درمان زردی نوزادان با طب سنتی و داروی گیاهی

چگونه زردی نوزاد را در خانه درمان کنیم؟

درمان زردی نوزاد با طب سنتی چگونه است؟

طب سنتی برای درمان بیماری‌های مختلف از گیاهان دارویی استفاده می‌کند. یکی از بیماری‌هایی که طب سنتی برای درمان آن راه حل‌هایی را پیشنهاد می‌کند زردی نوزادان است. کسانی که از روش‌های طب سنتی برای درمان نوزادان استفاده می‌کنند تمایلی ندارند کودک را در بیمارستان بستری کنند، به همین دلیل به متخصص طب سنتی مراجعه می کنند.

تشخیص زردی نوزادان در طب سنتی چگونه است؟

متخصصان طب سنتی عقیده دارند بالا رفتن صفرا در بدن موجب ایجاد زردی می‌شود. آن‌ها عقیده دارند صفرا یکی از خلط‌های چهارگانه در بدن است که مانند آتش است و همانطور که آتش میل به صعود دارد، زردی هم از سر و صورت شروع می‌شود و در صورت درمان نشدن به سایر قسمت‌های بدن هم می‌رسد.

داروهای گیاهی مفید برای درمان زردی نوزادان شامل چه مواردی است؟

در روش‌های سنتی از گیاهان دارویی برای درمان زردی استفاده می‌شد. اگر چه امروزه این شیوه‌ها بین عموم مردم استفاده نمی‌شود و بیشتر افراد به دنبال درمان‌ دارویی شیمیایی هستند اما نمی‌توان تاثیر آن‌ها را در درمان انکار کرد.

شیر خشت داروی گیاهی موثر زردی نوزادان

یکی از گیاهان دارویی موثر برای از بین بردن زردی نوزادان گیاهان شیر خشت است. مادربزرگ‌های قدیم با تولد نوزادانی که رنگ پوست یا سفیدی چشم آن‌ها زرد بود کمی شیر خشت به او می‌دادند. شیر خشت قندی به نام مانیتول دارد که به لحاظ علمی تاثیر آن بر زردی اثبات شده است.

داروی گیاهی برای درمان زردی

طرز استفاده از شیر خشت برای درمان زردی نوزاد

شیر خشت گیاهی مفید برای زردی است که باید به اندازه‌ی یک نخود از آن را داخل کمی آب جوش حل کنید. آن را داخل یک توری ریز بریزید و عصاره آن را دو یا سه نوبت در روز به کودک بدهید. در هر بار فقط یک قاشق مربا خوری از عصاره‌ی شیر خشت را باید داخل دهان نوزاد بریزید.

ترنجبین داروی گیاهی موثر زردی نوزاد

  ترنجبین نسخه‌ی گیاهی موثر برای درمان زردی است. مدت استفاده از ترنجبین بازه‌ی زمانی ۶ تا ۱۰ روز است و اگر در این مدت به طرز صحیح استفاده شود درمان بی خطر و موثری است. استفاده از ترنجبین حتی عارضه‌ای هم به جا نمی‌گذارد.

طرز استفاده از ترنجبین برای درمان زردی نوزاد

ترنجبین را هم مانند شیر خشت باید در کمی آب جوش شود و داخل توری یا صافی ریخته شود. عصاره‌ی ترنجیبن را دو ساعت یک بار به اندازه‌یک قاشق چایخوری به نوزاد بدهید و اگر چند روز این کار را ادامه دهید اثر زردی از بین می‌رود.   در طول مدتی که از عصاره‌ی ترنجبین استفاده می‌کنید می‌توانید رنگ ادرار یا مدفوع نوزاد را بررسی کنید. اگر رنگ آن به زرد طلایی تغییر کرد و رنگ زردی چهره‌ی نوزاد هم کمتر شد می‌توانید مطمئن شوید که زردی در حال درمان است.

برای درمان زردی نوزاد در طب اسلامی تبریزیان یک شیوه‌ی دیگر برای استفاده از ترنجبین وجود دارد. این شیوه به این صورت است که دستمال تمیز و نازکی را داخل محلول آب و ترنجبین خیس کنید و آن راپشت گوش یا پیشانی نوزاد بگذارید. با این روش ترنجبین از طریق پوست جذب می‌شود و موجب بهبود زردی می‌شود.

آیا مصرف خودسرانه‌ی ترنجبین و شیر خشت عارضه‌ای دارد؟

کودکانی که زردی دارند علائمی مانند زردی پوست صورت، زردی سفیدی چشم، بی‌خوابی و بی‌قراری دارند.  شیر خشت و ترنجبین به عنوان موثرترین نسخه‌ی گیاهی برای زردی نوزادان توصیه می‌شود. اما این به معنای این نیست که مجاز هستید با مشاهئه‌ی رنگ زرد چهره‌ی کودک از آن استفاده کنید. شما حتماً باید از این گیاهان با نسخه‌ی پزشک طب سنتی استفاده کنید.

زیرا ممکن است با مصرف خودسرانه کودک دچار اسهال یا دل پیچه شود. اما پزشک طب سنتی میزان مصرف صحیح را به خانواده آموزش می‌دهد و رعایت این نکات از بروز مشکل جلوگیری می‌کند.

شستشوی دست و پای نوزاد با عرقیجات

یکی دیگر از راه‌های کنترل زردی نوزاد این است که دست و پای نوزاد را چند مرتبه در روز با عرقیجات گیاهی  نظیر کاسنی، شاه‌تره شستشو دهید. البته برای این‌که دمای بدن نوزاد افت نکند، بهتر است قبل از استفاده عرقیجات را کمی حرار ت دهید.

برای درمان زردی نوزاد در خانه برخی از افراد هم توصیه می‌کنند یک یا دو لیوان عرق کاسنی را داخل یک لگن آب بریزید و نوزاد را در آن لگن حدود ده دقیقه ماساژ دهید تا اثرات زردی از بین برود. به این شیوه سلول‌های کبد ترمیم می‌شود و زردی از بین می‌رود.

حمام درمانی با عصاره‌ی گیاهان

یکی دیگر از شیوه‌های کنترل زردی در نوزادان این است که از عصاره‌ی گل ختمی یا گل بنفشه برای حمام درمانی استفاده شود. این شیوه را در مواردی که زردی خفیف است به تنهایی می‌توان استفاده کرد. در موارد شدید هم حمام درمانی با گل ختمی و گل بنفشه را باید در کنار سایر روش‌ها استفاده کرد.

آرد جو برای درمان زردی نوزاد

نوزادانی که میزان بیلی‌روبین خون آن‌ها بالا است و دچار زردی می‌شوند را می‌توان با آرد جو درمان کرد. برای این‌کار باید کمی آرد جو را دور ناف و روی صورت نوزاد بپاشید تا زردی را از بین ببرد. این روش در کنار استفاده از فلورسنت یک شیوه‌ی موثر درمانی در طب سنتی است.

درصورتی‌که از درمان زردی نوزاد دکتر خیر اندیش استفاده کرده اید و نتیجه‌ی رضایت بخشی حاصل نشده است، می‌توانید از طریق سایت پذیرش ۲۴ با دکتر آنلاین طب سنتی به صورت متنی یا صوتی تماس بگیرید و سوالات خود را بپرسید. در شیوه‌ی درمان به صورت غیر حضوری نیازی به رفت و آمد وجود ندارد و هزینه‌ها کاسته می‌شود.

درمان سنتی زردی نوزاد

درمان زردی نوزاد با حجامت

یکی دیگر از شیوه‌هایی که در طب سنتی برای درمان بیماری‌های مختلف استفاده می‌شود حجامت است. حجامت برای درمان هر بیماری در قسمت خاصی از بدن انجام می‌شود. برای نوزادان هم برش‌ها باید پشت گوش نوزاد انجام شود. البته باید حتماً توجه شود که حجامت در شرایط کاملاً بهداشتی انجام شود.

نور فلورسنت برای درمان زردی نوزاد

یک از درمان‌های متداول برای زردی نوزاد استفاده از فلورسنت است. این روش مناسب، کم خطر و ایمن است و تا حد زیادی زردی نوزاد را از بین می‌برد. لامپ‌های فلورسنت در دستگاه‌های فتوتراپی جاسازی شده است و هیچ خطری برای نوزاد ندارد.

طول موج لامپ فلورسنت ۴۸۰متر است و با لامپ‌های معمولی تفاوت دارد. هر نوع لامپ دیگری غیر از لامپ‌های فلورسنت برای درمان زردی موجب سوختگی و حساسیت پوست نوزادان می‌شود.

 بنابراین حتماً باید با تشخیص پزشک از لامپ فلورسنت استفاده شود. زیرا میزان زردی و تشخیص پزشک مدت زمانی را که کودک باید زیر نور فلورسنت باشد تعیین می‌کند.

قرار دادن کودک در برابر نور خورشید

یکی از شیوه‌های خانگی برای  از بین بردن زردی نوزاد استفاده از نور خورشید است. اگر چند دقیقه در روز نوزاد برهنه را در مقابل نور خورشید قرار دهید، نور خورشید سبب حل شدن بیلی روبین در پوست و دفع آن از طریق ادرار و مدفوع می‌شود.

پس به مدت چند روز نوزاد را در معرض نور آفتاب قرار دهید. البته قبل از انجام این کار بهتر است با پزشک معالج حتماً مشورت کنید.

تغذیه در کودک برای درمان زردی

تغذیه مادر برای درمان زردی نوزاد باید چگونه باشد؟

مادرانی که به نوزاد خود شیر می‌دهند و از شیر خشک برای تغذیه استفاده نمی‌کنند باید نکات مهمی را در تغذیه‌ی خود رعایت کنند. زیرا غذایی که مادران می‌خورند از طریق شیر به نوزاد منتقل می‌شود و درصورتی‌که جزو مواد غذایی مضر باشد باعث تشدید زردی نوزاد می‌شود.

  • افزایش وعده‌های شیردهی

نوزادان در چند روز اول تولد باید به طور طبیعی ۸ تا ۱۲ بار از شیر مادر تغذیه کنند. اگر تعداد دفعات شیردهی از این مقدار کمتر باشد میزان بیلی‌روبین خون افزایش پیدا می‌کند و زردی نوزاد تشدید می‌شود. پس یکی از توصیه‌های مهم به مادران شیرده این است که تعداد دفعات شیردهی را افزیش دهند که با افزایش ادرار و مدفوع بیلی‌روبین از بدن نوزاد دفع شود.

  • استفاده از عرقیجات گیاهی

مادران شیرده که نوزادشان زردی دارد باید به صورت روزانه چند مرتبه عرق کاسنی، عرق شاه‌تره یا عرق بید بخورند. در هر بار استفاده خوردن یک استکان عرقیجات کافی است.

  • خوردن شیر خشت و ترنجبین

برخی از افراد معتقدند شیر خشت و ترنجبین برای نوزاد مضر است به همین دلیل توصیه می‌کنند مادران شیرده از آن استفاده کنند تا از طریق شیر به نوزاد برسد. برای استفاده باید کمی از آن را داخل آب جوش حل کنید و بعد از صاف کردن بخورید.

  • استفاده از خوراکی‌های با طبع سرد

مادران شیرده باید خوراکی‌های با طبع سرد را بیشتر مصرف کنند. خوراکی‌های با طبع سرد شامل هندوانه، خرفه، سوپ جو، آش، خیار، آب زرشک طبیعی است. البته نباید در مصرف سردی زیاده روی شود زیرا ممکن است موجب ایجاد حالت‌هایی مانند احساس سرما در بدن، بی‌حالی و خواب آلودگی، نفخ معده، رنگ پریدگی می‌شود.

  • پرهیز از مصرف ادویه و غذاهای با طبع گرم

غذاهای با طبع گرم، ادویه‌های تند و فلفل باعث آسیب به کبد و تاثیر منفی بر شیر می‌شود. همچنین غذاهایی مانند کله پاچه که دیر هضم هستند هم نباید مصرف شود.

بهتر است برای اطمنیان از برنامه تغذیه نوزاد کرد در این دوران با بهترین متخصص تغذیه آنلاین و همچنین دکتر کودکان آنلاین مشورت کنید! 

درمان زردی نوزاد چقدر طول می‌کشد؟

برای درمان زردی نوزاد با شیوه‌های طب سنتی نمی‌توان زمان مشخصی را تعیین کرد و الگوی پیشرونده‌ی آن اصلا مشخص نیست. زیرا میزان زردی کودکان با هم تفاوت دارد. در موارد زردی خفیف ظرف دو یا سه روز زردی از بین می‌رود اما در برخی موارد که زردی شدیدتر باشد ممکن است درمان تا چند روز طول بکشد.

پذیرش ۲۴ یک وبسایت آنلاین است که امکان ویزیت آنلاین طب سنتی را برای درمان زردی نوزاد فراهم می‌کند. با استفاده از اپلیکیشن هم می‌توانید غیر حضوری از سامانه وقت بگیرید و در زمان تعیین شده با پزشک در تماس باشید و سوالات خود را بپرسید. این شیوه نسبت به مراجعه‌ی حضوری هزینه‌ی کمتری دارد.

درمان زردی نوزاد

 از بین بردن زردی نوزاد با طب سنتی چه مزیتی دارد؟

برای بعضی از افراد این سوال مطرح است که استفاده از راهکارهای طب سنتی و گیاهان دارویی چه مزیتی دارد که ما آن را به درمان دارویی انتخاب کنیم؟ موارد زیر مزیت‌های درمان زردی نوزادان با طب سنتی است.

  • استفاده از گیاهان دارویی برای درمان زردی نوزاد عارضه‌ای ندارد و مشکل مضاعفی را برای نوزاد ایجاد نمی‌کند.
  • استفاده از گیاهان دارویی سخت نیست و حتی مادران جوان هم اگر مطابق توصیه‌ها عمل کنند به راحتی
  • می‌توانند شیوه‌های درمانی را انجام دهند.
  • گیاهان دارویی که برای درمان نوزاد استفاده می‌شود در دسترس است و هزینه‌ی زیادی ندارد. به همین دلیل برای همه‌ی افراد قابل تهیه کردن است.

درمان نشدن زردی نوزاد موجب عوارضی مانند عقب ماندگی ذهنی، فلج مغزی، حملات صرعی می‌شود. حتی در مواردی ناهنجاری‌های دندانی و ناشنوایی هم برای نوزاد ایجاد می‌شود.

گفتگوی آنلاین با متخصص طب سنتی

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

زردی نوزاد نباید مورد بی‌توجهی قرار بگیرد زیرا درمان نکردن آن موجب ایجاد عوارض خطرناک می‌شود. در صورتی که درمان‌های خانگی و طب سنتی را برای زردی نوزاد استفاده کردید و بهبودی در رنگ چهره نوزاد حاصل نشد یا علائم زیر بروز کرد هرچه سریع‌تر باید به پزشک مراجعه کنید.

  • تب و دمای بالا تر از ۳۷ درجه بدن نوزاد
  • رخوت و سستی غیر عادی نوزاد
  • افزایش زردی صورت
  • گسترش زردی در بدن و ایجاد زردی در کف پا
  • آشفتگی و ناخوشی نوزاد
  • گریه‌های مکرر و بی دلیل نوزاد

پذیرش۲۴ زیرساخت گفتگو با بهترین دکتر آنلاین بصورت مشاوره تلفنی و مشاوره متنی را فراهم آورده تا در هر لحظه و هرکجای ایران عزیزمان که هستید به بهترین متخصصین دسترسی داشته باشید.

۳.۶/۵ (۲۵ نظر)

منبع
pediatrixmd.comwww.actinovo.comwww.endeavour.edu.auwww.eurekalert.orgwww.bellybelly.com.auwww.sciencedirect.comijp.mums.ac.ir

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
40 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ًصادق
ًصادق
2 ماه قبل

البته الان روز ششمش است

قاسمی
قاسمی
3 ماه قبل

درمورد زردی نوزاد سوالی داشتید بپرسید . ۰۹۳۵۰۵۳۲۵۲۴

آتنا
آتنا
3 ماه قبل

سلام وقت بخیر یک پسر ۱۸روزه دارم که در بیمارستان در دستگاه بود بعددو روز مرخص شدن دستگاه گرفتم دوباره ۴۸ساعت دوباره برگشت زردیش چیکار کنم خوب بشه

Yasna Masiha
Yasna Masiha
3 ماه قبل

سلام بچه من ۲۰ روزه هست زردیش هنوز خوب نشده لطفا راهنمایی کنید.

محمد
محمد
پاسخ به  Yasna Masiha
3 ماه قبل

پیام بتی به‌توکل الله خوب میشود

مهرسا
مهرسا
پاسخ به  Yasna Masiha
1 ماه قبل

سلام دختر۲۲روزه دارم وقتی گریه می‌کند دوره لبها وپیشانی اش زرد رنگ می‌شود
وخیلی ناآرام است چه باید بکنم؟

مریم
مریم
پاسخ به  مهرسا
1 ماه قبل

زردی داره خانم

علی
علی
4 ماه قبل

انشاالله که خوب بشه

عبد
عبد
4 ماه قبل

باسلام‌ دکتر عزیز پسرم ۴روزشه‌ زردی ۱۵‌ هستش متخصص‌ گفت بزار ۴۸ ساعت تودستگاه‌ راه دیگری دارید بگید ممنون میشم خانمم بی تابی میکنه.خواهش‌ جواب دهید

شاهان
شاهان
پاسخ به  عبد
2 ماه قبل

سلام شیرخشت وترنجبین بده بخوره

ارمیتا
ارمیتا
5 ماه قبل

سلام من دخترم ۵ روزشه زردی داره بردم دکتر زردیش ۱۷بود دستگاه گرفتم اوردم خونه الان تو دستگاه یکم زردیش کم شده چی بخورم بهتر بشه

لیلا
لیلا
5 ماه قبل

سلام دکتر پسرم یازده روزش زردی داره عدد زردیش ۱۳دکتر بهم قطره شیر خشت داده

امیر رضا
امیر رضا
10 ماه قبل

سلام.وقت بخیر.پسر ۲۴ روزه دارم که هنوز زردی داره یک بار بستری شده زردی اومد رو ۶ مرخصش کردن همه آزمایشاتشم خوب بوده و مشکلی نداشت.ولی الان باز زردیش زیاد شده هم شیر خیلی خوب میخوره هم دفع ادار و مدفوع خوبه.به نظرتون جای نگرانی هست؟

امیر رضا
امیر رضا
10 ماه قبل

سلام.وقت بخیر پسرم ۲۴ روزه هنوز زردی داره گاهی رنگ صورتش زردی کم میشه گاهی زیاد بستری هم بوده ۲ شب زردی رسید به ۶ مرخصی کردن هم شیر خوب میخوره هم دفع ادار و مدفوعش خوبه .ولی با این حال بازم زردی داره همه آزمایشاتشم خوب بوده و مشکلی نداشته آیا بازم جای نگرانی هست ممنون میشم جواب بدین

صیدرضاباژرنگ
صیدرضاباژرنگ
پاسخ به  امیر رضا
4 ماه قبل

پ

Moni
Moni
10 ماه قبل

بچم چهل و یک روزشه و زردیش ۱۲چیکار کنم بیاد پایین

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  Moni
6 ماه قبل

گل بنفشه راآسیاب کن وبه بدنش بپاش مثل پودربچه جورابپز وداخل حمام بزارش لای آش جو نه داغ باشه که بسوزه نه یخ باشه که سرمابخوره ولرم باشه

بصیره
بصیره
پاسخ به  Moni
2 ماه قبل

چی کردین زردی بچه تون خب شد ؟ از من چهل روزه و زردبش ۱۲ است

Sonia sofizada
Sonia sofizada
11 ماه قبل

سلام طفلک شش روزه دارم به زردی مبتلاشده دوکتورش برایم گفته که درجه زردی اش اگرازدوزاده پاین بودبرش قطره توصیه میکنم اگه بالاترازدوازده بودبرش دستگاه الان درجه بدنش ۱۳ است آیابرش دستگاه توصیه میشه یانه ممنون میشم جواب بتن

Sonia sofizada
Sonia sofizada
11 ماه قبل

سلام طفلک شش روزه دارم به زردی مبتلاشده دوکتورش برایم گفته که درجه زردی اش اگرازدوزاده پاین بودبرش قطره توصیه میکنم اگه بالاترازدوازده بودبرش دستگاه الان درجه بدنش ۱۳ است آیابرش دستگاه توصیه میشه یانه ممنون میشم جواب بتن

پردیس احمدی
پردیس احمدی
پاسخ به  Sonia sofizada
4 ماه قبل

سلام دکتر من بچم دو ماهشه هنوز زردیش خوب نشد چکار کنم تورو خدا راهنمایم کنید ممنون میشم

محمد
محمد
پاسخ به  پردیس احمدی
3 ماه قبل

سلام پیام بفرست رهنمایی کنم من

حجت
حجت
1 سال قبل

سلام من یک کودک ۵ ساله دارم خیلی کم اشتهاست وپاهاش زرده احتمال داره زردی داشته باشه

سهیلا کریمی
سهیلا کریمی
1 سال قبل

سلام وقت بخیر:دخترمن ۴۰ روزه هنوز یکم زردی داره:آزمایش داده ۷ روز بود دکترش گفت دفع میشه نگرانی نداره:نظرشما چیه چیکارکنم

مریم اسکندری
مریم اسکندری
1 سال قبل

سلام پسری داره ۸روزه زردیش رفته روی ۱۳,۹چکار کنم بهتره الان داره قطره میخوره

مرتضی.رحمانی
مرتضی.رحمانی
پاسخ به  مریم اسکندری
7 ماه قبل

سلام چه قطره ای استفاده میکنید به من هم بگیدکه بگیرم

طاهر
طاهر
پاسخ به  مریم اسکندری
5 ماه قبل

سلام‌ پسرم تو ۴ روز زردیش رفت رو هشت با قطره و دستگاه باز هنوز چشمش و بینیش زردی داره چکار کنیم الا ۷ روزه هست

ارزو
ارزو
1 سال قبل

سلام آیا دستگاه زردی برای زنان بارداری که در ۲۵ هفته هستند مضرر است

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

سلاپ دکتر زردی نوازدم روز ۵ام ۱۲ و روز ۹ام ۱۰ بوده دکتر قطره بیلی ناستر داده. آیا رو به بهبود است؟

رادوین
رادوین
پاسخ به  فاطمه
6 ماه قبل

سلام من پسرم دوماهشه هنوز زدری دار باید چکار کنم پیش دکتر هم بردم اما فاید ندار

ًصادق
ًصادق
پاسخ به  فاطمه
2 ماه قبل

سلام ببخشید من دخترم تازه متولد شده و همین الان آزمایش ازش گرفتن ۱۷ و خورده بود پزشک یه دستگاه داده که باید تا ۲ روز زیر دستگاه قرار بگیره خواستم بدونم آیا جواب میده با تشکر

حسن نوروزی زاده
حسن نوروزی زاده
1 سال قبل

سلام من پسرم ۲۲روز دنیا اومده یابم به خاطرزردی بستری شده بعدش آوردیم خونه شیرخشک ترنجبینم بهش میدیم ولی داخل چشمش یکم باز زرده میشه راهنمایی کنید چیکارش کنیم

ابراهیم
ابراهیم
1 سال قبل

باسلام دکترجان زردی دخترم ۸ هست بردم دکتر قطره شیرخشت بهش داده چندروز طول میکشه که خوب بشه بچه اولم هست خیلی نگرانم نرمال زردی بایدچندباشه ممنون دکترخداقوت

ریحانه تاجک
ریحانه تاجک
پاسخ به  ابراهیم
1 سال قبل

سلام دکتر من دخترم ۹روزش هست و زردی داره ۳روز پیش چک‌کردم زردیش ۱۲ بر ۱۷ بود چکار باید بکنم‌بچه اولم هست خیلی نگرانم‌

ابراهیم
ابراهیم
1 سال قبل

سلام من یه دخترسه روزه دارم زردی روی ۸ هست بردم دکتر قطره شیرخشت بهش داده هنوز صورتش زرده چیکارکنم داخل منزل ممنون

محمدی
محمدی
پاسخ به  ابراهیم
6 ماه قبل

محمدی
محمدی
1 سال قبل

سلام من پسرم ۳۴ روزشه هنوز زردی داره
ازمایشاشم خوب بوده ایا نگران کننده است

محمدی
محمدی
پاسخ به  محمدی
1 سال قبل

سلام پسرم بیست و سه روزش اماهنوزگوشه چشمش یکم زرده ایاخطرداره

حسن زارعی
حسن زارعی
2 سال قبل

پسری دارم که بیست روز است تولد شده گرمی زیاد داشت الان گرمی نوزادان رفته ولی صورتش زرد است چه کاری برای زردی نوزادان توصیه میکنید ممنونم

دکتر سمانه حمزلو حسین آبادی
دکتر سمانه حمزلو حسین آبادی
عضو
پاسخ به  حسن زارعی
2 سال قبل

اگر زردی بیشتر از ۲ هفته طول بکشه باید از نظر علل زردی طول کشیده بررسی بشه به خاطر همین الان تست های تیروئید، میزان زردی و ازمایش ادرار باید چک شوند

دکمه بازگشت به بالا