کامل‌ترین اطلاعات در مورد کوچک شدن بیضه‌ها در مردان

چگونه کوچک شدن بیضه مردان درمان می شود؟

بیضه چیست؟

در سیستم تولید مثل مردان  دو غده‌ به نام بیضه درکیسه‌ی بیضه وجود دارد. اندازه‌ی متوسط بیضه‌ها ۵/۴ تا ۱/۵ سانتی‌متر است. کوچک شدن بیضه وقتی اتفاق می‌افتد که اندازه‌ی بیضه‌ها از ۵/۳ سانتی‌متر کوچک‌تر باشد یا این‌که کیسه‌ی بیضه در پاسخ به تغییر هوا( با گرم شدن یا سرد شدن ) تغییر سایز بدهد و فرد حس کند بیضه‌ها کوچک یا بزرگ شده‌اند. می توانید با متخصص کلیه و مجاری ادرار گفت و گو کنید .

وظایف بیضه این است که اسپرم بسازد و ترشح کند همچنین تستوسترون تولید کند. بیضه و کیسه‌ی بیضه اجزایی هستند که اسپرم تولید می‌کنند. ساختار بیضه از لوله‌های پیچ خورده به نام اسپرم ساز که مسئول تولید اسپرم هستند هستند تشکیل شده است. اسپرم‌ها بعد از تولید به اپیدیدیم منتقل می‌شوند و در آنجا ذخیره می‌شوند.

با انقباض پروستات هنگام انزال مایع منی حاوی اسپرم از بدن مرد خارج می‌شود و در صورت وجود تخمک منجر به باروری می‌شود.

مشاوره آنلاین سلامت جنسی

علائم کوچک شدن بیضه چیست؟

کوچک شدن بیضه‌ها یا آتروفی بیضه بر اساس سن بیمار با نشانه‌های متفاوتی بروز می‌کند. مثلا در سنین قبل از بلوغ علائم آن با بعد از بلوغ به‌دلیل تغییر در ساختار جنسی مردان متفاوت است.

علائم کوچک شدن بیضه‌ها قبل از بلوغ

در سنین قبل از بلوغ کوچک شدن بیضه با نشانه‌هایی که حاکی از عدم وجود خصوصیات ثانویه جنسی است، بروزمی‌کند.

علائم کوچک شدن بیضه‌ها بعد از بلوغ

بعد از بالغ شدن ممکن است بر اثر ضربه یا بیماری  کوچک شدن بیضه‌ها اتفاق بیفتد. این عارضه با نشانه‌های زیر همراه است.

  • کاهش میل جنسی
  • کاهش توده‌ی عضلانی
  • کاهش رشد موی صورت و سر
  • کاهش یا توقف رشد موی ناحیه‌ی تناسلی
  • نرم شدن بیضه‌ها طوری که غیر عادی باشد.

آیا کوچک شدن بیضه‌ها بر باروری تاثیر می‌گذارد؟

اگر می‌خواهید بدانید کوچک شدن بیضه بر باروری تاثیر دارد یا نه باید به وظایف بیضه برگردیم. وقتی بیضه مسئول تولید اسپرم است پس واضح است که اگر بیضه‌ها کوچک باشد، اسپرم تولید نمی‌شود یا کم تولید می‌شود. در نبود اسپرم هم تخمک بارور نمی‌شود و باروری اتفاق نمی‌افتد.

اگر علائم کوچک شدن بیضه‌ها را در بدن خود مشاهده می‌کنید بهتر است سریع‌تر قبل از این‌که عوارض جدی به همراه داشته باشد با پزشک در مورد علت کوچک شدن بیضه‌ مشورت کنید. پزشکان آنلاین سلامت جنسی پذیرش ۲۴ می‌توانند شما را در مورد علائم و راهکارهای درمان کوچک شدن بیضه راهنمایی کنند.

علت کوچک شدن بیضه مردان چیست؟

سن

خانم‌ها با بالارفتن سن تغییرات هورمونی را در دستگاه تولید مثل تجربه می‌کنند که به آن یائسگی گفته می‌شود. مشابه این حالت در مردان هم ایجاد می‌شود، یعنی با بالارفتن سن میزان ترشح هورمون‌های مردانه در آن‌ها کاهش می‌یابد که با عنوان آندروپوز شناخته می‌شود.

آندروپوز با کاهش ترشح میزان هورمون تستوسترون همراه است و کمبود این هورمون سبب بروز نشانه‌هایی در سنین بالا می‌شود و باعث می‌شود کهولت سن در مردان را یک علت کوچک شدن بیضه بدانیم.

کوچک شدن بیضه و تشخیص آن

نوشیدن الکل

مشروبات الکلی با دو مکانیزم علت کوچک شدن بیضه‌ها است. اول اینکه میزان هورمون تستوسترون را کاهش می‌دهد. همچنین باعث آسیب به بافت‌های بیضه می‌شود و به این طریق آن را کوچک می‌کند. لذا توصیه می‌شود از مصرف بیش از اندازه مشروبات الکلی پرهیز شود.

بیضه‌های پایین نیامده

یک  علت کوچک بودن بیضه کودکان بیضه‌های پایین نیامده است. می‌دانید این روند چگونه ایجاد می‌شود؟

در دوران جنینی قبل از تولد بیضه‌ها از شکم خارج می‌شود و وارد کیسه‌ی بیضه می‌شود. اگر این روند ایجاد نشود با کوچک شدن بیضه‌ها و کیسه‌ی بیضه مواجه خواهیم بود.

پایین نیامدن بیضه با جراحی در دوران نوزادی قابل درمان است. به این جراحی که قبل از یک سالگی پسران انجام می‌شود ارکیوپکسی (Orciopexy) گفته می‌شود و می‌توان  علت کوچک شدن بیضه ها در کودکان را رفع نماید.

به‌هم ریختن ساعات خواب

یک علت کوچک بودن بیضه مردان اختلالات خواب و نامنظم بودن ساعات آن است. از نیمه شب تا ۵ ساعت بعد از آن بیضه‌ها تستوسترون ترشح می‌کنند و این عمل باعث شارژ شدن بیضه‌ها در طول روز می‌شود. پس طبیعی‌ست که صبح‌ها مردان با پدیده‌ی بزرگ شدن بیضه‌ها مواجه شوند. حالا اگر فردی اختلال خواب داشته باشد این روند هم ممکن است دچار تغییر شود و فرد را با مشکل مواجه کند.

واریکوسل

واریکوسل یک بیماری دستگاه تناسلی مردانه است که علت مشخصی برای آن وجود ندارد اما یکی از مهم‌ترین آسیب‌های آن کوچک شدن بیضه‌ها است. واریکوسل با بزرگ شدن رگ‌های کیسه‌ی بیضه ایجاد می‌شود و این امر سبب اختلال در خون‌رسانی می‌شود و علت کوچک شدن بیضه چپ است.

همچنین لوله‌های تولید کننده اسپرم در بزرگ شدن بیضه‌ها نقش دارند و اگر آسیب ببینند بیضه نرم و کوچک می‌شود. با این حساب یک علت کوچک شدن بیضه چپ را می‌توان واریکوسل دانست.

واریکوسل با نشانه‌های زیر بروز می‌کند:

  • تغییر شکل در بیضه‌ها
  • تغییر اندازه بیضه‌ها که معمولا به صورت کوچک شدن بیضه‌ها است.
  • ایجاد مشکل در باروری فرد
  • تورم کیسه‌ی بیضه

واریکوسل و کوچکی بیضه

آیا عمل واریکوسل هم باعث کوچک شدن بیضه‌ها می‌شود؟

وقتی فرد مبتلا به واریکوسل بعد از یک سال اقدام به بارداری هنوز قدرت باروری نداشته باشد و با توجه به شدت عارضه پزشک تنها راه را جراحی بداند باید با عوارض احتمالی واریکوسل نیز آشنا باشد.

کوچک شدن بیضه پس از عمل واریکوسل یکی از عوارض جراحی واریکوسل است. دلیل این عارضه قطع شدن شریان و کاهش خون‌رسانی به بیضه‌ی تحت عمل قرار گرفته است.

ارکیت

بروز عفونت در بیضه‌ها با نام اریکت شناخته می‌شود. همانطور که می‌دانیم التهاب و عفونت با تب همراه است. پس اگر فردی تب و درد بیضه را داشته باشد ممکن است به دلیل عوامل ویروسی یا باکتریایی دچار اریکت شده باشد. پس در موارد عفونت ارکیت علت کوچک بودن بیضه سمت راست و چپ است.

ویروس عامل اریکت

یکی از عوامل ویروسی که سبب اریکت می‌شود عامل بیماری اوریون است. اوریون معمولا قبل از بلوغ خیلی خطرناک نیست. اما در یک سوم مردان اوریون بعد از بلوغ فرد را مبتلا می‌کند و ممکن است این عفونت  بین ۳ تا ۷ روز بعد از بروز علائم اوریون در بیضه‌ها گسترش یابد و علت کوچک شدن بیضه‌ها گردد.

این عارضه ممکن است کوتاه مدت باشد و بعد از بهبود اوریون رفع شود یا برای مدت طولانی با عوارض بیشتری دستگاه تولید مثلی مردانه را درگیر کند.

باکتری عامل اریکت

عفونت‌های باکتریایی مسبب اریکت به علت‌های مختلف زیر بروز می‌کند.

پیچش بیضه

در ساختار بیضه اجزایی وجود دارد به نام طناب اسپرماتیک که مسئول خون‌رسانی به کیسه‌ی بیضه است. اگر شرایطی ایجاد شود که این طناب اسپرماتیک پیچ بخورد با عارضه‌ای به نام تورشن بیضه یا پیچ خوردگی بیضه مواجه خواهیم بود. نشانه‌های این عارضه موارد زیر است.

  • درد ناگهانی و شدید در کیسه‌ی بیضه
  • تورم کیسه‌ی بیضه
  • درد شدید شکم
  • تهوع و استفراغ
  • ادرار دردناک

این حالت باید مورد درمان فوری قرار بگیرد یعنی طی ۴ الی ۶ ساعت اول بروز پیچ خوردگی. اگر این عارضه  مورد بی‌توجهی قرار بگیرد ممکن است باعث کوچک شدن بیضه یا آسیب دائمی به بافت بیضه شود.

پیچ خوردگی بیضه بین ۱۰ تا ۱۵ سالگی شایع‌تر از سایر سنین است به همین علت از آن به عنوان یک علت کوچک شدن بیضه‌ها در کودکان نام می‌برند.

درمان جایگزین تستوسترون

یکی از درمان‌ها برای بیماری‌هایی که به علت اختلال هورومونی ایجاد می‌شود هورمون درمانی است. در این روش علائم بیماری با جایگزین کردن هورمون کاهش می‌یابد یا از بین می‌رود. درمان جایگزین تستوسترون که به اختصار TRT نامیده می‌شود در مردانی که اختلال در ترشح و تولید تستوسترون دارند انجام می‌شود.

تستوسترون در بیضه‌ها و غدد فوق کلیوی تولید می‌شود و مسئول خصوصیات جنسی مانند حجم عضله، صدای عمیق و رشد مو در ناحیه‌ی تناسلی و تولید اسپرم می‌شود.

اگر به دلیل آسیب یا بیماری میزان ترشح این هورمون کاهش یابد از هورمون درمانی استفاده می‌شود. اما یکی از عوارض هورمون درمانی آتروفی بیضه‌ها است.

می‌دانید چه شرایطی باعث پایین آمدن میزان تستوسترون می‌شود؟ موارد زیر علت‌های کاهش توسترون است که با جایگزینی هورمون تستوسترون درمان می‌شود.

  • هیپوگنادیسم که با درست عمل نکردن بیضه‌ها یا با بروز توموردر غده‌ی هیپوفیز یا هیپوتالاموس ایجاد می‌شود.
  • پیچ خوردگی بیضه‌ها
  • برداشتن بیضه‌ها به صورت یک طرفه یا دوطرفه به دلیل سرطان یا مورد دیگر
  • دیر بلوغ بودن برخی نوجوان‌ها
  • بالا رفتن سن و روند طبیعی پیری

استفاده از استروژن

استروئیدهای آنابولیک مشتقات هورمون‌های مردانه یا تستوسترون هستند که باعث بروز علائمی مانند هورمون درمانی با تستوسترون می‌شوند. بالا بودن سطح  استروژن نیز مشابه این موارد علت کوچک شدن بیضه‌ها است.

علائم دیگر بالا بودن استروژن در مردان به جز کوچک شدن بیضه‌ها موارد زیر است.

  • بزرگ شدن پستان‌ها در مردان
  • از دست ماهیچه‌های بدون چربی و در عوض آن جمع شدن چربی دور شکم
  • کج خلقی و عصبانیت، ناامیدی، نگرانی
  • خستگی دائمی
  • اختلال در ادرار کردن به دلیل بزرگ شدن پروستات
  • ابتلا به دیابت نوع ۲

تشخیص علت کوچک شدن بیضه

تشخیص علت کوچک شدن بیضه ها

فرد بعد از بروز نشانه‌های کوچک شدن بیضه‌ها مانند درد، تورم به پزشک مراجعه می‌کند. اولین اقدام پزشکان برای تشخیص علت کوچک شدن بیضه‌ها گرفتن شرح حال از بیمار است. شرح حال بیمار که به پزشک برای تشخیص کمک می‌کند شامل موارد زیر است.

  • مدت زمان بروز علائم کوچک شدن بیضه‌ها
  • بیماری‌هایی که فرد به آن مبتلا است.
  • سن بیمار
  • سبک زندگی فرد مثل عادت‌های غذایی او
  • داروهایی که فرد مصرف می‌کند
  • تاریخچه‌ی جنسی بیمار و بیماری‌های جنسی که احتمالا قبلا به آن مبتلا بوده است.

بعد از این مرحله معاینه‌ی فیزیکی باید انجام شود و میزان سفتی یا اندازه‌ی بیضه‌ها و شکل آن مورد بررسی پزشک قرار بگیرد.

ودر نهایت برای تشخیص دقیق‌تر مشکل باید آزمایش‌های زیر انجام شود.

  • آزمایش تعیین میزان سطح تستوسترون
  • سونوگرافی از بیضه‌ها
  • آزمایش کامل خون

راه‌های درمان کوچک شدن بیضه ها چگونه است؟

درمان کوچک شدن بیضه‌ها بستگی به علت ایجاد آن و پیشرفت عارضه دارد.

درمان کوچک شدن بیضه‌ها با دارو

در مواردی که علت کوچک شدن بیضه‌ها عفونت باشد درمان با آنتی بیوتیک عفونت را از بین می‌برد و روند کوچک شدن بیضه را متوقف می‌کند.

درمان کوچک شدن بیضه‌ها با جراحی

  • درمان واریکوسل با جراحی یک اقدام برای درمان کوچک شدن بیضه‌ها است. در این روش پزشکان رگ یا رگ‌های کوچک شده را ترمیم می‌کنند و با این روش خون‌رسانی به بیضه افزایش می‌یابد و تولید اسپرم بیشتر می‌شود. در این حالت کوچک شدن بیضه‌ها نیز رفع می‌شود. البته در مواردی جراحی واریکوسل خود سبب کوچک شدن بیضه‌ها می‌شود.
  • اگر کوچک شدن بیضه به علت پیچ خوردگی بیضه باشد جراحی اقدام مناسب درمانی برای معالجه‌ی فرد است. البته این جراحی این اقدام اورژانسی برای رفع مشکل بیمار است.

آیا فیناستراید بر کوچک شدن بیضه‌ها تاثیر دارد؟

فیناستراید با دوز ۱ و ۵ میلی گرمی برای درمان مشکلات پروستات تجویز می‌شود. یکی دیگر از تاثیرهای این دارو کاهش ریزش مو و رشد مجدد موهای ریخته شده است. با این‌حال صحبت‌های بسیاری در مورد فیناستراید و کوچک شدن بیضه به عنوان عارضه شنیده می‌شود. بهتر است با عوارض این دارو که در ادامه آمده است آشنا شوید.

عوارض این دارو موارد زیر است.

چگونه از کوچک شدن بیضه ها پیشگیری کنیم؟

اگر می‌خواهید از کوچک شدن بیضه و عوارض ناشی از آن پیشگیری کنید باید موارد زیر را رعایت کنید.

  • از مشروبات الکلی استفاده نکنید.
  • در روابط جنسی از کاندوم استفاده کنید تا از بروز عفونت‌های منتقله جنسی پیشگیری کنید.
  • ساعات خواب را تنظیم کنید.
  • از نوشیدن قهوه در شب که سبب اختلال در خواب شود پرهیز کنید.
  • ورزش کنید. ورزش کردن سبب می‌شود نگرانی و استرس از شما دور شود.

کوچک بودن بیضه سمت چپ

سلام وقتتون بخیر شوهرم ۳۷ سالشه ب متخصص مراجعه کردیم بر اساس معاینه گفتن که بیضه سمت چپ کوچک هست و باید عمل بشه میخواستم ببینم از طریق طب سنتی میشه درمان کرد چون شوهرم قبول نمیکنه که عمل بشه .ممنون میشم راهنمایی کنید
با سلام و آرزوی تندرستی برای شما شرح حال کاملی ارائه ندادید! اگر علت کوچکی بیضه سمت چپ عدم نزول بیضه و یا تغییرات بدخیمی آن باشد باید جراحی صورت گیرد.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

  • اگر در بیضه‌ها درد یا تورم دارید.
  • اگر آسیب فیزیکی به بیضه‌ها وارد شده است.
  • اگر علائم بیماری‌های جنسی مانند ترشح و تب و درد در آلت تناسلی دارید.
  • اگر ظاهر و شکل بیضه‌ها تغییر کرده است.

حتما با پزشک آنلاین اورولوژی مشورت کنید. پذیرش ۲۴ این امکان را برای شما فراهم کرده است که به صورت آنلاین با متخصصان اورولوژی مشورت کنید و سوالات خود را در مورد کوچک شدن بیضه‌ها و راه‌های درمان بپرسید. پس دیگر نگران کوچک شدن بیضه‌ها نباشد و با ما تماس بگیرید.

مشاوره آنلاین با متخصص کلیه و مجاری ادرار

۳.۶/۵ (۱۱ نظر)

منبع
www.thesun.co.ukchomskyweb.wordpress.comwww.medicalnewstoday.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
47 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرزاد
فرزاد
2 روز قبل

سلام من ۲۰ سالمه نمیدونم مشکل بیضه هام چیه اندازه هردو خیلی کوچیکه بعضی وقتا خیلی درد می‌کنه چیکار کنم راهنماییم کنید ممنون

اسلام
اسلام
4 روز قبل

سلام من بیضه سمت چپم باد کرد وکمکم کاملاکوچک شدودردداردبیشتردرسرمابایدچه کارکنم

امیر
امیر
14 روز قبل

من سه سال پیش بیضه چپم دچار پیچ خوردگی شد و بعد عمل دکترا گرفتن مشکلی نیست بیضه چپم بعد عمل رفته رفته کوچیک شد و الان هم حسش میکنم ولی کوچیکه باید دوباره عمل کنم؟و این کوچک شدن بیضه روی سطح هورمون تستسترون تاثیر داره؟

علی
علی
1 ماه قبل

سلام. چرا بعد از عمل واریکوسل ازمایش دادم خیلی پایین امده. ممنون جواب یدین

احمد
احمد
1 ماه قبل

سلام من ۲۴سال سن دارم بیضه هام کوچیک نطفه واسپرم صفر است دکتر گفته هیچ وقت بچه دارنمیشی میل جنسی هم ندارم آیا درمان میشه دوساله ازدواج کردم

علی نامداری
علی نامداری
2 ماه قبل

با سلام من حدود ۴۸سال سن دارم وتا امسال خدا رو سپاس گذارم که همیشه سالم و سلامت بوده ام ولی حدود شش ماه پیش موهای زائد بدن اطراف دستگاه تناسلیم کمی ریزش داشت وبعد از دوماه قطع شد ولی الان چند روز پیش تا امروز ۲۲ بهن کاملا انگاری داوری موبر گذاشتم صاف انگار اصلا مو نذاشته وخیلی ناراحت شدم اگر کسی معلومات تخصص داره کمکم کنید ممنون…

بهادری
بهادری
2 ماه قبل

سلام من پنجاوهفت سال دارم چند ماه قبل بیضه سمت راستم بزرگ شد درد شدید داشت رفتم دکتر گفت فتق داری یک‌ماهه دارو داد گفت عفونت داری دارو را مصرف کنید بعد بیا عمل کنم دارد را مصرف کردم خوب شد دیگه نرفتم دکتر الان دست میزنم کمی درد داره مشکلش چیه

سلام من ۱۶ سالمه بیضه سمت چپ کوچک شده باید چه کار
سلام من ۱۶ سالمه بیضه سمت چپ کوچک شده باید چه کار
2 ماه قبل

سلام من ۱۶ سالمه بیضه سمت چپ کوچک شده باید چکار کنم

ابرج
ابرج

من در جوانی اوریون گرفتم بیضه سمت چپم باد کرد بعد از بهبود بیضه سمت چپم کوچک کوچک شده الان هم ریز هم دیت بزنه کمی دردناکه چه بابد بکنم

ابراهیم اسماعیلی
ابراهیم اسماعیلی
پاسخ به  ابرج
18 روز قبل

سلام من هم همین مشکل رادارم دوباربچه دارشدهام ولی بچه هام توماه ۸ ازبین رفته اند الانم کاهش میل جنس دارم چکارکنم

اسلام
اسلام
پاسخ به  ابرج
4 روز قبل

سلام من بیضه سمت چپم بادکردوکمکم کوچک شدوالان دردداردبیشترموقعی که سرماباشدبایدچه. کارکنم

مهدی
مهدی
2 ماه قبل

سلام وعرض ادب .حقیر پنجاه سال سن دارم یکی از بیضهای کلا نیست شده یا خیلی کوچک شده سیروزکبدی هم دارم پراستات هم بزگ شده هنگامی که دستشویی میرم خیلی زیاد باید بخودم فشار بیارم تا ادرار کنم لطفا بفرماید دارویی هست که استفاده کنم ؟

معسومه
معسومه
4 ماه قبل

‌سلام پسرم چهار سالش است از تولد تا حال یک بیضه دارد آیا نیاز به عمل جرا هی دارد یا خیر

مهناز ارولوژی
مهناز ارولوژی
پاسخ به  معسومه
4 ماه قبل

بله حتمن باید عمل بشه

علی از کابل سن ۱۸
علی از کابل سن ۱۸
4 ماه قبل

دو سال پیش من مبتلا به کوچک شودن بضیه چپ شودم هالی چی خطر دارد شما نظر خود را بیاندارد

محمدعلی
محمدعلی
5 ماه قبل

سلام بنده ۳۶ سال دارم بیضه سمت چپ ام از بچگی کوچک بوده الان هم کوچک است آیا مشکل داره

ایمان
ایمان
5 ماه قبل

سلام وقت بخیر بنده ۲۶ سال دارم از بدو تولد بخاطر تشنج هیپوفیزم کم کار بود و تحت درمان.ولی بیضه هام کوچیک هستن به دکتر ارولوژی مراجعه کردم گونادوتروپین تجویز کردن با گذشت ۵ ماه تزریق کمی بزرگ شدن آیا امکان دارم و چه دارویی مصرف کنم ممنون

احمد
احمد
5 ماه قبل

سلام

اسماعیلی
اسماعیلی
6 ماه قبل

سلام
بیضه های من بسیار بزرگه آیا جراحی میشه برا کوچک شدن ؟

متین
متین
6 ماه قبل

سلام خسته نباشید،بنده خود ارضایی مدت های زیادی کردم الان بیضه ام کوچک شده و اندازه دستگاه تناسلی ام کوچک شده به طوری که دیگر اسپرم هم هنگام استمنا ندارم…آیا ممکن است سرطان گرفته شده باشم به طوری که دیگه حتی توان خارج شدن از خانه را ندارم و همش در حالت بحران روحی و عصبی هستم و موی سرم و پوست سرم نازک و خشک می شود فکر کنم دارم می میرم…

عباس
عباس
6 ماه قبل

سلام من چند ساله ازدواج کردم بچه دار نشدم رفتم پیش دکتر متخصص گفتن واریکوسل داری یک بار عمل کردم اگه این بار هم عمل کنم امکانش هست که بچه دار بشیم بعدش دکتر گفتن امکان داره بیضه شما کوچک شود آیا بادارو حل میشه که نرم عمل نکنم شما کدام راه را بهتر میدانید انجام دهم

عبدالرازق
عبدالرازق
6 ماه قبل

سلام.من ۴۵ سال سن دارم، بیضه سمت چپ من همیشه بزرگتر از سمت راست بوده. الان بنظرم ،سمت چپ بزرگتر از قبل شده،ویک مقدار خیییلی کم احساس درد خفیف دارم، البته هرزمان کارم سنگی نتر بود این احساس روداشتم.ممنون میشم اگر توضیح بدین

51 سالمه
51 سالمه
پاسخ به  عبدالرازق
14 روز قبل

با سلام من حدود ۱۲ سال پیش بیضه سمت راستم را بعلت هیدروسل عمل کردم الان بیضه سمت چپم خیلی بزرگ شده تا جایی که به بیضه سمت راستم فشار آورده احساس میکنم بشدت بیضه سمت راستم کوچک شده و بیضه چپ بهش فشار آورده لطفا راهنمایی ام کنید

امیر احمدی
امیر احمدی
7 ماه قبل

سلام خداقوت
من از اول بیضه هام کوچیک بود الان۲۳سالمه وهنوز ب اندازه طبیعیش نرسیده ولی خب هم میل جنسیم زیاده هم ب اندازه معمول اسپرم
میخواسم ببینم دلیلش چیه ؟

امیر کرمی
امیر کرمی
11 ماه قبل

سلام من
۱۴ سال و ۷ ماه سن دارم
امروز حس کردم
بیضه سمت چپم کمی نسبت به سمت راستی کوچکتر است
کلا احساس میکنم بیضه هام کمی کوچکتر شده
چند روز پیش
احساس کردم بیضه ها واقعا بزرگ شده
که بعد چند روز کوچک نشد
گفتم شاید طبیعیه در سن رشدم
تا اینکه امروز از خواب بیدار شدم
بیضه هام به همون صورت اون مدت بود
یک سه ساعتی گذشت
دست زدم
حس کردم بیضه ها کمی کوچکتر شده
مشکلی هست؟

دکتر جمیل
دکتر جمیل
پاسخ به  امیر کرمی
8 ماه قبل

خیر مشکل ندارید

قاسم
قاسم
1 سال قبل

بنده۴۶سالمه واریکوسل روی بدنم تشکیل نشد باید چکارکنم

حمید
حمید
1 سال قبل

سلام خسته نباشی۲۹سالمه تازکیاهس بیضه چپم کوچیک شده ایامشکلی هس

حسن
حسن
1 سال قبل

سلام من ۱۷سالمه و بیضه سمت چمپم کوچیک شده و یه کم بالا تر از بیضه سمت راستم هست باید چیکار کنم

زهرا
زهرا
پاسخ به  حسن
7 ماه قبل

سلام پسرم ۹سالش بیضه سمت راستش بالاست عمل هم بردیم ولی بازم بالاس چیکارکنم

منتقم کرار
منتقم کرار
پاسخ به  حسن
7 ماه قبل

سلام داداش منم همین مشکل و دارم

بهمن
بهمن
1 سال قبل

سلام خسته نباشید پسرم یازده ساله هست یکی از بیضه هاش بالا میره با دست که فشار بدی پایین میاد آیا احتیاج به عمل دارد

reza
reza
1 سال قبل

سلام من ۱۴سالمه و احساس میکنم که بیضه ام کوچک است و رشد نداشته چه کار هایی انجام دهم تا رشد کند

محمد
محمد
1 سال قبل

سلام . بنده در سن ۱۷ سالگی مبتلا به ویروس اریون شدم و عفونت باعت کوچک شدن بیضه هام شد. الان تستسترون تزریق می کنم راهی برای درمان وجود دارد

عبدی
عبدی
پاسخ به  محمد
3 ماه قبل

عبدی

،...
،...
پاسخ به  محمد
3 ماه قبل

تستوسترون تزریق نکن باعث کوچکی بیشتر میشه دارویی استفاده کن که به طور طبیعی سطح تستوسترون رو بیشتر کنه

داود
داود
1 سال قبل

سلام من یک سوال دارم از داکتران محترم من از افغانستان استم ودچار ایزو اسپرمیا هستم و بیضه هام نرم و کوچک شده نمیدانم علت چیست وآیا معالجه دارد چگونه معالجه میشه

علی
علی
1 سال قبل

سلام شوهر من ۶۰ سال داره یک هفته که درد بیضه وکوچک شده آن هر دو بیضه شده آیا خوب میشه

محمد
محمد
1 سال قبل

سلام من۲۸سال سن دارم هر دوبیضه هام کوچک هستم آیا راهی برای بهبود بیضه های من هست اگر امکان دارد جواب بدین

محمد بهمدی
محمد بهمدی
پاسخ به  محمد
1 سال قبل

سلام من ۳۰سالمه اسپرم من سفره بیضه هام کوچک است راه درمان هست

امیر سالار
امیر سالار
پاسخ به  محمد بهمدی
11 ماه قبل

سلام منم همین مشکلو دارم میشه باهم گفتگو داشته باشیم؟!

پرویز
پرویز
1 سال قبل

سلام
من ۱۶ سالمه و بیضه چپ‌م داره روز بروز کوچیکتر میشه
قبلا عفونت داشت رفتم دکتر قرص داد خوب شد ولی الان داره کوچیک میشه باید چیکار کنم ؟

یاسر
یاسر
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من ۱۹ سالمه و بیضه چپم درد میکنه و درحال کوچیک شدنه باید چه کاری کنم؟

فرشید رستمی
فرشید رستمی
2 سال قبل

با سلام باسلام .ایا تزریق امپول تستسترون و ناندرولون در کوچک شدن بیضه ها تاثیر دارد

فرامرز رضایی
فرامرز رضایی
2 سال قبل

سلام من ۳۵ سال سن دارم و ۱۰ ساله ک ازدواج کردم
ودوتا فرزند هم دارم مشگل وریکاسل دارم احساس میکنم که بیزیه سمت چپ کوچکتر شده و به پزشک معالجه کردم که به من جواب دادن لازم ب عمل وریکاسل نیست ایا ممکن است در طول زمان بیزه من کاملا از بین برود ویا لازم ب عمل دارم یا خیر

تاب
تاب
پاسخ به  فرامرز رضایی
2 سال قبل

سلام

امی
امی
پاسخ به  تاب
1 سال قبل

سلام
من ۱۶ سال سن دارم و یکی از بیضه هام کوچیک تر از اونیکیه
باید چه کار کنم

دکمه بازگشت به بالا