داروی تری فلوئوپرازین | تری فلوپرازین

کاربرد ، مقدار و روش مصرف ، عوارض جانبی و میزان مصرف | Trifluoperazine

نام تجاری قرص تری فلوئوپرازین

Stelazine

کاربرد قرص تری فلوئوپرازین

اسکیزوفرنی و دیگر مشکلات روانی

اشکال دارویی قرص تری فلوئوپرازین

قرص و تزریقی

اطلاعات دارویی قرص تری فلوئوپرازین

قرص تری فلوئوپرازین یک داروی آنتی سایکوتیک از مشتقات فنوتیازین هاست و با بلاک کردن گیرنده های پس سیناپسی دوپامین در سیستم عصبی مرکزی اثر خود را اعمال می کند. قرص تری فلوئوپرازین برای درمان اختلالات سایکوتیک از جمله اسکیزوفرنی به کار می رود و همچنین در درمان تهوع و استفراغ و اختلالات اضطرابی نیز کاربرد دارد.

Trifluoperazine
داروی تری فلوئوپرازین

مقدار و روش مصرف قرص تری فلوئوپرازین

  • قبل از شروع درمان با قرص تری فلوئوپرازین، بروشور دارویی داخل بسته را به دقت مطالعه کنید. این بروشور به شما کمک می‌کند تا اطلاعات جامعی را راجع به قرص تری فلوئوپرازین به دست آورده و از عوارض جانبی احتمالی آن مطلع شوید.
  • دوز و مقدار قرص تری فلوئوپرازین، از فردی به فرد دیگر و با توجه به شرایط و نوع بیماری متفاوت است؛ قرص تری فلوئوپرازین را دقیقا همانطور که پزشک برای شما تجویز کرده است و در فواصل زمانی معین شده استفاده نمایید.
  • درصورت مصرف همزمان قرص تری فلوئوپرازین با آنتی اسیدها، بین مصرف قرص تری فلوئوپرازین و آنتی اسید باید حداقل دو ساعت فاصله باشد.
  • اگر بیمار توانایی بلعیدن قرص را ندارد می تواند آن را خرد کرده و همراه با آب یا دیگر مایعات مصرف کند.
  • در صورت تزریق عضلانی قرص تری فلوئوپرازین، تزریق باید عمیق صورت بگیرد.
  • درصورت فراموش نمودن یک دوز، بیمار باید دوز فراموش شده را به محض به یادآوردن مصرف کند و اگر بیش از دو دوز از قرص تری فلوئوپرازین را در روز مصرف می کند، دوز فراموش شده را باید حداکثر تا یک ساعت پس از زمان تعیین شده مصرف کند و در غیراین صورت آن را حذف کند.
  • نباید مصرف قرص تری فلوئوپرازین را بدون دستور پزشک معالج قطع نمود چرا که قطع ناگهانی دارو موجب تهوع، استفراغ، گیجی، سردرد و افزایش ضربان قلب می شود.
  • ممکن است مدت یک تا دو هفته زمان لازم باشد تا اثرات قرص تری فلوئوپرازین آشکار شود، بنابراین حتما دوره درمان را تکمیل کرده و بدون مشورت با پزشک خود مصرف قرص تری فلوئوپرازین را قطع نکنید.

ما توصیه می‌کنیم پیش از اقدام برای مصرف قرص تری فلوئوپرازین با روانپزشک مشورت کنید.

وب‌سایت و یا اپلیکیشن پذیرش۲۴ توانسته است به صورت ۲۴ ساعته و آنلاین؛ امکان مشاوره تلفنی، متنی و صوتی با بهترین پزشکان و کارشناسان آنلاین بیماری های روان را فراهم کند.

تداخلات دارویی قرص تری فلوئوپرازین

تداخل دارویی ممکن است عملکرد داروها را تغییر و خطر ابتلا به عوارض جانبی جدی را افزایش دهد. یک لیست از تمام داروها (ازجمله داروهای با نسخه / بدون نسخه و داروهای گیاهی) که استفاده می‌کنید تهیه کرده و آن را با دکتر و داروساز خود به اشتراک بگذارید.

  • مصرف همزمان قرص تری فلوئوپرازین با آنتی اسیدها باعث کاهش جذب آن می شود.
  • تری فلوئوپرازین اثرات درمانی داروی لوودوپا را کاهش می دهد.
  • مهارکننده های استیل کولین استراز و داروهای ضد پارکینسون باعث کاهش اثر قرص تری فلوئوپرازین می شوند.
  • داروهای ضد مالاریا ، لیتیم و متوکلوپرامید موجب افزایش اثرات قرص تری فلوئوپرازین می شوند.
  • قرص تری فلوئوپرازین باعث افزایش اثرات داروهای آنتی کولینرژیک و زولپیدم می شود.

موارد هشدار و احتیاطات ویژه حین مصرف قرص تری فلوئوپرازین

  • بعضی دارو‌ها را نمی‌توان در بعضی شرایط تجویز نمود و بعضی دارو‌ها نیز در صورتی که نیاز به درمان تکمیلی باشد تجویز می‌گردد؛ بنابراین بهتر است که قبل از مصرف قرص تری فلوئوپرازین ، پزشکتان از موارد زیر مطلع باشد:
    1. اگر به بیماری های قلبی عروقی مبتلا هستید.
    2. اگر دچار بیماری های تنفسی هستید.
    3. اگر با مشکل احتباس ادرار مواجه هستید.
    4. اگر مبتلا به صرع یا سایر بیماری هایی که موجب تشنج می شوند هستید.
    5. اگر به بیماری پارکینسون مبتلا هستید.
  • مصرف قرص تری فلوئوپرازین در دوران شیردهی باید با احتیاط و زیر نظر پزشک متخصص صورت بگیرد زیرا این دارو در شیر ترشح می شود.
  • مصرف قرص تری فلوئوپرازین فرد را خواب آلوده می کند، پس تا زمان رفع اثر دارو از رانندگی، کار با وسایل پرخطر و انجام سایر فعالیت هایی که نیازمند هوشیاری کامل هستند بپرهیزید.
  • برای پیشگیری از کاهش فشار وضعیتی، در هنگام مصرف قرص تری فلوئوپرازین از تغییر وضعیت ناگهانی خودداری کنید.

عوارض جانبی قرص تری فلوئوپرازین

همه داروها ممکن است عوارض جانبی ایجاد کنند. اما بسیاری از مصرف‌ کنندگان نیز هیچ نوع عارضه‌ای بروز نمی‌دهند. یکسری از عوارض بعد از گذشت مدت کوتاهی از مصرف قرص تری فلوئوپرازین، از بین می‌روند. در‌ صورت بروز هریک از عوارض می‌بایست به پزشک اطلاع داده شود

شرایط نگهداری قرص تری فلوئوپرازین

قرص تری فلوئوپرازین را از دسترس کودکان دور نگه دارید.

قرص تری فلوئوپرازین را در جایی خشک و خنک و به دور از گرما و تابش نور مستقیم نگه‌ دارید.

درصورت تغییر رنگ شدید قرص تری فلوئوپرازین، از تزریق آن خودداری کنید.

با توجه به وضعیت کنونی پاندمی ویروس کرونا، در صورت عدم تمایل به مراجعه حضوری می‌توانید با مراجعه به وب ‌سایت و یا اپلیکیشن پذیرش۲۴، به صورت ۲۴ ساعته و آنلاین؛ از مشاوره تلفنی و متنی با مجرب‌ترین روانپزشکان آنلاین، تلفنی و متنی مشاوره بگیرید.

سوالات متداول درباره ی قرص تری فلوئوپرازین

پاسخ سوالات از نظر و مورد تایید خانم دکتر مریم وحید مقدم متخصص روانپزشکی می‌باشد.

قرص تری فلوئوپرازین برای چیست؟

قرص تری فلوئوپرازین داروهای خانواده آنتی سایکوتیک ها یا ضد توهم و هذیان ها هست که در واقع از دسته تیپیک این داروها هست ما آنتی سایکوتیک ها را به دو دسته بزرگ تقسیم می کنیم دسته داروهای تیپیک و اتیپیک آنتی سایکوتیک های تیپک در واقع زودتر کشف شده اند عوارض بیشتری می توانند داشته باشند در کنارش تاثیرات بیشتری هم دارند آتیپیک تاثیرات خوبی دارند در کنار این عوارض کمتری را نسبت به انتی سایکوتیک ها وجود دارد و خوب جدید تر هستند قرص تری فلوئوپرازین از داروهای قدیمی از دسته ی تیپیک می باشد.

جایگزین قرص تری فلوئوپرازین؟

هم خانواده قرص تری فلوپرازین تعداد داروهای زیادی هست بسته به اینکه به چه دلیلی قرص تری فلوپرازین شروع شده میتونیم با داروهای دیگری جایگزینش کنیم و قرص تری فلوپرازین باید حتما تحت نظر روانپزشک یا هر پزشکی که قرص تری فلوپرازین تحت نظرش شروع شده در واقع اتفاق بیفتد. قرص تری فلوپرازین از خانواده آنتی سایکوتیک ها یا ضد توهم و هذیان ها هست که در دوز پایین برای اضطراب هم استفاده میشه و همه اعضای خانواده این داروها می توانند به عنوان ضد اضطراب در دوز پایین استفاده بشن قابل جایگزینی هستند و بسته به اینکه عوارضشان برای فردی که استفاده می‌کند نسبت به فایده ای که براشون داره کمتر باشه و بعضی از افراد با قرص تری فلوپرازین عوارض زیادی دارند که در آن صورت قابل جایگزینی است.

آیا تری فلوپرازین اعتیاد آور است؟

قرص تری فلوئوپرازین اعتیادآور نیست یعنی بعضی از داروها اعتیادآور اند یعنی الان من یکی قرص باید استفاده کنم فردا نیازه که برای همون اثری که امروز میگیرم دو تا قرص استفاده کنم پس فردا لازم است سه تا قرص استفاده کنم به این داروها دوروهای اعتیادآور گفته می شود قرص تری فلوئوپرازین جزء این دسته داروها نیست ولی اگر تحت درمان با این قرص هستیم معمولش این هست که کم‌کم افزایش دز داریم و کم‌کم موقع قطع کاهش پیدا میکند و بعد قطع میشه پس مصرف ناگهانی با دوز بالا و قطع ناگهانی قرص تری فلوئوپرازین عوارض داره برامون این به معنی اعتیادآور بودن نیست به معنی این است که باید کم‌کم دارو افزایش پیدا کنه اگر قراراست قطع بشه کم کم طبق نظر پزشک کاهش پیدا کند.

روش ترک تری فلوپرازین؟

 نه قرص تری فلوئوپرازین جزء داروهایی که اعتیاد آور هستند به حساب نمیاد. اعتیاد تعریف خاصی داره که خوبه که مطلع بشید.منظور از اعتیاد این هست که بعد از مدتی از استفاده از دارو نیاز باشه که دوز دارو افزایش پیدا کند تا همان اثر قبلی رو بتونیم داشته باشیم و مقدار مصرف دارو بیشتر و بیشتر میشه در طول زمان در حالی که داروهای مثل قرص تری فلوپرازین و هم خانواده‌اش این مسئله را ندارند و اعتیاد آور نیستند ولی باید در نظر داشته باشید که اگر قرص تری فلوپرازین رو استفاده می کنیم به خصوص در دوزهای بالا وقتی می خوام قطع کنیم باید کم کم این قطع دارو اتفاق بیفتد چون قطع ناگهانی برای فرد عارضه ایجاد می کنه و باز به مفهوم اعتیادآور بودنش نیست به این معنی است که بدن عادت کرده به حضور این ماده و برای اینکه بخواهیم حذفش بکنیم باید کم کم کاهش بدیم و نه به صورت ناگهانی.

قرص تری فلوئوپرازین باعث چاقی می شود؟

در مورد عارضه چاقی به دنبال مصرف قرص تری فلوپرازین باید بگم که این دارو و هم خانواده هاش مشکل چاقی می تونی جا بکنند با افزایش اشتها و در کنار مصرف این داروها به خصوص در طولانی مدت قرار است استفاده بشه حتما رژیم غذایی و ورزش باید وجود داشت بسته باشه تا عارضه ی چاقی اتفاق نیفتد.

 

توجه:

مطالبی که در مقاله بالا ذکر شد فقط جنبه آگاهی بخشی و افزایش اطلاعات شما دوستان عزیز را دارد و به هیچ وجه جایگزین توصیه پزشک متخصص نیست.بنابراین لازم است برای مصرف کردن دارو و اطلاع ازعوارض جانبی آن با توجه به سوابق پزشکی خود با دکتر متخصص مشورت کنید.

ارتباط مستقیم با پزشک انلاین متخصص روانپزشکی 

 

دکتر مریم وحید مقدم

دکترمریم وحید مقدم متخصص اعصاب وروان (روانشناسی و روانپزشکی) و فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی تهران در رشته اعصاب و روان درسال ۱۳۹۵ و عضو انجمن روانپزشکان هستند. مشاوره و فعالیت ایشان در زمینه‌های ویزیت و تشخیص بیماری های اعصاب و روان، مشاوره در زمینه اختلالات جنسی، زوج درمانی، اختلالات خواب، اختلالات اشتها، اختلالات روانپزشکی کودک و نوجوان، اختلالات رفتاری در سالمندان و… است.

۳.۲/۵ (۱۰ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
50 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
م.ک
م.ک
7 روز قبل

آیا باعث سکسکه هم می شه

Danesh
Danesh
2 ماه قبل

سلام من بجای قرص تریفلوپرازین ۱میلی ۵میلی خوردم دوروزه متوجه نبودم چکار کنم اثرات گیجی ولرز وصعف از بین بره؟

محمد
محمد
5 ماه قبل

سلام من قرص تریفلوروپرازین مصرف میکردم دوز ۱ میلی الان یک هفته است که دیگه مصرف نمیکنم آیا مصرف نکردن ناگهانی عوارض دارد ؟

طاهر
طاهر
10 ماه قبل

سلام خسته نباشید به شما چندین بار دارم سوال مینکم ولی جوابی داریافت نکردم

احمد
احمد
1 سال قبل

سلام من سه روز که ازاین دارو استفاده میکنم هرکات قلبم زیاد شده دارو را ادامه بدهم

علی نوروزی
علی نوروزی
1 سال قبل

داروی متادون با تری فلعو پرازون اشکال ندارد

علی
علی
پاسخ به  علی نوروزی
3 ماه قبل

آیا دارو با متادون تداخل دارویی دارد

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

لطفا بفرمائید باعث افزایش پرولاکتین میشود

ح س ن
ح س ن
1 سال قبل

سلام میخواستم بپرسم آیا تریفلوئوپرازین با شیره تریاک. یا تریاک. تداخل داره یا نه.

زهراپروندی
زهراپروندی
1 سال قبل

مادر بزرگ من یک هفته است تری فلوپرازین ۱میلی شبی یک عددقبل از شام مصرف میکرده الان دوسه روزه یک خورده هواس پرت شده چکار کنم؟

احسان
احسان
1 سال قبل

سلام
قرص استراموکس با تری فلوئوپرازین تداخل داره؟

tannaz
tannaz
1 سال قبل

فردا امتحان دارم و از استرس حالت تهوع دارم و یکم لرزش دست بنظرتون تری فلئوپرازین بخورم ؟ خواب اور نیست؟

هاجر
هاجر
پاسخ به  tannaz
4 ماه قبل

این قرص سردرد و سر گیجه و خواب اور شمامی تونی قرص پروپرانول ۱۰ استفاده کنی خیلی خوبه

زهرا
زهرا
1 سال قبل

سلام وقت بخیر همسر من قرص تری فلوئورو‌پرازین مصرف می‌کنند اگر قرص کلونورپام هم به قرص های ایشان اضافه کنم مشکلی پیش نمی‌آید ؟

اعظم
اعظم
1 سال قبل

سلام:من از سن ۲۵سالگی برای سردرد ارگوتامین مصرف کردم الان که ۵۶ سال سن دارم تقریبا روز در میان هم زمان دو عدد قرص ارگوتامین میخوردم تا بتونم زتدگی عادی داشته باشم اگه نمی خوردم کسل و خواب الود و بی حوصله بودم وپر اشتها و همین حالت تا شب به سردرد می انجامید به دکتر مغز و اعصاب معراجعه کردم داروهای نورتریپتیلین۱۰و تریفلویوپرازین۱ و پروپرانولول ۱۰ و توپیرامات۲۵ تجویز کردند(دو روزه که دارم دارو میخورم) در مقاله ایی خواندم پروپانولول با توپیرامات تداخل داره آیا درسته؟وسوال دیگه اینکه پر اشتهایی من عصبیه؟هر چی میخورم درست مثل اینه که معده ام سوراخه!!!!!وزنم هم زیاد شده قبلا با رژیم ۶۷ کیلو شدم ولی الان بالای ۷۵ هستم

سید احمد موسوی
سید احمد موسوی
2 سال قبل

آیا بعد از قطع قرص فلوپرازین امکان داره بیمار قفل کنه مثل ترک قرص کلونازپام آیا امکانش هست یا اصلا ربطی به نداره

یعقوبی
یعقوبی
2 سال قبل

سلام آیاقرص تری فلوئوپرازین باآلپرازولام یک تداخل داره؟لطفا جواب بدین ممنونم

مریم
مریم
پاسخ به  یعقوبی
1 ماه قبل

لطفا این سواله منم هست جواب بدید

سجاد
سجاد
2 سال قبل

مصرف قرص تری فلؤپرازین با قرص ترامادول تداخل دارد یانه ؟

دکتر فرید سنگین آبادی
دکتر فرید سنگین آبادی
عضو
پاسخ به  سجاد
2 سال قبل

.قرص ترامادول و ترس فلوئوپرازین باهم تداخل دارند.نباید مصرف بشه.

علی
علی
2 سال قبل

من زندگی میکنم همه کارم رو میکنم اما انگار در واقیت نیستم خیلی ناراحت اشفته میشم چه کنم

دکتر سحر بهروزیان
پاسخ به  علی
2 سال قبل

با سلام
شما خیلی کلی راجع به مشکل صحبت
کردین برای تشخیص مشکل باید بررسی بیشتری انجام بشه حتما با یک روانشناس در ارتباط باشین

ناشناس
ناشناس
2 سال قبل

سلام وقت بخیر میخواستم بپرسم قرص تری هگزی فنیدیل ۲ نصف مصرف کنم و من خرد میکنم با عدا مصرف میکنم منعی ندارد ممنونم

دکتر فرید سنگین آبادی
دکتر فرید سنگین آبادی
عضو
پاسخ به  ناشناس
2 سال قبل

سلام اگه طبق نظر پزشک معالج هست ایرادی نداره.اضافه و کم‌مصرف کردنش و سرخود مشکل داره.نصف کردن ایرادی نداره

دکتر سیدشهاب الدین متولی امینی
دکتر سیدشهاب الدین متولی امینی
عضو
پاسخ به  ناشناس
2 سال قبل

قرص های که دارای خطوسط نمیباشند، توصیه میشه نصف نشوند

ایمان
ایمان
2 سال قبل

من سوال ندارم اما با سلام دقیقا با شروع کرونا مبتلا به اسکیزوفرنی شدم و بعد از ۶ ماه خیلی خیلی شدید شد بیماریم بطوریکه شب و روز کارم گریه و زاری بود من یک تجربه بسیار بزرگ برای مبارزه و مقابله با این بیماری پیدا کردم متاسفانه من به خاطر کارم مدتهای طولانی در حد ۲-۳ سال دچار کم خوابی و بدخوابی بودم شبها که به رختخواب میرفتم شروع میکردم به تحلیل مشکلاتی که در طول روز برام پیش میومد نمیتونستم بخوام بعد از یکسال زجر کشیدن رفتم دکتر بهم گفت نصف قرص ریسپریدون بخورم هر شب و بهم قرص خواب داد و گفت اصلا به هیچوجه نباید بی خوابی بکشی مغزت به خاطر کمبود خواب دچار این مشکل شده ( دچار توهم شنوایی ) شده بود خداوند رو هزاران مرتبه شکر میکنم بعد از خوردن این قرص و جبران کمبود خوابم مشکلم خیلی خیلی حل شده و دیگه هیچوقت شبها بیدار نمیمونم اینها رو فقط برای این نوشتم تا کسانی که مبتلا به این بیماری هستند هرگز نا امید نشوند و بدونید این بیماری با دارو و استراحت و خواب کافی کاملا درمان میشه خداحافظ

نرگس
نرگس
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر
ببخشید چند تا سوال داشتم
۱_قرص تری فلوئوپرازین با قرص هیدروکسی کلروکین سولفات تداخل نداره؟ چون مادرم بیماری لوپوس دارن و هیدروکسی مصرف میکنن ولی دکتر روانپزشک واسشون تری فلوئوپرازین و آسنترا تجویز کردن.
۲_قرص تری فلوئوپرازین ۲ رو میشه نصف کرد تا به دوز ۱ برسیم؟ مشکلی واسه جذب قرص پیش نمیاد؟ چون این قرص ظاهراً روکش داره و خط واسه نصف کردن نداره.
۳_جدیدا متخصص قلب گفتن دریچه میترال قلب مادرم شلی متوسط داره، و اینکه گاهی دچار تپش قلب میشن، این قرص مشکلی واسشون ایجاد نمیکنه؟
ممنون

دکتر یاسر عسکری
پاسخ به  نرگس
2 سال قبل

تداخلات دارویی از همکار محترم داخلی سئوال فرمایید. راحب نحوه مصرف قرس از خود پزشک مربوطه جویا شوید. برای داروی قلبی از همکار متخصص قلب جویا شوید

مریم
مریم
2 سال قبل

سلام می خواستم بپرسم شربت کتوتیفن درحافظه داره

دکتر ارمین محمدی لیر
پاسخ به  مریم
2 سال قبل

اثر ثابت شده ای ذکر نشده

کاظمی
کاظمی
2 سال قبل

سلام ببخشید میشه دوتا از این قرصو همزمان باهم خورد؟ مشکلی نداره؟

دکتر ارمین محمدی لیر
پاسخ به  کاظمی
2 سال قبل

سلام . مشکل خاصی پیش نمیاد.

شهره
شهره
2 سال قبل

سلام وقت بخیر داروی تری فلوئوپرازین باعث افزایش وزن و خواب الودگی نمیشه؟ تازه دکتر این دارو رو برام تجویز کرده و خودم یکم اضافه وزن دارم

دکتر ارمین محمدی لیر
پاسخ به  شهره
2 سال قبل

سلام
میتونه باعثش شه.

دکتر ارمین محمدی لیر
پاسخ به  شهره
2 سال قبل

میتونه باعثش شه

پارسا
پارسا
2 سال قبل

آیا الپرازولام بااین قرص یکی است

سعید
سعید
پاسخ به  پارسا
1 سال قبل

سلام من مدت ۴ماه است تریفلوپرازین استفاده میکنم چگونه ترک کنم

سارا
سارا
2 سال قبل

سلام من این دارو با دوز ۱ حدود ۴ ماه مصرف کردم وبعد نیم و الان یک چهارم دارم استفاده میکنم ، میتونم قطعش کنم؟

دکتر ارمین محمدی لیر
پاسخ به  سارا
2 سال قبل

سلام
اگر مشکل رفع شده و پزشک تشخیص داده ک میتونید حذف کنید بله

کاربر
کاربر
2 سال قبل

سلام چند سالی میشه این دارو رو یکی از اطرافیانم مصرف میکنه اما علایم شنیداری پنهانی داره و بیقراری میکنه بنظرتون این دارو رو دیگه مصرف نکنه؟

دکتر ارمین محمدی لیر
پاسخ به  کاربر
2 سال قبل

سلام وقت بخیر
اسم دارو ذکر نشده.

مجتبی
مجتبی
2 سال قبل

سلام یک ماهه قرص تری فلوپرازین رو قطع کردم ولی هنوز علائم ترس وحشت بیقراری رو دارم بنظرتون تا کی ادامه دارد

دکتر ارمین محمدی لیر
پاسخ به  مجتبی
2 سال قبل

سلام وقت بخیر
باید تحت نظر پزشکتون باشید و هروقت ک صلاح دیدن قطعش کنید.

ابوالفضل احمدی
ابوالفضل احمدی
2 سال قبل

سلام قرص تری فلوئو پرازین رو از کجا میشه تهیه کرد هیج کجا ندارن ممنون میشم راهنمایی کنید

دکتر ارمین محمدی لیر
پاسخ به  ابوالفضل احمدی
2 سال قبل

سلام وقت بخیر
کمیاب شده و باید بین داروخونه ها با نسخه بگردید تا پیدا کنید. از ۱۴۹۰ هم میتونید کمک بگیرید. تاکید میکنم حتما با نسخه برید.

علی
علی
3 سال قبل

میگن مصرف این داروها خیلی خطرناکه درسته!؟

سهراب
سهراب
پاسخ به  علی
3 سال قبل

آره بابا کلا دارو رو که نباید سرخود خورد من که کلا ترجیح میدم دارو گیاهی بخورم و داروهای شیمیایی رو نمیخورم ولی دیگه اگه مجبور بشم بازم حتما هر چی پزشک تجویز کنه

دکمه بازگشت به بالا