کلیدینیوم سی چیست؟ قرص کلیدینیوم سی برای لاغری، عوارض کلیدینیوم سی

کاربرد، مقدار و روش مصرف، عوارض جانبی و شرایط نگهداری (Chlordiazepoxide/Clidinium bromide)

کلیدینیوم سی (Clidinium-C) ترکیبی از یک بنزودیازپین و آنتی کولینرژیک است. این دارو با کاهش اضطراب و کاهش ترشحات گوارشی اثربخشی خود را اعمال می‌کند. مصرف دراز مدت کلیدینیوم سی، اثربخشی آن را کاهش می‌دهد و قطع مصرف این دارو به صورت ناگهانی عوارض جانبی جدی در پی خواهد داشت.
نام تجاری

Librax

کاربرد

درمان مشکلات گوارشی، ضد اسپاسم گوارشی

اشکال دارویی

قرص

کلیدینیوم سی چیست؟

اطلاعات دارویی

قرص کلیدینیوم سی دارویی است که از ترکیب کلردیازپوکساید و کلیدینیوم بروماید تشکیل می‌شود که برای درمان مشکلات گوارشی از جمله زخم معده و یا روده، سندرم روده تحریک پذیر، عفونت روده، کاهش علائم ناشی از گرفتگی عضلات روده و معده و همچنین به اختلالات روانی مربوط به شکم کمک می‌کند.

کلردیازپوکساید موجود در این دارو که از دسته داروهای آرام‌بخش است، سریع‌تر جذب می‌شود و اثر آن آشکار می‌شود. در حالیکه اثر درمانی قرص کلیدینیوم سی با تأخیر اتفاق می‌افتد و ممکن است ۴۰ دقیقه تا یک ساعت بعد از مصرف دارو اثرات ضد اسپاسم آن آشکار شود.

پذیرش ۲۴، این امکان را برای شما فراهم کرده است تا بتوانید با استفاده از سایت و اپلیکیشن آن، به صورت ۲۴ ساعته و آنلاین با متخصص آنلاین گوارش در ارتباط بوده و از آن‌ها در باره نحوه و مقدار مصرف قرص کلیدینیوم سی مشاوره بگیرید.

مقدار و روش مصرف قرص کلیدینیوم سی

  • قبل از شروع درمان با قرص کلیدینیوم، بروشور دارویی داخل بسته را به دقت مطالعه کنید. این بروشور به شما کمک می‌کند تا اطلاعات جامعی را راجع به قرص کلیدینیوم سی به دست آورده و از عوارض جانبی احتمالی آن مطلع شوید. همچنین اگر در رابطه با مصرف آن با سؤالاتی روبرو هستید با پزشک خود مشورت نمایید.
  • دوز و مقدار این قرص از فردی به فرد دیگر متفاوت است؛ دارو را دقیقاً همانطور که پزشک به شما تجویز کرده است، استفاده نمایید. برای درمان بیماری افراد مسن قرص کلیدینیوم سی معمولاً با دوز پایین شروع می‌شود تا عوارض جانبی آن به حداقل برسد.
  • در صورت فراموش کردن یک دوز، به محض یادآوری، نوبت فراموش شده را مصرف کنید. اگر زمان مصرف دوز بعدی باشد، از مصرف نوبت فراموش شده اجتناب کنید و بر طبق برنامۀ مشخص به مصرف دارو ادامه دهید و هیچ‌گاه دو قرص را با هم نخورید.
  • بهترین زمان مصرف این قرص نیم تا یک ساعت پیش از وعدۀ غذایی و یا قبل از خواب می‌باشد.
  • در صورتی که در مدت مصرف قرص کلیدینیوم سی از داروهای ضد اسید معده استفاده می‌کنید، قرص کلیدینیوم سی را پیش از غذا و داروهای ضد اسید را پس از غذا مصرف نمایید.
  • در صورتی که علائم شما با مصرف دارو بهبود نیافت یا بدتر شد، به پزشک مراجعه نمایید.
  • از آنجایی که قرص کلیدینیوم سی اعتیادآور است باید مطابق دستور پزشک مصرف شود. زیرا استفاده طولانی مدت از آن و یا مصرف دوزهای بالای قرص کلیدینیوم سی می‌تواند سبب اعتیاد به این دارو شود.
  • به این نکته نیز توجه داشته باشید که مصرف دراز مدت این دارو نیز اثربخشی آن را کاهش می‌دهد.
  • مصرف قرص کلیدینیوم سی را بدون مشورت پزشک قطع نکنید. قطع مصرف به طور ناگهانی می‌تواند عوارض جانبی جدی مانند بی‌قراری، سردرد، مشکلات خواب، تهوع و استفراغ، افزایش حساسیت به نور یا صدا، تشنج، افزایش ضربان قلب، کاهش اشتها و درد شکم، گرفتگی عضلات، تغییرات خلقی و تعریق ایجاد کند. پس از مصرف طولانی، پزشک به منظور جلوگیری از بروز این علائم، اغلب به تدریج و با کاهش دوز دارو، اقدام به قطع مصرف دارو می‌کند.

موارد منع مصرف قرص کلیدینیوم سی

به تاریخ انقضای قرص کلیدینیوم سی توجه کنید و اگر دارویی که در دستتان است تاریخ انقضای آن تمام شده است، از مصرف آن خودداری کنید.

هرگز قرص کلیدینیوم سی را به فرد دیگری حتی با علائم مشابه خودتان تجویز نکنید.

اگر دارای بیماری ها یا شرایط زیر هستید قبل از مصرف قرص کلیدینیوم سی، پزشک را مطلع کنید.

  • حساسیت به این دارو یا سایر داروها و مواد
  • بارداری
  • شیردهی
  • آب سیاه (گلوکوم)
  • مشکل در دفع ادرار یا مشکلات مجاری ادراری
  • عفونت
  • مشکلات تیروئید
  • انواع بیماری‌های قلبی
  • مشکلات سیستم عصبی
  • مشکلات کلیوی
  • مشکلات کبدی
  • مشکلات ریوی
  • مشکلات دستگاه گوارش
  • مشکلات روانی مانند افسردگی و افکار خودکشی و یا تحت درمان بودن با داروهای تضعیف کنندۀ اعصاب و آرامبخش
  • جراحی گوارشی
  • فشارخون بالا

موارد هشدار و احتیاطات ویژه حین مصرف قرص کلیدینیوم سی

  • در صورت مصرف طولانی مدت قرص کلیدینیوم سی آزمایشات کبدی و خونی را طبق نظر پزشک به طور منظم انجام دهید.
  • مصرف الکل همراه با قرص کلیدینیوم سی عوارض خطرناکی در پی دارد لذا در صورت مصرف اخیر الکل یا فرآورده‌های الکلی حتماً به پزشک خود اطلاع دهید.
  • مصرف قرص کلیدینیوم سی موجب کاهش تعریق می‌شود که موجب بیشتر شدن احتمال گرمازدگی در فرد می‌شود. لذا از انجام فعالیت زیاد در هوای گرم خودداری نمایید و از مایعات به مقدار کافی در روز استفاده کنید.
  • از مصرف داروهای ضد اسهال طی یک تا دو ساعت پس از مصرف این دارو خودداری شود.
  • در برخی افراد تغییر خلق و خو و عصبانیت بیش از حد در مدت مصرف قرص کلیدینیوم سی ممکن است رخ دهد. در این صورت با پزشک مشورت نمایید.
  • مصرف این قرص در سالمندان باید با احتیاط صورت گیرد. سالمندان ممکن است به اثرات جانبی دارو حساس‌تر باشند. بخصوص اثراتی مانند گیجی، خواب‌آلودگی و اختلال هماهنگی
  • از آنجایی که مصرف قرص کلیدینیوم سی خواب‌آلودگی و گیجی مختصری ایجاد می‌کند لذا از رانندگی و فعالیت‌هایی که نیاز به تمرکز بیشتری دارند، تا زمانی که اثر دارو برطرف نشده است خودداری کنید.
  • مصرف قرص کلیدینیوم سی در طی ۲۴ ساعت قبل از تست ترشح اسید معده توصیه نمی‌شود.
  • بهتر است برای کاهش بیماری‌هایظ گوارشی از سبک زندگی سالم از جمله تغذیه سالم پیروی کنید. همچنین مطالعات اخیر نشان داده‌اند استرس و اضطراب نقش بسیار مهمی در بروز مشکلات گوارشی دارند. به همین دلیل بهتر است راه‌های مقابله با استرس را بیاموزید و استرس خود را مدیریت کنید.

تداخلات دارویی قرص کلیدینیوم سی

تداخلات دارویی ممکن است عملکرد و تأثیر این دارو را تغییر دهد یا باعث افزایش ریسک بروز عوارض جانبی آن شود. بنابراین برای مصرف این قرص، لیست تمام داروهایی که مصرف می‌کنید اعم از داروهای تجویزی و غیرتجویزی (گیاهی، مکمل و …) را با پزشکتان در میان بگذارید.

تعدادی از داروهایی که با قرص کلیدینیوم سی تداخل دارند عبارتند از:

کلیدینیوم سی چیست

عوارض کلیدینیوم سی

همه داروها ممکن است عوارض جانبی ایجاد کنند. اما بسیاری از مصرف‌کنندگان نیز هیچ نوع عارضه‌ای بروز نمی‌دهند. یکسری از عوارض نیز بعد از گذشت مدت کوتاهی از مصرف دارو، از بین می‌روند. عوارض این قرص عبارتند از:

شرایط نگهداری

  • دور از دسترس کودکان نگه دارید.
  • در جایی خشک و خنک و به دور از گرما و تابش نور مستقیم نگه دارید.
مطالبی که در مقاله بالا ذکر شد، فقط . فقط جنبه آگاهی بخشی و افزایش اطلاعات شما دوستان عزیز را دارد، و به هیچ وجه جایگزین توصیه پزشک متخصص نیست. لازم است برای مصرف کردن دارو و دانستن عوارض جانبی آن با توجه به سوابق پزشکی خود با دکتر متخصص مشورت کنید.

سوالات متداول

پاسخ سوالات از نظر و مورد تایید اقای دکتر بهفر پاکباز متخصص معده و گوارش می‌باشد.

کلیدینیوم سی برای چیست؟

محتوای قرص کلیدینیوم سی به عنوان یک داروی آنتی کولینرژیک است، و  به عنوان آرامبخش داروی بسیار خوبی است، و به عنوان ضد درد معده و روده استفاده می‌شود. و مصرف قرص کلیدینیوم سی  قبل از وعده های غذایی باید باشد.مگر با تجویز و نظر پزشک.

قرص کلیدینیوم سی برای لاغری مفید است؟

این قرص هیچ اثری بر لاغری ندارد.

آیا قرص کلیدینیوم سی خواب آور است؟

بله. یکی از عوارض این قرص خواب آلودگی و گاها گیج شدن می‌باشد.

قرص کلیدینیوم سی و پنتوپرازول

قرص کلیدینیوم سی را می‌توان همراه با داروهای مهارکننده اسید مثل پناپرازول استفاده کرد و معمولا قبل از وعده غذایی ناهار و شام مصرف می‌شود.

مدت زمان مصرف قرص کلیدینیوم سی چند وقت است؟

مدت زمان مصرف و قطع این قرص را پزشک معالج تعیین میکند و بسته به نوع بیماری و شدت علائم فرد متفاوت است.

قرص کلیدینیوم سی برای اسید معده

این دارو دراصل ترکیبی از دو داروی کلیدنیوم سی و کلردیازپوکساید می‌باشد و در درمان کمکی دردهای معده و سندروم روده تحریک پذیر بکار می‌رود.

مطالبی که در مقاله بالا ذکر شد فقط جنبه آگاهی بخشی و افزایش اطلاعات شما دوستان عزیز است. و به هیچ وجه جایگزین توصیه پزشک متخصص نیست. لازم است برای مصرف کردن دارو و دانستن عوارض جانبی آن با توجه به سوابق پزشکی خود با دکتر متخصص مشورت کنید.

دریافت مشاوره انلاین معده و گوارش از متخصص

دکتر بهفر پاکباز

دکتر بهفر پاکباز فوق تخصص گوارش و کبد بالغین، دارای بورد فوق تخصصی
عضو انجمن گوارش و کبد ایران هستند.
حیطه فعالیت ایشان در زمینه‌های کبدچرب، سوءهاضمه، سندروم روده تحریک‌پذیر، رفلاکس و دردمعده، خونریزی‌های دستگاه گوارش، سندروم روده تحریک پذیر
یبوست مزمن، بیماری‌های کیسه صفرا، همورویید و شقاق، سوهاضمه دردو ورم معده و روده، زخم معده واثنی عشر، رفلاکس معده، انجام اندوسکوپی و کولونوسکوپی تشخیصی و درمانی است.

۳.۵/۵ (۲۲ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
104 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سارا
سارا
2 روز قبل

۴۰تا قرص کلندیوم سی باهم خورده رفیقم اتفاقی براش نمیفته

هاشمی
هاشمی
20 روز قبل

سلام قرص دیگه ی بجزکلیدنیوم سی نیس برای معده عصبی من ب کلدریازپوکسایدحساسیت دارم

علیرضا
علیرضا
1 ماه قبل

سلام

Amir
Amir
1 ماه قبل

باسلام
آیا کلینیدیوم سی و اس امپرازول باعث تغییر رنگ مدفوع میشن؟

فهیمه م
فهیمه م
3 ماه قبل

سلام لطفا من رو عضو کنید

زهرا
زهرا
4 ماه قبل

سلام،
من برج ۷سرفه شدید گرفتم، بعد سرفه که خوب شد بین دوتا سینم درد میکنه، هردکتری که رفتم گفتن از معدته، آزمایش هم دادم همه نرماله، امکانش هست که از معدم باشه،قرص کلیدینیوم۲/۵مصرف میکنم

alachigh72@gmail.com
alachigh72@gmail.com
4 ماه قبل

سلام متشکرم از اطلاعات تون. سوالم برطرف شد

امیدخیرخواه
امیدخیرخواه
4 ماه قبل

سلام خانمم پنج تا قرص کلیدینیوم سی خورده چجوری اثر دارورو خنثی کنیم

ندا
ندا
5 ماه قبل

سلام

کوثر
کوثر
5 ماه قبل

سلام وقت بخیر
من چند روزیه که آروغ زیاد میزنم و بعدش دهنم تلخ میشه میخواستم بدونم مشکل از معده هست یا کبدم ؟ در ضمن امروز از قرص سبز معده استفاده کردم آیا آروغم با اون رفع میشه

م و
م و
5 ماه قبل

سلام یک سال است کلیدینیوم سی برای روده تحریک پزیر مخورم تازهگی فشارم بالا مرود برای این است

مریم .ف
مریم .ف
5 ماه قبل

سلام وقت بخیر ببخشید الان دوسال که معده درد وشکم درد شدید دارم چندتا دکتر رفتم هرکدام یه سری داره دادن خوردم خوب نشدم همه نوع کار انجام دادم ولی خوب نشدم وزنم کم شده وغذا نمی تونم بخورم هر چی میخورم معده م درد میگیره لطفا بگید چکار کنم هر نوع دار بگید خوردم

ابی
ابی
پاسخ به  مریم .ف
5 ماه قبل

سلام مشهد دکتر عباس اسماعیل زاده مراجعه کنید انشالله جواب میگیرید

مهری
مهری
پاسخ به  مریم .ف
5 ماه قبل

سلام منم اینجوری بودم قرص دیسیکلومین دل دردامو خوب کرد

بهمن
بهمن
پاسخ به  مریم .ف
5 ماه قبل

سلام مواد غذایی لاکتوز دار و گلوتن دار استفاده نکن امتحان کن بعد یه هفته نتیجه رو میبینی

ناهید
ناهید
پاسخ به  مریم .ف
4 ماه قبل

احتمالا شما سنگ صفرا دارید حتما سونوی صفرا انجام بدید

محمد
محمد
پاسخ به  مریم .ف
4 ماه قبل

سلام.من با همین علایم دو سال درگیر بودم و بیش از شش یا هفت پزشک عوض کردم همچنین اندسکوپی و کلونوسکوپی هم انجام دادم که درمانی پیدا نشد که به توصیه دوستان مشهد خدمت دکتر حسین شباهنگ رفتم و علارغم اینکه ایشون جراح عمومی هستن ولی با داروهای ایشون بسیار بهتر شدم .در پناه خدا سالم و سلامت باشید

reyhaneh
reyhaneh
پاسخ به  مریم .ف
2 ماه قبل

آندوسکوپی انجام بدین

امیر تاجک
امیر تاجک
پاسخ به  مریم .ف
1 ماه قبل

سلام

عباسی
عباسی
5 ماه قبل

سلام وقت بخیر ببخشید من چند روزیه که احساس سنگینی در معده میکنم یه که میخورم احساس میکنم که معده سنگین میشه صبح ها سر گیجه حالت تهو میگیرم

رحمانی می‌خوام در مشاوره پزشکی شرکت کنن
رحمانی می‌خوام در مشاوره پزشکی شرکت کنن
پاسخ به  عباسی
5 ماه قبل

رحمانی هستم می‌خوام.دراین مشاوره شرکت کنم

رحیم
رحیم
6 ماه قبل

سلام آقای دکتر بنده دچار یبوست شدید هستم وهر ازگاهی با خوردن سی لا کس ویا دیگر داروها راباید استفاده کنم .ودچار کمبود. وزن شدید شدم خواهشا راهنمایی کنید با تشکر

محترم مقدم
محترم مقدم
6 ماه قبل

سلام آقای دکتر وقتتون بخیر من مشکل نفخ معده دارم وقتی غذا میخورم برای فشار زیاد معده قلبم درد میگیره وعلائم مشکل قلبی پیدا میکنم وبدون قرص سی لاکس هم معدم کار نمیکنه ویبوست شدید دارم دکتر گفت معده آخرشه باید چیکار کنم؟ممنون میشم از پاسخگویی شما

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  محترم مقدم
6 ماه قبل

غذاهای نفخ دار مصرف نکن سردی مصرف نکن شب ها قبل از خواب عسل بخور صبح ها با آب جوش قبل از صبحانه بخور پشت غذا آب نخور یک ساعت بعدش بخور مصرف نوشابه و شیرینی و سرخ کردنی کاهش بده سعی کن غذاها رو به صورت کبابی مصرف کنی

ابوذر
ابوذر
7 ماه قبل

سلام دکتر..من قرص اموکسی هر۱۲ساعت۲قرص برا باکتری هلیکوباتری مصرف میکنم..ایا درست هست?

عباس ازکرمانمن
عباس ازکرمانمن
پاسخ به  ابوذر
7 ماه قبل

من سالهاست درد معده دارم وباخوردن داروهای معده دردم آرام میشد اکنون به تنگی نخاع ودیسک وسیاتیک گرفتارم کمی درمان کردم تاصد متری راه میروم اما معده درد شدید گرفتم که درحرف زدن هم کم می‌آورم متاسفانه اسم هم دارم تنگی نفس نمی‌دانم تنگی نفسم ازمعده است یاازاسم چه دارویی مصرف کنم عباسم از کرمان

نرگس
نرگس
پاسخ به  عباس ازکرمانمن
5 ماه قبل

سلام میشه بفرمائید چیکارکردید برای درمان سیاتیک ودیسک کمرتون پدرم همین مشکل داره شدید دکت گفته باید عمل بشه میترسیم دیگه نتونه راه بره بعدعمل ممنون میشم راهنمایی بفرمائید

صالحی هستم
صالحی هستم
پاسخ به  نرگس
5 ماه قبل

سلام من عمل کردم هیچ ترسی نداره والحمدللاه خوب شدم سن من ۵۵ساله

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  نرگس
4 ماه قبل

دکتر خوب اگر عمل کنه مشکلی نیست

صالحی هستم
صالحی هستم
پاسخ به  عباس ازکرمانمن
5 ماه قبل

سلام من هم مثل شما عمل کردم ودجارمشکل معده شدم بیشتر ازداروها است عرق زنیان خیلی عالی مصرف کن

جمشید
جمشید
9 ماه قبل

سلام اقای دکتر من به خاطر اسید معده که وارد مری میشه گلوم زخم شده و بلع دردناک دارم قرص کلیدینوم سی و امپرازول مصرف میکنم… چند روزه احساس درد در قسمت کلیه ها دارم و ادرار هم خیلی بوی تندی گرفته … میتونه این علائم از مصرف این قرصا باشه ؟؟

ایما
ایما
9 ماه قبل

من قرص کلیدیوم سی مصرف کردم ۱ ساعت بعدش ۱ لیوان آبجو ک الکل داره خوردم عوارضش چی هست؟؟لطف کنید توضیح بدین

نسیم
نسیم
10 ماه قبل

سلام من بخاطر رفلاکس ودرد شدیدمری دکتراین قرص کلیدینیوم سی داده قبل ناهاروشام یه عدد میخورم .فقط خیلی خوابم میاد . ولی رفلاکسم خوب شده . خودم تمدیدکردم بعدازاتمام دارو تقریبا سه بسته ده تایی داده بود . سوالم اینه گرقطع کنم رفلاکس بهبود یافته ؟ودیگه دچاررفلاکس نمیشم؟

گودرزی
گودرزی
پاسخ به  نسیم
2 ماه قبل

مدتدزمان مصرف این قرص معمولا دو هفته بیشتر نیست قطع کنید اگه خوب نشده باشید نراجعه کنید من خودم اینجور بودم بهتر شدم

محمدی
محمدی
10 ماه قبل

سلام، من دیسک کمر و سیاتیک دارم دکتر این دارو ( کلیدینیوم سی) رو برام تجویز کرده نمیدونم استفاده کنم یا خیر

هادی
هادی
11 ماه قبل

سلام وقت بخیر
شرمنده مزاحم شدم من حدود یک سال هست که مشکل معده درد دارم رفتم اندسکوپی هم شدم گفتن که رفلاکس معده با عفونت دارید دارو های مختلف از قبیل ولی کلیدیوم سی فامتودین شب قبل از غذا میخورن
قبلا لانزو ۳۰ هم صبح ناشتا مصرف میکردم که دکتر قطع کردن
اکثر اوقات باید بدم بیمارستان تا سوزن داخل رگ بزنم ممنون میشم راهنمایی بفرمائید

حسینی
حسینی
11 ماه قبل

مصرف قرص کلیندیوم سی برای کم کاری تیرویید ضرری داره؟؟

گلبهارموسوی
گلبهارموسوی
1 سال قبل

برای معده عصبی چه قرصی مصرف کنم

گلبهارموسوی
گلبهارموسوی
پاسخ به  گلبهارموسوی
1 سال قبل

باسلام من به علت سنگ صفرا کسیه صفرابرداشتم حالامعده ام عصبی هست قرص کلیدینیوم سی مصرف میکنم ولی بدنم خارش میگیره حساسیت بهش دارم ایاقرصی جای گزین کلیدینیوسی هست؟

عبدالله
عبدالله
پاسخ به  گلبهارموسوی
1 سال قبل

سلام،دکتر جان من نزدیک یک سال قرص کلیدیینوم سی مصرف می کنم فقط صبحهاقرص را می خورم و سری صبحانه می خورم آیا می توانم قرص را نخورم، ممنونم،

صادق
صادق
1 سال قبل

دکتر جات سلام من حدود یک ماه دو عدد کلدینم سی مصرف کردم حالا میخام قطع کنم مشکلی پیش میاد ممنون میشم از راهنمایتون

صادق
صادق
1 سال قبل

سلام ببخشید من یک ماه روزی دو عدد کلدنیم سی مصرف کردم آیا اگه قطع کنم مشکلی پیش میاد

امیرحسین
امیرحسین
1 سال قبل

سلام دکتر میخواستم بدونم قرص کلیدینیوم سی باعث تنبلی روده میشه؟من ۶ ماهه مصرف میکنم به دلیل ibs اما یکم که بهتر میشم میزارم کنار دوباره حالت یوبوست میگیرم

خلیل میرزاوند
خلیل میرزاوند
1 سال قبل

سلام من چند سال است این قرص را مصرف میکنم الان نمیتونم کنار بزارم چیکار کنم معده خوب شده قرص نمیتونم بزارم کنار روز هست ۵تا یا بیشتر میخورم تورو خدا بگید چیکار کنم ؟

سعید
سعید
1 سال قبل

سلام من چند ماه پیش کرونا گرفتم و بویاییم رو از دست دادم بعد از دو ماه همه چی با بوی تعفن شدید برگشت خواستم ببینم مصرف این قرص تاثیری در بهبودی من داره چون این بیماری روی گوارش تاثیر میزاره ممنونم

محمد
محمد
1 سال قبل

سلام خسته نباشی من سال ۹۷انسداد روده بزرگ داشتم وجراحی کردم۸ماه کسیه داشبم و۸ بارهم، شیمی درمانی شدم وتا یک ماه پیش مشکل نداشتم وحالا جند باره درمدفو چند قطره خون. دیدم دارویی که مصرف میکنم قرص لوزار۵۰ نصف صبح ونصف. شب وشب یکی قرص کلیدینیوم سی وب ۶ استفاده می کنم

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط محمد
عبدالنبی چعبی
عبدالنبی چعبی
1 سال قبل

سلام من ۵سال عضو انجمن معتادان گمنام هستم. بامشورت یک نفر قرص کلیدینیوم استفاده کردم. اما علایم نشئگی به من دست داد واگر نخورم اکنون‌ بدن درد دارم لطفا نظر بدهید.

علی
علی
پاسخ به  عبدالنبی چعبی
1 سال قبل

دوست عزیز قرص کلدینیوم سی شدیدا اعتیاد اوره (مخصوص برای کسانی که قبلا معتاد به مواد مخدر بودن)اما اگه پزشک گفته مصرف کنی مصرف کن. فراموش نکن تو بیماری اعتیاد داری و اگه خود سرانه این دارو رو مصرف کنی. احتمال وسوسه برای مصرف مواد مخدر در شما شدیدا افزایش پیدا میکنه

فرهاد
فرهاد
پاسخ به  عبدالنبی چعبی
7 ماه قبل

سلام.ببخشیدمن الان چندوقته مخصوصاشبهادچارسنگینی ودردازطرف راست سینه میشم طوری که باعث شده خواب شبانه ام بهم بریزه.بامصرف کلیدینیوم سی مشکلی پیشرنمیاد.باتشکر…

صغری علوی
صغری علوی
1 سال قبل

سلام و احترام
مبتلابه کم کاری تیرویید هستم
اشکالی نداره قرص کلدینیوم سی را استفاده میکنم؟

هنگامه
هنگامه
پاسخ به  صغری علوی
9 ماه قبل

مصرف قرص کلیدینیوم سی با قرص لووکسین برای کم کاری تیروئید تداخل دارویی ایجاد نمیکنه؟

سمیه تقی پور
سمیه تقی پور
1 سال قبل

ایا مصرف قرص کلیدنیوم سی پریودی راعقب میندازه؟

امنه
امنه
پاسخ به  سمیه تقی پور
1 سال قبل

ایاقرص کلیدینیوم پریود را عقب می اندازد

دکتر
دکتر
پاسخ به  امنه
1 سال قبل

بله دخترم

اصلی
اصلی
2 سال قبل

سلام خدمت پزشک محترم من چندین ساله معده درد و رفلاکس دادم ازداروهای مختلف استفاده‌ کردم الانم پنتوس میخورم هرچی میخورم ورم و رفلاکس دارم لطفاراهنماییم کنین ممنون

اصلی
اصلی
2 سال قبل

سلام خدمت پزشک محترم من چندین ساله معده درد و رفلاکس دادم ازداروهای مختلف استفاده‌ کردم الانم پنتوس میخورم هرچی میخورم ورم و رفلاکس دارم لطفاراهنماییم کنین ممنون

سیف الله اسلامی از تبریز
سیف الله اسلامی از تبریز
پاسخ به  اصلی
10 ماه قبل

سلام موقع دردر پایین معده چکار کنیم ویا چه نوع غذا بخوریم
چندین سال است درد والتهاب معده دارم
گاهی آرام میشه وگاهی جندروز پشت سر هم درد دارم

حامد امیری
حامد امیری
2 سال قبل

سلام من ۱سال هستش که دچار ریفلاکس معده شدم و ۱ماه هستش که بدون وقفه اسید معده زیاد شده و به مری برمیگرده و باعث احساس توده توی گلوم میکنم آیا این قرص برام من مفید هستش یا خیر ممنون

ولی پور
ولی پور
2 سال قبل

من وقتی کلیدینیوم سی مصرف می کنم احساس ضعف شدیدی دارم چرا

ولی پور
ولی پور
2 سال قبل

وقتی قرص کلیدینیوم سی مصرف می کنم احساس ضعف شدید می گنم

مریم
مریم
پاسخ به  ولی پور
1 سال قبل

سلام وقت بخیر قرص کلیدنیوم سی مصرف میکنم احساس ضعف بعداز خوردن غذا دارم ممنون میشم راهنماییم بفرمایید

قدیمی
قدیمی
2 سال قبل

باعرض سلام وخسته نباشید آقای دکتر من ۱۴هفتگی باردارم معدم شدیددرد میکنه قبلازخم معده وریفلاکس داشتم با قرص کلدینیوم سی اروم میشدمالان میتوانم مصرف کنم.لطفا راهنمایی بفرمایین ممنونم

راضیه قربانپور
راضیه قربانپور
پاسخ به  قدیمی
1 سال قبل

سلام آقای دکتر خداقوت..ببخشید من مشکلم اینه که صبح ها وقتی بیدار میشم ورم معده دارم و بعد از خوردن یه مختصر صبحانه این مشکلم کمتر میشه و اینکه وقتی استرس یا هیجانی بر من وارد میشه دچار ورم معده میشم و این ورم به درد تبدیل میشه و دیگه اینکه بیشتر وقت ها سوزش سردل هم دارم .و البته ناگفته نماند قبلا این مشکلات رو به صورت جزیی داشتم و با خوردن یه دونه قرص مشکلم حل میشد ولی از وقتی واکسن رو زدم تا حالا این مشکلات در من بیشتر پدیدار شد مخصوصا سوزش سردل که اصلا قبلا این مشکل رو نداشتم…و وقتی به پزشک خانواده مراجعه کردم بهم گفت قرص امپرازول ۲۰ رو به مدت یکماه استفاده کن که استفاده کردم و فایده ای نداشت..ولی یه وقتهایی که دردم میگیره فقط قرص فاموتیدین مرو آروم میکنه .درحال حاضر هیچ قرصی استفاده نمیکنم گفتم نظر شما آقادکتر رو بدونم. ضمنا من اصلا مشکل ترش کردن معده رو ندارم – حالت تهوع و یبوست هم ندارم – مشکل آروغ زدن رو هم خدارو شکر ندارم…ممنون میشم از اینکه راهنماییم کنید.

دهقان
دهقان
2 سال قبل

معده من فقط با کلید یوم سی آروم میگیره ولی من شیر به بچه میدم نمیدونم چکار کنم

آرام
آرام
2 سال قبل

سلام
من روزی یک عدد قرص کلیدینیوم سی مصرف میکنم، دکتر بهم گفته قبل غذا ولی من چون راحتر بخوابم موقع خواب مصرف میکنم، حالا میخوام آزمایش بدم، تست اعتیاد مثبت نشون میده؟؟ اگه بله تا چند ساعت بعدش

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  آرام
5 ماه قبل

سلام جوابه سوالتو فهمیدی
آیا توی تست اعتیاد مثبت+ نشون میده

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  آرام
5 ماه قبل

البته . هر چی باشه تا ۷۲ ساعت از مثانه ک اگر تست ادرار باشه باک میشه

رضا
رضا
2 سال قبل

سلام من در یک روز تعدا زیادی مصرف کردم دو روزه تار میبینم همه چیو حتی پیام های گوشیو نمیتونم بخونم

آخرین ویرایش 2 سال قبل توسط رضا
پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  رضا
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین داروسازی گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با پزشک داروسازی

اعظم
اعظم
2 سال قبل

سلام من به علت روده تحریک پذیر قرص کلیدینیوم سی را دوبار در روز یعنی صبح قبل از صبحانه و شب قبل شام میخورم و میگرن هم داشتم ولی کمتر شده بود ولی الان چند روزی است سردرد میگیرم وبا قرص ریزاتریتان خوب میشه می خواستم بدونم علت سردرد هام کلیدینیوم سی است اخه اگه این قرص را هم نخورم معدم اذیت میکنه یا اینکه روز در میون ریزاتریپتان را میخورم اشکالی نداره ؟

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  اعظم
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین داروسازی گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با پزشک داروسازی

احسان
احسان
پاسخ به  اعظم
11 ماه قبل

سلام آقای دکتر،من چندماهی هست شدیدقلبم دردمیگیره،طوری که تنگی نفس شدیدهمراه تپش قلب شدیدبهم دست میده،همه آزمایشات قلبی وانجام دادم میگن طوری نیست،سوالم ازشمااین بود،امکانش هست این علائم ازمشکلات معده باشه،ازلحاظ روحی و روانی خیلی دارم اذیت میشم

نادیا
نادیا
2 سال قبل

سلام اقای دکتر وقتتون بخیر من حدودا یک ساله که روزی دو عدد کلیدینیوم سی میخورم حالا میخوام قطعش کنم باید چیکار کنم؟

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  نادیا
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین داروسازی گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با پزشک داروسازی

مریم
مریم
2 سال قبل

سلام خسته نباشید.به مدت سه هفته روز ۳ تا کلیدینیوم سی مصرف کردم ازمایش عدم اعتیاد برا طب کارم مثبت شده ترو خدا بهم بگید چقد طول میکشه این قرص دفع بشه ؟؟؟؟؟

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  مریم
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین داروسازی گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با پزشک داروسازی

فتحی
فتحی
2 سال قبل

من کرونا داشتم علائم اسهال واستفراغ داشتم دکتر به من قرص کلید ینیوم داده الان دو ماه خوب شدم بعد دو ماه دوباره علائم برگشته میتونم برای اسهال این قرص را مصرف کنم

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  فتحی
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین داروسازی گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با پزشک داروسازی

عرفان غلامی
عرفان غلامی
2 سال قبل

سلام آقای دکتر من به خاطر مشکل رفلاکس
اس امپرازول دوبار در روز.کلیدینیوم سی.و فاموتیدین میخورم
اینا کلاهرچی ویتامین منیزیم آهن و… هست از بین میبرن و مانع جذبشون میشن من برای ساییدگی زانوم کلی ویتامین منیزیم اینا میخورم میخواستم بدونم مشکلی پیش نمیاد؟

دکتر فرناز حسنی
پاسخ به  عرفان غلامی
2 سال قبل

خیر. مشکلی در مصرف این ها وجود نداره به شرطی که از نظر زمان مصرف فاصله کافی بین مکمل ها و داروهای دیگه شما وجود داشته باشه

مریم
مریم
2 سال قبل

سلام من در حال حاضر قرص های کلیدنیوم سی ، مترونیدازول ، پنتو پرازول ، بیسموت ساب سیترات مصرف میکنم چند روزی هست که به تعداد دفعات زیاد مدفوع دارم اما اسهالی نیست و طبیعی هست اما به تعداد زیاد احساس دفع میکنم . از عوارض قرص ها میتونه باشه؟

دکتر فرناز حسنی
پاسخ به  مریم
2 سال قبل

سلام. تغییر در الگوی اجابت مزاج و تغییر رنگ مدفوع از عوارض داروهای مصرفی شماست

سارا
سارا
2 سال قبل

سلام. دکتر برای من روزی دوبار کلیدنیوم سی نوشته حداکثر تا چن روز میتونم استفاده کنم؟

دکتر ارمین محمدی لیر
پاسخ به  سارا
2 سال قبل

سلام یکماه مصرف کنید بعد اگر حل نشد مشکلتون به پزشکتون مراجعه کنید.

محمود
محمود
2 سال قبل

سلام. خسته نباشید. میشه کلیدینیوم سی رو در مواقع دردهای معده و یا دردهای و گرفتگی های ناشی از روده تحریک پذیر استفاده کرد؟ منظور استفاده بطور کاملا پراکنده و فقط در مواقع درد ؟

فاطمه موسوی
فاطمه موسوی

سلام وقت بخیر من دچار سندروم روده تحریک پذیرم با عرض معذرت مجبورم روزی۵تا۶بار برای اجابت مزاج از دستشویی استفاده کنم در حال حاظر از قرص کلیندنیوم سی وبیسموت استفاده می کنم به نظر شما با مصرف این دارو حرکات روده من طبیعی میشه،؟

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  فاطمه موسوی
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق لینک زیر با پزشک آنلاین متخصص روانشناس گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص روانشناس

م.مستوفی نیا
م.مستوفی نیا
2 سال قبل

سلام من دوشبه قبل ازغذا کلدنیوم سی میخورم اصلادیشب خوابم نبرداحساس تنگی نفس بی قراری وحال خیلی بدداشتم بدنم همه ضعف میره عین مفتادا بدنم کشیده میشه امکان داره مال این قرص باشه

دکتر ارمین محمدی لیر
پاسخ به  م.مستوفی نیا
2 سال قبل

سلام
به این شدت بعید است. جهت پیگیری بیشتر به مراکز درمانی مراجعه کنید

دکمه بازگشت به بالا