قرص فاموتیدین برای چیست؟ اثر فاموتیدین در بهبود کرونا

کاربرد، مقدار و روش مصرف، عوارض جانبی و شرایط نگهداری فاموتیدین (Famotidine)

فاموتیدین با مهار رقابتی اثر هیستامین بر رسپتورهای H2 در سلول‌های پاریتال معده در بهبود زخم پپتیک تأثیر دارد. این دارو جهت درمان مشکلات گوارشی استفاده می‌شود. و نسبت به سایر داروهای هم گروه خود از عوارض کمتری برخوردار است.

نام تجاری قرص فاموتیدین

Pepcid

کاربرد قرص فاموتیدین

درمان مشکلات گوارشی

اشکال دارویی قرص فاموتیدین

قرص

اطلاعات دارویی قرص فاموتیدین

قرص فاموتیدین یکی از پرمصرف‌ترین داروها جهت درمان مشکلات عادی تا شدید گوارشی می‌باشد که جهت بهبود زخم‌های گوارشی که ناشی از ترشح بیش از حد اسید معده ایجاد شده باشند استفاده می‌شود. قرص فاموتیدین در واقع یک آنتی هیستامین است که بر روی سلول‌های ترشح کنندۀ اسید در معده اثر کرده و مانع ترشح اسید می‌شوند.

شایع‌ترین مورد مصرف قرص فاموتیدین در درمان بازگشت اسید و محتویات آن به مری و گلو و همچنین معده دردهای عصبی است.

اسید معده در حالت عادی در معده ترشح می‌شود تا به هضم غذا کمک کند اما افزایش ترشح آن می‌تواند مشکلاتی مانند التهاب، زخم گوارشی و رفلاکس به همراه داشته باشد.

شما می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن و وب سایت پذیرش ۲۴، به صورت ۲۴ ساعته و آنلاین سؤالات خود را از متخصص داخلی آنلاین  یا با دریافت نوبت حضوری از بهترین پزشکان متخصص داخلی در مورد این دارو پرسیده و با آنها مشورت نمایید.

 

نحوه مصرف قرص فاموتیدین

  • قبل از شروع درمان با قرص فاموتیدین، بروشور دارویی داخل بسته را به دقت مطالعه کنید. این بروشور به شما کمک می‌کند تا اطلاعات جامعی را راجع به قرص فاموتیدین به دست آورده و از عوارض جانبی احتمالی آن مطلع شوید. همچنین اگر در رابطه با مصرف آن با سؤالاتی روبرو هستید با پزشک خود مشورت نمایید.

ویزیت بهترین پزشکان متخصص ایران

  • دوز و مقدار قرص فاموتیدین، از فردی به فرد دیگر متفاوت است؛ قرص فاموتیدین را دقیقاً همانطور که پزشک به شما تجویز کرده است، استفاده نمایید.
  • در صورت فراموش کردن یک دوز، به محض یادآوری، نوبت فراموش شده را مصرف کنید. اگر زمان مصرف دوز بعدی باشد، از مصرف نوبت فراموش شده اجتناب کنید و بر طبق برنامۀ مشخص به مصرف دارو ادامه دهید و هیچ‌گاه دو قرص را با هم نخورید.
  • اگر فاموتیدین جهت درمان رفلاکس (در اصطلاح عامیانه ترش کردن) یک بار در روز تجویز شده باشد، بهترین زمان مصرف آن شب‌ها پیش از خواب است.
  • قرص فاموتیدین با غذا تداخل ندارد و می‌تواند قبل یا بعد از غذا مصرف شود.
  • برای حصول اطمینان از بهبود کامل، دارو را طبق دستور پزشک مصرف کنید و خودسرانه آنرا مصرف آن را قطع نکنید حتی اگر دردتان متوقف شد.
  • عموماً مصرف این دسته دارویی تا زمان بهبودی بیمار است و نیاز به مصرف طولانی مدت نمی‌باشد اما باتوجه به شدت بیماری و نوع آن طول درمان با قرص فاموتیدین متفاوت می‌باشد.
  • در صورتی که با مصرف دارو بهبودی حاصل نشد یا علایم بیماری تشدید شد، پزشک را مطلع سازید.

موارد منع مصرف قرص فاموتیدین

  • به تاریخ انقضای قرص فاموتیدین توجه کنید و اگر دارویی که در دستتان است تاریخ انقضای آن تمام شده است، از مصرف آن خودداری کنید.
  • هرگز قرص فاموتیدین را به فرد دیگری حتی با علائم مشابه خودتان تجویز نکنید.

قبل از مصرف قرص فاموتیدین پزشک خود را در صورت وجود موارد زیر مطلع کنید:

  • بارداری
  • شیردهی
  • بیماری کبدی یا کلیوی
  • مشکلات شکمی مانند تومور
  • سابقه سندرم طولانی شدن QT
  • سرطان معده
  • آسم، COPD یا سایر مشکلات تنفسی
  • سابقه حساسیت فاموتیدین یا داروهای مشابه مانند رانیتیدین و سایمتیدین، یا حساسیت به سایر داروها و مواد

موارد هشدار و احتیاطات ویژه حین مصرف قرص فاموتیدین

  • بعضی تستهای آزمایشگاهی با قرص فاموتیدین تداخل دارند، بنابراین قبل از انجام تستهای آزمایشگاهی، پزشک را مطلع سازید.
  • از مصرف داروها، خوراکی‌ها و نوشیدنی‌هایی که باعث تحریک معده می‌شوند و می‌توانند بیماری شما را تشدید کنند، پرهیز کنید.

با مراجعه به وب سایت و اپلیکیشن پذیرش ۲۴ می‌توانید با دکتر تغذیه آنلاین مشاوره نموده و در مورد خوراکی‌هایی که باعث تحریک معده می‌شوند، اطلاعات لازم را کسب نمایید.

ویزیت دکتر متخصص تغذیه

  • از مصرف آب و غذاهای رقیق قبل از خواب خودداری کنید و حداقل نیم تا یک ساعت پس از غذا دراز نکشید.
  • پرخوری و مصرف غذاهای پرچرب نیز می‌تواند باعث کاهش اثر درمانی این داروها شود.
  • در حین مصرف قرص فاموتیدین از مصرف الکل خودداری کنید.
  • اگر وزن بالایی داشته باشید با کاهش وزن به علت کاهش فشار بر روی معده ترشح اسید کمتر شده و فاموتیدین بهتر عمل می‌کند.
  • کشیدن سیگار موجب کاهش اثر این دارو می‌شود.
  • درمان طولانی مدت (بیش از دو سال) ممکن است به اختلال در جذب ویتامین B۱۲ و کمبود آن منجر شود.
  • سالمندان ممکن است نسبت به عوارض جانبی این دارو (مخصوصاً گیجی) حساسیت بیشتری از خود نشان دهند.
  • فاموتیدین نسبت به سایر داروهای هم گروه خود از عوارض کمتری برخوردار است.

توجه: تأثیر قرص فاموتیدین در درمان بیماری کرونا (COVID-19) در حال بررسی است و تاکنون اثربخشی آن مشخص نشده و تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد.

شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت و اپلیکیشن پذیرش ۲۴، سؤالات خود در مورد تأثیر این دارو بر روی بیماری کرونا را از دکتر آنلاین کرونا به صورت آنلاین و ۲۴ ساعته بپرسید.

تداخلات دارویی قرص فاموتیدین

تداخلات دارویی ممکن است عملکرد و تأثیر قرص فاموتیدین را تغییر دهد یا باعث افزایش ریسک بروز عوارض جانبی آن شود. بنابراین برای مصرف قرص فاموتیدین، لیست تمام داروهایی که مصرف می‌کنید اعم از داروهای تجویزی و غیرتجویزی (گیاهی، مکمل و …) را با پزشکتان در میان بگذارید.

عوارض قرص فاموتیدین

 همه داروها ممکن است عوارض جانبی ایجاد کنند. اما بسیاری از مصرف‌کنندگان نیز هیچ نوع عارضه‌ای بروز نمی‌دهند. یکسری از عوارض نیز بعد از گذشت مدت کوتاهی از مصرف دارو، از بین می‌روند.

در صورت بروز عوارض زیر فوراً به پزشک خود اطلاع دهید:

  • تغییرات ضربان قلب همراه با گیجی شدید، درد و سفتی مفاصل، به ویژه اگر با تب، خستگی غیرطبیعی و ادرار تیره رنگ همراه باشد. تغییرات خلق و خو، خونریزی آسان.
  • عوارض شایع: سردرد، گیجی، یبوست یا اسهال

شرایط نگهداری قرص فاموتیدین

  • دارو را دور از دسترس کودکان نگه دارید.
  • دارو را در جایی خشک و خنک و به دور از گرما و تابش نور مستقیم نگه دارید.

تاثیر داروی فاموتیدین در درمان بیماری کوید

نظر خانم دکتر ندا ضامن میلانی متخصص بیماری های عفونی پذیرش ۲۴:
در ابتدای اپیدمی مقالاتی منتشر شد که نشان می دادند که مصرف فاموتیدین باعث کاهش مدت بستری و کاهش میزان مرگ و میر بیماران مبتلا به کوید می شود .
داروی فاموتیدین جزو دسته دارو های آنتاگونیست گیرنده H2 هست که در سلول های جدار معده قرار دادند و داروی فاموتیدین وقتی این گیرنده را مهار می کند و هیستامین نمی تواند به این سلول ها باند شود، در نهایت ترشح اسید معده کمتر می شود .
منتشر شدن این مقالات باعث شد که مدتی فاموتیدین پایه ثابت نسخه های درمانی کوید باشد، ولی مطالعات بعدی این چنین اثری را نشان ندادند ولی متوجه شدند که مطالعات و مقالات اولیه دچار خطاهای تحقیقاتی بودند و قابل استناد نیستند، اعتبار بالایی ندارند، مطالعات همچنان ادامه دارد ولی در حال حاضر انجمن متخصصان عفونی و سیلیسی استفاده از فاموتیدین را با هدف درمان بیماری کوید پیشنهاد نمی کنند ولی اگر بیمار مبتلا به کرونا از عوارض گوارشی شاکی هست می توانیم برای ایشان فاموتیدین را تجویز کنیم فقط با هدف درمان شکایات گوارشی نه با هدف درمان کرونا

سوالات متداول درباره ی قرص فاموتیدین

پاسخ سوالات از نظر و مورد تایید خانم دکتر کتایون اعتمادی متخصص داخلی می‌باشد.

قرص فاموتیدین را کی بخوریم؟

قرص فاموتیدین قبل از غذا هر شب مصرف شود.

زمان مصرف قرص فاموتیدین؟

زمان مصرف قرص فاموتیدین را معمولا پزشکان یکساعت قبل از غذا تجویز می‌کنند.

عوارض قرص فاموتیدین؟

قرص فاموتیدین عوارض خاصی ندارد.

قرص فاموتیدین و کرونا

قرص فاموتیدین با شیوع بیماری کرونا بر اثر خواصی که برای بهبود مشکلات گوارشی دارد برای بهبود بهبود بیماری کرونا تجویز می‌شود.

نحوه مصرف قرص فاموتیدین برای کرونا؟

مصرف قرص فاموتیدین برای درمان بیماری کرونا معمولا صبح و شب قبل از صبحانه و شام تجویز می‌شود.

میکروب معده داشتم …خلط پشت حلق صبح

سوال بیمار:

الان تقریبا ۱ سال و نیمه خلط پشت حلق دارم صبها و امروز خلط زرد بود طوری ک سوزش گلو داشتم هنگام خارج کردن…مثل اسید معده سوزوند گلومو….من واقعا چیکار کنم درمان بشه این خلط گلو صبها..‌قطره رستانکسم برای بینی میزدم

پاسخ دکتر سارا طاهریان متخصص بیماری های داخلی:

امکان دارد که بیماری رفلاکس اسید معده به مری مطرح باشد ، لطفا رعایت رژیم غذایی با مصرف قرص فاموتیدین ۴٠ عصرها ، بعد از دو هفته پاسخ درمانی را اطلاع بدید

باتوجه به وضعیت کنونی پاندمی ویروس کرونا، در صورت عدم تمایل به مراجعه حضوری به متخصص داخلی می‌توانید با مراجعه به وب سایت و یا اپلیکیشن پذیرش ۲۴، به صورت ۲۴ ساعته و آنلاین، از طریق مشاوره تلفنی و متنی با مجرب‌ترین پزشک داخلی آنلاین، تلفنی و متنی مشاوره بگیرید.

سوالات مرتبط کاربران

مثبت شدن تست کرونا و درمان سوزش معده

سوال بیمار:

سلام من امروز تست کرونام مثبت شد منتهی از روز شنبه دچار سوزش وحشتناک معده شدم این چند روز تحت هیچ شرایطی نه آب و نه غذا نتونستم بخورم یعنی معدم قبول نمیکنه برای کمتر شدن یا رفع کامل سوزش معده چیکار کنم؟ ممنون میشم راهنماییم کنید
سلام،قرص فاموتیدین ۴٠میلی گرم صبح و شب بعد غذا،قرص دومپیریدون ١٠میلی ظهر و شب قبل غذا،در صورت ادامه علائم مشاوره تلفنی انلاین شود.

دکتر ندا ضامن میلانی

دکتر ندا ضامن میلانی، متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری، فارغ التحصیل پزشکی عمومی و تخصص بیماری‌های عفونی از دانشگاه علوم پزشکی تبریز هستند. مشاوره و فعالیت ایشان در زمینه‌های کرونا (COVID-19)، مشاوره در مورد انواع واکسن‌ها، تب مالت، عفونت کلیه، مثانه، مجاری ادراری، بررسی علت تب و لنفادنوپاتی، آزمایشات عفونی قبل از بارداری، هپاتیت، HIV و ایدز، عفونت مفاصل، استخوان‌ها، دیسک و مهره فقرات، عفونت تنفسی، عفونت‌های پوستی
عفونت‌های سر و گردن، عفونت‌های گوارشی، عفونت های تناسلی (انواع زخم‌های تناسلی، هرپس تناسلی، زگیل تناسلی، عفونت باکتریال و قارچی واژن، عفونت پروستات) و… است.

۳.۵/۵ (۶۰ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
344 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سعید
سعید
23 ساعت قبل

سلام.من شب ها مشروب مصرف میکنم.یه دارو معرفی میکنید که به سیستم گوارش اثر کمتری بذاره.چون قبلا مشکل گوارشی داشتم که الان خوب شد چندماهه.ممنون میشم راهنمایی کنید.

مهشید
مهشید
5 روز قبل

سلام من چند روزی هستش که درد معده دارم همراه آروغ زدن ، ضربان قلبم می‌ره بالا ، درد دست چپم ، پشت کتف چپم درد میگیره ، نمک میخورم اذیت میشم خیلی ، فکر کردم شاید تیرویید باشه که آزمایشات لازم رو برام نوشتن دادم ولی همه چی گفتن خوبه، گفتم امپرازول میخورم ، که فرمودند دوتاش کنم . میخواستم راهنماییم کنید

رضا
رضا
6 روز قبل

سلام..یکماهی هست گرفتکی پای راستم خیلی اذیت مکنه دکترمیگه دیسک زده بیرون بایدعمل بشی ایامیتونه ازفاموتیدین باشه چون کیسه صفراندارم حدود۵سال هست هروز۱،۲تااستفاده میکنم…لطفا راهنماییم کنیدنمیتونم راه بروم

وووووو
وووووو
19 روز قبل

برای چه گروه سنی است

امیر
امیر
20 روز قبل

سلام من معدم ورم کرده و اسید داره درد میکنه رفتم دکتر فاموتدین داده با امپرازول آیا چند روز طول میشکه که قرص تاثیر کنه ممنون میشم راهنمایی کنید

سکینه
سکینه
23 روز قبل

سلام خسته نباشید من بیشتر از یک ساله سرفه میکنم مخصوصا شبها که دراز میکنم آبریزش بینی و گاهی عطسه های مکرر هم دارم قرص پنتومید ۴۰و سیتریزین .و نئوتادین ۵ و شربت هیدروکسیزین و کتوتیفن و دیفن هم دکتر قبلا داده ولی تأثیر نداشته چکار کنم خیلی خسته شدم……

omid
omid
24 روز قبل

چرا همش میگید برید دکتر!!! خب اینو که همه میدونن باید برن دکتر. اینجا پرسش مطرح میشه شما حداقل‌ باید جوابی براش داشته باشی تا بعد بیمار تکلیفشو بدونه. غیر ازین اگه باشه با کمال احترام کلا این بخش پرسش و پاسخ رو جمعش کنید خیلی بهتره. چون این سوال و از بچه خردسال هم بپرسی میگه برو دکتر

عالیه
عالیه
1 ماه قبل

سلام من ی مدت قفسه سینم درد میگیره پشتم وشونهام همینطور فشارخون میره بالا نوار قلب گرفتم گفت مشکلی نداری دکتر قلب رفتم گفت سالمی ولی مچ پاهام ورم میکنه ی مدته آزمایش انجام دادم مشکلی نداشتم قرص پنتوپرازول ۴۰ بهم دادن با متورال ۵۰ ولی درد قفسه سینم پشتم اصلا خوب نشده راهنمایی مبکنید

حسین
حسین
پاسخ به  عالیه
3 روز قبل

منم بالای قفسه سینم تیرمیکشید و فکر میکردم مشکل قلبیه بعد فهمیدم از معده هستش که فاموتیدبن خیلی جوابه و کم کردن چای و ترشیجات

سجادی
سجادی
پاسخ به  عالیه
3 روز قبل

دقیقا این مشکلات رو منم دارم از یه ماه قبل
درد قفسه سینه و نفس تنگی ، نوار و اکوی قلب دادم مشکلی نبود فقط تپش
گرافی قفسه سینه هم دادم میگن اوکیه
با این حال هر دکتری یه تشخیصی داره
یسری میگن از معدست و رفلاکس که همین داروی فاموتیدین و کلیدینیوم سی و شربت آلومینیوم ام جی اس دادن
یکی هم صحبت از التهاب کرد و کلیشی سین و ناپروکسن و فاموتیدین تجویز کرد
نتیجه خاصی از این روند درمان نگرفتم هنوز !

حيدري
حيدري
1 ماه قبل

من برای فرزندم که ٩سالشه و وزنش ٢۵کیلو هست اشتباهابه فاصله یک ساعت دو بار قرص فاموتیدین را دادم

هادی مهرنژاد
هادی مهرنژاد
1 ماه قبل

سلام معدم اسدی میشه رو دل میکنم احساس کلافه شدن دارم سرویس چند روز یبار بعضی روزا خوبه بعضی روز اصلا وقتیم خوبه معدم خالی میشه شوز میزنه بدجور اسید میاد باد ایند که حالم بد میشه میارم بالا شب اگه پر خوری کنم تا صبح سه بار تا احساس خفگی شدید میگیرم در حدی که احساس میکنم که دارم میمرم میپرم از خواب معدم اسید شدید تلخ تیز اورده بلا با سلفه شدید تا نیارم بالا اون حس بد نمیره

ملیکا
ملیکا
1 ماه قبل

من الان چند روزه معدم خیلی درد میکنه هم سوزش داره چه غذا میخورم چه نمیخورم همینه یه هو شروع میشه باید چیکار کنم؟

Pouya
Pouya
پاسخ به  ملیکا
1 ماه قبل

سلام شما عرق چهل گیاه بگیرید با بارهنگ و عسل بخورید

حسین
حسین
2 ماه قبل

سلام ببخشید من معده ام و سر دلم خیلی وقته سوزش دارم فامو تیدین یا امپرازول مصرف میکنم چن روز پیش معدم و سر دلم خیلی شدیددچار سوزش شد و حالت تهوع داشتم لخطه خون بالا اوردم بعد یکم حالم بهتر شد نرفتم پیش دکتر

معصومه منصوری
معصومه منصوری
2 ماه قبل

سلام زخم اثنه عشر دارم و زخم معد اسید معد شدید حالت خفگی چشمم تار میبینه ایا داروی هست که خوب بشم

احمد محمدی
احمد محمدی
پاسخ به  معصومه منصوری
1 ماه قبل

معده ام ورم کرده احساس خفگی میکنم غذا زیاد می خورم سه چهار روز یکبار بیشتر دستشویی نمی رم دلیلش چیست؟ نفس کشیدنم سخت شده

علی
علی
پاسخ به  احمد محمدی
1 ماه قبل

واضحه برای پر خوری هستش، کمتر بخور. من تقریبا برنج رو حذف کردم و این مشکلاتم خیلی حل شد.

سعیدحسین پور
سعیدحسین پور
پاسخ به  احمد محمدی
1 روز قبل

ماساژشکم ازبالا به پایین به آرامی انجام بدین حداقل روزی یکبار

آرین
آرین
2 ماه قبل

باسلام من الان ۱۲سالمه و بچگیام رفلاکس معده داشتم الانم معده همیشه میسوزه و درد میکنه و دهنم همش بو میده چکار باید بکنم

مریم
مریم
2 ماه قبل

سلام خوردن دو‌ورق باهم قرص فاموتیدین و لیبرو سی چه عوارضی دارد؟

مهدی
مهدی
2 ماه قبل

سلام وقت بخیر دکتر متخصص رفتم اندسکوپی گفتن مشکلی نداری ولی با این حال شب با سوزش معده می خوابم صبح هم با سوزش معده بیدار میشم که باید حتما یه چیزی بخورم تا وایسه ضمنا معده ام چند سالمه خیلی حساس شده خیارشور مثلا پنیر ترشی ،نارنج حالمو عجیب بد می کنه قهوه که می خورم حتما باید برم بیمارستان دیاژپام بزنم اینم عرض کنم بنده ۴ سال صبح و قبل ورزش قهوه می خوردم که الان بخاطر مشلاک که عرض کردم دیگه کلا نمی خورم

کامران
کامران
پاسخ به  مهدی
2 ماه قبل

ریفلاکس معده داری،از قرص های پنتوپرازول یا امپرازول ناشتا صبح نیم ساعت قبل از صبحانه،و مواردی رو که فرمودین مثل قهوه،نارنگی،نارنج،پرتغال اسید معده رو تشدید میکنه،ریفلاکس معده میتونه از استرس زیاد و رژیم غذایی نامناسب به وجود بیاد

مریم
مریم
پاسخ به  کامران
28 روز قبل

سلام خسته نباشی من ترش کردن معده دارم با سوزش

مهری
مهری
3 ماه قبل

سلام من ورم معده دارم ولی هیچ علام خاصی ندارم فقط معدم بزرگ بیش از حد خودش

زهرا
زهرا
3 ماه قبل

سلام و عرض ادب
من معدم زخم داره و کبدم چربه گرید ٢ هست
دارویب که دکتر بهم داده قطره متوکلوپرامید هست روزی سه بار و قرص فاموتیدین ایا کافی هست و اثر داره ؟
مشکل من سنگینی بعد از غذا هست درد هم ندارم
ممنون

محمد
محمد
3 ماه قبل

من این قرص خوردم اسهال شدید دارم یکی بگه چی کار کنم کی تموم میشه

گلناز
گلناز
4 ماه قبل

سلام وقت بخیر من تا زمانی که معدم خالیه درد ندارم وقتی غذا یا هرچیزی می‌خورم معده درد دارم و ترش میکنم
علت چی می‌تونه باشه ؟؟

کامران
کامران
پاسخ به  گلناز
3 ماه قبل

نیاز ب بررسی زخم عثنی حشر معمولا این علام را دارد

محسن
محسن
پاسخ به  کامران
2 ماه قبل

اتفاقا برعکسه، زخم اثنی عشر با خوردن غذا تسکین می یابد، و با گرسنگی افزایش می یابد

مهدی
مهدی
پاسخ به  محسن
27 روز قبل

ایشون زخم اثنی حشر منظورش بود

سما
سما
4 ماه قبل

سلام
همسرم دیسک کمر دارن ،رفتن دکتر و براشون داروی فاموتدین دادن ، الان که مطالب شما رو خوندیم نوشته این قرص برا کروناست ، چرا دکتر باید این قرص به همسر من که مشکل دیسک کمر دارن بده ؟؟
پیش آقای دکتر حسین حسن آبادی تو مشهد که استادیار دانشگاه هستند بردیم

مینا خانی
مینا خانی
پاسخ به  سما
3 ماه قبل

به دلیل مصرف داروهای دیگه معده اذیت میشه قرص فاموتیدین میدن که معده اذیت نشه

علی
علی
4 ماه قبل

سلام برای سرماخوردگی رفتم دکتر،قرص فاموتیدین ۲۰وقرص چرک خشک کن اموراکس۵۰۰وقررص ازیترومایسین ۵۰۰داده،شب موقع خاب اموراکس وفاموتیدین راباهم مصرف کردم،دیگه زیر قفسه سینه باد کرده،حالت عارق شدم خاب ندارم،چکارکنم

انامحمد عطا
انامحمد عطا
4 ماه قبل

با سلام به دکترین عزیز من با درد معده وسوزش همراه با درد تا زیر ناف دارم واحساس ضعف و عرق سرد دارم و احساس درد قلب دارم و اول صبح ها خلت گلو همرا با سوزش وبعد تخلیه خلت سوزش برطرف میشه ممنون میشم جواب من رو بدید

جواد
جواد
پاسخ به  انامحمد عطا
3 ماه قبل

منم همین بودم رفتم دکتر متخصص اندوسکوپی دادم گفتن مری زخم شده

امیر
امیر
5 ماه قبل

سلام وقت بخیر میکروب معده باعث زخم معدم شده چه دارویی خوبه

کیان
کیان
پاسخ به  امیر
5 ماه قبل

دارویی که متخصص داخلی یا گوارش تجویز کنه و به موقع و منظم مصرف بشه

مریم امیری ازکرمانشاه
مریم امیری ازکرمانشاه
5 ماه قبل

سلام ایا قرص فاموتیدن با قرص تاوانکس تداخل داره مچکرم

کیان
کیان
پاسخ به  مریم امیری ازکرمانشاه
5 ماه قبل

اگه متخصص گوارش یا داخلی دادند هیچ مانعی نیست ولی بدن هر شخص واکنش های متفاوتی به داروها داره ممکنه عوارضی متفاوت داشته باشه. اگه برای شما مشکلی بود به متخصصی که مراجعه کردید دوباره مراجعه کنید تا مسئله رو براتون حل کنه

فریبا
فریبا
6 ماه قبل

سلام معده درد شدید دارم و به پستم میزنه و تنگی نفس دارم..قلبم را چک کردم اگو و نوار قلب مشکل نداشته و esr خونم ده تا بالاس ..ممکنه عفونت معده داشته باشم ..کمی با کلدینوم و فاموتیدین آروم میشه ولی گاهی اوقات خصوصا نصفه شب با تنگی نفس و معده دزد پامیشم که آب گرم و نبات میخورم کمتر میشه واقعا دارم عذاب میکشم پنجاه سالمه چی توصیه میکند .ممنون

کیان
کیان
پاسخ به  فریبا
5 ماه قبل

متخصص گوارش سر بزنید حتما

وحید
وحید
پاسخ به  کیان
5 ماه قبل

سلام.متاسفانه با جوابهای عمومی هیچ کمکی که سوال کننده نمی کنید حتی وقتش هم تلف میکنید.همه میدانند که اگر مریض شدند باید به متخصص مراجعه کنند.بهتر نیست فقط سوال مطرح بشه و پاسخی نوشته نشه؟ از اول تا الان فقط نوشتید به متخصص مراجعه کنید.اینو که همه میدانند!

محمد
محمد
پاسخ به  فریبا
2 ماه قبل

اون میتونه کیسه صفراتون باشه حتما به سونوگرافی مراجعه کنید

امیرعلی
امیرعلی
6 ماه قبل

سلام پسر ۹ساله دارم رفلاکس معده دارد فاموتیدین ۲۰ براش خوبه

کیان
کیان
پاسخ به  امیرعلی
5 ماه قبل

بدون مشورت با پزشک خودسرانه دارو مصرف نکنیم. اگه پزشک تجویز کردند چرا اشکال داشته باشه. مهم اینه که وزن و شرایط و علائم فرزندتون رو چک کرده باشه و داروی مناسب با دوز مناسب داده باشن پزشکشون

مهین میرزایی
مهین میرزایی
6 ماه قبل

سه ،چهار روزه بعد از مصرف آزیترو مایسین پانصد ، حالت تهوع شدید دارم . نمیتونم برم دکتر ،هرچی قرص ضد تهوع میخورم و قرص فامو تدین ، هیچ فایده ای ندارد چکار کنم

مهین میرزایی
مهین میرزایی
پاسخ به  مهین میرزایی
6 ماه قبل

کی جوای میدین؟

بهمنی
بهمنی
6 ماه قبل

سلام وقت بخیر
مصرف فاموتیدین در دوران شیردهی برای مادران شیرده مجازه؟؟
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

ناصر محمدی
ناصر محمدی
پاسخ به  بهمنی
5 ماه قبل

س

رزیتا
رزیتا
7 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر من سوزش شدید معده داره خلط صبحگاهی و وقتی استرس دارم یا به خودم فشار میارم معده درد شدیدی میگیرم و همینطور احساس درد در سمت راست قفسه سینه داره نیشه لطفا راهنمایی کنید باید چیکار کنم؟.

ناصر
ناصر
پاسخ به  رزیتا
1 ماه قبل

سلام من هم دقیقا مشابهی درد شما را دارم . مشکل شما چی بوده ممنون میشم بهم بگید

امیرزهی هستم از سیستان و بلوچستان
امیرزهی هستم از سیستان و بلوچستان
7 ماه قبل

بیماری کام نرم چیست،؟

مهیا
مهیا
7 ماه قبل

سلام دخترم ۸ساله است ودکتر گفته باید برای سندروم مارشال رزی ۲عددصبح وشب قرص فامدتیدین مصرف کنه لطفا راهنماییم کنید

محمود بیگمی
محمود بیگمی
10 ماه قبل

سلام پاهام شدیداً درد می‌کنه وساق پاهام سرده دلیلش چیه

محمد
محمد
10 ماه قبل

سلام خسته نباشید
معده درد دارم که باعث اضطراب واسترس من شده قسمت زیر دنده چپ من گاهی اوقات درد می گیره کلافم کرده لطفا راهنمایی کنید

ابوالفضل حیدری
ابوالفضل حیدری
پاسخ به  محمد
9 ماه قبل

سلام وقت بخیر :منم همینطورم نتیجه چی شد چکارکردین؟

نگین کشاورزی
نگین کشاورزی
10 ماه قبل

سلام من ۱۶ سال دارم هر چند روز یکبار معده درد شدید وحالت تهوع ودر نهارت استفراغ میکنم دکتر برام قرص پنتو پرازول و موب اکتیو داده ولی بعد از مصرف دوباره دردم شروع میشه چکار باید کنم ممنون میشم

ناصر محمدی
ناصر محمدی
پاسخ به  نگین کشاورزی
5 ماه قبل

سلام

احمدفدایی
احمدفدایی
11 ماه قبل

من چند مدتی است که اسپاس،گلویم میگیرند وحالت خفگی بهم دست میدهد بعدسعی میکنم با بینی ویانفس،میکشم بعدش خوب میشوم دلیل اینکار چه میباشم بخصوص،وقتی حساسیت ویاسرماخوردگی،که میگیرم خلطم به داخل بیخ گلو و نزدیک مری می ایم دیگر نه نفسم بالا می ایم این پدیده بوجود میاید خواهشا راهنماییم کنید

دکتر
دکتر
پاسخ به  احمدفدایی
5 ماه قبل

سلام، یه داروی گیاهی بنام بِزگَوَرَک هست که سمت خراسان رضوی در روستاهای بخش سر ولایت وجود داره، برای درمان خلط و سرفه و مشکلات گوارشی و خیلی چیزها عالیه ، از بینی باز کن یا ویکسِ بینی استفاده کنید خوبه‌.
ضمنا استرس رو از خودتون دور کنید

ع م
ع م
1 سال قبل

سلام برای حالت تهوع خوبه؟

سام
سام
1 سال قبل

با سلام.
آنفولانزا داشتم دکتر این قرص را به همراه چند داروی دیگر مثل تتراسایکلین و تلفن ایکس ال تجویز کرده متوجه شدم پس از خوردن این قرص اسد معده به داخل مری باز میگردد و باعث سوزش ورودی معده می‌شود که با خوردن کمی آب برای چند دقیقه متوقف و دوباره شروع میشود. آیا حتما باید سر ساعت بخورم؟ با توجه به بهبودی نسبی حالم میتوانم این قرص را قطع کنن؟

پوریا
پوریا
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من ۳ روزه معدم به شدت درد میکنه و میسوزه امروز فاموتیدین خردم بعد صبحانه میخواستم ببینم با این شدت از درد و سوزش باید هم صبح و هم شب مصرف کنم ممنون میشم پاسخ بدین

محمد
محمد
پاسخ به  پوریا
4 ماه قبل

محمد

هدی
هدی
1 سال قبل

روزی چند بار

باران
باران
1 سال قبل

سلام من چند وقت میشه معده ام بعد خوردن غذا یا گشنم میشه یه جور سوزش داره تا نزدیک های گلوم میشه رهنمایی کنید

اکبر
اکبر
پاسخ به  باران
10 ماه قبل

سلام خسته نباشید سره دلم گاهی میسوزه میخواستم بفرماید آیا این سوزش معده است یاقلب

رسول عدمی فرد
رسول عدمی فرد
پاسخ به  باران
6 ماه قبل

سلام حدودا چند وقتی هست حالت تهوع بی اشتهایی ب غذا وهرچی که میخورم اوغ میزنم حالت تهوع دارم استفراغ میکنم فقط کف بالا میارم لطفا راهنمائیم کنید چیکارکنم

محمد
محمد
پاسخ به  رسول عدمی فرد
4 ماه قبل

سلام منم مشکل شما دارم بعضی موقع استفراغ میکنم کف بالا میارم آندوسکوپی شدم دکترگفت برگشت اسید معده دارین

زهره
زهره
1 سال قبل

سلام من مشکل التهاب پانکراس دارم پانکراس چرب ودزد در ناحیه پشت وزیربقل پایین تردر سمت چپ چه دارویی مناسب هست؟

شعله جمشیدزاده
شعله جمشیدزاده
1 سال قبل

آیا قرص فاموتیدین با قرص کلیدینیوم سی تداخل دارد؟

محمدی
محمدی
1 سال قبل

با سلام وعرض ادب ..من ۳۵ سالمه و بچه ی ۷ ماهه هم دارم که از شیر خودم هم تغذیه میشه ..سه چها ر روزیه که ورم شدید معده دارم به همراه درد ، آیا مصرف فاموتیدین خطری برای بچه ام نداره؟ در ضمن۲ تا دندون خراب هم دارم که باید عصب کشی بشه..ممکنه که از میکروب و عفونت اونها معده ام اینجوری شده‌باشه؟

رشیدی
رشیدی
1 سال قبل

سلام چند وقت پیش با علایم آلرژی به دکتر رفتم از جمله گلو درد وغیره که ایشون به من گفتن علاوه بر الژری مشکلات معده هم دارید .درحالی که من درد معده نداشتم .
ولی چند روزیه که شدیداً معده درد دارم و گلو درد .داروهای که دکتر دادن رو می‌خوام شروع به مصرف کنم ولی نمی‌دونم که مشکلم چی می‌تونه باشه.

متین
متین
1 سال قبل

آیا قرص فاموتیدین با قرص کنکور تداخل دارد؟ اگر جواب مثبت هست برای درمان سنگینیه معده چه قرصی بخورم که با قرص کنکور تداخل نداشته باشه

Mobin
Mobin
1 سال قبل

من ۱۸ سالمه چند سالی هست که وقتی حدود یه ساعت چیزی نمیخورم دهنم مزه ی اسید؟؟ فکر میکنم میده و بوی بدی هم میگیره و حتما باید چنا قرص خوشبو کننده دهان یا شکلات بخورم تا مزش بره. رفلاکس معده دارم؟؟

بينام
بينام
1 سال قبل

دیشب یکدفعه دچار تورم معده ودردوحشتناک معده شدم واز قرص فایمنادین استفاده کردم وخوب شدم میخواستم بپورسم کارم اشتباه بود

احمد
احمد
پاسخ به  بينام
1 سال قبل

سلام ،حدود چندماه هست درقسمت وناحیه پشت کتف و در زیر شانه ام مور مورهمراه با سوزش مقداری درد احساس میکنم ،اضافه میکنم ،بعداز خوردن غذا درد درسمت چپ شکم زیر دنده احساس میکنم ،البته سابقه زخم اثنی عشر هم چندین سال هست دارم ،لطفاً راهنمایی فرمایید ،با تشکر

حسینی
حسینی
پاسخ به  بينام
6 ماه قبل

مندردمعده شدید میگیرم با کمی خوردن آب گرم میشوم

هو.. شهسواری
هو.. شهسواری
1 سال قبل

سلام و درود بشما دکتر عزیز و مهربان..
باسپاس و تشکر،،، مشکلی درخصوص معده دارم، درد و سوزش ندارم خیلی آروق میزنم، خیلی هم باد روده دارم، یکی از دوستان برای ملین بودن بهم قرص فاموتیدین پیشنهاد داده فقط هروقت برنج دو وعده بخورم یبوست خفیفی میگیرم، باعرض پوزش مدفوع خیلی چسبندگی میگیره،، درضمن اعتیاد کم به تریاک بصورت کشیدن دارم، از شما بزرگوار خواهش میکنم راهنمایی بفرماید،، ممنونم

فری
فری
پاسخ به  هو.. شهسواری
2 ماه قبل

انگشت بکنید

محمد
محمد
پاسخ به  فری
1 ماه قبل
علی اصغر
علی اصغر
1 سال قبل

باسلام وخسته نباشیدمن دندون دردشدیدبودچرک خوشکن ومسکن نوافن مصرف میکردم بعدیه ۲هفته دندونم روکشیدم که خیلی بدکشیده شدودردداشت وچرک ۲۵روزی بودکه هم چرک خوشکن ومسکن مصرف کردم این اوخرکه مصرف میکردم به محص اینکه قرص میخوردم معده دردمیگرفت خون دردمیشه گفت الان حدود۷یا۸روزهست که هیج قرصی مصرف نکردم معده وردهام دردمیکنه حالت کش بیادوخون دردخفیفی دارم البته یه چندروزی هست قرص فاموتیدین وامپرازول مصرف میکنم هنوزجوابی نگرفتم درضمن چندسال پیش کیسه صفراروهم عمل کردم وبرداشتن برای سنگ داشت ودقیقااین‌ مثل همون دردی هست که چه قبل عمل داشتم وچه بعدعمل زیادی صحبت کردم ببخشیدخواهشن لطف کنین مشکل من روبگین ممنون میشم

علی حسینی
علی حسینی
پاسخ به  علی اصغر
6 ماه قبل

سلام و خسته نباشید ببخشید من ی سوال داشتم اگر فردی به بی ماری احتیاد دچار باشه و قرص فاموتیدین مصرف کنند اشکالی داره

دکمه بازگشت به بالا