قرص ضد بارداری ال دی چیست؟ طریقه مصرف و عواض قرص ال دی

چگونه از قرص ال دی برای جلوگیری از بارداری استفاده کنیم؟

فهرست مطالب

نظر خانم دکتر ندا اکباتانی در رابطه با مصرف قرص ال دی

قرص ضد بارداری ال دی چیست؟

یکی از روش‌های پیشگیری از بارداری استفاده از قرص ال دی است. این قرص در دسته قرص‌های هورمونی قرار می‌گیرد اما در آن به نسبت قرص‌های قدیمی‌تر مقادیر کمتری هورمون استفاده شده است و دوز پایین‌تری دارد.

برای افرادی که حساس هستند، قرص‌های پیشگیری از بارداری با دوز پایین مثل ال دی عوارض کمتری به همراه دنبال دارند و در آینده و با استفاده مکرر مشکلات کمتری ایجاد می‌کنند.

قرص‌های هورمونی که با هدف پیشگیری از بارداری تولید می‌شوند، در دو دسته قرار می‌گیرند. دسته اول قرص‌هایی که حاوی استروژن و پروژسترون هستند و دسته دوم فقط هورمون پروژسترون را درون خود دارند.

قرص ال دی برای کیست؟

قرص ال دی در واقع راهی برای افرادی است که بعد از مقاربت و برقراری رابطه جنسی می‌خواهند از بارداری احتمالی جلوگیری کنند. این قرص حاوی ترکیباتی مشابه هورمون‌های زنانه است که تخمک گذاری در زنان را به تعویق می‌اندازد.

ترکیبات قرص ال دی

هر یک عدد قرص ال دی شامل ۰۳/۰ میلی‌گرم اتینیل استرادیول (ترکیب استروژنی)، ۳/۰ میلی‌گرم نورژسترل یا ۱۵/۰ میلی‌گرم لوونورژسترل (ترکیبات پروژسترونی) است.

کاربردهای قرص ضد بارداری

قرص ال دی به جز پیشگیری از قاعدگی برای درمان بعضی از بیماری‌ها و مشکلات زنان نیز استفاده می‌شود. مثلاً متخصصان زنان و زایمان برای خونریزی‌های زیاد در دوران قاعدگی، درمان قاعدگی دردناک، کیست‌های خوش‌خیم رحم و تخمدان و کنترل کردن التهابات لگنی این قرص را تجویز می‌کنند.

قرص ال دی و عقب انداختن پریود

قرص ال دی برای عقب انداختن پریود

دلایل متعددی برای به تعویق انداختن قاعدگی وجود دارد. مثلاً افرادی که قصد دارند به مکان‌های زیارتی سفر کنند اگر زمان سفر با قاعدگی تداخل داشته باشد، مجبور هستند تاریخ قاعدگی خود تغییر دهند.

به‌عبارت‌دیگر، آن‎ها از خونریزی در زمان طبیعی‌اش جلوگیری می‌کنند و مانع از رخ‌دادن خونریزی قاعدگی در موعد مقرر می‌شوند.

یکی از معمول‌ترین روش‌ها برای این کار مصرف قرص‌های ضد بارداری مخصوصاً ال دی است. با این‎که انجام این کار باعث به‌هم‌خوردن تعادل هورمون‌های بدن می‌شود و عوارض متعدی دارد. توجه داشته باشید که این راه تا زمانی که ضروری نباشد به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود.

 نحوه مصرف قرص ال دی برای پریود نشدن

برای به تعویق انداختن قاعدگی باید استفاده از قرص ال دی را از روز ۵ تا ۷ سیکل ماهانه شروع کنید ولی مصرف را تا زمانی که می‌خواهید قاعدگی عقب بیفتد، بدون وقفه ادامه دهید. در این شرایط معمولاً قاعدگی با فاصله ۲ تا ۳ روز پس از قطع مصرف قرص ضد بارداری اتفاق خواهد افتاد.

اگر در طول دوره استفاده از قرص دچار لکه بینی شدید، به جای یک قرص دو قرص مصرف کنید تا مقدار بیشتر هورمون استروژن مانع از شروع خونریزی گردد.

دلایل به تعویق انداختن قاعدگی

قاعدگی در خانم‌ها هر ماه با مشکلاتی اجتناب‌ناپذیر همراه است. به تعویق انداختن قاعدگی دلایل متعددی می‌تواند داشته باشد. در این قسمت بعضی از دلایل را می‌توانید مشاهده کنید:

  • وجود یک مشکل روحی یا فیزیکی که تحمل پدهای بهداشتی، کاپ قاعدگی یا تامپون را برای شخص سخت می‌کند.
  • بیماری‌هایی که پریود شدن باعث حاد شدن آن‌ها می‌شوند، مثل آندومتریوز یا کم‌خونی شدید
  • حساس و دردناک شدن سینه، نفخ کردن
  • تغییرات رفتار و حساس شدن فرد در هفته قبل از قاعدگی
  • سردردها یا علائم دیگر قاعدگی که بیشتر در طول هفته‌ای که قرص‌های ضد بارداری مصرف می‌شوند مشاهده خواهند شد.
  • قاعدگی‌های شدید، طولانی و مکرر یا دردناک
  • در کنار این علائم خونریزی دوران قاعدگی پریودی در بعضی شرایط قابل تحمل نیست.

مثلاً امکان دارد شما بخواهید قاعدگی خود را تا بعد از یک امتحان سرنوشت‌ساز، یک رویداد ورزشی که قرار است در آن شرکت کنید، یک برنامه تعطیلات یا یک مراسم مهم مثل جشن ازدواج یا دوران ماه عسل به تعویق بیندازید.

به تعویق انداختن قاعدگی برای تمام خانم‌ها کار درستی است؟

اگر پزشک با مصرف قرص ال دی به‌منظور عقب انداختن قاعدگی برای شما مخالفتی نکرد، مصرف این قرص مشکلی برایتان ایجاد نخواهد کرد.

بااین‌حال بیشتر متخصصان زنان و زایمان به دلیل اثر منفی که استفاده قرص‌های پیشگیری بر قدرت باروری زنان دارند، مصرف قرص‌های پیشگیری برای عقب انداختن پریود را در مواقع غیرضروری منع می‌کنند.

اگر به هر دلیلی قصد ندارید به پزشک مراجعه کنید می‌توانید از مشاورین پذیرش ۲۴ کمک بگیرید. مشاوران مامایی این سامانه شما را در مورد مصرف درست این قرص‌ها راهنمایی خواهند کرد.

عوارض قرص ال دی بر اعصاب

ترکیبات قرص ضد بارداری ممکن است با بعضی از داروهای روانپزشکی مانند داروهای ضد صرع تداخل ایجاد کند. بعضی از داروهایی که قرص ال دی با آن‌ها تداخل دارویی ایجاد می‌کند عبارت‌اند از: کاربامازپین و فنوباربیتال.

اگر از داروی خاصی استفاده می‌کنید، حتماً پیش از شروع استفاده از این قرص این موضوع را با پزشک متخصص در میان بگذارید. اگر به دلیل نداشتن زمان شرایط مراجعه حضوری را ندارید، می‌توانید از مشاورین پذیرش ۲۴ کمک بگیرید.

مدت‌ها است که مردم قرص ال دی را به عنوان یکی از عواملی می‌شناسند که باعث عصبی بودن خانم‌ها می‌شود! گرچه باید بدانید که این موضوع درست نیست و هیچ اساس علمی ندارد و به غلط در جامعه جا افتاده است.

عوارض قرص ال دی برای مردان

اساس عملکرد قرص‌های ضد‌بارداری هورمونی، مانند قرص ال دی هورمون استروژن است. این هورمون عامل بروز علائم زنانه در زنان است.

اگر مردان برای مدت‌زمان طولانی از این قرص استفاده کنند ویژگی‌های زنانه‌ای مثل بزرگ شدن و رشد نامعمول سینه، کم شدن رشد موهای ناحیه صورت و ریش و سبیل، تغییر نحوه ذخیره چربی در بدن و تحلیل عضلات در آن‌ها دیده خواهد شد.

معمولاً استفاده از قرص ال دی برای آقایان توصیه نمی‌شود و افراد معدودی، به‌ویژه کسانی که دو جنسه هستند و تمایل دارند اندامشان به اندام‌های زنانه‌ شبیه شود از این قرص استفاده می‌کنند.

مصرف قرص ال دی در کوتاه‌مدت مشکلی برای آقایان ایجاد نمی‌کند اما استفاده طولانی‌مدت موجب ظاهرشدن علائم زنانگی و کم‌رنگ شدن خصوصیات مردانه خواهد شد.

اگر آقایی به هر دلیلی به استفاده از قرص ال دی روی آورده است، توصیه می‌شود هر چه زودتر مصرف این قرص را قطع کند و حتماً قبل از استفاده با پزشک خود در این مورد مشورت کند. زیرا این دسته داروها بر میل جنسی مردان و قوای جنسی اثر منفی می‌گذارند.

عوارضی که قرص ال دی ممکن است به همراه داشته باشد

مصرف قرص پیشگیری از بارداری ال دی مثل هر داروی دیگری ممکن است برای افراد همراه با عوارض جانبی باشد.

برای جلوگیری از بروز این عوارض باید این قرص را قبل از خوابیدن مصرف کنید. با این کار می‌توانید تا حدودی شدت بروز این عوارض را کاهش دهید.

در افرادی که به‌تازگی عمل جراحی انجام داده‌اند، استفاده از این قرص می‌تواند باعث بروز ترمبوآمبولیسم شود. به همین دلیل باید از چند هفته قبل از عمل جراحی استفاده از این دارو را متوقف کرد.

مصرف یک دوره از این دارو در کل عوارض نگران‌کننده‌ای برای افراد به همراه ندارد ولی در استفاده مستمر و طولانی‌مدت باید دقت بیشتری به خرج داد و حتماً در طول دوره استفاده از قرص با پزشک مشاور خود در تماس بود.

عوارضی که بین خانم‌هایی که از قرص ال دی استفاده می‌کنند و شایع هستند عبارت‌اند از:

  • حالت تهوع
  • افزایش احتمال دچار شدن به بیماری‌های صفراوی
  • سینه‌های دردناک یا متورم
  • افزایش رشد موهای زائد
  • افزایش وزن
  • مقدار کمی خون، یا لکه بینی، بین پریود
  • تغییرات خلق‌وخوی
  • آکنه
  • سردرد خفیف

عوارض جانبی که در قسمت بعدی به پرداخته شده است، در بین مصرف‌کنندگان کمتر دیده شده‌اند اما علائم جدی‌تری هستند.

بروز عوارض جانبی زیر می‌تواند علائم وجود یک بیماری جدی مثل مشکلات کبدی، کیسه صفرا، لخته شدن خون در عضوی از بدن، فشار خون بالا، یا سکته مغزی و بیماری‌های قلبی باشد:

  • احساس درد در ناحیه شکم
  • درد در قفسه سینه
  • سردردهای شدید و طولانی
  • تاری دید
  • مشکلات چشم
  • تورم، التهاب یا احساس درد در پاها و ران‌ها

چه افرادی در استفاده از قرص‌های پیشگیری از بارداری محدودیتی ندارند؟

بیشتر خانم‌ها می‌توانند با خیال راحت از قرص‌های ضد بارداری (مثل قرص ال دی) استفاده کنند. توجه داشته باشید که مصرف این دسته قرص‌ها برای خانم‌هایی که بیش از ۳۵ سال سن دارند و سیگار می‌کشند توصیه نمی‌شود.

فواید قرص ال دی

چگونه قرص ال دی را به شکل اورژانسی مصرف کنیم؟

اگر رابطه جنسی بدون استفاده از پوشش انجام شود، در حین رابطه کاندوم پاره شود یا در اثر تماس منقطع ناموفق مقداری مایع منی وارد واژن شود و احتمال بارداری وجود داشته باشد، برای جلوگیری از بارداری می‌توان از قرص ال دی اورژانسی استفاده کرد.

در این روش، اولین دوز قرص‌ها باید حداکثر تا ۷۲ ساعت بعد از رابطه جنسی مشکوک مصرف شود. در استفاده اورژانسی از این قرص، دفعه اول چهار عدد و ۱۲ ساعت بعد ۴ قرص دیگر استفاده کنید.

نحوه مصرف قرص ال دی برای اولین‌بار

این قرص را هر روز در یک زمان مشخص مصرف کنید. بهتر است برای مصرف قرص ضدبارداری یک زمان تعیین کنید، به‌عنوان‌مثال هنگام صبحانه یا قبل از خوابیدن.

هنگامی که قرص ال دی بر اساس دستور پزشک مصرف شود، در اولین ماه مصرف نیز در پیشگیری از بارداری مؤثر است اما پزشکان برای اطمینان بیشتر توصیه می‌کنند که در ماه اول در کنار قرص‌ها از روش‌های دیگر (مثل کاندوم) نیز برای پیشگیری از بارداری احتمالی استفاده شود.

بعد از گذشت ماه اول می‌توانید به قرص‌های ال دی به عنوان راهی مطمئن برای پیشگیری از بارداری اعتماد کنید.

اگر استفاده از قرص ال دی یک روز به تأخیر افتاد چه باید کرد؟

اگر یک روز فراموش کردید که قرص ضد بارداری را استفاده کنید، سریعاً نسبت به مصرف قرص اقدام کنید. اگر از رابطه جنسی یک روز گذشته است، روز بعد دو قرص ال دی مصرف کنید.

اگر استفاده از این قرص به مدت ۲ روز به تعویق افتاد روز بعد دو قرص و فردای آن روز نیز دو قرص دیگر استفاده کنید. سپس به روال عادی خود باز خواهید گشت.

اگر بیش از دو روز قرص‌های پیشگیری مصرف نکرده‌اید، حتماً با پزشک خود در این مورد صحبت کنید زیرا ممکن است لازم باشد که از قرص دیگری استفاده کنید یا قرص ال دی را با دوز مختلفی مصرف کنید.

هر دفعه که استفاده از قرص را فراموش کردید، تا زمانی که یک بسته قرص را مصرف نکرده‌اید در کنار استفاده از آن باید از روش‌های دیگر جلوگیری از بارداری نیز استفاده کنید. زیرا زمانی که مصرف قرص ال دی به تعویق می‌افتد، احتمال آزاد شدن تخمک از تخمدان بیشتر می‌شود.

اگر فراموش کرده‌اید که قرص‌های پیشگیری را مصرف کنید و زمان پریود شما به تعویق افتاده حتماً تست بارداری انجام دهید.

اگر دو ماه متوالی قاعدگی شما عقب افتاد، حتی اگر به شکل منظم و مستمر از قرص پیشگیری استفاده کرده‌اید، به پزشک مراجعه کنید و آزمایش بارداری انجام دهید. اگر به هر دلیلی به مراجعه حضوری با پزشک علاقه‌ای ندارید می‌توانید از مشاورین با تجربه پذیرش ۲۴ مشاوره بگیرید.

عملکرد قرص ال دی

معمولاً در هر ماه یک بار بافت تخمدان در بدن زن پاره می‌شود و تخم از فولیکول خارج شده و به لوله‌های فالوپ می‌روند. در صورتی که مقاربت انجام شده باشد، تخم توسط اسپرم مرد بارور می‌شود و در آخر زن باردار خواهد شد.

تخمکی که بارور شده است به بافت درونی رحم زن که قبل از تخم‌گذاری برای بارداری احتمالی آماده شده است، متصل می‌شود. در آخر تخمک در رحم مادر تغذیه کرده، رشد می‌کند و جنین شکل خواهد گرفت.

هورمون‌هایی که در بدن یک زن ترشح می‌شوند باعث تخمک گذاری (آزاد شدن تخمک از تخمدان) می‌شوند، رحم را برای بارداری آماده می‌کنند یا در صورتی که تخمک با اسپرم لقاح نیافت، دیواره رحم که برای بارداری آماده شده بود، فرومی‌ریزد و قاعدگی رخ می‌دهد.

همه قرص‌های پیشگیری از بارداری حاوی مقدار ناچیزی هورمون استروژن و پروژسترون هستند. هورمون‌هایی که در این قرص‌ها استفاده شده‌اند، ساخته دست بشر هستند.

این هورمون‌ها با مهار چرخه ترشح طبیعی هورمون‌های بدن، از بارداری پیشگیری می‌کنند. جلوگیری از حاملگی به روش هورمونی معمولاً تخمک‌گذاری در بدن را متوقف خواهد کرد.

پیشگیری از بارداری با روش‌های هورمونی باعث تغییر شرایط مخاط دهانه رحم و پوشش خود رحم نیز می‌شود. به این شکل که اسپرم به علت ترکیبات مخاطی به‌سختی از دهانه رحم به تخمک که در لوله فالوپ قرار دارد می‌رسد و دیواره رحم نیز به‌ خاطر هورمون‌ها برای کاشته شدن تخم آماده نیست؛ بنابراین حتی اگر تخمک لقاح یابد جای‌گیری آن در رحم دور از انتظار است.

خرید قرص ال دی

قیمت قرص ال دی در داروخانه

قیمت قرص ال دی در داروخانه معمولاً بسیار مناسب است. قرص ال دی قرصی است که تقریباً در هر داروخانه‌ای می‌توان آن را پیدا کرد و در دسترس همه قرار دارد.

پرسش و پاسخ در باره قرص ال دی

در ادامه خانم دکتر ندا اکباتانی متخصص زنان و زایمان به سوالات شما در ارتباط با “مصرف قرص ال دی” پاسخ داده اند. در صورتی که پاسخ سوال خود را نیافتید، می‌توانید در انتهای مقاله ثبت کنید.

طریقه مصرف قرص ضد بارداری ال دی چگونه است؟

قرص های LD (ال دی) در درجه اول برای جلوگیری از بارداری استفاده می شوند. به این صورت که هر شب یک عدد قرص از روز یکم تا پنجم پریود شروع می کنیم یعنی زمان شروع آن بین یکم تا پنجم هست تا بیست و یک شب که تعداد قرص های ما هست ادامه می دهیم .
ساعت خاصی مد نظر نیست فقط اینکه هر شب یادمان باشد که استفاده بشود .

قیمت قرص ال دی در داروخانه

قیمت قرص های LD (ال دی) نسبت به بقیه ی قرص های جلوگیری خیلی متناسب هست و در بازار کنونی حدود دو تا سه هزار تومان هست، البته معادل های خارجی قیمت بالاتری دارد، مانند : قرص های مارولونو، قرص های یاسمی که الان در بازار نادر هستند و قیمت خیلی بالاتری دارند.

فواید قرص ال دی

از فواید قرص LD (ال دی) می توان به موارد زیر اشاره کرد ( هرچند این قرص فواید بیشتری هم دارد )

  1. به غیر از جلوگیری از بارداری، می توانیم برای تنظیم هورمون ها استفاده کنیم .
  2. قرص LD (ال دی) برای بعضی از خونریزی های غیر طبیعی استفاده کنیم .
  3. برای کاهش درد های دوران پریود مناسب است .
  4. برای منظم کردن پریود و سیکل های قاعدگی مناسب است .

خونریزی در زمان استفاده از قرص ال دی

 

تاثیر قرص ال دی بعد از چند روز است

عوارض قرص ال دی بر اعصاب

 

نحوه مصرف قرص ال دی برای جلوگیری از بارداری

باید به دوستان یادآوری کنم که وقتی ما اولین بار هست که این قرص را شروع می کنیم، باید مراقب باشیم تا حدود دو هفته یعنی علاوه بر مصرف قرص، جلوگیری طبیعی هم داشته باشیم تا مصرف قرص ها بتواند تاثیرش را برای ما شروع کند.

قرص ال دی برای تنظیم هورمون چگونه مصرف کنیم؟

اگر ما قرص ها را برای تنظیم هورمون ها استفاده می کنیم بهتر هست که برای یک دوره ی سه ماهه تا شش ماهه استفاده شود. به این صورت که بعد از مصرف هر بسته ی بیست و یک عددی، یک هفته استراحت می دهیم و بلافاصله دوباره بسته ی دوم را شروع می کنیم و دیگر کاری به زمان پریود و روز پریود نداریم و همان یک هفته کافی هست. از طریقی هم که مکانیسمی که باعث جلوگیری از بارداری می شود هم بهم ریختگی هورمون ها هست و دوم اینکه موکوس دهانی رحم را غلیظ می کند و مانع ورود اسپرم ها می شود و لانه گزینی را مناسب می کند .

پریود بعد از مصرف قرص اورژانسی

سوال بیمار:

چه زمانی به پزشک مراجعه کنید؟

بسیاری از افراد ممکن است در مصرف قرص ضدبارداری بدون آگاهی عمل کنند یا طریقه مصرف صحیح آن را نمی‌دانند. همچنین این احتمال وجود دارد که برای بارداری در زمان مناسب سؤالاتی داشته باشند. بدون شک مراجعه حضوری برای همگان امکان‌پذیر نیست یا ترجیح می‌دهند برای فقط سؤال کردن پیش پزشک نروند.

اگر جزو این دسته از افراد هستید می‌توانید با متخصصان آنلاین زنان و زایمان پذیرش ۲۴  صحبت کنید و از خدمات مشاوره آن‌ها بهره ببرید که در هر ساعتی از شبانه‌روز آماده ارائه خدمات به صورت آنلاین، تلفنی، صوتی و متنی هستند.

سوالات مرتبط کاربران

مطالبی که در مقاله بالا ذکر شد، فقط و فقط جنبه آگاهی بخشی و افزایش اطلاعات شما دوستان عزیز را دارد، و به هیچ وجه جایگزین توصیه پزشک متخصص نیست. لازم است برای اطلاع کامل از این بیماری یا شروع انجام روش های درمانی توصیه شده، با توجه به سوابق پزشکی خود با دکتر متخصص مشورت کنید.

دریافت مشاوره آنلاین از متخصص زنان و زایمان

دکتر ندا اکتابانی

دکتر ندا اکتابانی متخصص بهداشت باروری، کارشناس مامایی، دانشگاه علوم پزشکی ایران و رتبه اول دکتری تخصصی بهداشت باروری در سال ۹۳ دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند.
فعالیت و مشاوره‌های ایشان در زمینه‌های بیماری‌های رحمی، کیست‌های تخمدان، عفونت زنان، مشاوره در زمینه پرده بکارت، روش‌های پیشگیری از بارداری، مشاوره ازدواج و قبل از بارداری، درمان کیست تخمدان، اختلالات هورمونی، غربالگری سرطان دهانه رحم و پستان، درمان خونریزی‌های غیر طبیعی زنان، سکسولوژی و بیماری‌های زنان و زایمان، عفونت‌های زنان و درمان عوارض یایسگی، مشاوره تعیین جنسیت و بیماری‌های مقاربتی و… است.

۳.۶/۵ (۳۰ نظر)

منبع
webmdncbimedicalnewstodaywebmd

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
1.1K پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مریم
مریم
1 روز قبل

سلام وقت بخیر
پنج روزه که قرص ال دی نخوردم،الان خونریزی دارم.
برا قطع این خونریزی چیکار کنم؟دوباره شروع کنم ب خوردن قرص ال دی؟

زهرا
زهرا
2 روز قبل

سلام..۲۸بایددپریودمیشدم.اماهنوزنشدم.کاچی.زعفران.زیره.خوردم.لکه.اومددیگه.نیومدچیکاررکنم.روشمم.طبیعیه

آخرین ویرایش 2 روز قبل توسط زهرا
باران
باران
2 روز قبل

سلام آیا میشه برای جلوگیری از لکه‌بینی در اثر مصرف قرص ال دی دو تا قرص رو همزمان خورد؟

رها
رها
3 روز قبل

سلام.طی رابطه محافظت نشده، حس میکنم که امکان داره کمی مایع منی(شاید هم پیشاب) داخل واژنم ریخته باشه.این موضوع مال ۱۱ روز پیشه و من همون شب اورژانسی خوردم.(میدونم که استفاده از قرص اورژانسی ۲بار درسال باید باشه ولی بیشتر شده). استرس دارم و فکر میکنم پریودم۴ روز عقب افتاده و الان ۳ روزه دارم هرصبح دم کرده زعفران و زنجبیل میخورم تا پریودشم.چکار باید بکنم؟ اگه الان قرص ال دی مصرف کنم تاثیر داره؟

رها
رها
3 روز قبل

سلام.طی رابطه محافظت نشده، حس میکنم که امکان داره کمی مایع منی(شاید هم پیشاب) داخل واژنم ریخته باشه.این موضوع مال ۱۱ روز پیشه و من همون شب اورژانسی خوردم.(میدونم که استفاده از قرص اورژانسی ۲بار درسال باید باشه ولی بیشتر شده). استرس دارم و فکر میکنم پریودم۴ روز عقب افتاده و الان ۳ روزه دارم هرصبح دم کرده زعفران و زنجبیل میخورم تا پریودشم.چکار باید بکنم؟ اگه الان قرص ال دی مصرف کنم تاثیر داره؟

درسا
درسا
6 روز قبل

سلام وقت بخیر من اولین بار که قرص ال دی مصرف میکنم ده روز قبل از تمام شدن قاعدگی بخاطر ماه رمضان شروع به خوردن کردم امروز هفت روز که لکه بینی دارم ایا بخاطر استفاده قرص ها هس یا یه چیز دیگه هس

مرضیه
مرضیه
10 روز قبل

سلام خوبین ببخشید من یک ماه هست برای منظم شدن دوره پریودی از قرص ال دی مصرف میکنم ولی ب شدت دارم جوش میزنم چیکار کنم؟

ایزانلو
ایزانلو
11 روز قبل

سلام راسته که اگه قرص ال دی بخوریم باردار نمیشیم؟

ندا
ندا
11 روز قبل

سلام وقت تان بخیر من قرص جلوگیری مصرف کردم هفت روز بعد از استفاده از قرص ال دی لکه بینی داشتم و به روز سیزدهم مصرف قرص را ترک کردم چون بصورت لک پریود داشتم حالا پریود قطع نمیشه حالا چکار کنم و اگر بخواهم حمل بگیرم امکانش است

سهیلا
سهیلا
17 روز قبل

سلام وقتتون بخیرمن قرص جلوگیری نخوردم ولی رابطه داشتم با دخول روز بعدش پریودشدم بنظرتون من باردارم یاخیر؟وتوپریودی روز چندم قرص بخورم؟یاچندروز قبل ازنزدیکی قرص بخورم

جیتی
جیتی
پاسخ به  سهیلا
8 روز قبل

ن عزیزم خیالت راحت نیستی

یاسمن
یاسمن
18 روز قبل

سلام خانم دکتر من یک بارقرص ضدبارداری مصرف کردم به صورت اورژانسی الان پریود نشدم ایا باردارنیستم

حسن
حسن
19 روز قبل

سلام خسته نباشین
من ۲۰روز از پریودم میگذره برای ب تاخیر انداختن پریودم دیروز قرص خودم امروز پریود شدم برعکس عمل کرد میشه توضیح بدین چیکار کنم مصرف رو قطع کنم یا ادامه بدم

فاطمه
فاطمه
20 روز قبل

سلام خسته نباشید من ۶ روز دارم از قرص ال دی میخورم بخاطر اینکه دارم یایس میشم واز دیشب سرگیچ دار وکمی تهو ایا بخاطر قرص ال دی هستش ممنون میشم پاسخ بدید لطفا

زهرا
زهرا
20 روز قبل

سلام من ۶فروردین پریود میشم ولی بخاطرسفر میخوام عادت نشم از کی باید شروع به خوردن قرص کنم؟

زینت
زینت
پاسخ به  زهرا
14 روز قبل

سلام ببخشید من بعد از یک هفته پریود میشم قرص ال دی مصرف کردم

سمیرا
سمیرا
پاسخ به  زهرا
3 روز قبل

منم‌همین مشکل ودارم سفرزیارتی دارم‌۶بایدبرم میترسم پریودبشم ازیع طرفم میترسم قرص بخورموبرعکس بشه وپریودبشم لطفان جواب بدین

بهاره
بهاره
21 روز قبل

سلام. من برای تنظیم پریودم ۲۱ روز از ماه رو ال دی مصرف میکنم آیا امکان بارداری هست؟ و اینکه حین رابطه دقیقا چند روز قبل پریودم خونریزی داشتم طبیعیه ؟

سادات
سادات
22 روز قبل

سلام من بخاطریکه پریودیم نامنظم بود قرص ال دی رو از شروع اول برج خوردم الان میخام قد خوردن کنم تاثیر منفی رو پریودیم که نمیذاره؟

رضوان
رضوان
23 روز قبل

سلام وقتتون بخیر
من بخاطر کیستی که دارم میخوام شروع کنم به خوردن قرص ال دی، اما الان روز چهارم پریودم هست و تازه فهمیدم که باید ار روز اول پریودی خورد تا بیست و یک روز.الان میتونم مصرف کنم یا باید وایسم پریود بعدی شروع کنم به خوردن؟

سحر
سحر
23 روز قبل

۵تاقرص ال دی باهم بخورم چی میشه

eli
eli
28 روز قبل

سلام من نزدیکی داشتم و مطمئن نیستم که اب منی داخل ریخته یا نه الان چطوری باید قرص ال دی مصرف کنم؟

مری
مری
1 ماه قبل

خسته نباشین من اول برج ۱۱ پریودیم بود بعد پریود رابطه داشتم ک قرص اورژانسی خوردم دو هفته بعدش ۲۲ام ۱۱بخاطر قرص انگاری پریود شدم قطر قطره چن روز قط شد بعد دوروز دوباره پریود شدم الان ۷ روزه برا درست شدن چرخه قاعدگیم از دوستم ک ماما بود پرسیدم گف قرص ال دی بخور از ۵ امین روز خوردم هنوز خونریری دارم نمیدونم حالا مشکلی دارم یا ک عادیه لطفا راهنمایی کنین باید ب پزشک مراجعه کنم

سماته
سماته
1 ماه قبل

سلام..من ۱هفته به پریود قبلی به خاطر سفرم مجبور شدم قرص ال دی استفاده کنم.دقیق۱۵روز استفاده کردم وقطعش کردم.۴روز بعد قطعی پریود شدم.والان ۲ روز از پریود بعدیم میگزره نمیشم من حتی یک روز عقب نیفتاده..دقیق ۲۰روزی پریود میشم آیا امکان بارداری هست؟

آرزو
آرزو
1 ماه قبل

سلام خسته نباشین برای منظم شدن پریودی بایر چه قرصی مصرف کرد؟
و برای اینکه یکماه کامل قرص ال دی خوردن خطری نداره ؟

آرزو
آرزو
1 ماه قبل

سلام خسته نباشین برای منظم شدن پریودی باید قرص ال دی خورد یا نه ؟
آیا برای یکماه کامل‌ خوردن قرص ال دی ضرر داره؟

م ح
م ح
1 ماه قبل

اگر مردی دو ورق قرص ال دی را هر روز بخورد آیا عوارض دارد ؟

عثمانی
عثمانی
1 ماه قبل

اگر قرص ال دی در ۵ روز قاعدگی مصرف نشود و در وسط ماه استفاده شود و در همان شب اول هم نزدیکی کنند، آیا احتمال حاملگی وجود دارد؟ و اینکه اگر در دوران قاعدگی استفاده نشود چه اتفاقی میفتد؟

مرضیه
مرضیه
1 ماه قبل

سلام من باید ۱۲٫۱پریود میشدم و چون میخواستم جایی برم از۲۴شروع به خوردن قرص ال دی کردم تا دیر تر پریود بشم اما ۲۶پریود شدم و همون شب اول هم رابطه داشتم ،مایه منی داخل ریخته نشد اما چون روز اول پریودیم بوده نیار هست که قرص ال دی یا چیز دیگه ایذبرای جولیگیری از بارداری احتمالی مصرف کنم؟
الان تقریبا۳۰ساعت از رابطه ام میگذره ولی قرصی نخوردم چون پریود شدم از ۲۶ ام ال دی رو هم نخوردم.ممنون میشم راهنمایی کنید.

marisa
marisa
1 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر
روز۷پریودی قرص اورژانسی خوردم و الان بعد۶روز خونریزی دارم…و رنگش قهوه ایه میتونم از فردا ال دی بخورم که قطع شه؟اخه کار دارم و نمیتونم مدام پد عوض کنم…لطفا راهنمایی کنید اگه بخورم قطع میشه؟

...
...
1 ماه قبل

سلام اگر ۴،۵تا قرص بخوریم حالت تهووع ایجاد میشه؟

شیوا محمدپور
شیوا محمدپور
1 ماه قبل

سلام ببخشید من ۳ روزه قرص نخوردم پریود هم نشدم. تست هم دادم باردار نیستم. تا چند روز عادیه که پریود نشم

Mehraaa
Mehraaa
پاسخ به  شیوا محمدپور
27 روز قبل

یک هفته

ماه
ماه
1 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر. من ۳شنبه دوهفته گذشته دقیقا روز اول دوره تخمکگذاری رابطه محافظت نشده داشتم .مقداری منی روی ناحیه تناسلی ریخته بلافاصله پاک کردم و آبکشی کردم و بلافاصله ی قرص تنسی ۱,۵خوردم .الان حدودا ۷روز مانده تا پریود بعدی ممکنه بارداری اتفاق افتاده باشه

ساغر
ساغر
1 ماه قبل

من رابطه داشتم میدونم داخل نریخته ولی اومدم یک دونه ال دی خوردم الان حالت تهوع دارم یکی کمکم کنه چیکار کنم

ایلیا
ایلیا
پاسخ به  ساغر
17 روز قبل

۰۹۱۷۴۴۱۶۸۶۴

سدنا
سدنا
1 ماه قبل

سلام من میخواستم پریودم سه چهار روز عقب بیفته، سه تا قرص ال دی مصرف کردم و قطع کردم اما الان یه هفته گذشته و هنوز پریود نشدم، کی پریود میشم؟

تارا
تارا
1 ماه قبل

تا چند روز بعد مصرف قرص ال دی در آزمایش هورمون مشخص میشود

نیلوفر
نیلوفر
1 ماه قبل

سلام من واسه شرایط کاریم یک ورق کامل قرص ال دی خوردم بعد شیش عددم اضاف خوردم بعد سه روز که قطعش کردم دل دردای شدید هر ده دقیقه یبار میومد سراغم مثه درد سقط بود فقط جیغ میزدم دیشب رفتم یه سرم زدم فعلا خوبم اما نمیدونم علتش چی بوده

رویا
رویا
1 ماه قبل

سلام من ۱۱روزه از پریود پاک شدم. الان میشه قرص روکین شروع کنم ب خوردن؟ میخوام تاریخ پریودمو تغییر بدم. واینکه اگه بخورم دیگه لازم نیس جلوگیری کنم

Sisil
Sisil
1 ماه قبل

سلام من ۲ روز دیگه زمان پریودمه و رابطه پر ریسک داشتم اما همه علایم پریودیو دارم ۴ روز پیشم قرص مصرف کردم نیازه مجدد مصرف کنم ؟
اگر پریود شم ممکن بعد پریودیم بارداری صورت بگیره؟ یا دیگه احتمالش از بین میره؟

جیتی
جیتی
پاسخ به  Sisil
8 روز قبل

ن عزیز دلم

جیتی
جیتی
پاسخ به  جیتی
8 روز قبل

پریود شدی اوکی هس حامله نیستی

ریحانه
ریحانه
1 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر خواستم بپرسم ۹روز بعد از پریودی اگه قرص ال دی مصرف کنم از پریودی بعدی جلوگیری میکنه ؟؟؟؟؟

نیلی
نیلی
1 ماه قبل

سلام وقت بخییر
من بخاطره سقطی که داشتم و خونریزیم تموم نمیشد،دکتر قرص ال دی تجویز کردن،روز ۵ مصرف قرص ال دی نزدیکی داشتم،ممکنه دوباره باردار بشم با توجه به شرایط موجود؟

زهرا قاسمی
زهرا قاسمی
1 ماه قبل

سلام من دستگاه آیودی دارم اگه بخوام پریودیمو با قرص ال دی به تعویق بندارم به خاطر سفر زیارتی اشکال نداره؟؟

سارا
سارا
2 ماه قبل

سلام وقت بخیر من امروز روز پنجم پریودم بود وامشب مصرف قرص ال دی رو بعداز چند سال شروع کردم و دوساعت بعد از مصرف اولین قرص رابطه محافظت نشده داشتم آیا امکان بارداری هست ؟نیازه که قرص اورژانسی مصرف کنم ممنونم اگه راهنمایی کنید

drhamid
drhamid
پاسخ به  سارا
1 ماه قبل

بله

اکرم
اکرم
2 ماه قبل

سلام ۵۰ سالم هست وپریود میشم وروز۴ پریودی رابطه محافظت نشده داشتم ایااحتمال بارداری هست

اکرم
اکرم
2 ماه قبل

سلام من ۵۰سالم هست وپریود میشم وروز۴پریودی رابطه محافظنشده داشتم آیا احتمال بارداری هست زود جواب بدین

تفسیره
تفسیره
2 ماه قبل

سلام .من بعدازخانداری یک ساعتی گذشت قرص من راخوردم بتشویشم باردارمشم

سحر فایظی
سحر فایظی
2 ماه قبل

سلام من یک هفته شده سکس داشتم ولی باید پریود میشدم نشدم شک دارم حامله شده باشم چی قرص باید مصرف کنم لطفا جواب بدید

drhamid
drhamid
پاسخ به  سحر فایظی
1 ماه قبل

اول ازمایش بارداری بدید یا تست

اسرین
اسرین
2 ماه قبل

سلام

پری
پری
2 ماه قبل

میخواستم بدونم مگه قرص ال دی کمک میکنه پریود بشم

پری
پری
2 ماه قبل

سلام من چن بار تو این ماه ماه قرص اورژانسی خوردم و این ماه پریود نشدم میخوام بدونم دلیل پریود نشدنم از قرص اورژانسی هست یا چیز دیگه ای

drhamid
drhamid
پاسخ به  پری
1 ماه قبل

قاعدگی ب هم میریزه ولی باید ازمایش بارداری بدید

مهناز
مهناز
پاسخ به  پری
1 ماه قبل

سلام منم تو این ماه سه بار مصرف کردم وتا هشتم وقت دارم پریود بشم اگه نشدم قرص الدی بخورم پریود میشمولی منی اصلان درمن ریخته نشد

مهناز
مهناز
پاسخ به  پری
1 ماه قبل

سلام منم تو این ماه سه بار مصرف کردم وتا هشتم وقت دارم پریود بشم اگه نشدم قرص الدی بخورم پریود میشمولی منی اصلان درمن ریخته نشد

سیما
سیما
2 ماه قبل

سلام وقت بخیر من رابطه داشتم و ۴تا ال دی خوردم ۱۲ساعت بعدش یادم رفت ۴تا دیگه بخورم ۳ساعت بعدش یادم اومد خوردم احتمال بارداری چند درصده؟؟

drhamid
drhamid
پاسخ به  سیما
1 ماه قبل

۱۰%

سارا
سارا
پاسخ به  drhamid
24 روز قبل

سلام وقت بخیر من برای اولین بار از قرص ال دی استفاده میکنم ازروز نهم پریودی شروع کردم همون شب اول هم منی ریخته شد داخل الان سه شبه دارم مصرف میکنم شب اول هم مایه منی داخل ریخته شده ایا امکان بارداری هست ؟

سانا
سانا
2 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر برای تنظیم هورمون زیر نظر پزشک مصرف قرص ضدبارداری رو شروع کردم
دوره سوم پنج روز گذشته هنوز پریود نشدم رابطه‌داشتم چند روز قبل ولی اب منی به داخل ریخته نشده
البته مصرف قرص رو ۶ روز بعد پریودی شروع کردم یه روز بعد از قطع قرص در حد چند قطره لکه داشتم امکان بارداری وجود دارد؟

آخرین ویرایش 2 ماه قبل توسط سانا
fati
fati
2 ماه قبل

سلام خسنه نباشید
من با نامزدم از پشت رابطه داشتیم و همش ریخته شد تو حین بیرون کشیدن آب ریخته شد روی واژن و بعد یک ساعت اورژانسی۱،۵ استفاده شداحتمال بارداری هست یا نگران نباشیم؟

Rahi
Rahi
پاسخ به  fati
2 ماه قبل

سلام نه عزیزم خیالت راحت

مهناز
مهناز
پاسخ به  Rahi
1 ماه قبل

سلام گلم تورو خدا کمکم کن من سه بار نزدیکی داشتم وتا هشتم وقت دارم پریود بشم وسه بار قرص اوژانسی مصرف کردم ویه بار از پشت بوده ومنی در من ریخت و دبار دیگه فقط من ارضاع شدم با خوردن قرص اورژانسی همون ساعت احتمال بارداری هست واگه هشتم پریود نشدم الدی بخورم پ یود میشم

سمیرا
سمیرا
پاسخ به  Rahi
3 روز قبل

سلام لطفان ج منم بدین من ۶عیدبایدبرم مشهداما نزدیک پریودیمه میخام ببینم الان قرص ال دی بخورم تاثیرداره که حداقل یک ۱۰روزی عقب بندازم میشه توضیح بدین میترسم ال دی رومصرف کنم وبرعکس خونریزیم شروع بشه لطفان راهنمای کنید

دکمه بازگشت به بالا