داروی رزوواستاتین

کاربرد ، مقدار و روش مصرف ، عوارض جانبی و میزان مصرف | Rosuvastatin

نام تجاری

Crestor , Resurexin

کاربرد

اشکال دارویی

قرص

اطلاعات دارویی رزوواستاتین

این دارو متعلق به گروه دارویی استاتین هاست و با مهار یک آنزیم خاص، میزان ساخت کلسترول در بدن را کاهش می دهد در نتیجه موجب کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی می شود. چربی ها به راحتی در بدن ذخیره می شوند و از آن ها به عنوان یک منبع انرژی استفاده می شود. کلسترول هم نوعی از چربی هاست که در کبد ساخته می شود و اگرچه افزایش مقدار آن در بدن موجب احساس بیماری در فرد نمی شود اما اگرایم افزایش درمان و کنترل نشود می تواند مشکلاتی ایجاد کند.

افزایش کلسترول خون باعث تشکیل تکه های کوچک چربی به نام آترومی (atheroma) در دیواره رگ های خونی می شود و با گذشت زمان این تکه های کوچک چربی بزرگتر از قبل شده و موجب باریک شدن رگ های خونی و سخت و سفت شدن آن ها می شود. این اختلال در رگ ها جریان خون موجود در شریان ها را کاهش می دهد و موجب افزایش احتمال ابتلا به بیماری های قلب و عروق، سکته و حمله های قلبی می شود.

داروی رزوواستاتین
داروی رزوواستاتین

مقدار و روش مصرف داروی رزوواستاتین

  • قبل از شروع درمان با این، بروشور دارویی داخل بسته را به دقت مطالعه کنید. این بروشور به شما کمک می‌کند تا اطلاعات جامعی را راجع به دارو به دست آورده و از عوارض جانبی احتمالی آن مطلع شوید.
  • دارو را به صورت منظم و در موعد مقرر مصرف کنید.
  • اگر فراموش کردید که دوز داروی روزانه خود را در زمان مشخص مصرف کنید اما به زودی یادتان افتاد، دارو را مصرف کنید؛ اما اگر زمانی به یاد آوردید که نزدیک به ساعت دوز بعدی دارو است، دوز از یاد رفته را مصرف نکنید. نباید به خاطر دوز از یاد برده شده، دو دوز از دارو را باهم مصرف کنید.
  • دوز داروی مصرفی خود را بدون مشورت با دکتر خود تغییر نداده و یا مصرف دارو را ترک نکنید.
  • مقدار مصرف این دارو از فردی به فرد دیگر متفاوت است، دارو را دقیقا مطابق دستور پزشک مصرف کنید.
  • به طور معمول درمان با این دارو به صورت ۱۰-۵ میلی گرم در روز است، اما اگر فرد بیش از ۷۰ سال سن داشته باشد ممکن است پزشک درمان را با دوز کمتر از ۵ میلی گرم شروع کند و سپس دوز دارو را افزایش دهد.

ما توصیه می‌کنیم پیش از اقدام برای مصرف این دارو  با پزشک مشورت کنید.

وب‌سایت و یا اپلیکیشن پذیرش۲۴ توانسته است به صورت ۲۴ ساعته و آنلاین؛ امکان مشاوره تلفنی، متنی و صوتی با بهترین پزشکان آنلاین متخصص بیماری های قلب و عروق را فراهم کند.

موارد منع مصرف داروی رزوواستاتین

به تاریخ انقضای قرص رزوواستاتین توجه کنید و اگر دارویی که در دستتان است تاریخ انقضای آن تمام شده است، از مصرف آن خودداری کنید.

هرگز قرص روزواستاتین کلسیم را به فرد دیگری حتی با علائم مشابه خودتان تجویز نکنید.

  • تداخلات دارویی رزوواستاتین را بررسی کنید و اگر در حال استفاده از دارویی هستید که با این دارو تداخل دارد، با پزشک خود راجع به استفاده از این دارو مشورت نمایید.
  • اگر باردار هستید و یا به کودک خود شیر می دهید درمورد مصرف این دارو حتما با پزشک خود مشورت کنید.
  • هرگز دارو را به فرد دیگری حتی با علائم مشابه خود توصیه نکنید.

تاثیر رزوواستاتین بر رانندگی و کار با ماشین آلات

داروی رزوواستاتین ممکن است شما را گیج یا خواب آلود کند، قبل از رانندگی و کار با ماشین آلات از هوشیاری کامل خود اطمینان حاصل کنید.

تداخلات دارویی رزوواستاتین

  • تداخلات دارویی ممکن است عملکرد داروها را تغییر و خطر ابتلا به عوارض جانبی جدی را افزایش دهد. یک لیست از تمام داروها (ازجمله داروهای با نسخه / بدون نسخه و داروهای گیاهی) که استفاده می‌کنید تهیه کرده و آن را با دکتر و داروساز خود به اشتراک بگذارید.
  • داروی ژمفیبروزیل (gemfibrozil)و رقیق کننده‌های خون مانند وارفارین ممکن است با رزوواستاتین تداخل کنند.
  • داروهای لدیپاسویر(Ledipasvir)، سوفوسبوویر (sofosbuvir)، ولپاتاسویر (velpatasvir) و وکسیلاپرویر (voxilaprevir) در حذف رزوواستاتین و نحوه عملکرد آن در بدن تاثیر دارند.
  • زمانی که در حال استفاده از داروی رزوواستاتین هستید، هیچ نوعی از محصولات مخمر قرمز برنج (red yeast rice) را استفاده نکنید، زیرا محصولات مخمر قرمز برنج ممکن است حاوی یک نوع استاتین به نام لووستاتین باشند و مصرف همزمان این دو می‌تواند خطر ابتلا به مشکلات عضلانی و کبدی را افزایش دهد.

داروهای استاتینی با برخی دیگر از داروها نیز تداخل دارند. فهرستی از این داروها عبارتند از:

تداخل داروی رزوواستاتین با داروهای فوق الذکر کمتر از آتورواستاتین می باشد.

از طرفی قدرت رزوواستاتین در کاهش چربی خون نیز از آتورواستاتین بیشتر است.

اما در بیماران دچار نارسایی کلیه همراه با دفع پروتیین، آتورواستاتین ترجیح داده می شود.

موارد هشدار و احتیاطات ویژه حین مصرف داروی رزوواستاتین

بعضی دارو‌ها را نمی‌توان در بعضی شرایط تجویز نمود و بعضی دارو‌ها نیز فقط در صورتی که نیاز به درمان تکمیلی باشد تجویز می‌گردد؛ بنابراین بهتر است قبل از مصرف قطره چشم کتوتیفن ، پزشکتان از موارد زیر اطلاع داشته باشد

  • اگر باردار هستید و یا قصد باردار شدن دارید
  • اگر به نوزاد خود شیر می دهید
  • اگر با مشکلات کبدی یا کلیوی مواجه هستید
  • اگر دچار درد یا مشکلات عضلانی بدون توضیح خاص هستید
  • اگر تیروئید شما کم کار است
  • اگر به طور منظم مقادیر قابل توجهی الکل مصرف می کنید
  • اگر سابقه ئاکنش آلرژیک نسبت به داروی خاصی را دارید

عوارض جانبی داروی رزوواستاتین

همه داروها ممکن است عوارض جانبی ایجاد کنند اما در بسیاری از مصرف‌ کنندگان نیز هیچ نوع عارضه‌ای بروز نمی‌دهند. بعضی از عوارض بعد از گذشت مدت کوتاهی از مصرف دارو، از بین می‌روند. در‌ صورت بروز مستمر هریک از عوارض می‌بایست به پزشک اطلاع داده شود

  • درد عضلانی
  • سردرد
  • یبوست
  • مشکلات گوارشی نظیر سوء هاضمه و نفخ
  • مشکلات خواب
  • سرگیجه
  • احساس خستگی و خواب آلودگی
توجه: رزوواستاتین در برخی افراد عوارض جانبی جدی‌تری به همراه دارد، اگر چه این شرایط به ندرت رخ می‌دهد، اما اگر تجربه هر یک از علائم زیر را داشتید، فورا به پزشک معالج خود اطلاع دهید.
  • درد عضلانی و گرفتگی شدید ماهیچه ها خصوصا در ناحیه پا و احساس افزایش دمای بدن
  • احساس تنگی نفس و سرفه غیرمنتظره (می تواند نشانه بیماری بینابینی ریه باشد)
  • واکنش های آلرژیک مانند خارش شدید یا تورم اطراف دهان و صورت

اگرعلائم دیگری دارید که احساس می‌کنید به خاطر استفاده ازداروی رزوواستاتین می‌باشد، حتما با پزشک متخصص قلب معالج خود مشورت کنید.

مصرف بیش از حد داروی رزوواستاتین (مسمومیت دارویی)

  • هرگز دارو را بیش از مقدار تجویز شده توسط پزشک ، مصرف نکنید.
  • اگر احساس کردید که فردی دچار مسمومیت شده است و علائمی مانند تنگی نفس ، غش و ضعف (از حال رفتن) را در او دیدید، سریعاً با اورژانس تماس بگیرید.

شرایط نگهداری داروی رزوواستاتین

  • دارو را از دسترس کودکان دور نگه دارید.
  • دارو را در جایی خشک و خنک و به دور از گرما و تابش نور مستقیم نگه‌ دارید.

سوالات متداول در باره قرص رزوواستاتین

پاسخ سوالات از نظر و مورد تایید اقای دکتر راحله سادات ساجدی نیا متخصص قلب و عروق می‌باشد.

رزوواستاتین برای کاهش چربی خون (تری گلیسیرید) مناسب است؟

استاتین‌ها (Statin) گروهی از داروها هستند که مانع رسوب ترکیبات لیپیدی (چربی) در دیواره عروق شده و به این ترتیب ریسک بروز حوادث قلبی عروقی نظیر سکته‌های قلبی و نیز حوادث مغزی نظیر سکته‌های مغزی را کاهش می دهند. این دسته دارویی نه تنها مانع تصلب شرایین می‌شوند بلکه از طریق کاهش الـتهاب که در ایجاد لخته در عروق در نتیجه تجمع پلاکتی مهمترین نقش را دارد، نیز در کاهش بروز حوادث قلبی عروقی نقش به سزایی دارند. لذا این داروها فقط به منظور کاهش چربی خون تجویز نمی شوند.

تفاوت آتورواستاتین و رزوواستاتین چیست؟

دو داروی شناخته شده این دسته در کشور ما رزوواستاتین و آتورواستاتین نام دارند. این دو دارو اثربخشی یکسانی دارند اما در شرایطی ممکن است یکی بر دیگری ارجح باشد.

استاتین‌ها می‌توانند موجب بروز دردهای عضلانی شوند که البته عارضه‌ای نادر است که بیشتر در مبتلایان به اختلال عملکرد کبدی رخ می دهد. این دردهای عضلانی بیشتر در ران‌ها و ندرتا کمر رخ می‌دهند و اگر عامل این دردها داروهای استاتینی باشد در طول یک هفته پس از قطع این داروها از بین می روند. احتمال بروز این درد های عضلانی با رزوواستاتین کمتر از آتورواستاتین است. ریسک بروز دردهای عضلانی با افزایش دوز داروهای استاتینی بیشتر می‌شود که این موضوع بیشتر با افزایش دوز رزوواستاتین دیده می شود؛ این در حالی است که با افزایش دوز آتورواستاتین احتمال بروز دردهای عضلانی افزایش نمی یابد.

کاربرد داروهای رزوواستاتین ۱۰، رزوواستاتین ۲۰ و رزوواستاتین ۴۰ چیست؟

در اغلب بیماران خصوصا افراد دچار حوادث قلبی عروقی نیاز به درمان با دوز بالای استاتین ها وجود دارد که معادل رزوواستاتین ۲۰ میلی گرم و یا آتورواستاتین ۴۰ میلی گرم می باشد. دوز متوسط این داروها که معادل آتورواستاتین ۲۰ میلی گرم و یا رزوواستاتین ۱۰ میلی گرم می باشد نیز ممکن است با صلاحدید پزشک تجویز شود.

تاثیر رزوواستاتین در درمان دیابت جگونه است؟

یافته‌های جدید نشان می‌دهند که داروی روزواستاتین کلسیم انتخاب بهتری نسبت به آتروواستاتین و سایر داروهای کاهنده کلسیم برای افراد دیابتی است. استاتین ها موجب افزایش اندکی در خطر ابتلا به دیابت می شوند اما تاکنون مطالعات کمی بروی تأثیر مصرف استاتین ها بر افرادی که به دیابت مبتلا هستند، انجام شده است. چنین اطلاعاتی به پزشکان برای تصمیم گیری درمورد تجویز دارو کمک زیادی خواهد کرد.

آیا قرص رزوواستاتین برای لاغری کاربرد دارد؟

استاتین ها باعث کاهش ایجاد پلاک در شریان ها و کاهش سطح کلسترول بد (LDL یا لیپو پروتئین با دانسیته بالا) و تری گلیسیرید در خون می شوند و از این رو در کنار رژیم‌ غذایی مناسب و ورزش، گزینه‌ای مناسب برای لاغری محسوب می‌شود.

با توجه به وضعیت کنونی پاندمی ویروس کرونا، در صورت عدم تمایل به مراجعه حضوری می‌توانید با مراجعه به وب ‌سایت و یا اپلیکیشن پذیرش۲۴، به صورت ۲۴ ساعته و آنلاین؛ از مشاوره تلفنی و متنی با مجرب‌ترین پزشکان آنلاین متخصص قلب و عروق، تلفنی و متنی مشاوره بگیرید.

مطالبی که در مقاله بالا ذکر شد فقط جنبه آگاهی بخشی و افزایش اطلاعات شما دوستان عزیز است. و به هیچ وجه جایگزین توصیه پزشک متخصص نیست. لازم است برای مصرف کردن دارو و دانستن عوارض جانبی آن با توجه به سوابق پزشکی خود با دکتر متخصص مشورت کنید.

 

دکتر راحله سجادی نیا

دکتر راحله سجادی نیا متخصص بیماریهای قلب و عروق فارغ التحصیل دوره عمومی و تخصص قلب از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران هستند. فعالیت و مشاوره ایشان در زمینه‌های درمان و بررسی روماتیسم قلبی، سکته قلبی، جراحی‌های قلبی، درد و سوزش‌های قلب، بررسی سلامت قلب و رگ‌های منتهی به آن، سکته قلبی، نارسایی و تپش قلب، تنگی نفس، درمان بیماری‌های دریچه‌ای قلب، درمان آندوکاردیت، درمان نارسایی قلبی، گرفتگی عروق کرونر قلب، پریکاردیت، مشاوره و بررسی نوار قلب، تست ورزش، آنژیوگرافی، اکوکاردیوگرافی و… است.

۴.۴/۵ (۱۱ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
32 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فاطمه من اشتباها نشتا قرص چربی خوردم چیکار کنم
فاطمه من اشتباها نشتا قرص چربی خوردم چیکار کنم
2 ماه قبل

من اشتباها قرص چربی‌ رو صبح ناشتا خوردم حالا باید چیکار کنم لطفا پاسخ بدید ممنون میشم

فاطمه من اشتباها نشتا قرص چربی خوردم چیکار کنم
فاطمه من اشتباها نشتا قرص چربی خوردم چیکار کنم

خواهش میکنم لطفا پاسخ بدید

فاطمه من اشتباها نشتا قرص چربی خوردم چیکار کنم
فاطمه من اشتباها نشتا قرص چربی خوردم چیکار کنم
2 ماه قبل

من اشتباها قر ص چربی رو صبح ناشتا خوردم حالا باید چیکار کنم اشکالی پیش میاد

مریم
مریم
2 ماه قبل

قرص اترواستاتین مصرف میکردم الان سه ماهه قرص رزواستاتین ۱۰ مصرف میکنم تیروئید کم کار دارم حدود سه هفته هست تو سرم سوزش دارم به دکتر مغز واعصاب مراجعه کردم قرص نورتربتلین ۱۰ وپروپرانول ۱۰ مصرف میکنمولی نتیجه نگرفتم ضمنا میگرن هم دارم لطفا راهنمایی کنید

سمیرا سادات
سمیرا سادات
3 ماه قبل

چند روزه طپش قلب میگیرم قرص رزوواستاتین مصرف میکنم
قبلا هم مصرف میکردم
ولی جدیدا طپش قلب میگیرم میخورم

Zahra
Zahra
3 ماه قبل

سلام من دختری ۱۶ساله هستم برای مشکل معده به دکتر مراجعه کردم اشتباهی قرص رزوواستاتین ۲۰ برام تجویز کرد ۴۰روز استفاده کردم ایا مشکلی پیش میاید

آخرین ویرایش 3 ماه قبل توسط Zahra
حمید
حمید
4 ماه قبل

سلام آیا مصرف رزو واستاتین ۱۰ با قرص پروبیوتیک مانع دارد یا خیر

سارا
سارا
6 ماه قبل

میتونم دوتا۵میلی قرص رزوواستاتین رابجای یه دونه ۱۰بخورم

پارسا
پارسا
6 ماه قبل

سلام خسته نباشید .آیا رزوواستاتین با فنو فببرات تداخل دارند یا خوردنشان باهم مشکلی نداره

مرجان سمیعی از رشت
مرجان سمیعی از رشت
6 ماه قبل

سلام عرض میکنم خدمت شما عزیزان.من خانمی ۴۲ ساله هستم.چربی خون بالایی دارن ۳۶۰است روزی جند قرص یاید مصرف کنم.یه سوال دیگه ای داشتم چند روزه دستم وپاهام خیلی درد میگیرن احتمال داره بخاطر چربی خون باشند؟ممنون میشم اگه منو راهنمایی کنید.واستادین ۲۰ مصرف میکنم

م صمدی
م صمدی
7 ماه قبل

باسلام ایا قرصهای رزواستاتین و اتورواستاتین شامل کلسیم هم هستند؟ به چه منظور و میزان ان چقدر است؟

ناهید
ناهید
7 ماه قبل

سلام. چربی خون دارم. دکتر رزوواستاتین ۴۰ رو بمدت ۶۰ روز تحویز کردن. آیا بعد از تمام شدن این مدت میتونم شبی یه قرص ۱۰ میلی بخورم برای احتیاط یا باید قطع کنم؟

فريباعبدامين
فريباعبدامين
1 سال قبل

باسلام، یکسال پیش مبتلا به فشارخون بالاشدم بعدازبررسى نوارواکوم خوب بود ولى تست ورزشم خوب نبود . به تشخیص پزشکم آنژیوشدم که فرمودن رگهام گرفتگى نداشت وکمى پلاک چربى روى یکى ازرگهابود. آزمایشم هم چربیم پایین بود. سوالم اینه که تاکى باید رزواستاتین روبخورم واینکه الان مشکل فشارخونم حل شده واغلب فشارم ١٢ هست. آیا درست است که افرادیکه آنژیوکردن همیشه باید قرص چربى بخورن؟ واینکه الان که فسارم خوبه لوزار رو باید بخورم؟

محمدی
محمدی
1 سال قبل

چه مدتی این قرص مصرف کنم تشکر

کبیری
کبیری
پاسخ به  محمدی
2 ماه قبل

جواب‌سوال‌محمدی

محسن سلیمانی سرشت ۷۲ ساله
محسن سلیمانی سرشت ۷۲ ساله
1 سال قبل

سلام دکتر جان روز و روزگارتان خوش. نزدیک به ۴ سالست که دچار گرفتگی عروق و سپس نصب دو فنر در رگهای جلویی قلبم شدم و یک رگ پشتی هم ۵۰٪ گرفتگی تشخیص داده شده بنابراین در این ۴ سال روزانه آتروواستاتین۴۰ و سپس رزو واستانین ۴۰ و آسپیرین ۸۰ مصرف میکنم. اخیرا در آزمایش خونم AST 57 v ALT 64 گرارش شده تا کی باید به خوردن این دوز سنگین استاتین ادامه دهم. پزشکم دکتر فاضل از ایران رفته اند. بایشان دسترسی ندارم

حسین امینی
حسین امینی
1 سال قبل

سلام دوماه است آز قرص رزورکسین استفاده می کنم تری گلیسرین خونم درحد نرمال رسیده باز هم ادامه بدهم باتشکر حسین هستم ازاصفهان

سربندی
سربندی
1 سال قبل

سلام زانو من ورم کرده ورگ پشت رانو کشیده میشه اصلا زانوم تا نمیشه قرص روزواستاتین ۴۰ مصرف کردم فکر میگنم عوارض قرص باشه حالا بایدچکار کنم من قرص خودم از داروخاپه گرفنم ومصرف کردم تو ازمایشم چربی بدم بالا بود از تو گوگل خ.اندک عوار قرص باعث ای درد من شده

باران
باران
1 سال قبل

من کابرگو این مصرف می کنم کلسترلم و hdlبالا رفته قرص روزووستانین تجویز کردند .در خانواده من کبد چرب و بیماری قند وجود داره اگر مصرف کنم دچار . کبد چرب نمی شوم ؟ درد عضلانی هم دارم به صورت روتین و یبوست هم دارم .آیا مصرف کنم یا نه ؟ کار من جزو مشاغل سخت هم هست

حسن
حسن
2 سال قبل

سلام
من چند ماهی است با تجویز پزشک به دلیل بالابودن ال دی ال (۱۷۰) داروی رزوواستاتین ۲۰ مصرف میکنم اخیرا با انجام سونوگرافی مشخص شده دچار کبد چرب گرید ۲ هستم آیا مصرف قرص رزوواستاتین باعث چرب شدن کبدم شده؟ با تشکر

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  حسن
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین داروسازی گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با پزشک داروسازی

فریبا فتاحی
فریبا فتاحی
پاسخ به  حسن
8 ماه قبل

سلام من ده ساله قرص چربی و الان هم روستاتین ۲۰ میخورم کردم گرید یک تا کی باید قرص چربی و فشار بخورم

کامران
کامران
2 سال قبل

سلام وخسته نباشید
ببخشید من تری گلیسریدم ۵۰۰هست .کلسترول ۲۳۵ وALKq325وسنم ۳۷هست .داروی روزاستاتین برای من بهتر هست یا نه .ضمنا به پزشک ومتخصص خوب دسترسی نداریم

حمید
حمید
پاسخ به  کامران
2 سال قبل

سلام فشار خون داشتم واملوپرس و۱/۲موترال ۱/۴ولوزارتن ۲۰ *۱/۲جدیدا درد فلب داشتم وشبا تپش قلبو نامنظم زدن قلب رفتم متخصص داروعوض کرن حالا روزواستاتین ۱۰وبتالکو۲/۵ روزی ۱/۴ ووالزامیکس ۵/۸۰**۱/۲ وزنم خیلی کم شده ویبوست دارم میتونم روزوواستاتین رو۵میلی استفاده کنم باتشکر

حمیدرضاغفارزاده
حمیدرضاغفارزاده
2 سال قبل

بادرود،
من دیابت دارم وفقطروزی۲ قرص زیپمت استفاده میکنم،رسوب کلسیم کرونرشماره۴۲۵ هم دارم،روزی نصف لوزاتن اچ ویک عددایندرال ۱۰ هم مصرف میکنم.
کلسترول من ۱۹۲ وتریگلیسرید۱۱۹ وال دی ال ۱۱۶ هست.
حالا پزشک متخصص قلب برای من آسپرین و رزوواستانین ۲۰ تجویز کرده بنظرشما این واحدداروبرای من زیادنیست؟

نرگس شعاعی
نرگس شعاعی
2 سال قبل

سلام.قرص رزوواستاتین۵mgبه مدت طولانی ایجاد اسپاسم عضلا نی درپا ودر کمر ایجاد میکند.

روشنی
روشنی
2 سال قبل

سلام، ایا مصرف این دارو برای کبد چرب هم موثر است ؟

دکتر ارمین محمدی لیر
پاسخ به  روشنی
2 سال قبل

سلام
فقط تحت نظر پزشک باید مصرف شه

پروانه شفیعی
پروانه شفیعی
2 سال قبل

من کم کاری تیرویید دارم
همچنین تری گلیسرید بالا
میتونم از رزوواستاتین استفاده کنم ؟

دکتر ارمین محمدی لیر
پاسخ به  پروانه شفیعی
2 سال قبل

سلام
فقط با تجویز پزشک میتونید مصرف کنید

دکمه بازگشت به بالا