علت خشکی واژن و خیس نشدن آن هنگام رابطه و روش درمان

پماد درمان خشکی واژن، درمان خشکی واژن با عسل، علت خشکی واژن بعد از زایمان

آیا درد هنگام رابطه‌ی جنسی ناشی از خشک بودن واژن است؟

بدن ما هرچه بزرگ‌تر می‌شود تغییر می‌کند. خشکی واژن در حین رابطه یک بیماری شایع است که ۵۰-۷۰٪ از زنان پس از یائسگی را درگیر می‌کند. کمبود چربی شایع‌ترین علت دیسپارونیا (Dyspareunia) یا مقاربت دردناک است.

بسیاری از زنان به علت خشک شدن واژن حین رابطه، با مشکلات زیادی رو‌به‌رو می شوند. از‌این‌رو در مقاله‌ی زیر به بررسی دلیل خشکی واژن هنگام رابطه و درمان خشکی واژن در هنگام رابطه جنسی می‌پردازیم.

مشاوره آنلاین متخصص زنان و زایمان

چرا عجله می‌کنید؟

مطالعات متعددی نشان داده است که بسته به افراد مختلف، واژن از ۱۰ تا ۴۵ دقیقه زمان نیاز دارد تا تحریک کامل شود. اگرچه بیشتر زوجین در ایالات متحده حداکثر ۱۹ دقیقه رابطه‌ی جنسی دارند، این‌گونه به نظر می‌رسد که زمان کافی برای تحریک شدن به صورت کامل را اختصاص نمی‌دهند.

ما دوست داریم فکر کنیم که می‌توانیم با زدن یک دکمه بدنمان را خاموش و روشن کنیم، اما در حقیقت، پیچیده‌تر از این حرف‌ها هستیم. البته این مورد به‌راحتی قابل حل است. عجله نکنید وسعی کنید ۴۵ دقیقه یا بیشتر را برای تحریک شدن به‌طورکامل، اختصاص دهید.

ممکن است بدن شما کم‌آب شده باشد

کمبود آب بدن نیز ممکن است دلیل خشک شدن واژن هنگام رابطه، باشد. از آنجا که سلول‌های ما عمدتاً از آب تشکیل شده اند، مصرف کم آب باعث اثرات مضر بی‌شماری روی بدن می‌شود که یکی از آن‌ها خشکی واژن است.

این مورد نیز به‌راحتی قابل حل است. اگر می‌خواهید به طور مداوم هیدراته بمانید و کمبود آب بدن‌تان تنها منبع خشک شدن واژن است، آب خوردن را در برنامه‌ی روزانه‌ی خود قرار دهید. پیشنهاد می‌کنیم که ساعت خود را در زمان‌های مقرر تنظیم کنید یا از اپلیکیشن‌های یاد‌آور برای آب خوردن استفاده کنید. اگر مشکل خشکی واژن ناشی از کمبود آب بدن است در‌صورتی‌که مطابق برنامه پیش بروید، در کمتر از سه روز باید خیس شدن واژن در رابطه جنسی، را تجربه کنید.

ممکن است متبلا به سندرم شوگرن (SJÖGREN) باشید

سندرم شوگرن می‌تواند علت خشک شدن واژن در حین رابطه، باشد.. اگر خشکی واژن شما اغلب با خشکی غیر‌معمول در سایر قسمت‌های بدن مانند چشم و دهان ایجاد می‌شود، باید با متخصص زنان و زایمان مشورت کنید زیرا این علائم می‌تواند نشانه‌هایی از سندرم شوگرن باشد. این وضعیت بر خشکی در تمام غشا‌های مخاطی تأثیر می‌گذارد. شوگرن رایج‌ترین اختلال خود‌ایمنی بعد از آرتریت روماتوئید است.

البته عوامل دیگری هم می‌تواند منجر به خشکی واژن شوند بنابراین یک پزشک با‌تجربه معمولاً به عدم تعادل :

  • هورمونی
  • عفونت
  • مواد تحریک کننده
  • دارو یا سایر موارد نادر هم که می‌تواند علت خشکی واژن هنگام رابطه باشد (مانند سندرم ارلوس دانلوس (Ehrlos danlos ) یا لوپوس (lupus)) نیز مشکوک می‌شود.

مصرف برخی از دارو‌های ضد‌افسردگی ممکن است باعث خشکی واژن شود

داروهای ضد‌ افسردگی ها نه‌تنها در میل جنسی تداخل ایجاد می‌کنند، بلکه می‌توانند بر مرطوب بودن واژن نیز تأثیر بگذارند. پس اگر از دارو‌های ضد‌افسردگی استفاده می‌کنید برای جایگزینی دارویی مناسب، با متخصص روان‌پزشک خود صحبت کنید.

علل خشکی واژن

شیر‌‌دهی

دوران شیر‌دهی هم از زمان‌هایی است که خشکی واژن در زنان به دلیل تغییر در هورمون‌ها معمول است.

استعمال دخانیات

پیری، سیگار کشیدن و سایر عواملی که باعث انسداد رگ‌ها می‌شوند، می‌توانند عروق کوچک در ناحیه واژن را مسدود کرده و رطوبت را در آن‌جا کاهش دهند. در واقع دلیل اصلی برای شروع خیس شدن این است که همانند نعوظ در مردان، فشار خون بالا‌تر در رگ‌های خونی باعث نشت سرم در رگ‌های خونی و مخاط می‌شود.

ترشح هورمونی نامنظم

یکی از مهم‌تر‌ین دلایل علت خیس نشدن واژن در رابطه جنسی کاهش میزان استروژن در دوران قبل از یائسگی، بعد از زایمان و شیر‌دهی است. هم‌چنین درمان‌های مرتبط با بیماری سرطان مانند شیمی‌درمانی و اشعه‌دهی به ناحیه‌ی لگن نیز می‌تواند منجر به کم‌شدن استروژن وکاهش رطوبت واژن شود.

نا‌هماهنگی بدن در طول رابطه‌ی جنسی

اگر آرامش را در طول رابطه‌ی جنسی رعایت نکنید و از لحظه‌لحظه‌ی آن لذت نبرید، (به عبارتی اگر شما از بدن خود و لحظه‌ی فعلی جدا شده‌اید و اجازه نمی‌دهید بدن شما کاملاً تحریک شود)، اطمینان داشته باشید که به خشکی واژن دچار خواهید شد.

برای رفع این مشکل، توصیه می‌کنیم که حرکات ذهن آگاهی و تمرینات تنفسی را انجام دهید تا بتوانید بیشتر با بدن‌تان ارتباط برقرارکنید. هرچه با بدن خود هماهنگی بیشتری داشته باشید، آرامش بیشتر و مشکلات مرتبط با خشکی واژن کمتر خواهد بود.

استفاده از دارو‌های ضد آلرژی و التهاب

ممکن است استفاده از برخی دارو‌ها موجب خشکی واژن شوند. دارو‌های ضد‌آلرژی، سرما‌خوردگی، دارو‌های آنتی‌هیستامین و حتی برخی از دارو‌های آسم می‌توانند باعث خشکی واژن شوند، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم به درمان‌‌های طبیعی‌‌تری روی بیاورید یا در مورد گزینه‌‌های دیگر با پزشک خود صحبت کنید.

احساس گناه یا شرم در رابطه‌ی جنسی

اگر با داشتن احساس گناه یا کثیف بودن در رابطه‌ی جنسی دست‌و‌پنجه نرم می‌کنید، این امر می‌تواند علت خشک شدن واژن در حین رابطه، باشد. اگر ذهن شما می‌گوید کاری که انجام می‌دهید اشتباه است، بدن شما به آن گوش می‌دهد.

مهم نیست از کودکی این احساس را داشته باشید یا در بزرگسالی، مهم این است که هرگونه احساس منفی یا احساس گناه در مورد رابطه‌ی جنسی را کشف کنید و تلاش کنید تا افکار غیر‌منطقی خود را به عقاید منطقی تبدیل کنید. پیشنهاد می‌کنیم به یک سکس تراپیست مراجعه کنید. هنگامی که افکار و عقاید شما در مورد رابطه‌ی جنسی سالم و قابل‌قبول باشد، بدن شما پاسخ مثبت خواهد داد. اگر به هر علتی از صحبت این مساله به صورت حضوری خحالت می کشید مشاوران آنلاین سلامت جنسی پذیرش ۲۴ آماده شنیدن صحبت های شما به صورت غیرحضوری هستند.

اگر مشکلی با شریک زندگی‌تان دارید

گاهی اوقات علت خشک شدن  واژن هنگام رابطه فقط به دلیل داشتن میل جنسی کم یا داشتن مشکلی با شریک زندگی شما ایجاد می‌شود. اگر همسر‌تان آنچه را که باید انجام دهد، انجام نمی‌دهد یا برخی از کار‌هایی را انجام می‌دهد که شما با آن مخالف هستید، ممکن است دچار درد در رابطه به دلیل عدم مرطوب و لغزنده بودن واژن شوید. پس لطفاً قبل از رابطه‌ی جنسی با هم صحبت کنید و اگر قادر به رفع مشکلات خود نیستید، با یک سکس تراپیست مشورت کنید.

استفاده از مواد شوینده‌ی بدن نا‌مناسب

برخی از خانم‌ها به مواد شیمیایی موجود در صابون‌ها، شوینده‌ها، محصولات بهداشتی، رنگ‌ها و عطر‌ها حساسیت دارند. اثر این مواد روی لباس‌های زیر یا حوله‌ها باقی می‌ماند و باعث خشکی یا تحریک می‌شود. بنابراین سعی کنید به شوینده‌ها یا روغن‌های طبیعی روی بیاورید.

استرس علت خشکی واژن در خانم ‌های جوان است

برای خانم‌ها واقعاً سخت است که وقتی استرس دارند بتوانند روی مسائل جنسی تمرکزکنند و به همین دلیل ممکن است دچار مشکل خشکی واژن در رابطه شوند. در حالت غیر حاد، سعی کنید استرس خود را با روش خود‌تان بر‌طرف کنید. به عنوان مثال فیلم طنزی را که دوست دارید ببینید یا با همسر‌تان صحبت کنید.

البته اگر استرس شدید و مداوم دارید ممکن است علت خشک شدن واژن هنگام رابطه، همین موضوع باشد پس پیشنهاد می‌کنیم با دکتر آنلاین زنان پذیرش ۲۴ مشورت کنید تا مطمئن شوید مسئله جدی نیست.

روش‌های‌ پیش گیری از درد

بسیاری اوقات کمبود رطوبت واژن علت خشکی واژن در حین رابطه است که می تواند تأثیر مهمی در زندگی جنسی زن داشته باشد. خوشبختانه، گزینه‌های زیادی برای تأمین رطوبت واژن و لذت بخش کردن رابطه، وجود دارد. در اینجا هشت نکته برای کمک به حل مشکل خشکی واژن در رابطه جنسی آورده شده است:

استفاده از روان‌کننده‌های مبتنی بر آب

روان‌کننده‌ها، اصطکاک را کاهش می‌دهند و به از بین بردن سوزش و درد به دلیل خشکی واژن حین رابطه کمک می‌کنند.

همه‌ی روان‌کننده‌ها یکسان نیستند. اکثر روان‌کننده‌های موجود در داروخانه‌ها بر پایه‌ی آب هستند. روان‌کننده‌های مبتنی بر آب مطمئن‌ترین انتخاب برای جلو‌گیری از عفونت‌های مقاربتی هستند. این روان‌کننده‌ها لاتکس موجود در کاندوم را تجزیه نمی‌کنند. روان‌کننده‌های آبی برای کسانی که پوست حساس دارند، ایده آل هستند.

از طرفی روان‌کننده‌های بر پایه‌ی آب به سرعت خشک می‌شوند. بنابراین ممکن است برای کسانی‌که به علت خشکی واژن هنگام دخول، از خشکی مزمن رنج می‌برند، کافی نباشند.

استفاده از روان‌کننده‌های مبتنی بر سیلیکون

روان‌کننده‌های مبتنی بر سیلیکون در مقایسه با روان‌کننده‌های بر پایه آب برای مدت طولانی‌تری، لغزندگی را حفظ می‌کنند. این نوع روان‌کننده هنگام قرار گرفتن در معرض هوا تبخیر نمی‌شود و احساس مرطوب بودن را برای رابطه‌ی‌جنسی طولانی ایجاد می‌کند.

روان‌کننده‌های غیر‌آبی دارای نقاط منفی نیز هستند. به عنوان مثال برای پاک کردن آن‌ها باید از صابون و آب استفاده کرد. از طرفی روان‌کننده‌های مبتنی بر سیلیکون باعث تجزیه‌ی کاندوم لاتکس می‌شوند.

درمان خشکی واژن

پیش‌نوازی

ما نمی‌توانیم ارزش پیش‌نوازی را برای کسانی که دچار خشکی مزمن واژن هستند، دست کم بگیریم. در واقع پیش‌نوازی با ایجاد برانگیختگی جنسی، موجب افزایش جریان خون به اندام‌های تناسلی و تورم واژن، لابیا و کلیتوریس می‌شود.

تحریک بهتر منجر به افزایش قابلیت ارتجاعی واژن می‌شود که در نتیجه‌ی آن واژن مواد لغزنده طبیعی ترشح می‌کند و باعث افزایش لذت و کاهش درد می‌شود.

برای کسانی که خشکی مزمن واژن دارند، انتقال نیاز‌ها و خواسته‌های جنسی به همسر‌تان بسیار مهم است. ارائه‌ی بازخورد به شریک زندگی این امکان را می‌دهد تا بیاموزد که چگونه نیاز شما را برآورده کند.

استفاده از مرطوب‌کننده‌های واژن

برای رفع علت خشکی واژن هنگام نزدیکی چندین محصول بدون نسخه در دسترس هستند تا به افزایش رطوبت واژن کمک کنند. هدف اصلی این محصولات جلو‌گیری از خشکی و بهبود تعادل pH واژن است. این محصولات علت اصلی خشکی واژن را درمان نمی‌کنند اما  برای استفاده‌ی روزمره برای رفع ناراحتی خشکی واژن در حین رابطه و بهبود رطوبت واژن مفید هستند.

استروژن واژن

 فکر می‌کنید خیس شدن واژن در رابطه جنسی نشانه چیست؟ استروژن یکی از مهمترین هورمون‌های زنانه است. کاهش تولید استروژن توسط تخمدان باعث ایجاد تغییرات فیزیولوژیکی در واژن می‌شود. بافت‌های واژن نازک می‌شوند و ترشحات کاهش می‌یابند. شیردهی، داروهای خاص و یائسگی همه باعث کمبود استروژن می‌شوند.

دارو‌های تجویز شده استروژن را می‌توان مستقیماً در واژن قرار داد تا کمبود را جبران کند. دوز کم استروژن که مستقیماً به واژن وارد می‌شود سلولهای واژن را حجیم می‌کند و جریان خون را افزایش می‌دهد. بازگرداندن سلامت واژن به سلول‌ها امکان تولید رطوبت بیشتر را فراهم می‌کند. ترشحات طبیعی بهبود می‌یابد و دیواره‌های واژن کشسان‌تر، مقاومت در برابر ضربه را در هنگام رابطه‌ی جنسی کاهش می‌دهند. استروژن واژن به انواع مختلف کرم‌ها، حلقه‌ها و قرص‌های واژینال وجود دارد که البته نیاز به نسخه پزشک دارد.

استفاده از مکمل‌های DHEA

هورمون DHEA یک جایگزین بسیار موثر برای استروژن‌درمانی است. قبل از یائسگی، سطح DHEA زیاد است. با توقف عملکرد تخمدان، سطح DHEA کاهش می‌یابد. مکمل‌های DHEA را می‌توان در واژن قرار داد تا سلامت واژن را احیا کنند، درد مقاربت را کاهش دهند و خشکی واژن را بهبود بخشند.

در حال حاضر فقط یک دارو به صورت تجاری در دسترس است. پراسترون، با نام تجاری Intrarosa فروخته می‌شود که یک فرم DHEA گیاهی است. پراسترون یک بار در روز از طریق یک اپلیکاتور آسان برای استفاده در واژن قرار می‌گیرد. DHEA به استروژن تبدیل می‌شود و علت اصلی خشکی آن را هدف قرار می‌دهد.

استفاده از تعدیل‌کننده‌های گیرنده‌ی انتخابی استروژن

جایگزین دیگر برای درمان استروژن، دسته‌ای از دارو‌ها به نام تعدیل‌کننده‌ی گیرنده انتخابی استروژن (SERMS) هستند. این دارو‌ها مستقیماً روی گیرنده‌های هورمونی عمل می‌کنند.  مانند درمان با استروژن و DHEA، این دارو‌ها سلامت دوباره‌ی سلول‌های واژن، توانایی طبیعی تولید رطوبت و روان‌سازی را بهبود می‌بخشند. در حال حاضر اسپمیفن (Ospemifene) تنها داروی خوراکی مورد تایید FDA برای خشکی واژن و مقاربت دردناک است.

استفاده از سیلدنافیل (Sildfenafil)

سیلدنافیل یک داروی محبوب است که برای درمان اختلال نعوظ در مردان استفاده و موجب افزایش جریان خون در آلت تناسلی می‌شود. برخی از خانم‌ها نیز برای درمان خشکی واژن از استفاده‌ی موضعی سیلدنافیل بهره‌مند می‌شوند.

خشکی واژن یکی از بیماری‌های رایج در بین زنان است و مشکلی است که شما نباید حل آن را پشت گوش بیاندازید. همان طور که گفته شد مقاربت دردناک و ناراحتی واژن مسئله‌ای نیست که مجبور باشید آن را تحمل کنید. مواردی که مطرح کردیم می‌توانند به شما کمک کنند تا سلامت واژن را بازیابی کنید اما پیشنهاد می‌کنیم اگر تغییر مداومی را مشاهده کردید، حتماً با یک پزشک متخصص زنان و زایمان مشورت کنید. ضمن اینکه رعایت بهداشت و انتخاب سبک سالم در زندگی می‌تواند تا حد بسیاری از بروز مشکلات مرتبط با خشک بودن واژن پیش‌گیری کند.

از طرفی استرس هم می‌تواند سبب بیشتر بیماری‌ها شود پس یا مدیریت آن را یاد بگیریم یا برای کنترل آن با متخصص روانشناس با‌تجربه مشورت کنیم.

ویزیت آنلاین متخصص زنان

۲.۹/۵ (۱۲ نظر)

منبع
www.freepik.comclevelandclinic

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
66 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Fati
Fati
1 ماه قبل

در حالی ک من همیشه واژن خیسه و توی جمع با دانشگاه خیس میشه باید هی برم پاکش کنم خیلی رو مخمه واقعا چ کنم

سعیده
سعیده
5 ماه قبل

سلام ۳۲ ساله هستم واژنم خشک خشک هست این رابطه اصلا خیس نمیشم

سحر
سحر
پاسخ به  سعیده
4 ماه قبل

سلام من یک ماهی میشه واژنم خشک شده اصلاترشح نمیاد

اعظم هستم
اعظم هستم
پاسخ به  سحر
1 ماه قبل

سلام من یک خانم ۵۲ ساله که اخرین پریودیم تیرماه ۱۴۰۲بوده و الان کمردرد دارم و واژنم خشکه چه دستوری میفرماید

هنانه
هنانه
پاسخ به  سعیده
2 ماه قبل

سحر

نغمه
نغمه
پاسخ به  سعیده
1 ماه قبل

درمان شدید
ب منم بگید

نرگس
نرگس
6 ماه قبل

سلام من ازدواج کردم و واژنم خیس میشه اما م و تو رابطه مشکل دارم ارضا شدنمم خیلی طول می‌کشه نمیدونم چیکار کنم

دکی
دکی
پاسخ به  نرگس
4 ماه قبل

سلام شما باید مدت زمان سکس دهانی رو بالا ببری و از حداقل سه تا پوزیشن استفاده کنی

ارادتمند مقدمی فرد از زنجان
ارادتمند مقدمی فرد از زنجان
6 ماه قبل

باسلام وعرض ادب واحترام وعرض پوزش
خانم بنده ۵۱ سال سن دارد ۳۰ سال آست که ازدواج کرده ایم درخصوص رابطه جنسی تا دوسال قبل هیچگونه مشکلی نداشتیم. از ۲ سال قبل خانم تحریک نمی‌شود ما همدیگر را بسیار دوست داریم وروابط بسیار صمیمی با هم داریم. بنده هرچه قدر در رابطه جنسی مهارت بخرج داده ودر حدود۱ ساعت معاشقه ناز نوازش ولمس قسمت‌های حساس بدن از جمله واژن و احساس محبت کلامی انجام می‌دهم متاسفانه اصلا واژن ایشان خیس مرطوب نمی‌شود تا ارتباطی برقرار شود که نهایتا هر دو از ادامه منصرف می‌شویم. لطفا ما را راهنمایی فرمائید. باتشکر فراوان

بهار
بهار
10 ماه قبل

سلام ۸ ماهه زایمان طبیعی کردم موقع نزدیکی واژنم خشک هست چکار کنم درمان بشه در صورتی که علاقه به نزدیکی باهمسرم دارم

ماندانا
ماندانا
1 سال قبل

شدم مثل یک تکه چوب نه حسی دارم نه ازطرف مقابلم لذت میبرم اما با این وجود دلم میخواد هرشب سکس داشته باشم ولی واژنم اصلا خیس نمیشه ودیگه ارضا نمیشم ازاین موضوع خیلی عذاب میکشم خواهش میکنم کمکم کنید چیکار کنم خوب بشم آیا درمانی داره؟

محمد
محمد
پاسخ به  ماندانا
24 روز قبل

سلام اگر عفونت دارید حتماً یک دوره چند روزه از درمان خانگی که بسیار جوابگو هست استفاده کنید اگر می‌دونی که چیکار باید بکنی که انجام بده حتماً درست میشه واگر راحش رو نمی‌دونی می‌تونم کمک کنم.

ماندانا
ماندانا
1 سال قبل

سلام ۳۶سالمه اصلا میل جنسی ندارم حدودا از۱۱ سالگی همیشه خودارضایی میکردم الان یک سالی میشه دیگه ازرابطه جنسی هیچ لذتی نمیبرم واژنم هم اصلا خیس نمیشه تروخداکمکم کنین

زهرا
زهرا
1 سال قبل

سلام من ۲۸ سالمه و حدود ۶ سالی هست قرص ضد بارداری میخورم و مشکلم اینه که میل جنسی من به شدت پایینه و واژنم خشک خشکه همیشه حتی حین رابطه .اگه میشه راه درمان و بگین .

مینا
مینا
پاسخ به  زهرا
3 ماه قبل

با سلام بنده هم این مشکل رو داشتم از روش دیگری برای جلوگیری استفاده کنید دلیل فقط قرص است که در بعضی از افراد منجر به کاهش میل جنسی می شود

زهره
زهره
پاسخ به  زهرا
1 ماه قبل

مدتی از روش دیگه استفاده کنید من هم این مشکل رو داشتم با قطع کردن قرص بدنم به حالت طبیعی برگشت

...
...
1 سال قبل

سلام من متاهل هستم ولی هنوز ازدواج نکردم اوایل خشکی واژن نداشتم اما به تازگی نه اب واژن دارم و نه ارضا میشم میشه علتش رو بگین مچکرم

جلال
جلال
1 سال قبل

سلام من آلتم ۱۶ سانته اما قطرش ۴ سانته ،۳۴ سالمه ،اول هر روز بلند شده نمیخوابه ،دوما ارضا نمیشم به جان خودم ۲ ساعت باید بکنم ،خاره کوس را میگام تا کارم بشه

حسام
حسام
پاسخ به  جلال
5 ماه قبل

ناتو بکن

ندا سارانی
ندا سارانی
پاسخ به  جلال
4 ماه قبل

ندا سارانی

ارزو
ارزو
1 سال قبل

سلام وقت بخیر،ببخشید ی مدتی هست که دچارخشکی واژن شدم اوایل اینجوری نبودم ،توطول روز چند دفعه جواب بگو بود ولی از وقتی واکسن زدم احساس خشکی واژن دارم ،ممنون میشم راهنماییم کنید

حسام
حسام
پاسخ به  ارزو
5 ماه قبل

۲۵ سانتی بره توش اوکی میشه

ریحانه
ریحانه
1 سال قبل

چگونه می توان عادت ماهیانه خودرامنظم کنیم

مریم
مریم
1 سال قبل

من یک خانم هستم چرا موقع نزدیکی هیچ آبی از من خارج نمیشه

حسام
حسام
پاسخ به  مریم
5 ماه قبل

چون الت کوچکه ۲۵ سانتی با قطر ۱۵ سانتی بره میاد بیرون

….ا
….ا
پاسخ به  حسام
4 ماه قبل

.

آخرین ویرایش 4 ماه قبل توسط ….ا
سحر
سحر
1 سال قبل

سلام ده روز میشه حین رابطه درد و سوزش دارم و اصلا تحریک و ارضا نمیشم،واژنم هم خشک خشک هست احساس میکنم دچار خشکی واژن شدم باید چیکار کنم،ولی حین روز ترشح دارم

سارا
سارا
1 سال قبل

من یمدت هست درحین رابطه اول به بعد دچار خشکی واژن هستم. قبلا اصلا اینطور نبود. زایمان وشیردهی و مصرف دارواصلا نداشتم. فقط خودم حس میکنم بعد اینکه واکسن برکت زدم اینطوری شدم ممکنه راهنماییم کنید

سارا
سارا
1 سال قبل

سلام من ۳۶سالمه یمدت هست که واژنم حین رابطه خشک میشه قبلا چندین مرتبه در روز هم جوابگو بود اما الان فقط دععه اول خیس میشه و دفعات بعدی خشک هست البته بعد از اینکه واکسن کرونا زدم اینطوری شده. ممکنه علتش واکسن باشه؟

زهرا اردی
زهرا اردی
1 سال قبل

سلام من ۳۲سالم هست خشکی واژن دارم به خصوص هنگام رابط لطفاً من راهنمایی کنی

مریم
مریم
پاسخ به  زهرا اردی
1 سال قبل

سلام من‌خشکی‌‌واژن‌دارم هم در‌رابطه هم‌اینکه‌هیج‌موقع‌‌
واژنم‌خیس‌نمیشه

پدرام
پدرام
پاسخ به  مریم
10 ماه قبل

بیا من آبم خیس خیسش میکنم

حسام
حسام
پاسخ به  زهرا اردی
5 ماه قبل

چون تو رابطه نمیتونن خب ارضا کنن

سارا
سارا
پاسخ به  زهرا اردی
1 ماه قبل

سکس نگاه کن

ریحانه
ریحانه
1 سال قبل

سلام ۱۷سالم هست هنوز ترشحی ازواژن نداشتم وقتی تحریک میشم سوزش شدید دارم در رحمم ولی اصلا خیس نمیشم هنوزم ارضا نشدم

رها
رها
2 سال قبل

سلام
چطور میشه خیسی واژن رو کم تر کرد؟
خیسی واژن مدنظرم هست که ابتدای رابطه انجام میشه
من واقعا دوست ندارم این طور شه
میخوام کمتر واژنم خیس شه
میشه کاریش کرد

الناز
الناز
پاسخ به  رها
10 ماه قبل

سلام لطفا راهنمایی بفرمائید که راهی هست برای خیس نشدن واژن خیلی عصبیم کرده که همسرم ازم زده شده

حسام
حسام
پاسخ به  رها
5 ماه قبل

الت کوچکه
فقط الت بزرگ مشکلت حل میکنه

سارا
سارا
پاسخ به  رها
1 ماه قبل

فلفل بریز توش

پریا
پریا
2 سال قبل

سلام
انزال صورت نمیگیره هنگام رابطه جنسی مشکل از چیع؟

فاطمه
فاطمه
2 سال قبل

سلاپ وقتتون بخیر
من عمل لابیا پلاستیک انجام دادم رحمم خشک شده میشه بپرسم دلیلش چیه و این ک چ مدت طول میکشه به حالا قبل بر گردم

مهوش
مهوش
2 سال قبل

سلام ببخشید هنگام نزدیکی سمت چپ پایین شکم درد شدید داره ببخشید علتش چیه ؟

دکتر راحله میرمجربیان
دکتر راحله میرمجربیان
عضو
پاسخ به  مهوش
2 سال قبل

سلام. اگه همیشه همینطور هستید بهتره یه سونوگرافی رحم و تخمدان انجام بشه

سحر
سحر
پاسخ به  مهوش
1 سال قبل

سلام ببخشید من در حین رابطه اولش کاملا مرطوبم بعد یهویی خشک میشم علتشو نمیدونم ولی بعضی مواقع اوکی هستم علت خاصی داره ممنون میشم

فاطیما
فاطیما
2 سال قبل

سلام. یه هفته هست واژنم حتی یک ساعت هم باهاش بازی کنه خیس نمیشم علتش چیه قبلا اینجوری نبودم حتی روزی چند بارم جواب گو بودم حتی خودم پیش قدم میشودم لطفا راهنمایی کنید

دکتر زهرا بهرامی
پاسخ به  فاطیما
2 سال قبل

حالتهای روحی و استرس میتونه تاثیرگزار باشه برخی شرایط مث دوران شیردهی و یا نزدیک یائسگی که هورمونها پایینه و نیز برخی داروها و یا کم کاری تیروئید

samira
samira
پاسخ به  فاطیما
6 ماه قبل

منم مث شماام

فروزان
فروزان
2 سال قبل

با سلام. ممکنه مصرف قرص سیپروترون کامپاند به طور مداوم البته طبق نظر پزشک، باعث خشکی واژن و بی‌میلی جنسی بشه؟

دکتر ندا اکتابانی
پاسخ به  فروزان
2 سال قبل

سلام بله خوردن فرص های جلوگیری در طولانی مدت استفاده بشه باعث خشکی وازن و کاهش میل جنسی میشه
میتونید اگر مشکلی نیست چند ماهی قطع کنید

اشکان
اشکان
پاسخ به  فروزان
1 سال قبل

سلام چرا بعد از رابطی کمردردمیشی انسان

هیفا
هیفا
پاسخ به  اشکان
1 سال قبل

سلام..من ۴۲سالمه و هنگام رابطه ارظا نمیشم و احساس میکنم واژنم خشک شده و بعد از رابطه کمر درد زیادی میگیرم البته این و هم باید بگم که ما جلوگیری ما همش طبیعی بوده منظورم چندین ساله؟

سلطانی
سلطانی
پاسخ به  هیفا
9 ماه قبل

سلام خشکیواژن دارم واصلا خیس نمیشود شیمی درمانی کردم

پروانه
پروانه
2 سال قبل

سلام ۳۵سال سن دارم مجرد هستم یه چند وقتی هست حس میکنم واژنم خیس نیس خشک هست علت چیست راهنمایینم کنی ممنون

دکتر زهرا بهرامی
پاسخ به  پروانه
2 سال قبل

گاهی سیکلها ممکنه تخمک گزاری نباشه و یا ممکنه سطح هورمونها کمی تغییر کنه و میزان ترشحات کمتر باشه
و نیز برخی حالت‌های روحی و داروها نیز تاثیر داره
خیلی نگران نباشین

سحر
سحر
2 سال قبل

سلام من دوهفته هست که اقدام به بارداری کردم و دو سه روزه که شدیدا خشکی واژن گرفتم مطمعن نیستم که باردار باشم ولی قبلا اصلا اینجوری نشده بودم . حالا سوالم اینه که ممکنه به خاطر بارداری باشه؟؟

دکتر شبنم مددی
دکتر شبنم مددی
پاسخ به  سحر
2 سال قبل

سلام
خیر، ممکنه به علت تماس با اسپرم شما دچار حساسیت شده باشید.

لعیا
لعیا
2 سال قبل

سلام واژن من چرا هنگام نزدیکی خیس نمیشه همسرم یه ساعت هم باهام بازی میکنه اصلا خیس نمیشه چکار کنم

دکتر احیا خان احمدی
پاسخ به  لعیا
2 سال قبل

سلام
ممکنه به خاطر اختلات هورمونی ؛ عفونت ؛ داروها و … باشه.

نرگس رحیمی
نرگس رحیمی
پاسخ به  دکتر احیا خان احمدی
2 سال قبل

من همیشه درعین رابطه وازنم خشکه ازچی استفاده کنم همش درددارم بعصی وقتاهم خون میاد

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  نرگس رحیمی
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص زنان و زایمان گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص زنان و زایمان

ماریا
ماریا
پاسخ به  لعیا
1 سال قبل

سلام من ۲۴ سالمه و دخترم ولی کلا وقتی تحریک میشم یا خودارضایی میکنم اصلا خیس نمیشم علتش چیع؟

پدرام
پدرام
پاسخ به  ماریا
10 ماه قبل

آخه کسخل چرا خود ارضایی تا وقتی من هستم

محراب
محراب
پاسخ به  پدرام
7 ماه قبل

سلام‌ برادر گرامی چرا اب احترامی میکنید.یکم شعور لازم است.بنده خدا داره مشکل میشه.یکم‌فرهنگ ببر بالا ادم‌ که ناموس داره حرف مفت نمیزند.

ساناز
ساناز
پاسخ به  محراب
6 ماه قبل

واقاکه شعور هم خوب چیزیه کسی نمیتونه دردشو بگه که که شما

دربارهااینکه من36سالمه اصلا بدنم خشک نمیشه
دربارهااینکه من36سالمه اصلا بدنم خشک نمیشه
پاسخ به  ساناز
5 ماه قبل

زاهرااحمدی هستم

سحر
سحر
پاسخ به  پدرام
2 ماه قبل

تربیت خانوادگی زیر صفر

دکمه بازگشت به بالا