درمان خانگی زخم معده و بهترین دمنوش برای زخم معده

راهکارهای سنتی پیشگیری و کنترل زخم معده

درمان زخم معده در طب سنتی

زخم معده (Stomach ulcers) معمولا در اثر آسیب به لایه ضخیم مخاطی که از فضای داخلی معده شما محافظت می‌کند، بروز می کند. در این شرایط تماس اسید معده شدت آسیب را تشدید کرده و باعث ایجاد زخم می‌شود. معده یک اسید قوی برای کمک به هضم غذا و محافظت در برابر میکروب‌ها تولید می‌کند.

جالب است بدانید که این زخم ممکن است در دوازدهه (اثنی عشر) یا روده کوچک نیز بروز کند. تخمین زده شده است که در جهان از هر ده نفر یک نفر دچار یکی از انواع زخم گوارشی است.

از شایع‌ترین علل بروز زخم معده می‌توان به ورود باکتری هلیکوباکتر پیلوری (H.pylori) از طریق غذاهای آلوده به معده، استفاده طولانی‌مدت از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) مانند آسپرین، ایبوپروفن یا ناپروکسن و ابتلا به سندرم زولینگر-الیسون که می‌تواند با افزایش تولید اسید در بدن باعث بروز زخم معده و روده شود؛ اشاره کرد.

معمولا شدت علائم بستگی به شدت زخم معده دارد. شایع‌ترین علامت آن احساس سوزش یا درد در وسط شکم بین سینه و ناف است. هنگامی‌که معده شما خالی است، درد شدیدتر می‌شود و می‌تواند چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد.

درمان زخم معده با روش های گیاهی

سایر علائم و نشانه‌های شایع زخم معده شامل احساس درد مبهم در معده، کاهش وزن، بی‌اشتهایی به دلیل درد شکم، تهوع یا استفراغ، نفخ، آروغ زدن مداوم، رفلاکس اسید معده به مری، سوزش سر دل، احساس سوزش در قفسه سینه، کم خونی (با نشانه‌های خستگی، تنگی نفس یا رنگ‌پریدگی پوست)، مدفوع تیره و استفراغ خونین است.

در صورت بروز علائم زخم معده حتما با پزشک خود مشورت کنید، به مراجعه به دکتر رفلاکس معده نیز در این موراد توصیه میشود. زیرا حتی اگر ناراحتی شما خفیف باشد، زخم‌ها می‌توانند بدتر شده و باعث خونریزی معده شوند. این مسئله می‌تواند تهدیدکننده زندگی باشد.

گاهی بعضی داروهای تجویز شده برای درمان زخم معده، به دلیل کاهش سطح اسید معده باعث سوءهاضمه یا حتی کم خونی می‌شوند. آنتی بیوتیک‌هایی که برای از بین بردن هلیکوباکتر پیلوری تجویز می‌شوند، می‌توانند باعث اسهال طولانی‌مدت، ضعف یا حتی کاهش وزن شوند. به همین دلیل، متخصصان طب سنتی پیشنهاد کرده‌اند که در صورت عدم پاسخگویی درمان‌های طبیعی و درمان سنتی زخم معده به سراغ مصرف آنها بروید.

گفتگوی آنلاین با متخصص طب سنتی

در این مطلب با جزئیات در مورد روند درمان زخم معده در طب سنتی، درمان گیاهی زخم معده، درمان هلیکوباکتر در طب سنتی، داروی گیاهی برای ورم معده و اثنی عشر و درمان خونریزی معده با طب سنتی صحبت خواهیم کرد.

غذاهای مفید برای زخم معده در طب سنتی

تحقیقات نشان داده‌اند که تغییر رژیم غذایی می‌تواند به مدیریت زخم معده کمک زیادی کند. با پزشک خود در مورد افزودن مواد غذایی زیر به رژیم غذایی خود مشورت کنید:

عسل درمان قطعی زخم معده

بسته به گیاهی که از آن گرفته می‌شوند، عسل می‌تواند تا ۲۰۰ عنصر شامل پلی فنول‌ها و سایر آنتی اکسیدان‌ها را در خود جای دهد. از نظر محققان پزشکی، این ماده غذایی شیرین یک ضد باکتری قوی است که می‌تواند مانع از رشد هلیکوباکترهای موجود در معده شود.

بنابراین تا زمانی‌که سطح قند خون شما طبیعی است، می‌توانید از خوردن عسل مانند هر نوع شیرین‌کننده دیگر لذت ببرید. با این احتمال که زخم‌های معده شما نیز تسکین پیدا می‌کنند. اخیرا چندین مطالعه روی حیوانات از توانایی عسل در کاهش خطر ابتلا به زخم معده و همچنین کاهش زمان بهبودی آن پشتیبانی کرده‌اند. در گذشته افراد از مالیدن عسل برای تسریع بهبود زخم‌های پوستی مانند سوختگی نیز استفاده می‌کردند.

مواد غذایی حاوی فلاونوئید

فلاونوئیدها ترکیباتی هستند که به طور طبیعی در بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات مانند سویا، حبوبات، انگور قرمز، کلم پیچ، کلم بروکلی، سیب، زیتون و انواع توت‌ها وجود دارند. تحقیقات ثابت کرده‌اند که فلاونوئیدها می‌توانند از سلولهای پوشش داخلی معده در برابر هلیکوباکتر دفاع کرده و به بهبود زخم معده کمک کنند.

می‌توانید فلاونوئیدها را از طریق رژیم غذایی خود دریافت کنید یا آنها را به عنوان مکمل مصرف کنید. مقادیر بیش از حد مکمل فلاونوئیدها ممکن است با فرآیند انعقاد خون تداخل داشته باشد. اساسا یک رژیم غذایی غنی از ویتامین می‌تواند به بدن شما در بهبود انواع زخم کمک کند.

مواد غذایی حاوی پروبیوتیک

پروبیوتیک‌ها باکتری‌ها و مخمرهای زنده‌ای هستند که میکروارگانیسم‌های سالم و مهمی را برای دستگاه گوارش شما فراهم می‌کنند. آنها در بسیاری از مواد غذایی به ویژه موارد تخمیر شده مانند دوغ، ماست و پنیر وجود دارند. همچنین می‌توانید پروبیوتیک‌ها را به صورت مکمل مصرف کنید.

آلوئه ورا درمان خانگی زخم معده

آلوئه ورا گیاهی است که امروزه به طور گسترده در صنایع آرایشی، دارویی و غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. جالب است بدانید که در یک مطالعه، مصرف عصاره آلوئه ورا به مدت ۶ هفته (روزانه ۳ میلی‌گرم/ کیلوگرم) میزان اسید معده تولید شده در موش‌های مبتلا به زخم را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

در مطالعه دیگری روی موش‌ها، آلوئه ورا دارای اثرات درمانی زخم قابل مقایسه با امپرازول، یک داروی رایج ضد زخم بود.

موز سبز درمان خانگی زخم معده

تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۱ نشان می‌دهند که مصرف موز نارس ممکن است تأثیر مثبتی بر زخم معده داشته باشد. در واقع حاوی یک فلاونوئید به نام لوکوسیانیدین است. لوکوسیانیدین میزان مخاط معده را افزایش می‌دهد. این میوه همچنین ممکن است اسیدیته را کاهش دهد که می‌تواند به جلوگیری و تسکین علائم زخم کمک کند.

آب کلم راه درمان خانگی زخم معده

گفته می‌شود که طبیبان چند دهه قبل از ظهور آنتی بیوتیک‌ها، برای کمک به درمان زخم معده از آب کلم استفاده می‌کردند. سرشار از ویتامین C است و به پیشگیری و درمان عفونت هلیکوباکتر پیلوری کمک می‌کند. اخیرا چندین مطالعه روی حیوانات نیز نشان می‌دهد که آب کلم در درمان و جلوگیری از طیف وسیعی از زخم‌های گوارشی، از جمله زخم‌های معده موثر است.

داروهای گیاهی زخم معده

در یک مطالعه، به ۱۳ شرکت‌کننده مبتلا به زخم معده و دستگاه گوارش فوقانی در حدود یک چهارم (۹۴۶ میلی لیتر) آب کلم تازه در طول روز داده شد. به طور متوسط​​، زخم معده این شرکت‌کنندگان پس از ۷ الی ۱۰ روز درمان بهبود یافت.

در یک مطالعه دیگر، همان مقدار آب کلم تازه به ۱۰۰ شرکت‌کننده مبتلا به زخم معده داده شد که اکثر آنها قبلاً تحت درمان معمول قرار گرفته بودند اما هیچ موفقیتی کسب نکرده بودند. در عرض یک هفته علائم ۸۱٪ از آنها تسکین پیدا کرد.

در مبحثی با عنوان درمان گیاهی زخم معده حکیم تهرانی، به نکات جالبی در این زمینه و درمان زخم معده طب سنتی اشاره شده است.

غذاهای ممنوعه برای درمان زخم معده

درست مانند برخی از غذاها که می‌توانند از تشکیل زخم معده جلوگیری کرده یا به بهبود سریعتر آن‌ کمک کنند، برخی از غذاها تأثیر معکوس دارند. پس اگر می‌خواهید زخم معده خود را التیام بخشید یا از ایجاد آن پیشگیری کنید، باید مصرف مواد غذایی زیر را به حداقل برسانید:

  • شیر: اگرچه مصرف آن برای کاهش اسیدیته معده و تسکین درد توصیه می‌شود اما تحقیقات طب سنتی جدید نشان می‌دهند که شیر ترشح اسید معده را افزایش می‌دهد و افرادی که دارای زخم معده هستند باید از آن اجتناب کنند.
  • الکل: مصرف الکل می‌تواند به معده و دستگاه گوارش آسیب برساند و احتمال بروز انواع زخم گوارشی را افزایش دهد.
  • قهوه و نوشابه: قهوه و نوشابه حتی اگر فاقد کافئین باشند، می‌توانند تولید اسید معده را افزایش دهند. این مسئله می‌تواند تولید مخاط معده را نیز تحریک کند.
  • غذاهای تند و چرب: غذاهای بسیار تند یا چرب می‌توانند در برخی افراد باعث احساس سوزش معده شوند.

علاوه بر اجتناب از غذاهای فوق، مصرف وعده‌های غذایی کوچک در زمان‌های منظم، مصرف میان‌وعده در طول روز، آهسته غذا خوردن و جویدن خوب غذا نیز می‎تواند به کاهش درد و بهبود زخم معده کمک کند. اجتناب از سیگار و کاهش استرس دو استراتژی مفید هستند.

غذاهای مناسب برای زخم معده

چه داروی گیاهی برای زخم معده خوب است؟

محققان معتقدند که رزماری خشک شده، دانه کتان، پونه کوهی سرشار از آنتی اکسیدان‌های پلی فنول هستند و مصرف روزانه دمنوش ترکیبی آن‌ها برای بهبود زخم معده عالی است. بنابراین نباید اثرات انواع داروی گیاهی زخم معده را دست کم گرفت. در ادامه به انواع داروی گیاهی برای زخم اثنی عشر، داروهای گیاهی برای زخم معده و نحوه درمان هلیکوباکتری معده در طب سنتی اشاره خواهیم کرد.

شیرین بیان بهترین دمنوش برای زخم معده

شیرین بیان در اصل ادویه بومی آسیا و منطقه مدیترانه است. امروزه این داروی گیاهی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی مطالعات گزارش می‌دهند که ریشه شیرین بیان ممکن است دارای خواص پیشگیری و مبارزه با زخم معده باشد.

این داروی گیاهی برای زخم مری و معده، می‌تواند با تحریک تولید مخاط بیشتر به محافظت از پوشش معده کمک کند. محققان گزارش کرده‌اند، ترکیبات خاصی در شیرین بیان یافت می‌شود که ممکن است از رشد هلیکوباکتر جلوگیری کند.

از آنجایی‌که ممکن است مصرف شیرین بیان با داروهای خاصی تداخل داشته باشد و عوارض جانبی مانند درد عضلانی یا بی‌حسی در اندا‌م‌ها ایجاد کند. قبل از افزایش میزان مصرف آن در رژیم غذایی خود، با دکتر زخم معده مشورت کنید.

سیر و درمان خانگی زخم معده

سیر با خواص ضد میکروبی و ضد باکتریایی خود، یکی دیگر از مواد غذایی موثر برای درمان هلیکوباکتر پیلوری با طب سنتی است. مطالعات روی حیوانات نشان می‌دهد که عصاره سیر ممکن است بهبود زخم‌های معده و اثنی عشر را تسریع کرده و حتی احتمال ایجاد آنها را در وهله اول کاهش دهد.

در یک مطالعه اخیر، خوردن دو حبه سیر خام در روز به مدت سه روز به طور قابل توجهی به کاهش فعالیت باکتریایی در پوشش معده بیماران مبتلا به عفونت هلیکوباکتر کمک کرد. اگر بو و طعم سیر را دوست ندارید، می‌توانید عصاره سیر را به صورت مکمل مصرف کنید.

سیر به عنوان یک رقیق‌کننده خون عمل می‌کند. بنابراین قبل از مصرف آن، از پزشک خود در مورد تداخل احتمالی با وارفارین (کومادین)، سایر داروهای رقیق‌کننده خون یا آسپرین سوال کنید.

زردچوبه و درمان طبیعی زخم معده

زردچوبه یک ادویه آسیای جنوبی است که در بسیاری از غذاهای هندی استفاده می‌شود. پزشکان خواص دارویی آن مانند بهبود عملکرد عروق خونی تا کاهش التهاب و خطر بروز بیماری‌های قلبی را به وجود کورکومین (ماده فعال زردچوبه) نسبت می‌دهند.

اخیراً خواص ضد زخم معده کورکومین نیز در حیوانات مورد مطالعه قرار گرفته است. به نظر می‌رسد پتانسیل درمانی فوق العاده‌ای دارد، به ویژه در جلوگیری از آسیب ناشی از عفونت‌های هلیکوباکتر پیلوری! همچنین ممکن است به افزایش ترشح مخاط کمک کند و به طور موثری از دیواره معده در برابر عوامل محرک محافظت کند.

تا به امروز مطالعات محدودی روی انسان انجام شده است. در یک مطالعه به ۲۵ شرکت‌کننده ۶۰۰ میلی‌گرم زردچوبه پنج بار در روز داده شد. چهار هفته بعد، زخم در ۴۸ درصد از شرکت‌کنندگان بهبود یافته بود. پس از دوازده هفته، ۷۶٪ از شرکت‌کنندگان بدون مشکل زخم معده بودند.

کُندر و درمان خانگی زخم معده

کُندر از دیرباز در طب قدیم برای درمان اختلالات مختلف روده، از جمله زخم معده و بیماری کرون استفاده می‌شده است. اخیراً مطالعات روی حیوانات گزارش داده‌اند که ممکن است به عنوان یک داروی قوی ضد زخم عمل کند.

علاوه بر این، تحقیقات روی ۳۸ شرکت‌کننده که از زخم معده رنج می‌بردند گزارش می‌دهد که مصرف روزانه ۱ گرم کُندر منجر به کاهش ۳۰ درصدی علائم مرتبط با زخم گوارشی نسبت به دارونما می‌شود. بنظر می‌رسد که کُندر در برابر هلیکوباکتر پیلوری نیز فعالیت ضد باکتریایی دارد.

در یک مطالعه اخیر، مصرف ۳۵۰ میلی‌گرم آدامس کُندر سه بار در روز به مدت ۱۴ روز، عفونت‌های هلیکوباکتر پیلوری را ۷ تا ۱۵ درصد موثرتر از درمان معمول از بین برد. کُندر را می‌توان در اکثر فروشگاه‌های مواد غذایی و عطاری‌ها به صورت آدامس یا مکمل پودری یافت.

درمان زخم معده در طب سنتی

زنجبیل و درمان گیاهی زخم معده

برای درمان زخم معده با داروهای گیاهی، بهتر است حساب جداگانه‌ای روی خواص زنجبیل باز کنید. امروزه بسیاری از افراد از آن برای درمان معده و بیماری‌های گوارشی مانند یبوست، نفخ و ورم معده استفاده می‌کنند.

یک بررسی در سال ۲۰۱۳ نشان می‌دهد که عصاره زنجبیل می‌تواند به درمان زخم معده ناشی از هلیکوباکتر کمک زیادی کند. خوردن زنجبیل همچنین ممکن است از بروز زخم‌های گوارشی ناشی از NSAID‌ها جلوگیری کند.

بابونه بهترین دمنوش برای زخم معده

برخی از افراد از گل بابونه و چای بابونه برای درمان اضطراب جزئی، اسپاسم روده و التهاب استفاده می‌کنند. یک مطالعه مروری منتشر شده در سال ۲۰۱۲ گزارش می‌دهد که عصاره بابونه ممکن است دارای خواص ضد زخم نیز باشد. برخی از محققان تصور می‌کنند که می‌تواند زخم معده را مهار کرده و زمان بهبود آن را کاهش دهد.

با این حال، بیشتر این تحقیقات از مطالعات حیوانی نشأت می‌گیرند. محققان هنوز نمی‌دانند که آیا بابونه اثرات مشابهی روی انسان خواهد داشت یا خیر.

درمان زخم معده با طب سنتی

متخصصان طب سنتی علاوه بر راهکارهای ذکر شده در بالا معتقد به طب سوزنی نیز هستند. زیرا این روش می‌تواند باعث اصلاح طبع بدن و کاهش اسید معده شود. اصولا کسانی‌که طبع گرم و خشکی دارند، غلظت اسید معده در آن‌ها بیشتر است.

مصرف روغن‌های اساسی مانند روغن زیتون و روغن بادام شیرین بعد از غذا می‌تواند کمک زیادی به کنترل ترشح اسید معده کند.

درمان زخم معده با طب سوزنی

اگر به دنبال یک میان وعده عالی برای درمان زخم اثنی عشر در طب سنتی یا درمان زخم مری در طب سنتی هستید، توصیه می‌کنیم که یک پیمانه برنج را با نیم پیمانه جو پوست کنده نیم پز کنید. سپس به آن نیم پیمانه نشاسته حل شده در آب سبوس گندم اضافه کنید. در نهایت ۵ گرم کتیرا و ۵ گرم صمغ عربی به آنها اضافه کرده و میل کنید.

چه زمانی به پزشک یا متخصص طب سنتی مراجعه کنیم؟

اگر با توجه به علائم ذکر شده فکر می‌کنید زخم معده دارید، در اولین فرصت به پزشک متخصص گوارش یا متخصص طب سنتی مراجعه کنید. در مرحله بعد، مراقبت از زخم معده بسیار مهم است زیرا گسترش ضایعه و تکثیر هلیکوباکتر پیلوری می‌تواند باعث بروز عوارض زیر شوند:

  • خونریزی از محل زخم که می‌تواند تهدیدکننده زندگی باشد
  • بروز سوراخ در دیواره دستگاه گوارش
  • نفوذ ضایعه از دیواره دستگاه گوارش به اندام‎های دیگر مانند لوزالمعده
  • انسداد در دستگاه گوارش به دلیل تورم بافت‌های ملتهب
  • سرطان معده به ویژه سرطان معده غیر قلبی

اگر علائم زیر را دارید، حتماً بلافاصله با پزشک خود مشورت کنید:

  • ضعف
  • مشکل در تنفس
  • استفراغ یا مدفوع قرمز یا سیاه رنگ
  • درد ناگهانی و شدید در شکم که از بین نمی‌رود

درصورتی‌که شرایط مراجعه حضوری را ندارید، از صدها پزشک آنلاین طب سنتی پذیرش ۲۴، مشاوره آنلاین تلفنی و متنی بگیرید و مشکلات خود را مطرح کرده و از مشاوره‌های آن‌ها استفاده کنید.

دریافت مشاوره آنلاین متخصص معده و گوارش

۳.۵/۵ (۳۵ نظر)

منبع
www.medicalnewstoday.comwww.healthline.comwww.healthline.comwww.medicalnewstoday.comwww.healthline.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
109 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حسن
حسن
29 روز قبل

حسن

حسن
حسن
پاسخ به  حسن
29 روز قبل

توضیحات باسوال مغایرت داشت
جواب سوال رانگرفتم

مهشید
مهشید
2 ماه قبل

دکتر امیر هوشنگ نیکایین بهترین دکتر معده در ته آن هستن

سما اروجی
سما اروجی
3 ماه قبل

سلام قلیون برای خونریزی معده و زخم بده؟؟

علی
علی
پاسخ به  سما اروجی
1 ماه قبل

نه داداش چیزه خوبیه تا میتونی بکش

فیروزه ازبجنورد
فیروزه ازبجنورد
4 ماه قبل

سلام دوسه شبه دخترمن یه سبزی خوردن هرچندم.شسته بود خوردکلا معده بچه رودگرگون کرده یسره اسهاله معده اش سوز نیزنه وصدا میده انگار توشکم.بچه تلاطمی ازامواج اقیانوس بماست لطفا راهنمایی نمایید اسهالشم قط. نمیشه دوسه. مرتبه هم.سرم.زدن چیکارباید بکنیم.تابچه ارامش راحت باشه باتشکر

خدیجه
خدیجه
5 ماه قبل

سلام وقت بخیر من درد شکمی داشتم چند وقت پیش و الان سوزش سر دل که این سوزش باعث تپش قلبم میشه چون تپش قلب و اختلال عملکرد قلب دارم و فشارخون نمیدونم زخم معده دارم چیه که که اینجور میشم شما چه پیشنهادی دارید؟

مهسا رضایی
مهسا رضایی
7 ماه قبل

سلام آقای دکتر دختر من ۱۴سالشه ۸ماه ک هرچندوقت یکبار ازدهنش خون بالامیاره خونشم رنگش روشن نیست هردکتری بردم گفتن باید اندوسکوپی بشه سوزش معده هم داره چون خیلی از آندوسکوپی میترسید باباش اجازه نداد ک آندوسکوپی بشه همین جوری مونده نمیدونم چکار کنم خواهش میکنم راهنماییم کنید ایاچاره ای جز آندوسکوپی نداده؟

سحر
سحر
پاسخ به  مهسا رضایی
6 ماه قبل

سلام عزیز الان آندوسکوپی با بیهوشی انجام میشه و هیچ ترسی نداره من دخترم ۱۰ سالشه و انجام داد هیچی نفهمید

محمد
محمد
پاسخ به  مهسا رضایی
6 ماه قبل

سلام من هم از اندوسکوپی شدیدا میترسیدم و چند روز پیش انجام دادم، جدیدا با بیهوشی انجام میدن و اصلا متوجه نمیشی و هیچ اذیتی نداشت

مسلم
مسلم
پاسخ به  مهسا رضایی
4 ماه قبل

ببین ترس نداره بیهوش میشه هیچ چی نمی فهمه

شکیلا
شکیلا
پاسخ به  مسلم
4 ماه قبل

سلام من ۲۸ ساله استم ۱۰وسال میشه مشکل معده دارم سوزش میده دارم هرچی بخورم معده ام میسوزه درد نداره فقط سوزش خیلی میده سرمعده ام داکترهم خیلی رفتم دوا تمام شه پس همتو میشم چیکار باید بکنم ازی مشکل نجات پیدا کنم رهنمای کنید تشکر

شکیلا
شکیلا
پاسخ به  شکیلا
4 ماه قبل

سلام جواب مه ندادین چیکار باید بکنم

باران
باران
پاسخ به  شکیلا
3 ماه قبل

سلام. از شربت معده استفاده کنید. شاید به مواد غذایی حاوی نگهدارنده حساسیت دارین. از مصرفشان پرهیز کنید

مریم
مریم
پاسخ به  شکیلا
16 روز قبل

من دقیقا این مشکلو داشتم مشکل ازکیسه صفرام بود درآوردم درمان شدم

مریم
مریم
پاسخ به  شکیلا
16 روز قبل

من دقیقا همین مشکلو داشتم درسونوگرافی مشخص شد کیسه صفرام پرازسنگ بود درآوردم ودرمان شدم

حسین غلامپور
حسین غلامپور
پاسخ به  مهسا رضایی
2 ماه قبل

بیارش لرستان دورود پیش دکتر علی اصغر رضای کارش عالی خدایش

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  حسین غلامپور
2 ماه قبل

دورود دکتر خوب نداره

فخری
فخری
پاسخ به  مهسا رضایی
1 ماه قبل

منم شوهرم دقیقا همین شرایط رو داشت آندوسکوپی کرد دکتر گفت زخمش بزرگه قرص داده که داره مصرف میکنه بهترین درمانش صبح ناشتا یه قاشق عسل خوب هست انشاالله که خوب میشه

محمدرضا طلابیگی
محمدرضا طلابیگی
پاسخ به  مهسا رضایی
1 ماه قبل

سلام اقای دکتر دخترمنهم همین مشکل رادقیقا داره ۱۶ساله هستاندسکوپی هم شده ۳تا زخم داره چکنم؟

فرهاد
فرهاد
10 ماه قبل

سلام من معدم درد دارد وکف دستم وموچ دستم سرم تیرمیکشدوانگشتهام داردمیکندالته نه همزمان جداگانه لطفاراهنمایم کنید

میترا
میترا
11 ماه قبل

سلام و عرض ادب و احترام بنده از سال ۱۳۹۰ دچار درد شدید معده شدم چندین مرتبه آندوسکپی شدم و هر بار ورم التهاب زخم رفلاکس تشخیص داده شده انواع و اقسام داروهای شیمیایی و گیاهی مصرف کردم درست نشدم که هیچ بدتر هم شدم اکنون در زندگی و کارهای روزمره به مشکل خوردم خواهش میکنم اگه راهی برای خلاصی از درد معده هست راهنمایی کنید متشکر

کاظم
کاظم
پاسخ به  میترا
10 ماه قبل

سلام من همین مشکل داشتم اول استرس کاری زنجبیل تازه مرتب مصرف کنید مزول عییدی مرتب کلیدینیوم س پنج وعده غذای سبک

عبدالروف
عبدالروف
پاسخ به  کاظم
6 ماه قبل

سلام زنجبیل جوش بدی

سمیع الله
سمیع الله
پاسخ به  میترا
2 ماه قبل

سلام من از سال ۱۳۹۹ گرفتار مشکل معده شدم تا هنوز از هر دوا کی استفاده کردم خوب نشدم میگه سر مری تو خراشیدگی داره اگه کدام راه چاره برای من هم بگویید من مدت چهار سال در عذابم

مریم جافی ۵۴ ساله
مریم جافی ۵۴ ساله
11 ماه قبل

سلام و عرض ادب من هم زخم معده دارم هم کبد چرب گرید ۲ زمانی که قرص میخورم معده درد شدید میگیرم از نظر تغذیه هم سر در گم شدم میشه راهنماییم کنید ممنون

حیدری هستم
حیدری هستم
پاسخ به  مریم جافی ۵۴ ساله
3 ماه قبل

من زخم معده دارم فتق معده هم دارم چون سابقه خانوادگی سرطان داریم میترسم راهنمایی کنید

رقیه قاضوی
رقیه قاضوی
11 ماه قبل

سلام من رفتم دکتو اندوسکوپی انجام دادم زخم زیادمعده عفونت زیاد ریسندشدید زخم زیادانتی شده داروهامواستفاده کردم خوب نشدم چی مصرف کنم خوب بشم دردزیاددارم

کاظم
کاظم
پاسخ به  رقیه قاضوی
10 ماه قبل

انسکوپی لازم نیست سوزش ودرد معلومه عفونت با سیر خام وزنجبیل تازه

عادل محمودی مفرد
عادل محمودی مفرد
1 سال قبل

سلام خوبی من زخم معده دارم دو بار خون ریزی کرد خیلی هم دارو گرفتم ولی خوب نشده باید چکار کنم که خوب بشم

محمدرضا سیف
محمدرضا سیف
پاسخ به  عادل محمودی مفرد
7 ماه قبل

سلام من مدت ۲ سه ماهاست سمت چپ شکمم درد میکنه الان چند روز بیشتر شده چکار کنم چی بخورم

مهری
مهری
1 سال قبل

سلام من یگ چندروزی هست که خون بالا میارم ورنگش نارنجی هست

محمد
محمد
پاسخ به  مهری
4 ماه قبل

شاید هویج زیاد میخوری

زهرا
زهرا
1 سال قبل

سلام دکتر من ۳۰ ساله چندساله معده درد داشتم تابستان آندوسکوپی دادم دکترگفت زخم اثنی عشری والهتاب رود وعفونت معده داری خیلی هم دارواستفاده کردم ولی هنوزدر دارم داروهای گیاهی هم خیلی استفاد کردم ولی بازهم درد دارم

زهرا
زهرا
پاسخ به  زهرا
1 سال قبل

خواهشم می کنم دکتر راهنمایم کنید

علی
علی
پاسخ به  زهرا
1 ماه قبل

چیشد خوب شدی؟
چیشد منم همجوریم

وحید
وحید
1 سال قبل

سلام من زخم معده داشتم چندوقت خوب شدم الان دوروزه از سوزش معده خیلی خیلی زیادکلافه شدم وخودم میدونم دلیلش خوردن مشروب زیادیه اگه راه درمان تضمینی میدونید راهنمایی کنید.ممنون خیلی سوزش داره انگارداخل معده آتیش روشنه آتیش.

قاصدک
قاصدک
پاسخ به  وحید
4 ماه قبل

سلام چی استفاده کردی ک خوب شدی؟اب هویج و انجیرو عسل خوبه بنظرتون؟منم زخم معده دارم

نصرت
نصرت
1 سال قبل

سلام ۳۶ ساله هستم چندروزه ازاسیدمعده رنج میبرم اهل نوشابه وقهوه والکل هم نیستم درمان گیاهی لطفا چه کارکنم ممنون

حمیده
حمیده
پاسخ به  نصرت
11 ماه قبل

سلام من‌۳۶ساله‌هستم ۱۵ساله که‌زخمه‌مری‌دارم‌خیلی قرص‌خورمم‌ولی‌نتیجه‌ای نیافتم‌لطف‌راهنمایم‌کنید

قاسم
قاسم
1 سال قبل

سلام‌وخسته‌نباشید‌من‌‌چند‌روزی‌یک‌دفعه‌معدم‌درد‌میگیره‌وچیزی‌که‌میخورم‌خوب‌میشه‌البته‌سمت‌چپ‌سینه‌است‌مچکرم

خورشیدبراتی
خورشیدبراتی
1 سال قبل

سلام اقای دکترخسته نباشید من همسرم الان چندروزی هست از دردشدیدمعده شبا نمیخوابه دردمعده میزنه ب پشتش ضعف هم میکنه چ قرصی بخوره وچیکارکنم دمنوش یا چیزی هست ک زودترخوبش کنه ممنون از راهنماییتون

خورشیدبراتی
خورشیدبراتی
1 سال قبل

سلام شوهرم دوسه شبه ک از دردمعده همش آهُ ناله میکنه پشتشم دردمیکنه من احساس میکنم زخم معده داره ضعف هم میکنه دکترعمومی رفته دیروز بهش ی چن قلم دارو معمولی معده داده هیچ تاثیری نداشته چ کارکنیم ممنون از راهنماییتون

محمدجواد
محمدجواد
پاسخ به  خورشیدبراتی
1 سال قبل

سلام هیچی بهتر از دمنوش اویشن نیست

رضا
رضا
پاسخ به  خورشیدبراتی
5 ماه قبل

آقای دکتر فرهاد لحمی خیلی دکتر خوبی هستش باید اندوسکوپی بشه ایشون

نادر
نادر
1 سال قبل

باسلام ازمن آزمایش مدفوع گرفتن ودردشدید معده وروده دارم دکتر بهم گفت خون تومدفوع هست خون از چیست استرس دارم

وحید
وحید
پاسخ به  نادر
1 سال قبل

مال زخم

نادر
نادر
1 سال قبل

مدفوع خونی درازمایشگاه

ساجده
ساجده
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من چند روز است که باخوردن غذا مشکیل دارم وقت غذا بخورم درگلو یم میماند وحتی اگر آروق بزنم در گلویم بند میمانه

محبوبه
محبوبه
پاسخ به  ساجده
1 سال قبل

سلام در جواب خانم ساجده میخام بگم حتما به دکتر تیروئید مراجعه کنید احتمالا گره تیروئید دارید خواهر منم همین مشکل داشت ،یجورایی غذا تو گلوش میمونه،خود منم گاهی دچارش میشدم با اینکه من ارام غذا میخورم و خوب میجوم .

مریم اکبری
مریم اکبری
1 سال قبل

سلام وقت بخیر من درد معده دارم وترشی داخل معده دارم متشکرم

محمدجواد
محمدجواد
پاسخ به  مریم اکبری
1 سال قبل

اندازه ی قاشق چای خوری اویشن(برگ پهن)بریز تو یک قوری همراه با دو الی سه فنجان آب بزار بجوشه،بلافاصله تا جوشید از روی شعله بردار یک فنجان بخور

زهرا
زهرا
1 سال قبل

همسرم معدش درد میکرد رفت اندوکسپی گفتن زخم معده داره شدید بایت جراحی بشه نمونه بردیم ازمایشگاه جوابشم پیش دکتر جراح سوالم اینه فقط با جراحی خوب میشه اگه نخواد جراهی کنه چی میشه

پری
پری
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من درد معده به پشت کتفم میخوره واین درد ۲هفته به طور مداوم هست

مریم
مریم
پاسخ به  پری
2 ماه قبل

سلام منم دقیقا همینجوری هستم اونقدر درد به پشت وکتفم فشار میاره هیچ دکتر ودارایی هم فایده نداشته

مریم
مریم
1 سال قبل

سلام
من ۲۰سالمه یه هفته پیش دل درد شدیدی داشتم و حس میکردم یه بقچه رو دلم سنگینی میکرد رفتم دکتر و با یه آمپول و دوبسته قرص دل دردم خوب شد اما بعد چن روز حس میکنم معدم بعد غذا سوزش و درد داره
از دیشب هم زیر قفسه سینه چپم و کتف چپم و گردنمم درد میکنه
خیلی میترسم که بیماری خاصی گرفته باشم
لطفا کمکم کنید ممنون میشم

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط مریم
بلال
بلال
1 سال قبل

سلام خسته نباشید مادرم همیشه معده درد داره میگه وقتی غذا میخورم یا یه چیزی تو معده ام میره احساس درد و سوزش دارم قرص معده هم استفاده میکنه ولی فایده ای نداره لطفا راهنمایی کنید

مینو
مینو
1 سال قبل

سلام من در شیراز هستم

محمدجواد
محمدجواد
پاسخ به  مینو
1 سال قبل

خب

رضا
رضا
پاسخ به  مینو
5 ماه قبل

به سلامتی تشریف بیارید تهران
اصلا می خواین ما بیایم شیراز

فرزانه کریمی
فرزانه کریمی
1 سال قبل

سلام من زخم معده دارم وهمش سنگینی معده چچیکار کنم

مجیب
مجیب
1 سال قبل

چگونه زنجبیل را استفاده کنیم

^^:(((
^^:(((
1 سال قبل

سلام و دورد
من زخم معده دارم پیش دکتر رفتم
اما اروم نشدم هیچ دردم بدتر هم شده طوری که از خواب بیدار میکنه
اسهال شدید و حالت تهوع دارم
دارو هامو قطع کنم ؟
چی بخورم حالم بهتر بشه ؟

Selen
Selen
پاسخ به  ^^:(((
3 ماه قبل

سلام آنتی بیوتیک مصرف کنید وقتی اسهال دارین ینی اینکه عفونت دارید یه دوره آنتی بیوتیک مصرف بشه صبح ناشتا قرص پنتوپرازول هرروز مصرف بشه غذاهای چرب تند سرخ کرده قهوه‌ نسکافه خامه ترشی پنیر شیر ماست نوشابه دلستر فست فود گردو شکلات سالاد خیار سبز غذاهای سرد مصرف نشه یه مدت زیاد انشالله خوب میشین

عصمتی
عصمتی
1 سال قبل

سلام و عرض خدا قوت
برج ۹سال قبل دچار سینه درد به پشت و پهلو احساس نفس تنگی میکردم که با مراجعه به دکتر قلب تا اکو و سیتی انژیو و بقیه مراحل رفتم که جواب سیتی رگهای قلبی نرمال هستش و ب دکتر گوارش مراجعه کردم که اس امپرازول،کلیدینیوم سی،دمپریدون در کنار پرهیز از غذاهایی خوب شدم اما یک ماهی میشه مجدد به همون حالت برگشتم که در سینه و گلو درد شدید دارم و حالتی که درد دندون یازخمی که نمک ریخته باشه دارم
که مجدد اوزینیوم و دمپریدون هم استفاده میکنم ولی بهتر نشدم ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید

حسنات
حسنات
1 سال قبل

سلام وقت تون بخیر خوبین من اصلا غذا خورده نمیتونم وقتی بخورم سرم میسوزه معده ام درد میکنه میسوزه اصلا چیزی خورده نمیتونم زخم معده دارم حالم خیلی بده چیکار کنم

معصومه
معصومه
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر مادر من چند ساله ک درد معده شدید داره اندسکوپی انجام داد و گفتن ک خراش معده داره و ی سری دارو دادن و گفتن ک همه چی میتونه بخوره فقط غذای تند و چرب نخوره ..بنده خدا دارو هاشو میخوره کوچکترین چیزی هم ک میخوره معده در میگیره جوری ک نمیتونه بخوابه چند بار دکتر عوض کردیم ولی یکمم بهتر نشده .دارم دیوونه میشم نمیتونم براش کاری بکنم داروهای زیادی استفاده میکنه هم برای قلب ،هم اعصاب هم معده..حس میکنم داروها دارن حالشو بدتر میکنن نمیتونه داروها کنار بزاره ..نمیدونم چیکار کنم تا درد نکشه

علی
علی
پاسخ به  معصومه
1 سال قبل

سلام،حتما به یه کارشناس طب سنتی مراجعه کنید،ان شاءالله الرحمن نتیجه میگیره

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  معصومه
1 ماه قبل

عزیزم منم خراش معده داشتم اولا باید صبر داشته باشی و تحمل کنی شش ماهی طول می‌کشه ..دوما غذا رو پنج شش وعده درروزهر بار چند لقمه بخوره هفته های اول درد داره کم کم خوب میشه ..سوما ناشتا عسل بخوره و دمنوش بابونه و روزی چند حبه سیر ..اینم ک گفته همه چی بخوره اصلا درست نیست من واقعا رعایت کردم ..فست فود چای .قهوه ..حبوبات سس سفید و قرمز کنسروجات تندی تیری چربی سرخ کردنی همه ممنوعه

رضا صالحی
رضا صالحی
1 سال قبل

سلام
متخصص گوارش و معده از رشته های طب سنتی است !؟ قبلا متخصص داخلی و امثال آن بود و فوق تخصص گوارش و کبد

امیری
امیری
2 سال قبل

سلام برای درمان خونریزی معده چه کاربایدکرد؟

مسعود حری
مسعود حری
پاسخ به  امیری
1 سال قبل

آیا سنگ کلیه ربطی به درد معده دارد چون هر دفعه بعد از دفع سنگ کلیه درد معده ام خوب میشه

سمیرا خدادادی
سمیرا خدادادی
پاسخ به  امیری
1 سال قبل

من قبلاً درد معده داشتم و۲سال پیش آندوسکوپی شدم معده من میکروب وورم داشت دارو خوردم بهتر شدم ولی دوباره سوزش همراه با درد دارم آیا علایم زخم معده هست یا نهیک هفته هم هست سمت چپ قلبم خیلی دردمیکنه آیا ممکن هست از معده باشه

نازی
نازی
پاسخ به  امیری
1 سال قبل

سلام برادر من کم خونی داره دکتر گفتن باید برید دکتر گوارش .اونجا آندوسکوپی انجام دادن متوجه شدن زخم معده وخونربزی معده دارند نمونه رو بردن آزمایشگاه هنوز جوابش نیومده .آقای دکتر الان باید چیکار کنه از چه مواد خوراکی استفاده کنه باتشکر

رقیه پورمختار
رقیه پورمختار
2 سال قبل

سلام انخیر خشک برای درده معده خوب هست

هاشمی
هاشمی
2 سال قبل

یک هفته پیش یک بار خوردم …

هاشمی
هاشمی
2 سال قبل

سلام من یک هفته است سیر خام با معده خالی خوردم ولی همچنان درد معده دارم . چطور بهبود بدم

نوری
نوری
پاسخ به  هاشمی
2 سال قبل

سلام من معدم درد می‌کنه رژیم غذایمو تغییر دادم یعنی دردش میزنه به پشت معدم انگار سوراخ بشه چیکار کنم چی خوبه

عبداله محمدی
عبداله محمدی
پاسخ به  نوری
2 سال قبل

سلام من درد معده شدید دارم خیلی وقتهابه پشتم میزنه لطفا راهنمایی کنید با تشکر

ر ص
ر ص
پاسخ به  عبداله محمدی
2 ماه قبل

احتمالا سنگ کیسه ی صفرا دازید چون منم همین طور بودم رفتم سونو دیدن که التهاب کیسه ی صفرا دارم فورا عمل کردم خوب شدم

مائده
مائده
پاسخ به  نوری
2 سال قبل

سلام آمپول لیدوکائین با نصف لیوان شربت معده مخلوط کنید وبخورید معجزه می‌کنه
و کپسول کلاریترومایسین ۵۰۰ روزی دوتا قرص کلیدینیوم سی نیم ساعت قبل غذاها پنتوپرازول ۲۰ صبح ناشتا و فاموتیدین ۴۰ بعد غذا بخورید

مرادی
مرادی
پاسخ به  نوری
7 ماه قبل

سلام‌‌دمنوش‌زیره‌بابابونه

نیایش
نیایش
2 سال قبل

سلام.وقت بخیر
من به خاطر رژیم که گرفتم از وزن ۹۰ به ۵۴ رسیدم ولی الان خیلی حال معده ام بده و بدجور درد دارم تو شکمم یکم که تو غذا زیاد روی میکنم.سریع دل درد میشم و دور نافم و شکمم درد میگیره والانم که از خواب پاشدم شدید بالاتر از نافم درد میکنه..یعنی زخم معده شدم؟؟دکتر هم که رفتم قرص لوپرامید۲ و شربت الومینیوم و قرص فاموتیدین ۴۰ دادش فقط به نظرتون امپرازول مصرف کنم بهتر نیستش اخه میدونم اون بهتره چون شوهرم چند سال پیش زخم معده بودش..ممنونم ازتون.منتظر جواب

کیمیا
کیمیا
2 سال قبل

سلام مواد طبیعی و گیاهی که ذکر کردید تداخلی با داروهای اعصاب ندارند؟ مثل کلونازپام و بوسپیرون و اس سیتالوپرام و..

یه بنده خدا
یه بنده خدا
2 سال قبل

سلام دکتر مادر من چندروزی هست که میگه وقتی غذا میخورم انگار میره میخوره به معدم ینی حس میکنه و درد داره وقتی غذا میخوره و خیلی اذیت میشه و احساس سوزش داره زخم معده داره؟

برجی
برجی
پاسخ به  یه بنده خدا
1 سال قبل

سلام اقای دکتر تورو خدا به دادم برسید من چند سال معده درد دارم سوزش شدید درد میزنه به پشتم الان هم چند ماهی میشه کاهش وزن شدید دارم طوری که روم نمیشه برم بیرون وکسالت شدید دارم همش دلم میخواد بخوابم از زندگیم سیر شدم کمکم کن بخاطر خدا

محمدپیراسته
محمدپیراسته
2 سال قبل

سلام من درد معده داشتم هرچندماه شاید یبار اونم اگه خیلی گرسنگی یا دیر غذا خوردن یامصرف گاهی الکل این درد بود خیلی خیلی باهم فاصله داشت مثلا چندماه هیچ مشگلی نداشتم. خلاصه یک هفته پیش درد خفیفی گرفتم وحشتناک رفتم پیش پزشکواز این قرص های سبز کوچیک به نام لیبرو سی و قرص پنتومید۴۰ که گفتن ناشتا استفاده کنم. یه شربت سفید رنگ و یه شربت دایمتیکون هم دادن اینارو استفاده میکردم هر روز درد کوچیکی رو داشتم دیگه شب ها یه ته درد کوچیکی قابل تحمل داشتم اذیتم نمیکرد. ولی اینجوری نبودم از موقه اینارو استفاده کردم اینطوری درد بام بود معدمم کارنمیکرد ورم معده داشتم الانم دارم هنوز… یه هفته مصرف کردم همش اون یه زره درد باهام بود مخصوصا وقتایی تحرک داشتم. یا نفس عمیق میکشیدم وقتایی استرس داشتم بیشتر بود قشنگ حس میکردم درد رو . الان داروها تموم شده فقط از لیبرو سی و اون مدل پنتومید۴۰ که به ناشتا بود یه بسته مونده قطع کردم وبجاش هرشب دوقاشق بارهنگ با یه لیوان عرق نعنا میجوشونم دوتا قاشق عسل میزنم میخورم ۳ شبه دردرو دیگه‌ندارم اصن خیلی کم دیگه سراغم میاد .. ولی امشب ورم به شدت معده دارم باز ۴ روز هم هس معدم کار نکرده چیکار کنم؟ میشه راهنماییم کنید دکتر…

دکتر بهفر پاکباز
پاسخ به  محمدپیراسته
2 سال قبل

با سلام.
این دردممکنه منشاعصبی داشته باشه ولی اگه بهترنشد طی دوسه هفته اینده ممکنه نیاز به اندوسکوپی داشته باشبد.
قرص کلیدنیوم سی را ادامه بدید به همراه کپسول ازونیوم ۴۰ میلی صبح ناشتا. مصرف مواد تندوتیز و پرادویه محدود بشه.
مسایل استرسی هم بخصوص باید کنترل کنید

بتول یلمه
بتول یلمه
پاسخ به  دکتر بهفر پاکباز
2 سال قبل

سلام خدا قوت اقای دکتر پسرم بیست چهارساله یک ماه قبل از عید تا حالا پنجاه روزه ی دفه معده درد شدید ی گرفته اسهال هم داره یعنی وقتی میخاد غذا بخوره از گلو پایین میره سر معده وامیسه وپایین نمیره واینقدر درد داره که باید بزنیم پشت کمرش .فک میکنه لقمه غذا سر معده مونده .طی این مدت ده کیلو وزن کم کرده .دکترا ازمایش خون وعکس از معده وحتی از قلب نوار اکو انجام دادن چون درد کشیده به سمت چپ طرف قلبش .هیچی توی عکس وازمایش نشون داده .چند روزی با چندتا قرص که دکتر نوشت بهتر شد ولی باز همونجوری شده هم درد شدید که غذا نمیخوره هم اسهال هم سرگیچه هم وکاهش وزن شدید.چکارش کنم تو رو‌خدا کمکم کنید

برجی
برجی
پاسخ به  دکتر بهفر پاکباز
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من مدت چند سال است که درد معده امانم رابریده دکتر هم که رفتم قرص مترونیدازول و فاموتیدینو چنتادیگه قرص داد اما دوماهی میشه که کاهش وزن شدیدی داشتم درد به پشتم میزنه وغذا میاد تو دهنم سوزش امانمو بریده بخاطر خدا کمکم کن

پریسا
پریسا
2 سال قبل

سلام دکتر من رفتم متخصص گوارش وقتی علایممو گفتم گفت باید آندوسکوپی کنی زخم معده داری گفت برا تشخیص میزان زخم باید انجام بدم ولی من می ترسم ..نمیشه با سی تی اسکن تشخیص داد؟

دکتر بهفر پاکباز
پاسخ به  پریسا
2 سال قبل

بهترین روش بررسی معده واقنی عشر اندوسکوپی هست. با سی تی امکان بررسی جزییات معده وجود ندارد

شیما
شیما
پاسخ به  پریسا
1 سال قبل

سلام من یک سال شده که درده معده دارم وازاندسکوپی میترسم بعدش مجبور شدم انجام بدم بعدش بیهوشی میزنن هیچی نمیفهمی نترس

رضا
رضا
2 سال قبل

سلام من صبح ناشتا و تا چند ساعت بعدش معمولا سوزش معده دارم طوری که دست میزنم پوست شکمم درد میگیره و بیشتر هم سمت راست شکمم هست

دکتر بهفر پاکباز
پاسخ به  رضا
2 سال قبل

باید معاینه کرد.
شاید ازمعده باشه یاجاهای دیگر.
کپسول امپرازول یک بسته تهیه شود صبح ناشتا میل شود چندهفته ای.
اگه باز فرقی نکرد برای معاینه مراجعه شود. موادغذایی پرچرب و تندوتیز و پرادویه هم مصرف نشه

آرمیتا
آرمیتا
پاسخ به  رضا
1 سال قبل

سلام خوبین دردمعدم شدیده با سوزش شدید.و خون بالا میارم قرص خودم امپرازول و قرص های دیگه دکتر هم رفتم یزد معدمو اندوسکوپی کرد ی چند روز خوب بودم ولی بازم با سوزش شدید و درد همراه و مث قبل همیشه دم ب دقیقه خون بالا میارم و نمیتونم چیزی بخورم اصلا از همه چی دست کشیدم غذاهای تند و چرب شیرین از همه چی

عایشه
عایشه
پاسخ به  آرمیتا
4 ساعت قبل

سلام آدامس کوهی وزردچوبه جوش بده یک استکان ناشتا بخور

نکین
نکین
2 سال قبل

سلام وقت بخیر.. من یک ماه پیش درد خیلی شدید در شکم داشتم و مدفوع سیاه استفراع و حالت غشی بهم دست داد. رفتم پیش دکتر آنژیو انجام دادم و گفت میکروب تو معده داری و معدت خراش برداشت. من داروهاش مصرف کردم خوب بودم الان معدن درد و حالت اسیدی و حالت ترشی و سوزش دارم میشه راهنمایی بکنید چکار کنم؟؟؟

دکتر بهفر پاکباز
پاسخ به  نکین
2 سال قبل

بهتره حتمابا مراجعه به متخصص گوارش اندوسکوپی انجام بدید تاوضعیت معده مشخص شود

معصومه قهرمانی
معصومه قهرمانی
2 سال قبل

سلام من یه ماه پیش اندوسکوپی ونمونه گیری ازمعده داشتم دکتر تشخیص داد که زخم معده واثنی عشردارم یه دوره ۱۵روزه اندر بیوتیک داده مصرف کردم ولی چون ازهمه چی پرهیز کرده مانندغداهای لباس میوه جات وحبوبات دیگر مرا به غذا ندارم کاملا اشتهامو از دست دادم دلم ضعف میکند اما اشتها ندارم بخورم مرتب حالا تهوع دارم ولی استفراق نمیکنم این که همه ی غذاهای و نمیخوام خیلی ناراحت هستم وافسرده معده م هم خیلی درد دارد مانده ام چه کنم لطفا مرا راهنمایی کنید قرص امپروزل وفاموتیدین هم مصرف میکنم.

دکتر بهفر پاکباز
پاسخ به  معصومه قهرمانی
2 سال قبل

باسلام.
اگه اندوسکوپی مشکل بجز زخم مشکل خاصی نبوده فعلا همون کپسول معده لانزو یاازونیوم ۴۰ میلی صبح هامصرف بشه برای حالت تهوع هم قرص دومپریدون ۱۰ میلی قبل ناهاروشام چندهفته ای مصرف بشه.اگه بازبهترنشدین به پزشک خودتون مراجعه کنید

رقیه خسروی
رقیه خسروی
2 سال قبل

سلام خسته نباشید من چند رو پیش یه قرص ناپروکسن برای اولین بار خورم تا حالا نخوردم حالا الان سه روز معدم ضعف میکنه امکان داره زخم معده گرفته باشم

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  رقیه خسروی
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق لینک زیر با پزشک آنلاین متخصص داخلی گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص داخلی

یه دوست
یه دوست
پاسخ به  پشتیبانی پذیرش24
1 سال قبل

سلام برای اسید معده هرصبح قبل از صبحانه اب گرم بخورید برا درد وعفونت حتما عسل وزنجبیل بخورید من معدم داغون بود ۶سال شبا اصلا نمیتونستم بخوابم ۶بار اندوسکوپی دادم معدم واثنی عشرم داغون بود هر چی بگی داشت ولی خودم خودم خوب کردم

ججی
ججی
پاسخ به  رقیه خسروی
2 ماه قبل

ن

نصرالله
نصرالله
2 سال قبل

سلام آقا دوگتور من خیلی تنگی نفس سوزش معده معده دار باید چکار کنم

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  نصرالله
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق لینک زیر با پزشک آنلاین متخصص داخلی گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص داخلی

شوکت
شوکت
پاسخ به  پشتیبانی پذیرش24
1 سال قبل

سلام آقای دکتر پسرم این چند وقت ا است از ورم معد رنج می‌برد حا لا دکتر طب سنتی قهوه داد که صحبه ها شکم خالی بخورد

امیر
امیر
پاسخ به  شوکت
3 ماه قبل

قهوه؟

دکمه بازگشت به بالا