در بدن وجود دارد. هیستامین در بهبود عملکرد سیستم عصبی، سیستم ایمنی و گوارش نقش مهمی دارد. این ماده در مواد غذایی زیادی، ازجمله شراب، غذاهای تخمیر شده، پنیر کهنه، ماهی دودی، آبجو، گوشت پخته شده و … یافت می‌شود. افرادی که به این ماده حساسیت دارند، بلافاصله بعد از مصرف دچار سردرد میگرنی می‌شوند. دلیل اصلی این موضوع عدم دفع صحیح هیستامین در بدن افراد است. به همین دلیل حذف غذاهای حاوی هیستامین، یکی از راه‌های موثر درمان خانگی سردرد پشت چشم محسوب می‌شود. با این وجود در صورت تشدید، بهتر است به دکتر مغز و اعصاب مراجعه شود. غذاهای حساسیت‌زا باعث ایجاد سردرد می‌شوند.

۶. عرقیجات طبیعی مصرف کنید

این اسانس‌ها مایعات بسیار غلیظی هستند که از ترکیبات گیاهان معطر به وجود می‌آیند. عرقیجات گیاهی مثل نعناع و اسطوخودوس، خواص درمانی بسیار زیادی دارند. تحقیقات زیادی در این زمینه صورت گرفته که همگی تاثیر این مایعات در کاهش سردرد را تایید می‌کنند.

۷. از مصرف ب کمپلکس غافل نشوید

ویتامین‌های گروه ب از مهم‌ترین ریزمغذی‌های محلول در آب هستند که تاثیر زیادی بر عملکرد بدن دارند. این ویتامین‌ها در سنتز انتقال‌دهنده‌های عصبی و تبدیل غذا به انرژی موثر هستند. برخی از این ویتامین‌ها ممکن است در درمان سردرد شدید هم نقش داشته باشند. مصرف مکمل ویتامین ب۲، ب۱۲ و ب۶ کمک زیادی به کاهش علائم سردرد می‌کند. درواقع مصرف این ۸ ویتامین گروه ب یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین راهکارهای درمان خانگی سردرد پیشانی محسوب می‌شود.

مصرف ب کمپلکس در درمان سردرد موثر است
مصرف ب کمپلکس در درمان سردرد موثر است

۸. از کمپرس سرد استفاده کنید

این کار باعث کاهش سریع علائم مرتبط با سردرد می‌شود. برای این کار کافیست کمپرس سرد را در ناحیه سر یا گردن قرار دهید تا التهاب کاهش پیدا کند. کمپرس سرد باعث کند شدن هدایت عصبی و انقباض رگ‌های خونی می‌شود. به این ترتیب سردرد در مدت زمان کوتاهی سردرد بهبود پیدا می‌کند.

۹. مصرف کوآنزیم Q10 را درنظر داشته باشید

این ماده که به‌طور طبیعی در بدن وجود دارد، باعث تسهیل تبدیل غذا به انرژی می‌شود. درواقع این کوآنزیم به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی در بدن کار می‌کند. طبق مطالعات انجام شده، مصرف مکمل CoQ10 راهی موثر در درمان خانگی سردرد سینوسی است.

۱۰. برخی از غذاها را حذف کنید

تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف برخی از مواد غذایی، ممکن است باعث سردرد شود. به همین دلیل بهتر است از رژیم غذایی حذفی استفاده کنید. در این رژیم غذاهایی که باعث سردرد می‌شوند را حدالامکان حذف کنید. برخی از این مواد غذایی عبارتند از شکلات، مرکبات، پنیر، الکل، قهوه و … . این مواد غذایی باعث تحریک سردرد می‌شوند. به همین دلیل بهتر است مصرف آنها را کاهش داده یا حذف کنید.

مصرف برخی مواد غذایی در تشدید سردرد موثر است
مصرف برخی مواد غذایی در تشدید سردرد موثر است

۱۱. مصرف چای و قهوه را فراموش نکنید

مصرف نوشیدنی‌های حاوی کافئین، کمک زیادی به کاهش سردرد می‌کند. به طور کلی کافئین، خلق‌وخوی افراد را بهتر کرده و باعث هوشیاری بیشتر می‌شود. مصرف این نوشیدنی‌ها باعث انقباض رگ‌های خونی شده و سبب بهبود علائم مرتبط با سردرد می‌شود. از سوی دیگر قطع یکباره کافئین بعد از مصرف مکرر و طولانی مدت هم سردردهای مزمن را به دنبال دارد. به همین دلیل باید تعادل را در مصرف کافئین حفظ کنید.

۱۲. طب سوزنی انجام دهید

طب سوزنی یکی از تکنیک‌های رایج در چین است که در آن سوزن‌های متعددی را وارد پوست نقاط خاصی از بدن می‌کنند. طب سوزنی یکی از راهکارهای موثر در درمان خانگی سردرد پشت سر محسوب می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهند که انجام این تکنیک به اندازه مصرف دارو در درمان میگرن موثر است.

۱۳. یوگا را امتحان کنید

تمرینات یوگا راهکاری مناسب برای افزایش انعطاف، تمرکز و کاهش استرس و درد هستند. به طور کلی یوگا کیفیت زندگی را بهبود می‌بخشد. تمرینات مخصوص یوگا، باعث کاهش سردرد می‌شود. طبق تحقیقاتی که روی ۶ نفر انجام شده، نشان می دهد که شدت سردرد با انجام تمرینات یوگا کاهش پیدا می‌کند. مطالعات دیگری نشان داد، افرادی که یوگا انجام می‌دهند به‌ندرت دچار سردردهای میگرنی می‌شوند.

۱۴. از استشمام بوی تند دور باشید

گاهی اوقات استشمام بوهای تند، مثل بوی عطر، محصولات شوینده و … ممکن است باعث ایجاد سردرد شود. مطالعاتی که روی ۴۰۰ نفر انجام شد، وجود سردردهای میگرنی در افرادی که در معرض استشمام بوی تند قرار داشتند را تایید کرد. این حساسیت زیاد به بو، اسموفوبیا نام دارد که معمولا در مبتلایان میگرن مشاهده می‌شود. به همین دلیل بهتر است از بوی سیگار، بوی عطر و … دوری کنید.

۱۵. داروهای گیاهی مصرف کنید

بسیاری از گیاهان دارویی، مثل دمنوش‌ها و فلفل، علائم سردرد را تا حد زیادی کاهش می‌دهند؛ بنابراین از راه‌های موثر در درمان خانگی سردرد و حالت تهوع محسوب می‌شوند. یکی از مزایای مهم مصرف داروهای گیاهی علاوه‌بر کاهش سردرد، داشتن حداقل عوارض برای بدن است.

۱۶. از مصرف نیتریت و نیترات برحذر باشید

این مواد از رایج‌ترین نگهدارنده‌های غذایی محسوب می‌شوند که در بسیاری از فست‌فودها وجود دارند. مواد غذایی مثل هات داگ، انواع سوسیس، کالباس و … حاوی مقادیر زیادی نیترات و نیتریت هستند. سازندگان این محصولات مواد فوق را برای جلوگیری از رشد باکتری به مواد غذایی اضافه می‌کنند. به این ترتیب مصرف این نوع غذاها، باعث ایجاد سردرد خواهد شد. دکتر آنلاین مغز و اعصاب کمک زیادی به درمان سردرد خانگی می کند.

۱۷. چای زنجبیل بنوشید (چای زنجبیل و تاثیر آن در درمان سردرد)

زنجبیل یک گیاه بسیار مفید است که ترکیبات مفیدی از مواد التهابی و آنتی‌اکسیدان دارد. مصرف این گیاه همراه با چای به کاهش سردرد کمک زیادی می‌کند. از سوی دیگر مصرف زنجبیل، باعث کاهش تهوع و استفراغ شده و علائم سردرد را از بین می‌برد.

۱۸. ورزش کنید

یکی از مهم‌ترین روش‌های درمان خانگی سردرد، انجام ورزش است. فعالیت بدنی به کاهش دفعات ابتلا به سردرد کمک می‌کند. مطالعات نشان می‌دهند که انجام فعالیت‌های بدنی مثل دوچرخه‌سواری، روشی موثر در درمان سردرد محسوب می‌شود.

سخن پایانی

درمان خانگی سردرد و تهوع عوارض خاصی ندارد و به همین دلیل مورد استقبال بیشتر افراد قرار می‌گیرد. برای بسیاری از این درمان‌ها حتی نیازی نیست کار خاصی انجام دهید؛ فقط کافیست سبک زندگی خود را کمی تغییر دهید تا تاثیرات آن را روی کاهش سردرد حس کنید. با وجود این که درمان‌های دارویی همواره در اولویت بسیاری از افراد قرار دارند، اما باید گفت که درمان‌های خانگی هم تاثیرات زیادی روی بهبود سردرد می‌گذارند.

سوالات متداول درباره درمان خانگی سردرد

درمان خانگی سردرد امکان پذیر است؟

سردرد یکی از عارضه‌هایی است که به راحتی در خانه درمان می‌شود

درمان های خانگی سردرد هزینه‌بر هستند؟

بسیاری از این درمان‌ها با مواد موجود در خانه انجام می‌شوند و هزینه چندانی ندارند

درمان خانگی سردرد عوارض دارد؟

خیر این نوع درمان هیچ گونه عوارضی ندارد.

 

۳.۷/۵ (۳۹ نظر)

منبع
healthline

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
79 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نسرین
نسرین
26 روز قبل

سلام والا من هروقت سردرد دارم دولیوان آب ولرم میخورم ۹۸درصد معمولا خوب میشم .ولی گاهی خوب نمیشه ۱لیوان اب جوش داخل لیوان نصف قاشق چایخوری نمک حل میکنم ولرم شد میریزم کف دستم توبینی م میکشم چند بارسینوسهامو شستشو میده وخوب میشم

.....
.....
1 ماه قبل

چرت نگو مگه میشه بدون عوارض

آخرین ویرایش 1 ماه قبل توسط .....
پروین
پروین
1 ماه قبل

همین امروزباسردردشدیدازخواب بیدارشدم ضمنابه علت یبوست قرص سیل‌اکسی مصرف میکنم،فشارخون امروزم ۱۷روی۱۳ بدسابقه فشارها نداشتم ضربان قلبم ۹۳بودبلافاصله قرص فشارخوردم خوشحال میشم ازمشاوره ی با شما

رضوی
رضوی
پاسخ به  پروین
23 روز قبل

چرا برای درمان یبوست از انجیر استفاده نمیکنی همچنین برگه زردآلو یا آلو یا گل محمدی و…

احسان
احسان
1 ماه قبل

سلام
من باشگاه بدنسازی میرم و در حرکت دِد لیفت به خودم خیلی فشار آوردم و وسط همون تمرین درد خلییی شدیدی در ناحیه پشت سرم احساس کردم و
از اون روز گاهی اوقات سردرد شدیدی در یک طرف از سرم احساس میکنم. گاهی اوقات سمت چپ و گاهی اوقات پشت سرم و بعد ۵ الی۱۵ دقیقه بعد خوب میشه.
چه اتفاقی برام افتاده؟
۱۷ سالم هست

عزت ایا فلج بلز باتب سوزنی خوب میشود
عزت ایا فلج بلز باتب سوزنی خوب میشود
2 ماه قبل

ایا فلج بلز باتب سوزنی خوب میشود

فاطمه
فاطمه
2 ماه قبل

سلام شوهر من هر روز سردرد وپر بودن سر اذیتش می کنه بگین چیکار کنم تا خوب بشخ

سهیلا
سهیلا
پاسخ به  فاطمه
2 ماه قبل

سلام پشت سر مندرد مکند درخواب بدتر میشود

نسرین افضلی
نسرین افضلی
3 ماه قبل

سلام من ۱۴سالمه هر روز سرم درد میکنه چیکار کنم خوب بشه خواهرمم ۷سالشه میگه وقتی از خواب بیدار میشم سرم درد میکنه لطفا جواب بدید

مهدی
مهدی
پاسخ به  نسرین افضلی
1 ماه قبل

برین دکتر میگرن دارین

محمد طاها
محمد طاها
پاسخ به  نسرین افضلی
20 روز قبل

کی دوست دختر داره

الی
الی
پاسخ به  نسرین افضلی
2 روز قبل

اشکال نداره عزیزم

نهال
نهال
3 ماه قبل

با سلام خوبین من چند راهکار خوب دارم :
اگر کش مو یا گیره به موی آوازان است دربیاورید.
آب متوسط (گرم/سرد)
درجای نه خیلی سرد نه خیلی گرم نباشید .
اگر یک لیوان چایی گرم بخرید عالیه.
اکر حوله گرم روی پیشانی بگذارید بهتر میشوبد.
نگاه تلویزیون کنید.

رها
رها
3 ماه قبل

ل

زهره
زهره
پاسخ به  رها
8 دقیقه قبل

سلام برای سردرد زیاد چه چیزی خوبه

پیمان ابری
پیمان ابری
4 ماه قبل

در دو قسمت اینجا اشتباه نوشته شده توسط نویسنده پست… یک قسمت قهوه را ترجیح نداده گفته حذف کنید از لیست برنامه مصرفتون…و قسمت دومم هم ترجیح داده حتما از قهوه استفاده کنید فراموش نکنید که قهوه کافئین دارد فلان
به هر حال این اطلاع رسانی که در مورد رفع سر درد شده هست … کپی برداری هست طبق تجربه و تحقیقات پزشکی نیست .

آخرین ویرایش 4 ماه قبل توسط پیمان ابری
مه لقا
مه لقا
پاسخ به  پیمان ابری
2 ماه قبل

اره درسته
خدا خیرت بده

سحر غلامی زالی
سحر غلامی زالی
4 ماه قبل

سلام من پایه ششم هستم هر روز سر درد دارم لطفا جوابمو بدید.

سردرد خر است
سردرد خر است
پاسخ به  سحر غلامی زالی
2 ماه قبل

منم ششم و همیشه سرم درد میگیره

.....
.....
پاسخ به  سردرد خر است
1 ماه قبل

سردرد گاو است

آنیسا
آنیسا
4 ماه قبل

سلام من مامانم میگرن داره و هر ماه اینجوری میشه حالش خیلی بده فشارش هم افتاده راه کار بدید حتی حال نداره راه بره چیکار کنم؟

فرشته
فرشته
4 ماه قبل

ی بار نوشتید قهوه نخورید ی بار نوشتید قهوه بخورید، بی سوادی علم پزشکی اینجا هم باید بیداد کنه، لااقل چیزی ک منتشر میکنید خودتون بخونید

عمران
عمران
پاسخ به  فرشته
2 ماه قبل

احسنت به شما

سمیه
سمیه
4 ماه قبل

سلام یه چند. روز سر درد دارم در حد چشمام سنگین میشه

موسوی
موسوی
5 ماه قبل

سلام من دو روز هست که در ناحیه پشت سر وبالای سر به طور مداوم درد دارم و هر چه قرص مسکن میخورم فایده نداره حتی بعد خواب هم خوب نشدم داره دیونم میکنه این درد چی کار کنم؟

زهرا
زهرا
پاسخ به  موسوی
4 ماه قبل

منم همین طوریم خسته شدم ازدردسردرد

زینب
زینب
پاسخ به  موسوی
4 ماه قبل

عزیزم حتماً به دکتر مراجعه کن ممکنه از قلبت باشه

احسان
احسان
پاسخ به  موسوی
3 ماه قبل

تخم مرغ بده بشکنن برات

سدنا
سدنا
پاسخ به  احسان
1 ماه قبل

بروبابا خرافات

الی
الی
پاسخ به  احسان
2 روز قبل

من امروز هم تب دارم وسردرد شدید

نهال
نهال
پاسخ به  موسوی
3 ماه قبل

سلام امیدوارم خوب بشی.
بهترین راه کار راس ۱ ساعت بخواب .
بیدارشو . حمام کنید با آب متوسط .
یک چایی بخور.
تلویزیون ببین.
یک سیخ مرغ بخور. یا از بیرون یا خودت.
در آخر یک نفس عمیق
و …. در آخر یک مسکن
به خدای بزرگ اعتقاد داشته باش.

❤️aSRA bSRiT❤️
❤️aSRA bSRiT❤️
5 ماه قبل

سلام من۹سالمه و من هر شب قبل خواب سرم درد می کنه چیکار کنم؟لطفاً بگین چکار کنم.

کوثر
کوثر
5 ماه قبل

سلام من ۱۲ سالمه گهگاهی سردرد دارم

سحر
سحر
5 ماه قبل

جوابمو بدید خواهش میکنم

محمد۱۴ساله
محمد۱۴ساله
پاسخ به  سحر
4 ماه قبل

سرم دردمیکنه

سحر
سحر
5 ماه قبل

سلام خسته نباشید بعضی موقع ها سرم درد می‌کنه چکار کنم زیاد نه

احمد رضا
احمد رضا
پاسخ به  سحر
4 ماه قبل

بستگی داره چه موقعی باشه باید بیشتر توضیح بدی

رحمانی
رحمانی
6 ماه قبل

سلام از خواب که بیدار میشم سردرد شدیدی دارم علتش چیست

احمد رضا
احمد رضا
پاسخ به  رحمانی
4 ماه قبل

احتمالاً بخاطر نداشتن خواب کافی
اگه شبا تا دیر موقع بیدار میمونی زود بخواب
اگه بازم مشکل حل نشد برو دکتر

نام علی بیرامی
نام علی بیرامی
6 ماه قبل

سلام خسته‌نباشید من شوهرم فقط شب ها بعدازغذا خوردن درد میگیره

محمدی
محمدی
7 ماه قبل

سلام مامانم روی سرش درد میکنه میگه همیشه نیست لحظه ای درد میگیره لطفا راهنمایی کنید چکار کنم

مهدی
مهدی
7 ماه قبل

سردرد دارم چکار کنم

Setare
Setare
7 ماه قبل

سلام مهربانان
منم حدود ۳ سال میشه سردرد دارم و رفتم دکتر سی تی اسکن انجام دادم و کلی آزمایش و دارو خلاصه گفتن میگرن داری و میگرنت عصبیه و واقعا خیلی زود اعصبی میشم ولی اونایی که سردردشون خوب نمیشه لطفا برید آزمایش معده انجام بدید شاید از معده باشه و از چربی مال همسرم همینجور بود آلات خداراشکر خوبه ولی من خوب نیستم چون میگرن دارم و میگرن خوب شدنی نیس فقط همین قرصهای استامینوفن استفاده میکنم همین تا دردش آروم بشه ولی بهترین راه ک من حالمو خوب میکنه اینه که چراغ اتاقمو خاموش میکنم و رو چشام چشم بند میزارم و توی سکوت آروم میخوابم و اینجور آروم میشم و سردردم خوب میشه و البته بیشتر سردرد ها از فکر کردن زیاده

محمد
محمد
پاسخ به  Setare
6 ماه قبل

سلام

dark
dark
پاسخ به  Setare
5 ماه قبل

دقیقاً حق با شماست

کوثر
کوثر
پاسخ به  Setare
5 ماه قبل

بله دختر من هم گاهی اینطوری میشه

زهرا
زهرا
پاسخ به  Setare
4 ماه قبل

منهم همین ناله شما سر درد دارم و همیشه سرم را میبندم خونه را خلوت و اتاق تاریک و چشم بند میبندم و چایی زنجبیل میخورم و چنتا دانه مغز بادام میخک راهم جلوی دماغ میزارم بوی میخک خیلی خوبه با این روش سرم خوب میشه

جهانتیغ
جهانتیغ
9 ماه قبل

سلام مامانم همیشه سردرد شدید میشه وحالت تهوع میگیره رفته دکتر بهش قرص پروپرانولول بانورتریپتیلین داده به
نظرتون استفاده کنه خوبع

اقای دکتر شیرازی
اقای دکتر شیرازی
9 ماه قبل

کاملا اشتباه گفتی نباید فعالیت کنی یا ورزش اگر بکنی بدتر میشه بایس بخوابی تا سردرد خوب سه دوستان بخوابید تا درست بشه

larisa
larisa
10 ماه قبل

نفهمیدم بلاخره نوشیدنیای کافئین دار بخوریم یا نخوریم تو هر راهکاری یچیزی نوشته یجا نوشته باعث تحریک سردرد میشه ی جا دیگه نوشته بنوشید الا چکار کنم من سردردم

منصوره
منصوره
پاسخ به  larisa
5 ماه قبل

کافئین خوبه براسردرد.منتهاهرچیزی به اندازه اش زیادازحدش باعث تپش قلب واسترس میشه من خودم شایدگاهی اوقات سردردمیشم یه قهوه میخورم .

مهدی حسین پور
مهدی حسین پور
10 ماه قبل

چند روز سردرد دارم

عذرا بهادری از بیرجند
عذرا بهادری از بیرجند
10 ماه قبل

سلام خسته نباشید میخواستم بگم سردردم از پشت سر وجلوی سر هست باید چیکار کنم نگرانم که تومور نیاشنباش ن

منصوره
منصوره
پاسخ به  عذرا بهادری از بیرجند
5 ماه قبل

اگه تومورباشه همراه بادردشدیدوحالت تهوع هست توگوگل درموردش گفته

کاظم
کاظم
10 ماه قبل

سلام من سه روزه سر درد دارم و هرروز با قرص های استامینوفن کدئین و ژلوفن و امروز با ناپروکسن خوب نشده
چکار کنم

کمال
کمال
11 ماه قبل

سلام سردردشدیددارم چکارکنم

بیتی
بیتی
پاسخ به  کمال
10 ماه قبل

درود،من وقتی سردرد دارم میخوابم درست میشه ،هیچ قرصی نمیخورم ،شما هم عادت کنید به خوابیدم ،مثل ریست کردن گوشی عمل میکنه.

اقای دکتر شیرازی
اقای دکتر شیرازی
پاسخ به  کمال
9 ماه قبل

فقط بخوابید هیچ راه کاری برایش نیست فقط استراحت و خواب دارو هم مصرف نکنید من متخصص مغز اعصاب هستم و میدونم

بهزاد
بهزاد
پاسخ به  اقای دکتر شیرازی
5 ماه قبل

دکتر من موقعی که میخوابم سردرد میگیرم

فتانه
فتانه
پاسخ به  اقای دکتر شیرازی
5 ماه قبل

سلام زمانیکه کسی ب فکرت نیست وفقط بفکرخودشون هستن وواسشون مهم نیست ک سردرد شدید داری وهیچ راهی نداری بنظرتون بازم میشه خوابید

ستایش شرفی
ستایش شرفی
پاسخ به  اقای دکتر شیرازی
10 روز قبل

سلام من سردرد عصبی دارم لطفاً مارو راهنمایی کنید باید چکارکنم

امیر
امیر
1 سال قبل

سلام من ۲ساعتی هست که سمت راست پیشونیم درد میکنه چیکار کنم دردش کاهش پیدا کنه

اعظم
اعظم
پاسخ به  امیر
10 ماه قبل

سلام من مرتب سر درد دارم چکار کنم که از قرص استفاده نکنم

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

سلام برادرم پس سرش درد شدید ورم می کنه بدنش همه درد می کنه نمی تونه تکان بده خودش

مهدی
مهدی
پاسخ به  فاطمه
5 ماه قبل

اون اعتیاد داره

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

من هر شب سردرد هستم

Rs2000
Rs2000
1 سال قبل

وقتی سردرد داری نباید ورزش کنی به ویژه برای میگرن باعث میشه سرت بیشتر تپ تپ کنه چشماتم سیاهی میره به نظرم استراحت و خواب میتونه تأثیر گذار باشه

نیما
نیما
1 سال قبل

ممنون

نما
نما
1 سال قبل

اول نوشتی غذاها رو حذف کنید یکیش قهوه بود بعد پایینیش میگفت چای قهوه بخورید

امیرپور
امیرپور
1 سال قبل

سلام من چندروزه پشت گوشم دردمیکنه دست هم میزنم قسمت ازسرم کلا دردمیگیره

محمد
محمد
1 سال قبل

سلام من چند وقت یکبار حجامت عام میرم بهتر میشم اما اینبار حدود دو هفته ازش میگذرد اما سردرد دارم دوباره فقط هم پشت سرم درد دارم ی کم حالت تهوع هم دارم لطفا راهنماییم کنید

رستمی
رستمی
پاسخ به  محمد
10 ماه قبل

به احتمال زیاد سردردهای شما مربوط به فشار خون بالا باشه، حتما فشار خون خودتون رو چک کنید.

آیدا
آیدا
پاسخ به  محمد
6 ماه قبل

شما حامله هستید،

رمضانی
رمضانی
1 سال قبل

باهیچ مسکنی آروم نمیشم بامصرف شیاف خیلی کم آروم تر میشم ؟ممنون

رمضانی
رمضانی
1 سال قبل

سلام هرماه ده روز مانده به پریود دوروز سردردشدید دارم بعد دوروز خوب میشه چیکارکنم ؟ممنون

...
...
پاسخ به  رمضانی
1 سال قبل

همه همینطور ان

مهدی
مهدی
پاسخ به  رمضانی
5 ماه قبل

فقط دعا کنید

رضوی
رضوی
پاسخ به  رمضانی
23 روز قبل

زیره سیاه دم کن بخور

زیبا
زیبا
پاسخ به  رضوی
9 روز قبل

افراد بالای چهل سال حتما سالی یکبارپشت گوشون زالو بزارن،برای سردرد ،فشار خون بالا عالیه ،جلو گیری از سکته،رگ های مغز سبک میشن

دکمه بازگشت به بالا