قرص ضد بارداری ال دی چیست؟ طریقه مصرف و عواض قرص ال دی

چگونه از قرص ال دی برای جلوگیری از بارداری استفاده کنیم؟

فهرست مطالب

نظر خانم دکتر ندا اکباتانی در رابطه با مصرف قرص ال دی

قرص ضد بارداری ال دی چیست؟

یکی از روش‌های پیشگیری از بارداری استفاده از قرص ال دی است. این قرص در دسته قرص‌های هورمونی قرار می‌گیرد اما در آن به نسبت قرص‌های قدیمی‌تر مقادیر کمتری هورمون استفاده شده است و دوز پایین‌تری دارد.

برای افرادی که حساس هستند، قرص‌های پیشگیری از بارداری با دوز پایین مثل ال دی عوارض کمتری به همراه دنبال دارند و در آینده و با استفاده مکرر مشکلات کمتری ایجاد می‌کنند.

قرص‌های هورمونی که با هدف پیشگیری از بارداری تولید می‌شوند، در دو دسته قرار می‌گیرند. دسته اول قرص‌هایی که حاوی استروژن و پروژسترون هستند و دسته دوم فقط هورمون پروژسترون را درون خود دارند.

قرص ال دی برای کیست؟

قرص ال دی در واقع راهی برای افرادی است که بعد از مقاربت و برقراری رابطه جنسی می‌خواهند از بارداری احتمالی جلوگیری کنند. این قرص حاوی ترکیباتی مشابه هورمون‌های زنانه است که تخمک گذاری در زنان را به تعویق می‌اندازد.

ترکیبات قرص ال دی

هر یک عدد قرص ال دی شامل ۰۳/۰ میلی‌گرم اتینیل استرادیول (ترکیب استروژنی)، ۳/۰ میلی‌گرم نورژسترل یا ۱۵/۰ میلی‌گرم لوونورژسترل (ترکیبات پروژسترونی) است.

کاربردهای قرص ضد بارداری

قرص ال دی به جز پیشگیری از قاعدگی برای درمان بعضی از بیماری‌ها و مشکلات زنان نیز استفاده می‌شود. مثلاً متخصصان زنان و زایمان برای خونریزی‌های زیاد در دوران قاعدگی، درمان قاعدگی دردناک، کیست‌های خوش‌خیم رحم و تخمدان و کنترل کردن التهابات لگنی این قرص را تجویز می‌کنند.

قرص ال دی و عقب انداختن پریود

قرص ال دی برای عقب انداختن پریود

دلایل متعددی برای به تعویق انداختن قاعدگی وجود دارد. مثلاً افرادی که قصد دارند به مکان‌های زیارتی سفر کنند اگر زمان سفر با قاعدگی تداخل داشته باشد، مجبور هستند تاریخ قاعدگی خود تغییر دهند.

به‌عبارت‌دیگر، آن‎ها از خونریزی در زمان طبیعی‌اش جلوگیری می‌کنند و مانع از رخ‌دادن خونریزی قاعدگی در موعد مقرر می‌شوند.

یکی از معمول‌ترین روش‌ها برای این کار مصرف قرص‌های ضد بارداری مخصوصاً ال دی است. با این‎که انجام این کار باعث به‌هم‌خوردن تعادل هورمون‌های بدن می‌شود و عوارض متعدی دارد. توجه داشته باشید که این راه تا زمانی که ضروری نباشد به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود.

 نحوه مصرف قرص ال دی برای پریود نشدن

برای به تعویق انداختن قاعدگی باید استفاده از قرص ال دی را از روز ۵ تا ۷ سیکل ماهانه شروع کنید ولی مصرف را تا زمانی که می‌خواهید قاعدگی عقب بیفتد، بدون وقفه ادامه دهید. در این شرایط معمولاً قاعدگی با فاصله ۲ تا ۳ روز پس از قطع مصرف قرص ضد بارداری اتفاق خواهد افتاد.

اگر در طول دوره استفاده از قرص دچار لکه بینی شدید، به جای یک قرص دو قرص مصرف کنید تا مقدار بیشتر هورمون استروژن مانع از شروع خونریزی گردد.

دلایل به تعویق انداختن قاعدگی

قاعدگی در خانم‌ها هر ماه با مشکلاتی اجتناب‌ناپذیر همراه است. به تعویق انداختن قاعدگی دلایل متعددی می‌تواند داشته باشد. در این قسمت بعضی از دلایل را می‌توانید مشاهده کنید:

  • وجود یک مشکل روحی یا فیزیکی که تحمل پدهای بهداشتی، کاپ قاعدگی یا تامپون را برای شخص سخت می‌کند.
  • بیماری‌هایی که پریود شدن باعث حاد شدن آن‌ها می‌شوند، مثل آندومتریوز یا کم‌خونی شدید
  • حساس و دردناک شدن سینه، نفخ کردن
  • تغییرات رفتار و حساس شدن فرد در هفته قبل از قاعدگی
  • سردردها یا علائم دیگر قاعدگی که بیشتر در طول هفته‌ای که قرص‌های ضد بارداری مصرف می‌شوند مشاهده خواهند شد.
  • قاعدگی‌های شدید، طولانی و مکرر یا دردناک
  • در کنار این علائم خونریزی دوران قاعدگی پریودی در بعضی شرایط قابل تحمل نیست.

مثلاً امکان دارد شما بخواهید قاعدگی خود را تا بعد از یک امتحان سرنوشت‌ساز، یک رویداد ورزشی که قرار است در آن شرکت کنید، یک برنامه تعطیلات یا یک مراسم مهم مثل جشن ازدواج یا دوران ماه عسل به تعویق بیندازید.

به تعویق انداختن قاعدگی برای تمام خانم‌ها کار درستی است؟

اگر پزشک با مصرف قرص ال دی به‌منظور عقب انداختن قاعدگی برای شما مخالفتی نکرد، مصرف این قرص مشکلی برایتان ایجاد نخواهد کرد.

بااین‌حال بیشتر متخصصان زنان و زایمان به دلیل اثر منفی که استفاده قرص‌های پیشگیری بر قدرت باروری زنان دارند، مصرف قرص‌های پیشگیری برای عقب انداختن پریود را در مواقع غیرضروری منع می‌کنند.

اگر به هر دلیلی قصد ندارید به پزشک مراجعه کنید می‌توانید از مشاورین پذیرش ۲۴ کمک بگیرید. مشاوران مامایی این سامانه شما را در مورد مصرف درست این قرص‌ها راهنمایی خواهند کرد.

عوارض قرص ال دی بر اعصاب

ترکیبات قرص ضد بارداری ممکن است با بعضی از داروهای روانپزشکی مانند داروهای ضد صرع تداخل ایجاد کند. بعضی از داروهایی که قرص ال دی با آن‌ها تداخل دارویی ایجاد می‌کند عبارت‌اند از: کاربامازپین و فنوباربیتال.

اگر از داروی خاصی استفاده می‌کنید، حتماً پیش از شروع استفاده از این قرص این موضوع را با پزشک متخصص در میان بگذارید. اگر به دلیل نداشتن زمان شرایط مراجعه حضوری را ندارید، می‌توانید از مشاورین پذیرش ۲۴ کمک بگیرید.

مدت‌ها است که مردم قرص ال دی را به عنوان یکی از عواملی می‌شناسند که باعث عصبی بودن خانم‌ها می‌شود! گرچه باید بدانید که این موضوع درست نیست و هیچ اساس علمی ندارد و به غلط در جامعه جا افتاده است.

عوارض قرص ال دی برای مردان

اساس عملکرد قرص‌های ضد‌بارداری هورمونی، مانند قرص ال دی هورمون استروژن است. این هورمون عامل بروز علائم زنانه در زنان است.

اگر مردان برای مدت‌زمان طولانی از این قرص استفاده کنند ویژگی‌های زنانه‌ای مثل بزرگ شدن و رشد نامعمول سینه، کم شدن رشد موهای ناحیه صورت و ریش و سبیل، تغییر نحوه ذخیره چربی در بدن و تحلیل عضلات در آن‌ها دیده خواهد شد.

معمولاً استفاده از قرص ال دی برای آقایان توصیه نمی‌شود و افراد معدودی، به‌ویژه کسانی که دو جنسه هستند و تمایل دارند اندامشان به اندام‌های زنانه‌ شبیه شود از این قرص استفاده می‌کنند.

مصرف قرص ال دی در کوتاه‌مدت مشکلی برای آقایان ایجاد نمی‌کند اما استفاده طولانی‌مدت موجب ظاهرشدن علائم زنانگی و کم‌رنگ شدن خصوصیات مردانه خواهد شد.

اگر آقایی به هر دلیلی به استفاده از قرص ال دی روی آورده است، توصیه می‌شود هر چه زودتر مصرف این قرص را قطع کند و حتماً قبل از استفاده با پزشک خود در این مورد مشورت کند. زیرا این دسته داروها بر میل جنسی مردان و قوای جنسی اثر منفی می‌گذارند.

عوارضی که قرص ال دی ممکن است به همراه داشته باشد

مصرف قرص پیشگیری از بارداری ال دی مثل هر داروی دیگری ممکن است برای افراد همراه با عوارض جانبی باشد.

برای جلوگیری از بروز این عوارض باید این قرص را قبل از خوابیدن مصرف کنید. با این کار می‌توانید تا حدودی شدت بروز این عوارض را کاهش دهید.

در افرادی که به‌تازگی عمل جراحی انجام داده‌اند، استفاده از این قرص می‌تواند باعث بروز ترمبوآمبولیسم شود. به همین دلیل باید از چند هفته قبل از عمل جراحی استفاده از این دارو را متوقف کرد.

مصرف یک دوره از این دارو در کل عوارض نگران‌کننده‌ای برای افراد به همراه ندارد ولی در استفاده مستمر و طولانی‌مدت باید دقت بیشتری به خرج داد و حتماً در طول دوره استفاده از قرص با پزشک مشاور خود در تماس بود.

عوارضی که بین خانم‌هایی که از قرص ال دی استفاده می‌کنند و شایع هستند عبارت‌اند از:

  • حالت تهوع
  • افزایش احتمال دچار شدن به بیماری‌های صفراوی
  • سینه‌های دردناک یا متورم
  • افزایش رشد موهای زائد
  • افزایش وزن
  • مقدار کمی خون، یا لکه بینی، بین پریود
  • تغییرات خلق‌وخوی
  • آکنه
  • سردرد خفیف

عوارض جانبی که در قسمت بعدی به پرداخته شده است، در بین مصرف‌کنندگان کمتر دیده شده‌اند اما علائم جدی‌تری هستند.

بروز عوارض جانبی زیر می‌تواند علائم وجود یک بیماری جدی مثل مشکلات کبدی، کیسه صفرا، لخته شدن خون در عضوی از بدن، فشار خون بالا، یا سکته مغزی و بیماری‌های قلبی باشد:

  • احساس درد در ناحیه شکم
  • درد در قفسه سینه
  • سردردهای شدید و طولانی
  • تاری دید
  • مشکلات چشم
  • تورم، التهاب یا احساس درد در پاها و ران‌ها

چه افرادی در استفاده از قرص‌های پیشگیری از بارداری محدودیتی ندارند؟

بیشتر خانم‌ها می‌توانند با خیال راحت از قرص‌های ضد بارداری (مثل قرص ال دی) استفاده کنند. توجه داشته باشید که مصرف این دسته قرص‌ها برای خانم‌هایی که بیش از ۳۵ سال سن دارند و سیگار می‌کشند توصیه نمی‌شود.

فواید قرص ال دی

چگونه قرص ال دی را به شکل اورژانسی مصرف کنیم؟

اگر رابطه جنسی بدون استفاده از پوشش انجام شود، در حین رابطه کاندوم پاره شود یا در اثر تماس منقطع ناموفق مقداری مایع منی وارد واژن شود و احتمال بارداری وجود داشته باشد، برای جلوگیری از بارداری می‌توان از قرص ال دی اورژانسی استفاده کرد.

در این روش، اولین دوز قرص‌ها باید حداکثر تا ۷۲ ساعت بعد از رابطه جنسی مشکوک مصرف شود. در استفاده اورژانسی از این قرص، دفعه اول چهار عدد و ۱۲ ساعت بعد ۴ قرص دیگر استفاده کنید.

نحوه مصرف قرص ال دی برای اولین‌بار

این قرص را هر روز در یک زمان مشخص مصرف کنید. بهتر است برای مصرف قرص ضدبارداری یک زمان تعیین کنید، به‌عنوان‌مثال هنگام صبحانه یا قبل از خوابیدن.

هنگامی که قرص ال دی بر اساس دستور پزشک مصرف شود، در اولین ماه مصرف نیز در پیشگیری از بارداری مؤثر است اما پزشکان برای اطمینان بیشتر توصیه می‌کنند که در ماه اول در کنار قرص‌ها از روش‌های دیگر (مثل کاندوم) نیز برای پیشگیری از بارداری احتمالی استفاده شود.

بعد از گذشت ماه اول می‌توانید به قرص‌های ال دی به عنوان راهی مطمئن برای پیشگیری از بارداری اعتماد کنید.

اگر استفاده از قرص ال دی یک روز به تأخیر افتاد چه باید کرد؟

اگر یک روز فراموش کردید که قرص ضد بارداری را استفاده کنید، سریعاً نسبت به مصرف قرص اقدام کنید. اگر از رابطه جنسی یک روز گذشته است، روز بعد دو قرص ال دی مصرف کنید.

اگر استفاده از این قرص به مدت ۲ روز به تعویق افتاد روز بعد دو قرص و فردای آن روز نیز دو قرص دیگر استفاده کنید. سپس به روال عادی خود باز خواهید گشت.

اگر بیش از دو روز قرص‌های پیشگیری مصرف نکرده‌اید، حتماً با پزشک خود در این مورد صحبت کنید زیرا ممکن است لازم باشد که از قرص دیگری استفاده کنید یا قرص ال دی را با دوز مختلفی مصرف کنید.

هر دفعه که استفاده از قرص را فراموش کردید، تا زمانی که یک بسته قرص را مصرف نکرده‌اید در کنار استفاده از آن باید از روش‌های دیگر جلوگیری از بارداری نیز استفاده کنید. زیرا زمانی که مصرف قرص ال دی به تعویق می‌افتد، احتمال آزاد شدن تخمک از تخمدان بیشتر می‌شود.

اگر فراموش کرده‌اید که قرص‌های پیشگیری را مصرف کنید و زمان پریود شما به تعویق افتاده حتماً تست بارداری انجام دهید.

اگر دو ماه متوالی قاعدگی شما عقب افتاد، حتی اگر به شکل منظم و مستمر از قرص پیشگیری استفاده کرده‌اید، به پزشک مراجعه کنید و آزمایش بارداری انجام دهید. اگر به هر دلیلی به مراجعه حضوری با پزشک علاقه‌ای ندارید می‌توانید از مشاورین با تجربه پذیرش ۲۴ مشاوره بگیرید.

عملکرد قرص ال دی

معمولاً در هر ماه یک بار بافت تخمدان در بدن زن پاره می‌شود و تخم از فولیکول خارج شده و به لوله‌های فالوپ می‌روند. در صورتی که مقاربت انجام شده باشد، تخم توسط اسپرم مرد بارور می‌شود و در آخر زن باردار خواهد شد.

تخمکی که بارور شده است به بافت درونی رحم زن که قبل از تخم‌گذاری برای بارداری احتمالی آماده شده است، متصل می‌شود. در آخر تخمک در رحم مادر تغذیه کرده، رشد می‌کند و جنین شکل خواهد گرفت.

هورمون‌هایی که در بدن یک زن ترشح می‌شوند باعث تخمک گذاری (آزاد شدن تخمک از تخمدان) می‌شوند، رحم را برای بارداری آماده می‌کنند یا در صورتی که تخمک با اسپرم لقاح نیافت، دیواره رحم که برای بارداری آماده شده بود، فرومی‌ریزد و قاعدگی رخ می‌دهد.

همه قرص‌های پیشگیری از بارداری حاوی مقدار ناچیزی هورمون استروژن و پروژسترون هستند. هورمون‌هایی که در این قرص‌ها استفاده شده‌اند، ساخته دست بشر هستند.

این هورمون‌ها با مهار چرخه ترشح طبیعی هورمون‌های بدن، از بارداری پیشگیری می‌کنند. جلوگیری از حاملگی به روش هورمونی معمولاً تخمک‌گذاری در بدن را متوقف خواهد کرد.

پیشگیری از بارداری با روش‌های هورمونی باعث تغییر شرایط مخاط دهانه رحم و پوشش خود رحم نیز می‌شود. به این شکل که اسپرم به علت ترکیبات مخاطی به‌سختی از دهانه رحم به تخمک که در لوله فالوپ قرار دارد می‌رسد و دیواره رحم نیز به‌ خاطر هورمون‌ها برای کاشته شدن تخم آماده نیست؛ بنابراین حتی اگر تخمک لقاح یابد جای‌گیری آن در رحم دور از انتظار است.

خرید قرص ال دی

قیمت قرص ال دی در داروخانه

قیمت قرص ال دی در داروخانه معمولاً بسیار مناسب است. قرص ال دی قرصی است که تقریباً در هر داروخانه‌ای می‌توان آن را پیدا کرد و در دسترس همه قرار دارد.

پرسش و پاسخ در باره قرص ال دی

در ادامه خانم دکتر ندا اکباتانی متخصص زنان و زایمان به سوالات شما در ارتباط با “مصرف قرص ال دی” پاسخ داده اند. در صورتی که پاسخ سوال خود را نیافتید، می‌توانید در انتهای مقاله ثبت کنید.

طریقه مصرف قرص ضد بارداری ال دی چگونه است؟

قرص های LD (ال دی) در درجه اول برای جلوگیری از بارداری استفاده می شوند. به این صورت که هر شب یک عدد قرص از روز یکم تا پنجم پریود شروع می کنیم یعنی زمان شروع آن بین یکم تا پنجم هست تا بیست و یک شب که تعداد قرص های ما هست ادامه می دهیم .
ساعت خاصی مد نظر نیست فقط اینکه هر شب یادمان باشد که استفاده بشود .

قیمت قرص ال دی در داروخانه

قیمت قرص های LD (ال دی) نسبت به بقیه ی قرص های جلوگیری خیلی متناسب هست و در بازار کنونی حدود دو تا سه هزار تومان هست، البته معادل های خارجی قیمت بالاتری دارد، مانند : قرص های مارولونو، قرص های یاسمی که الان در بازار نادر هستند و قیمت خیلی بالاتری دارند.

فواید قرص ال دی

از فواید قرص LD (ال دی) می توان به موارد زیر اشاره کرد ( هرچند این قرص فواید بیشتری هم دارد )

  1. به غیر از جلوگیری از بارداری، می توانیم برای تنظیم هورمون ها استفاده کنیم .
  2. قرص LD (ال دی) برای بعضی از خونریزی های غیر طبیعی استفاده کنیم .
  3. برای کاهش درد های دوران پریود مناسب است .
  4. برای منظم کردن پریود و سیکل های قاعدگی مناسب است .

خونریزی در زمان استفاده از قرص ال دی

 

تاثیر قرص ال دی بعد از چند روز است

عوارض قرص ال دی بر اعصاب

 

نحوه مصرف قرص ال دی برای جلوگیری از بارداری

باید به دوستان یادآوری کنم که وقتی ما اولین بار هست که این قرص را شروع می کنیم، باید مراقب باشیم تا حدود دو هفته یعنی علاوه بر مصرف قرص، جلوگیری طبیعی هم داشته باشیم تا مصرف قرص ها بتواند تاثیرش را برای ما شروع کند.

قرص ال دی برای تنظیم هورمون چگونه مصرف کنیم؟

اگر ما قرص ها را برای تنظیم هورمون ها استفاده می کنیم بهتر هست که برای یک دوره ی سه ماهه تا شش ماهه استفاده شود. به این صورت که بعد از مصرف هر بسته ی بیست و یک عددی، یک هفته استراحت می دهیم و بلافاصله دوباره بسته ی دوم را شروع می کنیم و دیگر کاری به زمان پریود و روز پریود نداریم و همان یک هفته کافی هست. از طریقی هم که مکانیسمی که باعث جلوگیری از بارداری می شود هم بهم ریختگی هورمون ها هست و دوم اینکه موکوس دهانی رحم را غلیظ می کند و مانع ورود اسپرم ها می شود و لانه گزینی را مناسب می کند .

پریود بعد از مصرف قرص اورژانسی

سوال بیمار:

چه زمانی به پزشک مراجعه کنید؟

بسیاری از افراد ممکن است در مصرف قرص ضدبارداری بدون آگاهی عمل کنند یا طریقه مصرف صحیح آن را نمی‌دانند. همچنین این احتمال وجود دارد که برای بارداری در زمان مناسب سؤالاتی داشته باشند. بدون شک مراجعه حضوری برای همگان امکان‌پذیر نیست یا ترجیح می‌دهند برای فقط سؤال کردن پیش پزشک نروند.

اگر جزو این دسته از افراد هستید می‌توانید با متخصصان آنلاین زنان و زایمان پذیرش ۲۴  صحبت کنید و از خدمات مشاوره آن‌ها بهره ببرید که در هر ساعتی از شبانه‌روز آماده ارائه خدمات به صورت آنلاین، تلفنی، صوتی و متنی هستند.

سوالات مرتبط کاربران

مطالبی که در مقاله بالا ذکر شد، فقط و فقط جنبه آگاهی بخشی و افزایش اطلاعات شما دوستان عزیز را دارد، و به هیچ وجه جایگزین توصیه پزشک متخصص نیست. لازم است برای اطلاع کامل از این بیماری یا شروع انجام روش های درمانی توصیه شده، با توجه به سوابق پزشکی خود با دکتر متخصص مشورت کنید.

دریافت مشاوره آنلاین از متخصص زنان و زایمان

دکتر ندا اکتابانی

دکتر ندا اکتابانی متخصص بهداشت باروری، کارشناس مامایی، دانشگاه علوم پزشکی ایران و رتبه اول دکتری تخصصی بهداشت باروری در سال ۹۳ دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند.
فعالیت و مشاوره‌های ایشان در زمینه‌های بیماری‌های رحمی، کیست‌های تخمدان، عفونت زنان، مشاوره در زمینه پرده بکارت، روش‌های پیشگیری از بارداری، مشاوره ازدواج و قبل از بارداری، درمان کیست تخمدان، اختلالات هورمونی، غربالگری سرطان دهانه رحم و پستان، درمان خونریزی‌های غیر طبیعی زنان، سکسولوژی و بیماری‌های زنان و زایمان، عفونت‌های زنان و درمان عوارض یایسگی، مشاوره تعیین جنسیت و بیماری‌های مقاربتی و… است.

۳.۵/۵ (۳۲ نظر)

منبع
webmdncbimedicalnewstodaywebmd

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
1K پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
*****
*****
17 ساعت قبل

ابراهیمی

الیا
الیا
5 روز قبل

سلام
هنگام رابطه یک قطره داخل ریخته وباقیش بیرون تخلیه شده همونجا دوتا قرص ال دی رو باهم خوردم و قرص اورژانسی نداشتم آیا امکان بارداری هست یا باید قرص بخورم

امید
امید
پاسخ به  الیا
16 ساعت قبل

سلام از کجا فهمیدی یه قطره ریخته مگه دوربین کار گذاشتی شاید کمتر وبیشتر ب‌وده

Melika
Melika
6 روز قبل

سلام من ماه قبل برای پریودنشودنم ۵روزمونده بودک پریودبشم قرص ال دی خوردم بدک قط کردم خونریزی داشتم تا۳.۴روزخون ریزیمم نه کم بودنه زیادحدمتوسط رابطم ک داشتم جلوگیری طبیعی داشتیم ولی این ماه هنوزپریودنشودم وعقب انداختم میخواستم بدونم طبیعی یانه بایدتست بارداری بدم؟

آخرین ویرایش 6 روز قبل توسط Melika
زینب
زینب
6 روز قبل

سلام من پریودم عقب افتاد سونوگرافی کیست هیموراژیک تشخیص داد دکتر گفت قرص جلوگیری بخور تا ۲۱روز بعد قط کن تا پریودشی، قرص جلوگیری خوردم تا دوشب که خوردم شدم ، و روز سوم پریود بقیشو ادامه دادم الان قرص تموم شد وهنوز نشدم دلیلش چیه؟ نکنه بخاطر اون دوتا قرصی ک خوردم پریودشدم و دگ ۱۹تا کلا خوردم

زهرا
زهرا
6 روز قبل

سلام بعد از رابطه بدون پیشگیری دو عدد قرص ال دی خوردم قبلش مصرف نکردم اصلا احتمال بارداری هست باید چیکار کنم

Kimia
Kimia
7 روز قبل

سلام وقت بخیر بیمار مبتلا به لوپوس هستم برای تاخیر پریودی مانعی دارد قرص را مصرف کنم؟

زهره
زهره
8 روز قبل

سلام خسته نباشید ب نظرتون اگر رابطه داشته باشی بعد چن روز قرص مصرف کنی بچه میمیره مثلن بعد سه روز؟! /

راضیه موسوی
راضیه موسوی
11 روز قبل

سلام من دو روز مونده بو به پریودیم یک قرص ال دی خوردم و دیگه نخوردم تقریبا ۱۸ماه بود خوردم
الان ۲۵ هست هنوز نشدم و لک دیدم از ۲۴ فقط
شنا بفرمایید من کی امکان پریودیم وجود داره
تا کی لک میبینم

زهره
زهره
12 روز قبل

آیا درموقع پریودی نزدیکی داشتیم همون روز دوتا قرص اورژانسی خوردم . پریودیم تموم شد آیا نیازی به آزمایش بارداری هست یا نه ؟

زینب
زینب
پاسخ به  زهره
6 روز قبل

ن

سهیلا
سهیلا
12 روز قبل

سلام من رابطه داشتم وازیه هفته قبل دارم قرص ال دی میخورم شبی یکی ک پریودم عقب بیفته و تو رابطه ک داشتم پیشگیری نشد الانم چهار روز به زمان پریودی اصلی مه برای اطمینان از ۴تا قرص ال دی استفاده کردم اصلا تو این تاریخ ک نزدیکی داشتیم امکان حاملگی وجود داره و مهمه کدمن ۱۲ساعت دیگ ۴تا قرص دیگ بخورم

سوسن وارسته
سوسن وارسته
16 روز قبل

من ۳ روز قبل پریودم ۲ روز قرص ال دی مصرف کردم و قطع کردم، الان چند روزه ک درد زیر شکمی و کمر دارم اما پریود نمیشم . رابطه مشکوکی نداشتم اما تماس آلت با واژن وجود داشته ، احتمال بارداری هست؟

هلنا
هلنا
17 روز قبل

من ۴۸سالمه قرص ال دی رو واسه اینکه پریورم به علت مسافرت عقب بیفته دوروز مونده به پریودی خوردم وشانزده روز مصرف کردم والان قطع کردم لکه بینی و دل درد دارم ایا من پریود میشم یا همینطوز لکه میبینم

پوریا
پوریا
17 روز قبل

ترانکوپین حالم و بد کرده باید چیکار کنم؟؟؟

پوریا
پوریا
17 روز قبل

سلام دوستان عزیز و خانم دکتر من ۱۸سال آلپرازولام۱ میخوردم، الا ۲۰روزه که توسط دکتر قطع شده ترانکوپین

پوریا
پوریا
17 روز قبل

پوریا

شکوفه
شکوفه
19 روز قبل

سلام ۹روز پیش پریودم شروع شد و از روز شروع کردم به خوردن قرص ال دی الان دقیق روز ۹پریودی هستم و لکه بینی دارم همیشه پریود هام ۵روز بودن الان شدن ۹روز تا کی ادامه داره لکه بینی

سحر
سحر
22 روز قبل

سلام وقت بخیر شنبه جراحی لوزه دارم و تاریخ پریودیم با جراحی یه روزه میتونم قرص ال دی مصرف کنم ؟

پری
پری
22 روز قبل

تاتمام شدن ۲۱قرص ال دی اشکالی نداره که رابطه داشته باشی یعنی امکان بار داری نیست

زهرا
زهرا
1 ماه قبل

سلام خسته نباشین آیاقرص الدی به بارداری کمک میکنه که بارداربشم دوست دارم بارداربشم ولی نمیدونم چی میشه که نمیشم ۳۸سالمه دوتابچه دارم تاریخ آخربارداریم سا ل۸۶ بوددکتررفتم میگه سالمی

مهناز اختیاری
مهناز اختیاری
1 ماه قبل

با عرض سلام وخسته نباشید من درحتل حاضر در سفر مکه هستم قرص الدی همراه بامشورت پزشک شروع کردم سه روز هست که لکه قهوهای میبینم فردا هم اعمال طواف داریم میخاستم ببینم این نشانه شروع پریود هست یا عوارض قرص من میتونم غسل کنم وفردا اعمالم را انجام دهم ممنونم از لطفتون

مینا
مینا
1 ماه قبل

سلام
قرص ضد بارداری رو چن سال میشه استفاده کرد
من الان ۶ ساله میخورم اشکال نداره ادامه بدم

فریک
فریک
1 ماه قبل

لطفا پیاممو تایید نکنید

فریک
فریک
1 ماه قبل

سلام من برای تعویق پریودی در زمان کنکور قرص روکین مصرف کردم نوشته بود روز اول قاعدگی شروع شود ۵تا خوردم وروزهایی که باید پاک میشدم ،هنوز خونریزی داشتم دیگه قرص هارو نخوردم هنوز خونریزی دارم زیاد نه لکه،الان ۴روزه که ادامه داره اعصابم خورده ۲۴روز دیگه هم کنکوره من اینطوری بهم ریخته ام لطفا بگید چکار کنم قرص ال دی بخورم قطع میشه ادامه بدم تا بعد کنکور؟ خواهش میکنم زود جواب بدین

fffffff
fffffff
1 ماه قبل

سلام من ۱۸سالمه متهلم بعداز جلوگیریم بلافاصله میریم دستشویی و آب منی می‌ریزه بعداز سه روز هم سه تا قرص جلوگیری خوردم
ولی نمی‌دونم چجوری قرص جلوگیری استفاده کنم میشه راهنماییم کنید ممنون

زهرا سادات
زهرا سادات
1 ماه قبل

سلام خانم دکتر
من با همسرم رابطه داشتیم مقداری مایع ریخت اطراف واژنم، ولی قرص نخوردم الان ۳ روزه پریودم به تاخیر افتاده
میتونم الان قرص ال دی مصرف کنم
چون نمیخوام حامله بشم
چیجوری باید مصرف کنم

فاطمه
فاطمه
1 ماه قبل

سلام من ۱۹ سالمه متاهلم الان ۹ساعت از رابطه منو نامزدم میگزره استفاده از کاندوم داشیم ولی کاندوم پاره شد واحساس میکنم اب کمی روی واژنم رفت فکر میکنم حامله بشم میشه از الان قرص ال دی را مصرف کرد روزی چندتا؟
ایا عوارضی داره؟
ایا پریود عقب مینداره؟؟
چندتا باید بخوری تا مطمئن بشی حامله نمیشی؟

علی
علی
1 ماه قبل

سلام خانمم هفته ۶ باردار است ایا قرص ال دی برای خانمم و برای جنین کدام عوارضی دارد لطفا توضیح دقیق تری بدید ممنون

ماه
ماه
1 ماه قبل

سلام من ۱۲سالم می‌خوام یک بار وقت پریود نشم من هنوز پریود نشدم وقتی که شدم قرص بخورم آیا مشکلی در آیند برام پیش نمیاد

سمیه
سمیه
1 ماه قبل

ایا خوردن هر قرصی بعداز خوردن قرص ال دی اثری رو قرص ال دی میگذاره

سمیه
سمیه
1 ماه قبل

ایا خوردن قرص اعصاب روی خوردن قرص ال دی تاثیر می‌گذاره

فاطمه
فاطمه
1 ماه قبل

سلام روی قرص ال دی این تاریخ رو زده
۰۱۴۲/۱۱/۲۶یعنی چی؟

لیلا
لیلا
1 ماه قبل

سلام من به مدت هشت سال از قرص ال دی استفاده کردم دیگه نمیخام قرص ال دی بخورم الان دو ماهی میشه قرص ال دی نمیخورم آخرین قاعدگی من ۲۶ فروردین تا ۱ول اردیبهشت بود دیگه قرص ال دی مصرف نکردم تا الان پریود نشدم باردار نیستم ایا این طبیعی هستش

لیلا
لیلا
1 ماه قبل

سلام من هشت سال از قرص ال دی استفاده کردم الان یه دو ماهی از قرص ال دی استفاده نمیکنم آخرین قاعدگی من ۲۶ فروردین بود وهنوز پریود نشدم آیا این طبیعی هستش

گلشن
گلشن
1 ماه قبل

سلام ببخشید دخترم ۱۷ سالمه
تقریبا چند ساعت پیش پریود شدم و فردا هم یک مسابقه مهم دارم چی میتونم بخورم که برای حداقل یک روز یا ۲ ساعت خونریزی نداشته باشم

ماه
ماه
1 ماه قبل

سلام ببخشید من ۱۷ سالمه تازه روز اول پریودیمه فقط لک دیدم و فردا هم یک مسابقه مهم دارم چی میتونم بخورم که حداقل ۳ یا ۴ ساعت یا یک روز
خونریزیم قطع بشه

آخرین ویرایش 1 ماه قبل توسط ماه
سپیده
سپیده
1 ماه قبل

سلام آخرین قرص ال دی ک باید مصرف میکردم روز جمعه بوده، و من فراموش کردم ک بخورم و روز شنبه خوردم،اگه روز جمعه می‌خوردم ۷ روزی ک باید بینش فاصله می‌انداختم میشد روز شنبه هفته بعدش،الان ک فراموش کردم و روز شنبه هفته قبل قرص رو خوردم بازم از روز جمعه حساب کنم ۷ روز رو یا از روز شنبه ک خوردم ۷ روز رو حساب کنم؟

ماه
ماه
پاسخ به  سپیده
1 ماه قبل

سلام این فرصتی که میخوری در آیند واست مشکلی ندارد مثلاً ضد بارداری نمیشی

سحر
سحر
1 ماه قبل

سلام وقت بخیر من پریود شدم و امروز قراره عازم مشهد بشم و نخواستم ک پریود شدم دوتا قرص ال دی خوردم ممکنه ک قط بشه و چندساعت بعد قط میشه

فاطیما
فاطیما
2 ماه قبل

سلام ۱۷سالمه متاهل پریود شدم و الان برام ی مسافرت برام پیش اومده میتونم قرص بخورم تا قطع شه

دلارا
دلارا
2 ماه قبل

سلام من یک ماه از قرص ال دی مصرف میکنم باید( ۲۳ اریبهشت) پریود میشدم ۱۱ روز پریودیم عقب افتاده احتمال بارداری هس؟
هفته پیش مصرف قرص قطع کردم دقیق ۶ روز از قطع قرصم میگذره هنوز پریود نشدم
ولی از ( ۲۰ اردبیهشت ) تا با الان پهلو کمرم درد داره دقیقا مثل درد پریودی

شماره تماس لطف کنید تماس میگیرند خدمتتون
شماره تماس لطف کنید تماس میگیرند خدمتتون
پاسخ به  دلارا
2 ماه قبل

شماره تماس لطف کنید تماس میگیرند خدمتتون

ستی
ستی
2 ماه قبل

سلام ببخشید آیا میشه قرص روکین به جای خوردن شیاف کرد؟اگه اره چطور باید شیاف بشه از جلو یا عقب؟؟

شماره تماس لطف کنید تماس میگیرند خدمتتون
شماره تماس لطف کنید تماس میگیرند خدمتتون
پاسخ به  ستی
2 ماه قبل

تماس بفرمایید راهنماییتون کنم
۰۹۹۳۹۴۰۹۶۴۶

مهسا
مهسا
2 ماه قبل

سلام من ۲۷سالمه مطلقه هستم یک هفته پیش رابطه داشتم و کاملا بهداشتی اما به رابطه مشکوک شدم و از بی بی چک استفاده کردم و مثبت شده اما حالا نمی‌دونم باید چیکار کنم به نظر شما خانم دکتر چیکار باید بکنم

Hosein
Hosein
2 ماه قبل

من رابطه محافظت شده داشتم و کاندوم درومد ولی اب منی کامل بیرون تخلیه شد و واس اطمینان قرص الدی دادم ولی از تایم پریودیش گزشت ولی پریود نشد ولی علائمش مثل کمر درد و دل درد رو داره ولی پریود نمیشه میخاستم بدونم بخاطر ال دیه یا خطر حاملگی هست

شماره تماس لطف کنید تماس میگیرند خدمتتون
شماره تماس لطف کنید تماس میگیرند خدمتتون
پاسخ به  Hosein
2 ماه قبل

تماس بگیرید راهنماییتون کنند
۰۹۹۳۹۴۰۹۶۴۶

نگا
نگا
2 ماه قبل

سلام من چند ساعت پیش رابطه داشتم از اونجایی که دسترسی به قرص اورژانسی نداشتم چهار عدد ال دی مصرف کردم چهار عدد هم دوازده ساعت دیگه مصرف میکنم میخاستم ببینم اثر داره از کجا بفهمیم اثر کرده

سمیرا
سمیرا
پاسخ به  نگا
2 ماه قبل

اثر داشت؟من تازه خوردم میترسم باردار شم

یلدا
یلدا
پاسخ به  سمیرا
1 ماه قبل

من بعد از نزدیکی وژانسی خوردم ولی هی تکرر ادرار دارم میترسم باردار باشم

شماره تماس لطف کنید تماس میگیرند خدمتتون
شماره تماس لطف کنید تماس میگیرند خدمتتون
پاسخ به  نگا
2 ماه قبل

تماس بفرمایید راهنماییتون کنم
۰۹۹۳۹۴۰۹۶۴۶

...
...
2 ماه قبل

سلام من پریروز نزدیکی داشتم بدون کاندوم
دوروز ازش گذشته امروز ۴ عدد قرص ال دی خوردم
امکان بارداری وجود داره ؟ قرص ال دی تاثیری می‌زاره اصلن ؟

مهتا
مهتا
2 ماه قبل

اگه طرف یک روز بعد رابطه جنسی ۲ تا ال دی بخور و روز بعدی ۴ تا و روز بعدی ۸ تا و بعدا قرص اورژانسی بخوره به نظر شما اونوقت اثر میکنه

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  مهتا
2 ماه قبل

میپوکونی خودتو . ۴ تا ال دی بخور ۱۲ ساعت بعدش ۴ تا دیگه

شماره تماس لطف کنید تماس میگیرند خدمتتون
شماره تماس لطف کنید تماس میگیرند خدمتتون
پاسخ به  مهتا
2 ماه قبل

تماس بفرمایید راهنماییتون کنم
۰۹۹۳۹۴۰۹۶۴۶

مهتا
مهتا
2 ماه قبل

سلام ببخشید اگه کسی قرص ال دی رو منظم نخوره باعث بارداری میشه من چون روز اول ندونسته دوتا خوردم روزای بعد ۴ تا ۴ تا

خالقی
خالقی
2 ماه قبل

سلام من الان ۴ ساله ازدواج کردم و فقط دو ماه اول ازدواجم قرص ال دی مصرف کردم ولی دیگه بعد از اون کلا هیچ گونه جلو گیری نداشتم ولی حامله نشدم حالا من سوالم اینه من الان یک روز بعد از پریودم با همسرم رابطه داشتیم وجلو گیری هم نکردیم ولی الان چون با هم مشکا داشتیم می خواهم بدونم چیکار کنم که حامله نشم بعد از ظهر رابطه داشتیم وقرص هم تا فردا ندارم

زرک
زرک
2 ماه قبل

سلام خسته نباشید من برای عقب افتادن پریودم پنج روز قبل تاریخ قرص جلوگیری مصرف کردم همون روز پریود شدم دو روز اول قرص رو خوردم دو روز بعد نخوردم پریودم خیلی شدید اگر بخورم کمتر میشه یا قطع میشه؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

مریم
مریم
پاسخ به  زرک
8 روز قبل

سلام. من خانمی ۳۷ساله ومتاهل ودارای دوفرزند هستم. امسال ۲۰فروردین سقط جنین داشتم. ودکتر شونو گرافی تارفع شد وحالا دکتر گفته کیست دارم ودوماه قرص ال دی تجویز کردند. من برگ اول قرص رو خوردم والان پریود شدم وخیلی شدید هست به نظر شما من چه کار کنم راهنمایی کنید ممنون میشم. چون درگیر کم خونی شدم ودیگه هیچ توان ندارم.

مهری
مهری
2 ماه قبل

سلام
من ۹الی۱۰روز به پریود شدنم مونده
میخواستم یک هفته تاریخشو عقب بندازم
آیا از همین امروز قرص ال دی مصرف کنم اوکیه؟؟؟؟
عقب میوفته؟

ترانه امیری زاده
ترانه امیری زاده
2 ماه قبل

سلام من ۴۸سالمه متاهلم بامراجعه به دکتر برای بارداری، بامشاهده سنو سه بعدی از رحم،مصرف قرص ال دی رابرای مدت ۸۰روزبرام تجویز کرده وتاکید داشت که نباید پریود بشم چراکه به گفته ایشان کیست های ریز زیادی دارم درضمن ذخیره تخمدانم هم خیلی پایینه این قرص مشکلی برای من ایجاد نمیکنه متشکرم ازپاسخ شما

دکمه بازگشت به بالا