علت دوبار پریود شدن در یک ماه چیست؟

دوبار پریود شدن در یک ماه نشانه چیست و چگونه درمان می شود؟

نظر پزشک متخصص درباره پریود های مکرر

علت دوبار پریود شدن در یک ماه چیست؟

قاعدگی مکرر و یا حتی دوبار پریود شدن در یک ماه، همواره شرایط آزار دهنده‌ای برای زنان محسوب می‌شود. علی رغم اینکه پریود شدن زود به زود گاهی اوقات تنها نشان دهنده عکس‌العمل بدن به برخی از محرک‌های محیطی است، اما نباید رد پای بیماری‌های زمینه‌ای را در بروز آن نادیده گرفت. صرف نظر از اینکه به‌صورت مداوم یا گهگاه این وضعیت را تجربه می‌کنید، می‌توانید به راحتی با یک پزشک در این باره صحبت کنید.

فاصله بین دو قاعدگی چند روز است؟

چرخه قاعدگی برای زنان بزرگسال ممکن است از ۲۴ تا ۳۸ روز متغیر باشد ولی در مورد دختران نوجوان، چرخه ۳۸ روزه و یا حتی بیشتر طبیعی محسوب می‌شود. اما در میان زنان هم چرخه هر فرد ممکن است به صورت ماهیانه دستخوش تغییراتی شود.

در طی برخی از ماه‌ها، ممکن است چرخه قاعدگی به نسبت ماه قبل روزهای کمتری طول بکشد، یا ممکن است زودتر یا دیرتر از پریود قبلی شروع شود. گاهی حتی احتمال دوبار پریود شدن در یک ماه وجود دارد.

اگر چرخه‌های قاعدگی شما بازه زمانی کمتری را به خود اختصاص می‌دهند، احتمال قاعدگی در ابتدا و انتهای ماه وجود خواهد داشت. پس این شرایط نگران کننده نبوده و به‌عنوان فرآیندی طبیعی به حساب می‌آیند.

اما اگر خارج از چرخه قاعدگی طبیعی، دچار خونریزی شوید مسلما در ابتدا به پریود شدن دوم خود مشکوک خواهید شد. اما قبل از شروع حدس و گمانه‌زنی، اولین کاری که باید انجام دهید این است که بفهمید این خون‌ریزی نوعی لکه‌بینی است یا ناشی از خونریزی قاعدگی.

علائم پریود شدن

اگر خونریزی شما مربوط به چرخه قاعدگی باشد، باید انتظار داشته باشید که هر چند ساعت یک بار پد یا تامپون مورد استفاده‌تان خیس شود. این خون ممکن است به رنگ قرمز تیره، قرمز، قهوه‌ای یا صورتی دیده شود.

اما اگر این شرایط ناشی از لکه‌بینی باشد، این خونریزی به اندازه‌ای نخواهد بود که پد یا تامپون گذاشته شده را خیس کند. خون ناشی از لکه‌بینی، معمولاً به رنگ قرمز تیره یا قهوه‌ای دیده می‌شود.

بعد از تشخیص لکه‌بینی یا خونریزی قاعدگی، می‌توانید شروع به کشف علت پریود شدن قبل از موعد خود کنید.

علت تکرر پریود در یکماه

علت دو یا سه بار پریود شدن در یک ماه چیست

افزایش خونریزی ممکن است به دلیل کوتاه‌تر شدن چرخه قاعدگی یا ناشی از یک مشکل سلامتی باشد که باعث خونریزی واژن شده است.

علت کوتاه شدن دوره پریود

اگر چرخه قاعدگی به‌طور ناگهانی کوتاه شود، این مشکل می‌تواند ناشی از هر یک از موارد زیر باشد:

علت خونریزی زیاد

اگر معمولاً یک چرخه قاعدگی منظم دارید، تغییر در چرخه قاعدگی مانند دو بار پریود شدن در یک ماه، می‌تواند نشان دهنده یک وضعیت پزشکی باشد. برخی از شرایط سلامتی که می‌توانند علت پریود شدن زود به زود به حساب بیایند، عبارت‌اند از:

مشاوره آنلاین متخصص زنان و زایمان

عوامل خطر دوبار پریود شدن در ماه

اگر سابقه خانوادگی فیبروم، کیست یا یائسگی زودرس دارید، احتمال دوبار پریود شدن در یک ماه برای شما دو چندان می‌شود.

اگر هر یک از علائم زیر را دارید، بهتر است یک قرار ویزیت با متخصص زنان ترتیب دهید:

  • تجربه درد در زیر شکم که بعد از چند روز برطرف نشود.
  • داشتن دوره‌های سنگین قاعدگی
  • لکه‌بینی یا خونریزی در بین دوره‌ها، که اغلب با دوبار پریود شدن در یک ماه اشتباه گرفته می‌شود.
  • احساس درد در هنگام رابطه جنسی
  • داشتن درد و گرفتگی قاعدگی بیش از حد نرمال
  • مشاهده لخته‌های تیره در طول دوره قاعدگی

عوارض دو بار پریود شدن در یک ماه

یکی از اثرات خونریزی مکرر ناشی از پریود شدن زود به زود، کم خونی است که به دلیل کمبود آهن بدن رخ می‌دهد. البته پزشک، همزمان با انجام آزمایشات دیگر برای تعیین علت خونریزی غیر طبیعی، سطح آهن شما را هم مورد بررسی قرار خواهد داد.

علائم کم خونی می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

درمان دوبار پریود شدن در یک ماه

درمان دوبار پریود شدن در یکماه

درمان زود پریود شدن قبل از موعد، به علت ایجاد کننده آن بستگی خواهد داشت. اگر به‌طور طبیعی، دوره‌های قاعدگی کوتاهی دارید یا فرآیند پریود شدن به تازگی در شما اتفاق افتاده، بنابراین نیازی به درمان نخواهید داشت. چنانچه کم خونی نگران کننده‌ای در شما وجود داشته باشد، پزشک ممکن است مصرف مکمل‌های آهن را تجویز کند.

یک درمان احتمالی برای پریود شدن به فاصله دو هفته که به طور مکرر اتفاق می افتند، استفاده از روش‌های هورمونی کنترل بارداری است. این نوع از روش‌های پیشگیری از بارداری قادرند به تنظیم دوره‌های پریود و همچنین به رفع کم خونی ناشی از خونریزی شدید، کمک کنند.

همانطور که گفته شد، برخی از بیماری‌های زمینه‌ای می‌توانند دلیل دوبار پریود شدن در یک ماه باشند. بنابراین درمان این بیماری‌ها می‌تواند به بهبود وضعیت موجود کمک کند. این موارد عبارت‌اند از:

کم‌کاری تیروئید

اگر مبتلا به کم‌کاری تیروئید هستید، به این معنی است که غده تیروئید شما هورمون کمی را در بدن آزاد می‌کند. در نتیجه، بدن قادر به استفاده کافی از هورمون تیروئید نخواهد بود. پزشک برای درمان این حالت، داروهای جایگزین هورمون تیروئید برای شما تجویز خواهد کرد.

پرکاری تیروئید

اگر مبتلا به پرکاری تیروئید هستید، به معنی فعالیت بیش از اندازه غده تیروئید در بدن شما است. در این شرایط، بدن بیش از حد هورمون تیروئید تولید می‌کند. برای درمان این شرایط چندین گزینه درمانی وجود دارد که پزشک غدد، براساس وضعیت بدنی شما مناسب‌ترین درمان را توصیه خواهد کرد.

یائسگی

اگر دوران یائسگی در شما آغاز شده، پزشک ممکن است هورمون‌درمانی و درمان‌های جایگزینی استروژن را برای شما تجویز کند. این روش‌های درمانی، به تنظیم دوره‌های قاعدگی کمک می‌کنند تا اینکه با پیشرفت یائسگی به تدریج از مشکل دوبار پریود شدن در یک ماه، کاسته شود.

اندومتریوز

اندومتریوز (Endometriosis) یک بیماری است که در آن بافت پوشاننده درون رحم که با عنوان آندومتر شناخته می‌شود، شروع به رشد در سایر نقاط بدن کند. شایع‌ترین علائم مربوط به آندومتریوز، داشتن دوره‌های قاعدگی دردناک، خونریزی بیش از حد و کوتاه شدن دوره پریود است. این کوتاه شدن دوره‌های قاعدگی می‌تواند به صورت پریود شدن به فاصله دو هفته دیده شود.

پزشکان غالبا برای کنترل آندومتریوز از قرص‌های ضد بارداری با دوز کم یا سایر روش‌های درمانی از نوع هورمونی استفاده می‌کنند. البته در برخی از موارد، ممکن است پزشکان درمان تهاجمی جراحی برای حذف بافت‌های مشکل‌دار یا برداشتن رحم را توصیه کنند. برای دیافت مشاوره می توانید از مشاوره آنلاین پریود مشورت دریافت کنید.

مشاوره آنلاین پریود

بیماری التهابی لگن

بیماری التهابی لگن (PID) یا عفونت لگنی ممکن است در اثر باکتری‌های طبیعی واژن یا عفونت‌های مقاربتی مانند کلامیدیا و سوزاک ایجاد شود. این باکتری‌ها از سمت واژن به سمت رحم حرکت می‌کنند، بنابراین خطر ابتلا به آن‌ها در دوران قاعدگی دو‌چندان می‌شود. البته گاهی اوقات، با باز شدن دهانه رحم در طی فرآیند جاگذاری IUD در رحم یا زایمان و سقط جنین ممکن است این عفونت‌ها به درون رحم وارد شوند.

عفونت لگنی می‌تواند علائمی مانند چرخه قاعدگی نامنظم، لکه‌بینی و یا درد و انقباضات میان‌دوره‌ای را ایجاد کنند. آنتی‌بیوتیک‌ها به راحتی قادر به درمان عفونت لگنی هستند.

فیبروم و کیست

پولیپ رحم (Uterine polyps) که به آن پولیپ آندومتر هم گفته می‌شود، بافت نرمی است که در آندومتر رحم رشد می‌کند. پولیپ‌ها اندازه متغیری داشته و معمولاً سرطانی نیستند. شیوع پولیپ‌های رحم با افزایش سن بیشتر می‌شود و در افراد زیر ۲۰ سال نادر است. برخی از افراد، ممکن است یک یا تعداد زیادی از آنها را در رحم خود داشته باشند.

فیبروم رحم (Uterine fibroids) نوع دیگری از بافت غیر سرطانی رحم است، اما به جای آندومتر از بافت عضلانی ایجاد می‌شود. فیبروم‌ها مانند پولیپ‌ها می‌توانند یک یا چند عدد بوده و  در داخل یا خارج رحم باشند.

پولیپ و فیبروم‌ها می‌توانند باعث بی‌نظمی در قاعدگی و علائمی مانند پریودهای مکرر، پریودهای طولانی و سنگین‌ و خونریزی بین پریود شوند.

در صورت داشتن فیبروم رحم یا کیست، پزشک ممکن است چندین گزینه درمانی مختلف را توصیه کند. این گزینه‌های درمانی، می‌توانند شامل یکی از موارد زیر باشند:

  • دستگاه داخل رحمی (IUD). آیودی نوعی روش کنترل بارداری است که می‌تواند به تسکین دوره‌های سنگین قاعدگی هم کمک کند. با این‌حال، بایستی به این نکته توجه داشت که این ابزار، فیبروم را کوچک نمی‌کند.
  • جراحی سونوگرافی با هدایت MRI. این روش زمانی انجام می‌شود که شما در داخل اسکنر MRI قرار گرفته باشید. این روش غیرتهاجمی محسوب شده و پزشکان قادرند از آن برای از بین بردن فیبروئید یا کیست استفاده کنند. دقت داشته باشید که این روش فقط در کلینیک‌های تخصصی انجام می‌شود.
  • آمبولیزاسیون شریان رحم. این روش کم تهاجمی بوده و خون‌رسانی به رحم را مسدود می‌کند. آمبولیزه کردن شریان رحم، باعث کوچک شدن و در نهایت از بین رفتن فیبروئیدها می‌شود.
  • میومکتومی. روش میومکتومی انواع مختلفی دارد که یک روش آن جراحی برای برداشتن فیبروم‌ها است. در روش میومکتومی هیستروسکوپی، بدون هیچ گونه برشی، فیبروم‌ها از طریق دهانه رحم برداشته می‌شوند. در میومکتومی لاپاراسکوپی، شکاف‌های کوچکی در شکم ایجاد می‌شود که فیبروم‌ها از طریق آن خارج می‌شوند. روش میومکتومی شکمی، یک عمل جراحی باز شکم محسوب می‌شود.
  • هیسترکتومی. هیسترکتومی به عمل جراحی برداشتن رحم اطلاق می‌شود.
  • هورمون‌های آگونیست آزاد کننده گنادوتروپین. این مواد شامل داروهایی هستند که می‌توانند به درمان فیبروم کمک کنند. داروهای هورمونی آگونیست آزاد کننده گنادوتروپین باعث مسدود کردن هورمون‌های استروژن و پروژسترون در بدن شده و شما را وارد یک دوره یائسگی موقت می‌کنند. در نتیجه، این داروهای هورمونی از رشد فیبروم‌ها جلوگیری کرده و باعث کوچک شدن آنها می‌شوند. البته این احتمال وجود دارد که پزشک از این روش درمانی به‌عنوان آماده‌سازی قبل از عمل جراحی استفاده کند.

استرس

تغییر در سبک زندگی می‌تواند به میزان قابل توجهی بر روی سطح استرس شما تأثیر بگذارد. در نتیجه استرس به نوبه خود، علت دوبار پریود شدن در یک ماه است. به منظور کاهش سطح استرس، می‌توانید گزینه‌های ورزش منظم، تمرین مدیتیشن یا گفتگودرمانی را امتحان کنید.

اگر احساس استرس شما به خاطر داشتن مسئولیت‌های فراوان است، پس بهتر است کمک بخواهید. داشتن زمانی برای استراحت برای سلامتی شما حائز اهمیت است، بنابراین از نه گفتن به پروژه‌ها یا مسئولیت‌های اضافی، احساس بدی نکنید.

کاهش یا افزایش شدید وزن

با پزشک در مورد دلایل احتمالی تغییرات چشمگیر وزن خود صحبت کنید. در صورت وجود افزایش وزن قابل توجه، پزشکان می‌توانند برای کنترل وزن شما راهکارهای درمانی مخصوصی ارائه دهند.

واکنش به روش‌های پیشگیری از بارداری

روش‌های هورمونی کنترل بارداری، هورمون‌هایی را وارد بدن می‌کنند که می‌توانند بر روی چرخه قاعدگی تأثیر بگذارند. شاید لازم باشد برای یافتن یک گزینه مناسب پیشگیری از بارداری، چندین روش مختلف ضد بارداری را امتحان کنید. همچنین این نکته را مد نظر داشته باشید که بدن شما برای سازگاری با روش جدید پیشگیری از بارداری، احتمالا به چندین ماه زمان نیاز خواهد داشت.

با پزشک خود در مورد آنچه که هنگام شروع یک روش جدید جلوگیری از بارداری باید انتظارش را داشته باشید، صحبت کنید.

سوالات متداول درباره دوبار پریود شدن

علت دوبار پریود شدن دختر در یک ماه

دلایل مختلفی داشته باشد که ما به چند مورد شایع آن اشاره می کنیم :

  • عدم تخمک گذاری یا تنبلی تخمدان که همه شما با آن آشنا هستید
  • مشکلات تیروئید، چه کم کاری تیروئید یا پرکاری تیروئید که می تواند باعث مکرر شدن پریود ها شود
  • شروع یاسگی که نزدیک شروع یاسگی هست معمولا ۴۶ یا ۴۷ سال به بعد زنان به آن دچار می شوند و تند تند پریود می شوند
  • در دوران بلوغ دختر خانم ها وقتی هورمون هایشان به حد یک خانم بالغ نرسیده ممکن هست دچار این پریود های مکرر شوند
  •  مشکلاتی که در رحم وجود دارد مانند : انواع فیبروم ها، لیپوم و مشکلات کیست هایی که در تخمدان وجود دارد علت پریود های مکرر هست .
  •  آندومتریوز یکی دیگر از بیماری هایی هست که باعث این مشکل می شود .
  •  عفونت ها، عفونت هایی که باعث التهاب لگن شده باشد .
  •  استرس زیاد افرادی که استرس زیاد دارند دچار پریود های مکرر می شوند .
  •  افرادی که به تازگی ورزش را شروع کرده اند یا رژیم های سخت می گیرند، کاهش یا افزایش وزن شدید را داشتند .
  •  افرادی که از داروهای کنترل بارداری استفاده می کنند .
    این موارد گفته شده از علل های پریود مکرر هست .

درمان گیاهی دوبار پریود شدن در ماه

داروهای گیاهی دوبار پریود شدن در ماه در افرادی جواب می دهد که بیماری های زمینه ای نداشته باشند.

راه درمان دوبار پریود شدن در ماه

می توانیم مثلا از داروی آگنوگل یا ویتاگنوس برای تنظیم شدن پریود استفاده کنیم.

زود پریود شدن نشانه بارداری است؟

خیر، زود پریود شدن نشانه بارداری نیست ولی ممکن هست که افراد در بارداری لکه بینی داشته باشند، این را ما نمی توانیم پریود حساب کنیم.

علت ۳ بار پریود شدن در ماه؟

علت های ذکر شده می تواند باعث پریود های مکرر شود.

علت دوبار پریود شدن در ماه در نوجوانان؟

در نوجوانان بیشتر مشکلات هورمونی، استرس های شدید و در افرادی که انتهای سیکل هستند بیشتر مشکلات تیروئید و کیست ها و فیبروم های رحم باشد .

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر دوبار پریود شدن در یک ماه به طور متوالی طی ۲ تا ۳ ماه تکرار شود، بهتر است توسط یک متخصص زنان و زایمان ویزیت شوید. اگر دسترسی سریعی به پزشک ندارید، می‌توانید به راحتی سوال خود را پیرامون دوبار پریود شدن در یک ماه از متخصص زنان و زایمان پذیرش ۲۴ بپرسید.

خونریزی شدید مانند عبور لخته‌های خون با اندازه چهار برابری یا بزرگ‌تر و یا خونریزی که باعث تعویض هر چند ساعت یک بار پد یا تامپون می‌شود، نیازمند بررسی‌های دقیق‌تر متخصص زنان و زایمان هستند.

سایر علائم دوره‌ای که باید در مورد آنها با پزشک خود صحبت کنید عبارت‌اند از:

  • احساس ضعف
  • درد یا خونریزی در حین رابطه جنسی
  • درد لگن
  • تنگی نفس
  • تغییرات غیر قابل توجیه وزن، از جمله افزایش یا کاهش وزن

این نکته را به خاطر داشته باشید که دوبار پریود شدن در یک ماه می‌تواند منجر به کم‌خونی شود، بنابراین یک مشاوره پزشکی با دکتر آنلاین زنان و زایمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مشاوره آنلاین متخصص زنان و زایمان

دکتر ندا اکتابانی

دکتر ندا اکتابانی متخصص بهداشت باروری، کارشناس مامایی، دانشگاه علوم پزشکی ایران و رتبه اول دکتری تخصصی بهداشت باروری در سال ۹۳ دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند.
فعالیت و مشاوره‌های ایشان در زمینه‌های بیماری‌های رحمی، کیست‌های تخمدان، عفونت زنان، مشاوره در زمینه پرده بکارت، روش‌های پیشگیری از بارداری، مشاوره ازدواج و قبل از بارداری، درمان کیست تخمدان، اختلالات هورمونی، غربالگری سرطان دهانه رحم و پستان، درمان خونریزی‌های غیر طبیعی زنان، سکسولوژی و بیماری‌های زنان و زایمان، عفونت‌های زنان و درمان عوارض یایسگی، مشاوره تعیین جنسیت و بیماری‌های مقاربتی و… است.

۳.۶/۵ (۳۷ نظر)

منبع
www.verywellhealth.comwww.healthline.comwww.medicalnewstoday.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
778 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شقایق
شقایق
5 روز قبل

سلام خانم دکتر من چند ماه هست که دو بار تا سه بار داخل یک ماه پریود میشم. چی کار کنم.

بیتا
بیتا
8 روز قبل

سلام.من ۴۶ سالمه،از۱۴تا۲۰فروردین پریودبودم وامروزکه۲۶فروردینه دوباره خونریزی دارم،لطفاراهنمایی بفرماییددلیلش چیه

غزل
غزل
8 روز قبل

سلام من اولین بار بود ک یه دوره قرص ال دی مصرف کردم بعد از اینکه قطع کردم.۵روز بعدش پریود شدم.یه هفته بعداز تموم شدن قاعدگیم‌ دوباره پریود شدم عادیه یانه؟

Mahya
Mahya
14 روز قبل

سلام من ۲۸ سالمه،۹ ماهه که زایمان سزارین کردم از اولین ماه بعد زایمان پریود شدم پریودام خیلی بی نظم بود ولی این ماه دقیقا بعد از ده روز پاکی دوباره پریودشدم.سرگیجه و احساس خستگی و سردرد دارم علتش چی میتونه باشه؟

منصوره
منصوره
23 روز قبل

سلام من ۴۳سالمه مجردهستم وپریودیم الان یساله یهوقطع شده دکترزنان هم رفتم قرص مدروکسی پرژستورن دادامامن قرص ضدتشنج میخورم میترسم استفاده کنم ایامیتونم ازقرص ضدبارداری استفاده کنم؟

پروانه
پروانه
23 روز قبل

لطفا جوابم منم بدین

پروانه
پروانه
23 روز قبل

سلام
من یک مشکلی دارم و اینکه من تو تایم پریودم بهم ریخته خوب ده روز هست پاک شدم از پریودی
دیشب دوباره پریود شدم ۱۷ سالمه مجردم
خیلی ترسیدم میشه کمکم کنید لطفا

ارغوان
ارغوان
23 روز قبل

سلام من تو ماه چندلار پریود میشم مشکل رحم و تخمدان ندارم سونو دادم بعد اتمام پریودیم هفت روز پریود نیستم بعد هفت روز دوباره پریودیم شروع میشه لطفا ج بدید چیکار کنم منظم بشه البته من کم کاری تیرویید دارم

حدیثه
حدیثه
1 ماه قبل

سلام خوبی در یک ماه سه دفعه پریود بشیم چ مشکلی داریم پریود هم ب رنگ تره هس ی دو روز چند کله

ارغوان
ارغوان
پاسخ به  حدیثه
23 روز قبل

جوابتون رو دادند ایا

نوراسادات
نوراسادات
1 ماه قبل

سلام من دخترخانم ۲۳سن دارم خودم دریک ماه دوباریاسه بارپریودمیشوم علت آن چیست حتاپزشک برایم نسخه دادتطبیق اش کردم هیچ فایده نکرد

سوگل
سوگل
1 ماه قبل

سلام خسته نباشید من ۱۴ ام پریود شده بودم ۱۸ ام خوب شدم ولی پریودم مثل قبل نبود درد نداشتم قبلا اینجوری نبودم هم پریود کم بود این سری حالا امروز ۲۲ ام هست باز پریود شدم دلیلش چیه ممنون میشم جواب بدین

صفیه
صفیه
1 ماه قبل

سلام من ۳۸ سالمه تو یک ماه ۳ بار پریود شدم علت ش چیه؟؟؟

جواد
جواد
پاسخ به  صفیه
3 روز قبل

توکل برخدا و پیامبر او

هاجر
هاجر
1 ماه قبل

سلام ۴۰سالم هست من در هرچهار فصل در اخر ماه هر فصل ۱۸ تا ۱۹ روز پریود میشم کسی میدونه علتش جیه برای بارداری مشکل ساز نیست

هستی
هستی
1 ماه قبل

هستی

دیانا
دیانا
2 ماه قبل

آیا ممکنه که تو یک دوره جنسی دوتا تخمک از یه تخمدان آزاد بشه؟ یا از هر تخمدان فقط یکی میتونه آژاد بشه؟

یاسمن
یاسمن
2 ماه قبل

سلام ۲۲سالمه مجرد هر دفعه ۶روز پریود میشدم اما این ماه ۹روز پریود شدم الان ۶روز گذشته باز پریودم مشکل چیه؟

زهرا
زهرا
پاسخ به  یاسمن
2 ماه قبل

سلام ۳۷

زهرا
زهرا
2 ماه قبل

سلام من ۴۰ ساله هستم این دومین بار هست که یک هفته درمیان پریود میشم علت چیست

سلیمانی
سلیمانی
2 ماه قبل

سلام خسته نباشید
من ۱۷سالمه از ۱۲سالگی پریود میشم
سه ساله که هر ۱۷الی ۱۹روز پریود میشم . رفتم دکتر سه تخته قرص ال دی دادن و خوردم رسید به ۲۱روز
العا پنج ماه میگذره سیکل پریودم باز رسیده به ۱۴روز الوته مدرسه هم میرم نمیدونم برای استرسه یا چیز دیگه

سارا
سارا
2 ماه قبل

من امپول ضدبارداری میزدم حالا ک قطع کردم یکسره خون ریزی دارم چه کنم

بهار
بهار
2 ماه قبل

سلام وقت بخیر من ۳۶ سالمه گذاشتم حامله بشم کمتر از ۱۶رو ز دوباره پریود شدم البته قهوه ای رنگ و درد شکم زیر شکم حالت تهوع صبحگاهی علت چیه میخام باردار بشم یا علت دیگه داره ن درد ن خارش و ن سوزش

Katalia
Katalia
پاسخ به  بهار
1 ماه قبل

شاید زمان تخمک گذاریتون باشه ..

الین
الین
3 ماه قبل

سلام خسته نباشید میخواستم بدونم من از یک ماه تا دو ماه هر روز پریود هستم چه راه حل دارد ایا بیماری وجود داره یا نه

مژگان
مژگان
3 ماه قبل

سلام ۳۸ سالمه این ماه دوبار پریود شدم .تقریبا ۲۷روز فاصله داشت

لیلا
لیلا
پاسخ به  مژگان
2 ماه قبل

سلام من ۴۶سالمه این ماه دوبارپریودشدم بعدده روز که پاک شدم پنج روز پیش که رفتم مسافرت باز عادت شدم هنوزم هستم،تواین چندسال این اولین باره اینطوری میشم آدم استرسی هم هستم

ندا
ندا
3 ماه قبل

سلام خسته نباشید ببخشید من اون یکی بیست و سوم پریود شدم حالا امروز لکه دارم میخوام پریود بشم باز مشکل چیه اون ماه خونریزی زیاد داشتم و دل درد شدید هم دو سه روز داشتم ممنونم از راهنماییتون

ندا
ندا
پاسخ به  ندا
3 ماه قبل

۳۵ ساله هستم بچه هم ندارم

یاسی
یاسی
پاسخ به  ندا
2 ماه قبل

خدابه بچه بده

Wjdvjdvd
Wjdvjdvd
پاسخ به  ندا
1 ماه قبل

انشاالله خدا بهت بچه بده عزیزم

ساناز
ساناز
3 ماه قبل

سلام من ۲۳سالمه ۷ساله ازدواج کردم ۱۰ماه میشه اقدام به بارداری کردم الان این ماه که پریود شدم واسه اولین بار دو روز خونریزی خیلی سختی داشتم ۶روزم لکه /حالا بعد ۵روزکه تموم شدم دوباره پریود شدم ترو خدا به نظر تون چیکار کنم خانم دکتر بی زحمت راهنمایم میکنین ممنون میشم

اعظم کشوری
اعظم کشوری
پاسخ به  ساناز
2 ماه قبل

پاسخ سوال که۵روز کذشته از پاک شدن باز پریود شدم

راضیه
راضیه
3 ماه قبل

سلام من ۱۴ سالم هس چرا هرماه پریود میشم یک ماه میبینی یک روز هستم ماه بدی میبینی چهار روز هستم هرماه یه روزی میشه چرا دلیلش چیه؟

مریم
مریم
4 ماه قبل

سلام خانم دکتر من ۳۲ سالم هست ۸۱وزن هست خانم دکتر من سیپروترون استفاده میکنم دکتر برام نوشت سنو دادم گفت تخمدانهات تنبل هستن از یک ماه سه بار پریود میشم خون ریز زیاد هستش بیشتر موقع ها درد دارم تو رو خدا کمکم کنید هرچی دکتر میرم دارو استفاده میکنم خوب نمیشم لطفا راهنماییم کنید

مهسا
مهسا
4 ماه قبل

ممنون میشم جواب سوال منوبدین

مهسا
مهسا
4 ماه قبل

سلام چرکسی جواب نمیده لطفاسوال هاروجواب بدین ممنون میشم من هرماه یه بارپریودمیشدم ولی این ماه دوبارپریودشدم دلیلش چیه واسه اولین بارهست که تویه ماه دوبارپریودشدم ممنون میشم جواب سوال منوبدیدلطفاکمکم کنیدودلیلش

Ruqiya
Ruqiya
پاسخ به  مهسا
1 ماه قبل

استرس داری گلم

مهسا
مهسا
4 ماه قبل

خواهش میکنم لطفاجواب سوال هاروبدین ممنونم میشم ازتون

مهسا
مهسا
4 ماه قبل

سلام من۳۷سالمه این ماه دوبارپریودشدم واسه اولین باراین ماه۲بارپریودشدم خودمم موندم میشه لطفابگیددلیلش چیه

زهرا
زهرا
پاسخ به  مهسا
2 ماه قبل

سلام‌من‌بعد ده روز عقب انداختن پریود ‌شدم پنج روزه پاک شدم بعد ا، چهار روز دوباره پری شدم دلیلش چیه

Zahra
Zahra
4 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر من ۲۴ سالمه و‌ مجرد هستم
ببخشید من یه سری رفتم دکتر واسم سونو نوشت و انجام دادم بعد بهم گفتن که تنبلی تخمدان دارم اکثرا هم زیر شکمم از سمت راست درد میکرد و‌ حتی دردش رون پامو درگیر میکرد.
توی سونو هم همه چی نرمال بود به جز یه چیز
مایع آزاد خفیف در کلدوساک خلفی. اکثرا هم پریودیم نامنظم بود یا گاهی مثلا یکماه نمی‌شدم یه دوره از دارو های پزشک استفاده کردم بهتر شدم ولی این سری که استفاده میکنم معدم خیلی اذیت میشه و گذاشتم کنار ولی دکترم گفته باید مدام دارو استفاده کنم و تنبلی تخمدان درمان شدنی نیست و فقط میشه کنترلش کرد الان بعد چهار روز که پریودیم تموم‌شده خونریزی داشتم و همون قسمت بدنم که گفتم درد گرفته گاهی هم یکم سوزش دارم اینم بگم که من شب قبلش بیرون بودم و شلوارم خیلی تنگ بود و اذیتم میکرد می‌خوام بدونم ممکنه شلوارم آسیب زده باشه ؟
چون مجرد هستم و می‌خوام بدونم ممکنه به هایمن آسیب وارد شده باشه یا ن مشکل بخاطر تخمدانمه و قطع داروها ؟
داروهامم متفورمین ۵۰۰،اسپیرونولاکتون ۲۵ میلی گرم، دزولست کناراسپتیو دی ای هستش
ممنون میشم راهنماییم کنید

آخرین ویرایش 4 ماه قبل توسط Zahra
فاطمه
فاطمه
پاسخ به  Zahra
4 ماه قبل

ممکنه تنبلی تخمدان داشته باشی منم همین جوری بودم گفت کیس با تنبلی تخمدان داری

وهاب
وهاب
پاسخ به  Zahra
2 ماه قبل

انشالاه زودتر خوب میشی

نگار
نگار
4 ماه قبل

سلام وقت بخیر من ۳۸ ساله هستم تقریبا یکسال هست ۳ روز پاک میشم علت چیه؟

پری
پری
4 ماه قبل

سلام من ۲۰ سالمه مجردم از پارسال دچار بی منظمی پریود شدم رفتم سونوگرافی فهمیدم تنبلی تخمدان و چند عدد کیست دارم در دو طرف بعد استفاده قرص ۷ ماه رفتم ی دکتر دیگه باز بی تظمی داشتم ۵ ماه پیش رفتم دکتر یدونه قرص تجویز کرد دکتر همشو استفاده کرد کیستام رفته بود یدونه کیست داشتمم الان باز بی نظمی دارم تو این ماه دوباز شدم و ماه قبل ۲۹ تموم شدم چیکار کنم توروخدا راهنمایی کنیر

رها
رها
پاسخ به  پری
4 ماه قبل

سلام قرص ویتاگنوس بخر از داروخانه بدون نسخه هم فروش داره سه ماه بخور فقط روزهای پریودی رو نخور به راحتی منظم میشی

رها
رها
پاسخ به  رها
4 ماه قبل

روزی دوتا بخور ۱۲ ساعت یه دونه

وهاب
وهاب
پاسخ به  پری
2 ماه قبل

پری خانم همش به خاطر استرس

سارا
سارا
4 ماه قبل

سلام من ۳۸ سالمه ماه قبل امپول ضد بارداری زدم وبعد از اون هفته بعدش دوباره پریود شدم سیکل که تمام شد این ماه دوباره پریود شدم هفت روز که تمام شده دوهفته بعدش دوباره پریود شدم علتش چی لطفا کمکم کنید

مریم
مریم
پاسخ به  سارا
2 ماه قبل

منم همینجوری شدم ده روزه ازپریودم میگذره بازدوباره پرویدشدم با خونریزی زیاد

یمنا
یمنا
4 ماه قبل

سلام من ۳۱ سلامه حدود ۷ساله ک یک کیست درموعید تو تخمدان راستم دارم برای بارداری مشکلی ندارم ولی پریودهام سروقت نیست ولی تو این ماه اول بعد ۱۷روز پریود شدم بعد از فاصله ۷روزه دوباره پریود شدم و درد شدید دارم بطوری ک حالت ضعف و غش دارم میشه دلیلو بگید و راهنمایی کنید ممنون میشم

سارا
سارا
4 ماه قبل

سلام

اسما
اسما
5 ماه قبل

سلام من اسما هستم اول ابان پریود شدم علان دوباره اخر همین ماه پریود شدم خونریزی شدید علت این چیست

زهره
زهره
5 ماه قبل

سلام من ۴٠ سالمه یه پسر ١٢ ساله دارم دوساله بچه میخوام باردار نمیشم چیکار کنم کسی هست راهنماییم کنه ایا قرصی هست برای باروری؟؟

مريم
مريم
5 ماه قبل

سلام من ۴٠ سالمه یه پسر ١٢ ساله دارم میخوام دوباره بچه دار بشم ولی دو سال که پیگیر هستم و نمیشم چیکار کنم هر دکتری هم رفتم نمیفهمن دارویی هست من بخورم برای بارداری؟؟

زهره
زهره
پاسخ به  مريم
5 ماه قبل

لطفا جوابمو بدید ممنون

راضیه
راضیه
5 ماه قبل

سلام راضیه هستم من ۳۰مهر عادت شدم ۵روز طول کشید پاک شدم ۱۴آذر دوباره ولی زیاد خون ریزی نداشتم
و قرص اورژانسی استفاده کردم بعدپریودم ۲تا

النا
النا
5 ماه قبل

سلام ببخشید من یه سوال دارم من ۱۲ مهرماه پریود شدم و ۱۲روز هم کشید تا تموم شد
الان۱۲ آبان هست امکانش هست دوباره این ماه پریود شد

مهدیه
مهدیه
5 ماه قبل

سلام من حدود دو سه سال میشه که در ماه دوبار پریود میشم آزمایش خون گرفتن وگفتند کم خونی شدید دارم گفتن ۸ هست هماتینیک دادن خوردم دوماه منظم شد الان که قرصام تموم شده بازم همونم چه کنم

فراهانی
فراهانی
پاسخ به  مهدیه
5 ماه قبل

سلام من در ماه دو بار پریود میشم میخاستم علت آن رو بدونیم باتشکر از خانم دکتر

فاطمه محمدی
فاطمه محمدی
5 ماه قبل

سلام من دخترم ۱۶سالش. بعضی مواقع یک‌هفته بعدازپریودی لکه بینی داره موقع پریودم هم درد داره

شهرستان بابل
شهرستان بابل
5 ماه قبل

سلام.من خانم ۳۳ساله هستم هر۲ماه پریودمیشدم وهیچ خونی نداشتم.الان حدودیکسال هس هرچندماه پریودمیشم اوایل لکه بینی میشم بعدپریودطولانی اونم باخونه لخته ای .سونوگرافی رفتم گف فولیکول های ریزداری ازهردوسمت.میشه راهنماییم کنیدخیلی نگرانم

کوثر
کوثر
6 ماه قبل

سلام من ۷ام پریود شدم و ۱۵ام تموم کردم بعد قرص ال دی مصرف کردم امروز ۲۴ام من پریود شدم
ایا امکان داره دفع دیگم اینجور بشع یا فقط این بار
راه درمانش چیه

مهسا
مهسا
6 ماه قبل

سلام دوستان من دختری ۱۲ ساله هستم ک پریود ک شدم بعدش مامانم شد اونم خونریزی های خیلی شدیدی داشت ک خوشبختانه امروز تموم شد و منم دوباره شدم چرا اینجوری نکنه واسه بلوغ هستش ؟

زهرا
زهرا
6 ماه قبل

سلام خسته نباشید ببخشید من ۲ماهه که پریود نا منظم دارم مثلا ۵ روز زودتر پریود میشم دو ماهه که بابام فوت کرده میتونه از استرس زیاد باشه یا نه ممنون

زهرا
زهرا
6 ماه قبل

سلام‌من‌خانمی‌۴۰ساله‌هستم‌مدتیکه مقدارخونریزیم‌کم‌شده دوالی‌سه‌روز‌آزمایش پرولاکتین‌هم‌دادم‌‌‌دکتر‌‌غدد‌میگه‌بالا‌نیست‌خوب‌ولی‌تست‌یائسگی زود‌رسم‌۱۴.۳۵‌ایادر‌شروف یائسگی زودرس‌هستم.‌ممنون‌میشم‌جواب‌بدید.‌

زهرا
زهرا
6 ماه قبل

سلام‌من‌خانمی‌۴۰ساله‌هستم‌مدتیکه مقدارخونریزیم‌کم‌شده دوالی‌سه‌روز‌آزمایش پرولاکتین‌هم‌دادم‌‌‌دکتر‌‌غدد‌میگه‌بالا‌نیست‌خوب‌ولی‌تست‌یائسگی زود‌رسم‌۱۴.۳۵‌ایادر‌شروف یائسگی زودرس‌هستم.‌ممنون‌میشم‌جواب‌بدید.‌

زهرا
زهرا
6 ماه قبل

سلام‌من‌خانمی‌۴۰ساله‌هستم‌مدتیکه مقدارخونریزیم‌کم‌شده دوالاسه‌روز‌ازمایش‌پرولاکتین‌هم‌دادم‌‌‌دکتر‌‌غدد‌میگه‌بالا‌نیست‌خوب‌ولی‌تست‌یاعسگی‌زود‌رسم‌۱۴.۳۵‌ایادر‌شروف یائسگی زودرس‌هستم.‌ممنون‌میشم‌جواب‌بدید.‌

دکمه بازگشت به بالا