تزریق بوتاکس بعد از عمل بینی ممکن است؟

تزریق سم بوتولینوم برای درمان چین و چروک صورت، متداول‌ترین روش زیبایی است که در ایالات متحده و سایر نقاط جهان انجام می‌شود و یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای پزشکانی است که به دنبال ترکیب درمان‌های زیبایی هستند. با این حال تزریق بوتاکس بعد از عمل بینی ممکن است برای برخی نگران‌کننده باشد. به همین دلیل ما در این مقاله به موضوع تزریق بوتاکس بعد از عمل بینی پرداخته‌ایم و در مقاله‌ای جدا تزریق بوتاکس قبل از عمل بینی را بررسی کرده‌ایم.

بوتاکس چه می‌کند و در کدام قسمت‌ها استفاده می‌شود؟

درمان خطوط اخم و پنجه کلاغی و خطوط افقی پیشانی یکی از موارد شایع استفاده از بوتاکس است. چین و چروک‌ها در اثر آتروفی پوست و انقباضات مکرر عضلات زیرین صورت ایجاد می‌شوند. سم بوتولینوم (Botulinum toxin) یک نوروتوکسین قوی است که آزاد شدن استیل کولین (acetilcolina) را در محل اتصال عصبی عضلانی مهار می‌کند. دکتر تزریق بوتاکس مقادیر کمی سم بوتولینوم را به ماهیچه‌های خاصِ بیش فعال تزریق می‌کند که باعث شل شدن موضعی عضلانی می‌شود. در نتیجه پوست روی آن را صاف شده و چین و چروک را کاهش می‌دهد.

اثرات سم بوتولینوم حدود دو هفته طول می‌کشد تا به طور کامل ایجاد شود.

علاوه بر صاف‌کردن چین و چروک‌های صورت، بوتاکس بر روی بینی هم استفاده می‌شود. در این مورد، مقدار کمی بوتاکس به عضله نوک بینی تزریق می‌شود تا افتادگی بینی برطرف شود. اگرچه این درمان حدود شش ماه بیشتر طول نمی‌کشد و پس از آن نیاز به تکرار دارد، اما درمان خوب و کم خطری برای افرادی است که می‌خواهند نوک بینی خود را بالا بکشند و یا به نتایج دلخواهی بعد از عمل رینوپلاستی دست نیافته‌اند.

حالا سوال اینجاست که تزریق بوتاکس بعد از عمل بینی امکان پذیر است؟ و اگر بله بعد از چند وقت می‌توان نوک بینی و صورت را بوتاکس کرد؟

زمان تزریق بوتاکس بعد از عمل بینی

به طور کلی بوتاکس یک حراجی زیبایی با تهاجم کم است و مشکل خاصی را ایجاد نمی‌کند. با این حال با توجه به این‌که محل بوتاکس کجاست، لازم است زمان خاصی را میان این عمل و رینوپلاستی فاصله گذاشت.

اگر می‌خواهید بدانید چند وقت بعد از عمل بینی میتوان بوتاکس پیشانی کرد، باید بگوییم نیاز ندارد خیلی منتظر شوید. به طور کلی چون بوتاکس صورت ارتباط زیادی به بینی ندارد، می‌توانید این کار را سه تا چهار هفته بعد از رینوپلاستی انجام دهید. اما در مورد بوتاکس نوک بینی قدری زمان بیشتری نیاز است.

وقتی بینی خود را عمل می‌کنید، ساختارهای آن تغییر می‌کند و ممکن است تا چندین هفته تورم داشته باشید. لازم است قدری بیشتر صبر کنید تا تورم بخوابد و وضعیت نوک بینی خود را برسی کنید و ببینید که آیا واقعا نیاز به بوتاکس دارد یا نه. علاوه بر این چون بینی، اندامی است که جراحی شده است، برای تزریق بوتاکس بعد از عمل بینی باید بیش از مقداری که برای بوتاکس صورت صبر کرده‌اید صبر کنید. زمان دقیق را باید از جراح بینی ترمیمی خود بپرسید. با این حال معمولا ۲ تا ۴ ماه زمان لازم است.

سوالات رایج درباره تزریق بوتاکس بعد از عمل بینی

چه مدت بعد از عمل بینی میتوان بوتاکس پیشانی کرد؟

برای این نوع بوتاکس زمان زیادی نیاز ندارید. به طور معمول سه تا چهار هفته بعد از رینوپلاستی می‌توانید پیشانی خود را بوتاکس کنید. با این حال قبل از آن با متخصص گوش و حلق و بینی مشورت کنید.

آیا بوتاکس نوک بینی بعد از رینوپلاستی مجاز است؟

بله اما لازم است برای این‌کار دو تا چهار صبر کنید تا ورم بینی بخوابد و سپس این بوتاکس نوک بینی را انجام دهید.

بوتاکس کف دست و زیر بغل بعد از رینوپلاستی امکان‌پذیر است؟

بوتاکس این دو اندام که معمولا برای کاهش عرق کردن انجام می‌شود ربطی به عمل بینی شما ندارد و می‌توانید هر زمانی آن را انجام دهید. با این حال، باز هم با دکتر خود مشورت کنید.

اگر می‌خواهید از ویزیت آنلاین دکتر گوش و حلق و بینی بهره‌مند شوید و سوالات خود را درباره تزریق بوتاکس بعد از عمل بینی به طور کامل‌تری بپرسید، سایت پذیرش ۲۴ این امکان را برای شما فراهم کرده است. شما می‌توانید از طریق این وبسایت به شکل آنلاین با پزشک مورد نظر خود قرار ملاقات گذاشته و اطلاعات خود را نیز برای او ارسال کنید.

تزریق بوتاکس
تزریق بوتاکس

سخن آخر

تزریق بوتاکس بعد از عمل بینی معمولا چندان مشکل‌ساز نیست. با این حال برای بوتاکس صورت لازم است سه تا چهار هفته و برای بوتاکس نوک بینی دو تا چهار ماه صبر کنید. بوتاکس سایر نقاط بدن مانعی ندارد.

 

۳.۵/۵ (۲ نظر)

منبع
aafp.orgheliaclinic.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا