کاهش و درمان قطعی درد پریود بانوان

درد دوران پریود بانوان، علل اصلی ابتلا و راه های درمان خانگی و دارویی آن

کاهش درد پریود

همه ی خانم ها از سن بلوغ درگیر فرآیندی طبیعی به نام پریود می شوند. پریود و یا قاعدگی در اغلب خانم ها همراه با درد است. اما شدت این درد در افراد مختلف متفاوت است. برای کاهش درد به روش های صحیح می توانید به پزشک مراجعه کنید. ما نیز در ادامه این مقاله راهکار هایی را در اختیار شما قرار خواهیم داد با ما همراه باشید.

درد پریود چیست؟

در هر ماه، رحم برای نگه داشتن بچه یک لایه محافظ می سازد. در صورت عدم بارداری این لایه به تدریج ضعیف می شود و خون و بافت جایگزین آن می شود. این پدیده که هر ۲۸ روز یک بار اتفاق می افتد را پریود و یا قاعدگی می گویند. برای حذف این لایه رحم شروع به انقباض می کند و این عمل باعث ایجاد درد پریود می شود.

این درد در نواحی پایین شکم و کمر یا ران احساس می شود. با وجود این که اکثر خانم ها این درد را تجربه می کنند در صورت شدت زیاد بهتر است به پزشک مراجعه کنید. یا از هزاران پزشک آنلاین متخصص زنان و زایمان سامانه پذیرش۲۴، به صورت متنی و تلفنی مشاوره آنلاین بیماری های زنان بگیرید.

برای کاهش درد و درمان قطعی درد پریود بانوان با دکتر آنلاین پریود صحبت کنید

عوامل درد پریود 

هنگامی که دیواره داخلی رحم منقبض می شود، عروق فشرده شده و باعث کاهش انتقال اکسیژن می شود و درد را آغاز می کند. در هنگام پریودی رحم هورمون هایی که باعث انقباض خود می شوند را جمع آوری می کند و هر چه میزان این هورمون ها بیشتر باشد درد پریود بیشتر است. این هورمون ها در بقیه بافت های عضله جمع می شوند و موجب تهوع، استفراغ و اسهال می شوند. می توانید با متخصص زنان و زایمان صحبت کنید .

علل درد پریود

اگر درد پریود بسیار شدید باشد ممکن است به علت بیماری های رحمی و دستگاه تناسلی باشد. در ادامه چند مورد از آن ها را شرح خواهیم داد.

این بیماری هنگامی اتفاق می افتد که دیواره رحم در جایی در خارج رحم رشد می کند. هنگامی که این دیواره شکسته می شود همراه با درد و خون ریزی از رحم خارج می شود.

یک باکتری عفونتی را از طریق رابطه جنسی منتقل می کند.

کیست های تخمدان، کیسه هایی پر از مایع بر روی تخمدان ها هستند. اگر کیست فولیکولی باشد اکثرا هیچ علائمی ندارد،اما گاهی اوقات سبب درد پریود می شوند. این کیست ها اکثرا خطری ندارند و فقط تعداد محدودی از آن ها سرطانی می شوند. احتمال سرطان با بالا رفتن سن زیاد می شود. همه ی خانم ها هر ماه یک فولیکول در رحم شان آزاد می کنند و اگر آن ها بزرگ نشوند کاملا طبیعی می باشد. در صورت کیست تخمدان با توجه به تجویز پزشک می توانید از قرص های ضد بارداری استفاده کنید تا تخمک گذاری را متوقف کرده و مانع از ایجاد کیست جدید شود. اگر این کیست ها دارای علائم باشند معمولا همراه با نفخ و درد در ناحیه زیر شکم هستند. اگر شدت درد خیلی زیاد باشد احتمال دارد کیست پاره شده باشد و در صورتی که همراه با تهوع باشد نشانه آن است که کیست باعث چرخش رحم شده است.

  • تنگی رحم

تنگ بودن دهانه رحم اجازه نمی دهد جریان قاعدگی به درستی ادامه یابد و آن را محدود می کند.

تومور هایی که در درون یا روی دیواره رحم رشد می کنند را فیبر می گویند. در اغلب موارد آن ها غیر سرطانی هستند. تعدادی از خانم ها که دچار این بیماری هستند، درد های لگنی و خون ریزی از واژن را در دورانی به غیر از پریودی تجربه می کنند. فیبروم ها به صورت تکی و یا گروهی در رحم رشد می کنند.

دریافت مشاوره برای کاهش و درمان قطعی درد پریود بانوان با دکتر آنلاین پریود

میزان شیوع درد پریود

اکثریت خانم ها دچار درد پریود می شوند اما میزان درد در آن ها متفاوت است. این درد در ابتدای بلوغ و در سن ۲۰ سالگی به اوج خود می رسد. با بالارفتن سن و همچنین افزایش تعداد زایمان شدت آن کاهش می یابد.

چگونگی تشخیص درد پریود

 تعداد زیادی تست برای تشخیص این بیماری وجود دارد که پزشک با توجه به آن ها به شدت بیماری و نوع آن در شما پی می برد. در ادامه چند مورد از این تست ها را نام خواهیم برد.

  • برداشتن ترشحات از رحم به عنوان نمونه برای تشخیص بیماری های آمیزشی
  • تست بارداری برا تشخیص حاملگی خارج از رحم
  • آنتی ژن سرطان
  • سونوگرافی از رحم
  • عکس رنگی از رحم

علائم شروع دوره پریود

علائم پریود در بانوان

علائم پریودی در بانوان متفاوت است. ما تعدادی از رایج ترین آن ها را در ادامه ذکر خواهیم کرد.

درد شکم رایج ترین درد پریود است. این درد از روز های قبل از قاعدگی شروع شده و تا چند روز در طی قاعدگی طول می کشد. میزان این درد ممکن است جزئی و یا بسیار شدید باشد و در زندگی روزانه اختلال ایجاد کند. درد پریود در پایین شکم احساس می شود. و در کمر و ران نیز گاهی حس می شود.
از اولین روز شروع قاعدگی میزان ترشح استروژن افزایش می یابد و موجب رشد سلول های شیری در پستان می شود. این امر باعث بزرگ شدن غده های پستانی می شود و باعث ایجاد درد در پستان در طول و یا قبل دوره پریود می شود.

در یک هفته قبل از شروع پریود اکثر خانم با افزایش جوش مواجه می شوند. این جوش ها بیشتر در چانه و فک به وجود می آیند اما در سایر نقاط صورت و بدن هم می توانند تشکیل شوند.

  • خستگی

با نزدیک شدن قاعدگی، ترشح هورمون ها کاهش یافته و سبب خستگی می شود.

  • نفخ شکمی

اگر چند روزی قبل از پریودی احساس بزرگی شکم می کنید احتمالا نفخ شکم دارید. تغییر مکرر در سطح هورمون ها باعث حفظ زیادی آب و نمک می شود و در نتیجه سبب نفخ شکم می گردد. در مواردی ممکن است وزن بدن نیز بالا برود.

  • اختلالات روده ای

با توجه به این که روده به تغییرات هورمونی حساس است احتمال دارد عادت های دستشویی شما در طول دوره یا قبل از پریودی تغییر کند. این تغییرات می تواند موجب: اسهال، یبوست، تهوع و… شوند. هورمون ها می توانند سبب درد میگرن شوند. بانوانی که مبتلا به میگرن هستند ممکن است در قبل یا طول دوره قاعدگی، این بیماری آن ها افزایش یابد.

  • تغییرات خلق و خو

در بسیاری از خانم تغییرات روانی و عاطفی بسیار صورت می گیرد ممکن است دچار افسردگی، استرس و.. شوند

انقباضات رحمی می تواند سبب گرفتگی عضلات در ناحیه کمر شوند.

  • اختلالات خواب

اگر شما در قاعدگی دچار درد شکم، سردرد و یا کمر درد باشید نمی توانید خواب راحتی داشته باشید و خواب شما دشوار می شود.

اگر میزان درد در شما زیاد است بهتر است به پزشک مراجعه کنید و با انجام تست های مرتبط از سالم بودن بدن خود مطمئن شوید و در صورت بروز بیماری نیز درمان را به موقع انجام دهید.

درمان سردرد موقع پریود

درمان های خانگی درد پریود

برای کاهش درد پریود می توان از درمان های خانگی استفاده کرد برخی از آنان درد را سریعا کاهش می دهد و برخی درد دوره های بعدی را کم می کند. در ادامه با ما همراه باشید تا چند روش درمانی را برای شما توضیح دهیم.

 کاهش سریع درد پریود

 

  • قرص مسکن

داروهایی مثل ژلوفن و مفنامیک اسید می توانند درد سریعا کاهش دهند. از ژلوفن به ندرت و فقط هنگامی که درد شدید است استفاده کنید. مفنامیک اسید را به صورت مرتب در دو روز اول استفاده کنید تا درد را کاهش دهد. اگر درد شما بسیار شدید بود با مراجعه به پزشک یا مراجعه به پزشک آنلاین زنان و زایمان  و تجویز آن می توانید از مسکن های قوی تری نیز استفاده کنید.

  • گرم کردن

گرم کردن کمر و شکم به کاهش درد کمک می کند. حمام دوش آب گرم نیز بسیار موثر است. استفاده از کیسه آب گرم نیز یکی دیگر از گزینه ها است.

  • تغذیه تان را تغییر دهید.

مصرف چربی ها را کم کنید و سبزیجات را جایگزین آن ها کنید. برای کاهش درد پریود منیزیم بیشتری مصرف کنید تا از گرفتگی عضلات جلوگیری کند. منیزیم در بادام و اسفناج به مقدار زیادی وجود دارد. آب فراوان بنوشید تا آب بدنتان خشک نشود. از مصرف برخی غذا ها مانند: الکل، کافئین، غذاهای شور و نوشابه های گاز دار بپرهیزید.

برای کاهش درد پریود چه بخوریم؟

برای کاهش درد پریود می توانید از روش های سنتی و گیاهان دارویی استفاده کنید. این روش درمان هیچ گونه ضرری برای بدن ندارد. در ادامه چند نوع از آن ها را معرفی خواهیم کرد.

  • دارچین

دارچین ماده ای مسکن برای درد است. دارچین به کاهش انقباضات رحمی کمک خواهد کرد و باعث تسکین درد می شود.

  • شکلات تلخ

شکلات تلخ ماهیچه ها را به سرعت آزاد می کند و سبب تسکین درد می شود. 

  • زنجبیل

زنجبیل میزان ترشح هورمون های درد بدن را کاهش می دهد و انرژی شما را نیز افزایش می دهد.

  • آب بنوشید

با نوشیدن آب فراوان می توانید از درد و نفخ شکم جلوگیری کنید. بهتر است آب گرم بنوشید تا با افزایش جریان خون گرفتگی عضلات را آرام کند.

  • رازیانه

یک مسکن برای درد می باشد. روزی دو باز و در سه روز قبل از پریودی استفاده کنید.

  • جعفری

این سبزی به کاهش درد شما کمک زیادی می کند.

  • اسید چرب مصرف کنید

مصرف غذایی مانند ماهی، آجیل هایی مانند گردو و بادام و کنجد را که دارای اسید های چرب هستند افزایش دهید تا به تسکین درد پریود کمک کند.

کاهش درد پریود با ماساژ

یکی از روش های کاهش درد ماساژ می باشد. ماساژ با روغن های گیاهی و گرم نگه داشتن تأثیر زیادی در کاهش درد پریود دارند. تحقیقات نشان داده است که  علاوه بر این که با ماساژ شدت درد کاهش می یابد بلکه اثرات یک ماساژ آرامش بخش تا شش هفته بعد از آن نیز ادامه می یابد. یکی از بهترین روش های ماساژ در دوران پریودی، ماساژ متمرکز بر رحم و عضلات است. انجام ماساژ را ده روز قبل و در طول دوره قاعدگی برای تسکین درد پیشنهاد می کنیم.

درد وحشتناک پریود با قرص

مسکن های قوی برای درد پریود

اگر درد پریود شما شدید بهتر است با مراجعه به پزشک مراحل درمانی را طی کنید. در ادامه ما بهترین قرص برای کاهش درد پریود را ذکر می کنیم که بهتر است با تجویز پزشک مصرف شوند.

این دارو با داشتن خاصیت ضد التهابی می تواند به کاهش درد پریود کمک کند. این دارو یک مسکن قوی برای درد است. از مصرف بی مورد و زیادی این دارو بپرهیزید زیرا استفاده زیادی آن موجب سکته مغزی می شود. و می تواند باعث بروز زخم معده نیز شود.

ناپروکسن یک داروی ضد التهابی برای تسکین درد است. این دارو علاوه بر درد پریود، درد های سایر نقاط بدن را نیز آرام می کند.

برای کاهش درد پریود بسیار موثر است اما از شهرت کم تری برخوردار است.

مسکنی برای درد های خفیف است. برای درد پریود نیز مفید می باشد. کاربرد اصلی آن برای جلوگیری از سکته قلبی و مغزی می باشد.

مصرف نوافن برای درد پریود

این دارو یک مسکن قوی برای کاهش درد پریود می باشد. علاوه بر تسکین دهندگی باعث کاهش میزان خونریزی شدید قاعدگی می باشد. این قرص ترکیبی از استامینوفن، ایبوپروفن و کافئین است. هورمون های درد را در بدن کاهش می دهد. از مصرف زیاد این قرص بپرهیزید و آن را تحت نظر پزشک مصرف کنید.

درد پریود تجربه ای ناخوشایند برای هر خانمی می تواند باشد که هر ماه تکرار می شود. با دادن اطلاعاتی به شما در این زمینه سعی کردیم به درمان این درد کمکی کرده باشیم. شما می توانید به راحتی با روش های ذکر شده درد را کاهش دهید و دوره ای بدون درد را تجربه کنید. همچنین می توانید با مشورت با پزشک سطح درمان را به طور صحیح انجام دهید. با آرزوی نشاط و سلامتی همیشگی شما عزیزان.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر درد پریود شما شدید و غیر طبیعی بود و همچنین چند روز ادامه دار شد به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید تا در صورت لزوم آزمایش های لازم را انجام دهید و مراحل درمانی را طی کنید.همچنین شما عزیزان می‌توانید از پزشکان سامانه پذیرش۲۴، به صورت متنی و تلفنی مشاوره آنلاین زنان و زایمان، برای کاهش و درمان درد پریود خود بگیرید.

مشاوره آنلاین پزشکی پذیرش۲۴ در هر زمان و مکان دسترسی شما بیمار گرامی را به پزشک متخصص فراهم آورده است.

دریافت مشاوره برای کاهش و درمان قطعی درد پریود بانوان با دکتر آنلاین پریود

۳.۸/۵ (۸۵ نظر)

منبع
uptodatewomenshealthaz

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
592 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mobinaa
Mobinaa
4 روز قبل

کمرممممم درد میکنههه خدایااا
چرا پسرا پریود ننیشن چراااا

زهرا
زهرا
7 روز قبل

سلام دارم میمیرم منم از درد ایکاش پسر بودم

Fatemeh
Fatemeh
11 روز قبل

سلام بچه ها من الان ۱۰ روزه پریودم از دستش خیلی خستم نمیدونم چی کار کنم تازه میخایم بریم طبیعت من الان باید چه غلطی کنم بدبخت ما دخترا

آیدا
آیدا
21 روز قبل

دارم میمیرم هرکاری میکنم بهتر نمیشم

.....
.....
23 روز قبل

من همیشه روز های اول خیلی خیلی دل درد میگیرم ولی مال من چهار پنج روزه که من هر روزش رو دل درد دارم تروخدا یکی کمکم کنه دارم میمیرم دلم خیلی درد میکنه یکی از رونام هم خیلی درد میکنه میخوام برم بمیرم دیگه ، اخه من بدبختم تو مسافرت پریود شدم

سمی
سمی
23 روز قبل

سلام سال نو مبارک. من قرص اورژانسی انداختم و .پریود شدم الان درد شکم شکم شدید دارم لطفا منو راهنمایی کنید. همه جا تعطیله و دکتر زنان و زایمان نیست

حدث
حدث
1 ماه قبل

سلام
شیاف دیکلوفناک شاید چند وقت خوبتون کنه اما بعد داغونتون میکنه من که چند بار تا استفاده کردم دل درد شدید غیر قابل تحمل گرفتم
حتی یه مدت ژلوفن هم خوردم یه مدت تاثیر داشت بعد دیگه خوبم نکرد
کلا هر چیزی بیش از اندازش بده
فعلا یه مدته
امپول کترولاک
و( اپوتل) این آمپول فقط داخل سروم تزریق میشه من هرماه اینارو میزنم خوبم میکنه واقعا دردم رو قطع میکنه
اما باز هم شبش سه ۴ ساعت بعد گرفتگی عضلات و دردم شروع میشه

پریا
پریا
1 ماه قبل

هرچی هم میخورم بالا میارم، خدا منو بکشه ، نمیتونم برم دکتر

پریا
پریا
1 ماه قبل

دارم میمیرم به خدا،

Sahar
Sahar
1 ماه قبل

سلام من خیلی حالم بد میشد هرچی دکتر میرفتم میگفتن طبیعی هس تا اینک دکتر رفتم آزمایش کامل کامل خون و سونوگرافی نوشت همرو انجام دادم از درد . خدا خیرش بده متوجه شد تیروئید دارم خیلی بهترم تاریخش و همچی هم خیلی بهتره . ناپروکس شنیدم زیاد ضرر نداره ولی خودم دیفنوفناک میخورم یواش یواش هم دارم کمش میکنم خیلی قرص هام کم شده. درست میگن دختر خانم های نوجوان گرم کنید اصلا گرسنه نمونید حتی وقتی فکر مکنید بالا میارید یا سیر هستی باز هم یچی بخور . قرص بخور . نواربهداشتی بزرگ مخصوص شب هس زیر انداز بدوزید این استرس اینک کثیف نشه خودش کلی به درد اضافه میکنه ولی حتما یه دکتر خوب برید چکاب کامل بدید بگید تیروئید و همچی همچی میخوام بنویسید درمان کنید

نسیم
نسیم
1 ماه قبل

من خیلی درد دارم دارم میمیرم بخدا کمرم و زیر شکم و رون هام خیلی درد میکنه ۱۳ سالمه تروخدا به راهکاری بگین همه ی قرصا رو هم استفاده کردم اصلا تاثیری نداره
تروخدا فقط یه راهکاری بگین زود خوب بشم دارم میمیرم

پری
پری
پاسخ به  نسیم
3 ساعت قبل

شیاف دیکلوفوناک ۱۰۰ بخر بخور و دمنوش های گرمی مثل دارچین رازیانه

باران
باران
1 ماه قبل

یه راهکار ساده برای از بین بردن درد پریودی بدین واقعا بد دردیه

دیانا
دیانا
2 ماه قبل

برای درد پریودی اشکال نداره قرص نوافن بخوریم

mehi
mehi
پاسخ به  دیانا
2 ماه قبل

میتونی بخوری مشکلی نیست

Naji
Naji
2 ماه قبل

من ازاول ک پریودمیشدم هم خونریزیم زیاد بود و تا ده روز یازده روز میشد هم اینکه چنان دردای وحشتناکی داشتم ک بیشتر اوقات میرفتم دکتر سرم میزدم. اگ مدرسه بودم اینقد داغون بودم زنگ میزدن مامانم بیاد ببرتم. من ژلوفن سه تا چهارتا میخوردم. هرمسکنی هردمنوشی امتحان کردم. من تهوع شدیدداشتم اززیر سینه به پایین بدنم دردای طاقت فرساداشتم. فقط شیاف دیفلوفناک. بعد زیره سیاه. حتما حتما شلوارگرم. حوله گرم کنید بزارید. کمرو دلتونو بایه شال ببندید. وغذاهای باطبع گرم بخورید. خداروشکر من الان بهترم اینجوری زودتر اروم میشم

الیسا
الیسا
2 ماه قبل

سلام من امشب میخوام برم عروسی پریود هستم میخام قطع بشه چی ما باید بکنم؟

ذذاذذا
ذذاذذا
2 ماه قبل

سلام
من پریودم
و الا درد شدید
و سوزش دارم لطفاً کمکم کنید

Zahra
Zahra
3 ماه قبل

ریتم تو پریودی ک ما زنا جز بدبختی چیزی نداریم

نیما
نیما
پاسخ به  Zahra
1 ماه قبل

نرین گرسنه ات میشه بی ادب

مها
مها
پاسخ به  نیما
30 روز قبل

نیما حرف نزن

فاطمه
فاطمه
3 ماه قبل

چرا سوال جواب های خودم نیست تو چت ها

فاطمه
فاطمه
3 ماه قبل

دستمال داغ کردم یکم دردم کمتر شده

فاطمه
فاطمه
3 ماه قبل

از دل درد. مردم چی کنم

Asal
Asal
3 ماه قبل

دارم از درد میمیرم، راه های ساده تری نیست؟

...
...
3 ماه قبل

میخوام بمیرم الان

Dr shikiba hashimi
Dr shikiba hashimi
پاسخ به  ...
3 ماه قبل

سلام چرا

مها
مها
پاسخ به  Dr shikiba hashimi
30 روز قبل

به نظرت چرااا

...
...
3 ماه قبل

بهترینش آمپول کترولاک و شیاف
استامینوفن ۵۰۰
اینا عالیییه ینی
من در حد مرگگک مبرم جوری ک اصن ن چیزی میخورم ن میتونم راه برم
و بالا ام میارم ولی وقتی کترولاک میزنم بعد چند دقیقه آرومم میشم

☆》~°•
☆》~°•
3 ماه قبل

متنفرم از پریود متنفرم.

آخرین ویرایش 3 ماه قبل توسط ☆》~°•
فاطمه
فاطمه
پاسخ به  ☆》~°•
3 ماه قبل

منم این چی بود خدا برای ما خانوم ها داده خدا

پری
پری
پاسخ به  ☆》~°•
27 روز قبل

توروقران بگین چیکارکنم دارم میمیرم از درد

Sanaz.mohamadi
Sanaz.mohamadi
3 ماه قبل

کامنتارو خوندم اکثرا دختر خانومای خوشگل کم سن و سال کامنت گذاشتن. ببینید من از رو‌تجربه میگم شبی ک احساس میکنید میخوایین پریود شین حتما نوار بهداشتی بزارین تا خدای نکرده رو تختی و اینا کثیف نشه واینکه منتظر نشین درد تموم شه. امپول کترو بزنین یا مسکن بخورین و حتما کمرتونو با یه شال پشمی واسه چند ساعتم ک شده ببندید و کلا گرم نگه دارین کمر و شکم رو.اگه محصلین اونروز رو مرخصی بگیرین هیچی واجبتر از سلامتتیتون نیست.

Sanaz.mohamadi
Sanaz.mohamadi
3 ماه قبل

بچه ها امپول کترولاک بزنید همینک دردتون شروع شد. در عرض چند دیقه اثر میکنه و امپول بی ضرریه. من نزدیک ۱۰ ساله هر ماه میزنم

امیرحسین
امیرحسین
پاسخ به  Sanaz.mohamadi
3 ماه قبل

مادره کلیه رو میگاد

صدف
صدف
4 ماه قبل

من در دوران قاعده گی زیاد شکم درد دارم خیلی زیاد علتش چیست

نرگس
نرگس
پاسخ به  صدف
3 ماه قبل

مام هممون این مشگلو داریم ولی متسفانه علتشو نمیدونم

مفلوک
مفلوک
4 ماه قبل

این راهکارای صد من یا غازتون هیچ کاری واسه من نمیکنه گادددد کیل میییی

مفلوک
مفلوک
4 ماه قبل

من دیگه نمیتانممممممم

...
...
پاسخ به  مفلوک
3 ماه قبل

کترولاک بزن حرف ندارع

آرتمیس
آرتمیس
پاسخ به  مفلوک
3 ماه قبل

شیاف دیکلوفناک ۱۰۰ استفاده کن

ملیسا
ملیسا
4 ماه قبل

بچه ها یکی به من بگه چیکار کنم پایین شکمم اینقدر درد می‌کنه با کمرم نمیتونم حتی برم یه لیوان آب بخورم

هانیه
هانیه
4 ماه قبل

من ۱۳ سالمه
هر موقع پریود میشم که تقریبا صبح ها زمان از خواب بیدار شدنم می فهمم ، تا عق نزنم آروم نمیشم. اگر چیزی بخورم بالا میارم همیشه نخورم هم ضعف میکنم
بدبختی بدیه ها

زهرا
زهرا
5 ماه قبل

زهرا

زهرا
زهرا
پاسخ به  زهرا
4 ماه قبل

سلام من خیلی درد دارم چیکار کنم از شدت درد مردم

Unifer
Unifer
پاسخ به  زهرا
3 ماه قبل

سلام میترونیدازول مصرف کن

Fateme
Fateme
5 ماه قبل

چکار کنم خیلی درد دارم

مهلا
مهلا
پاسخ به  Fateme
4 ماه قبل

جوراب ضخیم نخی بپوش کل دوره ات خیلی تاثیر داره و خودتو گرم نگهدار

شایلین
شایلین
5 ماه قبل

لطفا جواب بدین دارم از درد میمیرم

شایلین
شایلین
5 ماه قبل

سلام من نظرات رو، خوندم و قبلش شیر خوردم و خوب نشدم الان دو تا ژلوفن خوردم، آیا اثر میکنه دستام بی اختیار میلرزه

فهیمه
فهیمه
پاسخ به  شایلین
1 ماه قبل

شیر وماهی طبعشون سرد هست فوق العاده بده برای قبل از پریودی

فاطمه
فاطمه
5 ماه قبل

سلام من از دیکلوفناک صد استفاده می کنم میخواستم بدونم که عوارض که ندارع

طلایی
طلایی
5 ماه قبل

فقط دوتا ژلوفن با هم بخورین جوابه ،من همه راه‌ها رو امتحان کردم .

سمانه
سمانه
6 ماه قبل

من این مسکن هایی که اینجا ذکر شدن امتحان کردم هیچکدوم به دردم نخوردن الان دارم شیاف دیکلوفناک ۱۰۰استفاده میکنم اگه زودتر بهش پی نمیبردیم تا الان من مطمئنا زنده نبودم

مهس
مهس
6 ماه قبل

کمرتونو ببندید و جوراب پاتون باشه و کیسه ابگرمم خیلی جوابه

zra
zra
6 ماه قبل

اقا سلام
من ۱۵سالمه ۱۳سالگی پریود شدم الانم قدم ۱۶۰به نظرتون بازم قد میکشم؟ اخه میگن وقتی پریود بشی دیگه قد نمیکشی

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  zra
22 روز قبل

سلام نه قد نمی کشی چون منم همین جور شدم

الی نباتی
الی نباتی
6 ماه قبل

من از درد پریود ی دارم استفراغ میکنم
عادیه؟

مهسا
مهسا
پاسخ به  الی نباتی
6 ماه قبل

عادیه از شدت درد تهوع میگیری
سعی کن چایی نبات و زنجبیل و دارچین بخوری

Asal
Asal
پاسخ به  الی نباتی
4 ماه قبل

ار

Fatemeh
Fatemeh
پاسخ به  الی نباتی
11 روز قبل

ارع عادیه

دل دلی ام
دل دلی ام
6 ماه قبل

هی روزگار

زینب
زینب
6 ماه قبل

واقعا چه بدبختی ایه ما هر ماه باید اینهمه درد بکشیم دارم از درد میمیرم نوافن هم خوردم هر چی دمنوشه ریختم تو حلقم دکترم قبلاً رفتم میگه طبیعیه خب من چه غلطی کنم الانننننننن

مهسا
مهسا
پاسخ به  زینب
6 ماه قبل

فقط ژلوفن جوابه
من پریودام در حد مرگه
دوتا ژلوفن باهم میندازم اروم میشم نیم ساعت بعدش
یوگا هم خیلی تاثیر داره
چایی زنجبیل و دارچین و نبات هم باهم ترکیب کنید اروم میشید تا حدودی

لنت ب درد پریودی ک تااخر عمرمون باهامونه

باسره
باسره
پاسخ به  زینب
6 ماه قبل

آمپول کتورولاک بزنید بلافاصله درد و میندازه عوارض خاصیم نداره

مهسا
مهسا
پاسخ به  باسره
3 ماه قبل

سلام منم رفتم امپول هیوسین زدم ولی خیلی درد شیکمم باید چیکار کنم

Unifer
Unifer
پاسخ به  زینب
3 ماه قبل

میترونیدازول

مبیا
مبیا
6 ماه قبل

بابا دارم میمیرم یکی کمکم کنه

Unifer
Unifer
پاسخ به  مبیا
3 ماه قبل

میترونیدازول معجزه میکنه

Mobinaa
Mobinaa
6 ماه قبل

من قبلا اصلا اصلا درد نداشتم تازگیا از اون ور بوم افتادم مجبورم یه پتو بپیچم دور کمرم با کیسه آبجوش://
فکر کنم بخاطر ورزش سنگین باشه چون پاورلیفتینگ کار میکنم

آخرین ویرایش 6 ماه قبل توسط Mobinaa
yasi
yasi
6 ماه قبل

سلام من حالم خیلی بده از درد زیاد فشارم افتاده وعرق کردن من حدود دوساله پریو میشم وهر بار که میشم کارم به سروم می‌کشه حتی رنگم عوض میشه حالم بده چیکار کنم بهترباشه الان از صبح درد میکشم یکم که آروم گرفت از بیحوالی خواب عمیقیرفتم الان یکم بهترم وهنوز درد داره تا خودمو تموم بدم دوباره از درد بی هوش میشم حلم بده دارم میمیرم کمک کنید

شیدا
شیدا
پاسخ به  yasi
5 ماه قبل

چای دارچین بخور و ژلوفن

فائزه
فائزه
پاسخ به  شیدا
4 ماه قبل

من امشب ۲شب پریود شدم بعداز‌۲ماه الان پریود شدم اینقدر درد دارم که نمیتونم دراز بکشم خیلی هم خوابم دارولی از درد مجبورم بشینم فکرمیکنم الان دیگه از دردمیمیرم چیکارکنم لطفا هرچه زود تربگید

غزل
غزل
پاسخ به  فائزه
3 ماه قبل

اره دقیقا من خیلی دل درد شدیدم

Unifer
Unifer
پاسخ به  yasi
3 ماه قبل

میترونیدازول معجزه میکند

همدرد
همدرد
6 ماه قبل

فقط مدیتیشن جوابه
هر روز ۱۰ دقیقه مدیتیشن با دم و بازدم عمیق انجام بدین درد به قدری کم میشه که با اسیدمفنامیک ۲۵۰ هم برطرف میشه

Zeynab
Zeynab
7 ماه قبل

با سلام من ۱۵سالمه و از فروردین سال۱۴۰۲ پریود شدم وقتی پریود میشم خیلی درد میکشم بعضی اوقات تا وقتی تموم شه درد دارم و هر ماه روز پریود مشخص نیس بعضی وقتا درد زیر شکمم انقدر زیاده که نمیتونم تحمل کنم چیکار کنم

Unifer
Unifer
پاسخ به  Zeynab
3 ماه قبل

معجزه میترونیدازول

دنیا
دنیا
پاسخ به  Unifer
3 ماه قبل

س فقط نشه کن شیره یا تریاک بکش معجزشو میبینی

آیلا
آیلا
7 ماه قبل

من از ۱۲ سالگی یا کمتر یادم نمیاد پریود شدم الان ۱۴ سالمه و تا الان اصلا اینجوری درد نکشیده بودم نمیتونم ی جا بشینم و در عین حال وقتی پا میشم درد میکشم اخه چرا باید ادم ساعت ۴ صبح پریود بشه

اکرم
اکرم
پاسخ به  آیلا
5 ماه قبل

وای واقعا چرا تا چشمات باز نشده با یه فاجعه که لباست کثیف شده مواجه میشی من نبات و چهارریزه گرم میکنم یکی دوتا قول که بزنه بعد گرم گرم میخورم آب رو آتیش خیلی خوبه همین الان از درد کمرم داره نصف میشه

غزل
غزل
پاسخ به  آیلا
3 ماه قبل

بازم خداتو شکر کن ک خونه کسی نیستی

مهدیس
مهدیس
7 ماه قبل

آخه چه داروی درد پریود رو کم میکند میشه زود جواب بدین

فیروزه
فیروزه
پاسخ به  مهدیس
5 ماه قبل

ژلوفن دردت کم تر میشه

Unifer
Unifer
پاسخ به  مهدیس
3 ماه قبل

میترونیدازول معجزه میکند

دکمه بازگشت به بالا