علت خود ارضایی در کودکان و راه های درمان آن

علائم و نوع برخورد صحیح با خودارضايي كودكان

خود ارضایی در کودکان

مشخص شده است که بعضی از افراد در هر سنی به دلایل مختلف خودارضایی می‌کنند. ممکن است این مسئله به حفظ آرامش آن‌ها کمک کند یا حس خوبی برای آن‌ها داشته باشد. اما در مورد خود ارضایی در کودکان، استمنا در کودکان یا مستربیشن در کودکان (Masturbation in children) چه می‌توان گفت؟ احتمالا این مسئله بیشتر از سر کنجکاوی و تلاش برای اکتشاف بدن نیست؟

طبق آمار، حدود ۸۰ درصد از کودکان در سنین ۹ تا ۱۲ سالگی برای حداقل یکبار خود ارضایی را تجربه کرده‌اند. بنابراین ارائه پیام‌های مثبت جنسی از سوی والدین به فرزندان، در عادی‌سازی این رفتار و کاهش احساس اضطراب، ترس و شرم کودکان در مورد بدن و جنسیت خودشان اهمیت دارد.

امروزه خود ارضایی در کودکان یکی از رای‌ترین رفتارهای جنسی است که والدین در مورد آن مشاوره می‌گیرند. کودکان زیر ۵ سال ممکن است در مکان‌های عمومی خود ارضایی کنند زیرا هنوز نمی‌دانند که این امر از نظر اجتماع قابل قبول نیست. اگرچه کودکان بزرگتر نیز ممکن است این کار را انجام دهند اما احتمال آن کمتر است.

از نظر اصول روانشناسی خود ارضایی یک رفتار آرامش‌بخش است. بنابراین هنگامی‌که کودک ناراحت می‌شود یا احساس اضطراب و استرس می‌کند، می‌تواند شدت و دفعات انجام آن افزایش پیدا کند.

درک دلایل رفتار جنسی کودک مهم است. هنگامی‌که کودکان زبان، تجربه یا توانایی کافی برای درخواست کمک ندارند، بزرگسالان باید رفتار آن‌ها را با دقت تفسیر کنند تا بررسی شود آیا رفتار خارج از محدوده آن‌ها طبیعی است یا خیر!

علائم خود ارضایی در کودکان

کودکان کنجکاو و همیشه مایل به یادگیری هستند. یکی از اولین چیزهایی که آن‌ها می‌خواهند درباره آن چیزهای بیشتری بدانند بدن آنهاست. به همین دلیل، درباره عملکرد هر قسمت از بدن خود کنجکاو هستند. می‌خواهند بدانند که چرا بدن آن‌ها با والدین یا خواهر و برادر جنس مخالفشان متفاوت است. از دیدگاه بزرگسالان این موضوع طبیعی نیست اما از نظر روانشناسان فقط یک کنجکاوی کودکانه است.

کودکان ممکن است رفتار جنسی سالم خود را به طرق مختلف، از طریق بازی و روابط با دیگر کودکان ابراز کنند. نحوه انجام این کار بستگی به مرحله رشد آن‌ها دارد که در ادامه به هر بازه سنی اشاره خواهیم کرد.

علائم خود ارضایی در کودکان صفر تا ۴ سال

کودکان در این سن:

  • با برهنه بودن مشکلی ندارند
  • ممکن است از لمس اندام تناسلی خود لذت ببرند
  • ممکن است بخواهند اندام تناسلی سایر کودکان یا بزرگسالانی که با آن‌ها آشنا هستند را لمس کنند
  • ممکن است سینه مادر خود را گاهی بی‌دلیل لمس کنند
  • علاقه‌مند به تماشای لحظاتی هستند که بزرگسالان در حال تعویض لباس برهنه می‌شوند

علائم خود ارضایی در کودکان ۵ تا ۹ سال

کودکان در این سن:

  • هنگام رفتن به توالت یا دوش گرفتن تمایل دارند که یک حریم شخصی داشته باشند
  • گاهی در خلوت خود ارضایی می‌کنند
  • در مورد جنسیت زن و مرد سوالات زیادی می‌پرسند

علائم خود ارضایی در کودکان ۱۰ تا ۱۳ سال

کودکان در این سن:

  • ممکن است گاهی از الفاظ جنسی استفاده کنند
  • به روابط دوست دختر یا دوست پسر علاقه نشان می‌دهند
  • گاهی در خلوت خود ارضایی می‌کنند

علائم خود ارضایی در نوجوانان ۱۴ تا ۱۷ سال

بچه‌ها در این سن:

  • ممکن است مکالمات واضح و مفصلی در مورد رابطه جنسی با دوستان خود داشته باشند
  • با پارتنر خود وارد رابطه می‌شوند
  • گاهی تمایل به مشاهده مطالب تحریک‌آمیز جنسی دارند

همانطورکه ذکر شد، این‌ها رفتارهای طبیعی هستند که در هر سنی بروز می‌کنند. شما به عنوان پدر و مادر وظیفه دارید که با درگیر کردن فرزند خود به فعالیت‌های سالمی مانند ورزش و مطالعه، فقط آن‌ها را کنترل کنید.

زمانی شما باید نگران خود ارضایی در کودکان باشید که با رفتارهای جنسی غیر طبیعی زیر از طرف فرزند خود مواجه شوید. کودکان و نوجوانانی که سوءرفتارهای زیر را نشان می‌دهند، نیاز به ارزیابی دارند. هدف از ارزیابی این است که به درک درستی از منشا این رفتارها برسیم. معمولاً به ارزیابی روانشناختی یا پزشکی توسط یک فرد روانشناس متخصص نیاز است. در ادامه به این سوءرفتارها در هر بازه سنی اشاره خواهیم کرد.

کودکان صفر تا ۴ سال

  • با خشونت خود ارضایی می‌کنند، تا حدی که باعث آسیب به خود می‌شوند
  • تظاهر مداوم به داشتن فعالیت جنسی دارند
  • گاهی سایر کودکان را به انجام فعالیت جنسی وادار می‌کنند
  • مدام به اندام تناسلی دیگران دست می‌زنند

کودکان ۵ تا ۹ سال

  • از رفتار جنسی یا برقراری تماس بدنی با کودکان بسیار کوچکتر از خود لذت می‌برند
  • تمایل به فعالیت جنسی با حیوانات دارند

کودکان ۱۰ تا ۱۳ سال

  • مصرانه خودارضایی می‌کنند
  • دیگران را وادار به برقراری فعالیت جنسی می‌کنند
  • ممکن است برای برقراری فعالیت جنسی، حاضر باشند پول بپردازند
  • از اینکه تصاویر جنسی از خود یا شخص دیگر منتشر کنند مشکلی ندارند

نوجوانان ۱۴ تا ۱۷ سال

  • بیشتر زمان خود را به مشاهده مطالب خشونت‌آمیز جنسی یا پورنوگرافی غیر قانونی اختصاص می‌دهند و همزمان خود ارضایی می‌کنند
  • مشکلی با انجام فعالیت‌های جنسی با کودکان بسیار کوچکتر از خود ندارند
  • دوستان خود را مجبور به برقراری رابطه جنسی با خود می‌کنند

گاهی دیده می‌شود که کودک برای خود ارضایی از اسباب بازی‌ها یا عروسک‌های خود استفاده می‌کند. معمولا کودکان در شرایط خود ارضایی از خود علائمی مانند تعریق، برافروختگی، تاکی پنه (افزایش تعداد تنفس) نشان می‌دهند و پزشکان گاهی به اشتباه این علائم را به حساب تشنج، اختلالات حرکتی، شکم درد، کولیک کودکان و سایر مشکلات عصبی یا پزشکی می‌گذارند.

علت خودارضایی کودکان

اما واقعا علت خود ارضایی چیست؟ ایا کودکان هم ارضا می‌شوند؟ پزشکان معتقدند که دلیل خود ارضایی کودکان، برخلاف بزرگسالان تامین نیاز جنسی نیست. زیرا قبل از دوران بلوغ سطح هورمون‌های جنسی در حدی نیست که به تامین غرایز کمک کند. تا سن ۶ سالگی بیشتر به دلیل کنجکاوی و شناخت اندام‌های تناسلی انجام می‌شود و بعد از آن نشانه استرس بیش از حد کودک است.

علت خودارضایی در کودکان

معمولا وقتی پدر و مادر از هم جدا می‎شوند یا در مورد سرپرستی کودک با هم اختلاف دارند، خود ارضایی در کودکان بیشتر دیده می‌شود. متاسفانه در چنین مواقعی، والدین یا دیگران می‌توانند به اشتباه این رفتار را به عنوان نشانه‌ای از سوء استفاده جنسی تفسیر کنند. اگرچه در برخی موارد این امکان وجود دارد اما بهتر است بررسی کنید و دریابید که چه چیزهای دیگری ممکن است برای کودک شما استرس‌زا باشند.

وقتی در این شرایط خودارضایی مکرر اتفاق می‌افتد، بهترین کار این است که از فرزند خود حمایت کرده و با فعالیت‌های دیگر حواس او را پرت کنید. همچنین م‌توانید از وی بخواهید که رفتار خود را به زمانی‌که در اتاق خواب خصوصی خود است محدود کند.

زمانی خود ارضایی در کودکان خیلی نگران‌کننده می‌شود که متوقف کردن آن با وجود حمایت‌های صورت‌گرفته برای کودک سخت باشد و حتی منجر به بروز زخم بر روی اندام تناسلی وی شود.

به طور کلی، امروزه تحقیقات ثابت کرده‌اند که خود ارضایی در نوجوانان ریشه در تغییرات هورمونی دارد و خود ارضایی در کودکان (علت مالیدن کودک به زمین) از سر کنجکاوی یا استرس است. طبق آمار، ۹۰ تا ۹۴ درصد پسران و ۵۰ تا ۶۰ درصد دختران در سنین نوجوانی خود ارضایی می‌کنند.

انواع خود ارضایی در کودکان

همانطور که ذکر شد، شدت خود ارضایی در کودکان در سنین مختلف متفاوت است. هرچه کودک بزرگ‌تر و به سن نوجوانی نزدیک می‌شود، با آگاهی بیشتری در این زمینه اقدام می‌کند. در سنین قبل از ۱۰ سالگی ممکن است فقط در حد لمس نواحی محرک بدن باشد. اما در سنین ۱۳ تا ۱۷ سال می‌تواند با ارضای جنسی نیز همراه شود.

مهم این است که شما به عنوان والدین کودک، طوری با او رفتار کنید که بتوانید خود ارضایی را پیشگیری و کنترل کنید.

پیشگیری از خودارضایی در کودکان

نحوه صحیح پیشگیری از خود ارضایی در کودکان

شما نباید عوارض خودارضایی در کودکان را نادیده بگیرید. به خصوص اگر این کار از یک کنجکاوی کودکانه به عادت تبدیل شود. بلوغ زودرس، رشد زودهنگام اندام‌های جنسی، عفونت ادراری، آسیب به اندام تناسلی، عدم تمرکز، پرخاشگری، افت تحصیلی، احساس گناه، وسواس فکری، منزوی شدن، کاهش اعتماد به نفس و غیره از عوارض خودارضایی هستند.

پیشنهاد می‌کنیم به محض مشاهده اولین علائم خود ارضایی در کودکان، با رعایت نکات زیر برای پیشگیری از شدیدتر شدن آنها اقدام کنید:

  1. بهتر است با فرزند خود گفتگو کنید و توضیح دهید، همانطور که وارد کردن انگشت در بینی در مکان عمومی کار درستی نیست، دست زدن به قسمت‌های خصوصی بدن به جز هنگام تمیز کردن آن‌ها در حمام یا هنگام مراجعه به پزشک نیز کار صحیحی نیست.
  2. اگر راهکار اول خیلی پاسخگو نبود، بهتر است همزمان با تذکر به کودک خود محبت بیشتری نشان دهید. او را در آغوش بگیرید و بپرسید که دوست دارد با انجام چه کارهای دیگری غیر از این کار لذت ببرد.
  3. در مورد کودکان ۶ تا ۱۳ سال بهتر است خیلی واضح‌تر با آن‌ها صحبت کنید. زیرا وقتی بچه‌ها وارد مدرسه می‌شوند، بیشتر از فرهنگ و رفتار دوستان خود الگو می‌گیرند و پیشگیری از رفتارهای ناشایست آن‌ها کمی سخت‎تر می‌شود. از کودک بپرسید که آیا احساس تنهایی می‌کند یا می‌ترسد؟ آیا از عواض خود ارضایی در کودکان مطلع است؟ آیا می‌داند که خودارضایی زندگی جنسی آینده او را خراب می‌کند یا حتی ممکن است مانع از بچه‌دار شدن او در آینده شود؟

به طور کلی، هدف متوقف کردن سریع این رفتار نیست، بلکه تعیین حد و مرزهای درست آن است. پس با این دیدگاه پیش بروید!

درمان خود ارضایی در کودکان

ممکن است هنگام عبور از اتاق کودک خود، صداهایی بشوید که به نظر می‌رسد بی‌جا هستند. یا شاید به اتاق پسر یا دخترتان وارد شوید و او را در حال خودارضایی ببینید. در این شرایط چه کار باید کرد؟ نکته قابل توجه این است که نادیده گرفتن خود ارضایی در کودکان باعث از بین رفتن این وضعیت نمی‌شود.

خبر خوب این است که این نوع رفتار نشان نمی‌دهد که مشکلی در فرزند شما وجود دارد. دکتر مایکل سیتسما به عنوان یکی از معروف‌ترین روانشناسان در این زمینه می‌گوید: «خودارضایی در واقع رفتار هنجاری است. خداوند قسمت‌هایی از بدن را طوری طراحی کرده است که هنگام لمس آن‌ها احساس خوبی داشته باشیم. در واقع این رفتار طبیعی با بدن ممکن است بخشی از روند بزرگ شدن کودک باشد و والدین فقط باید به فرزندان خود در تشخیص مرزهای سالم کمک کنند.»

از روش‌های موثر برای درمان خود ارضایی در کودکان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هرگز فرزند خود را حین خود ارضایی سرزنش نکنید و فقط به او یادآوری کنید که چون یک رفتار خصوصی است، باید در یک مکان خصوصی (مانند اتاق خواب یا حمام) انجام شود. سپس به مرور برای کنترل این رفتار به کمک یک درمانگر اقدام کنید. کودک شما نباید آنقدر مشغول این کار شود که تعامل او با دوستانش تحت تاثیر قرار بگیرد.
  • از آنجایی که در دختران لمس مداوم اندام تناسلی می‌تواند به دهانه ادرار آسیب برساند و منجر به عفونت ادراری شود، بهتر است این مسئله را به کودک خود گوشزد کنید.
  • ذهن کودک خود را به فعالیت‌های دیگری مشغول و سعی کنید سطح اعتماد به نفس او را افزایش دهید. لذت بردن کودک از این فعالیت‌ها می‌تواند مانع از تمایل مجدد او به خود ارضایی شود. اصولا کودکانی که از جنبه‌های مختلف زندگی خود (خانه، دوستان، مدرسه، فعالیت‌ها) احساس خوبی دارند، کمتر به سراغ تحریک دستگاه تناسلی می‌روند.
  • هرگز رفتار خشن یا همراه با عصبانیت با کودک نداشته باشید. نگویید اگر این کار را ادامه دهی روی دستت زگیل ایجاد می‌شود یا ممکن است کور شوی. این‌ها عزت نفس کودک را خدشه‌دار می‌کنند و حتی ممکن است باعث شکل‌گیری نگرش‌های جنسی ناسالم شوند.
  • از پزشک کودک بخواهید تا این موضوع را به عنوان بخشی از معاینه بررسی کند. مطمئنا توصیه‌های یک پزشک یا روانشناس تاثیر بیشتری روی کودک شما خواهد گذاشت.
  • یادتان باشد که شرایط روانی خانه و میزان محبت‌های شما تاثیر زیادی در تکرار یا عدم تکرار این رفتار دارد.

درمان خودارضایی در کودکان

درمان خود ارضایی در کودکان با داروهای گیاهی

داروهای گیاهی زیادی وجود دارند که می‌توانند با خواص آرام‌بخشی و تسکین اعصاب، کمک زیادی به رفع استرس و اضطراب کودکان کنند. بدین شکل احتمال خود ارضایی مداوم در کودکان به حداقل می‌رسد. می‌توانید با یک  قاشق چای‌خوری از گیاهان زیر دمنوش تهیه کنید:

  • بابونه
  • اسطوخودوس
  • بیدمشک
  • گل گاوزبان
  • بهارنارنج
  • گل محمدی

درمان خود ارضایی کودکان در طب سنتی

پزشکان متخصص طب سنتی معتقد هستند که برای کاهش خود ارضایی در کودکان، باید مدتی غذاهایی با طبع گرم به آن‌ها ندهید. دادن شربت سکنجبین به صورت ناشتا برای حداقل ۲۱ روز عالی است. در هنگام دوش گرفتن کودک، کمی روغن بنفشه یا روغن کدو به کل بدن او بمالید.

پیاده‌روی و ورزش می‌توانند با کاهش خلط صفراوی روان کودک را آرام کنند. از دادن غذاهای خیلی چرب یا سنگین مانند فست‌ فود پرهیز کنید.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

دلیل اینکه خود ارضایی در کودکان، والدین را آزار می‌دهد این است که ما تمایل دارند اعمال کودکان را از دیدگاه بزرگسالان ببینند. برای یک کودک، خودارضایی بخشی از روند آشنایی با اندام‌های جنسی است. نوزادان و کودکان در جستجوی بدن خود متوجه می‌شوند که لمس برخی از قسمت‌ها بیشتر از قسمت‌های دیگر با احساس لذت همراه هستند.

گفتگوی آنلاین با روانپزشک برای درمان خودارضایی

شما زمانی باید به پزشک یا روانپزشک مراجعه کنید که این کار به یک عادت تبدیل شود و حتی با رفتارهای خشونت‌آمیزی که منجر به آسیب به اندام‌‎های تناسلی می‎شوند همراه شود. این علائم دیگر نشانه کنجکاوی نیستند، بلکه نشانه بارزی از استرس و اضطراب درونی کودک هستند.

اگر شرایط مراجعه حضوری را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم از مشاوره آنلاین روانشناس پذیرش ۲۴ تلفنی و متنی مشاوره بگیرید. مشکلات خود را مطرح کرده و از مشاوره‌های بهترین دکتر برای درمان خود ارضایی در کودکان و آگاهی از بهترین قرص برای درمان خودارضایی کودکان استفاده کنید.

۳.۴/۵ (۴۵ نظر)

منبع
www.betterhealth.vic.gov.auwww.focusonthefamily.comwww.askdrsears.comwww.ncbi.nlm.nih.govwww.kidshealth.org.nz

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
264 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
یه نفر
یه نفر
17 ساعت قبل

۱۴ سالمه کسی هست بیاد شیطونی هم سن باشه

فقط خدا
فقط خدا
19 ساعت قبل

بخدا قسم این چیزاروخوندم گریه ام گرفتهفکرکارایمده باش شیطان زیاده واین کارم گناه هست نکنید بخدا دنیا بی ارزشه شب میخوابی نمیدونی صبح زنده باشی عزیزای من ماهمه مثل یک خانواده ایم نزارید کسی شماروتشویق به گناه بکنه نزارید فکرتون سمت این چیزابره بابچه هادوست بشید ازاول بکید باهرکسی درارتباط نباش التماس دعا فرزندان کشورم به طرف خدابرن فریب نخورین

فقط خدا
فقط خدا
20 ساعت قبل

سلام خدا لعنت کنه کسانیکه دارین تواین سایت ازاین حرفامیزنینخدا بچه به خودارضایی چه من متاسفم این گوشیا نابودکردن زندگیارو تربیت بچه خیلی مهمه ومحیط مدرسه من پسری داریمهیچ وقن دوست نداره تنهلتوخونه باشه فقط مداحی میکنه ۸سالشه سپردمش دست خدا خداروبه حق این شب عزیزبه دادفرزندانمون برسهطوری رفتارکردم که پسرم کوچکترین چیزی روازمپنهان نمیکنه خداروشکر هیچ وقت تنهاش نمیزارم پیشش رعایت میکنمنزارید بچه هاتون با دوستاشون تنعاباشن من خودم نمیزارم چون خودم مثل دوستم براش

L.N
L.N
6 روز قبل

هعی

محمد
محمد
9 روز قبل

گی کسی نیست

گلممد
گلممد
11 روز قبل

من تویه یک روز ۵ بار زدم

بی ادعا
بی ادعا
12 روز قبل

یه دختر قوی و با اراده میشه بغلم کنه؟؟ فقط دوست باشیم پسرم و ۱۴ سالمه هیچ دختری رو هم نمی‌شناسم (دلتون برام بسوزه)

π√π√π
π√π√π
18 روز قبل

سلام من دخترم ۱۳سالمه به طور اتفاقی با این کار روبه رو شدم مامانم برای شستشوی دست شویی سر شلنگ رو برداشته بود من که اومدم خودمو بشورم با این کار آشنا شدم ولی بیشتر از یکی دوبار با آب نکردم و اون موقع ۸سالم بود و اولاش خیلی میکردم مثلا پنج شیش بار ولی بعد دو سه ماه مامانم فهمید بهم توضیح. داد من حدود ۳ سال ترک کردم و درگیر درس بودم که خدایی هم که همه نمراتم خیلی خوب شد کلاس ششم بودم پریود شدم در تابستون دوباره به اینکار دست زدم ولی یک ماه یکبار یا دوماه یکبار ولی تا امروز ادامه دار بود روی قدم و درسمم مشکلی ایجاد نکرد فقط خیلی استرسیم کرد من خیلی میترسم برای بدنم مشکل داشته باشه آیا مشکل داره ؟

نیما
نیما
پاسخ به  π√π√π
15 روز قبل

اره نکن بخدا ضرر داره

محمد
محمد
پاسخ به  نیما
9 روز قبل

نه هیچ اشکالی نداره

محمد
محمد
پاسخ به  π√π√π
9 روز قبل

نه هیچ اشکالی نداره

ممد
ممد
25 روز قبل

کی میاد گی

کي. چی.
کي. چی.
پاسخ به  ممد
20 روز قبل

چند سالته؟

محمد
محمد
پاسخ به  کي. چی.
9 روز قبل

۱۳

یاسین
یاسین
29 روز قبل

دوستان تمام این خود ارضابی ها از گوشی هست باید از گوشی دور شویم و سرمان را با چیز های دیگر گرم کنیم و مهم تر از همه نماز هم شما را از خود ارضابی نجات میدهد

یاسین
یاسین
29 روز قبل

من میترسم به خانواده بگم

گیلدخت
گیلدخت
1 ماه قبل

سلام من یک دختر ۱۲ ساله دارم که وقتی پسر عموش میاد میرن تو اتاق و شورت لباسشونو در میارن و میرن زیر پتو من خیلی نگرانم و دعواشم کردم ولی باز تکرار میکنه و شب ها هم لخت می خوابه و یک روز پسر دوستم آمد خونمون و اون ۱۳ سالش بود و دخترم تازه باهاش دوست شد و دیدم پسر دوستم داشت در مورد سکس مقعدی باهاش صحبت می کرد و دیدم بدو بدو رفتن تو اتاق و من یک ساعت بعد رفتم اتاق دیدم دخترم خوابیده روی تخت و پاهاشو گذاشته روی شونه پسر دوستم و داره گریه می کنه و کلن لخت بودن و پسر دوستم داشت واژن دوخترمو لیس میزد تو شو و من بد جوری اصبانی شدم و بعد از این که دوستم رفت دوخترمو گرفتم زدم و فرداش بردم دکتر و هیچ جوابی نگرفتم میشه بگید چیکار کنم لطفاً

ممد
ممد
پاسخ به  گیلدخت
25 روز قبل

چکارش داری بزار حالشو ببره

صبا
صبا
پاسخ به  گیلدخت
21 روز قبل

بخدا خیلی ناراحت شدم عزیزم واقعا نمی دونم چی بگم خدا کمکت کنه خواهرم

نام
نام
1 ماه قبل

هرکی دوس داره با هم بازی کنیم بیاد چت @Shakhs52

کسری
کسری
1 ماه قبل

من ۱۵ سالمه آلتم ۱۸.۵ سانته عادیه؟

گلممد
گلممد
پاسخ به  کسری
11 روز قبل

یا علی

علی
علی
1 ماه قبل

هر کی می‌خواهد بیاد تلگرام @Alikzd1989

ترانه
ترانه
1 ماه قبل

تورو خدا مراقب باشید اوضاع خیلی خیته

اوا
اوا
1 ماه قبل

سلام کسی هست بیاد چت شیطونی

فاطمه زهرا
فاطمه زهرا
پاسخ به  اوا
1 ماه قبل

اوممم من هستم عزیزم بیا سروش یا همینجا باهم شیطنت کنیممم

سارا
سارا
پاسخ به  فاطمه زهرا
1 ماه قبل

من باهات شیطنت میکنم عشقم

ممد
ممد
پاسخ به  سارا
25 روز قبل

@Aaaaaalllllloookkتو روبیک پیم بده

اوا
اوا
پاسخ به  فاطمه زهرا
25 روز قبل

ایدیتو بده

نام
نام
پاسخ به  اوا
1 ماه قبل

جون

امیر
امیر
پاسخ به  اوا
1 ماه قبل

بله

بردیا
بردیا
1 ماه قبل

۱۴ سالمه با ۱۷سانت الت نرماله

آخرین ویرایش 1 ماه قبل توسط بردیا
کسی که این عادت را ترک کرد
کسی که این عادت را ترک کرد
1 ماه قبل

سلام و درود والا من درسام خوب بود تو کلاس هفتم ولی از عید کنجکاو شدم بدونم این چیزا چیه واقعا
۲ سال همینجوری بودم شاید ۱۰ . ۲۰ بار خواستم ترک کنم ولی نشد
ولی یه ماه پیش یه هفته تصمیم قطعی و جدی گرفتم که دیگه سمت این چیزا نرم
نرفتم از اون روز به بعد سمت این چیزا ولی عوضش مثلا دوچرخه سواری میکردم نمیدونم درختای سر کوچه مونو آب میدادم خلاصه ۱۲ روز اول خیلی اذیت شدم ولی اصلا اون کارو انحام ندادم الانم که حالم توپ توپه و دارم برای آزمون نمونه درس میخونم
اکه میخاین ترم کنین بهترین راهش اینه که قوی باشین با اراده باشین و وقتتون همیشه پر باسه مثلا برین یه ساعت پارک برای پیاده روی یا فوتبال بازی کنین
خلاصه گوشی کنارتون نباشع بعد از ۲۰ روز فکرش خیلی کم میاد تو ذهنتون
موفق و بردبار باشید.

بدرود

یاسین
یاسین
پاسخ به  کسی که این عادت را ترک کرد
29 روز قبل

خیلی خیلی ممنونم مت خیلی میترسیدم به پدرو مادرم بگم دیگه میخواستم بگم که دیانت رو دیدم مرسی

یاسین
یاسین
پاسخ به  کسی که این عادت را ترک کرد
27 روز قبل

عشقی ممنون

دلبر جذاب
دلبر جذاب
1 ماه قبل

کی باهام رل میزنه

XXX
XXX
پاسخ به  دلبر جذاب
1 ماه قبل

من

فاطمہ
فاطمہ
پاسخ به  دلبر جذاب
27 روز قبل

اگہ پسری من ھستم

مهدی
مهدی
پاسخ به  فاطمہ
11 روز قبل

فقط شمارتو بده بع من

دنیا
دنیا
2 ماه قبل

سلام کی میاد چت شیطونی کنیم

سسسس
سسسس
پاسخ به  دنیا
2 ماه قبل

ب

محنا
محنا
پاسخ به  دنیا
1 ماه قبل

چجوری

XXX
XXX
پاسخ به  دنیا
1 ماه قبل

من دختری

امیر
امیر
پاسخ به  دنیا
1 ماه قبل

بیا

احسان
احسان
پاسخ به  دنیا
26 روز قبل

من آیدی روبیکاتو بده

ممد
ممد
2 ماه قبل

من ۱۵ سالم ۱۳.۵ سانت نرماله یا دراز ترش کنم؟

گلممد
گلممد
پاسخ به  ممد
11 روز قبل

۳۰ سانتش کن

ممد
ممد
2 ماه قبل

من ۱۵ سالمه ۱۳.۵ سانت عادی مال شما چنده؟

پارسا
پارسا
پاسخ به  ممد
2 ماه قبل

منم ۱۳ سالمه ۱۱ نیم سانته

اضغر
اضغر
پاسخ به  پارسا
1 ماه قبل

من ۱۳ سالمه ۱۷ ونیم سانته

محمد
محمد
پاسخ به  اضغر
9 روز قبل

من ۷سالمه ۴۰سانته

اسما
اسما
2 ماه قبل

سلام راهنمایی در شادyoung15 درخدمتیم

فاطیمه
فاطیمه
3 ماه قبل

سلام تروخدا جواب منو بدین من ۱۳ سالمه خودارزایی میکنم قدم هم از هم کلاسی هام کوتاه تره آلتم ۹ سانتو نیمه آیا نرمال الت شما چقده ممنون میشم جواب بدین ممنون

آخرین ویرایش 3 ماه قبل توسط فاطیمه
فاطیمه
فاطیمه
پاسخ به  فاطیمه
2 ماه قبل

چرا از اسم من استفاده میکنی

....
....
پاسخ به  فاطیمه
2 ماه قبل

سلام من ۱۲ سالمه. ۱۲ سانت

منم
منم
پاسخ به  ....
2 ماه قبل

به من بگو تروخدا چطوری ۱۲ سانته ماله من ۱۰ سانته ۱۳ سالمه

ممد
ممد
پاسخ به  منم
2 ماه قبل

من ۱۵ هستم ۱۳.۵ باید دارزترش کنم برا کسایی که سایز ۹۰ سینه دارن

فاطی
فاطی
پاسخ به  منم
1 ماه قبل

پسر خوب هنوز بچه ای تا هجده سالگی وقت داری

بهزاد
بهزاد
پاسخ به  فاطیمه
2 ماه قبل

چاغی یا لاغر

ممد
ممد
پاسخ به  فاطیمه
1 ماه قبل

شماره تو بده

امیر
امیر
3 ماه قبل

یکی نیست منو بکنه

۳۳۳۳
۳۳۳۳
پاسخ به  امیر
2 ماه قبل
فاطیمه
فاطیمه
پاسخ به  امیر
2 ماه قبل

چرا عشقم بزنگ

احسان
احسان
پاسخ به  امیر
26 روز قبل

من هستم

رضا
رضا
3 ماه قبل

هدیه

ناشناس
ناشناس
3 ماه قبل

به نظرم بچه های دانشگاه نرفته همه شیطونن عاری از جنسیت به نظرم نباید بهشون سخت گرفت البته آدما تا آخر عمر باید یاد بگیرن مثلا من خودم بچه بودم داشتم با کامپیوتر ور برم،خودمو جا کاراکترهای خیالی بذارم، کتاب بخونم، خط تولید دانستنی کنم ایکاش کل لوازم آزمایشگاه یاد بگیرم یاد خواهم بگیرم و فشنم به نظرم یه مدل انگیزه است !

فاطیمه
فاطیمه
3 ماه قبل

کسی نیست منو بکنه ۱۳ سالمه

ارتاد
ارتاد
پاسخ به  فاطیمه
3 ماه قبل

سلام

فاطیمه
فاطیمه
پاسخ به  ارتاد
3 ماه قبل

سلام چند سالته

یه شخص
یه شخص
پاسخ به  فاطیمه
3 ماه قبل

من هستم

یه شخص
یه شخص
پاسخ به  فاطیمه
2 ماه قبل

من

نام
نام
پاسخ به  فاطیمه
1 ماه قبل

من میخوام.

مهدیار
مهدیار
پاسخ به  فاطیمه
1 ماه قبل

جون

یاسین
یاسین
پاسخ به  فاطیمه
28 روز قبل

من

آروین
آروین
پاسخ به  فاطیمه
12 روز قبل

من هستم

مهدی
مهدی
پاسخ به  فاطیمه
11 روز قبل

سلام من هستم

مصطفی
مصطفی
پاسخ به  فاطیمه
11 روز قبل

بله من هستم ۲۰سالم
یه جوری می‌کنمت تا لذتش ببری

علی
علی
3 ماه قبل

آیا خود ارضایی مشکلی برات ایجاد نمیکنی

فاطی
فاطی
پاسخ به  علی
1 ماه قبل

می‌کنه باعث کمر درد و کوری میشه

گلممد
گلممد
پاسخ به  فاطی
11 روز قبل

اره من الان نمیبینم ، شانسی دارم تایپ میکنم

محمد
محمد
4 ماه قبل

سلام ایا عوارض خود ارضایی مکرر از بین میره من حدود دوسال هست که دارم انجام میدم الان هم ۱۵ سالمه

آخرین ویرایش 4 ماه قبل توسط محمد
گلممد
گلممد
پاسخ به  محمد
11 روز قبل

نگران نباش ، تقریبا طبیعی هستش

محمد
محمد
4 ماه قبل

سلام من ۱۵ سالمه و الان یک سال نیم میشه که خود ارضایی میکنم بعضی وقتا هروز یا نصفه یا کلا نمیکنم و الا مشکلات استرس گوشم صوت میکشه فشارم میفته خود ارضایی روی چشم تاثیر داره

M. H
M. H
پاسخ به  محمد
3 ماه قبل

بله حتی برخی که دچار افراط هستن کور هم شدن

گلممد
گلممد
پاسخ به  محمد
11 روز قبل

نترس

آتنا
آتنا
4 ماه قبل

بیشتر مشکلات خودارضایی استرس بالا هست برای درمان فقط باید استرس درمان شود حالا یا با دارو یا با مشاوره مطمئن باشید خوب میشوید

KING
KING
پاسخ به  آتنا
3 ماه قبل

رل بزنیم

آتنا
آتنا
پاسخ به  KING
24 روز قبل

اره چند سالته

مهدی
مهدی
پاسخ به  KING
11 روز قبل

بیا رل بزنیم

خسته از دنیا
خسته از دنیا
5 ماه قبل

سلام من پسرم ۱۲ سالمه از اول از ۱۱ سالگی و ۶ ماه شروع کردم حدودن ۱ سال ونیم میشه این کارو میکنم فقط یکبار توانستم ۲۴ روز این کارو نکنم اما نتونستم خودمو کنترل کنم لطفا کمکم کنین

م.مریم
م.مریم
پاسخ به  خسته از دنیا
4 ماه قبل

اشکال نداره طبیعیه ، فقط خیلی زیاد نباید انجام بشه سعی کن تو فعالیتهای سالم ورزشی ، رابطه با دوستان و … شرکت کنی و سر خودتو گرم کنی

M. H
M. H
پاسخ به  خسته از دنیا
3 ماه قبل

بله قطعا می تونید ترک کنید و حتما تلاش کنید کامل بگذارید کنار… لطمات دنیوی و اخروی فراوانی میزنه! خودتون رو با ورزش و کتاب و تفریحات سالم مشغول کنید و سعی کنید تنها نمونید. یاد خداوند ارامش بخشه معنویاتتون رو تقویت کنید. و از استعدادهای نوجوانی که خداوند در وجودتون گذاشته خوب استفاده کنید و به تکامل برسانید تا هر چه زودتر اماده ازدواج و ارضای صحیح شهوات خدادادی بشید!

امیر
امیر
5 ماه قبل

سلام من ۱۲ سالمه حواسم نشد ارضا شدم احتمال داره بلوغ کنم؟

نتایس
نتایس
پاسخ به  امیر
4 ماه قبل

انشالله دفع بعدی حواست میشه بله احتمال داره بلوغ کنی

نمیدانم
نمیدانم
6 ماه قبل

من ۱۴سالمه و از ۱۰سالگی خود ارضایی میکنم تقریبا هر روز چجوری میتونم ترک کنم خیلی سخته واقعا یگی بگه

م.مریم
م.مریم
پاسخ به  نمیدانم
4 ماه قبل

عزیزم باید ورزش کنی ، تو اجتماع حضور داشته باشی با دوستات و خانواده وقت بگذرونی خلاصه سرت گرم باشه که زیاد به مسائل جنسی فکر نکنی

آقای ناشناس
آقای ناشناس
6 ماه قبل

من ۱۴ سالمه،گاهی یه روز در گ
میاد،گاهی دوروز یک بار و گاهی
یه هفته یک بار احتلام میشم،کسی. خست مثل من این مشکلو داشته باشه،آیا یه مشکل جدیه

SoBHAN
SoBHAN
پاسخ به  آقای ناشناس
5 ماه قبل

سلام منم ۱۴ سالمه و از ۱۱ و خورده ای سالگی شروع به خود ارضایی کردن اول خودم هم دوس نداشتم خودارضایی کنم چون میگفتم لباسام کثیف میشه ولی بعد برام یک عادت شد حالا هم دارم ترک می کنم کار سختی نیست اول تو گوشی بخصوص تو گوگل چیز هایی که تعریکت میکنه را نگاه یا نخون و وقتی بیرون میری چیزی یا حرفی که ترو تعریک می کنه بهش توجه زیاد نکن و خودتو به یک چیز دیگه سر گرم کن خیلی طول نمی کشه وفقط تا یک ماه خود ارضایی نکن بعد برای این که تو خیلی خود ارضایی کردی ممکنه هفته ای یک بار تو خواب خود به خود خود ارضا بشی فقط باید اون موقع توجه نکن بهش و فکر نکن که نتونستی ترک کنی چون تو داری موفق میشی که ترکش کن

م.مریم
م.مریم
پاسخ به  آقای ناشناس
4 ماه قبل

عزیزم این اصلا مشکل نیست طبیعیه

رایان
رایان
6 ماه قبل

من ۱۱ سالمه و خیلی درگیر خود ارضایی هستم واقعا میخوام ترک کنم ولی نمیتونم

بهزاد
بهزاد
پاسخ به  رایان
2 ماه قبل

این شمارمه ۰۹۳۶۲۴۶۳۹۱۷ فقط پیام بفرست شاد سروش کمکت می کنم ترک کنی اسون نترس

رضا
رضا
6 ماه قبل

آخ بریزم توووووووووش

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  رضا
6 ماه قبل

بیا بریز توم

آرش
آرش
پاسخ به  فاطمه
6 ماه قبل

بیا بریزم توت

آرش
آرش
پاسخ به  فاطمه
6 ماه قبل

۰۹۱۴۵۹۰۳۱۷۵بزنگ بگم چیکار کنی

یه شخص
یه شخص
پاسخ به  فاطمه
5 ماه قبل

۰۹۳۰۲۲۳۹۸۰۴بزنگ بریزم توت

sina
sina
6 ماه قبل

سلام من سینام و از ۱۲سالگی اینکارو ادامه میدادم ولی خیلی کم شاید هفته ایی ۱بار ماهی ۱بار ولی از مهرامسال تا الان به مدت ۲ماهو نیم اینکار شدت گرفته از همون مهر تصمیم گرفتم دیگه اینکارو نکنم و شاید هر ۳یا ۴روز یه بار ولی توی گوشی رفیقم یه فیلم دیدم واز همون روز شدت گرفت یعنی هر ۲روز یه بار یا هر روز یا حتی روزی ۲بار به مدت ۲ماهو نیم ادامه داشت تا الان ولی وقتایی که صب بیدار میشم ولی هنوز چشامو باز نکردم یکم خودمو به زمین میمالم بعد بیدار میشم قبلا اینجور نمی شدم همین چند وقته میشم برای درمانش چه کار هایی لازمه؟

آخرین ویرایش 6 ماه قبل توسط sina
غلامرضا
غلامرضا
6 ماه قبل

سلام بحث جالبه
من یه بار رفته بودم جایی که رفیق رفیق من رفته بود حموم ما به شوخی خواستیم در حمومو باز کنیم که دیدم با دختره تو حموم دارم …
میکنن
بعد از حموم دختره حالش بد بود و ناحیه تنسانی و مقعد و واژنش درد میکرد بردیمش دکتر و دکتر گفت مایع منی روشون کارساز شده و باید بچشو نمونیم سقف کنیم چی چی کنیم

ا...ن
ا...ن
6 ماه قبل

من الان ۲۵ سالمه،
سالها این مشکل رو داشتم
چند بار فاصله گرفتم ولی دوباره برمیگشتم،
میدونید کی دیگه درست شد؟
وقتی چیزای ارزشمندتری تو جهان به چشمم اومد که جذابیت این موضوعات پیشش حقیر شد،
وقتی نسبت خودم رو با خدام پیدا کردم و یه آدم حسابی تو این دنیا پیدا کردم که دیدم چقدر میتونستم آدم باشم و رشد کنم و ظرفیت‌هامو فعال کنم و… ولی خودمو تباه کردم و هدر دادم،
باور کنید اگر به ظرفیت وجودی خودتون پی ببرید اصلا دلتون نمیاد با خودتون کاری کنید که رنگی از تباهی داشته باشه و ذره‌ای محبوبتون یعنی خدا رو از خودتون ناراحت کنید…
سعی کنید آدم حسابی تو زندگیتون پیدا کنید و باهاش اگه شده هفته‌ای یه بار در ارتباط باشید…
مراسمات ارزشمند شرکت کنید…
در کنار این‌ها کار کردن ، تغذیه و بحث سردی گرمی، کنترل فکر و نگاه و ارتباط با اهل بیت که منشا خیر این عالم هستند هم خیلی نقش داره.

آخرین ویرایش 6 ماه قبل توسط ا...ن
کیمیا
کیمیا
6 ماه قبل

کیمیا

ن س
ن س
7 ماه قبل

سلام دخترم ۲سال ونیمه بعضی وقتا که توآغوشمه خودشو می‌مالد ب دستم .وقتی ازاون حالت خارجش میکنم عصبانی میشه چیکارکنم

ابراهیم
ابراهیم
پاسخ به  ن س
4 ماه قبل

ربطی به خودارضایی نداره.

محمد امین
محمد امین
7 ماه قبل

سلام و عرض ادب…
من پسری تقریبا ۱۷ ساله هستم. تقریبا ۱۱ ساله که بودم با این کار آشنا شدم (به صورت کاملا اتفاقی!)… در اصل من کلا زود بزرگ شدم! زمانی که هم سن و سالانم به دنبال تفریحات کوچه به کوچه بودند من با اینکه سن پایینی داشتم (شاید ۱۰-۱۱ سال) به دنبال جنس مخالف و سیگار و این چیز ها بودم! البته به لطف خدا هیچکدام از اینها میسر نشد و خوشبختانه من حتی سیگار به لبم هم نزدم!… خلاصه اینکه من خیلی زود بزرگ شدم، خب معمولا ادم توی دوره نوجوانی به بالا ممکنه این فکر ها به سرش بزنه ولی من وقتی بچه بودم! ضمن اینکه پدرم در شهر دیگری کار میکرد و ضمن اینکه شرایط اقتصادیما خوب نبود دیر به دیر به ما سر میزد… در آن زمان ساکن در یک خانه ۲ طبقه حیاط دار اجاره ای بودیم و من اکثرا تنها در طبقه بالا مشغول کار با کامپیوتر بودم… یه بعد از ظهر که مشغول بودم به صورت خیلی اتفاقی و نا آگاهانه خود ارضایی کردم و متوجه لذت زیاد این کار شدم، اگر دقت کرده باشید جوانان و نوجوانان گاهی افراط میکنند… من هم که زود بزرگ شده بودم در این کار افراط می کردم و حد اکثر تا روزی ۳ بار این کار را انجام میدادم!من اصلا از چیستی این کار یا از ضرر و گناهش مطلع نبودم و فکر میکردم که فقط من در دنیا این کار را یاد گرفته ام… من پسر بدی نبودم! به خدا و پیغمبر توجه داشتم! اما نمیدانستم این کار چیست!
این کار تا تقریبا ۱۵ سالگی ادامه داشت که به طور اتفاقی با چیستی این کار در اینترنت آشنا شدم، دانستم که گناهش چقدر زیاد بوده!و تصمیم به ترک آن گرفتم…در طی این دو سال متاسفانه باز هم حدود ۱۰ بار به طور پراکنده به این کار دست زدم اما دیگر نمیخواهم این گناه بزرگ را انجام دهم
به لطف خدا من ضررات این کار رو تجربه نکردم! اما این اصلا به این معنی نیست که این کار ضرر ندارد! در عوض الان قبطه میخورم که اگر هیچوقت این کار را نمیکردم چقدر فرد قویتری بودم!
*سوالاتی که من از شما دارم این است که :
۱-آیا با وجود اینکه اینکار را ترک کرده ام ممکن است دچار عواقب آن در آینده شوم؟
۲- ممکن است این کار به من آسیب زده باشد و من متوجه آن نشده باشم؟
۳- میتوانید بگویید شرح حال بدن من چیست چون که از سن کمی شروع به این کار کردم؟

کسانی هم که میخوان ترک کنن باید بهشون بگم که یه انگیزه که میتونید براش داشته باشید اینه که خدا خیلی ازتون خوشحال میشه و شک نکنید که شما رو میبخشه!
این هم در نظر داشته باشین که دست شما در کنترل خودتونه، ذهنتون هم همینطور! به خدا قسم کسی جز خودتون نمیتونه خودتون رو کنترل کنه! نگین نمیشه و دست خودم نیست! سخته ولی شدنیه.
همونطور که توی قرآن کریم میگه: هرگا گناه کاران برای بخشیده شدن گناهشان روی به خدا آوردند خدایشان را بخشنده یافنتد

سوس
سوس
8 ماه قبل

سلام من ۱۲ سالمه وخود ارضایی رو از ۸ سالگی شروع کردم قدم رشد میکه یا نه

محمد
محمد
8 ماه قبل

سلام خسته نباشید من ۱۵ سالمه از ۱۴ سالگی میزنم همش توبه میکنم گوگل فیلتر همه رو مسدود میکنم اخرش نمیتونم پشیمونم و ۱ ماهه ترک کردم اخرین بار بعد خود ارضایی اب شل شفاف اومد شنیدم خود ارضایی باعث میشه در اینده بچه دار نشم نمیدونم چه کار کنم نمیخوام به پدر و مادرم بگم. راه درمان شل شفاف که گفتم چیه ؟
خود ارضایی باعث پدر نشدن میشه؟ درمانش چیه؟ لطفا جواب بدید

آخرین ویرایش 8 ماه قبل توسط محمد
فریده
فریده
پاسخ به  محمد
7 ماه قبل

سلام نه ربطی نداره ولی سعی کن ترکش کنی

امیر
امیر
8 ماه قبل

سلام بنده ۱۵ سالمه و نمیدونم چکار کنم برآب ترک خدارضایی

محمدی
محمدی
9 ماه قبل

سلام من پسری ۴ساله دارم از یک سالگی خود ارضایی می‌کرد اما الان شدت گرقته پیشه من یا باباش هم این کارو میکنه من دعواش کردم چی کار کنم کمکم کنید

م.مریم
م.مریم
پاسخ به  محمدی
4 ماه قبل

حساسیت نشون ندید ، بهش تذکر بدید کار خوبی نیست و باید در خلوت انجام بشه مثل دستشویی کردن ، سرشو گرم کنید و حواسش رو پرت کنید ، ببینید اگر استرس داره شرایط را براش آرام و امن کنید

سوگل
سوگل
9 ماه قبل

درود وخسته نباشید کودک ۶ساله یی دارم که مدام روز خودش فشار میاره و این باعث شده از مدرسه ودرس که کلاس اول رو تازه شروع کرده عقب بیوفته لطفا راهنمایی کنید چون واقع نگرانم سپاس

دکمه بازگشت به بالا